Heitin talveksi Delvac super 1400 10w-30 ölpät.
Nyt huomasin, että esim. Kawabata kommentoi, että ei ne toimi mopossa?
No keväällä, jos ja kun saan mopon kasaan, niin täytyy ajella pari sataa noilla ja heittää 15w-40 delvacit koneeseen.
Tuleehan putsattua kone samalla.
BMW K1200S
30 jää vähän ohkaseksi yläpäässä(DoDo @ Loka. 16 2008,21:09) kirjoitti
Esim. omaan kawaan suositukset on 10...20W-40...50 ja siten MX 15W-40 on ollut aika sopiva valinta
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Joo ei siinä sen kummempia, oli saatava äkkiä öljyt vaihtoon, kun mopo meni täys purkuun, eikä ollut muuta delvacia saatavilla siihen hätään.(HiTec @ Loka. 17 2008,10:03) kirjoitti
Heitän keväällä uudet öljyt koneeseen pikku lenkin jälkeen.
BMW K1200S
Ite heivasin kans Castrollit tossa keväällä huitsin nevadaan ja lorautin delvacit tilalle kokeilumielessä. Sen jälkeen ei oo ollu epäselvää mitä öljyä tohon cepariin kaadan. Se on siitä lähtien ollu Delvac MX 15W-40 ja tulee olemaan myös jatkossakin. Loppu kytkimen lipsuminen, välivapaiden löytyminen ja vaihteiden rusahtelu.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
juuri näin. eka päräytyksen ja ihan pikkulenkin jälkeen 15w40 tilalle, joko super tai mx ja matka voi jatkua huolettomasti ja turvallisesti hitsin pitkälle, hitsiö.(HiTec @ Loka. 17 2008,10:03) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Wäinöön meni eilen 15W-40 Super 1400:sta. Vaihtui Shell X-100 20W-50 Delvaciin välillä.(pma @ Loka. 17 2008,18:26) kirjoitti
Ei ollu X-100:nenkaan huono mineraaliölppä.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Juu näin tehdään. Kaverit rupes nauramaan tallilla, kun hain delvacit koneeseen, mutta naurun seassa ja ilmeistä näin, että olivat vittuuntuneita ja kateellisia, kun mun öljyt maksoi vain 10€/4l vrt 45€/4l Talsullle terkkuja(kawabata @ Loka. 18 2008,04:31) kirjoitti
![]()
BMW K1200S
Nyt sitten on Delvac MX 15w-40 koneessa, ainakin tuon seisonnan ajan.. Jospa se putsaisi paikkoja, kun välillä talven aikaan tuossa pukilla pyörittää sitä..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Painetaaks porukalla Delvac paidat ;)
vaikka... Delvac se ruma purkki ja paras öljy
tai... söisin sitä jos se vain olisi syötävää..DELVAC
...I love DELVAC![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Tarrat kyllä enemmän kiinnostaa ==> onko noita CAD:n nikissä olevia tarroja jo saatavissa ??(lanat @ Loka. 18 2008,20:23) kirjoitti
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Vaihdoin kesällä castrolin mopo öljyt ni rupes heti vaihteen rutiisee ja koneen mekaniset äänet kovenee taitaa mennä mullakin delvakit sisään .mulle kans 1 delvag paita!!![]()
x-100 on myös hyvä öljy. sen visko 20w-50 on sen verran paksumpaa kuin mp-delvacin 15w-40, että soveltuu paremmin ihan suhteellisen kuumaan keskikesän käyttöön tai hieman enemmän väljemmille koneille.(V-tyyli @ Loka. 18 2008,14:22) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Löytyykös jostain Porvoon autotarvikepuljuista tuota MX 15w-40 ölppää 4l tiinuissa? Vois vaikka kokeilla.... *![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Mopon ohjekirjassa suositellaan kahta öljyä ja toinen on Castrol TWS 10W-60 Motorsport. No ostin sitten sitä paikallisesta bemariliikkeestä.
Maksoin pois ja autossa aloin epäillä, että miten mun ostokset maksoi niin paljon ja tarkistin kuitin. Vähän suu loksahti auki, kun neljä litraa öljyä maksoi 157 €.
