Sivu: 55 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 545535455565765 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1621:stä 1650:een 2799:sta
  1. #1621
    Ei Delvacci mitään kolmos luokkaa ole, pikemminkin parasta A-luokkaa joka ainakin itellä toiminu paremmin kuin hyvin.

    Huvittavaa kuin joillekin ei vaan uppoa että toi nyt vaan sattuu toimimaan. Mutta kukin tavallaan onhan meitä kristittyjä, pakanoita, muslimeita etc. joten saapi uskoa niihin jasoihinkin
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  2. #1622
    Lainaa Piece kirjoitti Katso viesti
    Ei Delvacci mitään kolmos luokkaa ole

    Huvittavaa kuin joillekin ei vaan uppoa että toi nyt vaan sattuu toimimaan.
    Ei ole kolmosta ei. On nimittäin kakkosta.

    Varmasti iso d- toimii moottoripyörissä, enkä sitä epäile yhtään. Usein vaan unohtavat nuo tribologian kovat faktat, ja niitä tässä toin hieman esiin. Ja fakta on, että basegroup II- öljyt ovat kaikilta merkittäviltä ominaisuuksiltaan aina III, IV ja V (nykyään jopa VI) luokkaa heikompia. Eli isoa D:tä parempia voiteluaineita on tarjolla pilvin pimein.

    Useasti delvakki varmasti on useisiin mp- käyttötarkoituksiin riittävän hyvää, mutta se ei tarkoita etteikö voiteluteknisesti paljon parempiakin vaihto- ehtoja olisi olemassa.

    Omaan krossipyörän moottoriin isoa Dtä en laittaisi missään tapauksessa, mutta mönkerön moottoriin aion vkonloppuna kipsauttaa ihan normiölppää. Liukasteet siis käyttötarpeen mukaan.
    Viimeksi muokannut: vma; 13.04.2012 klo 18:57.
  3. #1623
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Missä todetaan että Delvac MX on III- luokan tavaraa?
    Siksi, koska se on lisäaineistettua jota Group II ei ole.
  4. #1624
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Useasti delvakki varmasti on useisiin mp- käyttötarkoituksiin riittävän hyvää, mutta se ei tarkoita etteikö voiteluteknisesti paljon parempiakin vaihto- ehtoja olisi olemassa.
    Onko joku väittänyt muuta?
  5. #1625
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    En ole tuommoista väittänytkään.
    Pitäisihän sen olla parempaa, kun se on MP-öljyä eikä mitään stock base II-kuraa, jota löytyy joka lähikaupasta.
  6. #1626
    Nyt kun tämä työväen juhla vappu taas lähestyy hurjaa vauhtia niin heräsi suunnaton mielenkiinto että mahtaakohan tuo rasva soveltua munkkien paistamiseen?

    On meinaan tosi noloa jos työväen voittomarssi muuttuukin vain hätäjuoksuksi kohti lähintä p...skahuussia kun sontaa meinaa puskea housuun ja pullataikinat pursuaa suun edessä sormien välistä.
    Ja vieläpä kesken paraatin. Sotkeentuu rippipuku ja kaikki!
    Viimeksi muokannut: trj; 13.04.2012 klo 19:30.
    Murjaanien kuningas!
  7. #1627
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Pitäisihän sen olla parempaa, kun se on MP-öljyä eikä mitään stock base II-kuraa, jota löytyy joka lähikaupasta.
    Tuo on sinun väitteesi, ei minun.
  8. #1628
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Siksi, koska se on lisäaineistettua jota Group II ei ole.
    No, tämä "fakta" kertoo millä tasolla perustiedoissa mennään. Mutta jatka vaan, hyvinhän tuo tarina voitelu-asiantuntijana näyttää irtoavan.
    Viimeksi muokannut: vma; 13.04.2012 klo 19:43.
  9. #1629
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Onko joku väittänyt muuta?
    Ei, esimerkiksi tässä viestiketjujen äidissä ei ikinä kukaan
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #1630
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    No, tämä "fakta" kertoo millä tasolla perustiedoissa mennään. Mutta jatka vaan, hyvinhän tuo tarina voitelu-asiantuntijana näyttää irtoavan.
    Tuo on sinun väitteesi, ei minun.

