OLETTEKO KÄYTTÄNYT BENSAN SEASSA KOSKAA KAASARIN PUHDISTAVAA LISÄ AINETTA,ONKO SIITÄ APUA ,MITÄ MERKKIÄ OLETTE KÄYTTÄNYT.ONKO HAITTAA.KEN TIETÄÄ
"oikeassa momentissa"
STP Complete fuel system - pottu ostettiin kaverin kans puokkiin. Itse en ajossa mitään erikoista muutosta huomannut, kun mitään varsinaista vikaakaan ei alunperin ollut.
Mutta kaverini tarkkana miehenä avas kaasarin ennen ja jälkeen annostelun ja sanoi, jotta kyllä oli moskat lähtenyt.
Puolikkaan pottu tais olla 20€ ja siitä riittää neljään 12,5 l:n vetoseen tankkiin.
ps. ei tartte HUUTAA. *![]()
Mikäs oli merkiltään se kaverin pyörä, josta moskat lähti? Jos vaikka itsekin lorauttais kyseistä ainetta tankkiin.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Sama kun mulla - tietysti. **(jakez @ Kesä. 14 2004,11:40) kirjoitti
* *
* * *
![]()
miten mä oon kuullut et noi aineet putsaa vähän ylimääräistäkin, kuten bensaletkusta tai jostaina kakkaa ja suoraan suuttimiin tukoks?![]()
Juu hyvähän se on tankin sisäpinnastakin kaikki karstat ym moskat laittaa liikkeelle...(kuulapää @ Kesä. 14 2004,22:29) kirjoitti
. Paljon nätimpi sellainen sisäpuolelta kiiltävä tankki sun muut putket matkalla suuttimiin
.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
morjens vaan kaikillemäkin oon käyttänyt tota ainet tankissa ja kyl sil suuttimet putsaantu . niin myös kaikki kaasareitten sisä kalut myös .avasin kaasarit ennen ainetta ja tyhjensin tankin aivan tyhjäksi ja laitoin uudet pensat ja sen lisäaineen. sen jälkeen ku olin ajanut tankillisen avasin kaasarit ja katoin kaikki paikat ni ne oli tosi puhtaat .nyt oon menossa kaasareitten säätöön tällä viikolla et san seokset oikeiks.siit putilost riittää neljään tankilliseen mut yks satsi riittää putsaan paikat.ja sit vielä mun pyörä on virago 535 jos on kysyttävää viel ni vastaan kyl
![]()
tuntuis *noi järjelläajateltuna että jos tuo puhdistus aine tosiaan liottaisi jotain muutakin kuin mitä pitäis nii ei sitä käyttäis kun yhden kerran,ja tieto leviäis,kyllä loppuis markkinat äkkiä.Noita aineita kummiski on valmistettu jo kauan.Senverran kokemusta on itselläkin että laitoin aikoinani bensansekaan valvolainin ainetta , käynti tasaantui tyhjäkäynnillä huomattavasti ja pyörä alkoi käynnistyä paremmin.Samanlaista ainetta on saatavilla Yamaha ja Honda merkkisenä ainakin.Tuohon letkujen sulamiseen en jaksa uskoa jos ne kerran bensaakin kestää kyllä letkut on täytynyt olla muutenki huono kuntoiset jos niin on käynyt, kulutus tavaraahan ne.Sitten kun bensa etenee tankista kaasareihin päin on siinä välillä suodatin johon jää tankista irronnut moska.Mitään hirveän ihmeelistä toi aine ei ole mutta milestäni poistaa veden ja mahdollisen pienet moska kiertymät kaasarista.Yamahan käyttöohjekirja jopa käskee laittamaan kausi säilytykseen fuel stabilisatoria joka osaksi sisältää myös juuri tätä puhdistus ainetta.Kysyin hultomieheltä tuota asiaa,hän ei oikein kommentoinut puolesta eikä vastaan,hänen työnsä siinä on kysymyksessä.Ajattelisin noin että pahasti moskainen kaasari on purettava ja puhdistettava , ja tuo aine toimisi kui ennakoivana huolto toimenpiteenä kerran kesässä käytettynä estämään kaasarien lika kiertymät .KOMMENTOIKAA.![]()
"oikeassa momentissa"
täh mitä!
Mistäs tollasia pottuja saa hankkia...
Voisin hyvinkin lorotella -93 pyörääni...![]()
motonetista omani hain 16,80egee maksoi![]()
![]()
melkeimpä joka huoltamo myypi jotain "käytin autossa" taannoin ja ruikkari alkoi toimia siistimmin.Voin suositella, mutta "auto" oli opel ja aine biltemasta.
![]()
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
niin aika monessahan moottoripyörä liikkeessähän tuota myydään kun vain kysyy,Yamahan merkillä ja Hondan olen ainakin nähnyt,niin ja sitten noissa marketeissa stp , valvoline ja mitä niitä onkaan , kyllä tarjontaa on mutta kantsiiko noita käyttää se on eri asia.Kirjoitelkaa vain kokemuksistanne rohkeasti , tuntuu kumminki että näiden kemikaalijen kannssa läträtään aikalailla.![]()
"oikeassa momentissa"
Sotketaan nyt sitten tähän samaan keskusteluun vielä nämä öljyjen lisäaineet. TÄSSÄ linkki aineeseen x1r, ja kyseessä kerrankin tutkittu ja toimiva tuote...
...ja seuraavaksi kuulemme syyn miksei öljy-yhtiöt laita noita ihmeaineita valmiiksi tuotteisiinsa...? *(pete @ Kesä. 22 2004,23:32) kirjoitti
![]()
-Artsi-
100 m/s Club Member
Kokeilin edesmenneessä Yamaha FZR1000:ssani Forten polttoainejärjestelmänputsauslitkua, kun pyörä nyki pienillä kierroksilla ajaessa, ja täytyy myöntää että tuntui auttavan todellakin hyvin, nykiminen hävisi lähes kokonaan... Että sellasta..![]()
Tein itse ja YRITIN säästää.
....ja seuraavaksi kuulemme syyn, miksei tehtaat lisää noita aineita määräaikaishuolto-ohjelmiinsa - edes ruohonleikkureihin? *(-Artsi- @ Kesä. 23 2004,00:19) kirjoitti
![]()
ps. "eikä siinä vielä kaikki" : "Voidaan sekoittaa kaikkiin voiteluaineisiin.
Laitevalmistajien hyväksymä, ei vaikuta tehdastakuisiin."
Jeps, ja lehmät osaa lentää!
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Jees, tuo tuossa pari viestiä ylempänä mainittu Forte kuuluu olevan toimiva litku, ainakin korjaamoilla siitä on hyvät kokemukset.
Ja sitten mitä tuohon x1r:ään tulee, niin kunhan vaan sotkin keskustelua tuomalla sen mukaan. Ko. aineesta kuitenkin on tehty puolueettomia testejä ja kokeita asiallisin tuloksin. Ja mitä taas sitten öljynvalmistajiin tulee, niin en ota kantaa kuinka öljy-yhtiön tulisi kehittää ja jälleenmyydä tuotteitaan. Se, että öljyä ja öljyjalosteita käytän, ei tee minusta sen alan asiantuntijaa..ei myyntiin tai tuotekehitykseen, ei edes arvioimaan puolueettomasti ja tarkasti tuotteiden laatua.
Jään siis odottamaan moniala-asiantuntijoilta vastavetoa...