Itsellä n. 600km Kawa ZX-6R '06 takana 15W-40 MX delvaceilla, aluksi tuntui ettei mitään kummempiä entisiin öljyihin (Motul 5100) mutta jossain 200-300km kohdilla alkoi tuntua, ettei vaihteet enään kolise vaan menevät pehmeästi paikalleen. Kytkimestä en osaa sanoa, ei ainakaan luista. Välivapaita ei ole löytynyt, ei kyllä löytynyt motuleillakaan.
Liekkö tämä on sitä uskoon tulemista vai miksi vaihteet ei enään kolise samaan tapaan kuin motuleilla, pian tulee totuuden hetki kun vaihdan uuden satsin delvaccia talven alle.
-maz
Taitaapa olla niin, että suhteellisen pienistä markkinoista johtuen ei edes ole olemassa erikoisesti moottoripyörille kehitettyä öljyä. Ihan irtotavarana "mopoöljyfirmat" ostavat suurilta tuottajilta ihan tuiki tavallista moottoriöljyä ilman kummempia lisäaineistuksia, purkittavat 1-5 litran pänniköihin, pytyn kylkeen mopon kuvan ja maininnan jostain lisäaineista, joiden olemassaloa sitten on vaikea todeta. Niin ja tavarana hinta toki kerrotaan siihen tukkuhintaan nähden kymmenellä, purkittaminen kun on kallista puuhaa
Kyllä ainakin tuon Delvacin toimivuus mopossa viittaa johonkin tuolliaseen. Itsellä Deuvillessä D toimii todella erinomasesti, taatusti vähintään yhtä hyvin kuin Hondan oma öljy. Ja D pysyy myös koneessa, 5 tkm jälkeen ei ole havaittavissa öljypinnan laskua mittatikussa.
Vahvasta omasta mutu- mielipiteestäsi huolimatta, olet väärässä. Onhan noita ölppiä testattu, ja todettu mp- öljyjen erilainen koostumus verrattuna autoliukastimiin. Toki, jos tositteen esität missä autoöljy on samaa tuotetta kuin mp- liukastin, olen valmis mielipidettäni muuttamaan.
no mutta jos japanilaiset käyttääkin sitä Delvacia purkeissaan... jospa niissä on ensi asennus öljynäkin tuo Delvac.he eivät enää ole mukana öljyjen kehittelyssä kun Delvac on osoittautunut miltei lyömättömäksi,ainakin Suomessa.
muiden maiden osalta miettivät vielä,Delvac ei ole vakuuttanut muita kuin viisaat suomalaiset.
muut öljynvalmistajat miettivät myös jättääkkö öljyjensä moottoria puhdistava vaikutus pois jotta väri pysyy kirkkaana niinkuin Delvacissa,näin ollen myös öljynsuodattimesta voidaan luopua.ovat tutkimuksissaan todenneet että moottoriin jäävä paska vaimentaa mekaanisia ääniä,joita tähän päivään asti moottoreista on tullut.
koska kulumistakaan ei enää esiinny,ovat muutamat pyörä valmistajat päättänyt että Delvacia käyttävien perusmoottorin takuu säilyy jatkuvana.
tätä kirjoitellessani,koska en vieläkään ole siirtynyt Delvacin käyttäjäksi,joudun miettimään olenko muiden öljynvalmistajien huijauksen kohde,tyhmä,vai kateellinen niille jotka ovat tähän edulliseen,mutta väitetysti vähintään yhtä hyvään kuin oikeasti tähän käyttötarkoitukseen valmistetun öljyn käyttäjät.
uskallanko luottaa ennemmin foorumin asiantuntijoihin vai satoja miljoonia euroja öljyjen kehittelyyn käyttäviin valmistajiin...vai ovatko he niitä kehitelleet...jospa tuotekehittelyllä tarkoitetaankin jotain aivan muuta??
![]()
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
täytyypä ottaa oikein asiaksi, ja ensi viikolla kysyä tuolta Delvacin edustajalta,suositteleeko hän sitä prätkiin.
jos he uskaltavat kirjallisesti luvata että se käy myös s 1000 rr mopoon niin sitten mä olen valmis ehkä sitä kokeilemaan...![]()
bmw s1000rr 2011
bmw s1000rr 2012
bmw s1000rr 2014
bmw s1000rr 2015
bmw s1000rr 2017
Don't argue the situation out on the road - you will not win!
Löytyykö Deen käyttäjiä gessu-Bemaristien joukosta? Laatikko tuossa kikottimessa on luokattoman koliseva ja välivapaita tarjoava, mut mitä muissa mopoissa tiedän Deen tehneen, tekisi mieli kokeilla tuota oikeaa öljyä, mutta uskaltaako Deen kanssa mennä suon yli sen jälkeen :o
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Tiukka paikka kummat laittaa mosaan nyt talveksi odottamaan kesänrientoja, Delvacit vai Nesteen Turbo LXE:eet?![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Löytyykö Deen käyttäjiä gessu-Bemaristien joukosta? Laatikko tuossa kikottimessa on luokattoman koliseva ja välivapaita tarjoava, mut mitä muissa mopoissa tiedän Deen tehneen, tekisi mieli kokeilla tuota oikeaa öljyä, mutta uskaltaako Deen kanssa mennä suon yli sen jälkeen
Deen kokeileminen ei paljoa maksa ja kyllä se vähintään yhtä hyvin pelaa kuin se ennenkäyttämäsi öljy. D on aito maaöljystä valmistettu mineraaliöljy, joka ei kovassakaan ajossa litkuksi muutu.