    Voit oikaista käsitykseni, jonka olen muodostanut edellisten linkkien perusteella. Minkälaiset additiivit pitää olla Group II öljyssä, että siitä tulee III?
  11. #1631
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Täällä on kyllä tekniikan tuntemus ollut niin huipussaan viimeiset pari-kolme sivua, että lähes kaiken saisi mode lakaista maton alle. Toisaalta tämä kyllä näyttää hyvin sen miksi nettikirjoitteluun ei kannata luottaa jos ei tiedä varmasti mitä on tekemässä.
    Superbike #7
  12. #1632
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti

    Voit oikaista käsitykseni, jonka olen muodostanut edellisten linkkien perusteella.
    Tässähän tämä tulikin: käsitys on muodostettu linkkien perustella. Suosittelen linkkien seuraamisen jatkamista. The truth is out there...
  13. #1633
    Aina välillä pitää käydä tässä (8 vuotta? sitten) käynnistämässäni ketjussa lukemassa samaa jankkausta. Omat pyöräni, autoni ja ruohonleikkurini ovat jo melkein kymmenen vuotta kulkeneet isolla Deellä. Täällä väännetään siitä mikä on "parasta"....... Jos minäkin joisin vain "parasta" olisin kännissä aika harvoin - edullisempikin piisaa....

    IMHO - pistäkää nyt kaikki sinne mopoonne aivan mitä kuraa lystäätte ja tulkaa sillä onnellisiksi. Niin minäkin teen....

    Palaan asiaaan taas parin vuoden kuluttua...
    <p>2002-2014</p>
  14. #1634
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    The truth is out there...
    Delvac taitaa olla enempi kultti tai uskonto kuin jotain muuta.
    Keskustelun pohjalta puuttuu aika paljon faktoja, enempi perustuu uskoon ja hypeen.
  15. #1635
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Delvac taitaa olla enempi kultti tai uskonto kuin jotain muuta.
    Keskustelun pohjalta puuttuu aika paljon faktoja, enempi perustuu uskoon ja hypeen.
    Ihan kokemuspohjaisesti tuo on toiminut viimeiset 8 vuotta odotellulla tavalla. Kaikissa laitteissa. Kolmessa autossa, neljässä MP:ssä, ruohonleikkurissa....
    <p>2002-2014</p>
  16. #1636
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Jos minäkin joisin vain "parasta" olisin kännissä aika harvoin - edullisempikin piisaa....
    Sinolia lasissa siis juhla- iltaisin. Rok on!
  17. #1637
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Täällä on kyllä tekniikan tuntemus ollut niin huipussaan viimeiset pari-kolme sivua, että lähes kaiken saisi mode lakaista maton alle. Toisaalta tämä kyllä näyttää hyvin sen miksi nettikirjoitteluun ei kannata luottaa jos ei tiedä varmasti mitä on tekemässä.
    Jep. Samaa mieltä, ei mitään hajua mikä on totta ja mikä tarua. Vastustajilta tulee mutua ja outoa speksiä ja puolustajilta vain omia kokemuksia ja jotain "toisaalta otettua" nettitietoutta.

    Mutta sitähän se taitaa tämä nykynen öljymaailma olla. Kukaan ei oikeasti tiedä, mutta hiton paljon pitää päteä.

    Tähän mennessä olen ajanut ~700km Delvacilla ja tuntuu tuo tonni gixu käyvän vieläkin. Kohta puotetaan nämä ölpät pois ja suodattimen kanssa laitetaan uus satsi. Mitään varsinaista hurmosta en ole saanut tästä isosta D:stä. Välivapaat on motulin ajoilta tosin vähentyneet, mutta niinpä on nyt sen verran kylmät kelitkin ollu ettei ole tullu revittyä samoin.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  18. #1638
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mullahan tää tauti on nii pahaksi äitynyt, että rasvaan ketjutkin delvakilla Kätevää kun ei tartte oll akun yks öljypullo satulan alla (tulee ihan mopoajat mieleen), samaa kaatelen motille ja ketjunrasvarille.
  19. #1639
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    IMHO - pistäkää nyt kaikki sinne mopoonne aivan mitä kuraa lystäätte ja tulkaa sillä onnellisiksi. Niin minäkin teen....
    Eipä itsellänikään ole koskaan ollut mitään tätä vastaan. Vaan sitä vastaan, että lähdetään suosittelemaan jonkin tuotteen käyttöä, vaikkei itselläkään olisi juuri minkäänlaista faktatietoa ko.tuotteesta, ja vielä pyörätkin voi olla teknisesti aivan erilaisia ja eri aikakausilta.

