Sivu: 8 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 2806:sta
  1. #211
    Lainaa (mixu_71 @ Elo. 13 2008,08:44) kirjoitti
    Diesel- ja bensiinimoottorin pakokaasujen lämpötiloja ei voi verrata keskenään, koska niissä on aika iso ero niin kuormittamattomana kuin kuormitettunakin.

    Turbojen yleisin hajoamissyy on se kun pakopuolen siipipyörä joutuu epätasapainoon. Turbon voiteluun ei tarvita mitään ihmeellistä. Siinä on suuri pinta-ala liukulaakerissa. Täydestä kuormasta kukaan järkevä ei sammuta turbomoottoria.

    Tyhjäkäynnillä pakokaasujen lämpötila on useita satoja asteita pienempi kuin kuormitettaessa. Synteettiset öljy säilyttävät ominaisuutensa huomattavasti pitempään kuin mineraaliöljyt. Se on tosiseikka ja se mahdollistaa pidentyneet öljynvaihtovälit. Mineraaliöljyilläkin ajaa ihan hyvin, ne vain on vaihdettava hiukan aikaisemmin.
    Onneksi niitä pakokaasuja ei ole öljyllä tarkoitus jäähdyttää.

    Kaikki turbot mitä olen nyplännyt ovat kärsineet öljyn palamisesta laakereihin/tiivistepinnoille. Lämpöshokki moottori sammutettaessa tulee aina eikä muutenkaan öljyt joudu ikinä tekemisiin melkein suoraan pakokaasuvirtoihin muualla kuin turboahtimessa. Ja mikäpä sen pakopuolen siipipyörän sen tehokkaammin saa epätasapainoon kuin sitä vasten hankaava lämpökilpi jonka taakse on pikkuhiljaa muodostunut öljykarstaa.

    Ja öljy kuin öljy menettää ominaisuuksiaan lähinnä kun se joutuu toimimaan epäedullisissa olosuhteissa, eli liian kuumana tai kylmänä, synteettisellä öljyllä saadaan helposti suurempi toiminta-alue jolloin öljy ei joudu helposti toimimaan esimerkiksi lämpötila-alueensa yläpäässä. Mutta jos tilanne on että tarvitaan lähinnä vain kuumanpään ominaisuuksia mineraaliöljykin on helppo valita niin että se ei toimi lähelläkään lämpötila-alueensa rajoja, jolloin öljy ei myöskään menetä ominaisuuksiaan kovinkaan nopeasti.
  2. #212
    Hohhoijaa... Tulipahan tällekin ikuisuusväännölle ikää rapsakat 4v.

    Eiköhän ole aika päästää tämä päiviltään. Kukaan uusi lukija ei kuitenkaan jaksa enää lukea koko threadia läpi.

    Eli alkakoon joku nyt hieman tuoreemman (ja toivottavasti hieman uudempaa tietoa/MUTUa sisältävän väännön).

    Tää mussutus ja MUTUilu (myös minun) loppuu nyt tähän.
    <p>2002-2014</p>
  3. #213
  4. #214
    Yleisön pyynnöstä - auki taas.....
    <p>2002-2014</p>
  5. #215
    No, kuka avaa pelin ?

    Puolesta vai vastaan = käyttäjä vai mutuilia...

    Keskustelua piristäis yksikin 15W-40 Vacin hajoittama motti, niitä kyllä pitäis löytyä iso kasa jostain, on senverran monta vuotta -ja käyttäjää ollut.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  6. #216
    Mielenkiintoista, Missään muualla
    ei ainakaan Ruotsissa, kuin täällä Suomen sivustoilla en ole löytänyt vastaavia vääntöjä esim, raskaan kaluston yleis diesel öjyistä. vastaan OIKEAT mp-öljyt.
    Ja vieläkin ihmettelen jos uudehkoon pyörään haluaa/uskaltaa käyttää jotain muuta kuin suositeltua (luokitukset) öljyä muutaman lantin säästääkseen, vaan onhan Suomikin (nykyään) vapaa maa, ja rahansa saa käyttää miten haluaa
    Samate nuo vetomies??(mikähän piru sekin on, mitä se vetää vai mihin) ja kukkahattu ? keskustelut on paljon laimeampia muualla, eikä ole noin loistavia nimityksiä
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  7. #217
    kiitos aatetoveri ja uskonveli c.a.d. kun sait tämän taas eloon. vielä kun naulaisivat tuonne tallin kattoon tämän. on tämä sellainen ketju, että näitä ei löydy näemmä edes pohjoismaista vastaavia.

