Org.laisista varmasti löytyy joku joka on poistanut/poistattanut kuristukset pyörästään? Ovatko nämä kuristukset yleensä pakopuolella vaiko imupuolella? Voiko joku kertoa omasta kokemuksesta, miten poisti pyörästään kuristukset? Mistäpäin pyörä oli tuotu? Kyselen siksi, että oma pyöräni(-03 ZRX1200) on alunperin Hollannista ja mulla on syytä epäillä, että se onkin kuristettu malli...Nyt ois kiva tietää, mistäpäin pitäis noita kuristuksia lähteä etsimään. Eli pystynkö poistamaan itse vai pitääkö oikein pajalle viedä...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Tasta aiheesta olikin jo puhetta meilitseMutta laitampa jatkotiedot tanne jos ois mahdollisesti hyotya muillekkin.
Hollannissa (samoin kuin saksassa ja belgiassa) uusista supersporteista on saatavilla kaksi versiota, taysitehoinen ja alle sataan hevosvoimaan kuristettu, seka vakuutus- etta kayttomaksuteknisista syista. Yleisena kaytantona on ostaa kuristettu, ja ensimmaisen huollon yhteydessa kuristukset poistetaan ihan merkkiliikkeen toimesta.
Yritin selvitella kuinka kuristus tapahtuu, mutta eihan buell-harrastajia (joita motoristituttuni alueella lahinna ovat) voi kawasaki niin paljoa kiinnostaaParhaana neuvona ehka ottaa yhteys kawan maahantuojaan tai merkkihuoltoon. Uskoisin etta suomestakin tama tieto varmaan loytyy.
Ja jos oikein extremehankalaksi menee, niin jos oikein erityisenkauniinnatisti pyytaa, saatan vaikka joskus liikkuessani pysahtya kawakauppaan ja koittaa lypsaa tietoa. On vaan nolo pysakoida niille nurkille, jos pian joku tuttu nakee![]()
![]()
![]()
Ei ne huamaa yhtä Puuelliä siä Kawakaupan pihalla, siä on muitakin vaihtopyäriks sinne laahattuja/hinattuja...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
SUURKIITOS Patrikalle vaivannäöstä! *
Yritän selvittää asiaa pyörän myyneeltä firmalta ja maahantuojalta. Pelkästään Kawan omaa huolto-opasta lukiessani selvisi jonkin verran asioita, jotka vahvistivat lisää epäilyksiäni... Kuristettu on!
Mutta haluan olla 100-varma ennen kuin lähen mitään irrottamaan... Ja jos Patrika saa selville mistä Kawaa kuristaa, niin pullakahvit/kaljan/siiderin tarjoan varmasti ihan maun ja olosuhteiden mukaan, jos näillä nurkilla liikut! Tai minä siellä päin...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ihtelläni oli FJ aikanaan kuristettu. 74 kW kuristus tapahtui ainoastaan ahtaammilla imukurkuilla. Vaihdoin kurkut alkuperäisiin, ei tarvinnut uusia suuttimia jne. Tämä on tietysti pyöräkohtaista. 72 kW kuristuksessa on lisäksi pakoaukossa pienet haittalevyt. Jos kuristus on rajumpi voi olla tietysti erilaista nokkaa ja ruiskun/sytyn säätöä, jos on ruisku.
No niin, no
saksassa yms. pyöriä kuristetaan myös cdi-poksin kautta... eli sitten vaan uus tilalle, mutta tuo kurkku taitaa olla se yleisin!
Rock till you drop...
Älkää poistako niitä!! Lyly tulee ja tekee lakiehdotuksen kaikkien motoristien kuristamisesta, niin päästään kaikki samalle viivalle...
Juuri tossa poistettiin kuristukset yhdestä Kawasta (ZR7), jossa kaasarien kurkuissa oli reiälliset metallilevyt! Sen reiän halkaisija oli muuten huikeat 15,5mm, kun sen kurkun halkaisija on jotain 35-36mm *
Eipä siinä muuta tarvinnut tehdä kuin kaasari/ilmanputsari paketti irti kurkuista ja sen kun nyppäsee ne kuristuslevyt pois tuolta kurkuista *
Muita mahdollisia kuristuksen kohteita on samantyyppiset kuristuslevyt pakoaukoissa tai erilainen sytytysboxi. Eikun rohkeesti vaan tsekkaan, mistä löytyy kuristukset...
Selkeesti yleisin tapa on kuristaa mopo joko luistien liikettä rajoittamalla tai kurkkuja kuristamalla, eli noita minä alkaisin ensin katsella. Tietysti noi haitekki vehkeet erikseen, joissa kaikki tapahtuu bokseja vaihtamalla![]()