Sivu: 92 / 92:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4282909192
Tulokset 2731:stä 2744:een 2744:sta
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Oma kakssenttinen asiaan, testasin kerran delvaccia daytonassa, muuten toimi ihan hyvin mutkun öljy kävi pidemmän ajon jälkeen riittävän kuumaksi alko vaihteet tahmaamaan ihan kun se öljy ei olis voidellu tarpeeks.
    Samoja havaintoja kun ajaa koneen-öljyt kuumaksi, vaihteisto alkaa tahmaamaan. Sama vaiva TB Superbikellä yhdessä pyörässä.

Onneksi on muita vaihtoehtoja jotka on toimineet omissa pyörissä paremmin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Mun mielestä vähän väärä paikka säästää kuluissa, kun kulut öljyihin on niin pienet verrattuna kaikkeen muuhun tässä harrastuksessa.

Varsinki kun se vähän kalliimpi täyssynteettinen säilyttää ominaisuutensa paremmin kuin mineraali, joten vaihtoväli voi olla pidempi.
    Suzuki GSX-R1000 L1
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Varsinki kun se vähän kalliimpi täyssynteettinen säilyttää ominaisuutensa paremmin kuin mineraali, joten vaihtoväli voi olla pidempi.
    Muuttuukos öljyn ominaisuudet muuten kuin että se "likaantuu"? Öljy siis voitelee, puhdistaa ja jäähdyttää... öö muistaakseni ainakin nämä.

No mites sitten märkäkytkin (tai miksi sitä sanotaan) - tarvinnee sekaan jotain lisäainetta toimiakseen hyvin?
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Eniten öljyn ominaisuuksia muuttaa vaihteiston rattaat.
    Parhaiten öljyn laadun kuvaa vikositeetti-indeksin luku.
    Delvaccia käytän autossa, perämoottorissä ja pyörissäni. Sen verran edullinen öljy, että voi vaihtaa tiheästikin.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Öljyt kuluu käytössä ja menettää ominaisuuksia. Mitä enemmän ollaan öljyn ominaisuuden äärirajoilla, sitä nopeammin kulahtaa ja tässä kohtaa tulee erot esiin öljyjen laaduissa. Sen verran olen viherpiiperö että käytän öljyjä joita ei tarvii vaihtaa usein ominaisuuksien loputtua ja/tai koska se on niin halpaa.
    Mun mielestä vähän väärä paikka säästää kuluissa, varsinki kun kulut öljyihin on niin pienet verrattuna kaikkeen muuhun tässä harrastuksessa.
    Jokainen yksittäinen kulu moottoripyöräilyssä on lillukanvarsia ehkä hankintahintaa lukuunottamatta. Sama koskee elämää ylipäätäänkin. Millään yksittäisellä menoerällä ei ole merkitystä, koska se on niin pieni osa kokonaisuudesta. Helppoa matikkaa ja syy siihen miksi joku on kroonisesti persaukinen kehdosta hautaan ja toinen ei.

Kaikki menee mitä tulee on monille suorastaan ylpeyden aihe. Se on vain osoitus siitä, että elämää eletään perkele. Samoin se ei ole harrastus eikä mikään jos siihen ei kaikki mene. Vähän Irwin- vainaan rentturomantiikkaa, kun ei rahat riitä jukolauta, mutta kessu palaa ketjussa ja taksi vie baariin.
    Viimeksi muokannut: B12; 25.07.2019 klo 15:33.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Öljyt kuluu käytössä ja menettää ominaisuuksia. Mitä enemmän ollaan öljyn ominaisuuden äärirajoilla, sitä nopeammin kulahtaa ja tässä kohtaa tulee erot esiin öljyjen laaduissa. Sen verran olen viherpiiperö että käytän öljyjä joita ei tarvii vaihtaa usein ominaisuuksien loputtua ja/tai koska se on niin halpaa.
    Käytetty öljy regeneroidaan, joten öljyä ei sen takia kannata ajaa loppuun.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Jokainen yksittäinen kulu moottoripyöräilyssä on lillukanvarsia ehkä hankintahintaa lukuunottamatta. Sama koskee elämää ylipäätäänkin. Millään yksittäisellä menoerällä ei ole merkitystä, koska se on niin pieni osa kokonaisuudesta. Helppoa matikkaa ja syy siihen miksi joku on kroonisesti persaukinen kehdosta hautaan ja toinen ei.