    Kun vain tuon hieman hihhuliuskovaisuutta muistuttavan suositteluntarpeen jättää pois, niin ihan hyvin menee. Ja kääntäen: kun vastaanottaa näitä suosituksia, kannattaa tuumia minkälaisella kompetenssilla niitä on jaeltu. Ja vielä kertauksena: omissa laitteissa voi ja saa käyttää aivan mitä itse parhaaksi näkee.

    Ei ihan oikeasti tuota vaikeuksia uskoa, että D voi olla ihan ok öljy joihinkin prätkiin. Mutta tuottaa vaikeuksia uskoa, että se olisi paras mahdollinen kaikkiin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #1640
    tyypeistä valtaosa ajaa sinne mutterille ja takasin kerran viikossa + heittää lenkin sipoon ja pornaisten kautta takas kotio kehäteiden huomaan... kai siinä toimii mikä tahansa öljy? Moni japsipyörä kulkis noilla ajoilla koko kesän vaikka koka kolalla, kunhan jotain märkää löytyy koneesta niin hyvä!
    KTM
  21. #1641
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kaikista pyöristä mitä alla on tähän mennessä ollut, käy tuo kotarin LC8 selkeästi kuumimpana. Ulkolämpötilalla muuten on yllättävän vähän merkitystä siihen, että mikä on öljyn lämpötila esim. männänrengasurassa.
    Insinöörinä varmaan ymmärrät, että kiinnostaa myös se, miten tuo vertailu on suoritettu. Harvassa pyörässä kun on öljynlämpömittari. Ja jos ulkolämpötilalla on yllättävän vähän merkitystä öljyn lämpötilaan, miksi LC8 ssa on 5W40 -suositus alle nollassa ja 10W50 yli nollassa celsiusasteessa?
  22. #1642
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Insinöörinä varmaan ymmärrät, että kiinnostaa myös se, miten tuo vertailu on suoritettu. Harvassa pyörässä kun on öljynlämpömittari. Ja jos ulkolämpötilalla on yllättävän vähän merkitystä öljyn lämpötilaan, miksi LC8 ssa on 5W40 -suositus alle nollassa ja 10W50 yli nollassa celsiusasteessa?
    Huoh.... Esim. noihin asioihin selviää vastaus käytännössä mitä tahansa tribologian perusteiden oppikirjaa selailemalla. Myös googlettamalla ko. öljyjen lämpötila-viskositeettiriippuvuuden, saattaa vastaus selvitä. Tietenkin ulkolämpötila vaikuttaa, mutta enemmän kylmässä päässä kuin kuumassa kun puhutaan normaaleista käyttölämpötiloista. Kun sitten mennään pois normaalilta käyttölämpötila-alueelta (katupyörissä aika luonnollisesti 0 astetta Ceetä) saattaa myös öljyn viskositeettivaatimus muuttua. Laajalla lämpötila-alueella toimivan laitteen voiteluöljyn valinta on aina jonkin sortin kompromissi. Mutta ei se multa ole pois jos ajat liian notkealla öljyllä.
    Superbike #7
  23. #1643
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Täällä on kyllä tekniikan tuntemus ollut niin huipussaan viimeiset pari-kolme sivua, että lähes kaiken saisi mode lakaista maton alle. Toisaalta tämä kyllä näyttää hyvin sen miksi nettikirjoitteluun ei kannata luottaa jos ei tiedä varmasti mitä on tekemässä.
    Oikaise nyt vaikka aluksi nuo Base Oil Group II ja III erot, eli käsittääkseni Group II ei ole lisäaineistettua, jota Delvac on.
    Kiinnostaa ihan oikeasti.
  24. #1644
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Huoh.... Esim. noihin asioihin selviää vastaus käytännössä mitä tahansa tribologian perusteiden oppikirjaa selailemalla.
    Huoh ja huoh. Kaikki koneinsinöörit eivät ole edes kuulleet tribologiasta, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.
  25. #1645
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Tässähän tämä tulikin: käsitys on muodostettu linkkien perustella. Suosittelen linkkien seuraamisen jatkamista. The truth is out there...
    Ja sinulla on parempaa tietoa Base Oil Group II ja III sta, joka ei ole jotain lähdeaineistoa vaan omaa tutkimusta?
  26. #1646
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Eipä itsellänikään ole koskaan ollut mitään tätä vastaan. Vaan sitä vastaan, että lähdetään suosittelemaan jonkin tuotteen käyttöä, vaikkei itselläkään olisi juuri minkäänlaista faktatietoa ko.tuotteesta, ja vielä pyörätkin voi olla teknisesti aivan erilaisia ja eri aikakausilta.

