Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    onko jollain vastausta tai vastaavaa ongelmaa ollut? kun pyörän starttaa niin kaikki ok,mutta heti kun lähtee ajamaan ja nostaa kierrokset tasan 3000 niin alkaa kuulumaan outo rallatus/kolina ?? ääni esiintyy myös kylmänä ja lämpöisenä mutta enemmän lämpöisenä! pyörällä ajettu 18500 tkm! ääni on enimmäkseen niin kuin männänrenkaiden kilinä!

kiitos jo etukäteen
    Mulla oli 3000 kans ja johtu nokkaketjun kiristimestä, vaihdon jälkeen pelas hienosti
    ok kiitoksia

täytyy sanoa tuo huollossa! olikos kallis remontti?
    Mulla rallattaa pikkasen kanssa. Tänää just huomasin ja ihmettelin että mit vit... Mitenkäs tuon kanssa pitää toimia? Heti kiristimet vaihtoon vai kestääkö?
    Paljonko vaihto maksaa?
    Pain is just weakness leaving the body
    MEKANIK---- paljonko on kilometrejä?
    Ei ole kuulemma kallis remontti. Itsellä menee ens viikolla huoltoon, jossa vaihdetaan nokkaketjun kiristin + asennetaan uusi syttypyörä. Nokkaketjun kiristimen vaihto on kuulemma alle 100€ töineen päivineen tutun liikkeessä.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
    Pelkkä kiristin maksaa 50€. MUTTA, useimmiten täytyy myös vaihtaa ketjun myös... totesin näin.

Vaihdoin itse kiristin ensin. Oikean puolinen kate pois ja pari pulttia irti niin oli jo vanha kiristin kädessä matkalla roskikseen. F2 mallissa uusi kiristin täytetään vaan öljyllä ennen asennusta, mutta muuten ei ollut mitään kummallista siinä. F3 mallisa pitää poistaa se moottorin kiinnitys palikka joka on siinä vieressä ja piti olla jonkunlainen "erikois"-ruuvari kun laittaa/säätää sen kohdalleen. Haynes osaa neuvoa paremmin...

Mutta mulle ei rittänyt se että kiristin vaihdettiin vaan oli pakko vaihtaa sen ketjun ennen kuin hiljeni. Vaihdoin itse mutta sen voin sanoa että jos ei ole perehtynyt noihin hommiin sen kummemmin ennen niin älä nytkään... Suosittelen että viette korjaamoon.. Maksaa noin 200€...

Mutta jos nyt joku aikoo tehdä sen itse niin kysykää minulta ensin niin kerron mitä kaikkea voi mennä pieleen *

Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
    Omassa "versiossa" kuului selkee rallatus välillä 2700-4200 rpm jo alusta alkaen, eikä siitä harmia ollu... 17000 kilsaa eikä pahentunu tahi parantunu...
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
    vastaava -99, kone rallatti noin 5000-7000 rpm kohdalla, Vaihdoin itse kiristäjän, onnistuu vaihtaa aikas helposti ilman poppakonsteja. Loppui rallatus siihen, eikä tullut kalliiksi
    Heps. Ainakin JV-motorsportin (jossa taas huollatin oman CBR:n 24tkm käynnin tyytyväisin mielin) huoltokaverin mukaan tuo nokkaketju kuuluu nimenomaan 3000 alueella. Omasta pyörästäni rallattelua ei vielä liiemmin kuulu, mutta ei ne "kuulemma" ole mitään rikkoneet vaan vaihdetaan yleensä, kun ääni käy kuljettajan asteikolla sietämättömäksi. Omassa pyörässäni sen sijaan on joku outo resonanssiääni 5200-5400rpm, pitäisi oikein ottaa asiakseen ja paikallistaa se. Onko jollain ehdotuksia (jostain pyörän etuosasta se kuuluu)?
    HTKORPI--ootko varma ettei se oo tuo sama oire mikä mullakin ?? eli soitin tänään honda asiantuntialle ja se kehu et hondissa tuo on ominaisuus tuo jakopää,eli vaihtoon vaan

mullakin ilmeni se sellaisena resonointina? varma en oo mutta kun sanoit että se kuuluu etupäästä,ja sieltä mullakin se ääni alkoi tulla! kannattaa tutkia
    R1

Lainaa (karspe @ Kesä. 21 2004,22:29) kirjoitti
    MEKANIK---- paljonko on kilometrejä?
    Pyörällä on tällä hetkellä ajettu joku 15200km eli ei kovin paljoo.
    Onkohan omassakin separissa juuri tuo ketju joka kilistää? Tosin mulla on vaiva semmoinen että tuo kolina kuuluu tyhjäkäynnillä ja häviää kun lisää kierroksia Niin ja vuosimallihan oli -95 600 separi ja 16500km taulussa.

