Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    www.akmotor.se

    Ruotsin Allrightin sivuilta löytyi sopivan hintainen avattava kypärä Airoh SV 55, 2399 SEK...mukana tyylikkäät integroidut "aurinkolasit", kuten esikuvassaankin...

    Mahtaako olla meikäläisten Allrightissa?

    Edit: linkki



  2. #2
    Uudet vaihtoehdot Conseptin rinnalle ovat tervetulleita. Mutta jotta edes rinnalle pääsisi niin hieman tarvitsisi vertailevia testejä. Itse en lähtisi ihan summan mutikassa ostamaan uutta tuotetta, josta ei ole mitään tietoa
  3. #3
    Olen antanut itseni ymmärtää että tuota Conseptia pidetään eräänlaisena "referenssinä" avattavissa kypärissä...

    Omia kokemuksia siitä ei ole, joten miksi? Siis mikä siinä on niin hyvää verrattuna muihin?

    -turvallisuusko? Mistäpä sitä tietää (ja toivottavasti ei tarvitse kokeillakaan)
    -istuvuusko? Henkilökohtainen mielipidekö? Päät on erilaisia...
    -hiljaisuusko? Ostotilanteessa yleensä testaaminen rajoittuu sovittamiseen ja peiliin katsomiseen...
    -integroidut aurinkolasitko? Caberg ja Airoh varustettu niillä myös...
    -keveyskö?
    -ulkonäkökö?
    -vai mikä? Perustuuko mielipiteesi omiin kokemuksiin, vai lehdistä luettuun, tai peräti "isojen poikien" kertomuksiin?

    Yleensä ottaen laatu maksaa, Consept on kalliimpi kuin esim. Caberg, Nolan ja Airoh, mutta onko se hinta-laatusuhteeltaan parempi? Vai voiko käsitettä "hinta-laatusuhde" ollenkaan ajatella turvallisuusvarusteessa?

    Mihin muuten käytätte tuota "avattavuutta"? Onhan se tietty kätevä tupakkatauolla, kun ei tarvi koko pottaa riisua, mutta mihin muuhun?

    Onko avattava kypärä vähemmän turvallinen kuin umpipotta?

    Itse arvostaisin kypärissä seuraavaa arvojärjestystä:

    1. Suojaavuus (tämä kai se kypärän ensisijainen tarkoitus on)
    2. Mukavuus (ei purista tai paina, hyvä ilmanvaihto)
    3. Puhdistettavuus (sisäosien pesumahdollisuus olisi poikaa)
    4. Hiljaisuus (em. asiat ajaa tämän edelle)
    5. Hinta

    Kysymysmerkkejä oli viestissä 15 kpl, edes muutamaan olisi kiva saada arvon naisilta ja herroilta vastaus/kommentti/mielipide, utelias kiittää jo etukäteen
  4. #4
    No rehellisesti sanottuna itse asetin kypärän vaatimuksiin vain avattavuuden. Tietty myös istuvuus pitää olla kohillaan, jotta sitä tuntitolkulla päässä jaksaa pidellä. Hiukka aikaa kerättyäni mitä erilaisimpia markkinoilta, tuli pian mukaan myös aurinkolasit. Tällöin listani kapeni käytännössä kahteen - Lazer Revolution ja Schuberth Concept. Lopullisen valinnan tekikin sitten hinta. Ja kun lisäksi Tokimoto on "lähes" duunimatkan varrella, niin Schuberthan se pidemmän korren veti

