Kyllähän kunnon delvacista maksais enemmänkin kun se on niin mainioo kamaa. Mutta ei se haittaakaan että hintapolitiikka on maltillisella linjalla ennenkuin keksivät läntätä sen mopon kuvan purkin kylkeen.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Tietetään, että Vacci on kalliimmasta päästä, mutta se "Vacci-Fiilis", siitä pitää vähän ekstraa maksaa...(zuha @ Heinä. 19 2010,10:13) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
En maksa enää kirkollisveroa, vaan siirsin ylevinmielin, osan tapauksen suomasta taloudellisesta edusta "Vacci-lisään" öljynvaihdon yhteydessä..(wesba @ Heinä. 21 2010,11:11) kirjoitti
![]()
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Uusi vääntö ja 10 threadia aiheesta, sopiiko Teboil POWER D SAE 15W-40 öljy V2:lle, suzukille, cbr:lle, rivi4:lle jnpp ..
klix
Kai tuolla pari kesää mentäis..
Kunhan saan ekan delvac-kannuni tyhjäksi niin ostan jotain toisen merkkistä vastaavaa, vaikka tuota teboilin liukastusainetta
löytyy pienemmässäkin kannussa edukkaasti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Jos moottorivalmistajan vaatimukset täyttää on aivan sama mitä purkissa lukee. jos olis myytävänä moottoripyöriin "omaa" bensaa, varmaankin sekin menis kaupaksi..
Tuntuu vahvasti, että suurimmilla "mp-öljy" vastustajilla täytyy olla kytköksiä "mp-öljy" kauppaan. Mitenkään muuten asia ei ole selitettävissä.
Elä ja anna muiden roudata.
Kannattaa vieläkin *olla valmis maksaan " vacci-lisää" tällä nykysellä hintapolitiikallakin vähintään Persdynolla ja mutullakin todetusta tunnetusti mielipiteitäkin jakavasta vannoutuneitten mp:n kuva hintaextralisään nimeen vannovienkin halveksimasta Huippu laadukkaasta ölpästä ! Kun eivät oo toistaiseksi *kekanneet lisätä mp:n kuvaa purnukan kylkeen.
Vaikka taitaa noi "halvemmatkin" tepsun ölpät olla hyviä kans.. esim.Kirkollisverollahan *saa monta purnukkaa vaccia tai viä enemmän tepsulaista.. Mp-kuva ölppää hieman vähemmän.
<p>Kawasaki zxr 750 h2 -90Kawasaki zzr 1100 c -91Suzuki gsx 1300 r hayabusa -03</p>Kawasaki zzr 1400 -08
Poikarukat ei tiedä mistä puhuu. Montakohan moottoria nämä ohjekirjojen selaajat ja sae lukuja katselevat ja tekniikan maailmaa lukevat "tietäjät" ovat purkaneet? Ja edelleen, pitää olla vaihteiston melko huonossa kunnossa, jotta eri öljymerkit erottaisi laatikosta. Ja silloin se ei ehkä olisi dieselöljyn eduksi. Mutta joillakihan tuntuu mopo kiihtyvän paremmin jo pelkän peilien vaihtamisen jälkeen. Kyse on pelkästään tietämättömien "tunteesta", että jokin toimisi paremmin. Auttaahan lumelääkekin sen vuoksi, että siihen tarpeeksi uskoo. Ja siihenhän uskonnotkin perustuvat.
Ps. Minun moottoripyöräöljyssä ei ole mopon kuvaa kyljessä.
Mahtaa ne vuosaaressa ihmetellä, kun satapäinen org. letka tulee öljynvaihdolle! *
Delvacci "kirkko"
Tässä hyvä esimerkki siitä, "miten tauti kehittyy"(kawabata @ Elo. 11 2007,02:28) kirjoitti
![]()
![]()
Lainaushan on tuosta kolmen vuoden takaa... jolloin
vielä terve pelko ja pieni epäilys eli....![]()
![]()
.
Tällä haavaa taitaa tissitkin talossa olla D:llä.......
vaikkei koko täsmäisikään![]()
![]()
.
ps. Ei mitään henkilökohtaista.... aiheesta vaan![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Miksi ihmeessä niitä Delvacceja pitäisi vaihtaa koko kesä?(Pavel Pude @ Heinä. 18 2010,14:05) kirjoitti
Samoilla voi ajaa ihan huoletta sen normaalin öljynvaihtovälin, eli esim. minulla 10000km.
Raskaassa kalustossa on öljynvaihtovälinä jotain kymmenen kertaa enemmän, joten sen Delvacin kestävyyden puolesta ei tarvitse vaihdella.
Eikä sillä todellakaan tarvitse vaivata päätään. Ne jotka tietävät, käyttävät.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Ei öljyn vaihdon yhteydessä tarvii päätä vaivata, edes delvacilla...(Pavel Pude @ Heinä. 18 2010,14:05) kirjoitti
Kirjotuksesta päätellen oletan ettet vaihda öljyjä kun kerran kesässä...