Lainaa (htkorpi @ Kesä. 22 2004,12:30) kirjoitti
    Heps. Ainakin JV-motorsportin (jossa taas huollatin oman CBR:n 24tkm käynnin tyytyväisin mielin) *huoltokaverin mukaan tuo nokkaketju kuuluu nimenomaan 3000 alueella. Omasta pyörästäni rallattelua ei vielä liiemmin kuulu, mutta ei ne "kuulemma" ole mitään rikkoneet vaan vaihdetaan yleensä, kun ääni käy kuljettajan asteikolla sietämättömäksi. Omassa pyörässäni sen sijaan on joku outo resonanssiääni 5200-5400rpm, pitäisi oikein ottaa asiakseen ja paikallistaa se. Onko jollain ehdotuksia (jostain pyörän etuosasta se kuuluu)?
    Hei en tiiä onko tästä apua mutta itselläni kans tollanen resonanssiääni oli ja en millään meinannu hoksata mistä se tulee. Kunnes kerran otin kädellä ajaessani ajokuvusta kiinni ja sieltähän se ääni tuli. Tuo ääni tulee ku silleen hissukseen kaasulla menee.
    Lainaa (Artsiboi @ Kesä. 23 2004,16:06) kirjoitti
    Lainaa (htkorpi @ Kesä. 22 2004,12:30) kirjoitti
    Heps. Ainakin JV-motorsportin (jossa taas huollatin oman CBR:n 24tkm käynnin tyytyväisin mielin) *huoltokaverin mukaan tuo nokkaketju kuuluu nimenomaan 3000 alueella. Omasta pyörästäni rallattelua ei vielä liiemmin kuulu, mutta ei ne "kuulemma" ole mitään rikkoneet vaan vaihdetaan yleensä, kun ääni käy kuljettajan asteikolla sietämättömäksi. Omassa pyörässäni sen sijaan on joku outo resonanssiääni 5200-5400rpm, pitäisi oikein ottaa asiakseen ja paikallistaa se. Onko jollain ehdotuksia (jostain pyörän etuosasta se kuuluu)?
    Hei en tiiä onko tästä apua mutta itselläni kans tollanen resonanssiääni oli ja en millään meinannu hoksata mistä se tulee. Kunnes kerran otin kädellä ajaessani ajokuvusta kiinni ja sieltähän se ääni tuli. Tuo ääni tulee ku silleen hissukseen kaasulla menee.
    Omassa 99 -mallisessa oli sama vika, pleksi piti meteliä tietyllä kierrosluvulla.
    Lainaa (Maurizio @ Kesä. 23 2004,16:44) kirjoitti
    Omassa 99 -mallisessa oli sama vika, pleksi piti meteliä tietyllä kierrosluvulla.
    Olikos sulle vaihdettu pleksia esim. racing malliseen?
    Enpä ole vielä ehtinyt pärinään perehtyä, mutta luottaisin tosiaan sen huoltomiehen tarkistukseen, kun sanoi, että ko. ääni ei nokkaketjusta kuulu. Sehän näissä muovipyörissä pakkaa olla vikana, että jokainen katteenpalanen voi omat räminänsä antaa, kun sille päälle sattuu.

Hyvää juhannusta toivotellen,

Ps. Muistutanpa tässä vielä -99 ja -00 600 CBR:n omistajia yhdestä mahdollisesta nakutuksen syystä. Hondalta on tullut tiedote -02, jonka joku ansioituneesti tännekin on lähettänyt. Itse ainakin hieman säikähdin, kun en asiasta aikaisemmin ollut mitään kuullut. Oma moottorinnumero ei täsmännyt, joten en lähtenyt selvittämään, että vaihdetaanko tuota, vaikka vikaa ei vielä näkyisi (koska onhan se syvältä jos mopo hajoaa takuuajan jälkeen):

Nokka-akselin laakeripinnan vaurio (CBR600F -99 & -00)
    Tässä lainausta Hondan huoltotiedotteesta v.2002 keväältä:

Tästä viasta kärsivät -99 & -00 mallin cbr600:t, joiden moottorinumeron loppuosa on -2127187 tai suurempi.

Oireina on voimakas naputtava ääni sylinterikannen seudulta sekä ajoittainen öljyvuoto sytytystulpan pesän vedenpoistoreiästä.

Syynä vieraan aineen joutuminen sylinterikannen tiivisteessä olevaan öljykanavan reikään aiheuttaen voiteluhäiriön -> seurauksena nokka-akselin laakeripinnan vaurio sylinterikannessa.

Vika korjaantuu vaihtamalla uudenmallinen sylinterikannen tiiviste (jossa öljykanavan reiän koko on muutettu 1.8mm ilm. 2.6 mm (hieman epäselvä teksti) sekä vaihtamalla myös sylinterikansi ja nokka-akselit/-t.

Toimenpide suoritetaan normaalina takuutyönä vian ilmaantuessa edellyttäen, että huoltoja ei ole laiminlyöty jne. Takuuaikaa on kyseisen vian osalta jatkettu Hondan 2 vuoden takuun lisäksi 3 vuodella.

Lainaa (mekanik @ Kesä. 23 2004,19:06) kirjoitti
    Lainaa (Maurizio @ Kesä. 23 2004,16:44) kirjoitti
    Olikos sulle vaihdettu pleksia esim. racing malliseen?