    Eikös tuo BMW ole se avattavien "klassikko" ja Schuberth Concept kuin paranneltu versio biimeristä => mainetta ja kunniaa avattavien "kunkkuna"
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    Tuo avattavuus on hyvä olemassa, kun käyttää silmälaseja. Lasit voivat olla silmillä pottaa päähän laittaessa, eikä niitä tarvitse pujotella kypärän sisään. Suubertissa yksi toimiva lisäominaisuus on se, että visiirin saa avattua pari milliä suoraan etenpäin ja näin ilman kierto paranee ja huurtuminen estyy. Visiiri on tällöin auki ylä- ja alareunoistaan. Tämä toiminto on hyvä etenkin pienillä nopeuksilla ja kaupunkiajossa. Noita kahta kypärää en osaa turvallisuuden tms. perusteella vertailla. Ei ole kokemuksia kuin Suubertista. Omaan valintaani vaikutti osaltaan tuo aurinkovisiiri, jota ei käsitykseni mukaan muissa kypärissä ollut, kun pottaa olin hankkimassa.
    Humppaa taikka kuole
  6. #6
    Itsellä myös silmälasit ja ensisijainen ominaisuus oli tuo avattavuus. Kevariaikana päässä oli Nolan N100, josta jäi ihan hyvät fiilarit. Viime kesänä sitten pyörän hankinnan yhteydessä testasin läpi avattavia jokusen, Nolan, Caberg, Shoei, HJC jne...ja sitten Schuberth. Kyllä se Schubi voitti, istuvuudellaan ja muiden hyvien kokemusten painottamana enkä ainakaan yhden kauden pitäneenä ostosta ole katunut...varsinkin kun vielä orgin kautta sen sai n. satasen halvemmalla kuin paikallisesta Motokatista

    Kannattaa tosiaan kokeilla mikä omalle päälleen sopii, tuolla testikerralla Nolan painoi ihan oudoista kohdista ja Shoei oli älyttömän kapea mun päälle.
    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 07 2004,19:07) kirjoitti
    Olen antanut itseni ymmärtää että tuota Conseptia pidetään eräänlaisena "referenssinä" avattavissa kypärissä...

    Omia kokemuksia siitä ei ole, joten miksi? Siis mikä siinä on niin hyvää verrattuna muihin?

    -turvallisuusko? Mistäpä sitä tietää (ja toivottavasti ei tarvitse kokeillakaan)
    -istuvuusko? Henkilökohtainen mielipidekö? Päät on erilaisia...
    -hiljaisuusko? Ostotilanteessa yleensä testaaminen rajoittuu sovittamiseen ja peiliin katsomiseen...
    -integroidut aurinkolasitko? Caberg ja Airoh varustettu niillä myös...
    -keveyskö?
    -ulkonäkökö?
    -vai mikä? Perustuuko mielipiteesi omiin kokemuksiin, vai lehdistä luettuun, tai peräti "isojen poikien" kertomuksiin?

    Yleensä ottaen laatu maksaa, Consept on kalliimpi kuin esim. Caberg, Nolan ja Airoh, mutta onko se hinta-laatusuhteeltaan parempi? Vai voiko käsitettä "hinta-laatusuhde" ollenkaan ajatella turvallisuusvarusteessa?

    Mihin muuten käytätte tuota "avattavuutta"? Onhan se tietty kätevä tupakkatauolla, kun ei tarvi koko pottaa riisua, mutta mihin muuhun?

    Onko avattava kypärä vähemmän turvallinen kuin umpipotta?

    Itse arvostaisin kypärissä seuraavaa arvojärjestystä:

    1. Suojaavuus (tämä kai se kypärän ensisijainen tarkoitus on)
    2. Mukavuus (ei purista tai paina, hyvä ilmanvaihto)
    3. Puhdistettavuus (sisäosien pesumahdollisuus olisi poikaa)
    4. Hiljaisuus (em. asiat ajaa tämän edelle)
    5. Hinta

    Kysymysmerkkejä oli viestissä 15 kpl, edes muutamaan olisi kiva saada arvon naisilta ja herroilta vastaus/kommentti/mielipide, utelias kiittää jo etukäteen
    Tässä omia subjektiivisia havaintojani:
    Conceptissa on tumma visiiri integroituna.
    Oivallinen käyttömekanismi myös visiirissä.
    Hyvä istuvuus.
    On varsin äänekäs mainoksista huolimatta.
    Pyrkii "nousemaan" suurissa nopeuksissa (riippuu varmaankin pyörästä).
    Oivallinen "kaupunkipotta".