Kaikki menee mitä tulee on monille suorastaan ylpeyden aihe. Se on vain osoitus, että elämää eletään perkele. Samoin se ei ole harrastus eikä mikään jos siihen ei kaikki mene. Vähän Irwin- vainaan rentturomantiikkaa, kun ei rahat riitä jukolauta, mutta kessu palaa ketjussa ja taksi vie baariin.
    Niin no, kun ei puhuta isoista hintaeroista.

Yamaha ottaa 2.4l öljyä per vaihto.

Delvac MX 15w-50 5,73€/l = 13,75€
    Teboil Superbike 15w-50 7,98€/l = 19,15€

4l pöntöissä.

Ottaen huomioon että Teboililla ajat pitempään samoilla öljyillä.
    Suzuki GSX-R1000 L1
    Niin no, kun ei puhuta isoista hintaeroista.

Yamaha ottaa 2.4l öljyä per vaihto.

Delvac MX 15w-50 5,73€/l = 13,75€
    Teboil Superbike 15w-50 7,98€/l = 19,15€

4l pöntöissä.

Ottaen huomioon että Teboililla ajat pitempään samoilla öljyillä.
    Tuon takia kukaan ei osta delvacia 4L kannussa. On myös väärä paikka säästää ottamalla Tokmannilta tai Puuilosta jotain ryssäläistä Teboilin halpispaskaa, joka ei ole edes esteriä. Pari kolme kymppiä lisää niin saa kunnon öljyä. Muutaman kympin hintaeron ei luulisi vievän ketään konkurssiin, jos kerran on varaa ajaa moottoripyörällä.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Käytetty öljy regeneroidaan, joten öljyä ei sen takia kannata ajaa loppuun.
    Aivan oikein, vaihdetaan öljyt riittävän ajoissa ennen kun on öljyjen ominaisuudet käytetty loppuun. Toisilla öljyillä ajetaan pidempään kun toisilla ja vaihdon aikana molemmat on "samassa kunnossa".
    Keväällä hain just iloisesta puusta kanisterin jotain superbike öljää omaan vanhaan sotaratsuun ja jotenkin on alkanut tuntumaan että ei se enään pelitä kykä on outo ja vaihteet ei oikein asetu. Tollaseen vanhaan ruoskaan ei kehtaa mitään kisaöljyjä laittaa mut kait se pitäis jotain kokeilla.
    Ei taidolla vaan tuurilla.
    tämä öljy keskustelu on yhtä viisasta ku mun kaveri joka väittää että 1500 intruderi toimii paremmin 98 bensalla ku nuo moottoripyörän koneet on niin herkkiä. saattaa kuulemma rueta nakuttamaan ja tulla käyntihäiriöitä
    R1200RT -14 vesipää, sillä mennään
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    tämä öljy keskustelu on yhtä viisasta ku mun kaveri joka väittää että 1500 intruderi toimii paremmin 98 bensalla ku nuo moottoripyörän koneet on niin herkkiä. saattaa kuulemma rueta nakuttamaan ja tulla käyntihäiriöitä
    Joo, mutta mun pyörät toimii kaikki parhaiten V-Powerilla . Ei persdynon voittanutta!!

Jostain olin lukevinani, että joissain vanhemmissa pyörissä ei passaa käyttää E10:ä, mutta muuten vahva uskomus vie järjestä voiton, tässäkin asiassa.
    Triumph Rocket 3 Touring -09
    Yamaha XJR 1300 -03
  14.  
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Joo, mutta mun pyörät toimii kaikki parhaiten V-Powerilla . Ei persdynon voittanutta!!

Jostain olin lukevinani, että joissain vanhemmissa pyörissä ei passaa käyttää E10:ä, mutta muuten vahva uskomus vie järjestä voiton, tässäkin asiassa.
    Ainut syy miksi joissain vanhemmissa pyörissä ei voi käyttää E10 on polttoainejärjestelmän kumiosien kestävyys.
Sivu: 92 / 92:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4282909192