Pikku gessusta kyse, 99% uskossa olen, että märkämonilevy siellä olisi kuoren alla
Täytyy varmaan kokeilla tuota Deetä kun vaikuttaa aika lirulta tuo mopottimen nykyinen öljy, tosin kelien kylmetessä tuossa toimisi varmaan kylmäpäästä liukkaampi öljy paremmin sen aikaa kun kone lämpiää.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Tulipahan opeteltua tuon Gessun öljynvaihto-operaation salat, nyt Vaccia tankattuna, alkutuntemuksina käytös ei mennyt ainakaan huonompaan suuntaanKatsotaan kun kilometrejä tulee alle, että parantuiko luonne.
![]()
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Tulipahan opeteltua tuon Gessun öljynvaihto-operaation salat, nyt Vaccia tankattuna, alkutuntemuksina käytös ei mennyt ainakaan huonompaan suuntaan Katsotaan kun kilometrejä tulee alle, että parantuiko luonne.
Kannattaa seurata öljyn mustumista, alkuun tuo D pesevyys irroittaa likaa. Jos kovin nopeasti väri muuttuu, niin enimmisen tonnin jälkeen uusi vaihto, saa ne vanhat kerääntyneet moskat pois koneesta.
Mitähän tossa Motul 7100 10w40 toi MA2 meinaa?
Lisäaineistusta kytkintä varten se on, vaikka eipä tuo kytkin ole luistanut vaikka kanisterin kyljessä ei MA-2 luokitusta ole ollutkaan mitä pataan olen kaajellut vaan esim. Allison TO-4, Global DHD jne raskaan maansiirtokaluston märkäkytkinluokituksia.
Joku korjatkoon jos olen harhautunut polulta..![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
MA2 on moottoripyörien märkäkytkin standardi (yleisempien moottoripyörien kytkinten) ominaisuuksin sopiva öljy. Yleensä märkäkytkimilllä varustetut moottoripyörät huoltomanuaaleissan ko luokituksen omaavaa ölppää suosittelevat.
Japanialaiset mp-valmistajat yleensä tuota öljyluokitusta vaativat omiin pyöriinsä, ja näyttää tuo myös eurooppalaisten moottoripyörätehtalijoiden vaatimuksena olevan, ainakin super- pyörissään.
Viimeksi muokannut: vma; 14.09.2012 klo 23:52.
Laitoin 36tkm kohdalla Delvac MX:t koneeseen syystä että koneen ääni on ollut aina aivan kamalaa rotinaa. Bike:n testissähän tuota luonnehdittiin aikoinaan sementtimyllyksi. Mutta ei sopinut ainakaan minun mopoon Delvacit. 38tkm kohdalla vaihteita sai painaa tosissaan sisään ja ykkösellä kuului aina rusahdus. Äänet pysyi minusta ennallaan koko ajan. Lisäksi kytkin alkoi 1000 km jälkeen luistaa tosin todella vähän. (moposta on muutenkin levyt aika loppu). Vaihdoin takaisin Yamalube S4 10w-40 ölppiin ja sentään pykälät menee sisään pienemmällä voimalla.
Kaikille se ei näemmä sovi....
JASO MA on japanialaisten luokitus ja luultavasti yleisimmin käytetyin standardi, kun puhutaan moottoripyörän moottorin voiteluaine vaateista. Näyttää olevan isojen valmistajien keskuudessakin tuo JASO MA kovin paljon käytetty, joten luultavasti tuon vaateen täyttävä liukaste on oivaa tavaraa lähes kaikkiin moottoripyörien moottoreihin.
Viimeksi muokannut: vma; 15.09.2012 klo 01:07.
Jenkeistähän tämä uskonto on lähtöisin kuten monet muutkin myöhempien aikojen profeetat. Delvac-lahko oli olemassa jo 90-luvun lopulla, jolloin siihen liityin.
Jaso MA on lähinnä lisäluokka normaalien autoöljyjen päälle. Uudemmissa autoöljyissä on kitkaa pienentäviä lisäaineita, jolloin niiden käytettävyys märkäkytkimissä on heikentynyt vanhan liiton öljyihin verrattuna. MA lähinnä varmistaa sen, että lisäaineistusta on normaalia vähemmän, jolloin kytkin toimii kuten ennen vanhaan ennen näitä MA luokituksia. Muuta eksotiikkaa siihen ei liity, vaikka miun motskari ottaakin enemmän kierroksia kuin miun auto tai ruohonleikkuri.