    Ostin Conceptin heti sen tultua täällä myyntiin (4v. sitten?)
    Muut käytössä olevat kypäräni ovat Arain Astro J ja Shoein Z-One.
  8. #8
    Lainaa (jjn XX @ Maalis. 08 2004,18:23) kirjoitti
    Tässä omia subjektiivisia havaintojani:
    Conceptissa on tumma visiiri integroituna.
    Oivallinen käyttömekanismi myös visiirissä.
    Hyvä istuvuus.
    On varsin äänekäs mainoksista huolimatta.
    Pyrkii "nousemaan" suurissa nopeuksissa (riippuu varmaankin pyörästä).
    Oivallinen "kaupunkipotta".
    Tumma visiiri vakiona? Siis se alaslaskettava häikäisysuoja? Vakiona mulla oli ainakin ihan kirkas visiiri.

    Pyrkii "nousemaan"? Hmm... eipä ole tapahtunut kohdallani. Eli varmaankin riippuu moposta. Itselläni on aina ollut katteellinen mopo alla.

    Muissa asioissa olen samaa mieltä kanssasi. Äänekäs tuo on, mutta mulla ei ole vertailukohtaa toiseen avattavaan eli tämäkin on vähän

    Kyllä tuo on mielestäni oivallinen maantiepottakin, joskin kaupunkipotan ominaisuudet ovat erinomaiset.

    Joka tapauksessa en ole katunut conceptin ostoa. Ainoa kypärä käytössä.



  9. #9

    Tunnus suljettu
    Liittyi Dec 2003
    Helsinki
    Vanha totuus "halvalla ei hyvaa saa" on edelleen hyvin voimissaan. Kylla se hinta edelleen kertoo aika paljon siita, minka tasoisesta kyparasta on kyse. Tietysti suurilla merkeilla on varaa ottaa hieman ylimaaraista tunnetusta "brandista", mutta toisaalta naiden merkkien kyparat myos ovat turvallisia ja hyva laatuisia. Kunkin merkin omien mallien valiset hintaerot kertovat vielakin enemman millaisesta kyparasta on kyse.

    Avattavista kyparista en ole toistaiseksi loytanyt mitaan muuta hyvaa kuin sen, etta jos sattuu kayttamaan silmalaseja niin kayttomukavuus on parempi. Muuten avattavissa on niin paljon huonoja puolia, mm. hemmetinmoinen melu (myos Conceptissa) ettei tulisi mieleenkaan laittaa sellaista kapistusta paahan kuin korkeintaan parkkipaikalla mopon selassa istuskellessa. *

    Avattava kypara on myos kalliimpi valmistaa, joten vastaavan hintainen umpikypara on aina parempi.

    Mutta joku joskus keksii avattavan kyparan joka on samaa tasoa laadukkaan umpipotan kanssa niin voi juoksen heti ostamaan. Valitettavasti tallahetkella kaikkein kalleimmatkin avattavat potat ovat mielestani taytta tuubaa *
    Jyrki
  10. #10
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 07 2004,19:07) kirjoitti
    Olen antanut itseni ymmärtää että tuota Conseptia pidetään eräänlaisena "referenssinä" avattavissa kypärissä...

