Sivu: 60 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1050585960616270 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1771:stä 1800:een 2791:sta
  1. #1771
    Ohuella öljyllä saadaan helppo käynnistyvyys pakkasella, mutta kuumana ollessaan sen muodostama öljykalvo voi ohentua liikaa."
    Niinpä, tunnetusti synteettinen öljy helpottaa käynnityvyyttä talvella, öljykalvot lienevät siis ohuemmat kuin mineraaliöljyillä. Ehkä tuosta juuri johtuu taas, että mineraaliöljy pelittää hyvin hammaspyöräsysteemeissä ja kytkimessä, ne ehkä pitävät juuri paksummasta kalvosta. Muistan 70-luvun, kun Volvossani oli mineraaliöly Mobil Super moottoria voitelemassa. Joskus kun joutui sen kylmästä pistämään käymään, niin juuri ja juuri sen sai pyörimään. Nykyisellä systeettisellä auto lähtee käymään kuin palmupuun alta, ei siinä eroa paljon ole, onko johdon päässä tai ei.
  2. #1772
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Ohuella öljyllä saadaan helppo käynnistyvyys pakkasella, mutta kuumana ollessaan sen muodostama öljykalvo voi ohentua liikaa."
    Niinpä, tunnetusti synteettinen öljy helpottaa käynnityvyyttä talvella, öljykalvot lienevät siis ohuemmat kuin mineraaliöljyillä.
    Ei vaan synteettisen öljyn viskositeetti-lämpötilariippuvuus on pienempi kuin mineraaliöljyllä. Synteettinen öljy on siis koko lämpötila-alueella lähempänä "oikeaa" viskositeettia kuin mineraaliöljy. Käytännössä siis synteettinen öljy ei kylmässä mene niin jäykäksi kuin mineraali, mutta on silti riittävän paksua normaalissa käyttölämpötilassa. Toki lisäaineistuksella mineraalistakin saadaan aika hyvää, mutta reilusti VI-korottajaa sisältävä öljy kuluu käytössä nopeammin. Tuohon öljykalvon paksuuteen tosiaankin vaikuttaa pääasiassa voiteluaineen viskositeetti sen hetkisessä käyttölämpötilassa, eikä se, että onko voiteluöljyn raaka-aine pumpattu maan alta vai valmistettu synteettisesti laboratoriossa.
    Superbike #7
  3. #1773
    Eihän sitä paljoa kannata ihmetellä.... mutta joskus käväisee mielessä....
    mikä on niin monen mopossa pielessä.... kun se ei toimi kunnolla niihin tarkoitetuilla
    huippuluokan tuotteilla .

    Ihan sama, mikä merkki siinä tankin kyljessä köllöttää....
    Jos se toimii parhaiten leikkuupuimurirasvalla.... sen on sitten pakko olla leikkuupuimuri....
    eikä vireessä oleva, nuotin mukaan soiva peli .

    Kyl mää vallan kauhias hämmästelen..... mill te poja oikke aja
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #1774
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Ai nyt kovin ollaan faktoja vaille.. no tässä on esimerkiksi Nesteen ajoneuvojen voiteluaineet-oppaassa (löytyy netistä rakastamallanne googletuksella noin heti) kerrottu mm. siitä öljykalvosta:

    "Moottoriöljyn päätehtävä on vähentää liikkuvien osien välistä kitkaa muodostamalla öljykalvo niiden väliin. Öljykalvon paksuus ja kestävyys riippuvat öljyn viskositeetista ja kulumisenestolisäaineista. Ohuella öljyllä saadaan helppo käynnistyvyys pakkasella, mutta kuumana ollessaan sen muodostama öljykalvo voi ohentua liikaa."
    On se niin mukavaa copy / pastettaa mut laitahan nyt se "mainoslehtesi" sivu meille luettavaksi. Vai menikö sopivasti hukkaan...
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  5. #1775
    Huomasin tänään kaupassa 20 litran tonkan Teboilin ölppää hintaan 50€. Power Plus 15w-40. Luokitukset: API CH-4, CG-4, CF-4/SJ; ACEA E2, B3, A3. Ja kuvauksessa sanotaan:

