Niin olikos Pirkanmaan seudulla pulverimaalaajia, joilla olisi valikoimissa esim. metallinhohtoa?
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Kuinkas vanteet on kestäneet puhalluksen, siis hiekalla ? Onko erityisvinkkejä tähän ?
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Itselleni vastaten, lasikklilla lähti hyvin, kun hiukan pehmitti Nitro Morsilla ekaks.(-O- @ Helmi. 15 2010,13:11) kirjoitti
Pujoma huittisissa maalasi pulverilla (signal white) ja hinta / laatu hyvä, ellei täydellinen !
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Hain tänään osani pois THO-groupilta. Pääosin ihan ok jälkeä, mutta ei vedä vertoja Elekolle. Hinta laatuun nähden melko suolainen.
Olikos jonkun foorumilaisen runko, swingi ja vanteet menossa pulveriin? Näytti siinä pihalla olevan ks. osat kuormalavan päällä.
GSX-R 750 K5
Kun maalautatte pulverilla, muistakaa maalauttaa alle kerros sinkkiä. Sinkin ainakin jotkut polttomaalarit voivat pölistellä pintaan. Muuten puhallettu pinta ruostuu todella nopeasti. Nimittäin polttomaalattu maalikerros on näennäisestä emalimaisuudestaan huolimatta huokoinen.
Perhana kertokaapa viisaampina, että onko moottoripyörän vanteissa jarrulevyjen kiinnityskohtien alla maalia? Meinaan, että kun mulla tuli vanteet pulverimaalauksesta ja niissä on aika vankat maalit niillä kohin ja en muista minkälaiset ne ennen maaluuta oli. Pitääkö näiltä kohin siis viilata/hioa maalit pois, jotta jarrulevyn saisi tarpeeksi syvälle?
Mulla ei ainakaan ole pulverit pudonnu tai kuplinu pyörien osista tai sen paremmin auton vanteistakaan, vaikka ilman sinkkiä ne on päälle paistettu.(Tyyppi @ Maalis. 17 2010,15:03) kirjoitti
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Mulla oli ainakin omat ilman maalia, kun omia vanteita just maalailin.(Ballard @ Maalis. 19 2010,23:17) kirjoitti
Olen syytön - ja sillä sipuli.
Joo no niin ajattelinkin. Sen takia jarrumännät työntävät paloja hieman toispuoleisesti ja aiheuttaa laahausta. Eiku hiasemaan maalit poikkeen niiltä kohin. kts.
Joo mun ja mielestäni laatu oli hintaan nähden loistava.(Weez @ Maalis. 17 2010,14:26) kirjoitti
![]()
Jeppistä
Mikä oli laadussa hyvää ja mikä huonoa? Jos oli vain pääosin ok jälkeä, mitä puutteita oli?
(vegelius @ Maalis. 27 2010,07:41) kirjoitti
Maalautin keväällä autonvanteet pulverilla alkuperäisen maalipinnan päälle. Olin aikeissa lasikuulapuhalluttaa vanteet mutta maalarin mukaan maalaus tulisi onnistumaan myös vanhan maalin päälle. Väriksi tuli aivan sama mikä on kotimaisten Genelec kaiuttimien pinnassa ja lopputulos aikalailla virheetön.
Maalaamo oli Jyväskyläläinen Jyväs-Pinta. Hinta oli 70€/4 vannetta.
![]()
Pystyykö pulverimaalauksessa valitsemaan minkä värin ja minkä sävyn tahansa vai onko niissä suppeampi valikoima kuin normaaleissa maaleissa?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Varmasti on suppeampi valikoima kuin märkämaaleissa mutta kyllä pulverissakin paljon värejä löytyy. Tuolla missä itse maalautin, niin esim. harmaan eri sävyjä oli varmaan yli 30.(Desmosedici @ Kesä. 16 2010,12:14) kirjoitti
Pistäkääpä Kouvola-Lappeenranta akselilta pulverimaalaamoja tänne.
Osaako muuten joku kertoa paljon pulverimaalaus on halvempi, jos verrataan tavalliseen ruiskumaalaamiseen? Olisi 1 tuttu automaalari, joka voisi varmasti hoitaa myös vanteet, mutta hinta mietityttää. (ei, en ole kysynyt hintaa)
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Itellä 2 vannetta itse puhallettuna / putsattuna, maalaus maksoi 30 €.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Onko kellään kokemusta tuosta Joensuun teollisuusmaalaamosta?
