Sivu: 82 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3272808182838492 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2431:stä 2460:een 2791:sta
  1. #2431
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Huoltoliike sanoi että laakerit ovat käyneet kuivana joten kerroin mitä öljyä käytin.Huoltoliike oli sitä mieltä että kyseinen öljy ei ole tarkoitettu moiseen käyttöön ja johtuu siitä..
    Oliko öljyn määrää tullut tarkistettua/seurattua? Kaverin pyörästä leikkasi huolettoman öljyn määrän seurannan vuoksi kone kiinni. Korjaustoimenpiteenä vaihdettiin lopulta vain samannäköiset kiertokankien liukulaakerit.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  2. #2432
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joku mode vois raapasta tästä viestistä taaksepäin pari kolmea sivua tän trollin aiheuttamaan tekstiä pois.
    +1 tälle
  3. #2433
    Jaa se pitää vaan vähän ajaa ensin ja sitte vaihtaa uusiks? Ja filtteri kans? Pitäsköhän hakee tota teboilin mineraalia kesäks ja syksyllä tehdä vasta devakkisysteemit...
    Ja aion moikata joka motoristin ja pari mopoilijaakin;)
  4. #2434
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Jaa se pitää vaan vähän ajaa ensin ja sitte vaihtaa uusiks? Ja filtteri kans? Pitäsköhän hakee tota teboilin mineraalia kesäks ja syksyllä tehdä vasta devakkisysteemit...
    Ja aion moikata joka motoristin ja pari mopoilijaakin;)
    Jos arveluttaa, niin vaihda ensin pelkät litkut, aja puoli tonnia ja vaihda sitten filtterin kanssa uudestaan

    Mulla menee ensi viikolla kymppiärrään Delvacit sisään, raportoin sitten kilahtaako alakerta
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  5. #2435
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti

    Mutta asiasta kommanteen, motonet myy tuolla omalla Motox-tuotemerkillä myös puolisynteettistä 10W-40 aitoa prätkänkuvaöljyä, avaut Delvacin litrahintaan 5 litran kannussa.
    ... Tämä omien kokemusten perusteella toimivaa kamaa. Kuten myös Delvac.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  6. #2436
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kiva kun laitoit tämän viestin, muistin taas sen totuuden, että teitä ********* ei pitäisi alkaa neuvomaan netissä, koska pyyteettömään avunantoon vastauksena on kiittämättömyyttä ja turhanpäivästä v*ttuilua. Tästä samasta syystä muutkaan asiasta oikeasti jotain ymmärtävät eivät hirveästi jaksa neuvoja netissä jakaa.

    P.S. Joku mode vois raapasta tästä viestistä taaksepäin pari kolmea sivua tän trollin aiheuttamaan tekstiä pois.
    Mutta eikös sulla ole modeoikeudet vai miksi muokkailet muiden viestejä?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #2437
    Ei ole mikään trolli halusin vaan tuoda tapauksen ilmi missä epäillään "huonon" öljyn aiheuttaneen tuhoa moottorissa.Mielestäni tätä keskustelua ei ole mitää järkeä poistaa, koska tämä voi pelastaa jonkun moottorin moiselta tuholta.
  8. #2438
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mikään trolli halusin vaan tuoda tapauksen ilmi missä epäillään huonon öljyn aiheuttaneen tuhoa moottorissa.Mielestäni tätä keskustelua ei ole mitää järkeä poistaa, koska tämä voi pelastaa jonkun moottorin moiselta tuholta.
    Jos asiasta jotain ymmärtää, niin tässä vaiheessa pitäis olla selvää, ettei se tuho sun koneessa johtunut öljyn merkistä.

    Ensimmäinen vihje on jo se, että samoja laakerivikoja löytyy maailmalta muista kymppiärristä nopealla haulla. Nämä eivät ole käyttäneet Delvacia.