    Ne soveltuvat erinomaisesti maanrakennuskoneisiin, metsäkoneisiin sekä kuljetuskalustoon pitkillekin öljynvaihtoväleille raskaasti ahdetusta dieselmoottorista lähtien jopa kevyen kaluston bensiinimoottoriin.
    Onko D kohdannut voittajansa?

    ACEA A3: Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and car + light van diesel engines and/or
    for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils,
    and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.
    Viimeksi muokannut: Rasenger; 20.04.2012 klo 20:29.
    youtube.com/user/mototuomas
  6. #1776
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Huomasin tänään kaupassa 20 litran tonkan Teboilin ölppää hintaan 50€. Power Plus 15w-40. Luokitukset: API CH-4, CG-4, CF-4/SJ; ACEA E2, B3, A3. Ja kuvauksessa sanotaan:



    Onko D kohdannut voittajansa?
    Dero.... vabise
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #1777
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    On se niin mukavaa copy / pastettaa mut laitahan nyt se "mainoslehtesi" sivu meille luettavaksi. Vai menikö sopivasti hukkaan...
    Luepas ite vaikka tuosta niin saat faktat kohdalleen: http://neste.fi/binary.aspx?path=258...ent&version=11

    Tuota lehtistä on käytetty oppimateriaalina esim. TKK:n polttomoottoritekniikan voiteluaineita käsittelevillä kursseilla, joten ei ole ihan pelkkä mainoslehti.
    Superbike #7
  8. #1778
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Luepas ite vaikka tuosta niin saat faktat kohdalleen: http://neste.fi/binary.aspx?path=258...ent&version=11

    Tuota lehtistä on käytetty oppimateriaalina esim. TKK:n polttomoottoritekniikan voiteluaineita käsittelevillä kursseilla, joten ei ole ihan pelkkä mainoslehti.
    Kyse on siitä Pechan Suzuki suosittelee leikkaa liimaa ja liitä kopiosta..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  9. #1779
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Kyse on siitä Pechan Suzuki suosittelee leikkaa liimaa ja liitä kopiosta..
    Ok, luulin kyseessä olleen toi Nesteen läpyskä johon Pecha aiemmin viittas. Mut mikäs ihme se on, että tehdäs suosittaa jonkun tietyn öljymerkin käyttämistä, kun niillä kuitenkin on yhteistyösopimus? Esim. KTM suosittelee Motorexin tuotteita ja kawalle kelpas aikanaan muistaakseni vaan Shellin tuotteet.
    Superbike #7
  10. #1780
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ok, luulin kyseessä olleen toi Nesteen läpyskä johon Pecha aiemmin viittas. Mut mikäs ihme se on, että tehdäs suosittaa jonkun tietyn öljymerkin käyttämistä, kun niillä kuitenkin on yhteistyösopimus? Esim. KTM suosittelee Motorexin tuotteita ja kawalle kelpas aikanaan muistaakseni vaan Shellin tuotteet.
    Onhan niitä suosituksia ja sopimuksia laitettu ja tehty miten kukakin valmistaja saa parhaat edut jos ottaa jonkin tuotteen ns. siipiensä suojaan tottakai edellyttäen et valmistajan vaatimat ominaisuudet täyttyy mutta siitä Pechan laittamasta tekstistä näkee suoraan et osa ylhäältä peitetty ja taas osa saksittu pois ja mitä lie..

