Kertokaahan tietäväiset kokemuksianne RS:tä. Moottorin
ominaisuudet perus R:ään verrattuna, ajoasento, katteen
suojaavuus, kestävyys ym.
Aikoinaan ajelin vanhalla R100:lla, ja nyt bemari kiinnostaa
jälleen uusmotoristina.
R1150RS ajelevia ainakin löytyy, mutta en osaa pyörää verrata perus R.ään kun en sillä ole koskaan ajanut. RS on ainakin omaan käyttööni, eli matkailuun sopiva peli.
Kolme kesää ajelin R1100RS:llä. Sekä kortteli että matkaajot.
Matkalla kantaa hyvin 2 henk. ja kamat. Teho ja vääntö riittää hyvin ainakin niihin tarpeisiin sekä vuoristoa että tasaista. Minulle ohjaustanko oli liian edessä, se oli nopeasti korjattu Wunderlich:in jatkopaloilla.
Vaihtamisen ilosta vaihdoin K1200GT malliin suoraan sanoen ilman mitään syytä. Olen myös tyytyväinen tähän uuteen.
Onhan meitä R1100RS ajelioita. Itse olen matkannut 30000 km mallilla -93. Ajelin aiemmin R100R -92 mallilla johon verrattuna ajoasento on hieman eteenpäin vaikka minullakin on ne jatkopalat. No kummiskin paino on perseellä eikä hartioissa. Vaihdoin pleksiksi WUDOn niin nyt olen tyytyväinen kun ala-asennossa pleksi ei paljoa aiheuta pyörrettä kypärään ja sateella saa riittävästi suojaa yläasennossa. Vaikka ei se mikään voimapesä ole niin mutkatie ominaisuudet ovat kohdallaan. Vaihdelaatikossa vuoteen -96 asti on pientä välystä mutta matkan tekoa se ei haittaa, jos pysyy kohtuullisena. Huomanna Tallinnan kautta Rostokkiin ja sit baanalle. Kesiä!