    wesban tiedusteluun ystävällisesti vastailen al-anon-tyylliin, että nimeni on kawis vaan ja käyttäjähän tässä ollaan, ehkä joskus jopa välittäjä, se kaikki alkoi oikeastaan ihan pienestä kokeilusta itsekseen ja kavereiden kesken. tarkoitus ei ollut ottaa ja käyttää sitä sen pitempään. aikaa on jo vierähtänyt kuitenkin jo monen vuoden takaa ja yhteensä useammalla prätkällä on tullut tahkottua kuusinumeroinen määrä kilometrejä delvacin voimalla ja voitelemana. parhaalla on tullut ajettua kohta lähemmäs 200 000 km, josta melkein puolet vacin kanssa. siihen vaan jää jotenkin koukkuun. lisäksi ajan saatossa, on tullut huomattua, että käyttö vaatii kovempia aineita. delvac 1300:n jälkeen jotkut voivat tulla mx delvac-riippuvaiseksi ja kuten itselleni kävi, niin 1400 super enää "kolahtaa".

    siis käyttäjä ja kehtaa olla vielä tyytyväinenkin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  8. #218
    Itsekkin tunnustan kokeilleeni kahdesti kaverin kanssa tätä ainetta (MX), ja koukkuun jäin.

    Nyt ollaan menossa ostamaan jo toista 20l pönäkkää, pahalta näyttää. *

    Kolmas mopotuttuni (Kawa VN) on ostoaikeissaa kysellyt tarkempia Vacin öljypöntön merkintöjä, perheellinenkin vielä. *

    Muuten, montako pitää käännyttää saadakseen Vacci-missionary arvonimen ?



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  9. #219
    Lainaa (jskanerva @ Syys. 17 2008,00:47) kirjoitti
    Mielenkiintoista, Missään muualla
    ei ainakaan Ruotsissa, kuin täällä Suomen sivustoilla en ole löytänyt vastaavia vääntöjä esim, raskaan kaluston yleis diesel öjyistä. vastaan OIKEAT mp-öljyt.
    Ja vieläkin ihmettelen jos uudehkoon pyörään haluaa/uskaltaa käyttää jotain muuta kuin suositeltua (luokitukset) öljyä muutaman lantin säästääkseen, vaan onhan Suomikin (nykyään) vapaa maa, ja rahansa saa käyttää miten haluaa
    Samate nuo vetomies??(mikähän piru sekin on, mitä se vetää vai mihin) ja kukkahattu ? keskustelut on paljon laimeampia muualla, eikä ole noin loistavia nimityksiä
    Totisesti minä sanon sinulle veli! Hylkää harhainen MP-öljy-oppisi ja keskity lukemaan luokitusvaatimukset pyöräsi käsikirjasta! Lue sen jälkeen vastaavat Delvac-purkin kyljestä. Saatat yllättyä. Ainakin minun pyörilleni tuo on kelvannut jo vuosia.

    Vetomies vs. kukkiskeskusteluun en ota kantaa. SIihen löytyy omat uskovaisensa tuolta Turvallisuus-foorumilta...
    <p>2002-2014</p>
  10. #220
    Lainaa (kawabata @ Syys. 17 2008,01:24) kirjoitti
    wesban tiedusteluun ystävällisesti vastailen al-anon-tyylliin, että nimeni on kawis vaan ja käyttäjähän tässä ollaan, ehkä joskus jopa välittäjä, se kaikki alkoi oikeastaan ihan pienestä kokeilusta itsekseen ja kavereiden kesken.
    Näin siinä mullakin kävi, ensin kokeilin varovasti vanhoissa peleissä, sitten uskaltauduin työntämään lientä ratakireisiin luokitusten reippaasti ylittyessä ja nyt jo omalla tunnollani on muitakin käyttäjiä.

