Tuossa pähkäilin, että miten saan FZ6S:Stä molemmat lyhyet etuvalot toimimaan samaan aikaan?
siis helposti, eikä mitään purkkavirityksiä..
juujuu..tiedän että laki kieltää, mutta haluun silti! *
kertokaahan viksummat kuis on?
aina noit menee...noit menee aina.
Jos siinä on H4 polttimot (tai vastaavat), vedät vaan piuhan siitä viereisestä lampusta.
Ei noin vaan releistää samalla valot ja ottaa alkuperäisistä valojohdoita ohjausvirrat niin saa kunnon kaapelit sitä myöten täydet tehot käyttöön. Samalla tietysti kannatta laittaa joka valolle oma sulake.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Laki ei todellakaan kiellä molempia palamasta puokeilla.(janezky @ Kesä. 09 2004,13:26) kirjoitti
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Ei niin, EU:n myötähän tuo asia muuttui ja nyt saa moton keulalle viritellä entisiä huomattavasti komeampaa valopatteria (jos vain laturi antaa soppaa tarpeeksi...).(raider @ Kesä. 09 2004,16:43) kirjoitti
Esim. V-Stromissa on jo valmiina kahdennetut lähivalot.
Edit: | Linkki | Söhmin FAQ asian tiimoilta.
...paitsi, jos umpiota ei ole tarkoitettu lähivalolle. Ei se mua silti estänyt.(raider @ Kesä. 09 2004,16:43) kirjoitti
Juu tosiaan näin näyttää olevan...(heikkil @ Kesä. 09 2004,16:46) kirjoitti
![]()
aina noit menee...noit menee aina.
Saisko tämän vielä suomeksi kiitos?(r1150r @ Kesä. 09 2004,16:38) kirjoitti
![]()
aina noit menee...noit menee aina.
Nappase johrot poikki siitä liittimestä mikä menee lampulle ja liitä se oikea johto releen ohjaus napaan (tottahan olet hakenut valoreleen kaupasta ja tiedät mikä johto). Sitten vedät releelle maan, akulta paksua narua pitkin virtajohto releelle ja siitä lampujen liittimelle. Tohon releen ja akun väliin voit laittaa sulakkeen tai sitten releen ja lampun väliin molemmille lampuille oman.
nonni! eiköhän tämä ole sen verran rautalankaversio, että tällä sutviintuu!!(JP_445 @ Kesä. 10 2004,15:17) kirjoitti
![]()
aina noit menee...noit menee aina.
Juu ja sen verran vielä että muistakaa tosiaan käyttää reilun kokoista virtajohtoa sekä maadoitus hoidettava kunnollisella liittimellä hyvään paikkaan!!!! Niin kyllä loistaa(janezky @ Kesä. 10 2004,17:14) kirjoitti
![]()
![]()
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Ja vastaavankokoinen maajohto kans, tietysti, kun siellä kulkee samanverran virtaa kuin plussapuolella. Ettei ahistaisi.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Itellä TuntuÄssässä sama mietityttänyt. Eli kun tuo H4:n ei vakiona pala lyhkäsillä. Uskoisin että siellä on vain joku johto kytkemättä kun tuotu sellaiseen maahan missä ei saa kummatkin palaa yhtäaikaa?
Esim CBR 1000 -92 on pyörä, jossa palaa yksi lähivalo vaikka toisessakin valossa on H4. Tuo toinen umpio on kuitenkin vain kaukovaloa varten muotoiltu ja ilmeisesti kustannussyistä on käytetty H4-lamppua eikä lähivaloa ole luonnollisestikaan kytketty toimimaan.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Jos umpiosta l˙tyy merkintä "HCR", saa kaukovalonkin kytkeä palamaan. Ei tietenkään yht'aikaa saman umpion lähivalon kanssa...
Asiaa, juuri näin se on.(kaasunalle @ Kesä. 11 2004,16:50) kirjoitti
Eli lyhyesti; jos toisessa on HC ja toisessa HR-> niin molempien yhtäaikainen palaminen aiheuttaa sakot.
Ja kun umpiossa lukee HCR niin sekä lyhyet että pitkät saa palaa yhtä aikaa. Siis silloin kun pitkät on päällä... Jos umpiossa lukee vain HR tai HC niin silloin palaa vain toinen. Laillisesti siis. Laittomastohan voi palaa vaikka mitä mutta valokuvio saattaa kyllä häiritä niin vastaantulijoita kuin itseäkin.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Enpä kyllä menisi kytkemään lähi- ja kaukovaloa palamaan normaalissa H4-umpiossa yht'aikaa. Saattaa hiukan lämmetä liikaa, tavallista H4-polttimoa ei ole suunniteltu siihen, kärähtää liikalämmöstä aika sukkelaan. Liika lämpö voi myös turmella umpion heijastinpinnan.(-V- @ Kesä. 12 2004,15:23) kirjoitti
Ässään pitä vaihtaa lamppujen kannat ja sitten vielä se että sen oikean puoleisen lampun heijastin on ihan erilainen kuin sen vasemman. Lontoon maassa niissä on sellaiset 55W lamput jotka palaa molemmat koko ajan. Muualla vain toinen palaa lyhkäsillä. Täällä pohjoisessa nuo kesät on niin valoisia ettei ylimääräisiä valoja tarvii viritellä palamaan.(tallukka @ Kesä. 11 2004,10:34) kirjoitti
Empäs nyt tarkemmin tiedä tuon vehkeen kytkennöistä mut JOS siinä on jo valmiiksi johdotettuna sille toisellekkin lähivalolle kytkentä niin miksi sitä alkaa uusia kaapeleita ja sulakkeita virittelemään?? Eli johonkinhan ne johdot menee.. ja luultavasti johonkin releelle ja sen releen ohjaus on vain jätetty kytkemättä ja siitä toimivasta lampusta ottaa ohjauksen tälle toimiattomalle niin jo palaa eikä kovin montaa vikaantumis paikkaa tule lisää ja johdot kulkevat edelleen siististi. Tämä on siis spekulointia jos molemmat polttimot kytkettynä. Palaakos ne molemmat pitkät sitten vai onkos nuo polttimot vain siellä kiinni kun jossain muualla ne ovat käytössä. Ja taas tullaan siihen että tuskimpa ne kovinkaan monia johtosarjoja tekevät.
Palkka juoksee....minä en