Sivu: 85 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35758384858687 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2521:stä 2550:een 2791:sta
  1. #2521
    Eihän oo vaihossa jääny vajaalle täyttö jos moinen määrä öljyä "kadonnut"...
    Kawasaki ER-5 -97
  2. #2522
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Eihän oo vaihossa jääny vajaalle täyttö jos moinen määrä öljyä "kadonnut"...
    Vikaan kuin vikaan on aina löytynyt yksi ja ainoa syy; Mobil Delvac.
  3. #2523
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    ?oho. Nuin äkkiä mennyt öljyt vähiin. En ole mikään delvacin puollustelija ,mutta voiko johtua jostain muusta tuo kun öljymerkistä?
    Ehkäpä siirryn nuihin motuleihin ,kun edullista jne
    No emmä nyt sanois, että ne öljyt sieltä kovin äkkiä hävisi kun kerran lähemmäs 6000km tuli ajettua kun vaihteet rupes temppuilemaan. Öljyn merkkivalo ei kylläkään syttynyt missään vaiheessa.

    Öljymerkin vaikutuksesta öljyn haihtumiseen en osaa sanoa mitään kun en ole ajanut kyseisellä pyörällä muilla öljyillä kuin 20-50 viskoilla ja ne ei oo haihtunut koneesta 6000kilometrin ajolla ennen tuota tapausta eikä sen jälkeen.

    Yksi lyhyt kokeilu jollain teboilin synteettisillä liruilla oli, mutta kun sen kokeilun kilometrimäärä oli huomattavasti lyhyempi niin en osaa sanoa haihtumisesta mitään.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  4. #2524
    en jaksais enää ottaa kantaa delvakki asiaan.Mutta kokeilin sitä ef 1100 ja kytkin ei toiminut mitenkään ja kulutus ei muuttunut parempaan suuntaan kunnes löytyi sopiva öljy se oli täyssynteettinen ja sitä laitoin tänäkin keväänä nykyiseen pyörään.(delvakin etu on se hinta joka näytää olevan suuressa osassa monessakin keskustelussa vaikka bensaan ja vakuutukseen menee paljon enempi ekuja)
    Arto Mulari
  5. #2525
    Lainaa 62arto kirjoitti Katso viesti
    en jaksais enää ottaa kantaa delvakki asiaan.Mutta kokeilin sitä ef 1100 ja kytkin ei toiminut mitenkään ja kulutus ei muuttunut parempaan suuntaan kunnes löytyi sopiva öljy se oli täyssynteettinen ja sitä laitoin tänäkin keväänä nykyiseen pyörään.(delvakin etu on se hinta joka näytää olevan suuressa osassa monessakin keskustelussa vaikka bensaan ja vakuutukseen menee paljon enempi ekuja)
    No otit kuitenkin kantaa vaikket jaksanut.. Tarkoititko öljyn vai polttoaineen kulutusta?? Ja on niitä vieläkin halvempia rasvoja, kuin mitä tässä delvac MX ketjussa on käsitelty.

    Xperia tapatalk


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  6. #2526
    Meinasin hakea delvacit motonetistä,mutta tajusin että olin mopolla matkassa ja 20l pönttöä tuoho ny ei saa millään kii. Ja matkaan lähti 20w50motox 5l pääläri.
    Vanha honda ei näytä nyt tuota syövän juurikaan ,eli kandee ilm ainakin nuin paksua olla tossa 80vm vehkeessä.
    Ihan kun vaihteet menis vähän hiljaisemmin päälle myös...
  7. #2527
    Liityn joukkoon kanssasi, olen zetorilla ajellut mont vuotta tuolla motox:in 20/50:llä ja ei mitään ongelmaa, täyttää
    valmistajan sen aikaiset normit eikä ole mitään ylihienoa kuten uudet ölpät suurin osa.
  8. #2528
    SAE 10W/40, 10W/50, 20W/40, 20W/50 SE or SF kertoo kawasaki zx 900, 1000&1100 liquid-cooled fours haynes service & repair manual
    Viimeksi muokannut: hoplaa; 29.05.2016 klo 11:45.
  9. #2529
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    SAE 10W/40, 10W/50, 20W/40, 20W/50 SE or SF kertoo kawasaki zx 900, 1000&1100 liquid-cooled fours haynes service & repair manual
    Kysymys siis on että onko ylipäätään joku öljy mikä tohon ei käy
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #2530
    R1 syö muuten Motulin 300V Factory Line 10W40. Maksaa pirusti, mutta tuoksuupahan kivalta ja on vihreää