    Teknisestihän mun ninjojen pitäis olla jo kuolleita kun ne ensinnäkin on kawoja ja niillä on työnnetty rataa traktoriöljyillä..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  11. #221
    Tämä on tosi mielenkiintoinen aihe. Tähän liipaten oli tuoreessa Karavaanari-lehdessä juttu öljyistä, toki autojen kun niillä useimmin vaunuja vedellään (niin kyllähän pyörälläkin, joo joo )
    mutta huomiona seuraavaa: luokitukset 'uusissa' autoissa ja öljyissä ovat usein jopa autokohtaisia (audi, ford, wv...), eikä niinkään API tai SAE yms. - voi olla että 'uusissa' pyörissäkin pitää olla tarkkana... (?) , siis manuaalin mukaan.

    myös öljyn 'pesevyydestä' todettiin että synt./semisynt. on luonteeltaan pesevämpiä kuin mineraaliöljyt... näin ollen voisi ajatella, että esim. Yamalube, joka on semisynt., 'pesisi' moottorin yhtä hyvin kuin 'pesevä'-diesel-vacci (?)

    vaihtovälistä: jos halutaan pitää se pitkänä, pannaan 'hyvä' öljy (=kallis?, MP-öljy?) (?) ... se että hyödyttääkö niitä 'kökköjä' koneessa sitten pitkään pyörittää on oma filosofiansa vs. jos 'halvemman' sitten vaihtaiskin useammin, ja samalla sotkut pois... (?)

    tärkeimpänä näen että pyörä toimii kunnolla, ja jos öljyllä siihen voi vaikuttaa, antaa mennä vaan, mitäpä sitä riitelemään...
    noi vaihteiden kolinat, kytkimen pito yms. on 'perskohtaisia' hommia - kun hyvän löytää, siitä pitää kiinni...

    no, se tuosta 'ittestäänselvästä' (?) -vaan sitten kysymys: onkohan viragossa joku kokenut tämän delvacin hyväksi?

    Ludwig
    Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
  12. #222
    Oma havaintoni halvemmista mineraaliöljyistä verrattuna "pesevämpään" on, että perusmineraalin tiheämpi vaihtoväli ei auta moskan poistoon. Minulla on viimosen päälle rempattu vanha boxeri Bemu ja laitoin sinne elokuussa ennen pikku turneeta tavallisen Mobilin 15W-50 mineraalin...hinta muuten tasan 2.00e litralta. Öljy on nyt 2500Km:n jälkeen yhtä kirkasta, kuin juuri pullosta kaadettuna. Ei tahdo tikusta erottaa. Ei kai siinä silloin voi mitään paskojakaan tulla koneesta ulos vaikka kuinka tiheään vaihtaa. Tätä kokeilua ennen kokeilin mielenkiinnosta, kun sattui tallin hyllyllä olemaan, Teboilin Diamondia...sitä "dieseltäyssynteettistä". Öljy muuttui mustaksi yhden tankillisen aikana.
    Ehkä ihanne olisi jossain siellä välillä. Onko se sitten joku maatalousöljy, Delvac tai muu, siihen en ota kantaa. Sopisi tieten Baijerilaiseen Maatalous Wekottimeen. Tässähän herää kiinnostus kokeiluihin. Tuota keskustelua kytkimen toiminnasta en halua seurata. Mitä tekemistä öljyllä on kytkimen kanssa Moottoripyörässä? * Hiustenkuivain minulla on erikseen.



  13. #223
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 17 2008,08:33) kirjoitti
    Lainaa (jskanerva @ Syys. 17 2008,00:47) kirjoitti
    Mielenkiintoista, Missään muualla
    ei ainakaan Ruotsissa, kuin täällä Suomen sivustoilla en ole löytänyt vastaavia vääntöjä esim, raskaan kaluston yleis diesel öjyistä. vastaan OIKEAT mp-öljyt.
    Ja vieläkin ihmettelen jos uudehkoon pyörään haluaa/uskaltaa käyttää jotain muuta kuin suositeltua (luokitukset) öljyä muutaman lantin säästääkseen, vaan onhan Suomikin (nykyään) vapaa maa, ja rahansa saa käyttää miten haluaa
    Samate nuo vetomies??(mikähän piru sekin on, mitä se vetää vai mihin) ja kukkahattu ? keskustelut on paljon laimeampia muualla, eikä ole noin loistavia nimityksiä
    Totisesti minä sanon sinulle veli! Hylkää harhainen MP-öljy-oppisi ja keskity lukemaan luokitusvaatimukset pyöräsi käsikirjasta! Lue sen jälkeen vastaavat Delvac-purkin kyljestä. Saatat yllättyä. * Ainakin minun pyörilleni tuo on kelvannut jo vuosia.

