Sivu: 81 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171798081828391 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2401:stä 2430:een 2806:sta
  1. #2401
    Kun vaihdoin delvacit nii aluksi tuntui hiukan luistavan mutta se loppui sitten kuitenkin. Mutta voin kyllä ilmineerata jos koneesta löytyy jotain muuta mikä sen olisi särkenyt.Ja siitä ammattilaisesta vielä sen verran että se on eräällä kawasakivelholla käsittelyssä.
  2. #2402
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    20 tkm ajettu pyörä ja viimeiset 5tkm delvacilla. *laakerit rikki*
    Onko pyörä ollut sinulla uudesta asti? Onko huoltokirjassa leimoja? Oletko kääntynyt maahantuojan puoleen? Jos 20tkm ajetun pyörän saa 5tkm matkalla rikki öljyllä joka muilla on ollut jo vuosia käytössä, eikö olisi aika kyseenalaistaa huollon asiantuntemus? Millä perusteella kyseinen öljy rikkoo 5tkm matkalla moottorin jos se kerran toimii muilla, ja esimerkiksi raskaassa kalustossa, jossa moottorin rasitus on ihan omaa luokkaansa.

    Mobil Delvac MX 15W-40 is formulated from high performance base oils and a superior balanced additive system to provide optimum engine performance in modern diesel and gasoline engines as well as older models.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 13.04.2016 klo 20:05.
  3. #2403
    Ymmärrän että osa on erimieltä huoltoliikeen kanssa, mutta pidän heitä kuitenki ammattilaisina tässä hommassa.Pakkohan minun ammattimiestä on uskoa.?
  4. #2404
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Ymmärrän että osa on erimieltä huoltoliikeen kanssa, mutta pidän heitä kuitenki ammattilaisina tässä hommassa.Pakkohan minun ammattimiestä on uskoa.?
    hommahan on se että ammattimiehiä on vaan muutama / tuhat, muut ei välitä paskaakaan sun moposta.
    Lue täältä foorumilta kommentteja niin huomaat että useimmiten tulee huollosta takaisin, rikottuna, huoltamatta tai vaan osittain huollettuna. Lasku on kyllä aina kohdallaan.

    Ruvetaan puhumaan sitten vasta huippuöljyistä kun sulla on aina yli 12000 rpm/min.
    Mineraali delvacilla ajaa pirun moni ja aivan loistavasti pelaa, toiseksi delvac on erittäin pesevä öljy jolloin moottori pysyy puhtaana sisältä.
    Vanhaan pyörään sen ajan öljyt milloin se on tehty on yksi hyvä vaihtoehto.
    Kesäajossa viskositeetti 15w-40 , 20w-50 tai jotain noilla nurkilla.

    Joku kysyi vanhaan pyörään synt vai mineraali, voihan sit synt ölppää laittaa vanhaankin mopoon mutta siinä on mahdollisuus että moottorin stefat alkaa vuotamaan ja öljyä palaa kun ohjurinkumit päästää synt. läpi.

    summa=kallis öljy, savuttava moottori, öljyn lisääntynyt kulutus ja öljyvuodot.

    Asia on aivan eri jos olet tehnyt täyden rempan koneeseen niin stefat ja muut kestää ihan ok silloin.
  5. #2405
    Taitaa olla niin että valitettavan usein harrastajan ja ammattilaisen ero on siinä että ammattilainen tekee työn niin että se on hänelle itselleen kannattavaa. Harrastelijat nykrää turhaan, putsaa kierteitä sun muuta joutavaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #2406
    Harrastaja putsaa tulpan reijän puhtaaksi ennen vaihtoa, ammattimies ei välitä meneekö santaa pyttyyn vai ei.
    Ammattimies laskee koko ajan rahaa jotta saa juppi bemuun uudet kiiltävät vanteet.
  7. #2407
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitään en tiedä, mutta lukenu netistä (mprata.fi), että kawoissa saattaa olla tommosta että öljykannunkuva jää palamaan öljyjen/suodattimen vaihdon jälkeen. Lukeman mukaan vaihtoehtoina on ainakin antaa vitusti hanaa tai kirrata öljynsuodatin vasta kun öljyä tulee välistä.
    Minäkään mitään tiedä mutta tuolla "vitusti hanaa" öljynpaineiden nostolla saa koneen taatusti hajalle. Eikä putsarin kiristäminenkään "vasta sitten kun välistä tulee oljyä", voi mitenkään olla oikea keino. Akselit pyörii kuiviltaan niin pitkään kunnes paineet löytyy ja laakerit vaurioituvat öljykalvon puuttuessa lähes välittömästi.
    Jos ei normaalilla tavalla onnistu, niin pakkohan putsari on esitäyttää öljyllä.
    1300 Gessu
  8. #2408
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Syyllinen on todennäköisesti herra Kawasaki. Halpoja ja hyviä moottoriöljyjä saat jatkossa vaikka frinken racingiltä saksasta (Motul 300 V ~55 €/ törppö) yöunien takaamiseksi.