    Ihan oikeesti, onko sillä mitään väliä, meneekö vuodessa öljyyn rahaa 20€ vai 80€ ?
    1199S Panigale
  11. #2531
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    R1 syö muuten Motulin 300V Factory Line 10W40. Maksaa pirusti, mutta tuoksuupahan kivalta ja on vihreää

    Ihan oikeesti, onko sillä mitään väliä, meneekö vuodessa öljyyn rahaa 20€ vai 80€ ?
    Tai 80/400...

    Useammin halvempaa lienee kuitenkin parempi kuin harvoin kallista.
  12. #2532
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kysymys siis on että onko ylipäätään joku öljy mikä tohon ei käy
    Jaahas, tiedoksi vaan että öljyissä on muutakin olemassa kun viskositeetti. Käytä mitä lystäät, ei vois vähämmän kiinnostaa.
  13. #2533
    Kiinnosti kuitenki sen verran että saatto kommentoida
    Kylläpä nuo hyllyiltä löytyvät öljyt nuo 70-90 lukujen vaatimukset täyttää järkiään kaikki...
    Kawasaki ER-5 -97
  14. #2534
    Huomio Kankaanpään seutu!
    Kankaanpään S-marketissa 15W-40 Delvac poistolaarissa -30% lapulla
    Tarpeeksi voimaa murskata kiviä, tarpeeksi herkkyyttä murskata perhosia.
    VFR750F-> XT600-> GS640LC4-> ZZR1100 ja CR250R
  15. #2535
    Lainaa Rässi66 kirjoitti Katso viesti
    Huomio Kankaanpään seutu!
    Kankaanpään S-marketissa 15W-40 Delvac poistolaarissa -30% lapulla
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  16. #2536
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Kiinnosti kuitenki sen verran että saatto kommentoida
    Kylläpä nuo hyllyiltä löytyvät öljyt nuo 70-90 lukujen vaatimukset täyttää järkiään kaikki...
    Jessuksen perkele tätä porukkaa, jos ei ymmärrä niin kinata pitää ainakin.
    FAKTA: Öljyissä on ongelmana että laahaavat nostajat ( ja keinuvivut, venttiilin päät ) vaativat paineenkestolisäainetta sinkki fosforia (ZDDP:tä) 1200ppm ( miljoonas osaa ) pitoisuuden ja nykyisissä autonvalmistajien hyväksymissä luokituksissa tuo pitoisuus on 600ppm ja antaa siten vain murto-osan nokka-akselin kestävyydelle. Sisäänajo SM - luokan öljyllä voi tuhota uuden nokan puolessa tunnissa ( uuden nokan sisäänajo mineraaliöljyllä + lisäaineella ).
  17. #2537
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    Jessuksen perkele tätä porukkaa, jos ei ymmärrä niin kinata pitää ainakin.
    FAKTA: Öljyissä on ongelmana että laahaavat nostajat ( ja keinuvivut, venttiilin päät ) vaativat paineenkestolisäainetta sinkki fosforia (ZDDP:tä) 1200ppm ( miljoonas osaa ) pitoisuuden ja nykyisissä autonvalmistajien hyväksymissä luokituksissa tuo pitoisuus on 600ppm ja antaa siten vain murto-osan nokka-akselin kestävyydelle. Sisäänajo SM - luokan öljyllä voi tuhota uuden nokan puolessa tunnissa ( uuden nokan sisäänajo mineraaliöljyllä + lisäaineella ).
    Ja mitään korvaavia aineita ei uusissa öljyissä ole?
    Superbike #7
  18. #2538
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, tiedoksi vaan että öljyissä on muutakin olemassa kun viskositeetti. Käytä mitä lystäät, ei vois vähämmän kiinnostaa.
    Niin, tiedoksi vaan, että tuossa oli vaatimuksena API SE, SF eli hanskavakiona sellaisia ominaisuuksia mitä oli vuosien 1971-1988 autojen öljyissä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #2539
    jaa määää kun luulin et zzr:än nokat sai paskaks kun kierätti kylmää konetta jolloin nokat oli kuivat asiaan liittyi kai jokin öljypuolelle liitettävä taka iskuventiili (Tai keuli)
  20. #2540
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    Jessuksen perkele tätä porukkaa, jos ei ymmärrä niin kinata pitää ainakin.
