Mulla on vajaan viikon vanha omakohtainen (todistajakin löytyy) kokemus aiheesta: voiko Delvac hajoittaa moottorin.
Ostin vaimolle *viikko sitten (kun muut ei katsomassa käyneet uskaltaneet) todella edullisesti pikkuväinön -95, jonka moottori kolisi (venat ?) erittäin pahankuuloisesti.
Vaihoin Vacit, ja n. puolenltunnin tyhjäkäynnin jälkeen alkoivat kolinat katoilemaan. Nyt 140km ajettuani ovat lähes kaikki kolinat kadonneet. *
Vaihdan tuotapikaa vielä uudet MX:sät, ja suodattimen, ja odotan että loputkin (vähäiset kolinat kylmänä sillointällöin) katoavat.
Että tälläistä moottoriremppaa...
Aiheesta lisää Triumph-palstalla.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
no jumapliut, minäkin laitan kotariin tuota tavaraa heti jos kolinat lähtee! Tuohon kotilon pumppusuutindieseliin sitä voisi kanssa tuupata, longlife rahastusölppä kun kolistelee pakkasaamuisin todella pahasti. Ajaahan ne raskaalla kalustolla delvacilla 50tkm vaihtovälejä, kylläkai se 30tkm väli menee kotilolla ja 5tkm kotarilla... ja ilman kolinoita(wesba @ Maalis. 24 2009,22:38) kirjoitti
![]()
KTM
Jep, yli 200 km jo takana tänä kylmänä kautena ja toimii ku ajatus. Pahimmillaan -5 lämpötiloissa ja ei rohise vaikka kawa onkin -ja wanha sellanen...
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
hallelujaa, delvacci on parantanut vulcaanin koneen,,, auuuummmm... auuummmm...
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Hallelujah Brother! Your testimony sure is mighty strong!(wesba @ Maalis. 24 2009,22:38) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Hallelujah, aamen.
Thanks brothers...
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tietty vertailun vuoksi olisi hyvä tietää mitä tuolla koneessa oli aikaisemmin. Ja jotta homma oikeasti varmistuisi, laittaa sinne jotain muuta 15W-40 ölperiä ja katsoo palautuuko kolinat. Meinaan jo pelkästään pienellä öljyn viskon kasvatuksella on tunnetusti kolinoita vaimentava vaikutus. Esim. 10W-40 kolisee jo selvästi enempi kuin 15W-40, saati 20W-50(wesba @ Maalis. 24 2009,22:38) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mulla oli tusinassa motul 5100 15w-40 ja nyt olen talven mittaan muutaman tunnin rullaillu pukilla MX:ät koneessa ja kyllä se siistimmin käy, jopa huomattavasti siistimmin. Tuo tyypillinen rallatus matalalla tyhjäkäynnillä vapaalla ollessa on selvästi huomaamattomampi kuin aiemmin..(HiTec @ Maalis. 25 2009,09:17) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
Voisiko tästä siis päätellä että Delvac säilyttää viskonsa tuota Motulia paremmin korkeissa lämpötiloissa. Siis tuo SAE-mittaushan tapahtuu 100 asteessa, mutta entäs kun mennään siitä yli(Elmeri H. @ Maalis. 25 2009,09:55) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kolinoiden katoaminen kyseisessä tapauksessa liittyi ymmärtääkseni jumissa olevaan hydrauliseen venttiilin säätöön. Tuore öljy koneessa pesee sitä sisäpuolelta, jolloin lian sitouduttua öljyyn, myös venttiilinsäätö pelaa taas normaalisti ja naputus katosi. Pikaista öljynvaihtoa suositellaan kun noin paljon likaa on irronnut moottorin sisältä.(HiTec @ Maalis. 25 2009,09:17) kirjoitti
Superbike #7
Tälle kaudelle sussu starttasi ihan normaalilla AUTOON TARKOTETULLA Teboil Silver 10w-40 puolisynteettisellä öljyllä 12,50€/4L. pakkasellakin lähtee komiasti ja vastustelemata käyntiin(10w= notkee kylmällä), eikä ole vaihteiden kanssa ollu toistaiseksi mitään ongelmia, päinvastoin pyörä pelittää paremmin kun koskaan nyt kun tuli tehtyä ihan perusteellinen huolto..! noilla litkuilla olis myös tarkoitus lähtee kiertelemään itä-eurooppaa jos nää kelit vaan lämpenis..... raportoidaan sit jos räjähtää.. *![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Jos kytkin ei luista ns. autoöljyllä, niin mikään ei estä niiden käyttöä moottoripyörässä.(Earache @ Maalis. 25 2009,15:27) kirjoitti
Superbike #7
Mä laitoin tuossa talven ratoksi delvacit koneeseen... Hyvin lähtee ainakin käyntiin ja käyntiääni ok.. 20L pönkkä riittää pitkälle tosin -20C pakkasta, niin ei meinannu millään tulla pois sieltä tönkästä saati sitten valua koneeseen.
Saapa nähä vieläkö tuokin öljy maistuu cebarille, ainakin pari autoa oon "korjannut" vaihtamalla mineraaliöljyyn.
Pienenä huomiona bongasin tosta delvac tönkän kyljestä tommosen rekan kuvan. Jos se kelpaa miljoonan rekkanuppiin (tai mitälie semmoset maksaa), niin ei se nyt kovin kökköä tavaraa voi millään olla. Eiköhän mun kolmen tonnin pyöräkin tolla kulje. Hope so![]()
CBR 1000F -89
Mistä mahtaisi Tampereen seudulta löytyä MX:ää 4 litran kannussa suoraan hyllystä?