    Yhdestä asiasta lienemme kaikki samaa mieltä et parasta moottoriin mitä voi niin hyvä tulee.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  11. #1781
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mut mikäs ihme se on, että tehdäs suosittaa jonkun tietyn öljymerkin käyttämistä, kun niillä kuitenkin on yhteistyösopimus? Esim. KTM suosittelee Motorexin tuotteita ja kawalle kelpas aikanaan muistaakseni vaan Shellin tuotteet.
    Trumppa taasen käyttää Mobilin nesteitä, öljyjä ja rasvoja. Sinänsä ihailtavaa suoraselkäisyyttä voiteluaineiden suhteen löytyy trumpan huoltokirjasta. Eivät tuputa ehdottomalla pakolla mitään merkkiä, mutta kertovat, että Mobilin kanssa ei ole ollut ongelmia.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #1782
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    On se niin mukavaa copy / pastettaa mut laitahan nyt se "mainoslehtesi" sivu meille luettavaksi. Vai menikö sopivasti hukkaan...
    Sori en sattumoisin kanniskele kirjoja ja skannereita aina mukanani, joten en voi toteuttaa tätä harrasta toivettasi.

    Tiedoksesi, että ylläoleva skannaus, joka sinulle sai tipan housuun, oli rajattu vain siksi, että sen oli ainoastaan tarkoitus osoittaa kirjassa olevan suosituksen Motul-öljystä, koska sitä kysyttiin. Se onkin ainoa asia, mitä siellä voisit halutessasi tulkita mainokseksi, koska ei siellä ole muuta kuin suositukset viskositeetista ja API/JASO-luokituksista,mitkä nyt varmaan on terhakkaan googlaajan löydettävissä muutenkin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #1783
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    sen oli ainoastaan tarkoitus osoittaa kirjassa olevan suosituksen Motul-öljystä
    Mutta ei Motul 5100, kuten väitit suosituksen TARKALLEEN olevan. Aivan sama tilanne jos myyjältä kysyn kaupassa, niin suosittelee sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä. Yleensä ei ole tullut kyseltyä, koska myyjä ainoastaan myy. Myöskään moottoripyöräasentajalla ei ole mitään tribologian koulutusta. Onko Suzuki sitten niin poikkeava tekniikaltaan, että siinä ei voi käyttää muuta kuin Motulia? Mitä jos Suzukin ja Motulin yhteistyö päättyy? Sitten on suzukisteilla kova paikka, kun muut aloittaa ajokauden.
  14. #1784
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Mutta ei Motul 5100, kuten väitit suosituksen TARKALLEEN olevan. Aivan sama tilanne jos myyjältä kysyn kaupassa, niin suosittelee sitä mitä sattuu olemaan hyllyssä. Yleensä ei ole tullut kyseltyä, koska myyjä ainoastaan myy. Myöskään moottoripyöräasentajalla ei ole mitään tribologian koulutusta. Onko Suzuki sitten niin poikkeava tekniikaltaan, että siinä ei voi käyttää muuta kuin Motulia? Mitä jos Suzukin ja Motulin yhteistyö päättyy? Sitten on suzukisteilla kova paikka, kun muut aloittaa ajokauden.
    Jaa, no kylläpä täällä tosiaan nyt luetaan kuin se kuuluisa ´piru raamattua´...

    5100 on suositellun merkkistä, ja sen luokitukset osuu myös aivan täysin suositeltuihin spekseihin, näin ollen se mielestäni on täsmälleen suosituksen mukaista. Mutta saat toki olla eri mieltä.

    Eikä yhtään missään ole kielletty käyttämästä jotain muuta, kunhan se on luokitukset täyttävää. Suositus on vain suositus - olisi eri asia, jos siellä lukisi, että KÄYTÄ TÄTÄ.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #1785
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Eikä yhtään missään ole kielletty käyttämästä jotain muuta, kunhan se on luokitukset täyttävää. Suositus on vain suositus - olisi eri asia, jos siellä lukisi, että KÄYTÄ TÄTÄ.
    Mitens se nyt muka on näin kääntynyt,että luokitukset täyttävä öljy nyt kelpaakin moottoripyörään