    FAKTA: Öljyissä on ongelmana että laahaavat nostajat ( ja keinuvivut, venttiilin päät ) vaativat paineenkestolisäainetta sinkki fosforia (ZDDP:tä) 1200ppm ( miljoonas osaa ) pitoisuuden ja nykyisissä autonvalmistajien hyväksymissä luokituksissa tuo pitoisuus on 600ppm ja antaa siten vain murto-osan nokka-akselin kestävyydelle. Sisäänajo SM - luokan öljyllä voi tuhota uuden nokan puolessa tunnissa ( uuden nokan sisäänajo mineraaliöljyllä + lisäaineella ).
    Mistä tuulesta sää nyt jonku nokkien sisäänajon tähän tempasit, pitikö vaan saada päteä jotain? Kaverin mopo pyytää SE, SF luokitusta jonka täyttää käytännössä joka hyllystä löytyvä pönttö niin mikäpä niistä ei siihen kävisi.. Menemättä viilaamaan nyt niitä valmistaja/pönttö kohtasia koostumuksia..
    Kawasaki ER-5 -97
  21. #2541
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Ehkäpä siirryn nuihin motuleihin ,kun edullista jne
    Muinaisina opiskelija-aikoina oli budjetti tiukka ja laitoin autoon motulin synteettiset. Kallis viri-/rallinokka kyrvähti suunnilleen saman tien. Eli huonoa öljyä on.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #2542
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Ihan oikeesti, onko sillä mitään väliä, meneekö vuodessa öljyyn rahaa 20€ vai 80€ ?
    No sehän riippuu ihan siitä onko sinulla muuta käyttöä sille 60 eurolle. Jos ei ole niin onko sitten vakuutuksienkaan kilpailuttamisessa mitään järkeä? Tai ylipäätään minkään minkään tarjoustuotteen ostamisessa 60€ alennuksella.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  23. #2543
    No tähän pätee se vakiosanonta, että moottoripyöräilyn kokonaiskustannuksissa kaikki yksittäiset kustannukset ovat lillukanvarsia. Ts harrastus on niin kallis, että oikeasti ei ole mitään väliä mitä mikäkin maksaa. Ihan täysin en tätä ymmärrä, mutta näin minulle on monet kerrat kerrottu.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  24. #2544
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Muinaisina opiskelija-aikoina oli budjetti tiukka ja laitoin autoon motulin synteettiset. Kallis viri-/rallinokka kyrvähti suunnilleen saman tien. Eli huonoa öljyä on.
    No motoxit nyt koneessa. 80vm vanha rutku mopona ni ei jaksa hifistellä
    Melkeen1000km menny ilman että oljypinta laskenu. Ei oo ennen onnistunu...
  25. #2545
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    No motoxit nyt koneessa. 80vm vanha rutku mopona ni ei jaksa hifistellä
    Melkeen1000km menny ilman että oljypinta laskenu. Ei oo ennen onnistunu...
    Tota minäkin Motox-halpisöljyssä (ei prätkänkuva Motox) ihmetelin, kun öljynkulutus tippui huomattavan paljon. Vähän epäilytti, että mistä ominaisuudesta se sitten on pois…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #2546
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    No tähän pätee se vakiosanonta, että moottoripyöräilyn kokonaiskustannuksissa kaikki yksittäiset kustannukset ovat lillukanvarsia. Ts harrastus on niin kallis, että oikeasti ei ole mitään väliä mitä mikäkin maksaa. Ihan täysin en tätä ymmärrä, mutta näin minulle on monet kerrat kerrottu.
    Ei mullekkaan oikeen aukee. Oon kilpailuttanu vakuutukset,mopo on halpa ja vie vähän bensaa,ajovarusteet varusteleka yms juttuja ja öljy halpaa. Ei oo menny kyllä paljoo massa tähän kun ynnää yhteen...jos vrt ostas kaiken ns parhaan makso mitä makso.
  27. #2547
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Ei mullekkaan oikeen aukee. Oon kilpailuttanu vakuutukset,mopo on halpa ja vie vähän bensaa,ajovarusteet varusteleka yms juttuja ja öljy halpaa. Ei oo menny kyllä paljoo massa tähän kun ynnää yhteen...jos vrt ostas kaiken ns parhaan makso mitä makso.
    "Laatukategorioita" kun on monia erilaisia.

