Kun vaihdoin delvacit nii aluksi tuntui hiukan luistavan mutta se loppui sitten kuitenkin. Mutta voin kyllä ilmineerata jos koneesta löytyy jotain muuta mikä sen olisi särkenyt.Ja siitä ammattilaisesta vielä sen verran että se on eräällä kawasakivelholla käsittelyssä.
Onko pyörä ollut sinulla uudesta asti? Onko huoltokirjassa leimoja? Oletko kääntynyt maahantuojan puoleen? Jos 20tkm ajetun pyörän saa 5tkm matkalla rikki öljyllä joka muilla on ollut jo vuosia käytössä, eikö olisi aika kyseenalaistaa huollon asiantuntemus? Millä perusteella kyseinen öljy rikkoo 5tkm matkalla moottorin jos se kerran toimii muilla, ja esimerkiksi raskaassa kalustossa, jossa moottorin rasitus on ihan omaa luokkaansa.
Mobil Delvac MX 15W-40 is formulated from high performance base oils and a superior balanced additive system to provide optimum engine performance in modern diesel and gasoline engines as well as older models.
Viimeksi muokannut: Tuuchen; 13.04.2016 klo 20:05.
Ymmärrän että osa on erimieltä huoltoliikeen kanssa, mutta pidän heitä kuitenki ammattilaisina tässä hommassa.Pakkohan minun ammattimiestä on uskoa.?
hommahan on se että ammattimiehiä on vaan muutama / tuhat, muut ei välitä paskaakaan sun moposta.
Lue täältä foorumilta kommentteja niin huomaat että useimmiten tulee huollosta takaisin, rikottuna, huoltamatta tai vaan osittain huollettuna. Lasku on kyllä aina kohdallaan.
Ruvetaan puhumaan sitten vasta huippuöljyistä kun sulla on aina yli 12000 rpm/min.
Mineraali delvacilla ajaa pirun moni ja aivan loistavasti pelaa, toiseksi delvac on erittäin pesevä öljy jolloin moottori pysyy puhtaana sisältä.
Vanhaan pyörään sen ajan öljyt milloin se on tehty on yksi hyvä vaihtoehto.
Kesäajossa viskositeetti 15w-40 , 20w-50 tai jotain noilla nurkilla.
Joku kysyi vanhaan pyörään synt vai mineraali, voihan sit synt ölppää laittaa vanhaankin mopoon mutta siinä on mahdollisuus että moottorin stefat alkaa vuotamaan ja öljyä palaa kun ohjurinkumit päästää synt. läpi.
summa=kallis öljy, savuttava moottori, öljyn lisääntynyt kulutus ja öljyvuodot.
Asia on aivan eri jos olet tehnyt täyden rempan koneeseen niin stefat ja muut kestää ihan ok silloin.
Taitaa olla niin että valitettavan usein harrastajan ja ammattilaisen ero on siinä että ammattilainen tekee työn niin että se on hänelle itselleen kannattavaa. Harrastelijat nykrää turhaan, putsaa kierteitä sun muuta joutavaa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Harrastaja putsaa tulpan reijän puhtaaksi ennen vaihtoa, ammattimies ei välitä meneekö santaa pyttyyn vai ei.
Ammattimies laskee koko ajan rahaa jotta saa juppi bemuun uudet kiiltävät vanteet.
Minäkään mitään tiedä mutta tuolla "vitusti hanaa" öljynpaineiden nostolla saa koneen taatusti hajalle. Eikä putsarin kiristäminenkään "vasta sitten kun välistä tulee oljyä", voi mitenkään olla oikea keino. Akselit pyörii kuiviltaan niin pitkään kunnes paineet löytyy ja laakerit vaurioituvat öljykalvon puuttuessa lähes välittömästi.
Jos ei normaalilla tavalla onnistu, niin pakkohan putsari on esitäyttää öljyllä.
1300 Gessu
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Tää on taas näitä Esson baari juttuja, kyllä kawa tekee juuri näin mutta syypäänä on öljysihdin pumpun puoleinen
o-rengas, se on neliskanttinen ja imee vaan pelkkää ilmaa eikä jaksa imeä öljyä kun pikkuhiljaa jolloin valo palaa.
Vaihtakaa se o,25€ maksava tiiviste niin ei oo mitään ongelmia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Voisitko kertoa ko. huoltamon nimen niin osaan välttää jatkossa? On varmasti käynyt kuivana, tai ollut muuta vastaavaa ongelmaa, mutta jos huoltoliikkeessä ei ymmärretä, että jos koneessa on öljyä eikä se päädy laakereille, on vika jossain muualla kuin öljyn merkissä. Öljyyn liittyvistä ongelmista väärä viskositeetti voisi aiheuttaa laakereiden ennenaikaista kulumista kun öljykalvo ei kestä kuormituksen alla ja/tai isoilla kierroksilla. Muistelen kuitenkin, että kwakassa 40 yläpää pitäisi riittää.
