Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Ducatiahan mainospuheissa usein verrataan Ferrariin, mutta mihin väite perustuu nykyisin? Onko Ducatien ajettavuus parempi kuin japanilaisten? Onko Ducatien moottorit parempia kuin japanilaiset? Vai perustuuko väite pelkästään punaiseen väriin?
    Vastasit jo kysymyksessäsi, mainospuheesta on kyse
    Kai se joku mielikuvakysymys on... Mielipiteitä on monia, esim.kaveri jolta ostin pyöräni (pitemmän linjan motoristi, ollut Mille, Ducati, Busa, SV ja 9R Ninja yms.yms.) kommentoi italialaisia pyöriä että niissä ei ole mitään hyvää. Vähän aikaa pääsee kovaa, sittemmin vikaherkkiä laitteita

Jotkut taas vannovat niiden nimeen. Tiedä sitten... (no onhan ne jotkut hienoja, viikonloppuna piti heittää huoltsikan parkkipaikan lenkki vaan sen takia että siellä oli Ducati 999)

"Never play cowboy in a room full of Indians."
    Veikkaan just tota punasta väriä

Niin tosiaan ja olen nähnyt 2 italomotoristin asuvan korjaamohallissa. Toinen mopo jopa "leikkasi kiinni" 100 vauhdissa (Cagiva). Apriliassa oli vain jatkuvia öljyvuotoja ja satunnaisia sähkövikoja. Nyt en siis yleistä, mutta itselle sattuneesta syystä heikohko kuva "makaronien" laadusta.

...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
    Ehkä värin ja valmistusmaan lisäksi se, että ainakin minun mielikuvissani molemmat tehtaat tuuppaavat kamaa suunnitteluosastolta radalle ja sen jälkeen myyvät samannäköisen vehkeen halpisversion kuluttajille, kun taas joku muu tehdas suunnittelee arkimopot erikseen.

Mitä hyvää muuten on Ferrarissa?

Oma rajallinen kokemukseni ei tue käsitystä Ducatin epäluotettavuudesta. Vaihdoin juuri viime viikolla 40t ajetun -99 SS750FF:n uuteen 749:iin. Ei ollut mitään vikaa koko aikana.

Kai samalla rahalla olisi saanut suorituskykyisemmän ja testeissä paremmin pärjäävän japanilaisen tai Aprilian. Kaikkihan ne ovat parempia kuin useimmat kuskit?
    Lainaa (matt1 @ Kesä. 16 2004,09:34) kirjoitti
    Sillä saa p**lua, pakko saada, ja koko ajan. Siinä käsityksessä olen elänyt jo pitkään...
    Ei makaroonipurijat osaa tehdä kuin pastaa, hittoakos me yrittää mitään muuta?
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
    Lainaa (Northern_lights @ Kesä. 16 2004,09:37) kirjoitti
    Sillä saa p**lua, pakko saada, ja koko ajan. Siinä käsityksessä olen elänyt jo pitkään...
    Sama pätee myös Ducatiin. *
    Lainaa (Patteri @ Kesä. 16 2004,08:39) kirjoitti

Niin tosiaan ja olen nähnyt 2 italomotoristin asuvan korjaamohallissa. Toinen mopo jopa "leikkasi kiinni" 100 vauhdissa (Cagiva). Apriliassa oli vain jatkuvia öljyvuotoja ja satunnaisia sähkövikoja. Nyt en siis yleistä, mutta itselle sattuneesta syystä heikohko kuva "makaronien" laadusta.
    Minun japanilaiseni on nyt leikannut 3 kertaa ajossa "kiinni". Mitä tästä päättelisit?
    1198+RG500
    Lainaa (Nahkaparturi @ Kesä. 16 2004,12:06) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Kesä. 16 2004,09:37) kirjoitti
    Sama pätee myös Ducatiin. *
    No ilmankos noita Ducateja näkeekin harvemmin tieliikenteessä kuin japsipyöriä, ajot suoritetaan ilmeisesti sisätiloissa? *
    Lainaa (GAMMA500 @ Kesä. 16 2004,12:28) kirjoitti

