Sivu: 54 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 444525354555664 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1591:stä 1620:een 2799:sta
  1. #1591
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Minkä Motoxin?

    MP-Motox 10W40 4T-Synt 5L 29.90 €
    MP-Motox 20W50 4T-miner 5L 24.90 €

    eihän käyttäjäkokemuksilla olekaan väliä.
    MOTOX-Super 20W50

    Tottakai käyttäjäkokemuksella on väliä, olen kokeillut molempia ja tästä eteenpäin käytän Motoxia
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  2. #1592
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin tuo kotari "vaatii" 50-öljyn, koska on oletettavaa, että käyttöolosuhteet ovat sellaiset, että kone saattaa kuumentua maantieajoa enemmän. Jossain Saharan dyyneillä
    Yhden tuollaisen LC8 koneisen pyörän omistaneena voin kyllä vakuuttaa, että 40 yläpään viskona varmaan riittää...sen hetken ennen kuin kilahtaa. Kaikista pyöristä mitä alla on tähän mennessä ollut, käy tuo kotarin LC8 selkeästi kuumimpana. Ulkolämpötilalla muuten on yllättävän vähän merkitystä siihen, että mikä on öljyn lämpötila esim. männänrengasurassa.

    Ihan yleisenä vinkkinä: Kylmäpään visko valitaan suunnittelussa sen perusteella, että kuinka kylmästä koneen täytyy normaaliolosuhteissa pystyä luotettavasti starttaamaan. Kuumapään viskoon taas vaikuttaa enemmän todelliset käyttölämpötilat moottorissa.
    Superbike #7
  3. #1593
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Tuo motox on bensakoneille ja siinä mainitaan erikseen märkäkytkin. Delvac on raskaalle dieselkalustolle ja tarkoitettu nimenomaan moottoriöljyksi.
    Oletko lukenut tätä ketjua ensinkään? Esim. B12:n kommentti 11.07.2008 klo 15:35?

    EDIT: Luokitukset kyllä löytyy
    Viimeksi muokannut: Suiza1400; 11.04.2012 klo 22:32.
  4. #1594
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Yhden tuollaisen LC8 koneisen pyörän omistaneena voin kyllä vakuuttaa, että 40 yläpään viskona varmaan riittää...sen hetken ennen kuin kilahtaa. Kaikista pyöristä mitä alla on tähän mennessä ollut, käy tuo kotarin LC8 selkeästi kuumimpana. Ulkolämpötilalla muuten on yllättävän vähän merkitystä siihen, että mikä on öljyn lämpötila esim. männänrengasurassa.
    Manuaalin mukaan: KTM recommends Motorex Power Synt 4T in the 10W/50 viscosity (for temperatures over
    0°C, 32°F) or 5W/40 (for temperatures under 0°C, 32°F).

    Öljytilavuus on verrattain pieni ja näemmä ei jäähdytintä.
  5. #1595
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Motox on ilmeisesti samaa tavaraa kuin Eurol ja VAGin merkkiöljyt. Varmaan se siellä voitelee ja virtaa siinä missä muutkin.
    Vaikea sanoa, miten paljon on panostanut tuotekehitykseen.
    Onko Delvacista oikeasti jotain käyttäjätietoa, miksi sitä kannattaisi välttää?
    Motonet ei ole panostanut oman tuonnin öljyjen tuotekehetilleyyn penniäkään seuraavasta syystä:
    Nuo MOTOX 10w40 sekä synt. että mineraali pohjainen ovat molemmat Shellin valmistamia öljyjä. Kun noita "halvempia" öljyjä ostelee niin kannattaa tarkistaa purkitusmaa. Kyseisissä öljyissä se on Hollanti jossa VAIN shellillä on purkitus jalostamo toisinsanoen aivan samaa öljyä kuin Shell VSX 4t. Motoxilla täysin samat luokitukset ja soveltuu myös märkäkytkimelle. Offtopiccina mainittakoon että shell on kehittänyt kyseisen öljyn Ducatin kanssa yhteistyössä ja omaankin Monsteriin tuota öljyä suositellaan. Älkää siis pelätkö noita halpamerkkejä, jos niissä on selvästi maininta luokituksista ja ennekaikkea soveltuuko se sinun pyöräsi kytkimelle.

    ps. AD-huollon omat öljyt ovat Mobilin purkittamia eli löytyy joka lähtöön öljyille pirkka-merkki.

    ja ei palkokasveja omaani kun en laita delvaccia (lähinnä soveltuvuuden takia)
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  6. #1596
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Oletko lukenut tätä ketjua ensinkään? Esim. B12:n kommentti 11.07.2008 klo 15:35?

