Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Minkäikäinen ja kuinka paljon ajettu pyörä kannattaa ostaa ja millä hinnalla? Elikkä onko 50tkm ajettu 500 cm3 sportti jo loppu vai vasta sopivassa keski-iässä. Kannattaako moisesta maksaa 5000€ enempää? Hinnathan tietenkin vaihtelevat malleittain, mutta noin yleisesti olisi kiva tietää mikä on paljon ajettu pyörä?
  2. #2
    Noitakii o vaikee sanoo mikä on hyvässä kunnossa, jos on pyörä jolla o ajettu 50tkm ja muuta remppaa ei oo tehty ku öljyt vaihdettu sillon tällön ni voit olla varma että 10-20tkm kohalla rupee ongelmia tulemaan ellei jopa heti kun pyörän ostaa. Jos taas on 60tkm ajettu pyörä johon on remppaa tehty ja muutenkii katottu vähän konehuoneen kuntoa ni sellaisen kyllä uskaltaa ostaa koska tietää ettei se ihan 5000km aikana leviä. Ja tuollaisia 25-30tkm pyöriä saa (500cc) jo reilusti alle 5000€:n

    P.S Myynnissä Honda CB500 -98, ajettu 18tkm, hinta 3500€ veroineen (saksantuontia mutta hyvässä kuosissa)
    Epävirallinen .ORG irckanava:
    #moottoripyora @ IRCNet
    Current:
    Honda CBR1000RR -05
    Ex:
    Suzuki GSX1300R -05
    Honda CBR600F -00
    Suzuki GSR600 -06
    Suzuki GSX-R1000 -02
    Honda CBR600F -94
  3. #3
    Paljon ajettu? Siinäpä vasta kysymys.
    Mutta jonkilaisena hätänyrkkisääntönä voit käyttää kertomalla 100:llä kuutiomäärä.

    esim. 100x750cc= 75 tkm.

    Ja eipä vedetä herneitä, moni peli on täysin iskussa vielä noilla kilsoillakin.



    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  4. #4
    Tuo Jimjakin kaava antaa aika hyvän likimääräisen keskiarvon. Jos puhutaan esim. Kawan 80-luvun Z650/750-malleista, niin tuohon saa hyvällä huollolla helposti parikymmentätuhatta kilometriä lisää.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  5. #5
    Minkäikäinen nainen on kaunis? Yleisiä nyrkkisääntöjä voi toki antaa, mutta yksilöitä noi on kaikki - soon hoidosta kiinni
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Lainaa (Arbiter @ Heinä. 02 2004,13:10) kirjoitti
    Minkäikäinen ja kuinka paljon ajettu pyörä kannattaa ostaa ja millä hinnalla? Elikkä onko 50tkm ajettu 500 cm3 sportti jo loppu vai vasta sopivassa keski-iässä. Kannattaako moisesta maksaa 5000€ enempää? Hinnathan tietenkin vaihtelevat malleittain, mutta noin yleisesti olisi kiva tietää mikä on paljon ajettu pyörä?
    Oma Sevenfiftyni on vuosimallia -92 ja mittarissa tällä hetkellä hieman yli 75000 km. Mittarilukema pitää paikkansa eikä huoltohistorian mukaan mitään oleellista remonttia *ole tehty. Kone ei syö öljyä, käynnistyy hyvin, ei rapise/kolise ylimääräisiä, tiivisteet pitää eikä muutakaan huolia ole. Liikkeen vaihtotarjous oli alkukesästä 3850 euroa eli n. 4500 olisi varmaan pyyntihinta. Itse uskoisin ajavani mittarin nollille eli 25 tkm lisää ilman oleellisia korjauskuluja. Vastaavan Kawan ( ZR7 ) saa n.8100 euroa ( 2003 malli ) eli tuon verran pitäisi "käyttövarmuudesta" maksaa lisähintaa. Hintaerolla saa ajokamat, vakuutukset ja melkoisen määrän bensaa ajelua varten; niitä kulujahan on joka tapauksessa. 10-15 vuotta vanhassa tosin pitää itse usein tehdä huollot ja pienemmät korjaukset, eihän liikkeet ehdi museopelejä huoltaa... *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  7. #7
    Lainaa (Maxxi @ Heinä. 02 2004,13:38) kirjoitti
    saksantuontia mutta hyvässä kuosissa
    No mikäs "mutta" toi nyt on? Itse aikanani omaa pyörää metsästäessäni kattelin näitä Suomi-pyöriäkin - merkki, malli ja vuosimalli kun oli jo lyöty lukkoon - mutta kyllä oli sellasia pommeja tarjolla ettei tosikaan Edes varteenotettavan kuntoista yksilöä kun ei vain yksinkertaisesti löytynyt - ottamatta vielä minkäänlaista kantaa itse hintapyyntöön tai varusteisiin
    - Pyörä myyty jo pois -
  8. #8
    Paljonko on paljon, eiköhän riipu käytöstä ja jos on kolaroitu tms. omalla pyörällä alkaa 70tkm olla mittarissa, toimii hyvin, koneeseen ei muuten ole koskettu perushuoltoja lukuunottamatta, ei savuta jne. Serkulla kympin enemmän ajettu samanikäinen gsxf-susna, takana tullessa epäilyttää välillä että ajaako 2-t kikottimen perässä Varmaan on saanut enemmän kenkää, niin se vaikuttaa koneeseen aika lailla.
    Maybe it was just a dream

    Sometimes things ain´t what they seem

    Better not fool with things you don´t understand
  9. #9
    Kyllähän ne ajokilometrit saman ikäisillä pyörillä vaihtelee melko paljon.

    Joku pyörä on voinut remontin tai kolarin takia seistä vaikka useamman vuodenkin, jolloin kilometrimäärä on varmasti pienempi.

    Suhtautuminen kilometreihin on myös aika paljon merkistä kiinni.

    Guzzi-porukat näyttää lähinnä pohtivan sitä millä kierroksella mittari on menossa, kuin sitä absoluuttista kilometrimäärää.

    Toisaalta, mulla oli 60 tuhatta ajettu ZZR-Kawa ja uskaltaisin milloin tahansa ostaa samanlaisen. Kyllä hyvin pidetty pyörä kestää.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  10. #10
    70000km ajettu, vm-82, 4satku Jammu, maksoi 1000€ ja oli käypänen hinta...tai ainakin alhaisempi kuin mitä muut vastaavasta pyysivät * Ja sen ostaa paukautin, hyvin on palvellut vaikka tietty iän tuomaa raihnauttakin on jo huomattavissa *
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  11.  
  12. #11
    vetäisköhän kaveri tähän pohjat xj900 jammu ajettu 273.000km konetta ei ole avattu .starttia ,laturia
    ja muita kulutusosia uusittu mutta konetta ei ole avattu
    vm.89.hyvin on ruksuttanu kun on lenkkiä heitetty.ps.tämä
    ei ole huulittelua,vaan totta.omassa mittarissa vasta 38.thkm
    mutta moisia lukemia ei voi kuvitellakaan.



    rr