Sivu: 42 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3240414243445292 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1231:stä 1260:een 2800:sta
  1. #1231
    ..oikein toi kevään, ja hymyn naamalle, kun laskin 20l. kannusta Vaccia 4l. kannuihin annostelua helpottamaan. aah, mitä pulputusta

    Viisaana öljynkäyttäjänä vaihdoin tietysti uudet Vacit jo ennen talviseisontaa, pääsee näin heti keväästä nauttimaan unelmasti toimivista vaihteista.

    Se on sitten pehmeitä Vaccikilometrejä takana lähes 60.000.


    ...ja palvontakuva perään:



    ...mutta mutta, mitäs jos jo ensiviikonloppuna hurmaavassa kevätajelussa Vacci hajoittaa Trumpam moottorin lopullisesti ?
    Haluankin kysyä pechalta: KUKA KORVAA !?, ja mistä saan perävalotakuun ?
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  2. #1232
    Tänään veljen 650 gs bemuun vaihdettiin ensimmäisen kerran ölpöt, eli ostettu mopotin jokunen viikko sitten ja hyvin toimi...Noh, Repsolin 15 - 40 hirmuhintaiset (36 euroa 4 litraa) sisään ja lenkille JA KAS, kytkinpä sitten otti ja luistaa niin maan per****sti, myyjä liikkeessä, kun tuli puhetta öljyistä varoitti käyttämästä muatallouskone öljyä kun kuulemma heille on yksi rotaxin motilla varustettu pyörä tullut romuna takaisin kun oli isoa D:tä laitettu koneeseen, ei paljoa vastannut minulle kun itse käytän Cagivassa (eli TL suzukin kone) Nesteen 15 - 40 (ei muista tarkkaa oliko lx vai lxe, ei kuitenkaan se turpo versio) ja kerroin että hyvin tähän saakka on toiminut, ainoa ero standarteissa minun muistin mukaan on Delvacin kanssa että IsoJumalainen D on allison c-4 kun Nesteellä on c-3, josko tuolla hirmuista väliä on ollut.

    Saapahan nähdä mitä kytkimessä nyt on tapahtunutut kun lutsia noin ottanut Ajokauden parhaimmat päivät nyt juuri tulossa ja näin kävi, huomenna nyt varmaan lyödään Nesteen öljyt sisään ja pidetään peukkuja että se tekee eroa, muuten tulee parinsaan kierros kun kytkinpakettia aletaan sorvaan kiinni.
    Vai pitäisikö sittenkin koittaa käydä metsästään Delvaa jostain kun siinä on tuo c4 merkintä, josko se tekisi mitään eroa...

    Ai niin, pakollinen Delvakille, epäjumala Neste



  3. #1233
    Mulla oli selkeästi Delvacin aiheuttama kytkinongelma minun Suzuki RF900:ssa.

    Viime kesänä laitoin MX 15W40 koneeseen, ja syksyllä sitten kytkin alkoi käyttäytymään niin, että vipua piti painaa enemmän että kytkinlevyt irtoaa (ei edes sormea saanut olla kahvan ja vivun välissä, muuten kytkin tarrasi vielä!).
    Pyörä meni sitten talviteloille ilman sen kummempaa diagnosointia. Talven arvuuttelin mikähän siinä kytkimessä oli.
    Kyseessä siis hydraulisesti toimiva kytkin DOT4 jarrunesteellä.

    Kaverit varoitteli, että selkeästi Delvacin syytä, vaihda ihmeessä oikeat öljyt koneeseen, niin kytkinkin korjaantuu.

    Otin nyt keväällä pyörän ajoon, niin kappas kummaa, ei kytkinlevyt irtoa sitten vähääkään vaikka vipua puristelee!
    Ilmasin kytkimen letkun (uudet DOT4 nesteet sisälle), niin alkoi kytkin irtoamaan kuten ennenkin.

    Diagnoosi: kytkimen jarrunesteet oli tihkuneet jostain tiivisteen välistä talven ja syksyn aikana, ja sylinteri tai letku oli täynnä ilmaa. Perhanan Delvac, kun rikkoo kytkimiä!



    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  4. #1234
    Onko kukaan laittanu tohon zzr 1400 sen moottoriin delvak mxää`?
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  5. #1235
    Lainaa (keitsi @ Huhti. 23 2011,21:38) kirjoitti
    Mulla oli selkeästi Delvacin aiheuttama kytkinongelma minun Suzuki RF900:ssa.

    Viime kesänä laitoin MX 15W40 koneeseen, ja syksyllä sitten kytkin alkoi käyttäytymään niin, että vipua piti painaa enemmän että kytkinlevyt irtoaa (ei edes sormea saanut olla kahvan ja vivun välissä, muuten kytkin tarrasi vielä!).
    Pyörä meni sitten talviteloille ilman sen kummempaa diagnosointia. Talven arvuuttelin mikähän siinä kytkimessä oli.
    Kyseessä siis hydraulisesti toimiva kytkin DOT4 jarrunesteellä.