Minun japanilaiseni on nyt leikannut 3 *kertaa ajossa "kiinni". Mitä tästä päättelisit?
    maanantaikappale?
    Lainaa (kuulapää @ Kesä. 16 2004,14:46) kirjoitti

Minun japanilaiseni on nyt leikannut 3 *kertaa ajossa "kiinni". Mitä tästä päättelisit?
    maanantaikappale? *
    Vajaa tahtinen??
    molemmissa on saatanan kova kilohinta paskalle...
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Paskanjauhantafoorumin aihe. Tämä on ollut viimeinen merkkikohtainen foorumi, jossa on ollut edes jonkinasteista keskustelua harrastajien kesken liittyen pyöriinsä.

Tällaiset typerät eipäs juupas väittelyt karsivat viimeisetkin asiasta kiinnostuneet näiltä palstoilta ja lopputulos on samanlainen, kuin muidenkin merkkien foorumeissa, joissa kertyy sivutolkulla vastauksia tyhjänpäiväistä lässytystä koskeviin aiheisiin mutta apua/neuvoja kaipaava motoristi saa vastaukseksi "sulla on paska pyörä" - viestin.

Älkääkä nyt provosoituko luulossa, että olisin vetänyt herneen nenään, vaan ajatelkaa näitä juttuja kirjoitellessanne omienkin merkkienne foorumeille.
    Lainaa (888 @ Kesä. 16 2004,17:50) kirjoitti
    Tällaiset typerät eipäs juupas väittelyt karsivat viimeisetkin asiasta kiinnostuneet näiltä palstoilta ja lopputulos on samanlainen, kuin muidenkin merkkien foorumeissa, joissa kertyy sivutolkulla vastauksia tyhjänpäiväistä lässytystä koskeviin aiheisiin mutta apua/neuvoja kaipaava motoristi saa vastaukseksi "sulla on paska pyörä" - viestin.
    Samaa mieltä. Mielellään pitäisin Ducati Talk:in samalla asiapitoisella linjalla, jolla se on melko hyvin pysynyt tähänkin asti. Paljon mielekkäämpää lukea, kun joukossa ei ole näitä "mun isillä on isompi haukkari ku sun isillä" -tyyppisiä typeryyksiä..
    Lainaa (Vincent @ Kesä. 16 2004,20:34) kirjoitti
    Lainaa (888 @ Kesä. 16 2004,17:50) kirjoitti
    Samaa mieltä. Mielellään pitäisin Ducati Talk:in samalla asiapitoisella linjalla, jolla se on melko hyvin pysynyt tähänkin asti. Paljon mielekkäämpää lukea, kun joukossa ei ole näitä "mun isillä on isompi haukkari ku sun isillä" -tyyppisiä typeryyksiä..
    Niin miksei, mutta kuinka tiukasti täytyy pitää pelkkää asialinjaa

Tosin olisitte molemmat voineet viesteissänne vaikuttaa aiheen asiapitoisuuteen ja siten parantaa tasoa
    Lainaa (JP_445 @ Kesä. 16 2004,14:50) kirjoitti
    Lainaa (kuulapää @ Kesä. 16 2004,14:46) kirjoitti

maanantaikappale? *
    Vajaa tahtinen??
    On, mutta ilmeisesti tuo cagivakin?
    No pakko myöntää että omaa tyhmyyttä nuo konerikot on suzukissa olleet
    1198+RG500
    Lainaa (karju @ Kesä. 16 2004,08:29) kirjoitti
    Ducatiahan mainospuheissa usein verrataan Ferrariin, mutta mihin väite perustuu nykyisin? Onko Ducatien ajettavuus parempi kuin japanilaisten? Onko Ducatien moottorit parempia kuin japanilaiset? Vai perustuuko väite pelkästään punaiseen väriin?
    Vertaus Ferrariin on varsin osuva.

