Sivu: 59 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 949575859606169 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1741:stä 1770:een 2800:sta
  1. #1741
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti


    5100-laatu ei toki ole ohjekirjassa, se on vaan luottohuoltajan suositus. Täyttää tietysti vaatimukset.
    Otahan koko sivusta kuva, alkaa haiseen mainoslehdelle..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  2. #1742
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti

    tuo Motul5100 nyt sattuu olemaan oman (Suzuki)-pyöräni suositusöljy ihan tarkalleen

    5100-laatu ei toki ole ohjekirjassa, se on vaan luottohuoltajan suositus. Täyttää tietysti vaatimukset.
    Eiköhän tuossa tullut kaikki olennainen
  3. #1743
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    ainakin 5100 on mineraaliöljy.
    Pikainen googletus kertoo muuta.
  4. #1744
    Sitten kannattaa googlettaa vähän paremmin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #1745
    Täyssynteettiseksi tuota moni sivu väittää.
    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-3133
    Viimeksi muokannut: Ankka; 17.04.2012 klo 16:11.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  6. #1746
    Pechalla tuntuu tota absoluuttista faktaa ja tietämystä löytyvän näistä öljyasioista


    Tuotekuvaus:
    MOTUL 5100 4T 15W50 1L
    Synteettinen esteripohjainen 4T moottoriöljy tehokkaille, sporttipyörille, katu- ja maastopyörille, vaihteisto yhdessä tai erikseen, märkä- tai kuivakytkimillä. Euro2 moottorit tai Euro3 päästösäännöksin, myös katalysaattorit.
    Muu käyttö: katupyörät ilman katalysaattoria, skootterit, ATV, mopedit. JASO MA - T 903, API SL & SG/SH/SJ
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  7. #1747
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Motulin omilta sivuilta suora lainaus:

    "What does Technosynthese® mean?

    Nowadays, the terms 'semi-synthetic', and 'synthetic base', are overused. These terms are not regulated and therefore only a few drops of a synthetic base oil can be added to a mineral base oil to make it a “semi-synthetic”. Obviously the performance and protection of such a lubricant will be more like a mineral product than a synthetic product.

    Motul's Technosynthese® lubricants are made from a very special blend of different synthetic base oils which can also include esters and mineral base oils for optimizing performance, whilst considering market price implications. Many Technosynthese® lubricants can achieve the most demanding and stringent OEM approvals, which is a testament of their performance. "

    http://www.motul.com/fi/en/community/100


    Suomeksi siis kyseessä on ns. puolisynteettinen tai semisynteettinen (mitä termiä haluaakaan käyttää) öljy, jonka valmistukseen on käytetty mineraalipohjaisen perusöljyn lisäksi synteettistä (esteripohjaista) perusöljyä.

    Edit. Purkin kyljessä isolla lukeva Esteri on hämännyt ainakin suurinta osaa mainosmiehistä ja öljyä myydään täyssynteettisenä monessa paikassa.

    Edit 2. Oliko tarpeeksi hyvin googletettu?