    Perustuuko mielipiteesi omiin kokemuksiin, vai lehdistä luettuun, tai peräti "isojen poikien" kertomuksiin?
    Vuosi sitten aikomus oli hankkia uudet potat vanhojen tilalle ja tilasinkin Z-Onet. Niiden toimitus viipyi ja viipyi ja loppujen lopuksi otin niiden tilalle Conseptit. Conseptin hyvä istuvuus ja maine sekä varsinkin mainio aurinkovisiiri miellyttivät. Eikä noihin ominaisuuksiin tarvinnut pettyä
  11. #11
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 07 2004,23:01) kirjoitti
    Eikös tuo BMW ole se avattavien "klassikko" ja Schuberth Concept kuin paranneltu versio biimeristä => mainetta ja kunniaa avattavien "kunkkuna"
    Itseasiassa avattavissa bimmerikypärissä lukee pienellä "made by schubert" tai jotain vastaavaa.. Eli kyseessä taitaa olla sama tuote, jota Schubert tekee BMW:lle, ja bemarin sedät vaihtaa vaan tekstit. Lisäksi hintalapun numerot taitaa vaihtua
  12. #12
    Lainaa (Vincent @ Maalis. 08 2004,21:05) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 07 2004,23:01) kirjoitti
    Eikös tuo BMW ole se avattavien "klassikko" ja Schuberth Concept kuin paranneltu versio biimeristä => mainetta ja kunniaa avattavien "kunkkuna"
    Itseasiassa avattavissa bimmerikypärissä lukee pienellä "made by schubert" tai jotain vastaavaa.. Eli kyseessä taitaa olla sama tuote, jota Schubert tekee BMW:lle, ja bemarin sedät vaihtaa vaan tekstit. Lisäksi hintalapun numerot taitaa vaihtua *
    Schuberth valmistaa BMW:n kypärät, sekä avattavan, että umpikypärän.

    Conceptista voidaan todeta, että sen mekanismit ja sisusmateriaalit, sekä työn laatu ovat erinomaiset. Concept on lisäksi avattavien kypärien hiljaisin ja integroitu tummennettu aurinkovisiiri on hieno varuste.

    Vastaavasti umpikypärien hiljaisin on Schuberth S-1, kypärien "mersu". Sen myynti on kasvanut erittäin nopeasti, vaikka samaan aikaan on ollut tarjolla montaa muuta huippumerkkiä. Schuberthissa saa rahalle erinomaisen vastineen.

    Myös Shoei on äärettömän suosittu, mutta sen avattava malli Syncrotec ei ole saavuttanut juuri minkäänlaista markkina-asemaa. Sen sijaan Z-One, Raid ja XR900 ovat olleet todella suosittuja. Ei ole syytä epäillä etteikö myös uusi XR1000 olisi todella hyvä kypärä ja senkin myynti on alkanut vauhdikkaasti.

    Eniten myynnillisesti on kärsinyt ennen niin suosittu laadukas Arai, tosin melko syyttä. Ehkä Shoein loistavat grafiikat ja markkinointi ovat osasyynä tähän, kuten viimeaikaiset testivoitotkin.

    Schuberth on Shopin selkeä kakkonen Shoein jälkeen. Laatu puhuu puolestaan ja sen havaitsee jo heti ensimmäisellä kerralla kun S-1:n laittaa päähänsä. Äärettömän hyvin valitut materiaalit sekä erinomainen istuvuus ja viimeistely. Ajossa vakaa ja helppo käyttöinen, tarkoittaen venttiileitä ja aurinkovisiiriä.

    Suomyn uusi Xtreme ja AGV:n TiTech ovat aivan loistavia kypäriä myös.

    Uskallan suositella lämpimästi. Oma valintani on Schuberth S-1 tai Suomyn Xtreme, Shoein XSpirit, AGV:n Ti Tech ja kalliimman pään Arait. Niiden hankinta ei takuulla tuota pettymystä, jos vain sopivat omaan pään muotoosi.