    Kaverit varoitteli, että selkeästi Delvacin syytä, vaihda ihmeessä oikeat öljyt koneeseen, niin kytkinkin korjaantuu.

    Otin nyt keväällä pyörän ajoon, niin kappas kummaa, ei kytkinlevyt irtoa sitten vähääkään vaikka vipua puristelee!
    Ilmasin kytkimen letkun (uudet DOT4 nesteet sisälle), niin alkoi kytkin irtoamaan kuten ennenkin.

    Diagnoosi: kytkimen jarrunesteet oli tihkuneet jostain tiivisteen välistä talven ja syksyn aikana, ja sylinteri tai letku oli täynnä ilmaa. Perhanan Delvac, kun rikkoo kytkimiä!
    Jostakin syystä D aiheuttaa juuri tämäntapaisia ongelmia..

    Joskus olen kuullut myös nimeltä mainitsemattoman 75 vuotta mopon kytkimiä korjanneen asentajan kertoneen, että se syövyttää metalleja...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  6. #1236
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tässä olen tullut ymmärtäneeksi, että Delvacissa kun ei ole kytkimen toimintaa (siis pitokykyä) vähentäviä liukastelisäaineita, niin silloin tuo kytkimen irroittamattomuus on minusta ihan "linjan mukasita", mutta joko kytkimesi on suunniteltu liukkaammalle öljylle tai sitten se on säädetty (kulunaisuuttaan?) niin kireälle, että pitävämmällä Delvacilla se ei sitten oikein vaikuta irroittavan.

    No, ite olen nyt sen sata ajannut "isän traktoriöljyllä", eli MX:llä, ja en mitään eroa (luullakseni) huomannut vanhan diversionin kytkimessä verrattuna Castrol GPS:ään, mutta mulle tuo kytkimen käyttö nyt ei ole mikään ongelma ollut koskaan.. mitänyt perhana kerran sammui valoristeykseen mansesterin keskustassa ja jäin uudelleen punaisiin, mutta sitä ei lasketa. No, ehkä käyntiääni on pyöreämpi ja aavistuksen miellyttävämpi, se on myönnettävä. Tosin öljyä on nyt enemmän kuin syksyllä. Sekin voi vaimentaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #1237
    Lainaa (UMAS @ Huhti. 23 2011,22:20) kirjoitti
    Onko kukaan laittanu tohon zzr 1400 sen moottoriin delvak mxää`?
    Ei ole kawaa, mutta -08 busa on. Viime kesänä n.16 tkm kohdalla nykäsin Neste turbo lxe:t koneeseen, vaihdoin kerran ennen kesän loppua ja talveksi puhtaat+suodatin. Nyt on reilut 24 tkm mittarissa, kun ajattelin kattoa venojen välit viikko sitten. Reilu öljykalvo oli nokissa ja yläkerrassa, konetta en ole loka- marraskuun vaihteen jälkeen pyöritelly. Kaikki kohdat kattelin lampun kanssa ja minkään näköisiä kulumisjälkiä ei näkynyt. Tietenkin km määrä oli lyhyt, mutta mikäli "gurujen" juttuja olisi uskominen, täystuho olisi jo ollut ajankohtainen. Samalla ölpällä ajoin -06 636 kawalla jokusen öljynvaihdon ja kierrätin sinne rajottajan tuntumaan 15 tonnin tietämille surutta. Seuraavaksi ostan ehkä pöntön Delvaccia, joskus yhden pöntön käytin parin edellisen mopon aikana. Toimii...
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  8. #1238
    DR:llä Hetta - Tromssa - Hetta, eli pyörimisineen n.800 km ja mitään ongelmia, ainakaan Delvacin suhteen.
    Niin ja tuota rakkinetta käsketään sitten metässä ihan reilulla lapasella eli tuon värkin suhteen sääli on sairautta.

    ZZR eilen liikkeelle, mitään ongelmaa missään ja käyntiin samoilla bensoilla mitä sinne syksyllä jäi.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  9. #1239
    Eieiei saa kierrättää jos o raktoriöljyt koneessa!
    Sillä oikealla kahvalla pitää rajoittaa sopivat jengat
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  10. #1240
    Lainaa (JIMJAK @ Maalis. 29 2011,11:15) kirjoitti
    Kuolematon aihe! * *
    Näinpä