    Eli tarkoittaa sitä,Että Pecha antaa nyt sitten luvan käyttää myös isoo D:tä....niihän se just sano
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  16. #1786
    Eikä yhtään missään ole kielletty käyttämästä jotain muuta, kunhan se on luokitukset täyttävää. Suositus on vain suositus - olisi eri asia, jos siellä lukisi, että KÄYTÄ TÄTÄ
    Mutta Delvaccia ei missään nimessä saa käyttää, vaikka se täyttäsi luokitukset
  17. #1787
    Kun teillä noin kovasti on intoa riidellä niin kai joltain löytyy asiantuntemusta kommentoida tuota Power Plus 15w-40 öljyä? Eikös sen pitäisi olla mineraalia ja kun kerta bensaluokitukset löytyy niin toimia ihan jees? Vai jäikö jotain huomaamatta. Kytkinluokituksiahan sillä ei ole mutta eipä ole Deelläkään. Tuo herkullinen 2.5€ litrahinta houkuttelee.
    youtube.com/user/mototuomas
  18. #1788
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Kun teillä noin kovasti on intoa riidellä niin kai joltain löytyy asiantuntemusta kommentoida tuota Power Plus 15w-40 öljyä? Eikös sen pitäisi olla mineraalia ja kun kerta bensaluokitukset löytyy niin toimia ihan jees? Vai jäikö jotain huomaamatta. Kytkinluokituksiahan sillä ei ole mutta eipä ole Deelläkään. Tuo herkullinen 2.5€ litrahinta houkuttelee.
    Jos tuo viskositeetti riittää sun mopon koneelle ja riittävä bensakoneluokka täyttyy, ei mikään estä kokeilemasta.
    Superbike #7
  19. #1789
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Kun teillä noin kovasti on intoa riidellä niin kai joltain löytyy asiantuntemusta kommentoida tuota Power Plus 15w-40 öljyä? Eikös sen pitäisi olla mineraalia ja kun kerta bensaluokitukset löytyy niin toimia ihan jees? Vai jäikö jotain huomaamatta. Kytkinluokituksiahan sillä ei ole mutta eipä ole Deelläkään. Tuo herkullinen 2.5€ litrahinta houkuttelee.
    http://www.teboil.fi/Product.asp?pat...4352;4354;4427


    Samaa ainetta,kuin iso D. Nesteen Turbo LXE 15/40 on myös samaa tavaraa .Kaikissa näissä on Allison C4 luokitus,joka on raskaan kaluston märkäkytkin luokitus.

    Viimekesän oli 600 ratakawassa nää teboilin öljyt ja hyvin toimi,samoin tolla tonnigixxerillä ajoin yhden ratapäivän viime vuonna kyseisillä liemillä,eikä mitään ongelmia.Nyt sisällä Nesteen Turbo LXE.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  20. #1790
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo viskositeetti riittää sun mopon koneelle ja riittävä bensakoneluokka täyttyy, ei mikään estä kokeilemasta.
    Juurikin näin! Koskas nää "rätkäöljyt" on tullu markkinoille? On vielä paljon kalustoa liikenteessä, mitkä ei vaadi minkäänlaista JASO luokan öljyä.... Niissä nää raskaskoneöljyt ylitää vaatimukset kirkkaasti ja kykäkin pelaa loistavasti.... Muutamilta kaiken tietäviltä jeesuksilta tämä asia on unohtunut...
    Elä ja anna muiden roudata.
  21. #1791
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    http://www.teboil.fi/Product.asp?pat...4352;4354;4427
    Allison C4 luokitus,joka on raskaan kaluston märkäkytkin luokitus.
    Onko näin? Aikanaan muistaakseni (tämä nyt muistikuva kaukaa) automaattivaihteiston ölppäkannussa oli tuo Allison C4 luokitus mainittu ja automaattivaihteistoliemenä sitä käytettiin. Toki, saattaahan tuo olla myös märkäkytkin luokittelu, mutta muistaakseni tuo Allison C4 on kuitenkin automaagilaatikon luokituksia. Kuten sanoin, em muistikuva kaukaa, joten saattaapi olla väärinkin.
  22. #1792
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    On vielä paljon kalustoa liikenteessä, mitkä ei vaadi minkäänlaista JASO luokan öljyä....
    Mutkunmutkun, nämä JASO MA yms tarpeet ovatkin tulleet nimen omaan sen vuoksi, kun esim nämä modernit longlife yms autoölpät eivät ole olleet lisäaineineen tuolle pyörän kytkimelle ja vaihteistolle sitä sopivinta hoitoa, ts autoöljy lisäaineineen ei ollut sopivaa moottoripyörään.
    Taisivat mm. aikanaan nämä ensimmäiset synteettiset huippu autoöljyt olla ongelmallisia joissain mp- käytössä.