    Edit. 3. Motul 3000 olisi puhdas mineraaliöljy ja 7100 täyssynteettinen
    Superbike #7
  8. #1748
    Niin, ´osasynteettinen´ tai ´semisynteettinen´... Eli kuitenkin ainakin osin mineraaliöljy. Ei TÄYSsynteettinen. Siksi lienee vaihtovälisuosituskin yhä edelleen verrattain lyhyt 6 tonnia.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #1749
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Niin, ´osasynteettinen´ tai ´semisynteettinen´... Eli kuitenkin loppuviimein mineraaliöljy. Ei TÄYSsynteettinen.
    Ei ihan näinkään. Mineraaliöljyssä on käytetty pelkästään mineraalipohjaista perusöljyä. Puolisynteettisessä on pyritty parantamaan öljyn ominaisuuksilla käyttämällä myös synteettisiä perusöljyjä mineraalin lisäksi. Mineraalipohjaisen ja synteettisen perusöljyn suhde voi vaihdella aika mielivaltaisesti. Nimitys semisynteettinen on noussut käyttöön, koska aikoinaan markkinamiehet myivät öljyjä synteettisenä kun se sisälsi pienenkin tipan synteettistä perusöljyä, jolloin niin sanotusti urinoitiin kuluttajaa okulääriin. Täyssynteettinen on sitten 100% synteettisestä perusöljystä valmistettua.
    Superbike #7
  10. #1750
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei ihan näinkään. Mineraaliöljyssä on käytetty pelkästään mineraalipohjaista perusöljyä. Puolisynteettisessä on pyritty parantamaan öljyn ominaisuuksilla käyttämällä myös synteettisiä perusöljyjä mineraalin lisäksi. Mineraalipohjaisen ja synteettisen perusöljyn suhde voi vaihdella aika mielivaltaisesti. Nimitys semisynteettinen on noussut käyttöön, koska aikoinaan markkinamiehet myivät öljyjä synteettisenä kun se sisälsi pienenkin tipan synteettistä perusöljyä, jolloin niin sanotusti urinoitiin kuluttajaa okulääriin. Täyssynteettinen on sitten 100% synteettisestä perusöljystä valmistettua.

    Ja jos puhutaan kansan kielellä "hivenen paksummasta" öljykalvosta niin sehän tulee kun laatuluokitukset ovat korkeat / isot. Elikkä se ö-kalvo kestää paineen alaisena "laakerikaulat jne" enemmän kuin huonommilla luokituksilla olevat rikkoontumatta, ja kun se ei rikkoonnu niin ei niin ikään koneessa muodostu kulumaa "eli metalli pääsee suoraan kosketuksiin toisen metallin" kanssa ilman suojaavaa ö-kalvoa.

    Ja jos samalla kielellä jatketaan niin mineraalissa molekyyliketjut "hajoavat" herkemmin kuin synteettisessä jossa ne ovat pitempi jaksoisia "kestoisia" ja täys-synteettisessä niin edelleen.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  11. #1751


    Tämäkö nyt on se öljy mitä porukka on käyttänyt? Huomenna pitäisi motonetistä ostaa öljyt ja suodatin omaan CBR:iin, ajattelin kokeilla delvaccia.
    Signature
  12. #1752
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti


    Tämäkö nyt on se öljy mitä porukka on käyttänyt? Huomenna pitäisi motonetistä ostaa öljyt ja suodatin omaan CBR:iin, ajattelin kokeilla delvaccia.
    Juurikin tätä, raportoihan ku olet kokeillut onko mitään eroa entisiin öljyihin.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  13. #1753
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti


    Tämäkö nyt on se öljy mitä porukka on käyttänyt? Huomenna pitäisi motonetistä ostaa öljyt ja suodatin omaan CBR:iin, ajattelin kokeilla delvaccia.
    Totapa hyvinniin! siihen itsekin palasin, harharetkien jälkeen, oli valvolinee, gulffii, mut iso DEE vei voiton. Motonetistä noin 25 € 4 L Ja noinin vanhoihin sahapukkeihin, oikeen oivaa rasvaa on tuo, eli kasarikawoihin...
    Elä ja anna muiden roudata.
  14. #1754
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Totapa hyvinniin! siihen itsekin palasin, harharetkien jälkeen, oli valvolinee, gulffii, mut iso DEE vei voiton. Motonetistä noin 25 € 4 L Ja noinin vanhoihin sahapukkeihin, oikeen oivaa rasvaa on tuo, eli kasarikawoihin...
    Kuinka 80v. kypsynyt tavara voi olla noin halpaa?
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  15. #1755
    Lainaa esanssia kirjoitti Katso viesti
    Kuinka 80v. kypsynyt tavara voi olla noin halpaa?
    Minusta tuo on järkyttävän kallista, jos 20 litraa paikallisessa maksaa n. 70€, eli litrahinta puolittuu.
    youtube.com/user/mototuomas
  16. #1756
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Ja jos puhutaan kansan kielellä "hivenen paksummasta" öljykalvosta niin sehän tulee kun laatuluokitukset ovat korkeat / isot. Elikkä se ö-kalvo kestää paineen alaisena "laakerikaulat jne" enemmän kuin huonommilla luokituksilla olevat rikkoontumatta, ja kun se ei rikkoonnu niin ei niin ikään koneessa muodostu kulumaa "eli metalli pääsee suoraan kosketuksiin toisen metallin" kanssa ilman suojaavaa ö-kalvoa.