    Missäs se äänestystaulukko olikaan, missä kysyttiin käytätkö vakkia,
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  11. #1241
    Lainaa (un5k4 @ Huhti. 18 2011,18:18) kirjoitti
    Vaihdoin tänään toiseen pyörään(Kawa Z750 '04) Delvac MX:t sisään. Hyvin tuntu pelittävän! Vaihteet menee nyt tosi pehmeästi sisään, kun ennen tuppas vähän kolahtaa silmään. Olin kyllä hiukan skeptinen ensi alkuun tuon soveltuvuudesta kun hintakin on aivan käsittämättömän naurettava ~60€/20L. Kai se on kaadettava tuohon kymppiärräänki nuo sisään. *
    Ainakin toistaiseksi toiminut moitteita kyseinen Zeta!
    Z 750 -04
  12. #1242
    Lainaa (tkard @ Huhti. 26 2011,19:32) kirjoitti
    Lainaa (JIMJAK @ Maalis. 29 2011,11:15) kirjoitti
    Kuolematon aihe! * *
    Näinpä *

    Missäs se äänestystaulukko olikaan, missä kysyttiin käytätkö vakkia,
    ...jaa mää vai...?
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  13. #1243
    No niin.
    12R:n ventiilikoppa käytetty irti ja välyksiä tutkittu toisen kerran "dieselöljykauden" aikana..
    Ei mitään säätötarvetta edelleenkään.. Samoilla mittalaitteilla, kuin aiemminkin tehtynä tulos oli se, että eipä juuri mitään muutoksia ole tapahtunut tuolla osastolla.

    Kai tuo delvac saa nokat ja kupit kulumaan synkroonissa läppäytymisen kanssa, tai sitten ventiilit ei painu kanteen, eikä lastua lähde...?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  14. #1244
    Lainaa (Baltic @ Huhti. 26 2011,10:22) kirjoitti
    Eieiei saa kierrättää jos o raktoriöljyt koneessa!
    Sillä oikealla kahvalla pitää rajoittaa sopivat jengat
    Pitää olla kyllä pirun varovainen niiden kierroksien kanssa! Yrittäkää nyt hyvät ihmiset pitää ne mopojenne jengat Delvacin kanssa alle 150 000 rpm!!! (Dieselkoneiden turbot) *
  15. #1245
    Pari päivää sitten tuli laitettua Isoa D:tä myllyyn.
    Alkoi vaihteet pelittämään paremmin.

    Miinuksena tuli astetta suurempi resonointi/tärinä pyörään tietyllä kierros alueella, 3800-4200 rpm., ja tuntuu ihan palleissa asti.
    Pyöränä 600 bandit.

    Muuten tuntuis öljy toimivan paremmin kuin tuo joku hipo hipo mp öljy mitä edellinen omistaja oli käyttänyt....
    Suzuki GSF 600 S vm.1999
  16. #1246
    Öljyfirmojenhan kannattaisi värvätä täältä itselleen testaajia... on selvästikin niin pirun tarkkoja persdynoja tässäkin triidissä ja paljon
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #1247
    vanhassa cbr:ässä alko vaihteet koliseen ja tulemaan välivapaita kun vaihdoin delvaciin.. pienemmissä pyörissä on toiminut kyllä Nykyiseen en taida vaccia laittaa..
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
  18. #1248
    Lainaa (Hapsu @ Touko. 29 2011,08:21) kirjoitti
    vanhassa cbr:ässä alko vaihteet koliseen ja tulemaan välivapaita kun vaihdoin delvaciin.. pienemmissä pyörissä on toiminut kyllä * Nykyiseen en taida vaccia laittaa..
    Ei ole mahdollista.. Vaihdelaatikon vikojen on johduttava aikaisemmistä öljyistä..
  19. #1249
    Vaihdoin vfr 750 -92 öljyt ja pistin kehutut *Delwac 15w40.
    Kytkimen toiminnasta en oikeastaan osaa suuntaa tai toiseen, mutta vaihteet menevät selkeästi paremmin päälle varsinkin kun tulee risteykseen tai pysähtyy liikennevaliohin ja *vaihteita polkee pienemmälle
    Aiemmat "moottoripyöräöljyt" pistivät hanttin lähes aina juuri alaspäinvaihdettaessa hiljaisessa vauhdissa.
    Honda vfr 750f -92
  20. #1250


    Otetaas taas hieman lähemmäs maanpintaa ja muistellaan
    muutamaa käytännön asiaa.

    Lämpöjen karkaamisesta (missä tahansa laitteessa)
    seuraa tietysti erilaista ongelmaa jossa öljy sitten punnitaan.

    Jos sitten puhutaan mopon koneen rasittamisesta muuten,
    on sillä padalla "saunaillat" ihan helvetin harvassa .
    (katukäytössä)

    Ei ole näköjään helppoa hahmottaa kuinka lyhyitä ja
    ohimeneviä ovat ne hetket, joissa "mennään tapissa".

    Nykyaikaisen moponkoneen "rasitusaste" on siis täysin
    olematon näitä silmänräpäyksiä lukuunottamatta.

