Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kellään kokemusta pyörän maahantuonnista Penamoton kautta ?
  2. #2
    Mitähän tämä Penamoto kustantaa..onko tietoa? Ihan mielenkiinnosta.... Ei ole vaikea itekään hoitaa noita asioita joita penamoto tarjoaa...

    Toisaalta jos ei ole aikaa lähteä saksaan....
    VTR 1000 F
  3. #3
    Tässä tietoa kustannuksista:
    Kokonaiskustannukset:

    A) haku itse
    - kauppahinta 10.750
    - lento Hki-Niederrhein n. 100,-
    - siirtokilvet n. 120 e
    - lautat + polttoaineet n 300 e
    - vero + alv ?
    - PenaMoton palkkio 120 e
    - vaatimustenmukaisuustodistus 79 e
    - rekisteröintikustannukset n 150,-

    B) tuonti rahtina
    - kauppahinta 10.750
    - rahti n. 400 e
    - vero + alv ?
    - PenaMoton palkkio 150 e
    - vaatimustenmukaisuustodistus 79 e
    - rekisteröintikustannukset n 150,-


    Ei paha ?
  4. #4
    Ei ollenkaan paha jos penamoto hoitaa tuohon 150 euroon kaiken niin että pyörä tulee suomeen asti!!! Millainen mahtaa sitten olla heidän ammattitaito/tuntemus pyöriin *

    Jos on aikaa niin valitsisin itse hakemisen sieltä vaikka penamoton avustuksella. Riskit käytännössä nolla. Näkis ite pyörän livenä ja saisihan heti tuntumaa uuteen pyörään kun ajelee 1500 kilometriä suomeen *

    Ja kaiken lisäksi poikkeaminen Louisilla tms. vastaavassa liikkeessä säästää selvää rahaa *


    p.s. jos muuten tulee mieleen kyssäreitä niin älä epäröi kysyä. jonkun verran olen siellä liikkunut.



    VTR 1000 F
  5. #5
    Tämän tavottelemani HD:n myyjä on US MOTORS Gerd Reisert ja pitäis olla kuulemani mukaan luotettava firma joka "ei myy huonoo ja halpaa" joten fillarin pitäis olla ok,liike antaa myös 12 kk:n takuun moottorille ja vaihteistolle.
    Mun tapauksessa ainoo hankala puoli on se että vehje on suorilla putkilla ja mikäli katsastus vaatii myllyn käynnistämisen niin silloin tulee eteen tuhnuputkien ostaminen tai lainaamisen katsastuksen ajaksi.Palstoilla täällä orgissa on kyllä ollut esimerkkejä että inssi on kattonu vaan valmistusnumerojen täsmäämisen eikä konetta ole tarvinnut edes käynnistää...eli riskillä homma vois onnistua kivuttomastikki.
  6. #6
    Itseasiassa juuri itselläni kävi näin toisen pyöräni kanssa että katsastusmies katsoi vaan valmistenumeron sekä että ´vilkut on´. Ei ollut mitään mielenkiintoa käynnistää koko vehjettä. Eka pyörää kävi katsastusmies jopa ajamassa, mutta käytin silloin ehdottomasti väärässä paikassa katsastuksessa!! *Siitä viisaampana seuraavalla kerralla toiseen paikkaan *

    Kysele ihmeessä kavereilta, tuttavilta ja täältä foorumilta jos joku tietäisi mihin kannattaa viedä.
    VTR 1000 F
  7. #7
    Joo,laitoinkin hetimmiten "ongen veteen" palstalle kyssärillä mihin kandeis mopo viedä
  8. #8
    Kävin talvella turussa orikedolla näyttämässä pyörääni ei kattonu muuta kun runkonumeron ja vaatimustenmukaisuus todistuksen ja seoli sillä selvä veronkin sain viikossa
  9.  
  10. #9
    Ihan pieni muistutus tähän keskusteluun: jos ja kun teillä on tiedossa niitä katsastuspaikkoja, joissa selviää pikkasen helpommalla, niin älkää missään nimessä laittako konttoreiden nimiä ja muitakaan tietoja julkisesti näkyville.

    Riski on, että joku valvova taho voi seurata foorumeita ja sitten jakaa sanktioita noille konttoreille. Kaikkien etu kuitenkin lienee, että konttorit säilyvät entisellään..eli antakaa ne tiedot vaikka privaviesteillä niitä tarvitseville.