Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Kun nyt omistat nahkapuvun, niin millä teet siitä vähänkin vettä pitävän?? Itse sain sellaista informaatiota vanhalta suutari äijältä, että mahiläisvahaa ei saisi käytää!! Tukkii kuulemma ne nahan huokoset ja sitoo enemmän likaa pintaan Sanoi minkkiöljyn olevan parasta mitä nahalle on olemassa?!?! Tuli sitte sitä ostettua ja kun levittää nahalle ei todellakaan jää nihkeäksi (niinkuin mehiläisvahasta jää) Keväällä sen sitte tietää onko mistään kotoisin!
    Fun is not a straight line
    Sadepuvulla...
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
    Kerropa sitten kevään sateiden jälkeen kuinka Minkkiöljy toimii.
    En ole moisesta ennen kuullut.
    Olen käyttäny molempia,rasvaus ja sit pari kertaa öljyllä,ja taas rasvaa.Mikä ihmeen minkki öljy?
    Vinkiksi vaa niitä öljyjä ja rasvoja kannatta hankkia noista ratsastus tarvike myymälöistä saa puol kiloo samaan hitaan kuin suutarilta sata krammaa.
    <p>Joopa Joo</p>
    Sain hyvän vinkin.Eli Stormissa myytävä aina, Motorex motoline, on eräällä tuttavalla osoittautunut hyväksi nahkojen kanssa.Käy puvulle, hanskoille, saappaille jne.Saa spraypullossa, eli todella helppo levittää, ja tarttuu heti pintaan.

Toinen hyvä vinkki: samaa tököttiä saa paljon halvemmalla esim stockalta tai muista isoista tavarataloista, leather master nimisenä.Motolinen pullon takana kun on leather masterin kupongit...
    Vinkki:

Dainesen litkut on Leathermasterin tekemiä! Aluksi laitetaan Strong Cleaner vaahdottamalla se sienen avulla ja levittämällä pyörivin liikkein pukuun.

Parin tunnin päästä hoitoaine päälle, oli muistaakseni nimeltään jotain Balsamia?

Noita Leather masterin aineita saa kodin ykkösestä myös... Motorex on ok, mutta puhdistusaine pehmentää nahkaa ennen sitä.
    Lainaa (Jyri @ Tammi. 28 2004,13:01) kirjoitti
    Vinkki:

Dainesen litkut on Leathermasterin tekemiä! Aluksi laitetaan Strong Cleaner vaahdottamalla se sienen avulla ja levittämällä pyörivin liikkein pukuun.

Parin tunnin päästä hoitoaine päälle, oli muistaakseni nimeltään jotain Balsamia?

Noita Leather masterin aineita saa kodin ykkösestä myös... Motorex on ok, mutta puhdistusaine pehmentää nahkaa ennen sitä.
    Kiitos vinkistä * . Täytyykin käydä hakemassa tuollaiset putelit pois sieltä kaupan kyllyltä notkumasta.
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
    Kannattaa kuitenkin olla vähä varovainen noitten litkujen kanssa, jos kallistakin nahkapukua meinaa käsitellä.

Kävin Redskins:ssä, Nahkaliike Helsingissä katselemassa muita tuotteita ja tuli noi möhnät puheeksi vain myyjän kanssa. Hän ei suostunut myymään mulle mitään nahankäsittelyaineita, ennen kuin tuon puvun sille näytille. Kertoi vain, ettei halua toisten kalliita tavaroita sotkea väärillä aineilla. Tai suosituksilla niistä...

Kertoi vain että jotkin värjäymenetelmät ovat sellaisia että jos niiden päälle sotkee vääriä aineita, on lopputulos helposti kaikkea muuta kuin esteettinen. En muista miten juttu tarkkaan meni, mutta ehkä asian varmistaminen puvun maahantuojalta tai asiansa osaavalta suutarilta voi jokus olla paikallaan.

Mua ainakin Vi***tais jos tärvelis omat nahkansa jollain kaikista halvimmalla HobbyHall litkulla
    Lainaa (Sebu @ Tammi. 17 2004,13:04) kirjoitti
    Kun nyt omistat nahkapuvun, niin millä teet siitä vähänkin vettä pitävän?? Itse sain sellaista informaatiota vanhalta suutari äijältä, että mahiläisvahaa ei saisi käytää!! Tukkii kuulemma ne nahan huokoset ja sitoo enemmän likaa pintaan Sanoi minkkiöljyn olevan parasta mitä nahalle on olemassa?!?! Tuli sitte sitä ostettua ja kun levittää nahalle ei todellakaan jää nihkeäksi (niinkuin mehiläisvahasta jää) Keväällä sen sitte tietää onko mistään kotoisin!
    Minkkiöljy on ihan yes ! *Eihän nahkapukua saa sateenpitäväksi kuin sadeasulla, mutta minkkiöljy pitää nahkan notkeana ja näin hoidettuna nahkapuku kestää pitempään ja myös hivenen paremmin pikku sateen.