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
"Mistä mahtaisi Tampereen seudulta löytyä MX:ää 4 litran kannussa suoraan hyllystä?"
motonetistä:
Tuote
59-1302
Nimike
DELVAC MX 15W-40 4L
Hinta
23.90 €
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Kiitokset! Hemmetti kun tuli tänään siellä käytyä, mutta en tarkemmin etsinyt. Kyllähän tässä vielä kerkiää...
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
"Tummaa jöötiä" oli delvacci, jo muutaman tunnin käytön jälkeen.. Onhan ne ajallisesti olleet koneessa puoli vuotta, mut kuumina ei montaa tuntia.. Saa mennä vielä yksi satsi, ihan pesumielessä läpi, lyhyellä vaihtovälillä.
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Ehtoota!
Luulisko Delvacin MX:n sopivan Honda CBR 600F vm.2000 (vika kaasarimalli) myöskin? Kirjassa seisoo että API-luokituksen SF tai SG tulis oleman ainut käytettävä...
<p>Ninja Kawa 12R -04</p>
luulis, kun honukan omaa gn4 ölppääki suosittelevat.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä käypi, ja se suositushan on yleensä niin että: SF tai SG, tai parempi.(AzizKebab @ Huhti. 02 2009,01:10) kirjoitti
Tuo S tarkoittaa Bensamootoria, ja F luokkaa joka etenee aakkosjärjestyksessä (esim: E,F,G,H... jne).
Moottoriremonttini etenee pikkuväinössä siten, että kohta vaihdan toisen satsin (+ suodattimen) MX:ää.
Nykyisellä satsilla ajettu 200 km, ja kolinat lähes kadonneet.
Pikkulisävinkki: näin E-bayssä myynnissä öljynsuodattimeen laitettavan magneetin, no, mulla sattui olemaan 1 irronnut magneettinen kännykkä-pidike jolle siis löytyi käyttöä.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Miten uusissa prätkissä te ootte Delvacia käyttäneet? Firman käyttää mobilin öljyjä niin sais varmaan tilattua vielä halvemmalla tuota öljyä![]()
Ninja 636 -04
Kuinka paksusta rautalangasta se pitää vääntää? Öljy käy pyörään jos se täyttää valmistajan luokituksen. Pyörän iällä ei ole mitään väliä.(PzQ86 @ Huhti. 05 2009,22:42) kirjoitti
Superbike #7
Anteeksi että kysyin(Nitrous @ Huhti. 05 2009,22:49) kirjoitti
![]()
Ninja 636 -04
joo se on tämä delvakista puhuminen yhtä hienovarasta kuin puolella kyrvällä paneminen tai pärekaton kulottaminen.... pikkasen kun innostuu niin heti rankastaan ;-) Joidenkin pyörien ohjekirjassa on erikseen vaatimus synteettisen öljyn käytöstä. Silloin kannattaa varmaan ainakin sijoittaa siihen synteettiseen delvaciin mikä onkin melkeen saman hintaista kuin mobil 4t synteettinen mp öljy. Niin ja kuuman pään visko ei delvacissa yllä kuin w40, on se siinäkin vähän liru kamaa mutta jos w40 on vaatimus niin kai se riittää.(PzQ86 @ Huhti. 06 2009,16:47) kirjoitti
KTM
Olen pahoillani jos jonkun tunteita olen tuolla kommentilla loukannut, vähän kärkäs vastaus, koska vastaus esitettyyn kysymykseen tästä topicista taitaa löytyä useampaan kertaan.(PzQ86 @ Huhti. 06 2009,16:47) kirjoitti
Zuhalle: Öljyuskovainen en ole, pelkästään luokitus ja hinta merkitsee, merkillä ei ole mitään väliä.
Superbike #7
Zuha varmaan tarkoittaa, että josko kuumanpään viskoksi riittää -40, tuo W kun kun tarkoittaa Winter, eli kylmänpään viskositeettiä. Ja se 40 kait useimmiten riittää ?(zuha @ Huhti. 06 2009,21:48) kirjoitti
Tuota synteetti-juttua en ymmärrä, jos API -ja viskovaatimukset täyttyy, se voisi liittyä ölpänvaihtoväliin, mutta senhän (vaihtotiheyden) voi itse päättää.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
eräät moottoripyörien valmistajat nimenomaan eivät suosittele täpösyntisiä masloja, vaan mieluiten osasyntisiä tai kiviöljyisiä. meinaan mineraalisia. ja delvacia käytetään uusissakin pyörissä. yläpäästä delvac ei mene liruksi toisin kuin vaikka simpukkafirman advance 10w-40.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Johtuisikohan 15W-kylmäpään luokituksesta(kawabata @ Huhti. 07 2009,03:42) kirjoitti
Meinaan 10W lirahtaa jo selvästi @150C tuohon 15W verrattuna - vaikka kuinka 40-luokkaista kuumapään öljyä molemmat olisikin. No toki 50-luokkainen olisi vielä jäykempää
http://www.autowiki.fi/index.php/Moottoriöljy
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kyllä se vaan niin on että delvac toimii ja toimii ja toimii ja toimii ja niin sehän myös toimii.