Joillakin voi vaihdon tarve kesän aikana olla tiheämpi ajokilometreistä johtuen, vaikka vaihtoväli olis öljyllä kun öljyllä normaali!
ja jos edullisemmalla mutta vähintään yhtä toimivalla öljyllä saa säästöä vaikkapa sen 80e kesässä niin voipa sillä sitten ostaa niitä rinksuja eikä harmita yhtään *
taidankin käyttää tänäkesänä tienaamani rahat orgin tre tapahtuu happeningissa 21.8 *![]()
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
juu, niin kehittyy, terve epäilys ja kriittisyys on viisautta vai varovaisuusko se oli,, ja tuossakin tusinassa huomasin nopeasti ison Deen paremmuuden kytkimentoiminnassa ja vaihteistonsujuvuudessa samoin. eka kerta voi johtaa jo täydelliseen riippuvuuteen eli koukuttaa nopeasti, eikä ole edes ymmärrystä tai halua pyristellä irti vaikka myöntääkin riippuvuuden olevan.(BadToThe Bone @ Heinä. 30 2010,16:35) kirjoitti
muissa pyörissäni olen käyttänyt isoa Deetä jo paljon pitempään, samoin muissa moottorikäyttöisissä vehkeissäni joiden luokituksiin ko. öljy sopii.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Vaihdoin just Delvacit ruohonleikkuriin. Aikaisempi "SAE 30 pienkoneöljy" pölläytti savut aina käynnistäessä, vacci ei. Monikäyttöistä tavaraa... niin ja hinta ei aina ole mikään laadun tai laaduttomuuden mitta. Laadukasta mineraaliöljyä se on!
Ai niin, paineilmakompuraankin pistin sitä vaikka se toimii sähköllä![]()
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
^ ....ja epäilemättä heti vaihdon jälkeen oli myös havaittavissa, että leikkuri liikkui ruoholla aiempaa helpommin eteenpäin, ja myös itse ruohot katkesivat selvästi siistimmin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tai oikeestaanhan... ei ole kyse taudista, vaan ne D-planeetan(kawabata @ Heinä. 30 2010,20:20) kirjoitti
naftaa suonissaan kierrättävät oliot vaan päivittävät yhä
"tiukempaa koodia" siihen sieppauksen yhteydessä
asennettuun siruun.
Oottakaa vaan..... wiyly... nymmää repesin jo ihan itteksenikin....... * niin...
Kohta joku "sirutettu" alottaa ketjun, jossa selitetään
vakuuttavan olosesti, että nafta pelittää muuten ihan
hyvin GP-kitillä piristetyssä kuussatasessakin...![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ja pysyi myös veden päällä kuin Raamatun henkilö...(pecha @ Heinä. 30 2010,21:23) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Näin tää meneeHitto ku on hyvää öljyy
Kerran erehdyin käyttämään ja en kyl enään vaihda!
No tosi on, delvakki rulaa oikeesti![]()
Niin ja TISSIT![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Voi olla. Ainakin käyntiääni oli jotenkin pehmeämpi, joten leikkaaminen oli miellyttävämpää.(pecha @ Heinä. 30 2010,21:23) kirjoitti
Siinä leikkurissa on muuten Hondan tekemä ohc-kone... oliskohan sille pitäny tarjota GN nelosta?![]()
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Vähän on kuulunu juttua, et jeesus olis tulossa takas ja
päräyttää taas mopolla öljymäelle....
Varmaan vaihtaa uudet D:t vaan ja lähtee taas kolmantena päivänä....
Mitä ne vouhottaa niistä lyhkäsemmistä vaihtoväleistä... ?
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ai nää tyypit vai... Etelä-savossa varmoja havaintoja ja yrittäneet mua sädettään moneen kertaan. Viikolla esim. meinasivat saada lankeamaan paikallisen ST1sen öljyhyllyn edessä. 20L tuota eliksiiriä 70 öröö. *(BadToThe Bone @ Heinä. 30 2010,21:30) kirjoitti
Saattavat kyllä saada osumaan. On niin läheltä jo liipannu monta kertaa. Että kohta kuulun kasvavaan sanansaattajien joukkoon *
![]()
Mitenkähän vakilla paistus letut muurikkapannullaja mullakin on ruohenleikkuri. Toimistokohan 20v vanha Briggs&Stratton paremmin vacilla... Arvaan kyllä vastauksen jo
Itse olen ajanut tuolla MX:llä kaakunkiikun 2tkm, ei se tunnu hirveesti ihmeellisemmältä kuin edellisen omistajan vaihtamat motoripyöräöljyt. Ketjujen rasvauksessa (huoltopukilla) huomannut (=luullut huomanneensa) että kytkin irrottaa paremmin. Todennäköisesti luulottelua - varmaankin ihan täydellisen käypänen öljy kuten muutkin.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
et tietenkää huomannu eroo kun edellinenki oli käyttäny Deetä *(enkero @ Heinä. 30 2010,23:53) kirjoitti
nyt tarttis taas vastustajien keksiä lisää epäkohtia tai tää keskustelu hiipuu! on kuitenki nii hauska ollu seurata ja ihmetellä! *![]()
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
Mihinkä tää koskaan hiipuu? Roswellista on aikaa ja eikös
joku toinen "merkittäviä todisteita" sisältänyt juttu ollut jo
yli sata vuotta sitten *.