Tärkeintä on muistaa, että nahkapukua kannattaa käsitellä säännöllisesti nahkaa "hoitavalla" aineella.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (heijani @ Tammi. 28 2004,13:18) kirjoitti
    Kiitos vinkistä. Täytyykin käydä hakemassa tuollaiset putelit pois sieltä kaupan kyllyltä notkumasta.
    Älä ihan vielä. Mun puku ja hansikkaat muuttuivat pirun liukkaiksi tuolla Leathermasterin litkulla. Olen sittemmin ostanut nahanhoitoaineet ratsastusliikkeistä/lemmikkieläinkaupoista tai -osastoilta, ratsastajilla kun on myös tämä kyydissäpysymisongelma mietittävänä.

- Tero
    1000
    Lainaa (Sebu @ Tammi. 17 2004,13:04) kirjoitti
    Itse oon käyttäny mehiläisvahaa ja mitään valittamista ei ole!
    Sitä ei vaan saa laittaa paksua kerrosta tai sit menee tosiaan huokoset umpeen ja sit ei puku paljoa hengitä...
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

www.menokoneracing.fi
    Jos nahka liukastuu, teillä on ollut litkuissanne mukana silikonia! Ja sitä ei saa olla ainakaan jos aikoo käyttää ainetta satulaan, hanskoihin tai housunpersauksiin.

Hyvä aine ilman silikonia on Minit Excellence, jota myy siis Mister Minit-ketju. Minun suutarini sanoi käyttävänsä sitä myös avoautonsa nahkapenkkeihin.

Kokemuksesta sanon: hyvä aine, ja maksaa n. 5e/pullo, joka riittää moneen käsittelyyn.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Lainaa (thannula @ Tammi. 28 2004,17:19) kirjoitti
    Kiitos vinkistä. Täytyykin käydä hakemassa tuollaiset putelit pois sieltä kaupan kyllyltä notkumasta.
    Älä ihan vielä. Mun puku ja hansikkaat muuttuivat pirun liukkaiksi tuolla Leathermasterin litkulla. Olen sittemmin ostanut nahanhoitoaineet ratsastusliikkeistä/lemmikkieläinkaupoista tai -osastoilta, ratsastajilla kun on myös tämä kyydissäpysymisongelma mietittävänä.

- Tero
    Toi on vähän huono juttu jos tulee liian liukkaaksi puku. No mulla on tossa vielä jäljellä tommosta Renabur nahanhoitoainetta, joka tarttui viime vuonna Turun mp-messuilta matkaan. Ainakin jonkun aikaa sillä vielä pärjää. Katsellaan mitä tulevilta messuilta löytyy.
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
    Mulla on toiminut erinomaisesti valjasrasva ja jos tarvii putsata niin satulasaippua. Ei maksa käytännössä mitään kun lainaa hepoilta. Näitä aineita käytetään jatkuvasti ammattimaisesi monenlaisiin nahkavirityksiin hevostalleilla ja ne taatusti toimii. Nyt nahkapuku noin 20 vuotta vanha ja sisävuori alkaa olla loppu mutta nahka on hyvässä kunnossa.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
    Lainaa (thannula @ Tammi. 28 2004,17:19) kirjoitti

- Tero
    Dainesen omalla Leathermasterin valmistamalla litkulla ei todellakaan puku tule liukkaaksi!!!

Tästä on varmasti monia mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin... Se nyt on kuitenkin täysin varmaa, että jos Dainese lupaa aineensa toimivan se myös toimii.

Niin joo... olen sitä Dainesen litkua meinaan sen verta monta pulloa laittanut...

Leathermasterilla on muitakin aineita kuin Strong Cleaner ja leather protection cream. MUISTAKAA TARKISTAA, että aine on water-based eli vesipohjainen litku!

Ei kai sitä aivan vedenpitäväksi saa kuin sadepuvulla (jos silläkään), mutta itse "voitelen" nahkani valjasrasvalla ja tuntuu toimivan hyvin.
    Solid as Rock

at least...

Hard as Stone
  17.  
    Meillä on käytetty Ekol Professional nahkaöljyä. Ja nyt kun on ollut noita sateitakin niin hyvin se on toiminut. Eilen tultiin muutama sata kilometriä epämääräisessä sadekelissä ja nahkat pysyi kuivana. Tietty sitten kun sataa ihan kunnolla niin sadehaalaria niskaan.
    Tuo on ollut helppo käyttää ja tomii!
    Sitä saa ainakin Axlerista.