Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Eli ajatus hommata ruisku bladeen slipari tai taitaa olla itseasiassa bolt-on jos oikein olen ymmärtänyt.

    Tarkoitus saada tasaisuus säilymään ja ääniä paremmaksi, ei niinkään lisätehoja.

    Onko kokemuksia millaista kannattaa havitella ja mitä maksaa?

    Pitääkö hommata jokin säätö boxi vai toimiiko ilman?
    Jossain kohtaa olen lukenut että käy vakiona hieman rikkaalla, joten olettaisin että putken vaihto ei haittaa pahemmin, vai?
  2. #2
    Minulla oli edellisessä (ruisku)Bladessa Akran bolt-on hiilikuituvaimennin, kustannus n. 500-600 euroa. Ruiskun säädätin varmuuden vuoksi BW:ssa, että ei mene liian laihalle. Äänet olivat miehekkäät kun veti torvet auki, ja kovemmissa moottorijarrutuksissa kuului mukavaa pauketta. Alkuperäisvaimentimella pyörä kuullostaa aivan liikaa Singeriltä tai XX:ltä, joten kannattaa vaihtaa vaimennin.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  3. #3
    Lainaa (Bomber @ Elo. 17 2004,22:06) kirjoitti
    Minulla oli edellisessä (ruisku)Bladessa Akran bolt-on hiilikuituvaimennin, kustannus n. 500-600 euroa. Ruiskun säädätin varmuuden vuoksi BW:ssa, että ei mene liian laihalle. Äänet olivat miehekkäät kun veti torvet auki, ja kovemmissa moottorijarrutuksissa kuului mukavaa pauketta. Alkuperäisvaimentimella pyörä kuullostaa aivan liikaa Singeriltä tai XX:ltä, joten kannattaa vaihtaa vaimennin.
    Säädätit Bladen ruutan ilman (PCIII/Techlusion) boksia? Mites moinen tapahtuu *?
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  4. #4
    Kun en paljon ymmärrä tekniikan päälle, ilmaisin asian ilmeisesti väärin. Käsittääkseni polttoaineen ja ilman seos säädettiin, jotta prätkä ei käy liian laihalla.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  5. #5
    miten ei kenelläkään kokemuksia halpa vaimentimista?

    ja miten tuoa akro tuliko terävä tehopiikki yläpäähän vai pysyikö tasaisena?
  6. #6
    Akralla tuntui tulevan lisää potkua ala-keskikierroksille, mikä oli hyvä juttu. Käppyrän mukaan oli n. 3.000 kierroksesta ylöspäin käytössä vähintään 90 % maksimiväännöstä. Vaimentimella ei mielestäni ollut vaikutusta yläkierrosvääntöön. Kaasuun vastaaminen parantui ja polttoaineen kulutuskin laski, mikä johtunee laihemmasta seoksesta (?). Muista tarvikevaimentimista ei minulla kokemuksia.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  7. #7
    Lainaa (Bomber @ Elo. 17 2004,22:16) kirjoitti
    Kun en paljon ymmärrä tekniikan päälle, ilmaisin asian ilmeisesti väärin. Käsittääkseni polttoaineen ja ilman seos säädettiin, jotta prätkä ei käy liian laihalla.
    Ilmaisit asian ihan oikein, mutta en ymmärrä miten tuon voisi tehdä ilman PCIII:sta/Techlusionia (tai rahakkaiden kohdalla Yoshin EMS:ää). Niillähän nimenomaan laitetaan seokset kohdalleen (tai ainakin PC:llä, Techlulla ainoastaan lisätään mehua laihoihin kohtiin) Jotain huhuja on ollut että XX:n ruuttaa/seoksia voisi säätää jollain laitteella ilman erillisen boksin asennusta, Suznissahan tämä on Yoshin säätötyökalulla mahdollista, mutta Bladessa tarvitaan käsittääkseni aina PCIII tai vastaava. Itsekkään en tekniikasta mitään ymmärrä, mutta näin on isot pojat kertonu...
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  8. #8
    Lainaa (tn954 @ Elo. 18 2004,10:54) kirjoitti
    Ilmaisit asian ihan oikein, mutta en ymmärrä miten tuon voisi tehdä ilman PCIII:sta/Techlusionia (tai rahakkaiden kohdalla Yoshin EMS:ää). Niillähän nimenomaan laitetaan seokset kohdalleen (tai ainakin PC:llä, Techlulla ainoastaan lisätään mehua laihoihin kohtiin)
    En minäkään ymmärrä, mutta sanoivat BW:ssä, josta vaimentimen hankin, että on hyvä käyttää pyörä dynossa sekä säätää seos. Niin sovittiin ja käsittääkseni myös tapahtui kun löivät dyno-käyrän käteen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  9. #9
    Lainaa (Bomber @ Elo. 18 2004,12:33) kirjoitti
    Lainaa (tn954 @ Elo. 18 2004,10:54) kirjoitti
    Ilmaisit asian ihan oikein, mutta en ymmärrä miten tuon voisi tehdä ilman PCIII:sta/Techlusionia (tai rahakkaiden kohdalla Yoshin EMS:ää). Niillähän nimenomaan laitetaan seokset kohdalleen (tai ainakin PC:llä, Techlulla ainoastaan lisätään mehua laihoihin kohtiin)
    En minäkään ymmärrä, mutta sanoivat BW:ssä, josta vaimentimen hankin, että on hyvä käyttää pyörä dynossa sekä säätää seos. Niin sovittiin ja käsittääkseni myös tapahtui kun löivät dyno-käyrän käteen.
    Hmmm, no joo. Dynossa käyttäminen on tosiaan hyvä idea ja kyllähän ne pystyy seoksen tarkastamaan siinä. Eri asia pystyvätkö seokselle mitään tekemään ilman säätöboksin asentamista. Jonkin verran uskaltaisin laittaa euroja jonoon sen puolesta ettei onnistu. Sinänsä sliparia laitettaessa 929/954:ään ei varmaan kovin laihalle mennä, mutta silti haluaisin että joku mulle tuon seoksen säätämisen ilman boksia näyttäisi. Ainakaan 954/1000RR Service Manual ei tuollaisesta taida puhua (molemmat tullu omistettua/selattua aika tarkkaan), kaikki muut operaatiot siellä onkin selostettu. Käsittääkseni edes "rikasta/laihenna kaikilla kierrosalueilla" ruuvia ei löydy.