    Kyllä laatukypärän tuntee välittömästi, kun sen päähänsä asettaa. Kannattaa kokeilla.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  13. #13
    Ihan tyylikkään näköinenhän tuo Airoh on, mielestäni tyylikkäämpi, kuin suupertti.
    Humppaa taikka kuole
  14. #14
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 08 2004,21:32) kirjoitti
    Vastaavasti umpikypärien hiljaisin on Schuberth S-1
    Mihin tämä tieto perustuu? Vielä viime keväänä markkinoiden (labratestissä) hiljaisin umpikypärä oli Arain RX-7 Corsair, erään testin mukaan. En muista mikä testi oli.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  15. #15
    Yksi hyvä asia mitä ei kukaan maininnut Schuberthin Conceptissa, on suht tiiviisti kaulan ympärille tuleva kaulus joka vähentää vetoa kylmällä. En ole nähnyt muissa niin toimivaa vastaavaa ratkaisua. Tiiviys ei haittaa taas helteellä, koskapa potan muut ilmanvaihtoräppänät toimivat hyvin eli visiiriä etuasentoon ja leuan ja päälaen aukot auki.

    * Hiljaiseksi ei Conceptia voi tosiaan sanoa, Ducatin ja avointen putkien jytke kyllä kumisee pöntössä niin, että ilman tulppia ei pärjää.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  16. #16
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Itseläni on Nolanin avattava.
    Joudun pakosta käyttämään silmälaseja (lasisilmiä?)
    Olen aikoinaan hommannut sopivan vahvuiset aurinkolasit, joten
    aurinkomaski on siltä osin tarpeeton.
    Joten ... näkimet ovat näin ollen kunnossa.

    Avattava potta on ehdottoman hyvä ratkaisu rillipäälle.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  17. #17
    BMW:n evo4, Schubertin malleista ei yksikään sopinut, olisin mielelläni maksanut vähemmän. Kaikki kypäräni ovat aina olleet enemmän tai vähemmän meluisia, tulppia tarvitaan. Avattavuutta rillipäille.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  18. #18
    Lainaa (Make80 @ Maalis. 09 2004,02:27) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 08 2004,21:32) kirjoitti
    Vastaavasti umpikypärien hiljaisin on Schuberth S-1
    Mihin tämä tieto perustuu? Vielä viime keväänä markkinoiden *(labratestissä) hiljaisin umpikypärä oli Arain RX-7 Corsair, erään testin mukaan. En muista mikä testi oli.
    Perustuu testeihin ja moniin kokeiluihin. Kun pistät sen päähäsi muutaman kilometrin ajaksi, olet varmasti samaa mieltä itsekin, vaikka vertaisit mihin hyvänsä toiseen kypärään, kalleimmat Arait mukaan lukien.

    Ainoa ääni, jota se ei riittävästi vaimenna, on Ducatin hiilaripakoputkien tuottama jytinä hiljaisissa vauhdeissa. Matka-ajossa tulppia ei välttämättä tarvita S-1:n kanssa.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  19. #19
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 08 2004,21:32) kirjoitti
    Vastaavasti umpikypärien hiljaisin on Schuberth S-1, kypärien "mersu".
    No eihän tuota voi ostaa sitten millään, koska mersun sijasta sen täytyisi olla autonäkökannassa bemari, tai pyöränäkökannassa joku kiva.Tarkoititko tuolla vertauksella että se on todella kallis vaan nimen takia?

    Olisi kiva kyllä jotain vertailua nähdä missä näitä kaikkien mainitsemia asioita tulee esiin *
  20. #20
    Lainaa (häpi @ Maalis. 10 2004,07:23) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 08 2004,21:32) kirjoitti
    Vastaavasti umpikypärien hiljaisin on Schuberth S-1, kypärien "mersu".
    No eihän tuota voi ostaa sitten millään, koska mersun sijasta sen täytyisi olla autonäkökannassa bemari, tai pyöränäkökannassa joku kiva.Tarkoititko tuolla vertauksella että se on todella kallis vaan nimen takia?

    Olisi kiva kyllä jotain vertailua nähdä missä näitä kaikkien mainitsemia asioita tulee esiin *
    "Mersu" on useimmiten symbooli laadukkaalle

    Jospa jätetään hiusten halkominen ja jokainen kokeilee itse.