    Vetomies vs. kukkiskeskusteluun en ota kantaa. SIihen löytyy omat uskovaisensa tuolta Turvallisuus-foorumilta...
    Älkää te vääräuskoset yrittäkö minua (ordotoksia)kääntää
    Kirjassa lukee:
    "Halv eller helsyntetisk 10W/40 15W/50 MOTORCYKELolja som uppfyller kraven enligt API SH(eller högre) och JASO MA"


    Muokataan: Delvacci voi kelvata minun pyörälleni, vaan ei kelepaa minulle



    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  14. #224
    Lainaa (Tyyppi @ Syys. 17 2008,14:45) kirjoitti
    Mitä tekemistä öljyllä on kytkimen kanssa Moottoripyörässä? * Hiustenkuivain minulla on erikseen.
    olen joskus kuivannut kenkiä ja sukkia hiustenkuivaimella eli föönillä ja ainakin se kyseinen yksilö toimi ihan vain sähkövirralla eikä tarvinnut öljyä lainkaan. millainen hiustenkuivain sulla tarvii öljyä vai meinasitko ahdinta? hehiö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  15. #225
    Ei kun tarkoitin tuota Rykköstä. On se vähän semmonen kuttaperkkavingutin.



  16. #226
    toiset käyttävät wanhoissa boxeribemuissa yksiasteöljyäkin. omia kokemuksia sellaisesta ei ole, mutta yhden kaverini mukaan toimii ihan hienosti. tosin sellaisen hintaa en nyt tiedä, että säästääkö jotakin verrattuna moniasteöljyyn, luultavasti voi säästääkin. kuivakytkimellisissähän ei tarvitse huolehtia kytkimen lisäaineistuksen perään.

    sitten taas tiedän erään kaverin, jonka mosa laukesi yksiasteöljyjä käytettyään, tosin oli märkäkytkimellinen ja wanha ilmajäähy nelisylinterinen. siitäkään ei voi sanoa, että johtuiko öljystä vai tuliko motti vain tiensä päähän.

    kuitenkaan moniasteista delvacia käyttäneiltä en ole kuullut koneiden laukeamisista, jotka olisi voitu laittaa öljyn syyksi - koskaan, enkä muutenkaan moitteita. paitsi joku kyllä moitti kerran sitäkin, tosin ei itse ihan varmasti muistanut, että mistä aiheesta sitä piti moittia, mutta muisti, että sitä piti kuitenkin moittia. niin se ikä ei tule yksin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  17. #227
    Mistä noita 20 litran kanistereita löytyy? Kävin tänään Motonetissä eikä siellä ainakaan ollut.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  18. #228
    Lainaa (klonkku6 @ Loka. 04 2008,19:20) kirjoitti
    Mistä noita 20 litran kanistereita löytyy? Kävin tänään Motonetissä eikä siellä ainakaan ollut. *
    On niin suosittu öljy, että on vaikea saada, ainakin Helsingissä. Kannattaa mennä paikalliseen liikkeeseen ja tilata, itse teen aina näin, muuten voi jäädä ilman. Tavara kun ei tuppaa vanhenemaan kaupan hyllyllä.
  19. #229
    Lainaa (kake10 @ Loka. 04 2008,19:31) kirjoitti
    Lainaa (klonkku6 @ Loka. 04 2008,19:20) kirjoitti
    Mistä noita 20 litran kanistereita löytyy? Kävin tänään Motonetissä eikä siellä ainakaan ollut. *
    On niin suosittu öljy, että on vaikea saada, ainakin Helsingissä. Kannattaa mennä paikalliseen liikkeeseen ja tilata, itse teen aina näin, muuten voi jäädä ilman. Tavara kun ei tuppaa vanhenemaan kaupan hyllyllä.
    Hämeenlinnan Motonetissa oli tänään (lauantaina) monta 20 litran punttua tuota elixsiiriä.

