Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 54:een 54:sta
    Lainaa (KMSwallower @ Kesä. 18 2004,22:13) kirjoitti
    Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?
    Tarkotin tuota kustannuskysymystä ainoastaan tuon ekan pyörän hankinnan kohdalla... Mutta taitaa olla sulle turha selittää....
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (kawasaki_zr7 @ Kesä. 17 2004,18:51) kirjoitti
    Osta vaan heti kerralla se tonninen pyörä jossa on tehoa ja vääntöä sopivasti! JA aja rauhallisesti! Itseä vähän harmittaa ku ostin kawasaki zr7:n ja kun ajelee kakspäällä nii kiihtyvyys ja kulkevuus putoaa älyttömästi! Voin kuvitella että tuo er 5 ei jaksa kaksipäällä kulkea ollenkaan! Vaikka sehän on hyvä pyörä jos ajaa yksin ja nautiselee ajosta! *
    Itselleni Er-5 oli mainio ensimmäinen pyörä! oppipahan hallitsemaan pyörän ja melko varmaan muutama likipiti tilanne olisi voinut muuttua rumemmaksi hieman "kankeammalla" pyörällä. Hengissä ollaan ja kesän aikana oppi paljon ajamisesta sekä ennenkaikkea tuo oli hauskaa! ja yksi jota en ymmärrä; miksi pyörän vaihtaminen on monelle niin vaikeaa?? itse ainakin sain vallan helposti myytyä pois ER:n ja tilalle ostettua hieman suurempaa... talven aikana tuohon kerkeää vallan mainiosti! eikä vaihdossa rahallinen tappio ole paljoa sen enempi kuin "tonnisen" pyörän hinta laskee samassa ajassa.
    Sekä suositeltavaa on jokatapauksessa alkuun hommata ns. nakupyörä, sillä katteiden raaputtelu asfalttia vasten syö takuulla miestä enempi.
    Ja Er-5 kyyditteli kiltisti sen verran mitä minä kaksipäällä sillä ajelin, kiihdytykset ei nyt mitään räjähtäviä olleet, mutta ei pyörä sentään ylämäkiin hyydy!

summasummarum: omalla kokemuksellani suosittelen ER-5:sta ensimmäiseksi pyöräksi, kiva ajettava pyörä jolla ajelisin mielellään vieläkin! sitten kun luottamusta riittää tarpeeksi omiin taitoihin niin eikun butiikkiin uutta katselemaan!
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
    Lainaa (SenioRR @ Kesä. 19 2004,12:29) kirjoitti
    Lainaa (KMSwallower @ Kesä. 18 2004,22:13) kirjoitti
    Miksi yleensäkään ostaa mitään yli 125 kuutioista, koska suuremmat ovat kalliimpia ylläpitää? Ja kuinka kukaan voi nauttia kiihtyvyydentunteesta, huh?
    Tarkotin tuota kustannuskysymystä ainoastaan tuon ekan pyörän hankinnan kohdalla... Mutta taitaa olla sulle turha selittää....
    Olen ilmeisesti niin harrastuksen lumoissa, että en ymmärrä kuinka joku voisi vain kokeilla moottoripyöräilyä ja todeta sen ajan ja rahan haaskaamiseksi...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    ER on hyvä, eiku tosi hyvä pyörä alkuun. Itse olen tosi tyytyväinen, vaikkakin mieli tekee vajaa kolme kuukautta ER:llä ajaneena isompaa pyörää. Päätin, että ajan/harjoittelen eka kesän ER:llä ja seuraavana kesänä ostan 600cc menopelin. Se on näppärä ja kyllä sillä muiden mukana pysyy.

Kävin radalla perjantaina eka kerran, ja sillä on tosi hyvä aloittaa silläkin saralla - ei ole ainakaan liikaa tehoa. * Jos mennään metsään, niin mennään pienemmällä rytinällä. No, kuljettajan päästähän sekin on kiinni eikä pyörästä.

Älä maksa liikaa. Itse maksoin Todella siististä vm -99 noin 18000km (huoltokirja) ajetusta "Suomi-ER:stä" 4150e. Muiden mukaan motskariani on säilötty autotallin hyllyssä.. *

Suosittelen kyllä ERkkiää - se on kiva kaveri tilanteessa kuin tilanteessa. *

Edit: Kerrohan toki meille joko olet ostanut/kun ostat motskarin, että mihin päädyit.