    Kun vain tuon hieman hihhuliuskovaisuutta muistuttavan suositteluntarpeen jättää pois, niin ihan hyvin menee. Ja kääntäen: kun vastaanottaa näitä suosituksia, kannattaa tuumia minkälaisella kompetenssilla niitä on jaeltu. Ja vielä kertauksena: omissa laitteissa voi ja saa käyttää aivan mitä itse parhaaksi näkee.

    Ei ihan oikeasti tuota vaikeuksia uskoa, että D voi olla ihan ok öljy joihinkin prätkiin. Mutta tuottaa vaikeuksia uskoa, että se olisi paras mahdollinen kaikkiin.
    Allekirjoitan kaiken. Suositusten mukaista öljyä joka laitteeseen. Toistaiseksi meikäläisen mopot, autot ja puutarhatraktorit on tyydytetty D.llä. Kaikki pysyen ohjekirjojen öljysuosituksissa. Aivan varmasti maailmassa on vehkeitä, joihin D ei sovi.....
    <p>2002-2014</p>
  27. #1647
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Oikaise nyt vaikka aluksi nuo Base Oil Group II ja III erot, eli käsittääkseni Group II ei ole lisäaineistettua, jota Delvac on.
    Kiinnostaa ihan oikeasti.

    Kaikki markkinoilla olevat moottoriöljyt ovat lisäaineistettuja. Ihan jokainen. Nuo basestock erot luokissa kertovat mistä ja miten ko öljy"runko" on valmistettu. Basestock I luokka on alin noista basestock luokista(en tiedä onko basestock I perustaisia öljyjä edes myynnissä enää), Rotellat yms ovat sitten yleensä basestock II perustaisia perusmineraaliölppiä jnejne...Aiemmin nerokkaasti linkitetty Rimula on juuri tätä tavaraa.

    Huipulla sitten ovat V basestock (esim PAG tai PAO=esteripohjaiset) tai VI (PIO) tuotteet. VI tuotteet ovat vain ACEAn tunnistamia, joten american joe ei vielä VI luokkaa tunnista.

    Basestock II laatuiset tuotteet vaativat suht rajut lisäainemäärät (tai mukaan korkeamman basestockin tuotetta) alemmista perusominaisuus lähtökohdasta johtuen, että ne täyttäisivät korkeimmat API, JASO, yms vaateet. Nämä lisäaineet+perusölppä ovat sitten yleensä kovilla, kun olosuhteet käyvät haastaviksi. Esim haihtuvuudessa on jopa kymmenien prosenttien eroja ylempien ja alempien basestock luokkien välillä. Jnejne. Asia on hyvin monisyinen ja pelkkä "vaihteet menee hyvin päälle" ei välttämättä kerro esim RR- pelin männänrenkaiden voitelusta kovinkaan paljoa.

