Nyt lähti villi idea liikenteeseen: rakennetaan uusi moottorirata PK seudulle. Eihän siihen tarvi muuta kun pari sponsoria,
muutama kaivinkone ja äänivallit
Miksi PK seudulle ei ole rakennettu rataa ? Käyttäjiä löytyy varmasti, mutta missä on tarpeeksi tilaa ?
Idea on että rakennetaan täysimittainen F1 rata.
Visio: tällä radalla ajetaan joku päivä F1 GP ja MotoGP kisoja.
Alue vuokrataan kunnalta (esim Vihti?) ja ympäröidään äänivalleilla. Katsomot ja muut varikkoalueet rakennetaan sitten myöhemmin kun rata on jo harjoitus- käytössä.
Eli, nyt kaikki jolla on hyvät kontaktit pistäkää nimeä tulemaan niin saadaan projekti liikkeelle *![]()
Kawa rocks!
Hieno idea!Olen messissä.
Tunnen muutaman tyypin jotka ajelee kaivinkonetta. Alampa heti kyseleen mitä kaikkea maansiirtopuolen juttuja pitäisi selvitellä ja ottaa huomioon...![]()
*pun* Onkos noi äänivallit sitä varten että ne voi rikkoa(tykki @ Kesä. 08 2004,12:38) kirjoitti
Ratoja kyllä tarvitaan suomeen enemmän.. Turussakin muinoin oli ihan oikea rata.. eipä ole enää
edit:
Taitaa noi F1/MOTOGP ratojen kriteerit olla enemmänkin varikkopuitteissa ja palveluissa.. ei taida suomesta sellaisia investointeja löytyä millä niin kattavia puitteita rakennetaan.. Vähän kun laskee rimaa niin jotain ehkä joskus voiskin tapahtua..
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Loistava idea!Mulla on pari lapiota ja rautakanki, ilmoitelkaa vaan milloin ja missä pidetään talkoot. Kun vielä löytyisi talkoojuomille sponsori
.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Mitäs siinä motoparkissa kusi?
Siinä ois helpompaa aloittaa, kun on pohjtyöt tehty, menkää sinne lapioimaan![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Mitäs tänne ratoja, nyt pääsee ulkomaanreissuille nauttimaan halvoista hinnoista ja paremmasta meiningistä kuin täällä juubalassa missä kaikki motoihin liittyvä on kiellettyä tai sikakallista.
Ja vaikeitahan noi ratahankkeet on aina olleet
Sellaista korpea ei Suomesta löydykkään, etteikö joku saatanan suontallaaja tai marjanpoimija ääntä sieltä kuulisi.
Ja se on sen radan loppu ennenpitkää.
Viimeistään siinä vaiheessa kun eka vihreä pääsee kunnanvaltuustoon!
Mutta voin minä lapion lainata!
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Eikös tuota joku vuosi sitten suunniteltu mm. Kirkkonummelle? Mahto kaatua rahoituksen puutteeseen ja siihen, ettei sopivaa maaplänttiä löytynyt.
Esitetty: 24.08.1999 | Päivitetty: 25.08.1999
Juontajat: Krista Taubert ja Pasi Toivonen | Tuottaja: Pasi Toivonen
WROOM! Formularata Kirkkonummelle?
Toimittaja: Reeta Kivihalme
Kirkkonummelaisia hämmentää Finlandia Ringiksi nimetty moottoriratahanke. Se on tekijöittensä mukaan hanke, joka edistää samalla kertaa ympäristöarvoja ja autourheilun viimeisimpiä trendejä.
Luonnonkauniille alueelle on tarkoitus rakentaa yli sadan hehtaarin moottoriurheilun puuhamaa. Kirkkonummen kunnanhallitus on nimennyt hankkeen suunnitteluryhmään kahdeksan kunnan edustajaa. Heidän tehtävänään on selvittää niin meluhaitat, luontoarvot kuin projektin tuotot kunnalle.
Tavoitteena on, ei enempää eikä vähempää kuin varmistaa Suomen kansainvälisen menestyksen jatkuvuus moottoriurheilussa. Ihan kaikki eivät kuitenkaan ole hankkeesta innoissaan.
Humppaa taikka kuole
Onko tuo edes totta?? Tuossahan olisi ideaa enemmän kuin kohtuullisesti. Onko jossain nimienkeräyslista radan puolesta. Kävisin heti rustaamassa siihen puumerkin. BAABAA....(virago750 @ Kesä. 08 2004,16:24) kirjoitti
![]()
![]()
Taitaa olla tuo maapohja eteläisessä Suomessa sen verran arvokasta, ettei sitä moottorirataan käytetä.
Taitaa lisäksi olla siinä määrin huono sijoituskohde, ettei halukkaita rakentajia varmaan löydy.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Tuostahan paikkakuntalaisena otan selvää heti huomennaolen kuullut hankkeesta, luulin että se on jo haudattu jäihin. Täällä kaikki kestää niin kauan että ehdin olla jo kuopassa kunnes tuo valmistuu
![]()
![]()
"Be careful out there"
Ehdotan moottoriradan paikaksi Keimolaa.![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
nettisivut näkyy olevan olemassa: Finlandia ring
Ei perhana. Toihan on aivan tossa vieressä! Ei käy, mä kun en siedä sitten minkäänlaista meteliä, varsinkaan prätkien kiihdytys- ja jarrutusääniä.
Varsinkaan kun toi rekka-ralli on jo aika raju valmiiksi.
Entäs sitten 51:sen ruuhkat. Töihin täytys päästä länteenpäin joka päivä ja tommonen rakennustyömaahan ehdottomasti haittais MUN työmatkaa.
Ja niitä liito-oraviakin ( tai ainakin niiden jätöksiä) on varmastikin tuolla alueella.
Olisivat vaan rakentaneet sen sataman tohon ja lopettaneet tommosen hullutuksista haaveilun.
Ei vaineskaan, missä niitä lapioita on? Mulle kans.![]()
Ei Kirkkonummella muutakaan ole, tulis edes tuo.
Mää tuun lapioimaan kanssa kertokaa vaan missä on ratatalkoot...![]()
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
siis tarvittais energistä business sponsoria... kuka tuntee Hjalliksen ? Onks sielläpäin kiinnostusta MP asioihin ??
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Affenanmaalle(Hesan esikaupunki?) tuollaista jo ollaan (vai oltiinko?) suunnittelemassa, joten otetaanko lapiot mukaan ja ostetaan talkoo-kaljat laivalta? *
Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!