Kävin vielä kysymässä, että onkohan tämä nyt ihan oikein. No oli se, enkä viitsinyt enää marista vaan laitoin öljyt myllyyn. Hyvin käy ja kukkuu.![]()
Dixi et animam levavi
Tulipahan käytyä öljykaupassa mukaan lähti 20 ltr 1400 super 15w/40:
Hinta 52 eur, eli pientä laskelmaa tein. Jos 5000 km ajais delvacilla ja 3 ltr menee kerralla niin, 6 vaihtoa = 18 ltr ja 2 ltr jää reserviin...
6 vaihtoa, á 5 000 km = 30 000 km kyseisellä pänikällä.
6 suodatinta á 5 eur = 30 eur
Delvacit 30 000 km + suodattimet = 82 euroa
Shell X-100 öljyt:
Jos 3 000 km ajaa 3 ltr niin tarvitaan 10 vaihtoa ja hinta on 14 eur/4 ltr. 10 vaihtoa = 30 litraa... Hinta on 14 eur/4 ltr = 3,5 eur/ltr... 3,5 eur x 30 litraa = 105 eur ja (suodattimia 10 kpl = 50 eur)
Shell X-100 30 000 km + suodattimet = 155 euroa
Ja molemmat laskettu 30 000 km ajoon
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Aivan käsittämätöntä.....(ek@ @ Marras. 13 2008,21:08) kirjoitti
Oma reaktio olis kyllä ollu TODELLA iso reklamaatio ja reilulla äänellä.
Kun ottaa vielä huomioon, että ostamasi öljy on luultavasti (tässäkin ketjussa annettujen realiteettien valossa) ihan sutta![]()
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Olisihan sen voinut palauttaa saman tien, mutta täytyihän nyt tuotakin koittaa. Saavat kyllä olla seuraavaan huoltoon sen 5000km.![]()
Dixi et animam levavi
No johan nyt ja vallan............ tuolla hinnallahan saa vaatimattomat 60 litraa käypästä öljyä!(ek@ @ Marras. 13 2008,21:08) kirjoitti
![]()
Shit !!(ek@ @ Marras. 13 2008,21:08) kirjoitti
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Mp-delvacin?(kawabata @ Loka. 20 2008,08:12) kirjoitti
???
Oikein kun jotain asiaa toistaa, alkaa uskomaan sitä![]()
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Aika hyvä kate, maksaa Motonetissa 59.90 tuo sama purkki. *(ek@ @ Marras. 13 2008,21:08) kirjoitti
Nii Delvacista, Super 1400 15W-40 ja pyöränä Suzuki DR 650 SE, alkuun tuntui että vaihteet toimisivat paremmin (menivät nätimmin sisään ilman kytkintä), nyt 70 km lenkin jälkeen jotenkin epämääräiseltä tuntuu välillä kytkimen kanssakin..katsotaan nyt jonkun aikaa.
Sen verran kanssa jäi kaivelemaan, että voiko oikeasti maksaa mikään öljy noin älyttömästi, jotta katsoin heti himassa, että mitähän se muualla olisi maksanut ja tuli kanssa tuo Motonet vastaan. Nämä oli litran purkkeja, mutta oli silti naurettava "varaosahinta" siinä varaosatiskillä. Lähetinkin sinne sähköpostia "entisenä asiakkaana", mitä mieltä olen heidän katteistaan.![]()
Dixi et animam levavi
Muusta syystä kävin paikallisessa Autoasi-ketjun myymälässä ja siellähän heti ovensuussa vaanivat legendaariset maamon antimet, elikkäs Del-kvaa-kvaakit isoissa pääläreissä.(klonkku6 @ Loka. 04 2008,19:20) kirjoitti
Super 1400 maksoi muistaakseni 51,50 ja MX 59,90 per 20 litraa eli MX samaan hintaan kuin Super 1400 Motonjetissä.
Laskeskelin litrahintaa ja alkoi kovasti tehdä mieli liittyä kulttiin.![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Kaveri vaihto mopoon delvacit koneeseen, alkoi aiemmin toimimaton jarruvalo toimimaan heti. On se ihme aine
Saas nähdä tuleeko tästäkin vaihteistosta ja kytkimestä semmoinen uskomattoman jees
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Mulla sen sijaan mopo lopetti starttaamisen jos painaa kytkintä vaihteen ollessa vapaalla(eimo @ Marras. 26 2008,18:40) kirjoitti
Startti ei inahdakaan - mutta pakkokos sitä sitten on kytkintä painaa kun vaihde kerran on vapaalla
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ehkä se sitten säännöllisen käytön jälkeen rasvaa ketjutkin...
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.