    Ja jos samalla kielellä jatketaan niin mineraalissa molekyyliketjut "hajoavat" herkemmin kuin synteettisessä jossa ne ovat pitempi jaksoisia "kestoisia" ja täys-synteettisessä niin edelleen.
    Öljykalvon osalta kuulostaa hieman pseudotieteelliseltä selonteolta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #1757
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Minusta tuo on järkyttävän kallista, jos 20 litraa paikallisessa maksaa n. 70€, eli litrahinta puolittuu.
    Mutta tuo 20l onkin eurokoko.
    Kawasaki VN1500 mean streak -02.
  18. #1758
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Öljykalvon osalta kuulostaa hieman pseudotieteelliseltä selonteolta.
    Missäs se sivu viipyy..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  19. #1759
    Eläpä öljykalvoluennoitsija yritä vaihtaa puheenaihetta.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #1760
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Eläpä öljykalvoluennoitsija yritä vaihtaa puheenaihetta.
    Kukahan se tässä vaihtaa ja mitä..

    Laitahan nyt niitä faktoja pöytään jos niitä on.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  21. #1761
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti


    Tämäkö nyt on se öljy mitä porukka on käyttänyt? Huomenna pitäisi motonetistä ostaa öljyt ja suodatin omaan CBR:iin, ajattelin kokeilla delvaccia.
    Simply asbest
    cbr 600 -96
    cb600 hornet -99
    suzuki bandit 1200n -03
  22. #1762
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Minusta tuo on järkyttävän kallista, jos 20 litraa paikallisessa maksaa n. 70€, eli litrahinta puolittuu.
    Kunnon juutalainen ottaa tynnyrin , tahi kontin. Bulkkinakin lienee myyvät ja avot sit litrahinta kohillaan....
    Elä ja anna muiden roudata.
  23. #1763
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Kunnon juutalainen ottaa tynnyrin , tahi kontin. Bulkkinakin lienee myyvät ja avot sit litrahinta kohillaan....
    Ei se 20 litraa mikään järjetön määrä ole, olettaen että tulevaisuudessakin pitää öljyjä vaihtaa. Toki jos haluaa jatkuvasti roudata ja tykkää maksaa.
    youtube.com/user/mototuomas
  24. #1764
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Ei se 20 litraa mikään järjetön määrä ole, olettaen että tulevaisuudessakin pitää öljyjä vaihtaa. Toki jos haluaa jatkuvasti roudata ja tykkää maksaa.
    Menee aika äkkiä kun öljynvaihtoväli on 3-5 aktiivisesti ajettua päivää.
    Superbike #7
  25. #1765
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Menee aika äkkiä kun öljynvaihtoväli on 3-5 aktiivisesti ajettua päivää.
    Voihan se toki olla että jos kiertää kerran viikossa nakkikioskin niin öljyt vaihdetaan kymmenen vuoden välein. Omassa pyörässäni vaihtoväli on 6tkm eli 20tkm vuodessa = 12 litraa ölppää.
    youtube.com/user/mototuomas
  26. #1766
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Voihan se toki olla että jos kiertää kerran viikossa nakkikioskin niin öljyt vaihdetaan kymmenen vuoden välein. Omassa pyörässäni vaihtoväli on 6tkm eli 20tkm vuodessa = 12 litraa ölppää.
    Taitaa n. 500km olla aika sopiva öljynvaihtoväli omassa kamppeessa ja kesässä kuitenkin tulee se 5000km hyvässä lykyssä ajettua, joten kyllä siihen se 40 litraa öljyä saa käyttettyä.
    Superbike #7
  27. #1767
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Taitaa n. 500km olla aika sopiva öljynvaihtoväli omassa kamppeessa ja kesässä kuitenkin tulee se 5000km hyvässä lykyssä ajettua, joten kyllä siihen se 40 litraa öljyä saa käyttettyä.
    Tässä vaiheessa on pakko kysyä että onko tämä jotain paskaa sarkasmia vai harrastatko krossihommia?