    Nyt ois hyvä erottaa mielipiteet ja tosiasiat. Tosiasioita ovat ne, että sulla on kone rikki ja olet käyttänyt Delvacia. Mielipide on se, että konerikko johtuu öljystä. Tosiasia on se, että muilla öljyillä on saatu samalle vehkeella sama konerikko.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #2439
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mikäs ton kymppiärrän öljyluokitus viskon lisäksi on? Delvac MX:ssä on melko uudet ja hyvät luokitukset bensiinimoottorikäyttöön, siitä tuskin jää kiinni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #2440
    En tiedä mikä luokitus sillä on mutta ketä tässä nyt pitäisi uskoa.Liikettä joka on tutkinut moottoria ja sanonut että riittämätön voitelu laakereilla on pilannut liut,joka näyttäisi johtuvan käytetystä öljystä.Vai jotai joka sanoo ajaneensa kymmeniä tuhansia delvacilla ja vikoja ei ole ollut.?...Kuten joku jo aikaisemminki sanoi että kaikki öljyt eivät sovit kaikkiin moottoreihin.
  11. #2441
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mikä luokitus sillä on mutta ketä tässä nyt pitäisi uskoa.Liikettä joka on tutkinut moottoria ja sanonut että riittämätön voitelu laakereilla on pilannut liut,joka näyttäisi johtuvan käytetystä öljystä.Vai jotai joka sanoo ajaneensa kymmeniä tuhansia delvacilla ja vikoja ei ole ollut.?...Kuten joku jo aikaisemminki sanoi että kaikki öljyt eivät sovit kaikkiin moottoreihin.
    Voitko nyt viimein kertoa sen liikkeen nimen?

    Xperia tapatalk


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  12. #2442
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikös sulla ole modeoikeudet vai miksi muokkailet muiden viestejä?
    Edit. Pahoittelut offtopicista
    Modeoikat mulla on pelkästään ratapäivät ja ajokoulutukset osioon, eli tänne: http://www.moottoripyora.org/keskust...ajokoulutukset

    Ja tuollakaan en koske muiden kuin meidän ratajärkkäreiden/kouluttajien laittamiin ratapäivien infoviesteihin jos/kun ratapäiviin/koulutustapahtumiin pitää päivittää jotain oleellista informaatiota. Varsinainen moderointi on tuollakin aktiivimodejen vastuulla.

    Muihin foorumiosioihin mulla ei ole ollut eikä tule olemaan modeoikeuksia. En siis pysty muokkaamaan, enkä poistamaan muiden käyttäjien viestejä vaikka välillä kieltämättä mieli tekisikin.
    Superbike #7
  13. #2443
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Liikettä joka on tutkinut moottoria ja sanonut että riittämätön voitelu laakereilla on pilannut liut FAKTA


    ,joka näyttäisi johtuvan käytetystä öljystä. MIELIPIDE
    Mielipide saa lisää pontta, jos on näkemys, että miksi se johtuu käytetystä öljystä. Tässä vaiheessa on hyvä korostaa, että se öljy ei tiedä onko rekan vaiko mopon kampuran laakereiden liukupinnalla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #2444
    Onko rekassa,mopossa kampuran välys sama?
  15. #2445
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    En tiedä mikä luokitus sillä on mutta ketä tässä nyt pitäisi uskoa.Liikettä joka on tutkinut moottoria ja sanonut että riittämätön voitelu laakereilla on pilannut liut,joka näyttäisi johtuvan käytetystä öljystä.Vai jotai joka sanoo ajaneensa kymmeniä tuhansia delvacilla ja vikoja ei ole ollut.?...Kuten joku jo aikaisemminki sanoi että kaikki öljyt eivät sovit kaikkiin moottoreihin.
    Se lienee varmaa ett riittämätön voitelu laakerilla on sen rikkonut. Delvac ei semmoista ole että se ei laakeria voitelisi. Sen sijaan ainakin itse olen huomannut öljynkulutuksen kasvavan Delvacilla, ja mietityttää vähän että oletko tarkkaillut öljyntasoa, kuitenkin oliko se 5000 mitä öljyllä ajoit? Alhainen öljymäärä voi ehkä tehdä omiaan.