Kummassakin tehtaassa työskentelee asialleen omistautuneita ja moottorikulkuneuvoille sielunsa antaneita superlahjakkaita insinöörejä, joiden työtä useimmat muut valmistajat yrittävät enemmän ja vähemmän kopioida välillä paremmalla ja välillä heikommalla menestyksellä. Alusta ja ajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa. Moottorit erittäin hienoja ja kestäviä. Autoissa pellit saattavat olla italoissa se heikompi lenkki, mutta ei näissä kulttituotteissa.

Toki oma ajokokemukseni painottuu toistaiseksi enemmän nelipyöräisten puolelle, kuin kaksipyöräisten mutta kun Maseratia tai Ferraria vertaa muihin minkä hyvänsä maan huipputuotteisiin, niin italoissa saa kaupan päälle samaan hintaan tunnelman ja sielun.

Audissa saa erilaisia hienosti viimeisteltyjä alumiinin paloja, BMW:ssä toinen toistaan hienompia kuttaperkkapaloja ja ergonomiaa, Jaguarissa aristokratiaa jne.

Pyörämerkeistä sekä Ducatissa että MV Agustassa ja Apriliassa saa ajonautintoa ja omistamisen iloa myös muotoilun puolella. Musiikki-ihminen myös saundi-iloa ja lisäksi sitä sielua ja tunnelmaa. Ainutkertaisuutta.

Suzuki, Kawasaki, Yamaha ja Honda ovat enemmän laadukasta massatavaraa. Sen sijaan esim. Triumph yms. ovat persoonallisempia menopelejä.

Mutta kun jokainen kuitenkin hakee omien mieltymystensä ja arvostustensa mukaista ja omissa mielikuvissaan ainutkertaista laitetta, niin siten olen monien muiden silmissä väärässä ja niinpä voidaankin todeta, että eläköön oma maku.

Kun tietää mitä haluaa, voi olla tyytyväinen valintoihinsa.

Itse tykkään Ducatista, mutta myös Hondasta ja HD:sta. Ja monista muistakin. Ferrarinhan kaikki haluaisi, kuten äänestysten perusteella erittäin moni haluaisi myös Ducatin.

Haluttavuus on kaiketi kummassakin hyvin korkea.

Omistamisen iloa vaan kaikille merkistä riippumatta
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Suksikaa japsikuskit v...uun tältä osastolta !!

"Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
    Lainaa (Fabio T. @ Kesä. 21 2004,10:29) kirjoitti
    Suksikaa japsikuskit v...uun tältä osastolta !!

No levitä eteen, niin mä suksin...

Itse asiasta:

Yhdessä kohtaa mun mielestä tuo vertaus Ferrariin ontuu, Ducatin pystyy kohtalaisen suuri osa motoristeista halutessaan ostamaan, mutta autopuolella ei taida ihan noin mennä. Eli harvalla Audin omistajalla taitaa riittää seteliä Ferrarin ostoon.

Ferrariin kuitenkin jostain syystä Ducatin rinnastan minäkin.

Ja mitä noihin Ferrarin peltien kestävyyteen tulee, niin pikkusen on vaikeeta lähteä vertaamaan sitä mihikään, kun ei niillä pahemmin taideta suolattuja teitä pitkin ajella talvisin...

Ja sitten vielä loppuun typerää paskanjauhantaa, joka ei sovi Ducati talkin asiapitoiseen linjaan: *

Miten niin tämä aihe ei kuulu Ducati talkkiin? Tod.näk. näitäkin juttuja kommentoineet on ducatista kiinnostuneita. Ihme pyörä toi Ducati on, jos sitä ei ulkopuoliset saa kommentoida ollenkaan...
    Lainaa (Northern_lights @ Kesä. 21 2004,13:01) kirjoitti
    Ihme pyörä toi Ducati on, jos sitä ei ulkopuoliset saa kommentoida ollenkaan...
    Ei saa !
    Lainaa (Fabio T. @ Kesä. 21 2004,13:46) kirjoitti
    Ihme pyörä toi Ducati on, jos sitä ei ulkopuoliset saa kommentoida ollenkaan...
    Ei saa !
    Saapas. Italia ON saapas-maa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Miten se erään täällä orgissa vaikuttavan nimimerkin allekirjoitus taas menikään "Suomessa sokeat kokoavat pärekoreja ja Italiassa moottoripyöriä". Huumoriahan se, eihän sitä kukaan tosissaan, mutta olisiko Ducatia ja Ferraria yhdistävä tekijä tuotantomallien tekninen epäluotettavuus?
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Mä just kuulin eräältä ison moottoripyöräliikkeen huollossa työskentelevältä, että Ducati olis tänä päivänä eurooppalaisista vähiten vika-altis. Ainakin takuukorjauksia tehdään vähiten. Ko. liike huoltaa monia merkkejä, myös japanilaisia. Niihin en lähde vertaamaan kun ei taida kestää vertailua. (Vertasin sittenkin.)