    EDIT: Allekirjoituksesta päätellen ratahommia.
    Viimeksi muokannut: Rasenger; 19.04.2012 klo 23:26.
    youtube.com/user/mototuomas
  28. #1768
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Tässä vaiheessa on pakko kysyä että onko tämä jotain paskaa sarkasmia vai harrastatko krossihommia?

    EDIT: Allekirjoituksesta päätellen ratahommia.
    Rataa tulee nykyisellään pääosin kierrettyä ja siellä on tullut todettua, että sopiva öljynvaihtoväli on n. 500km. Moottorin ja öljyn kuluminen radalla kovassa ajossa on kuitenkin n. 10-20 kertaa nopeampaa kuin normaalissa katuajossa. Kun öljyt vaihtaa 10-20 kertaa kauden aikana, rupeaa olemaan vähän merkitystä myös öljyn hinnalla.

    Edit. Koneeseen on tähän asti mennyt öljyjä Delvacista Motulin kautta Del-Roniin, joten mikään öljymerkki ei ole erityisessä suosiossa. Lähinnä hinta/laatusuhde ratkaisee. Uuteen mopoon kai pitäisi sit kaataa Yamalubea tahi vastaavaa.
    Superbike #7
  29. #1769
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Rataa tulee nykyisellään pääosin kierrettyä ja siellä on tullut todettua, että sopiva öljynvaihtoväli on n. 500km. Moottorin ja öljyn kuluminen radalla kovassa ajossa on kuitenkin n. 10-20 kertaa nopeampaa kuin normaalissa katuajossa. Kun öljyt vaihtaa 10-20 kertaa kauden aikana, rupeaa olemaan vähän merkitystä myös öljyn hinnalla.

    Edit. Koneeseen on tähän asti mennyt öljyjä Delvacista Motulin kautta Del-Roniin, joten mikään öljymerkki ei ole erityisessä suosiossa. Lähinnä hinta/laatusuhde ratkaisee. Uuteen mopoon kai pitäisi sit kaataa Yamalubea tahi vastaavaa.
    Ookoo. Kalibroidaan sarkasmitutka...

    Rata-ajossa varmasti kätevä tuollainen isompi tonkka, mutta kuten tuossa laskeskelin niin eipä se hukkaan mene katuajossakaan. Itselläni tosin syö autokin samaa ainetta, niin tommonen 20 litraa menee aika lailla vuodessa.
    youtube.com/user/mototuomas
  30.  
  31. #1770
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Laitahan nyt niitä faktoja pöytään jos niitä on.
    Ai nyt kovin ollaan faktoja vaille.. no tässä on esimerkiksi Nesteen ajoneuvojen voiteluaineet-oppaassa (löytyy netistä rakastamallanne googletuksella noin heti) kerrottu mm. siitä öljykalvosta:

    "Moottoriöljyn päätehtävä on vähentää liikkuvien osien välistä kitkaa muodostamalla öljykalvo niiden väliin. Öljykalvon paksuus ja kestävyys riippuvat öljyn viskositeetista ja kulumisenestolisäaineista. Ohuella öljyllä saadaan helppo käynnistyvyys pakkasella, mutta kuumana ollessaan sen muodostama öljykalvo voi ohentua liikaa."
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 59 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 949575859606169 ... ViimeinenViimeinen