    Kyse ei siis ole niinkään kaluston vaateiden muuttumisesta, vaan siitä että esim. nämä nykyiset autojen ekolitkut kitkanvähentäjineen eivät välttämättä toimi toivotulla tavalla mp moottoreissa joissa kytkin lilluu liemissä. Kyseessä ei siis ole öljyyhtiöiden salajuoni lisämyynnin saamiseksi, vaan aito tarve mp- valmistajien taholta.

    Kuivakytkin pyörissä tätä ongelmaa ei luonnollisestikaan ole. Eikä tarvitse edes olla jesse tuon tietääkseen (tai unohtaakseen).
    Viimeksi muokannut: vma; 21.04.2012 klo 11:56.
  23. #1793
    Lainaa grandi67 kirjoitti Katso viesti
    Samaa ainetta,kuin iso D. Nesteen Turbo LXE 15/40 on myös samaa tavaraa .Kaikissa näissä on Allison C4 luokitus,joka on raskaan kaluston märkäkytkin luokitus.

    Viimekesän oli 600 ratakawassa nää teboilin öljyt ja hyvin toimi,samoin tolla tonnigixxerillä ajoin yhden ratapäivän viime vuonna kyseisillä liemillä,eikä mitään ongelmia.Nyt sisällä Nesteen Turbo LXE.
    Kiitoksia, Teboilia menee koneeseen kunhan saan aikaiseksi.

    Lainaa vma kirjoitti
    Mutkunmutkun, nämä JASO MA yms tarpeet ovatkin tulleet nimen omaan sen vuoksi, kun esim nämä modernit longlife yms autoölpät eivät ole olleet lisäaineineen tuolle pyörän kytkimelle ja vaihteistolle sitä sopivinta hoitoa. Kyse ei siis ole niinkään kaluston vaateiden muuttumisesta, vaan siitä että nämä nykyiset autojen ekolitkut kitkanvähentäjineen eivät välttämättä toimi toivotulla tavalla mp moottoreissa joissa kytkin lilluu liemissä. Kuivakytkin pyörissä tätä ongelmaa ei luonnollisestikaan ole. Eikä tarvitse edes olla jesse tuon tietääkseen (tai unohtaakseen).
    Eli siis ongelmaa ei ole halvoissa mineraaleissa.

    EDIT: Allison C4: http://www.swri.org/4org/d08/Abstracts/Allison.pdf

    Sieltä löytyy kohta Friction Retention Procedure, eli testataan kuinka kytkimen pito säilyy.