Superbike #7
Kawassa se ilmakupla ei taho tulla kierrosta pois jos ei suodatinta raota. Eli siinä vaiheessa kun karvan ruikkaa öljyä suodattimen välistä, suodatin kiinni ja paineet nousee paljon nopeemmin. En tiedä mikä ero siellä konstruktiossa on muihin merkkeihin verrattuna, mutta selkeesti kawan ominaisuus.
Superbike #7
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Joo, öljyn kuumapää on väärä pää lähtee säätämään. Teoriassa tuolla 15W alapään öljyllä isoilla liukunopeuksilla (=kierroksilla) öljykalvo repeää aiemmin kuin 10W öljyllä, mutta käytännössä vaatisi, että kone vedetään pakkasesta käyntiin ja suoraan rajarille. Ja silloinkaan ei tod. näk. tulisi ongelmia ihan hetkeen. Japseissa 15W-40, 10W-40, 15W-50 ja 10W-50 öljyt toimii käytännössä kaikissa. Jos on epävarma niin kurkkaa mopon kirjasta oikeen viskon.
Superbike #7
Tai sitten tämä teidän jumaloima Delvacci on vaan paskaa maamoottorikamaa niinkuin joku tuolla jo kerkesi sanomaan.Joku teistä joka ymmärtää oikeasti näiden öljyjen päälle eikä vain lue takaetikettiä,niin kertoisi minulle että mikä ero esim castrol 10-50w ja delvac (15-40w) on.Muutakin kuin hinta,visko ja kuumankesto.Ajattelin nimittäin soitella maahantuojalle asiasta, joten argumentit olisi syytä kestää hieman tarkempaa tarkastelua(öljyn suhteen).
Jotenki tuntuu trollilta koko homma...
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
En ole koskaan edes harkinnut Delvaccia, kun on tainnut kaikissa mopoissa olla kuuman pään vaatimuksena 50.
Innostuinpa tuossa gookkeloimaan.
Eikös 4.3 Hths ole aika hyvä, olikohan Castrolin power 1 4,7
Samoin dynaamiselta viskoltaan (15,6cSt@100C) lähempänä SAE 50 alarajaa kuin 40.
Castrol Power 1 taisi olla 17,3.
Voisi se Castrol ääääääritilanteessa pelastaa, mutta nyt on jotain muuta kyseessä, etenkin jos ajo on ollut nättiä.
Hakisit syyllisiä sieltä moottorista etkä öljykauppiaasta. Varmaan sapettaa, tiedän tunteen.
Nykyajan henkeen tuntuu kuuluvan että joku pitää saada vastuuseen. Ei sillä pyörä korjaannu.
Syy selville, patti nippuun öljyt sisään ja ajoa.
Kiva kun laitoit tämän viestin, muistin taas sen totuuden, että teitä ********* ei pitäisi alkaa neuvomaan netissä, koska pyyteettömään avunantoon vastauksena on kiittämättömyyttä ja turhanpäivästä v*ttuilua. Tästä samasta syystä muutkaan asiasta oikeasti jotain ymmärtävät eivät hirveästi jaksa neuvoja netissä jakaa.
P.S. Joku mode vois raapasta tästä viestistä taaksepäin pari kolmea sivua tän trollin aiheuttamaan tekstiä pois.
Superbike #7
^
Kawan omistaja kun kahlaa tätä ketjua läpi, niin huomaa, että maamoottoriöljyn luokitukset täyttävät Kawasakin vaatimukset. Eipä muuta tarvitse tietää.
Eli lukee manuskasta, minkä luokituksen öljyä saapi käyttää, ja lukee sitten maamoottoriöljyn luokitukset. Brändinimillä ei ole maahantuojan kanssa keskustellessa väliä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olen kanssasi samaa mieltä, itse en kovin usein kirjoittele paitsi nyt tänä keväänä kun on ollut turhaa aikaa.
Miksi täällä me, asiamme osaavat viitisimme auttaa muita koska aina on olemassa se joka on olevinaan paljon
viisaampi kun muut. Tuolla vitt...lla saa juuri osaavat henkilöt pois täältä.
Ajakoon HERRA X castrollilaan tai vaikkapa työntäs bannaneja itteensä ja moottoriin, kaikki moottorit ei vaan pidä kaikista öljyistä ja piste.
Delvac liian kallista?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/599554/...0-SLCFCG-4-20l
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Suzuki GSXR 600 L1
Mä olen tota pari kolme öljynvaihtoa käyttäny, tosin aika tiheellä 3500-4000 km vaihtovälillä, kun radalla huudattaa tota 22 vuotiasta siellä koneen kierroslukualueen yläkolmanneksella.
Pakko myöntää että lopetin ja laitoin delsvakkia... Pelottaa noi mahdolliset vaihteistoluokitustyyppiset puutteet.
Mutta asiasta kommanteen, motonet myy tuolla omalla Motox-tuotemerkillä myös puolisynteettistä 10W-40 aitoa prätkänkuvaöljyä, avaut Delvacin litrahintaan 5 litran kannussa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Varma keväänmerkki, Delvac keskustelu. Ai niin ja pitäisi aloittaa vielä tervehtimiskeskustelu. Silloin tietää että kesä on tullut.
Hyvää ja turvallista ajokautta kaikillle
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>