    Saatte nähdä poijaat että kohta hinnat pompsahtaa kun menekki on aivan hurjaa
  20. #230
    Lainaa (leijona59 @ Loka. 04 2008,19:51) kirjoitti
    Hämeenlinnan Motonetissa oli tänään (lauantaina) monta 20 litran punttua tuota elixsiiriä. *

    Saatte nähdä poijaat että kohta hinnat pompsahtaa kun menekki on aivan hurjaa *
    No pitää mennä häiritsemään myyjiä ensi kerralla. Onneksi tarve ei ollu akuutti.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  21. #231
    Kun tuo lamakin on nyt tulossa kovaa vauhtia, niin nyt pitäs lopettaa säästäminen ja unohtaa nuo delvacit. Kunnon öljyä ja maailma pelastuu
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  22. #232
    Lainaa (kake10 @ Loka. 04 2008,19:31) kirjoitti
    Lainaa (klonkku6 @ Loka. 04 2008,19:20) kirjoitti
    Mistä noita 20 litran kanistereita löytyy? Kävin tänään Motonetissä eikä siellä ainakaan ollut. *
    On niin suosittu öljy, että on vaikea saada, ainakin Helsingissä. Kannattaa mennä paikalliseen liikkeeseen ja tilata, itse teen aina näin, muuten voi jäädä ilman. Tavara kun ei tuppaa vanhenemaan kaupan hyllyllä.
    Haette sitä väärästä paikasta...menkääs TUONNE...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  23. #233
    Lainaa (Cute @ Elo. 12 2008,19:35) kirjoitti
    Tarttee tuotta ikävää näille kalliiden öljyjen perään huutajille.
    Delvacit on nyt jo kolmes konees olleet ja hyvin pelanneet.
    Minul on ystäviä, jotka on jo kymmenisen vuotta käyttäneet Delvacia ja heidän esimerkkiään seuraten uskalsin sitten itsekin muutamia vuosia sitten laittaa samat öljyt.
    Hyvin toimii, paremmin kuinn *Castrollilla.
    Ihan sama miten viisaat näitä testejä tulkitsee, mul käy pyörään Delvacit ;)
    Joskus joutunut perääntyyn liikkeestä öljypyttyä sylissä suojellen, joskus kuunnellut kärsivällisesti, kun tuttavat huutaa mten kytkinlevyt turpoo ja lakkaa toimimasta.
    Mutta öljy...se se on ja toimii.
    ettei olis lumetta vaan toi paremmin toimiminen? "pakko toimia paremmin kun on niin halpaakin"
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  24. #234
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    On niin suosittu öljy, että on vaikea saada, ainakin Helsingissä. Kannattaa mennä paikalliseen liikkeeseen ja tilata, itse teen aina näin, muuten voi jäädä ilman. Tavara kun ei tuppaa vanhenemaan kaupan hyllyllä.
    Haette sitä väärästä paikasta...menkääs TUONNE...
    Sieltähän saa vieläpä "Tynnyrit rahtivapaasti perille toimitettuina". Ei tarvitse etsiskellä ja riittääpähän sitten hetkeksi.
  25. #235
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 06 2004,11:22) kirjoitti
    Koska en halua käynnistää elämää suurempaa keskustelua eri öljyjen hyvyydestä, huonoudesta, vaahtoamisesta, haihtumisesta, vettymisestä tmv, kysyn vain: Mitä otsikon mukaista Delvacin tyyppiä olette mopossa käyttäneet? Oma järki ja tuoteseloste (LINKKI ) sanoisi notta MXää?
    Pitkään on jauhettu. Ympäri käydään ja yhteen tullaan.



    Ostakaa mitä öljyä vaan, mutta jos prätkästänne välitätte, niin vois se olla oikeeta laatuakin.