    Procedure parameters
    After 1000 cycles of a lower energy level, 4500
    cycles of 15 seconds duration at a higher energy
    level are required. Clutches are engaged once each
    cycle, absorbing 18,710 joules of total energy. Fluid
    temperature is maintained at 93.3 + 3°C for the first
    phase and 112.7 ± 3°C for second phase.
    Testistä löytyy myös kohta JASO T904:2006 jossa myös testataan kytkintä.
    Viimeksi muokannut: Rasenger; 21.04.2012 klo 12:00.
    youtube.com/user/mototuomas
  24. #1794
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti



    Eli siis ongelmaa ei ole halvoissa mineraaleissa.
    Juurikin näin. Mineraaliölppä luultavasti toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
  25. #1795
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mutkunmutkun, nämä JASO MA yms tarpeet ovatkin tulleet nimen omaan sen vuoksi, kun esim nämä modernit longlife yms autoölpät eivät ole olleet lisäaineineen tuolle pyörän kytkimelle ja vaihteistolle sitä sopivinta hoitoa. Kyse ei siis ole niinkään kaluston vaateiden muuttumisesta, vaan siitä että nämä nykyiset autojen ekolitkut kitkanvähentäjineen eivät välttämättä toimi toivotulla tavalla mp moottoreissa joissa kytkin lilluu liemissä. Kuivakytkin pyörissä tätä ongelmaa ei luonnollisestikaan ole. Eikä tarvitse edes olla jesse tuon tietääkseen (tai unohtaakseen).
    Tiedän tämän varsin hyvin! Eikä kai kukaan uuno noita longlife etc etc rasvoja märkäkytkinkoneisiin laitakkaan... Mun pointti oli lähinnä se, että "vanhanliiton" moottoriöljy on hyvinkin kelposta vanhanliiton prätkänmoottoreihin ja voitelevat mainiosti myös vaihteiston ja kytkimen.
    Elä ja anna muiden roudata.
  26. #1796
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti

    Sieltä löytyy kohta Friction Retention Procedure, eli testataan kuinka kytkimen pito säilyy.
    Automaagivaihteisto tavaraa, joka siis sopii myös märkäkytkimeen. Tattis tiedosta.
  27. #1797
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    "vanhanliiton" moottoriöljy vanhanliiton prätkänmoottoreihin
    Good point.
  28. #1798
    Monelle jyyrälle on kynnyskysymys toi JASO sitä JASO tätä, Kun se niistä kannujenkyljistä, noissa raskaskoneöljyissä puuttuu, vaikka öljyt noi testit hyvinkin saattais läpäistäkkin... Six toisekseen noi raskasöljyt on oivaa kamaa, tollaseen kirkkaimmat mitallit kerränneeseen moottoriin, joilla kuitenkin ajetaan, muttei mitään järkee lähtee satasilla/tuhansilla remontoimaan...
    Elä ja anna muiden roudata.
  29. #1799
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Onko näin? Aikanaan muistaakseni (tämä nyt muistikuva kaukaa) automaattivaihteiston ölppäkannussa oli tuo Allison C4 luokitus mainittu ja automaattivaihteistoliemenä sitä käytettiin. Toki, saattaahan tuo olla myös märkäkytkin luokittelu, mutta muistaakseni tuo Allison C4 on kuitenkin automaagilaatikon luokituksia. Kuten sanoin, em muistikuva kaukaa, joten saattaapi olla väärinkin.
    Oot aivan oikeassa.Mitähän siellä automaattilaatikossa mahtaa pyöriä,oliskohan kitkalevyjä,jotka lilluu öljyssä
    .
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  30.  
  31. #1800
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Mun pointti oli lähinnä se, että "vanhanliiton" moottoriöljy on hyvinkin kelposta vanhanliiton prätkänmoottoreihin ja voitelevat mainiosti myös vaihteiston ja kytkimen.
    Tuota en ainakaan itse ole edes yrittänyt kiistää.

    Mennyt vaan ehkä aavistuksen överiksi lähinnä siinä kohti, kun tämä yksi ainut aine onkin suositeltavaa ihan joka vehkeeseen, eikä ainoastaan suositeltavaa, vaan kaikkein parasta, ja kun vielä se öljykalvokin on muita paksumpi...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 60 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1050585960616270 ... ViimeinenViimeinen