Eihän oo vaihossa jääny vajaalle täyttö jos moinen määrä öljyä "kadonnut"...![]()
Kawasaki ER-5 -97
No emmä nyt sanois, että ne öljyt sieltä kovin äkkiä hävisi kun kerran lähemmäs 6000km tuli ajettua kun vaihteet rupes temppuilemaan. Öljyn merkkivalo ei kylläkään syttynyt missään vaiheessa.
Öljymerkin vaikutuksesta öljyn haihtumiseen en osaa sanoa mitään kun en ole ajanut kyseisellä pyörällä muilla öljyillä kuin 20-50 viskoilla ja ne ei oo haihtunut koneesta 6000kilometrin ajolla ennen tuota tapausta eikä sen jälkeen.
Yksi lyhyt kokeilu jollain teboilin synteettisillä liruilla oli, mutta kun sen kokeilun kilometrimäärä oli huomattavasti lyhyempi niin en osaa sanoa haihtumisesta mitään.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
en jaksais enää ottaa kantaa delvakki asiaan.Mutta kokeilin sitä ef 1100 ja kytkin ei toiminut mitenkään ja kulutus ei muuttunut parempaan suuntaan kunnes löytyi sopiva öljy se oli täyssynteettinen ja sitä laitoin tänäkin keväänä nykyiseen pyörään.(delvakin etu on se hinta joka näytää olevan suuressa osassa monessakin keskustelussa vaikka bensaan ja vakuutukseen menee paljon enempi ekuja)
Arto Mulari
Meinasin hakea delvacit motonetistä,mutta tajusin että olin mopolla matkassa ja 20l pönttöä tuoho ny ei saa millään kii. Ja matkaan lähti 20w50motox 5l pääläri.
Vanha honda ei näytä nyt tuota syövän juurikaan ,eli kandee ilm ainakin nuin paksua olla tossa 80vm vehkeessä.
Ihan kun vaihteet menis vähän hiljaisemmin päälle myös...
Liityn joukkoon kanssasi, olen zetorilla ajellut mont vuotta tuolla motox:in 20/50:llä ja ei mitään ongelmaa, täyttää
valmistajan sen aikaiset normit eikä ole mitään ylihienoa kuten uudet ölpät suurin osa.
SAE 10W/40, 10W/50, 20W/40, 20W/50 SE or SFkertoo kawasaki zx 900, 1000&1100 liquid-cooled fours haynes service & repair manual
Viimeksi muokannut: hoplaa; 29.05.2016 klo 11:45.
R1 syö muuten Motulin 300V Factory Line 10W40. Maksaa pirusti, mutta tuoksuupahan kivalta ja on vihreää
Ihan oikeesti, onko sillä mitään väliä, meneekö vuodessa öljyyn rahaa 20€ vai 80€ ?
1199S Panigale
Kiinnosti kuitenki sen verran että saatto kommentoida
Kylläpä nuo hyllyiltä löytyvät öljyt nuo 70-90 lukujen vaatimukset täyttää järkiään kaikki...
Kawasaki ER-5 -97
Huomio Kankaanpään seutu!
Kankaanpään S-marketissa 15W-40 Delvac poistolaarissa -30% lapulla
Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
VFR750F-> XT600-> GS640LC4-> ZZR1100 ja CR250R
Jessuksen perkele tätä porukkaa, jos ei ymmärrä niin kinata pitää ainakin.