    Jos tuollainen on mahdollista niin sitten minua on kusetettu myymällä mulle (ja ilmeisesti joillekin muillekkin) kallis PCIII jota ei itseasiassa tarvita * HRC:ltä löytyy säädettäviä replacement-ECU:ja joihinkin vuosimalleihin jotka poistaa kiekkarajoittimen ja joista ainakin osaa voi säätää, mutta sellaiset taitaa olla aika harvassa, maksavat aikuisten rahaa ja ovatten valmistettu vaikeasti saatavasti unobtainumista *.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
  10. #10
    Onko tn954 sinulla ollut jokin bolt-on hondassa kiinni ja jos on ollut niin mikä ja miten toiminut?

    Myyjiltäkään ei tunnu mitään tolkkua saavan siitä että miten vaikuttavat ja mikä hyvä.

    Tähän asti myyjä puolelta yleisimmin suositeltu akrapovic:ia tai yoshimura:a
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Marsu @ Elo. 18 2004,17:42) kirjoitti
    Onko tn954 sinulla ollut jokin bolt-on hondassa kiinni ja jos on ollut niin mikä ja miten toiminut?

    Myyjiltäkään ei tunnu mitään tolkkua saavan siitä että miten vaikuttavat ja mikä hyvä.

    Tähän asti myyjä puolelta yleisimmin suositeltu akrapovic:ia tai yoshimura:a
    Oma 954:ni oli tolta osin vakio, nyt 1000RR:ssä Morin Stage 2 kokoputki ja PCIII custom-kartalla. Kaverilla on 954:ssä Akran bolt-on ja hyvin on pelittänyt ilman PC:täkin. Nyrkkisääntöhän tossa on että sliparin/bolt:onin (huilun merkistä riippumatta) voi turvallisesti (eli vailla pelkoa moottorivaurioista) laittaa ilman PC:täkin, toki PC ja hyvä kartta antaa yleensä hepan pari lisää tehoa ja paremman kaasunvasteen ja käynnin tasakaasulla. Seosten tarkistus (suht. edullista) penkissä lambdamittarilla kannattaa aina, etenkin jos aikoo vaihtaa myös ilmansuodattimen (note: K&N filsu on 929/954:ssä huonompi kuin orkkis, penkissä luotettavan tahon toimesta mitattu tosiasia). Yoshin Bolt-onilla oli muistaakseni muinoin jossain Biken testissä saatu 954:ssä erittäin hyviä tuloksia, jopa niin hyviä että itse epäilisin seosten olleen hiukan hakusessa ennen PC:llä säätöä. Kyseisessä testissä siis ruutta säädettiin PCIII:lla bolt-onin asentamisen lisäksi.

    Yllämainittu ei perustu omakohtaiseen kokemukseen vaan satoihin luettuihin kertomuksiin esim. http://www.fireblades.org saitilta josta löytyy paljon Fireblade aiheista tietoutta. Kannattaa vierailla aika ajoin jos lontoon murre taipuu ja omistaa Bladen.
    Retired to a 4-wheeled coffin, yo.