Viimeksi muokannut: B12; 15.09.2012 klo 14:04.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ja tässäpä jo aiemmin laittamani vastaus Jaso sitä, Jaso tätä, mitä aiheesta kysyessäni sain Mobililtä, muista en ole kuullut sitten mitään vieläkään ja tuskinpa kuulenkaan..
Virallisesti JASO MA luokituksen täyttäviä tuotteitamme ovat Mobil 1 Racing
4T 15W-50 ja Mobil Extra 4T 10W-40.
Näiden lisäksi monet käyttävät tosiaan Mobil Delvac -sarjan
dieselmoottoriöljyjä, esim Mobil Delvac MX 15W-40 ja Mobil Delvac Super
1400 15W-40 moottoripyörissä.
Vaikka näitä öljyjä ei ole ensisijaisesti tarkoitettu moottoripyöriin, ne
toimivat kuitenkin kokemusten mukaan ilmeisen hyvin moottoripyörän
vaihteistossa ja kytkimessä.
Huomatuksena kuitenkin, että Delvac -sarjan öljyt eivät siis virallisesti
täytä JASO MA -luokitusta. Koska niitä ei ole alunperin tarkoitettu tähän
käyttöön, niin niitä ei ole myöskään hyväksytetty.
(Todennäköisesti ne kuitenkin täyttäisivät MA-luokituksen, jos hyväksyntä
haettaisiin).
Ystävällisin terveisin
Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PU
EAME Technical Help Desk, L&S Planning & Technology
Puhelin: 0800 114181
ExxonMobil Finland Oy Ab, PL 91, 02151 Espoo
ExxonMobil tytäryhtiö
Eli jokainen voi päättää itse miten tekee..![]()
Viimeksi muokannut: K-Päkä; 24.09.2012 klo 19:37.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Vieläkö täällä väännetään ja heitellään jotain Jasoja ja omia mutuja siitä että "miljardien kehitystyön täytyy näkyä mp-kuva öljyssä".
Itselleni riitti että otin silmän käteen ja katsoin mitä luokituksia Teboil Power Plus 15w-40 sisältää. Sitten katsoin mitä nämä luokitukset pitävät sisällään. Siellä oli muuten sellaisia testejä että ei tarvinnut enää miettiä että toimiiko tämä kytkimen kanssa vai ei. Sitten voi verrata näitä testejä mp-kuva öljyn testeihin ja miettiä että minne ne miljardit ovat menneet.
Vaatii tietysti lukutaitoa ja keskittymistä, ja vähän ulkomaankielen taitoa.
youtube.com/user/mototuomas
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
- Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 – ensisijainen suositus Mobil Extra 4T 10W-40, mutta Mobil Delvac MX 15W-40 täyttää myös vaatimukset ja sitä voidaan käyttää
- Simson Sühl SR2E 50cc vm. 1964 – vaihteistoöljy: Mobil Delvac 1320
Best regards
Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PU
EAME THD, L&S Planning & Technology
Phone: +358 (0) 500 876 343
ExxonMobil Finland Oy Ab
Home office: Jakosvägen 8, AX-22100 Mariehamn, FIN
Head office: P.O.Box 91, 02151 Espoo - FIN
An ExxonMobil Subsidiary
Viimeksi muokannut: Andyc; 24.09.2012 klo 12:44.
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Piti tähänkin (K 16 GT) pyörään tehdä MX 15W-40 vacci-öljykokeilu, eli 10 tkm huoltoon viedessä oli omat ölpät mukana. Sanokoot kuka mitä vaan, niin ero on selkeä entisiin merkkihuollon synteettisiin suositus-Castroleihin verrattuna. Vaihteet menevät mukavammin ja äänettömämmin päälle ja ihan kuin luistokytkimen lonksahdukset olisivat pienentyneet. Melkein sanoisin, että moottorikin kehrää karvan verran sivistyneemmin.
Pelkkää mutuahan tämä, mutta kun näin kesken kauden vaihtaa, niin eroa ei voi olla huomaamatta. En ole vaccifani, mutta perus-mineraaliöljyjen kannalla kuitenkin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pelkkä uus öljykin voi vaikuttaa... Mulla kun pitää lisätä tuoretta öljyä pari desi pari, niin fiilis on senkin jälkeen hiukan sama.![]()
Otin pois
Solifer SM -79 --> Solifer SM -76 --> Baotian BT50QT-9 -04 --> Kawasaki ER-5 -97 --> Kawasaki ZR-7 -99 --> Suzuki Intruder VL 1500 LC -00 & Simson Suhl SR2E -64
Kasawikaan heitin tänään Delvacit sissään. 50km testilenkillä en kyllä huomannut mitään eroa edellisiin yöljyihin.
Ei liittyne öljymerkkiin, mutta ei meinannut vaihdon jälkeen sammua öljyn merkkivalo millään. Monta kertaa sai jumapata filsua raolleen ja kiinni.
Riku #666
www.trackpunkracing.com