    Eipä ollut yllätys, että Ison-Deen moottoripyörästä on motti lauennut , kuten tuossa yllä iloisesti ilmoitti.
    Ei ole muuten enää kallista suomessakaan, motonetistä hain juuri tonkan 64,90€

    edit: hmm, nettisivu näyttää kyllä hinnaksi 69,90€, kuitissa oli kuitenkin tuo 64,90€...

    Silloin kun noita Saksasta tilattiin niin hinta taisi olla jotain 110€/4l Suomessa..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  9. #2409
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Minäkään mitään tiedä mutta tuolla "vitusti hanaa" öljynpaineiden nostolla saa koneen taatusti hajalle. Eikä putsarin kiristäminenkään "vasta sitten kun välistä tulee oljyä", voi mitenkään olla oikea keino. Akselit pyörii kuiviltaan niin pitkään kunnes paineet löytyy ja laakerit vaurioituvat öljykalvon puuttuessa lähes välittömästi.
    Jos ei normaalilla tavalla onnistu, niin pakkohan putsari on esitäyttää öljyllä.
    Tää on taas näitä Esson baari juttuja, kyllä kawa tekee juuri näin mutta syypäänä on öljysihdin pumpun puoleinen
    o-rengas, se on neliskanttinen ja imee vaan pelkkää ilmaa eikä jaksa imeä öljyä kun pikkuhiljaa jolloin valo palaa.
    Vaihtakaa se o,25€ maksava tiiviste niin ei oo mitään ongelmia.
  10. #2410
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Ei ole muuten enää kallista suomessakaan, motonetistä hain juuri tonkan 64,90€

    edit: hmm, nettisivu näyttää kyllä hinnaksi 69,90€, kuitissa oli kuitenkin tuo 64,90€...

    Silloin kun noita Saksasta tilattiin niin hinta taisi olla jotain 110€/4l Suomessa..
    Motonettiin minunkin öljytilaukset menivät, kun Motulin 5100:n hinta laski järkevälle tasolle. Eipä oo 300v myöskään hinnan kiroissa. Se tuoksuukin ihan karkille.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #2411
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Huoltoliike sanoi että laakerit ovat käyneet kuivana joten kerroin mitä öljyä käytin.Huoltoliike oli sitä mieltä että kyseinen öljy ei ole tarkoitettu moiseen käyttöön ja johtuu siitä..
    Voisitko kertoa ko. huoltamon nimen niin osaan välttää jatkossa? On varmasti käynyt kuivana, tai ollut muuta vastaavaa ongelmaa, mutta jos huoltoliikkeessä ei ymmärretä, että jos koneessa on öljyä eikä se päädy laakereille, on vika jossain muualla kuin öljyn merkissä. Öljyyn liittyvistä ongelmista väärä viskositeetti voisi aiheuttaa laakereiden ennenaikaista kulumista kun öljykalvo ei kestä kuormituksen alla ja/tai isoilla kierroksilla. Muistelen kuitenkin, että kwakassa 40 yläpää pitäisi riittää.
    Superbike #7
  12. #2412
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Motonettiin minunkin öljytilaukset menivät, kun Motulin 5100:n hinta laski järkevälle tasolle. Eipä oo 300v myöskään hinnan kiroissa. Se tuoksuukin ihan karkille.
    5100 olen yhden tonkan ostanut ja minusta sekin tuoksuu melko metroseksuaaliselta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #2413
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Kerro hieman tarkemmin miten toimit, kun en ole moisesta koskaan kuullutkaan. Normaalistihan moottorin annetaan käydä tyhjäkäynnillä kaasuun koskematta sen aikaa, että öljynpaineet palautuvat (valo sammuu, mutta kuulee sen äänestäkin). Joskus olen nähnyt ja tainnut itsekin tehdä niin, että öljynsuodatin täytetään öljyllä ennen sen asennusta. Taisi olla aikoinaan joku automerkki, jonka kanssa oli syytä toimia näin..