Tää aihe on ihan samalla tasolla ja yhtä pomminvarmaa
kamaa kun "hallituksen joukot" vastaan "uhvomiästen fanit" *.
Uskotaan.... epäillään... But the trueth is out there *
..... and Hey-Hey-Hey.... *Lets be careful out there! *
Kai tän aiheen vois ihan viihdearvon pohjalta jo
pukkaa sarjaksi vaikka JIMILLE *.
"D - Wars.... Org.päiväkirjat"
Hallituksen agentiksi vaikka "Pekka"... häilyväksi oppipojaksi
vaikka "Petteri"... ja..... noita uhvomiehiä ihmeaineineen
näkyykin riittävän... *.
Eiköhän nää mätäkuun jutut tällä kertaa riitä... *.
Mutta.... Jos tarve vaatii... " I`ll Be Back " *ja silloin
soi... muistattehan sen Terminaattorin clipissä
* * * pelittävän Thorogoodin biisin *.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Voikai sinne koneeseen muutakin laittaa, toinen vaihtoehto?
Mutta itse kyllä pysyn Delvacissa
![]()
Hajapusanisti
Lurauttelin taas Delvac MX 15W40 litkun Suzuki RF600 -94 sekä RF900 -94 moottoripyörien koneisiin. Persdynolla ja laboratoriomikrofonien tarkkuutta vastaavalla kuulollani en huomannut kertakaikkiaan mitään eroa aiempiin Motulin öljyihin. Lompakko tosin huomasi, sillä samalla rahalla sain 5x määrän öljyä.
Samalla kerralla myös vaihtui kaverin GS500E mopoon delvacit.
Samanlainen karkea röpellys ja kalina sieltä edelleen lähtee, vaihteisto kolahtelee ajoittain, kytkin pitää kuten kuuluukin yms.
Bensaa nuo perhana vieläkin syövät, kesä on edelleen lyhyt ja vakuutukset kalliita!
Taas henkeä pidätellen odottelen koska kaikkien kolmen pyörän moottorit leikkaa kiinni voitelun puutteesta johtuvan moottorivian vuoksi.
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
1. Happi loppuu
X. Pierettää
2. Mopot kilahtaa kiinni
Veikkaajan maailma ON erilainen![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moi!
Mites sitten jos olisi ns. moottoripyöräöljy jossa olisi myös raskaankaluston luokitukset? Sekin olisi tietysti hyvin arveluttavaa.
Ps. itse käytän Hondan luokitukset täyttävää mineraaliöljyä.
Jos se purkin kyljessä oleva "Allison C-4" speksi riittää todistamaan, että öljy kelpaa mopojen märkäkytkimelle, niin törmäsin tuollaiseen luetteloon
https://fdlrd.swri.org/Allison/Appro...List.aspx?Id=1
Sieltä löytyy merkki jos toinenkin mikä on ns. Approved, ja täten märkäkytkimelle sopiva.
Itsellä ei tällä hetkellä ole "aktiivikäytössä" mopoa, mutta edellisessä kulkineessa sisällä oli mx 15w-40 vac ja hyvin toimi.
Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
Ne koneet mitä olen itse leväyttyt ovat olleet autoista, mutta esimerkisi KE-20 Corollan 1166 cm kone oli varsin mömmöinen ja tuota paksua lientä monta milliä öljypohjassa. 79 -bamarin 1,8l nelosessa öljypohjassa ja sitten Sakasata tuotu 2 litran kuutonen kauttaaltaan mustassa tervassa.(kawabata @ Kesä. 22 2010,16:28) kirjoitti
Viimemainitusta putsailin kaikem mitä venttiilikopan alta sai räsyllä irti ja öljypohjan sitten ajelin pari vaihtoa Rotellalla ja sitten Delvacilla. 15 000 myöhemmin alkoi pysyä öljy paremmin kirkkaana.
Se ken moottoristaan välittää vaihtaa öljyä useammin.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Juuri näin. Ei minua ainkaan yhtään kiinnosta markkinointosaston stailaamat kuvat vaan se että sen sijaan että ne luokitustiedot jopa puuttuu tai ovat puutteellisesti esillä tai enintään kärpäsenjätöksen kokoisilla kirjaimilla purkissa.(Soikka83 @ Kesä. 22 2010,23:09) kirjoitti
Kohta varmaan aletaan myymään erikseen vene- ja moottoripyöräpulttejakin ja lakataan ostamasta niitä pituuden, paksuuden, kannan, kierteen ja lujuuden perusteella.
Eihän nyt tavallinen M8 x 20 10.8 pultti voi nyt sopia sekä mopoon että raktoriin, kun mopo kulkee ja kiertää enemmän kuin raktori.
Uskon että markkinointiosastot vihaavat insinöörejä.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008