~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
    Lainaa (tykki @ Kesä. 15 2004,12:39) kirjoitti
    Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...
    Ai kun ER:ällä ajaa 160-170km/h niin kaverit tulee 200km/h ohi? Hienoa, kyllä suomessa poliisien liikennevalvontaa pitäisi näköjään lisätä todella runsaasti.

Ja ehkä kaikilla ei ole sitä heikkoa itsetuntoa joka vaatii sen tehokkaiman ja suuriman että kehtaa ajaa?
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
    Kyllähän se niin on että jos ostaa sen tonnisen pyörän niin kukaan meistä ei malta olla kokeilematta pyörän rajoja! Eli varmasti ne nopeusrajoitukset ylittyy jokaisella!
    Lainaa (manaaja @ Kesä. 21 2004,13:58) kirjoitti
    Ja ehkä kaikilla ei ole sitä heikkoa itsetuntoa joka vaatii sen tehokkaiman ja suuriman että kehtaa ajaa?
    Ei tosiaan kaikilla, mutta suurella osalla! Kun on hyvä itsetunto, pärjää myös 16 vuotta vanhalla 137 heppaisella vanhuksella.
    Lainaa (manaaja @ Kesä. 21 2004,13:58) kirjoitti
    Lainaa (tykki @ Kesä. 15 2004,12:39) kirjoitti
    Sitä ei varmaan heti huomaa ku ei oo kokemuista eri pyöristä mutta kyllä sen sitten huomaa kesän jälkeen ku kaverit ajelee ohi...
    Ai kun ER:ällä ajaa 160-170km/h niin kaverit tulee 200km/h ohi? Hienoa, kyllä suomessa poliisien liikennevalvontaa pitäisi näköjään lisätä todella runsaasti.
    Joo, oon mäki saanu erpan kulkee 190kmh et kyl se on lähinnä kuskista kiinni et kuka menee ohi ja kuka ei, eikä niinkään pyörästä. Jos siis mennään noin suht koht laillisia nopeuksia.

Mut oikeesti ei kannata kuunnella ketään meistä ku ostat vaan sen mikä oikeelta tuntuu.
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
    Itseasiassa omistan jo ERkin, muutama kuvakin osoitteessa:

ER-5

Laitto pahasti kesken, vilkut, peilit, tanko(vääntynyt) ja tuo rekkariteline tarttee vielä säätöä.

Ja en mäkään ajatellu ER:ällä ajella vielä viiskymppisenä, mutta tuo ER:än turha mollaaminen ottaa pahasti aivoon. Noin 5sekuntia sataan ja niinku namo sanoi jopa 190km/h huiput, ei oo mikään turha vehje.
    "I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
    Lainaa (manaaja @ Kesä. 22 2004,17:27) kirjoitti
    Itseasiassa omistan jo ERkin, muutama kuvakin osoitteessa:

ER-5

Laitto pahasti kesken, vilkut, peilit, tanko(vääntynyt) ja tuo rekkariteline tarttee vielä säätöä.

Ja en mäkään ajatellu ER:ällä ajella vielä viiskymppisenä, mutta tuo ER:än turha mollaaminen ottaa pahasti aivoon. Noin 5sekuntia sataan ja niinku namo sanoi jopa 190km/h huiput, ei oo mikään turha vehje.
    Joo hyvältähän tuo näyttää, tervetuloa klubiin. Kai sait hintaa tingittyä?
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
    Tuohan on ylivuotinen vm.00 -pyörä yhdeltä omistajalta, sain siihen viiteen tonniin. Ei mun mielestä paha, kun on ajettu vaan n.6tkm. Kerran kaadettu(tanko) mut onneks oli sillon sivulaukut jotka pelasti perän vaurioilta.

Minkä vuotinen ER sulla on ja paljonko ajettu? Onko ollu kummempia vikoja? Paljonko kuluttaa? Mihin asti kiertää? Siks kiinnostaa, kun tuo pyörä on vielä hetken 25kw, otan kurit pois kunhan saan ensiksi kortin.
    Lainaa (manaaja @ Kesä. 22 2004,20:09) kirjoitti
    Pyörä on vielä hetken 25kw, otan kurit pois kunhan saan ensiksi kortin.
    Moi, minulla on tässä muutaman viikon ollut ER-5:nen ekana pyöränä ja tyytyväinen olen ollut. Vm. on -96, eli ilmeisesti ihan ensimmäinen versio ER:stä. Kunhan saan irroitetuksi tarpeeksi aikaa niin pitäisi itsekin ottaa pyörästä 25kW kuristukset poissa, joten kerropa sitten minulle että kuinka kävi, paljonko maksoi ja oliko kovakin homma.
    If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
    Tuohan on ylivuotinen vm.00 -pyörä yhdeltä omistajalta, sain siihen viiteen tonniin. Ei mun mielestä paha, kun on ajettu vaan n.6tkm. Kerran kaadettu(tanko) mut onneks oli sillon sivulaukut jotka pelasti perän vaurioilta.