    Kukas niiden arvon, järjestyksen ja hinnan sitten määrittää?

    Liian usein "joku muu", eli aivan muu kuin kelle tuo vain ja ainoastaan kuulunnee......
    eli minäminäminä itse, kuka hän onkaan .

    Aika vitun vähän missään asiassa, millään tapaa tässä maailmassa on kauheasti "järkeä".

    Aivan persaukinen ei tietenkään voi tuhlata tolkuttomasti, vaikka Roope Ankka voi
    häpäistä itaruudellaan nuukimmankin Laihialaisen ihan mennen tullen.

    "Elämä" majailee noiden päiden välillä ja jos asiat vielä arvottaa ihan ominpäin.....
    se harvemmin on ihan paskaa..... vaikka joku bööna ihmetellen sjungaakin......
    että "kelle täällä pitää maksaa, ettei kaikki ois niin paskaa" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #2548
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Mistä tuulesta sää nyt jonku nokkien sisäänajon tähän tempasit, pitikö vaan saada päteä jotain? Kaverin mopo pyytää SE, SF luokitusta jonka täyttää käytännössä joka hyllystä löytyvä pönttö niin mikäpä niistä ei siihen kävisi.. Menemättä viilaamaan nyt niitä valmistaja/pönttö kohtasia koostumuksia..
    Menipä sitten sinulta kokonaan tuo jurvelon pointti ohi. Koska uusimmissa öljyluokituksissa on vähennetty hiukkassuodatinten ynnä muiden syiden takia tiettyjen aineiden pitoisuuksia (esim mainitut sinkki ja fosfori), niin liian uuden öljytyypin käyttö voi ihan oikeasti aiheuttaa vaurioita tai nopeutunutta kulumista vanhassa kalustossa. Autovalmistajat ovat tehneet muita toimenpiteitä kuten erilaisia pinnoituksia, rullamekanismeja yms saadakseen moottorin sietämään nykyisiä "päästöoptimoituja" öljyjä, joten sitä öljystä poistettua tai vähennettyä lisäainetta ei välttämättä ole "korvattu" millään.
  29. #2549
    Sami 1024 puhuu asiaa, täällä palstoilla on vaan noita ihmisiä joiden pitää puuttua joka asiaan tietämättä
    sen tarkemmin. Kohta ollaan siinä tilanteessa että joku yhtä viisas täällä sanoo: kyllä 95E:tä voi käyttää ihan hyvin 60-70 luvun autoissa.
    Toiset tykkää soittaa suutaan huvikseen ja useimmin ne ovat ihmisiä jotka eivät ymmärrä moottoriajoneuvosta muuta kun lähtee käyntiin ja pitää tankata.

    Sitten on niitä ns. penkkiurheilijoita jotka kehuu kun heillä on xxx super turbo öljyä hintaan 90€ litra.
    Kukin elää lompsansa mukaan ja ihmisten rahan käyttöön ei ole kellään mitään asiaa puuttua.
    Toinen haluaa xxx öljyä ja syö kaurapuuroa, toiselle kelpaa halvempi ölppä ja saa sen makkaran ja oluen siinä sivussa vielä pöytäänsä.
  30.  
  31. #2550
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    kyllä 95E:tä voi käyttää ihan hyvin 60-70 luvun autoissa.,
    Kyllä ne toimii, mutta jos niiden kans alkaa viinalla pelaamaan niin kannattaa mennä suoraan E85:een. Kun hapertuneita tiivisteitä joutuu kuitenkin vaihtelemaan niin samalla sit ottaa kaiken ilon viinasta irti.
    Superbike #7
Sivu: 85 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35758384858687 ... ViimeinenViimeinen