    Päätynee samaan lopputulokseen kyllä. Laatu paistaa Schuberthissa kaikesta. Materiaalit, ratkaisut, viimeistely, hiljaisuus.. ja Schuberth tosiaan valmistaa sen BMW-kypärän, jos se lohduttaa

    Laitapa S-1 päähäsi ja aja lenkki. Et halua enää luopua siitä.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  21. #21
    Lainaa (Italowestern @ Maalis. 11 2004,23:39) kirjoitti
    Laatu paistaa Schuberthissa kaikesta. Materiaalit, ratkaisut, viimeistely, hiljaisuus..
    Paitsi yhdessä pikku (?) kohdassa - maalaus Kyllähän se pinta nätti ja virheetön on, mutta kun se ei kestä pienintäkään kolhaisua Itselläkin kun on pituutta ehkä hiukan liikaakin niin tulee aina välillä raavittua kypärää milloin mihinkin oven karmiin tai kattovalaisimeen ja kun tuo sininen maali kun irtoaa tosiaan jo melko kevyestäkin kosketuksesta => kypäräni päälaki pienta valkoista naarmua ja koloa täynnä Samalla tavallahan se visiirikin nappaa naarmua itseensä johonkin (ilmastointiputkeen?) osuessaan, mutta sentään kestää kovankin iskun halkeamatta

    Mutta toisaalta - pakkokos sitä on kypärä päässä sisällä kävellä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  22. #22
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 05 2004,22:32) kirjoitti
    www.akmotor.se *

    Ruotsin Allrightin sivuilta löytyi sopivan hintainen avattava kypärä Airoh SV 55, 2399 SEK...mukana tyylikkäät integroidut "aurinkolasit", kuten esikuvassaankin...

    Mahtaako olla meikäläisten Allrightissa?
    Ootko löytänyt mistään myynnissä (muutakun tuo ruotsalaisten butiikki) kyseistä Airohin mallia?

    Kiinnostaisi myös meikäläistä, avattava pitäisi saada ja tuossa muotoilukin on kohdallaan. Selailin ulkomaisia nettikauppoja, mutta ei sattunut missään silmiin.
    KTM 950 SM
  23. #23
    Lainaa (JHBMW @ Maalis. 08 2004,20:51) kirjoitti
    Avattava kypara on myos kalliimpi valmistaa, joten vastaavan hintainen umpikypara on aina parempi.
    No ei se ihan noin yksoikoista ole....
  24. #24
    No niin no, ettei nyt kuitenkaan totuus unohtuisi niin umpikypärä on jokatapauksessa turvallisempi. Onhan selvää ett muotoonsa valetun kypärän leukaosa on yhtäpuuta koko kypärän kans kun taas avattavassa leukaosassa saranointi on se heikoin kohta...