    Jos ruuvaat suodattimen paikoilleen vasta käynnistettäessä (vaiko koneen jo käynnistyttyä?), niin ilmaahan se sieltä vetää. Tällöin öljy ei kierrä, eikä pääse voitelemaan kampiakselin laakereita. Ettei vaan olisi laakerivaurion syy...?

    Tuohon toiseen kommenttiin: Jos pyörää säilyttää ja käynnistää sen lämpimässä, niin pakkasellakaan joku 15w-40 ei aiheuta mitään murheita. Mutta pakkaskylmän koneen käynnistys paksuilla öljyillä voi aiheuttaa..
    Kawassa se ilmakupla ei taho tulla kierrosta pois jos ei suodatinta raota. Eli siinä vaiheessa kun karvan ruikkaa öljyä suodattimen välistä, suodatin kiinni ja paineet nousee paljon nopeemmin. En tiedä mikä ero siellä konstruktiossa on muihin merkkeihin verrattuna, mutta selkeesti kawan ominaisuus.
    Superbike #7
  14. #2414
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kawassa se ilmakupla ei taho tulla kierrosta pois jos ei suodatinta raota. Eli siinä vaiheessa kun karvan ruikkaa öljyä suodattimen välistä, suodatin kiinni ja paineet nousee paljon nopeemmin. En tiedä mikä ero siellä konstruktiossa on muihin merkkeihin verrattuna, mutta selkeesti kawan ominaisuus.
    Tuota en kyllä '04 10r:ssä havainnut mutta kaverin 12r:ssä piti tehdä juuri noin.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #2415
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    20 tkm ajettu pyörä ja viimeiset 5tkm delvacilla.(Delvac MX 15W-40).Mitä öljyä suosittelisitte seuraavaksi?
    40 tkm ajettu, viimeset 30 tkm rataa kone punarajalle aina. Delvac MX 15W-40.
    Nyt vaihtuu kone kun laatikko toista kertaa korjauksen tarpeessa (normi ratakulumavika) ja löyty sattumalta priima vaihtokone.
    Mitä öljyä suosittelisitte seuraavaksi?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #2416
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Samoin nurin kellahtaessaan noi ärrä-Kawat tyypillisesti horivat ilmaa öljynkiertoon, öljynpainevalo ei sammu ennen kuin suodatinta löysää sen verran että ilmalukko poistuu. Vaihtoehtoisesti kierrättämällä saattaa öljynkierto myös alkaa toimimaan, mutta se on vähän hermoja raastavaa puuhaa huudattaa konetta jossa ei ole öljynpainetta... Öljynvaihdossa suodattimen täyttäminen poistaa ton ilmalukko-ongelman, ainakin mun mielestä helpompi tapa kuin löysäillä suodatinta.