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 22 2004,01:51) kirjoitti
    Huumoriahan se, eihän sitä kukaan tosissaan, mutta olisiko Ducatia ja Ferraria yhdistävä tekijä tuotantomallien tekninen epäluotettavuus?
    Juu, ainakin Ferrarin täytyy olla melko epäluotettava auto, kun sillä ei kukaan uskalla talvella ajaa...
    Lainaa (Italowestern @ Kesä. 22 2004,01:21) kirjoitti
    Saapas. Italia ON saapas-maa.
    Yksikin varomaton kommentti vielä Italo, niin tuomitsen sinut "ikuiseen unohdukseen" !!

... niin kuin Espanjan inkvisitio keskiajalla tunnetun maalarin Goyan....nimi pyyhittiin kirkonkirjoista...ukko ei siten ollut koskaan virallisesti syntynytkään...sinun nimesi pyyhitään AKE:n listoilta, joten et ole koskaan Ducatia omistanutkaan...
    Lainaa (Northern_lights @ Kesä. 22 2004,08:10) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 22 2004,01:51) kirjoitti
    Huumoriahan se, eihän sitä kukaan tosissaan, mutta olisiko Ducatia ja Ferraria yhdistävä tekijä tuotantomallien tekninen epäluotettavuus?
    Juu, ainakin Ferrarin täytyy olla melko epäluotettava auto, kun sillä ei kukaan uskalla talvella ajaa...
    On tuossa vähän tottakin, tiedän nimittäin parikin Porschea joilla tosiaan ajetaan työmatkat läpi vuoden

Kuinka paljon "teknisesti epäluotettavampia" Ducatit sitten ovat kuin joku vaikkapa luotettavana pidetty Honda? Tiedän pari ihan ongelmatonta Ducatia ja olen kuullut konerikoistakin, mutta on niitä kai sattunut Hondallekin:

http://www.mp-foorumi.com/forum....1#17454
    Yhdessä kohtaa mun mielestä tuo vertaus Ferrariin ontuu, Ducatin pystyy kohtalaisen suuri osa motoristeista halutessaan ostamaan, mutta autopuolella ei taida ihan noin mennä. Eli harvalla Audin omistajalla taitaa riittää seteliä Ferrarin ostoon.

Ferrariin kuitenkin jostain syystä Ducatin rinnastan minäkin.

Ja mitä noihin Ferrarin peltien kestävyyteen tulee, niin pikkusen on vaikeeta lähteä vertaamaan sitä mihikään, kun ei niillä pahemmin taideta suolattuja teitä pitkin ajella talvisin...

Ja sitten vielä loppuun typerää paskanjauhantaa, joka ei sovi Ducati talkin asiapitoiseen linjaan: *

Miten niin tämä aihe ei kuulu Ducati talkkiin? Tod.näk. näitäkin juttuja kommentoineet on ducatista kiinnostuneita. Ihme pyörä toi Ducati on, jos sitä ei ulkopuoliset saa kommentoida ollenkaan...
    Samaa mieltä siitä, että vertaus Ferrariin ontuu, ainakin nykyään. Mielestäni Ducati on merkkinä kokenut viimeisten vuosien aikana jonkinasteisen inflaation juurikin tässä "hieno, kallis ja harvinainen" -mielessä. Onko se sitten hyvä vai huono asia, sen saa jokainen itse päättää. Malleja eri hintaluokissa on tullut kokoajan lisää, ja mielestäni ainakin perusmallien muotoilu ja ulkonäkö on hivuttautunut koko ajan lähemmäs ns. peruspyöriä. Toki sinällään hyvä asia, että mallien ja merkin käydessä laihemmankin kukkaron omistajalle mahdollisiksi myös varaosien saanti ja huoltomahdollisuudet lisääntyvät ja parantuvat. Toisaalta itse hieman vanhemman Ducatin omistajana se ei minua sinällään hetkauta.