    Nimim. Viimeksi 5.5.-04 nähnyt tositilanteessa avattavan kypärän heikkouden...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  25. #25
    Lainaa (MadMax @ Kesä. 06 2004,11:54) kirjoitti
    No niin no, ettei nyt kuitenkaan totuus unohtuisi niin umpikypärä on jokatapauksessa turvallisempi. *
    No sehän on itsestään selvää että yhdestä kappaleesta tehty on aina saranoitua lujempi, mutta se ei tarkoita sitä että saranoitu olisi aina liian heikko ja siten turvaton
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  26. #26
    Lainaa (HiTec @ Kesä. 06 2004,18:50) kirjoitti
    se ei tarkoita sitä että saranoitu olisi aina liian heikko ja siten turvaton
    Niih, kaikki on niin kovin suhteellista. Juuri tuo mainitsemani tapaus säväytti itseäni aika lailla, lähinnä sen avattavan kypärän turvallisuudesta. Tuolla keskustelua, jota käytiin asiasta...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  27. #27
    Lainaa (MadMax @ Kesä. 06 2004,20:20) kirjoitti
    Niih, kaikki on niin kovin suhteellista. Juuri tuo mainitsemani tapaus säväytti itseäni aika lailla, lähinnä sen avattavan kypärän turvallisuudesta. Tuolla keskustelua, jota käytiin asiasta... *
    Ei toi yhden avattavan kypärämallin huono kestävyys sitä tarkoita, että avattavat kypärät yleisesti olisivat noin huonoja. Varmaan löytyy myös yhtä paskoja umpipottia, voidaanko silloinkin yleistää sen huono kestävyys kaikkiin umpipottiin?
  28. #28
    Hienoa, että Jawa-kuski on vielä elävien kirjoissa. Ei kai autolla kannata ajaa tuolla tavoin ja ainakin jarrut pohjaan jos ei näe eteensä. Vastassahan olisi voinut olla vaikka rekan peräkärry. Silloin olisi avolavakuski saattanut poistua taivaalliseen liikenteeseen. MP on sinänsä vaarallinen laite, koska se ei suojaa käyttäjäänsä millään tavoin, lukuun ottamatta BMW C1-mallia. Poikkeus vahvistaa säännön.

    Siitä kuupasta.. Joissain tapauksissa voi olla jopa hyötyä, että leukaosa irtoaa iskusta. Iskun voima voisi muutoin kääntää esim niskaa liian rajusti, mutta leukaosan irrotessa on isku jo vaimentunut ja oma leuka kuitenkin tallella.

    Toki integraali on tukevin mutta esim Schuberth Concept on varustettu erittäin tukevilla neulasalvoilla, jotka ei aukea ilman järjettömiä voimia.

    Enpä siis olisi ihan noin mustavalkoista mieltä asiasta avattavan kypärän suhteen. Turvallisuus on motoristin korvien välissä tai sitten ei.

    Tuossa törmäyksessä voi todeta että "suojelusta" oli mukana.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  29. #29
    Lainaa (jannek @ Kesä. 06 2004,23:01) kirjoitti
    Ei toi yhden avattavan kypärämallin huono kestävyys sitä tarkoita, että avattavat kypärät yleisesti olisivat noin huonoja. Varmaan löytyy myös yhtä paskoja umpipottia, voidaanko silloinkin yleistää sen huono kestävyys kaikkiin umpipottiin?
    Edelleen, kaikki on niin suhteellista. Vastasin vain Köpin kysymykseen Onko avattava kypärä vähemmän turvallinen kuin umpipotta? Ja onhan se. Ja jos vaihtoehtoina on saman hintainen umpi- ja avattava potta, uskallan väittää ett se umpipotta on parempi vaihtoehto...

    Itse en käytä avattavaa kypärää, joskin parempihan sekin on kuin olla vallan ilman. Samaan hengenvetoon todettakoon kuitenkin myös se, ett siinä vaiheessa kun esim Schubertin avattavasta sinkoaa se leukasuoja, on kypärää päässään pitävä saanut varmasti jo paljon muitakin vammoja eri puolille kehoa, kuin myös kallon sisäisiä. Eli edelleen, kaikki on niin suhteellista...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Italowestern @ Kesä. 07 2004,00:05) kirjoitti
    Toki integraali on tukevin mutta esim Schuberth Concept on varustettu erittäin tukevilla neulasalvoilla, jotka ei aukea ilman järjettömiä voimia.
    Eikä nuo Conceptinkaan lukitukset vielä ole mitenkään jerkkuja - söpössä terästapissa olevan ulokkeen taakse tuleva teräslevy Meinaan C2:ssa (vai mikä se conceptin seuraajan nimi taas olikaan) on noita lukituksia muutettu selvästi ronskimpaan suuntaan => oletettavasti myös iskukestävyys on parantunut entisestään
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen