Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Kawasaki ER-5:n vm.99 kuristus suoritetaan luistien vaihdolla. Niiden hinta on kuitenkin päätä huimaava 180€ kpl. Olisi löydettävä toinen keino ja siksi kysynkin jonkun viisaan neuvoa.

    Onko totta, että ne tehoja laskevat luistit on norm. korkeemmat. Eli ne toimisivat siten, että kaasun aukeaminen pienenisi tarvittavan verran ja tehot laskisivat 37kW:sta 25kW:n. Jos on näin, niin onnistuisikohan alkuperäisten luistien korottaminen omatekoisesti? Ja jos onnistuu onko mitoista mitään hajua kellään???

    Tarkoitus ei nimittäin ole, että pyörä jäisi 25kW:ksi, vaan tärkeätä olisi että pyörä olisi vain papereissa 25kW.

    Lopuksi on pakko kysyä, että mahtaisivatko tehojen mittaajat tehdä alemman teholuokan paperit (tehoja alentamatta), kun kuitenkaan ei ole suuresta tehon muutoksesta kyse??? Siten onnistuisi papereitten muuttaminen sujuvasti.



  2. #2
    Yleensä ne kuristusluistit ovat pitemmät, eli eivät aukaise kurkkuja kokonaan, vaikka ovat katossa. Jos niitä siististi pystyt lyhentämään, on homma sillä yleensä ok, vaan älä lyhennä alkuperäismitoista ohi. Ne mitat luulisi olevan maahantuojalta saatavilla. Tai kaasarivalmistajan kotisivuilta, luulisin. Romikselta kaasarien tyyppimerkinnällä voit saada koko satsin kuristamattomia järkihinnalla. On myös havaittu tapauksia, joissa luistit ovat alkuperäiset, mutta "katossa" on niiden liikerataa rajoittava este.
  3. #3
    Yksi aika yleisesti käytetty kuristuskeino on se, että luistien päälle laitetaan sopivan mittaiset putkenpätkät, jotka estävät sliidejä nousemasta kattoon. Ja kaasukahvan liikkeeseenhän noi kuritukset ei vaikuta mitenkään.
    1835
  4. #4
    Eiköhän ne katsastusmiehet vaadi jotain dokumenttii siitä miten pyörä on kuristettu vaikka löytyski 25kw dynokäppyrä. Tai sellanen käsitys mulla on. Kannattaa tarkistaa.
  5. #5


    Kiitokset vastauksista!

    Jos jollain olisi vielä tietoa niiden kuristus luistien pituudesta, kaikki murheet olis ohi.
  6.  
  7. #6
    Lainaa (Ghostrider @ Kesä. 05 2004,17:10) kirjoitti
    Yksi aika yleisesti käytetty kuristuskeino on se, että luistien päälle laitetaan sopivan mittaiset putkenpätkät, jotka estävät sliidejä nousemasta kattoon. Ja kaasukahvan liikkeeseenhän noi kuritukset ei vaikuta mitenkään.
    Ja ainakin isoissa Zetoreissa suosittu keino on porata sliideihin pari kurkun suuntaista reikää joka vaikuttaa myös siten ettei luistit nouse "kattoon".
    Omassakin ex-C-Zetorissa oli noin tehty; kemiallista metallia kehiin ja vot, täysteho.
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14