Oli, MRA:n savupleksi, ei mitään tuplakuplaa kuitenkaan.
    Tuntuu kaikilla jotain rallatusta kuuluvan. mulla rallattaa 5000-6000rpm niin perkeleesti ja vikaa ei tahdo löytyä, ei kirveelläkään ja alkaa jo ottaa pannuun! Ei viittis pistää kesällä koko mottia lihoiksi...
    MC Kulkumulkut foreva! ;) www.kulkumulkut.tk
    Lainaa (htkorpi @ Kesä. 24 2004,08:37) kirjoitti
    Enpä ole vielä ehtinyt pärinään perehtyä, mutta luottaisin tosiaan sen huoltomiehen tarkistukseen, kun sanoi, että ko. ääni ei nokkaketjusta kuulu. Sehän näissä muovipyörissä pakkaa olla vikana, että jokainen katteenpalanen voi omat räminänsä antaa, kun sille päälle sattuu.

Hyvää juhannusta toivotellen,

Ps. Muistutanpa tässä vielä -99 ja -00 600 CBR:n omistajia yhdestä mahdollisesta nakutuksen syystä. Hondalta on tullut tiedote -02, jonka joku ansioituneesti tännekin on lähettänyt. Itse ainakin hieman säikähdin, kun en asiasta aikaisemmin ollut mitään kuullut. Oma moottorinnumero ei täsmännyt, joten en lähtenyt selvittämään, että vaihdetaanko tuota, vaikka vikaa ei vielä näkyisi (koska onhan se syvältä jos mopo hajoaa takuuajan jälkeen):

Nokka-akselin laakeripinnan vaurio (CBR600F -99 & -00)
    Tässä lainausta Hondan huoltotiedotteesta v.2002 keväältä:

Tästä viasta kärsivät -99 & -00 mallin cbr600:t, joiden moottorinumeron loppuosa on -2127187 tai suurempi.

Oireina on voimakas naputtava ääni sylinterikannen seudulta sekä ajoittainen öljyvuoto sytytystulpan pesän vedenpoistoreiästä.

Syynä vieraan aineen joutuminen sylinterikannen tiivisteessä olevaan öljykanavan reikään aiheuttaen voiteluhäiriön -> seurauksena nokka-akselin laakeripinnan vaurio sylinterikannessa.

Vika korjaantuu vaihtamalla uudenmallinen sylinterikannen tiiviste (jossa öljykanavan reiän koko on muutettu 1.8mm ilm. 2.6 mm (hieman epäselvä teksti) sekä vaihtamalla myös sylinterikansi ja nokka-akselit/-t.

Toimenpide suoritetaan normaalina takuutyönä vian ilmaantuessa edellyttäen, että huoltoja ei ole laiminlyöty jne. Takuuaikaa on kyseisen vian osalta jatkettu Hondan 2 vuoden takuun lisäksi 3 vuodella.
    No on se perkele. Ei munkaan koneen numero tuohon täsmää, mutta kovasti se jostain naputtaa. helvetti soikoon millähän ilveellä sen nyt sais selville mikä siellä mättää.. ei kai se mitään vakavaa ole, mutta rasittavaa silti kun aina 5000rpm kohdalla rupee pännimään kun muuten timantti kunnossa oleva peli päästää kummallisen rallatuksen/tärinän... ärrrr!!
    MC Kulkumulkut foreva! ;) www.kulkumulkut.tk
    NO niin nyt vika paikannettu ja korjattu eli sinne vaihdettiin jakopää ketjun kiristin..ja johan tärinät loppu

kiitos kaikille jotka kokemuksiaan jako tän asian osalta

ja eiku baanalle
    R1

Lainaa (Artsiboi @ Kesä. 23 2004,16:06) kirjoitti
    Mulla resonoi myös toi pleksi tollaisella 4-5000 rpm kohdalla. Helvetinmoinen pärinä, jota ei saa millään loppumaan paitsi pitämällä siitä pleksistä kiinni.

Kaupunkinopeuksissa toi haittaa ikävästi. Toistaiseksi en oo saanut sitä vaimenemaan millään konstilla.
    Honda CBR 600F 1996
    Mulla rallattaa tai rämisee tasan 3000 kiekas kans. Pyöränä cbr 600f sport vm 2001. Jos se on tuo ketju/kiristin niin onko kukaan saanut menemään sitä takuuna? Takuuta olisi jäljellä vielä vuosi...
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  24.  
    Lainaa (suzukai @ Kesä. 30 2004,18:41) kirjoitti
    Mulla rallattaa tai rämisee tasan 3000 kiekas kans. Pyöränä cbr 600f sport vm 2001. Jos se on tuo ketju/kiristin niin onko kukaan saanut menemään sitä takuuna? Takuuta olisi jäljellä vielä vuosi...
    Mulla on CBR 600 F -00/01 malli ja takuuseen meni. Kävin paikan päällä vaan ilmoittamassa,että nokkaketjun kiristin pitää ääntä ja takuun alasena laitetaan kuntoon, homma oli sitä myöten selvä ja eikun..