    Aikaisemmin tossa oli motonetin motox 15w40 halpisöljy (15€ 5 litran tonkka) mikä ei paljoa muuta lupaa kuin että vähentää öljynkulutusta. Ja sen se kyllä mulla teki.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #2446
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Onko rekassa,mopossa kampuran välys sama?
    Suhteellinen laakerivälys ja jopa liukunopeudet ovat suuruusluokaltaan samoja.

    Edit. Jonkun pitäs antaa mulle banni tekniikkaosioon...
    Superbike #7
  17. #2447
    Onko se suhteellinen välys sitä että jos sinne tungetaan mittanauha niin molemmat näyttävät samaa vai onko se jotenkin kytköksissä nyt siihen laakerin kokoon?
  18. #2448
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Onko rekassa,mopossa kampuran välys sama?
    En tiedä, mutten usko, että kovin merkittävä ero on.* Nitrous saattaa tietää.

    *(MIELIPIDE)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #2449
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Suhteellinen laakerivälys ja jopa liukunopeudet ovat suuruusluokaltaan samoja.

    Edit. Jonkun pitäs antaa mulle banni tekniikkaosioon...
    Eikä piä... just hyvä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #2450
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Onko se suhteellinen välys sitä että jos sinne tungetaan mittanauha niin molemmat näyttävät samaa vai onko se jotenkin kytköksissä nyt siihen laakerin kokoon?
    Suhteellinen laakerivälys tarkoittaa laakerivälystä jaettuna laakerin liukupinnan halkaisijalla ja se voidaan arvioida promilleina kaavasta:
    Suht_Välys=0,8*10^-3*liukunopeus^0,25.

    Eli kyllä, eri kokoisilla laakereilla laakerivälys (=laakerin halkaisija-akselin halkaisija) on todennäköisesti erisuuruinen.
    Tämän jälkeen homma sitten muuttuukin karvan monimutkaisemmaksi, mutta esim. tästä kirjasta:https://www.booky.fi/tuote/mauri_air.../9789510201725
    Luvusta 5 löytyy ihan hyvä selvitys aiheesta.

    Käytännössä kuitenkin valmistajan ilmoittama öljyn viskositeetti kertoo sen, että millä viskositeetilla laakerit on suunniteltu toimimaan. Eli jos ilmoitus on esim. 10W-40, toimii tuon viskositeetin öljy ko. moottorissa huolimatta siitä onko kyseessä moottoripyörä, rekka vai laiva. Karkeasti voi sanoa, että mitä ohuempi öljy, sen pienemmät laakerivälykset ja pienempi kitka.

    Ja mitä nyt tulee mp-öljyihin vs. muut moottoriöljyt, ainut ero tulee märkäkytkimen ja vaihteiston vaatimasta lisäaineistuksesta. Tästä syystä bensamoottoriin tarkoitetut henkilöauton öljyt voivat aiheuttaa kytkimen luistamista. Diesel-kaluston öljyt on puolestaan yleensä suunniteltu monikäyttöisiksi, koska samaa öljyä halutaan käyttää sekä moottorissa, että vaihteistossa ja kytkimissä jne.. Tästä syystä Diesel-öljyillä on monesti myös märkäkytkin- ja vaihteistoluokitukset. Ja vähän kun osaa lukea noita luokituksia, voi helposti päätellä mikä öljy sopii mihinkin kalustoon riippumatta siitä mikä kuva purkin kyljessä on. Jos taas tuota ymmärrystä ei ole, on syytä ostaa sitä mopon kuvalla varustettua öljyä oikealla viskositeetilla.
    Superbike #7
  21. #2451
    Voikos tätä öljyä käyttää ransiitissa, kun kaikki vaan laittaa sitä mopoihinsa? Onko auto hyväksyttyä?
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  22. #2452
    noissa välyksissä on sellanen satku/10mm nyrkkisääntö ,eli jos on 40mm kampiakselin kaula laakerivälys on 0,04mm

    ja vastaavasti 120mm kaulalla "skaniassa" 0,12mm...