Minkä vuotinen ER sulla on ja paljonko ajettu? Onko ollu kummempia vikoja? Paljonko kuluttaa? Mihin asti kiertää? Siks kiinnostaa, kun tuo pyörä on vielä hetken 25kw, otan kurit pois kunhan saan ensiksi kortin.
    Joo, heh heh, sekotinpas sut nyt ketjun alottajaan, mut ei se mitään. Pyörä on 03 about 6000 ajettu. Ei kummempia vikoja oo ollu mut ei tossa nyt niin hirveesti kyllä vielä ehtis mitään tullakkaan. Kulutusta nyt ei oo hirveesti tullu tarkkailtua mut kai sillä tankillisella semmosen vajaan 400km ajaa. Rajojakaan ei oo tullu testattua sen enempää ku sen kerran vedin sen 190kmh ja kyl se sillon kiers muistaakseni sinne 8-9000 paikkeille.

Lainaa (18is9 @ Kesä. 23 2004,14:54) kirjoitti
    Moi, minulla on tässä muutaman viikon ollut ER-5:nen ekana pyöränä ja tyytyväinen olen ollut. Vm. on -96, eli ilmeisesti ihan ensimmäinen versio ER:stä. Kunhan saan irroitetuksi tarpeeksi aikaa niin pitäisi itsekin ottaa pyörästä 25kW kuristukset poissa, joten kerropa sitten minulle että kuinka kävi, paljonko maksoi ja oliko kovakin homma.
    Aion ottaa kurit pois ite, että hinnoista en osaa sanoa. Kurithan on kaasarin luistit joissa on pieni reikä sotkemassa niitten nousua. Täysteholuisteissa tuota reikää ei ole.

Tankki otetaan irti ja alta paljastuukin kaasarit ja niitten päällä olevat kannet, ne auki ja luistia vaihtaen. En siis oo vielä tehny, mutta oon lukenu iltasaduksi alfameria. * Vaikeeta ei kuitenkaan varmasti ole.

Ja namolle kiitoksia tiedoista. *

Ja muuten, tuoksuuko teidänkin pyörät käynnistysvaiheessa vesihöyryltä? On mun eka nestejäähy ja ihmetyttää tälläset asiat... *
    Lainaa (manaaja @ Kesä. 23 2004,23:50) kirjoitti
    Ja muuten, tuoksuuko teidänkin pyörät käynnistysvaiheessa vesihöyryltä? On mun eka nestejäähy ja ihmetyttää tälläset asiat... *
    Mun pyörä haisee ainakin millon millekki, riippuu vähän päivästä

ER-5 on ihan "veikeä" vekotin. Sopii juuri sellaiseen peruskruisaamiseen, nurkissa pyörittämiseen, mutkateihin yms. Oikeastaan ihan mihin vain mitä nyt prätkällä voi tehdä.

Itse en pidä kyllä huonona ideanan ostaa samantien suurempaa, mutta sinällänsä niiden lisäheppojen lisäarvo on vähän niin ja näin. Mitä helkkaria niillä tekee, jos niitä ei pysty/halua käyttää? Tietenkin sitä voi sitten yrittää lesoilla että mun pyörässä on 137 tai 147 heppaa tai jotain... Vaikka olisi ikäloppu vanha kanttura, joka saattaa kulkea sillä suoralla tiellä mutta sitten ahdistuu heti ensimmäiseen mutkaan.