    Ja mitä noihin liian jäykkiin öljyihin tulee, jos öljyvalo sammuu normaalisti, niin öljy ei ole liian jäykkää. Jos startin jälkeen valo palaa pitkään, on öljy liian jäykkää. Tuskin 15 wattiset öljyt vielä millekään kattilalle liian jäykkiä parin asteen pakkasella, ei tartte niitten kanssa jännittää. Enemmän mua jännittäis laittaa 30 kuumalla päällä olevaa öljyä, se saattaa olla jo turhan lirua lämpösenä.
    Joo, öljyn kuumapää on väärä pää lähtee säätämään. Teoriassa tuolla 15W alapään öljyllä isoilla liukunopeuksilla (=kierroksilla) öljykalvo repeää aiemmin kuin 10W öljyllä, mutta käytännössä vaatisi, että kone vedetään pakkasesta käyntiin ja suoraan rajarille. Ja silloinkaan ei tod. näk. tulisi ongelmia ihan hetkeen. Japseissa 15W-40, 10W-40, 15W-50 ja 10W-50 öljyt toimii käytännössä kaikissa. Jos on epävarma niin kurkkaa mopon kirjasta oikeen viskon.
    Superbike #7
  17. #2417
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kawassa se ilmakupla ei taho tulla kierrosta pois jos ei suodatinta raota. Eli siinä vaiheessa kun karvan ruikkaa öljyä suodattimen välistä, suodatin kiinni ja paineet nousee paljon nopeemmin. En tiedä mikä ero siellä konstruktiossa on muihin merkkeihin verrattuna, mutta selkeesti kawan ominaisuus.
    Niin on, hyvin yleinen.
    Ja HC-versio on vääntää vaan _reilusti_ kaasuu, niin kyl se öljy kiertämään lähtee.
    Molemmat tavat olen kokeillut omalla kawalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #2418
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jurvelo kirjoitti Katso viesti
    hommahan on se että ammattimiehiä on vaan muutama / tuhat, muut ei välitä paskaakaan sun moposta.
    Lue täältä foorumilta kommentteja niin huomaat että useimmiten tulee huollosta takaisin, rikottuna, huoltamatta tai vaan osittain huollettuna. Lasku on kyllä aina kohdallaan.
    Tuo on valitettavan totta. Äkkiä laskien itse luotan tällä hetkellä tässä maassa itseni lisäksi n. viiteen kaveriin. Suomeksi sanottuna tästä maasta löytyy puolenkymmentä ihmistä, joille antaisin moponi huoltoon.
    Superbike #7
  19. #2419
    Tai sitten tämä teidän jumaloima Delvacci on vaan paskaa maamoottorikamaa niinkuin joku tuolla jo kerkesi sanomaan.Joku teistä joka ymmärtää oikeasti näiden öljyjen päälle eikä vain lue takaetikettiä,niin kertoisi minulle että mikä ero esim castrol 10-50w ja delvac (15-40w) on.Muutakin kuin hinta,visko ja kuumankesto.Ajattelin nimittäin soitella maahantuojalle asiasta, joten argumentit olisi syytä kestää hieman tarkempaa tarkastelua(öljyn suhteen).
  20. #2420
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuo on valitettavan totta. Äkkiä laskien itse luotan tällä hetkellä tässä maassa itseni lisäksi n. viiteen kaveriin. Suomeksi sanottuna tästä maasta löytyy puolenkymmentä ihmistä, joille antaisin moponi huoltoon.
    Kerro ihmeessä nämä 5 liikettä jospa itsekkin otan yhteyttä heihin
  21. #2421
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Niin on, hyvin yleinen.
    Ja HC-versio on vääntää vaan _reilusti_ kaasuu, niin kyl se öljy kiertämään lähtee.
    Molemmat tavat olen kokeillut omalla kawalla.
    Lähtee varmaan kiertämään, mutta ei helv..
    1300 Gessu
  22. #2422
    Tukholma syndrooma.
  23. #2423
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Jotenki tuntuu trollilta koko homma...
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  24. #2424
    En ole koskaan edes harkinnut Delvaccia, kun on tainnut kaikissa mopoissa olla kuuman pään vaatimuksena 50.
    Innostuinpa tuossa gookkeloimaan.
    Eikös 4.3 Hths ole aika hyvä, olikohan Castrolin power 1 4,7
    Samoin dynaamiselta viskoltaan (15,6cSt@100C) lähempänä SAE 50 alarajaa kuin 40.
    Castrol Power 1 taisi olla 17,3.
    Voisi se Castrol ääääääritilanteessa pelastaa, mutta nyt on jotain muuta kyseessä, etenkin jos ajo on ollut nättiä.
    Hakisit syyllisiä sieltä moottorista etkä öljykauppiaasta. Varmaan sapettaa, tiedän tunteen.
    Nykyajan henkeen tuntuu kuuluvan että joku pitää saada vastuuseen. Ei sillä pyörä korjaannu.
    Syy selville, patti nippuun öljyt sisään ja ajoa.
  25. #2425
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kiitosvinkistä kirjoitti Katso viesti
    Tai sitten tämä teidän jumaloima Delvacci on vaan paskaa maamoottorikamaa niinkuin joku tuolla jo kerkesi sanomaan.Joku teistä joka ymmärtää oikeasti näiden öljyjen päälle eikä vain lue takaetikettiä,niin kertoisi minulle että mikä ero esim castrol 10-50w ja delvac (15-40w) on.Muutakin kuin hinta,visko ja kuumankesto.Ajattelin nimittäin soitella maahantuojalle asiasta, joten argumentit olisi syytä kestää hieman tarkempaa tarkastelua(öljyn suhteen).
    Kiva kun laitoit tämän viestin, muistin taas sen totuuden, että teitä ********* ei pitäisi alkaa neuvomaan netissä, koska pyyteettömään avunantoon vastauksena on kiittämättömyyttä ja turhanpäivästä v*ttuilua. Tästä samasta syystä muutkaan asiasta oikeasti jotain ymmärtävät eivät hirveästi jaksa neuvoja netissä jakaa.

