Kypärää päivittämässä parempaan - pyöränä sportti. Umpikypärä - hintaluokka 300-400 Euroa.
Kommentteja Shoei RAID, X-lite 801/901, Nolan N83? Nouseeko kypärä ylöspäin kovemmassa vauhdissa, melu yms.
Shoeita olen koettanut päähän, muita vielä käytävä kattomassa.
Muita vaihtoehtoja?
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
mulla on X-lite ja nousee ylös. sehän nyt on tietysti pään muodosta kiinni joten kauppaan vaan ja kunnon testiin.
mulle henkkoht ei sovi kuin Arain kypärät päähän ilman että lähtee nousemaan. (taino.. eihän kaikkia ole testattu mutta kuitenkin)
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Kuten Cterror1 sanoi niin kypärän sopivuus, meluisuus jne on ihan käyttäjän päänmuodoista kiinni.
Ainakin Allrightilla on hyvä valikoima kypäriä ja kaikkia saa koeajaa kanssa...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kuten kaksi yllä olevaa tuumasi, se mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle eli:
- miettii ensiksi paljonko aikoo kypärään pistää rahaa.
- ja toiseksi alkaa kiertämään liikkeitä sovittelemassa sopivan tiukkaa kypärää päähän.
Minun suosittelemani kypärä ei välttämättä sovi alkuunkaan toisen päähän. Kun malli löytyy lopulta, niin mietitään sitten, *mistä sen kypärän hankkii; kyseisestä liikkeestä, Saksasta vaiko näistä orgin myymälöistä vai postin kautta muualta Suomesta. Se on jokaisen omassa harkinnassa.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Mulla on vanha ARAI Giga. Se sopii hyvin päähän, mutta melu on aikamoinen. En usko mainoksiin, että "melutonta" kypärää olisikaan!!!!
Kokeileppa joskus Schubertin S1-mallia, integroituna nerokas aurinkolippa ja todella hiljainen kypärä. Tuojn kanssa voisi jopa harkita lopettavansa korvatulppien käytön.(seniorbiker @ Kesä. 07 2004,23:32) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
melutonta kypärää ei tehdä koska sillon ei ajamisesta tule yhtikäs mitään...joku viisaampi voi selventää miksi..mutta liittyy korvissa oleviin tasapaino juttuihin jotenkin..![]()
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Voi taas kerran sanoa että sovittamalla se sopiva löytyy. Itse teki mieli ostaa Shoei:n kypärä mutta ne eivät sopineet päähän, ei kukaan halua ajaessa sellaista fiilistä kun ruuvipuristin olisi kiristämässä ohimoitten kohdalta....
Koitin sen jälkeen AGV:n muutamaa mallia ja sieltä se sopiva sitten löytyi...![]()
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Itelläni on toi X-Liten 801 ja oon ollut tosi tyytyväinen. Kokemusta on niin Araista, Shoeista, Bieffestä ja Bellistä. Mun päähän x-lite sopii todella hyvin ja muutenkin se on tarpeeksi hiljainen jne.
Itsellä käytössä X-LITE 901 ja hyvin on toiminut. Hyvin on pysynyt päässä ja visiiri ei huurru millään. Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen paitsi että hiljaisempikin voisi kyllä olla!![]()
Nää on aina niin yksilökohtaisia, ettei oikein mitään voi suositella toiselle. Just nämä samat merkit meni täysin toisinpäin kun emännälle etsittiin kypärää. AGV:tä ei voinut ajatellakkaan, kun oli niin paha päässä että oikein ahdisti. Shoei (Raid) sitten istui testatuista (n. puolen tusinaa merkkiä ja useaa mallia) parhaiten.(Kukko @ Kesä. 08 2004,11:39) kirjoitti
Itselle meinasin käydä kokeilemassa tuota hiljaiseksi kehuttua Schubertia. Nykyinen jokusen vuoden ikäinen Nolan on tosi meluisa ja voisihan tuo paremmin istuakkin..
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Itselläni on Shoei Raid ja ei nouse päästä mihinkään kovassakaan vauhdissa. *Kypärä on kuukauden vanha ja pehmusteet on mukautuneet hyvin, otsasta tosin välillä vieläkin vähän puristaa. Ei purista kun korjaa kypärän asentoa. Visiiriin porautettiin All Rightissa reiät, ja hankittiin Pinlock-kalvo. Ei huurru muuten kuin vähän oikein kylmällä säällä (n. alle + 5 astetta. Ja kypärä on hiljainen ja tiivis, kun siihen laittaa leukasuojan. Tosin jos olisin tiennyt Shoein XR1000:n olleen tulossa, olisin ostanut sen, kun siinä on se takaspoileri, varmaan parempi ilmanvaihto, irroitettavat poskipalat ja vakiona Pinlock-visiiri ja leukasuoja. *
Ja hinta kuintenkin lähes sama. Ihme ettei sitä mp-messuilla mainostettu, eikö muka All Rightissa tiedetty että semmoinen on tulossa? *
![]()
S1:n kanssa pärjää kyllä ilman korvatulppia cityvauhdissa, mutta ei kyllä kannata maantienopeuksiin lähteä ilman. On se kuitenkin melutaso siinäkin muistaakseni n.90 dBA:ä 120 km:n nopeudessa.(Jassu @ Kesä. 08 2004,07:19) kirjoitti
Mulla on ollut ongelmana visiirin huurtuminen. On kuullemma alihankkijalta tullut virheellinen erä visiirejä. Ensimmäisestä alkoi kalvot irrota ja uusittu vaihdokki huurtuu jotenkin oudosti pieneltä alalta vasemman silmän kohdalta erityisen herkästi. Odottelen uutta (3:tta) visiiriä. Vaihdot menee tietty takuuseen.