    EDIT: Luokitukset kyllä löytyy
    Luokitukset löytyvät, mutta tuoteselostuksessa suositeltavat käyttökohteet rajoittuvat silti raskaaseen diesel-kalustoon. Ihan öljyn omassa tuoteselostuksessa siis.
    Delvac MX 15W-40
    Google löytää tuolle kyllä myös ne bensavaatimukset, mutta tuossa tuoteselosteessa ei bensakoneita mainita kertaakaan ja käyttökohteet on selvästi dieselkoneissa. En väitä, ettei tuo sopisi bensakoneille, mutta itse en halua valita ehdon tahdoin öljyä, joka selvästi on suunniteltu raskaita diesel-koneita silmälläpitäen. Omalla kohdallani on myös nuo muut, jo aiemmin luetellut syyt, miksen Delvacia ainakaan toistaiseksi vielä pyörääni laita.

    Ei tästä nyt kannattaisi ihan näin paljoa vääntää. Olen sanonut jo moneen kertaan, ettei minulla itselläni ole mitään Delvacia vastaan, saati sen käyttäjiä. Outoa, että muun öljyn käyttämistä pitää näin kovasti perustella.
    Viimeksi muokannut: Ankka; 11.04.2012 klo 22:48.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  7. #1597

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Manuaalin mukaan: KTM recommends Motorex Power Synt 4T in the 10W/50 viscosity (for temperatures over
    0°C, 32°F) or 5W/40 (for temperatures under 0°C, 32°F).

    Öljytilavuus on verrattain pieni ja näemmä ei jäähdytintä.



    Kotarissa on kuivasumppukone. Delvakkii en kyllä laittais tähän koneeseen. Omassa tällähetkellä Motulin 300 V sisällä.
    Ultrafast KTM machine .
  8. #1598
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    En väitä, ettei tuo sopisi bensakoneille, mutta itse en halua valita ehdon tahdoin öljyä, joka selvästi on suunniteltu raskaita diesel-koneita silmälläpitäen.
    Outoa, että muun öljyn käyttämistä pitää näin kovasti perustella.
    http://onninen.procus.fi/documents/o..._mx_15w-40.pdf

    "Mobil Delvac MX 15W-40 on tehty
    laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se takaa moottorin optimaalisen toiminnan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."

    Ei tarvi perustella muun öljyn käyttämistä vaan Delvacin vieroksumista

    "en halua" ei ole kovin hyvä perustelu.
  9. #1599
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Kotarissa on kuivasumppukone. Delvakkii en kyllä laittais tähän koneeseen. Omassa tällähetkellä Motulin 300 V sisällä.
    Kuivasumppu niin Delvacci ei voitele. Mutta on ainakin hyvä öljy tuo Motul, kun hintaa katsoo.
  10. #1600
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Delvac MX 15W-40
    Google löytää tuolle kyllä myös ne bensavaatimukset, mutta tuossa tuoteselosteessa ei bensakoneita mainita kertaakaan
    Kannattaisiko käväistä optikolla?
  11. #1601
    Sitäkun sopivan valikoivasti lueskelee

    Nojoo, jätetään jatkaminen vaihteeksi muille.
    <p>Honda VFR 800 -99</p>
  12. #1602
    Heh, katsotaanpa mitä tästä sanotaan..