    P.S. Joku mode vois raapasta tästä viestistä taaksepäin pari kolmea sivua tän trollin aiheuttamaan tekstiä pois.
    Superbike #7
  26. #2426
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^

    Kawan omistaja kun kahlaa tätä ketjua läpi, niin huomaa, että maamoottoriöljyn luokitukset täyttävät Kawasakin vaatimukset. Eipä muuta tarvitse tietää.

    Eli lukee manuskasta, minkä luokituksen öljyä saapi käyttää, ja lukee sitten maamoottoriöljyn luokitukset. Brändinimillä ei ole maahantuojan kanssa keskustellessa väliä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #2427
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kiva kun laitoit tämän viestin, muistin taas sen totuuden, että teitä ********* ei pitäisi alkaa neuvomaan netissä, koska pyyteettömään avunantoon vastauksena on kiittämättömyyttä ja turhanpäivästä v*ttuilua. Tästä samasta syystä muutkaan asiasta oikeasti jotain ymmärtävät eivät hirveästi jaksa neuvoja netissä jakaa.

    P.S. Joku mode vois raapasta tästä viestistä taaksepäin pari kolmea sivua tän trollin aiheuttamaan tekstiä pois.
    Olen kanssasi samaa mieltä, itse en kovin usein kirjoittele paitsi nyt tänä keväänä kun on ollut turhaa aikaa.
    Miksi täällä me, asiamme osaavat viitisimme auttaa muita koska aina on olemassa se joka on olevinaan paljon
    viisaampi kun muut. Tuolla vitt...lla saa juuri osaavat henkilöt pois täältä.

    Ajakoon HERRA X castrollilaan tai vaikkapa työntäs bannaneja itteensä ja moottoriin, kaikki moottorit ei vaan pidä kaikista öljyistä ja piste.
  28. #2428
    Delvac liian kallista?
    http://m.motonet.fi/fi/tuote/599554/...0-SLCFCG-4-20l


    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
    Suzuki GSXR 600 L1
  29. #2429
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen tota pari kolme öljynvaihtoa käyttäny, tosin aika tiheellä 3500-4000 km vaihtovälillä, kun radalla huudattaa tota 22 vuotiasta siellä koneen kierroslukualueen yläkolmanneksella.

    Pakko myöntää että lopetin ja laitoin delsvakkia... Pelottaa noi mahdolliset vaihteistoluokitustyyppiset puutteet.

    Mutta asiasta kommanteen, motonet myy tuolla omalla Motox-tuotemerkillä myös puolisynteettistä 10W-40 aitoa prätkänkuvaöljyä, avaut Delvacin litrahintaan 5 litran kannussa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #2430
    Varma keväänmerkki, Delvac keskustelu. Ai niin ja pitäisi aloittaa vielä tervehtimiskeskustelu. Silloin tietää että kesä on tullut.

    Hyvää ja turvallista ajokautta kaikillle
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Sivu: 81 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171798081828391 ... ViimeinenViimeinen