Tai no, tämä nyt tietty riippuu mistä tykkää. Itse valkkasin pyörän sen ajo-ominaisuuksien mukaan. Tingin tehoissa, koska rahaa ei nyt sattunut olemaan tonniseen vastaavaan. Käy kokeilemassa kasa noita fillareita liikkeessä. Ja jos nyt joku onneton liike on riesakseen ottanut jonkun vanhan 270 kg matkalehmän, kokeile sitäkin. Eiköhän siinä vaiheessa huomaa ettei sellaiseen ainakaan kannata rahojaan tuhlata.
    Lainaa (Johu @ Kesä. 24 2004,13:32) kirjoitti
    Tietenkin sitä voi sitten yrittää lesoilla että mun pyörässä on 137 tai 147 heppaa tai jotain... Vaikka olisi ikäloppu vanha kanttura, joka saattaa kulkea sillä suoralla tiellä mutta sitten ahdistuu heti ensimmäiseen mutkaan
    Ei tässä nyt mitään lesoilla, jos kommenttiini viittasit. Tarkoitin vain, että ei tarvi olla välttämättä mikään suurin ja tehokkain, esimerkiksi 200 heppainen ZX12, vanhalla kantturalla ainakin minä pärjään ihan hyvin. Eikä näitä kantturoita paljon radoilla näy, kuten ei ER-Femmojakaan. Siispä ei huolta, hyvin taipuu mutkaan kumpikin.

Oletko valmis myymään ne kuristus luistit pois? Voisin maksaa niistä hyvän summan, jos sulla on niistä ne tyyppi/aitous todistukset tallella.
    Lainaa (Mixu @ Kesä. 24 2004,22:03) kirjoitti
    Oletko valmis myymään ne kuristus luistit pois? Voisin maksaa niistä hyvän summan, jos sulla on niistä ne tyyppi/aitous todistukset tallella.
    Tuota tuota, pyörä ostettiin valmiiksi kuristetuna, ja täysteholuistit tuli mukaan. Nuista aitoustodistuksista en tiedä, onko jossakin vai ei.
    Kyllä suosittelisin saman tien jotain tehokkaampaa pyörää kuin erkki.Se on kyllä hyvä pyörä.Yhdellä kaverilla on ollut kaks vuotta semmonen ja on kertonu että halpoja kilometrejä tulee kun renkaat ei maksa juuri mitään.(ainoot "varaosat" mitä joutunu ostaan.)
    no asiahan on nyt näin,, jotta pyöräilyyn voi hakea muitakin lähestymistapoja kun ylinopeus / hurja kiihtyvyys / kaakit tuossa 10 v sitten ellei jo 12 omistin GS 450 Suitsan sillä aivan mukavasti 2 immeistä teki pienen Suomen turneen.olipa vielä laukutkin mopossa..toki edellä mainitsemani asiat ovat hauskoja(viitttaan tehoon) olemassa mutta eteneminen mukavasti 80-100 Km/h on sitä oikeaa ja nautittavaa ajoa....(ainakin äiteen mielestä) Kyllä Er-5:llä saa jo helpolla sakotkin.... se on kiva / kevyt ja suht´koht helppo hallita,, vielä kaasutinkoneella niin ei oo meno niin nykivää kuin ruiskuilla meinaa olla.. asioista voi ja pitääkin olla mintaa eri mieltä mutta kuten sanottu niin Ladallakin pääsee pisteestä A-->B mutta Opelilla sen tekee mukavammin
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Tuli tänään se inssi suoritettua. Joten otin oman pyörän heti liikenteeseen. Joten tässä vähän vertailua autokoulun pyörään (Diversion XJ600 tjs) näin tuoreelta:

1) Alavääntö imee eli tarttee kaasua.
    2) Jo on ketterä vehje. Liikennevaloissa ei oikein tuosta ryömisestä tule mitään kun oli tottunut tuohon Diversioniin.
    3) Tällästä 60 kg kaveria se vie ihan tarpeeksi lujaa. Ei siinä autot pääse hyppii silmille.
    4) Aiheuttaa riippuvuutta kuten mikä tahansa mp
    5) vakuutus maksut ei vie konkurssiin
    6) Se on oma.
    V-Strom 650
    Milläs/mitenkäs manaaja on noi vanteet laittanut kiiltämään?

Voisi omaankin Erkkiin kokeilla mutta mieluiten tekisi sen kerralla oikein...
  24.  
    Ekaks poistin maalit nitromorsella(oli muuten tiukassa), sitten vaan vesihiomapaperilla 400-1200 ja sitten lumputus. Vaha vielä päälle ja avot. Maalin poistossa meni eniten aikaa. Ja noi etupumppujen alaosat kannattaa samalla kiillottaa, ei oo kova homma kun niissä on vaan kevyt lakkakerros päällä ja tietenkin hionta tasaseksi.

En oo muuten ennen tuota mun ER:ää nähny ER:ää jonka vanteet olis kiillotettu?!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12