FAKTA: Öljyissä on ongelmana että laahaavat nostajat ( ja keinuvivut, venttiilin päät ) vaativat paineenkestolisäainetta sinkki fosforia (ZDDP:tä) 1200ppm ( miljoonas osaa ) pitoisuuden ja nykyisissä autonvalmistajien hyväksymissä luokituksissa tuo pitoisuus on 600ppm ja antaa siten vain murto-osan nokka-akselin kestävyydelle. Sisäänajo SM - luokan öljyllä voi tuhota uuden nokan puolessa tunnissa ( uuden nokan sisäänajo mineraaliöljyllä + lisäaineella ).
jaa määää kun luulin et zzr:än nokat sai paskaks kun kierätti kylmää konettajolloin nokat oli kuivat asiaan liittyi kai jokin öljypuolelle liitettävä taka iskuventiili (Tai keuli)
Mistä tuulesta sää nyt jonku nokkien sisäänajon tähän tempasit, pitikö vaan saada päteä jotain?Kaverin mopo pyytää SE, SF luokitusta jonka täyttää käytännössä joka hyllystä löytyvä pönttö niin mikäpä niistä ei siihen kävisi.. Menemättä viilaamaan nyt niitä valmistaja/pönttö kohtasia koostumuksia..
Kawasaki ER-5 -97
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
No tähän pätee se vakiosanonta, että moottoripyöräilyn kokonaiskustannuksissa kaikki yksittäiset kustannukset ovat lillukanvarsia. Ts harrastus on niin kallis, että oikeasti ei ole mitään väliä mitä mikäkin maksaa. Ihan täysin en tätä ymmärrä, mutta näin minulle on monet kerrat kerrottu.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
"Laatukategorioita" kun on monia erilaisia.
Kukas niiden arvon, järjestyksen ja hinnan sitten määrittää?
Liian usein "joku muu", eli aivan muu kuin kelle tuo vain ja ainoastaan kuulunnee......
eli minäminäminä itse, kuka hän onkaan.
Aika vitun vähän missään asiassa, millään tapaa tässä maailmassa on kauheasti "järkeä".
Aivan persaukinen ei tietenkään voi tuhlata tolkuttomasti, vaikka Roope Ankka voi
häpäistä itaruudellaan nuukimmankin Laihialaisen ihan mennen tullen.
"Elämä" majailee noiden päiden välillä ja jos asiat vielä arvottaa ihan ominpäin.....
se harvemmin on ihan paskaa..... vaikka joku bööna ihmetellen sjungaakin......
että "kelle täällä pitää maksaa, ettei kaikki ois niin paskaa".
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Menipä sitten sinulta kokonaan tuo jurvelon pointti ohi. Koska uusimmissa öljyluokituksissa on vähennetty hiukkassuodatinten ynnä muiden syiden takia tiettyjen aineiden pitoisuuksia (esim mainitut sinkki ja fosfori), niin liian uuden öljytyypin käyttö voi ihan oikeasti aiheuttaa vaurioita tai nopeutunutta kulumista vanhassa kalustossa. Autovalmistajat ovat tehneet muita toimenpiteitä kuten erilaisia pinnoituksia, rullamekanismeja yms saadakseen moottorin sietämään nykyisiä "päästöoptimoituja" öljyjä, joten sitä öljystä poistettua tai vähennettyä lisäainetta ei välttämättä ole "korvattu" millään.
Sami 1024 puhuu asiaa, täällä palstoilla on vaan noita ihmisiä joiden pitää puuttua joka asiaan tietämättä
sen tarkemmin. Kohta ollaan siinä tilanteessa että joku yhtä viisas täällä sanoo: kyllä 95E:tä voi käyttää ihan hyvin 60-70 luvun autoissa.
Toiset tykkää soittaa suutaan huvikseen ja useimmin ne ovat ihmisiä jotka eivät ymmärrä moottoriajoneuvosta muuta kun lähtee käyntiin ja pitää tankata.
Sitten on niitä ns. penkkiurheilijoita jotka kehuu kun heillä on xxx super turbo öljyä hintaan 90€ litra.
Kukin elää lompsansa mukaan ja ihmisten rahan käyttöön ei ole kellään mitään asiaa puuttua.
Toinen haluaa xxx öljyä ja syö kaurapuuroa, toiselle kelpaa halvempi ölppä ja saa sen makkaran ja oluen siinä sivussa vielä pöytäänsä.