Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Ajattelin ostaa kolaripyörän Saksasta varaosiksi kun saa
    suhteellisen edullisest. Tarviiko tähän toimintaan mitään
    erikoisia papereita, kuten ehjän tuontiin. Onnistuukohan tämä
    pyörän ollessa kokonainen vai pitääköhän se olla jo valmiiksi
    osissa? Osaako kukaan suositella mitään varteenotettavaa
    kuljetustapaa/rahtaria?
    Ei auta vaik kiikulla keventäs...
  2. #2
    Et tarvitse mitään papereita pyörästä, koska on osiksi menossa kuitenkin.. eli teet kaupat ja roudaat suomeen.

    Itse suosittelen Kuljetusliike M. Kähäriä Pälkäneeltä, kuljettaa pääasiassa muuttokuormia ja aika hyvin saa pyörän mahtumaan kyytiin. Ei nyt päivittäin tota väliä aja, joten voi kestää muutaman viikon kunnes osuu sopivasti matkan varrelle. Toinen vaihtoehto on (riippuu missä kunnossa pyörä on) saada myyjä laittamaan se kuormalavalle sidottuna jolloin rahti onnistuu normaalien kuljetusliikkeiden kanssa, esmes kauko-huolinta kuljettaa myös yksityshenkilöiden tilauksia.

    Nämä isot kuljetusyritykset kuten Danzas ilmoitti ainakin aikaisemmin että eivät ota kuljetustilauksia yksityishenkilöiltä, vain yrityksiltä.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  3. #3
    Missä menee raja, että voi "saksan" mopedista siirtää osia omaan pyörään? Voiko esim. moottorin vaihtaa tosta vaan?

    Siis tarkotan että ei tarvitse verottajan kanssa painia



    Ei auta vaik kiikulla keventäs...
  4. #4
    Täältä löytyy lisätietoa miten noi muutosprosentit menee.. toisaalta jos vaihdat koneen samanlaiseen mikä siinä on ollut niin eipä sitä käytännössä kukaan huomaa, vaikka muutosprossat siitä pitäiskin mennä...
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  5. #5
    ei siinä mitään ihme papereita tarvitse, ainahan kauppakirja on hyvä tehdä ja pyörän paperitkin saada jos joskus ilmeneekin että ostamasi mopo oli nyysitty.
  6. #6
    Tottakait on hyvä olla lähtömaasta kaikki paperit, jotka liittyvät pyörän ostoon.
    Tässä tarkoitettiin, ettei Suomen päässä ajoneuvolle tarvi,tse tehdä minkäänlaisia papereita jos sitä ei rekisteröidä maantiekäyttöön..Ei tullia, ei vakuutuksia, ei rekisteröintiä...
    Sen kun lykkäät pihalle ja irroittelet osia...katsastuskonttori kertoo, kuinka paljion osia voi vaihtaa.. (ilmeisesti myös Puuhiksen linkissä, en lukenut sitä... )
  7.  
  8. #7
    Seelvä! Tarvii ostaa mällätty extra pykä saksasta varaosiksi. Ei ole meinaan paha hinta. Kiitoksia jälleen vastauksistanne.
    Ei auta vaik kiikulla keventäs...