Muutoin olen oikein tyytyväinen pottaan. Varsinkin aurinkovisiiri on mainio, sillä vaikka kuinka ohuet sangat on pokissa, alkaa ne painaa ennemmin tai myöhemmin. Ja kun ajat auringosta tunneliin, tai autotalliin olet sokea kuin lepakko hetken aikaa. Tässä se on vain -naps- ja taas näkyy. Ja on kyllä painokin keveimmästä päästä.
Shoein z-one umpipotassa, joka minulla myös on, oli semmoinen ongelma, ettei sen leukaosassa olleita ilma-aukkoja voi sulkea kuin teipillä. Kävi aikamoinen viima naamaan, varsinkin kylmillä keleillä. Jeesusteippi auttoi, mut huurtuminen paheni.
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Shoei Raid päässä tämä kesä ajeltu. Hyvin sopii ainakin mun päähän. Kaupungissa pärjään hyvin ilman tulppia. Muuten tulpat korvissa. Pysyy päässä isommissakin nopeuksissa. Visiiriä täytyy kylmemmällä säällä pitää vähän auki pienemmissä nopeuksissa huurtumisen estämiseksi. Hengitysilman ohjainta en ole kokeillut. Vois olla hyväkin. Kertokaa miten toimii Raidissa.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Allrightissa ainakin saa koeajaa kaikki mallikuupat. Nolan/X-Liteltä löytyy Piispanristin Stormilla yksi malli, jonka saa koeajaa. Löytyykö muita liikkeitä, joissa olis mahdollisuus testata ajossa kuuppaa (ei ole mukavaa ostaa sikaa säkissä)![]()
Tämäkin on yksilöllinen asia: toisilla menee tasapainoaisti korvatulpista ja toisilla ei. Ite kuulun niihin onnellisiin, joilla tasapaino säilyy tulpista huolimatta taika sitten olen tottunut vuosien varrella...(mazak @ Kesä. 08 2004,08:57) kirjoitti
![]()
Mulle ei kanssa sovi päähän ku ARAI kokeilin kymmeniä malleja ja olin jo päätymässä SHOEI:hin kunnes yksi myyjä käski koittaa ARAI:ta.No vähän kalliimpia ne on mutta omaa päätään siinä suojelee!!!
Taitaa olla niin, että ne jotka kehyvat Araita, eivät pidä Shoeista... ja päinvastoin. Mistäkö se kertoo, ne ehkä siitä oman kuupan muodosta???
Toteamuksena, Allekirjoittaneelle SHOEI on kuin tehty kuuppaa muottina käyttäen. Eli kun kokeilin yhtä Shoeita, niin oli helppo tilata erilainen malli kokeilematta. Hyvän sain silleenkin.
Eli kypäränä Syncrotec II, hopea.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Itse hankin juuri Bemarin umpikypärän, Schubertin valimistama. Täytyy kyllä sanoa, että jos hiljaisia kypäriä ei ole, niin ainakin vähemmän äänekkäitä sitten. Tällä melutaso on samaa luokkaa, kuin vanhalla HJCn potalla tulpat korvissa. Kypärä ei "nouse" kovassakaan vauhdissa, eikä pahemmin ravistele.
Noita on Raision BW:ssä vielä muutama kappale hyllyssä -40% alennuksella.
Mulla taasen on Arain Quantum f Doohan Jubilee, joka on kuin tehty omaan nuppiin. Hieman kovaääninen, mutta istuvuus kuittaa tämän. Eikä ole noussut mittarin näyttäessä +250kmh. Visiirissä on lukitussysteemi, jolloin se myös pysyy alhaalla eikä falskaa. Kaikki tuuletusluukut avoinna kypärän sisällä riehuu pieni trombi, joka on mukavaa varsinkin kuumalla ajettaessa.
Kypärän kiinnitys toimii luonnollisesti tupla D-renkailla.
-Arai, there is a difference-
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Schuberth, S1. Paras kypärä jota olen päässäni pitänyt.
Entinen oli XLiten 801 mutta tämä nykyinen S1 on mukavampi, hiljaisempi, kätevämpi....
Vielä kun saan kypäräpuhelimet asennettua...
Ai niin, se hinta oli jotain 419 tai siinä paikkeilla... eli ei edes markkinoiden kallein ;)
- Fly on, little wing... -