    mun kawa toimi parhaiten delvacilla , tai toimii edelleen, uudella omistajalla, castrollin öljyllä lykkäs sinistä ja öljyä kului pikkuisen.

    mut makuasia sano tyttis kun ...

    en mä oo raskinnu Maxissa käyttää vielä delvaccia
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  23. #2453
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    noissa välyksissä on sellanen satku/10mm nyrkkisääntö ,eli jos on 40mm kampiakselin kaula laakerivälys on 0,04mm

    ja vastaavasti 120mm kaulalla "skaniassa" 0,12mm...

    mun kawa toimi parhaiten delvacilla , tai toimii edelleen, uudella omistajalla, castrollin öljyllä lykkäs sinistä ja öljyä kului pikkuisen.

    mut makuasia sano tyttis kun ...

    en mä oo raskinnu Maxissa käyttää vielä delvaccia


    Itsekkin olen ymmärtänyt tämän asia niin että välys ei ole sama mopossa ja kuorma-autossa.vaikka vähän ymmärränkin näistä
  24. #2454
    Täsä kohtaa vois olla asiallista kysyä huollolta että haittaako että heidän näkemys vian syystä/aiheuttajasta kirjoitetaan keskustelupalstalla liikkeen nimen kera. Tällöin tulee keskusteltua faktoilla. Veikkaan että vian " syy " muuttuu voi olla- jutuksi jota ei voi allekirjoittaa jne.. Mikäli tulee yes niin sitte nimi tänne.

    -vk-
    ZZR 1100 -92
    Yamaha xtz super tenere 750 - 90

  25. #2455
    voisin kuvitella että ei ole hyvä idea kenenkää nimiä sotkea tänne
  26. #2456
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    voisin kuvitella että ei ole hyvä idea kenenkää nimiä sotkea tänne
    😎

    Xperia tapatalk


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  27. #2457
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa gaagamel kirjoitti Katso viesti
    Täsä kohtaa vois olla asiallista kysyä huollolta että haittaako että heidän näkemys vian syystä/aiheuttajasta kirjoitetaan keskustelupalstalla liikkeen nimen kera.
    Pelkästään öljyn syyksi pistäminen on nähdäkseni aikamoista nihilismiä. Ja helpointa huoltoliikkeelle. Mielenkiintoista on vastuu siinä vaiheessa kun kone lasahtaa samasta paikasta hetken päästä kun olikin öljykanava tukossa.
  28. #2458
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Itsekkin olen ymmärtänyt tämän asia niin että välys ei ole sama mopossa ja kuorma-autossa.vaikka vähän ymmärränkin näistä
    Niinhän nitro tuossa aiemmin juuri kirjoitti, että absoluuttinen välys ei ole sama. Jos olisi, niin Scanian laakeri jäis vaille öljyä, vaikka sinne öljysäiliöön kaataisit Castrolia.

    Yritätkö edes ymmärtää, vain haluatko vain uskoa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #2459
    Luettuna noita delvachommia nii jossain luki että se pesee moottoria.Onko tässä mahdollisuus siihen että jokin paska olisi delvacin johdosta lähtenyt liikkeelle ja tukkinut jotain?
  30.  
  31. #2460
    tulee äkkiseltään mieleen yks katkennut ahtimen akseli jonka merkkiliike laittoi mun tekemän öljynvaihdon syyksi, koska öljynsuodatin oli aivan kasassa...

    käskin kysyä merkiltä että putsattinko öljypumpun imujalan siivilä, ei kuulemma tarvi

    uudesta ahtimesta kun nasahti akseli poikki niin olikin öljypumpun jalan sivilä tukkeessa ja suodatin kasassa taas...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Sivu: 82 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3272808182838492 ... ViimeinenViimeinen