    Edelleen, isoD/Rotella/Rimula ovat varmasti soivaa ja sopivaa liukastetta useaan laitteeseen ja moottoripyörään. Lähtökohdiltaan em tuotteet ovat kuitenkin suht paljon takana näitä korkeamman basestock luokituksen omaavia tuotteisiin verraten kaikilta ominaisuuksiltaan. IsoD/Rotella/Rimula yleisöljyt luultavammin riittävät ihan hyvin ominaisuuksiltaan mp- käyttöön.
    Itse en kuitenkaan sitä kippaisi/suosittelisi pyörään kuin pyörään koska parempiakin on tarjolla runsaasti. Varsinkin, kun laitteiden vaateet voitelu-aineiden suhteen ovat hyvin erimoisia.

    Olisi mielenkiintoista nähdä, moniko harrastaja noita perusmineraaliölppiä pyöräänsä käyttäisi, mikäli esim. esteripohjaiset mp- huippuöljyt olisivat samanhintaisia kuin esim Shellin Rimula. Mikäli hinta- ero olisi pienempi, luulen että delvac uskovaisten määrä vähenisi suht´navakkaa tahtia.
    Viimeksi muokannut: vma; 14.04.2012 klo 02:16.
  28. #1648
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ja sinulla on parempaa tietoa Base Oil Group II ja III sta, joka ei ole jotain lähdeaineistoa vaan omaa tutkimusta?
    Höh, taas sekoilet. En ole tietenkään omia tutkimuksia tehnyt julkaisuihin asti, mutta opiskellut olen tribologiaa ihan riittävän määrän. Ja kun on opiskellut tai asiaan tutustunut huolella, ei tarvitse luottaa satunnaisiin nettilinkkeihin. Itsehän kerroit että sinun tieto ja osaaminen on peräisin nettilinkeistä. On muuten sinulle hyvä, ettet seurannut ManOil- linkkiä ja löytänyt "faktojasi" sieltä. Olisit saattanut joutua Nivalan ölppäsheikin pauloihin ja faktojen kurimukseen.
    Viimeksi muokannut: vma; 14.04.2012 klo 02:19.
  29. #1649
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Höh, taas sekoilet. En ole tietenkään omia tutkimuksia tehnyt julkaisuihin asti, mutta opiskellut olen tribologiaa ihan riittävän määrän. Ja kun on opiskellut tai asiaan tutustunut huolella, ei tarvitse luottaa satunnaisiin nettilinkkeihin. Itsehän kerroit että sinun tieto on nettilinkeistä. On muuten sinulle hyvä, ettet seurannut manoil- linkkiä ja löytänyt "faktojasi" sieltä. Olisit saattanut joutua Nivalan ölppäsheikin pauloihin ja faktojen kurimukseen.
    Missään nimessä ei kannata noin tietävänä sitten korjata asiaa ja kertoa aiheesta opittua faktaa vaan naureskella napaa jos jotkut epätietäväiset oppivat asioita intternetistä?

    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  30.  
  31. #1650
    Lainaa uiop kirjoitti Katso viesti
    Missään nimessä ei kannata noin tietävänä sitten korjata asiaa ja kertoa aiheesta opittua faktaa vaan naureskella napaa jos jotkut epätietäväiset oppivat asioita intternetistä?
    Äääh, ota tuo vihreä paita pois vaan ja lopeta kakun äärellä mököttäminen.

    Netistä opiskelu on oikein suotavaa ja kannattavaa, mutta siihen pitää yhdistää vahva lähdekriittisyys (varsinkin silloin, jos pääsääntöisesti kaikki tieto on peräisin netin totuuden torvesta).

    Tähän perustuu paljon opiskelukin. Moni asia tiedetään faktaksi jo ennen aiheen käsittelyä, mutta silti sitä kaivetaan, käännetään, haastetaan, lasketaan ja todennetaan kerta toisensa jälkeen. Näin syntyy ns perustieto. Ja sitä vaaditaan mm. tribologiaan.

    Toki, jos olet itsesi esim kirurgiksi nettilinkeistä hoitanut, ja ammattia harjoitat, olen TAAS valmis säätämään mielipidettäni.
Sivu: 55 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 545535455565765 ... ViimeinenViimeinen