    Kui vaan. Mä ostan Shell Advance kamaa, niin tietää ainakin ettei se siitä smörjaamisest oo kiinni.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  26. #236
    Lainaa (Nuutti @ Loka. 05 2008,20:48) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    On niin suosittu öljy, että on vaikea saada, ainakin Helsingissä. Kannattaa mennä paikalliseen liikkeeseen ja tilata, itse teen aina näin, muuten voi jäädä ilman. Tavara kun ei tuppaa vanhenemaan kaupan hyllyllä.
    Haette sitä väärästä paikasta...menkääs TUONNE...
    Sieltähän saa vieläpä "Tynnyrit rahtivapaasti perille toimitettuina". Ei tarvitse etsiskellä ja riittääpähän sitten hetkeksi.
    Ja ei muuta kuin tynnyripumppu kiinni...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  27. #237
    Lainaa (hlpvu8 @ Loka. 05 2008,20:56) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 06 2004,11:22) kirjoitti
    Koska en halua käynnistää elämää suurempaa keskustelua eri öljyjen hyvyydestä, huonoudesta, vaahtoamisesta, haihtumisesta, vettymisestä tmv, kysyn vain: Mitä otsikon mukaista Delvacin tyyppiä olette mopossa käyttäneet? Oma järki ja tuoteseloste (LINKKI ) sanoisi notta MXää?
    Pitkään on jauhettu. Ympäri käydään ja yhteen tullaan.



    Ostakaa mitä öljyä vaan, mutta jos prätkästänne välitätte, niin vois se olla oikeeta laatuakin.

    Kui vaan. Mä ostan Shell Advance kamaa, niin tietää ainakin ettei se siitä smörjaamisest oo kiinni.
    Jos kaikki ostamme "omaamme" ja tulemme kovin onnelliseksi. Te vahingonilosta kun tiedätte moottoriemme ihan just hajoavan. Me kun tiedämme teidän maksavan naurettavaa ylihintaa...
    <p>2002-2014</p>
  28. #238
    Lainaa (SB2 @ Loka. 05 2008,14:39) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Elo. 12 2008,19:35) kirjoitti
    Tarttee tuotta ikävää näille kalliiden öljyjen perään huutajille.
    Delvacit on nyt jo kolmes konees olleet ja hyvin pelanneet.
    Minul on ystäviä, jotka on jo kymmenisen vuotta käyttäneet Delvacia ja heidän esimerkkiään seuraten uskalsin sitten itsekin muutamia vuosia sitten laittaa samat öljyt.
    Hyvin toimii, paremmin kuinn *Castrollilla.
    Ihan sama miten viisaat näitä testejä tulkitsee, mul käy pyörään Delvacit ;)
    Joskus joutunut perääntyyn liikkeestä öljypyttyä sylissä suojellen, joskus kuunnellut kärsivällisesti, kun tuttavat huutaa mten kytkinlevyt turpoo ja lakkaa toimimasta.
    Mutta öljy...se se on ja toimii.
    ettei olis lumetta vaan toi paremmin toimiminen? * "pakko toimia paremmin kun on niin halpaakin"
    Tottakait on lumetta .....ja senhän tietää paremmin aina sellainen ihminen, joka ei ole edes kokeillut ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  29. #239
    Lainaa (jskanerva @ Syys. 17 2008,00:47) kirjoitti
    Ja vieläkin ihmettelen jos uudehkoon pyörään haluaa/uskaltaa käyttää jotain muuta kuin suositeltua (luokitukset) öljyä muutaman lantin säästääkseen, vaan onhan Suomikin (nykyään) vapaa maa, ja rahansa saa käyttää miten haluaa
    Miksei uskaltaisi, koska Delvac täyttää ainakin kaikki BMW:n luokitusvaatimukset öljyille ja jopa ylittää ne.
    1300 Gessu
  30.  
  31. #240
    Tuopa varmaan onkin "ongelman" ydin: porukka luulee ettei Vacci täytä moottoripyörän luokitusvaatimuksia, kun se on "traktori" öljy.
    Varmaan fiilarit muuttuis, jos purkissa olis mopon kuva.



    ...ja kiitokset kuvasta menee SamiN:lle...



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Sivu: 8 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen