Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Eli niille, jotka joutuvat ajamaan perkeleellisen tylsää E18/E1:stä niin vaihtoehtoinen mukava maalaispätkä löytyy kun kääntyy kitulan kohdalta oikealle kohti Kiikalaa (2410) Tuota tietä ajellaan sitten Kiikalan keskustan ohi Rekijoelle saakka ja Rekijoen keskustasta käännytään vasemmalle. Heti keskustan jälkeen tie putoaa monttuun, jonka pohjalla ylitetään silta. VAROVASTI tässä kohtaa. Asfaltti on huonoa ja samassa kohtaa myös hiekkatie liittyy tiehen. Voitte arvata mitä löytyy viljalti asfaltin pinnalta . Silllan kohdalla on myös vanhan myllyn yhteyteen rakennettu kahvila. Kahvilan antimista ei ole mitään hajua, mutta paikka on erittäin kaunis ja näin ollen varsin mukava pysähdyspaikka.
    Rekijoelta lähtevää tietä jatketaan melko pitkään ja jyrkästi oikealle kaartavan mutkan jälkeen käännytään taas vasemmalle, kohti inkerettä. Inkereen keskustasta käännytään oikealle (muistaakseni tie 2401) ja tätä tietä posotetaan aina saloon asti. Etenkin alkupätkä on keskellä maajussien valtakuntaa, joten traktoreita ja ja savipaakkuja tiellä riittää. Myös asfaltti on paikoitellen huonossa kunnossa. Iltahämärän aikaan kannattaa varoa peuroja ja muita pikkueläimiä niitä on paljon. Mutta se saarnoista ja holhoamisesta. Kokeilkaa ihmeessä varsin lupsakka pätkä *
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  2. #2
    Unhtuipa sanoa, että tiellä on pääsääntöisesti 80 nopeusrajotus. Loppupäässä rajoitus tippuu 60km/h, mutta muistaakseni tuo kuudenkympin pätkä ei ole kovin pitkä.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  3. #3
    Kelpo pätkä, joskin lyhyehkö, on myös Muurla-Salo, joka siis on loppuosaltaan sama kuin tuo edellinenkin. Viimeksi tuolla ajellessani Muurlan päässä oli moottoritien takia työmaa, en tiedä tän hetken tilannetta. Alkupätkällä piisaa shikaaneja, loppuosa Inkereeltä Saloon ei oo kummonenkaan (satun asumaan tuon tien varrella kun oon Suomessa...).

    Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
  4. #4
    Pieni pätkä äärimmäisen vittumaista irtosepeliä löytyy kyllä tuolta muurlanpätkältä ihan lopusta. Sitä tosin ei kovin montaa metriä ole, mutta kuitenkin sen verran, että ehtii hieman vittuuntua.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  5. #5
    Muita hyviä ratoja Salon seudulla:

    *Salo-Mathildedahl on sellanen kivahko, muistaakseni hyvä pintakin nykyään.
    *Halikko-Paimio vanhaa turuntietä! Pinnan kunto vaihtelee, muuten paikoitellen nami.
    *Vaskio (Halikko)-Paimio. En oo ajanu vuosiin, ja mopolla en koskaan mutta muistaakseni E R I T T Ä I N kiharaa.

    Tässähän tulee koti-ikävä...
    Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
  6. #6
    Kitulassa asuvana ajan lähes poikkeuksetta Saloon tuota kautta.
    Kiertää kyllä, mutta päätiet on niin puuduttavan tylsiä
  7. #7
    Lainaa (BigOne @ Heinä. 24 2003,16:18) kirjoitti
    *Halikko-Paimio vanhaa turuntietä! Pinnan kunto vaihtelee, muuten paikoitellen nami.
    *Vaskio (Halikko)-Paimio. En oo ajanu vuosiin, ja mopolla en koskaan mutta muistaakseni E R I T T Ä I N kiharaa.
    Tuo on mun lyhyt iltalenkki. Kun en pidemmälle lenkille enneätä niin sitten tämä n. 55km Halikosta Hajalan kautta Paimioon ja Vaskion kautta kotiin Halikkoon, tai toisin päin.
    Pidempi iltalenkki on usein Salosta Teijolle josta Perniön aseman kautta Kiskoon ja sieltä Suomusjärvelle (Kitula) ja edelleen Rekijoen kautta Saloon. Suurimmaksi osaksi hyvinkin mutkaisaa mutta paikoitellen kulunutta kestopäälystettä.
  8. #8
    Nyt kannattaa pysyä pois Kisko-Suomusjärvi-tieltä. Sieltä on asfalttia rouhittu kokonaan pois ja tilalla on löysää irtosoraa. Toivottavasti suunnittelevat uutta asfalttia siihen, eivätkä ole tekemässä siitä soratietä. :o
    Jos uutta asfalttia, sama pätenee myöhemmin myös mainitulla Kitula-Kiikala-välillä, koska kyseessä on sama tie.
    Seuraan tilannetta ja ilmoittelen täällä, mitä asiassa tapahtuu.



  9. #9
    Lainaa (Gamma @ Heinä. 31 2003,23:52) kirjoitti
    Pidempi iltalenkki on usein Salosta Teijolle josta Perniön aseman kautta Kiskoon ja sieltä Suomusjärvelle (Kitula) ja edelleen Rekijoen kautta Saloon. Suurimmaksi osaksi hyvinkin mutkaisaa mutta paikoitellen kulunutta kestopäälystettä.
    Kannattaa kokeilla myös tuota teijolta matildaan ja sieltä kemiön keskustaan mistä kaks kertaa oikeelle angelniemelle ja kokkilan lossin kautta halikkoon. Matildasta kemiöntielle päälyste surkea mutta toi kemiön ja kokkilan lossin väli on aivan loistava.
    V60
  10.  
  11. #10
    Nyt tuo muutaman kilsan pätkä Kisko-Suomusjärvi tiestä on asfaltoitu siltä aukirevityltä osalta. Siihen tehtiin ihan kokonaan uusi tiepohja. Hieno homma!

    Mutta...siihen laitettiin joku erikoisempi asfaltti, josta työmaan heebot käytti muistaakseni nimitystä "öljyasfaltti". On kuulemma paljon kestävämpää kuin tavallinen mutta sateella paljon liukkaampaa. Lisäksi siinä on jostain kumman syystä ihan mieletön määrä hiekkaa päällä, Koko matkalla sellaista pientä, teräväsärmäistä kiveä. Joissain paikoissa sitä on jopa ihan vaarallisen kokoisia kasojakin. Ne asfalttimiehet olivat sitä mieltä, että menee vielä muutama viikko, ennenkuin siihen kannattaa prätkällä tulla kovemmin ajelemaan (juttelin sellasen tyypin kanssa joka on itsekin motoristeja) ja märällä se tulee olemaan öljymäisen liukas jopa kuukauden-kaks.
    Mutta hyvä siitä tulee. Harvoin tehdään noin perinpohjaista remonttia pienelle mutkatielle, että vanhat tienpohjat jyrsitään pois ja rakennetaan kokokaan uudestaan. Tosin yks kaarre, joka oli ennen ihan OK, on nyt vääripäin kallistettu!