Mitä tulee tekniseen kestävyyteen, niin tottahan se on että teknisiltä ratkaisuiltaan kaikki Ducatit eivät ole ainakaan olleet sieltä kestävimmistä päästä. Kuten eivät mitkään laitteet, joissa kokeillaan uusia ratkaisuja ja tehdään innovaatioita. Toisaalta veikkaisin, että nykyään Ducatin kohdalla on myös hieman Skoda -ilmiötä, eli vanha maine tahraa uusiakin tuotteita, vaikka niillä ei ole mitään (tai hyvin vähän) tekemistä keskenään. Mutta italialaisia pyöriä on aivan turha yleistää teknisesti kestämättömiksi. Esimerkiksi Guzzeista löytyy moniakin esimerkkejä, joissa pyörällä on ajettu samalla koneella sellaisia kilometrimääriä joihin monella japsipyörällä ei pääse kuin hinausauton lavalla.

Ja vielä lopuksi viitaten ensimmäiseen postiini tässä topicissa: en tarkoittanut etteikö kyseinen aihe ole riittävän asiallinen tai tarkoituksenmukainen tähän foorumiin, mutta topicin avaamisen jälkeen kirjoitettuja kommentteja lukien voi jokainen varmasti huomata, että tämän tyyppiset aiheet menevät helposti tuohon "paskalla kova kilohinta" -linjalle, joka ei varmasti auta alkuperäistä aihetta, sen lukijoita tai alkuperäistä kysyjää millään tavalla. Eli peräänkuuluttelin asiallisuutta ihan jo pelkästään aiheen linjassa pitämisen takia.

Edit: typoja

Ducatien hinnat pitäisi kaksinkertaistaa ja varaosien hinnat kolminkertaistaa...ja ostaa merkki pois amerikkalais-imperialistis-agressiivisilta sioilta...muutaman vuoden kuluttua Ducateja tehtäisiin max. 200 pyörää / malli ja silloin voisimme alkaa puhumaan "moottoripyörämaailman Ferrarista"....persaukiset harrastajat ostaisivat japanian tuotteita !

...Nykyään ao. vertaus sopii MV Agusta F4:seen...ei Ducatiin...
  30.  
    Lainaa (Fabio T. @ Kesä. 23 2004,10:27) kirjoitti
    Ducatien hinnat pitäisi kaksinkertaistaa ja varaosien hinnat kolminkertaistaa...ja ostaa merkki pois amerikkalais-imperialistis-agressiivisilta sioilta...muutaman vuoden kuluttua Ducateja tehtäisiin max. 200 pyörää / malli ja silloin voisimme alkaa puhumaan "moottoripyörämaailman Ferrarista"....persaukiset harrastajat ostaisivat japanian tuotteita !

...Nykyään ao. vertaus sopii MV Agusta F4:seen...ei Ducatiin...
    Ferrari Enzo "Dark":

Väri :vaihtoehtona on joko spray maalattu mattamusta tai ei mikään.

Moottori: Ferrari teknologiaan perustuva Opel 1.3i Ecotech, jossa keskikulutus on pidetty alkuperäisen Enzon tasolla muokkaamalla ruiskuboksi syöstämään 400% enemmän bensaa kuin normaalisti

Alusta: Alusta on Ferrarin oman sijaan Nissan Primeran Multilink jousitus vuodelta 1990.

Jarrut: Jotta hinta saadaan pysymään aisoissa sovitetaan Enzo "Dark" malliin rummut, sekä eteen, että taakse.

Hinta: 20 000€

HAE OMASI LÄHIMMÄLTÄ HYUNDAI KAUPPIAALTA!
    Ex hippi!