Hei!
Onko kellään muulla 955-koneen omaavilla Triumphin omistajilla ilmennyt, että putken ja softan vaihdon jälkeen on moottorin käynnistäminen lämpimänä ja varsinkin puolilämpimänä vaikeutunut?
Itselläni ei ennen ko.toimenpiteitä ollut mitään ongelmia, mutta putken ja softan (softa: "aftermarket pipes", lienee kaikkein rikkainta seosta antava softa kolmesta vaihtoehdosta) vaihdon jälkeen saa välillä käynnistellä kolme-neljäkin muutaman sekunnin jaksoa ennenkuin käynnistyy. Myöskään kaasun avaaminen vähän tai enemään ei tunnu käynnistämistä helpottavan. Ongelma tuo ei sinänsä ole ollut, aina on käyntiin lähtenyt, mutta pidemmän päälle tuntuu kuitenkin turhalta rasittaa käynnistys-ja latausjärjestelmää pitkillä starttisessioilla.
Onko muilla ilmennyt vastaavaa ja miten olette asian ratkaisseet, vai onko ainoa mahdollisuus ajaa koneeseen joko alkuperäinen softa tai Triumphin omalle offroad-putkelle tarkoitettu, joka ilmeisesti antaa hieman laihempaa seosta kuin tuo "aftermarket pipes-softa"?
J64
Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Kannattaisi varmaan kokeilla sitä Triumph-vaihtoehtoa tai palata vallan takaisin alkuperäiseen. Softassa kuvittelisi vian olevan, toivottavasti...
Desmo Jugend
Mulla on tuo aftermarket pipe-softa(10131, vakio on 10118). Hyvin on pelannut. Startti pyörähtää pari kierrosta ja kone käy.. Oli sitten kylmä/kuuma/lämmin/viileä kone.
Kannattaa tarkistaa että tuo kaasunasentotunnistin ja tyhjäkäyntistepperi on nollattu/testattu uuden softan myötä. Eiköhän Triumph-huolto osaa neuvoa/auttaa tarkemmin. Mulle Motomarketissa sanoi asentaja jotta aina nuo nollaukset tms. ei suoraan toimi vaan joudutaan ajamaan softa uudestaan.
Tai jotain sinne päin..
Ducati Diavel Dark
Kiitokset vihjeestä, mukava kuulla, että ainakin jollakin toisella ko.softa toimii ongelmitta ettei välttämättä tarvitse alkuperäiseen palata kun kone toimii kuitenkin mukavammin tuolla rikkaammalla seoksella.
J64
Onko kenelläkään tietoa, kuinka softan päivittäminen vaikuttaa vakioputkelliseen mopoon? Olisiko vakio-Trumpan säätämiseksi ulos tehtaan päästönormeista olemassa mitään ohjelmistoa?
nm. Minä en virittämään rupea *![]()
Desmo Jugend
JL-Bikessa kertoivat, että se Triumphin offroad-putkelle tarkoitettu softa (siis se originaalin ja Aftermarket pipes:n välistä oleva) toimii aivan hyvin vakioputkella ja itse asiassa jopa paremmin kuin alkuperäinen, koska seos on hieman rikkaampi. Ovat noita kuulemma aina silloin tällöin asennelleet jos asiakas on pyytänyt. Varsinaisesti eivät ole asiaa mainostaneet, koska päästöarvot eivät tuolla softalla enää täyty. Takuuseen ei kuitenkaan ole vaikutusta onhan kyseessä Triumphin oma ohjelma.
J64
Omassa RS.ni ilmeni käynnistysvaikeuksia noin viikon yhteiselon jälkeen.JL-bikessa latasivat tuon välisoftan,ja ongelmat häipyivät sen sileän tien.Slipari softaakin olivat kokeilleet....ei kuulemma inahtanutkaan sillä softalla.
It only takes willpower.