    Mopojen vaatimukset öljynlaadulle on taas mitoitettu
    "turvallisuussyistä" hieman normisuoritteesta poikkeavin
    lähtökohdin.

    Ei tarvita mitään ydinfyysikkoa ymmärtämään, että näistä
    lähtökohdista valtaosa kaikista mopoista toimii niiden
    normaalissa käytössä vaikka Alepan Kultasulalla ilman
    käytännön ongelmia.

    Käyttäjien henkilökohtaisia ratkaisuja ja motiiveja on taas
    turha ihmetellä sen enempää. Jokainen tulkoon tavallaan
    autuaaksi .

    Toisaalta.... kuten näillä foorumeilla on käsi.... ties missä
    vakuutettu, että öljyllä voideltavaksi suunniteltu moottori
    ei öljyä kaipaa kun pyöräyttää siinä pari pientä purkillista
    kärmessalvaa....... Niin koko öljykeskusteluhan on turha
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #1251
    Toin tänä keväänä ajamalla Saksasta -03 *13tkm ajetun Bladen, jossa ei vaihteet meinannu toimia varsinkaan alaspäin vaihtaessa. Ikävää lähteä risteyksestä, kun ei tiedä mikä vaihde on silmässä... Muutenkin ikävä epäilys laatikon kunnosta. Tiedä sitten mitkä öljyt koneessa oli.

    Pääsin kotio ja vaihoin MX-Delvacit koneeseen ja muutaman 100km ajettua vaihteet alkoi toimimaan niinkuin niiden olettaisikin toimivan! *


    Aikaisemmassa -96 GSX-F:n IÖ-jäähykoneessa toimi myös kytkin ja vaihteet vaceilla hyvin.
  22. #1252
    Kyllä ajattelin ite tuota vaccia tämän viestiketjun perusteella kokeilla. Jos hinta on n.3€/litra verrattuna Valvolinen MP-öljyyn 38€/4 litraa -paitsi että sai ketjurasvan kaupanpäälle- niin ainakin mun joka äänestää lompakollaan kannattaa kokeilla. Mä oon ihan tyytyväinen jos ei ala tallissa sataa mäntiä ja venttileitä ja pyörä hyrskyttää ihan mukan olosesti ja vielä liikkuu.
    Mutta ei taida toi vacci ihan riittää tarvii varmaan akku laittaa ensin kiinni
    GSX600F -88 -projekti-
  23. #1253
    Vaihdoin rytköseen kun oli iso tonkka tallilla ja reissu tulossa. Ei mitään eroa missään *
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  24. #1254
    Vihdoin pääsin tämän delvac keskustelun loppuun.Olipa siinä lukemista.
    Loppupäätelmä oli,että minä en pyörääni delvac öljyä laita.
    Ostan edelleen sitä moniasteista mineraali öljyä,missä on mp:n kuva
    purnukan kyljessä ja ne huippusalaiset kytkinlisäaineet.(Itse en usko
    niitä olevan missään,vaan mp-öljyyn jätetään lattamatta kitkaa
    vähentävät lisäaineet.)
    Synteettinen öljy ei sovi märkäkytkimelle,vaikka itse moottorille se
    olisi parasta liukastinta.Ne joilla on kuivakytkimet käyttäköön sitä.
  25. #1255
    Takaisin vacciin. On gulfin ölpit ja vaihteet takkuaa... Vaceilla ei koskaan takkuillu. (Yli 40 000 km takana, ja paaaaaljon edessäpäin.)



    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  26. #1256
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (polip @ Kesä. 15 2011,17:19) kirjoitti
    Synteettinen öljy ei sovi märkäkytkimelle,vaikka itse moottorille se
    olisi parasta liukastinta.Ne joilla on kuivakytkimet käyttäköön sitä.
    Saisiko tähän jotain perustelua miksi synteettinen öljy ei sovi märkäkytkimelle?
    Superbike #7
  27. #1257
    Ekaa kertaa kokeilin delvakkia, eilen vaihdoin öljyt sisälle. Kolme polkasua ja tässä tulos:



    En suosittele
  28. #1258
    Öljyistähän se tuollainen johtuu
    -Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-

    * * * * * *****KTM 640 LC4 Prestige Supermoto -06***
  29. #1259
    Haurastuttaa teräksenkin
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  30.  
  31. #1260
    Lainaa (Miihkali @ Kesä. 22 2011,20:28) kirjoitti
    Ekaa kertaa kokeilin delvakkia, eilen vaihdoin öljyt sisälle. Kolme polkasua ja tässä tulos:



    En suosittele
    Ja kaiken lisäksi muijakin lähti vielä n...kerin matkaan ja koira söi kaukosäätimen p...rkele!

    Että pistäkää vaan sitä delvaccia sinne koneeseen.
    Murjaanien kuningas!
Sivu: 42 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3240414243445292 ... ViimeinenViimeinen