Tekevätkö metallinhohtomaalauksia? Tarkotus olisi maalauttaa piikin vanteet kaksiväriseksi, puoliksi kiiltävä sininen ja puoliksi valkea.
Tai muita vastaavia Joensuun alueella?
Onko lisää hyviä kokemuksia vanhan maalin päälle pulveroinnista tuon vanne-jutun lisäksi? Selviäisinkö vain sutaisemalla hiomapaperilla karheeksi ?
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
kunhan hiot tasaisesti ja otat huomioon ettei jauhemaalillakaan peitetä helposti virheitä, eli jos ovat syvillä naarmuilla tms niin voi olla lopputuloksessa sanomista. itse pyörän vanteet jauhemaalilla maalanneena en kiinnittänyt pohjatöihin juurikaan huomiota (metsään mennyt lipankiillotusprojekti) eikä lopputulos valoavasten kauhean hyvältä näyttänyt, toki vika saattaa olla myös ammattitaidottomassa pistoolimiehestä. mut olipahan ilmaset.(kylaenmies @ Tammi. 19 2011,22:07) kirjoitti
![]()
käytin oman rungon ja vanteet Järvenpäässä, Metaplus nimisessä teollisuusmaalaamossa ja hyvää jälkeä hyvään hintaan tuli!
Voin suositella.
väriksi tuli musta, sellanen R1:sen pinnoitus. TUntuisi olevan kestävä kuten luvattiin sekä hyvän näköinen![]()
Mitä hintaluokkaa oli homma? Omassa Yammussa harmittava sininen värinä. Just mustaksi olisi tarkoitus/halu muuttaa...(jakki2 @ Huhti. 27 2011,15:13) kirjoitti
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
Onko pulverimaalareiden värikartoissa ollut kultaa?
Aikaisemmin ketjussa oli maininta ettei Elekossa onnistunut kullan väri, mutta olisko muuttunut ajan kuluessa?
Samaa kuin edellinen kirjoittaja pohdiskelen itsekin.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Alumiiniosiin paras menetelmä lienee anodisointi. Tuloksena on maalipintaa paljon kestävämpi kaunis väripinta. Voisin vaikka lyödä vetoa että seuraava juttu kiinnostaa:
http://www.motot.net/wiki/Anodisointi
Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
Ja nimenomaan alumiiniin, joskus uumoilin vanteiden anodisointia niin vastauksena todennäköisesti lisäaineistus pilaa lopputuloksen.
Valuosissa yleensä kai vähintään sinkkiä on seassa.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Voi niissä olla magnesiumiakin seassa, mutta mites se sitten vaikuttaa? Kun olin prätkäkorjaamolla töissä, niin joku toi sinne just pulverimaalatut vanteet, että "pitäs renkaat vääntää päälle"... Hikee pukkas jo siinävaiheessa, onneks huoltopäällikkö otti sen työn omalle vastuullensa, nimittäin en tiedä millä lotto-onnella olisin saanut ne rinkilät vanteelle naarmuttamatta. Ei olis ollut muutaman kuukauden rengaskonekokemuksella kyllä asiaa siihen hommaan. Just siitä lähtee oma kiinnostukseni passivointityyliseen värjäykseen maalauksen sijaan.(antti @ Heinä. 13 2011,11:31) kirjoitti
Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
Pistäkääpä kokemuksia Helsingin pulverimaalaamoista. Elekoa ei tarvitse listata, kun heiltä jo tarjouksen sain.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
onko eteläsavossa pulverimaalamoja? jos on niin kertokee. musta pitäs olla väri.
ktm superduke 990 -07 "faselift"
Mitä Bomber-foorumilta luoskellu Mikkeliläisten turinoita niin Mikkelissä ei maalaa kukaan pulverimaalauksia. Lahdessa vissiin lähin...(mikok @ Syys. 28 2011,19:16) kirjoitti
Kouvolasta löytyy tollanen. Itse käytin tuolla viime talvena oman K3 gixxerin rungon maalattavana ja hyvää jälkeä teki.(Lopponen @ Loka. 01 2011,19:28) kirjoitti
http://www.metallimaalaus.com/