    http://www-static.shell.com/static/a...imula_r4_l.pdf
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  13. #1603
    ^Hyvin tyypillistä tavallista mineraali perusöljyä (base stock II). Tuon tasoista ölppää löytynee jokaisesta marketista yms yleiskaupasta hyllymetreittäin.
  14. #1604
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    ^Hyvin tyypillistä tavallista mineraali perusöljyä (base stock II). Tuon tasoista ölppää löytynee jokaisesta marketista yms yleiskaupasta hyllymetreittäin.
    Ei taatusti löydy 15w40 joka marketista, ehkä joka Agrimarketista.
  15. #1605
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Ei taatusti löydy 15w40 joka marketista, ehkä joka Agrimarketista.
    Tartuit sitten yllättäen viskositeettiin, kun avainsana on base stock II- öljyt. Ja kyllä, ne ovat juuri noita yleisiä perusöljyjä (eri viskositeettiarvoilla), oli ostopaikka sitten market tai agrimarket.
  16. #1606
    Tässäpä on oikeen isolta kirkolta vastaus Delvac tuoteperheen sopivuudesta mp-kikottimiin. Vastaustahan siihen hauskaan JASO-DH1 ja 2 käyvyyteen mp:hen uupuu vieläkin..

    Niin ja kysymyshän ei ole ollut siitä sopiiko Vacci vai ei, sopii se.


    Hei,

    Virallisesti JASO MA luokituksen täyttäviä tuotteitamme ovat Mobil 1 Racing
    4T 15W-50 ja Mobil Extra 4T 10W-40.
    Näiden lisäksi monet käyttävät tosiaan Mobil Delvac -sarjan
    dieselmoottoriöljyjä, esim Mobil Delvac MX 15W-40 ja Mobil Delvac Super
    1400 15W-40 moottoripyörissä.
    Vaikka näitä öljyjä ei ole ensisijaisesti tarkoitettu moottoripyöriin, ne
    toimivat kuitenkin kokemusten mukaan ilmeisen hyvin moottoripyörän
    vaihteistossa ja kytkimessä.
    Huomatuksena kuitenkin, että Delvac -sarjan öljyt eivät siis virallisesti
    täytä JASO MA -luokitusta. Koska niitä ei ole alunperin tarkoitettu tähän
    käyttöön, niin niitä ei ole myöskään hyväksytetty.
    (Todennäköisesti ne kuitenkin täyttäisivät MA-luokituksen, jos hyväksyntä
    haettaisiin).

    Ystävällisin terveisin
    Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PU
    EAME Technical Help Desk, L&S Planning & Technology
    Sähköposti: TechDeskEurope@exxonmobil.com
    Puhelin: 0800 114181

    ExxonMobil Finland Oy Ab, PL 91, 02151 Espoo
    ExxonMobil tytäryhtiö
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  17. #1607
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Tässäpä on oikeen isolta kirkolta vastaus Delvac tuoteperheen sopivuudesta mp-kikottimiin.
    Loistokasta nollapostausta ExxonMobililta. Tiivistettynä siis: "Todennäköisesti ne kuitenkin täyttäisivät MA-luokituksen, jos hyväksyntä haettaisiin".

    Ajattelin kokeilla omaan GSF 600 Banditiin tätä ihmenestettä kun se ihan kivasti paransi aiemmankin pyörän vaihteiston toimivuutta. Toivotaan ettei heti hajoa käsiin...
    youtube.com/user/mototuomas
  18. #1608
    Lainaa Ankka kirjoitti Katso viesti
    Luokitukset löytyvät, mutta tuoteselostuksessa suositeltavat käyttökohteet rajoittuvat silti raskaaseen diesel-kalustoon. Ihan öljyn omassa tuoteselostuksessa siis.
    Delvac MX 15W-40

    "Erittäin suorituskykyinen dieselmoottoriöljy"
    .....
    "Käyttökohteet
    • Raskas liikenne ja pienempi tavarankuljetuskalusto
    • Muu liikkuva kalusto rakennusteollisuudessa, kaivostoiminnassa, louhinnassa ja maataloudessa
    • Yksi öljy kaikille moottoreille — vähentää eri öljyjen varastointitarvetta"
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #1609
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    "Erittäin suorituskykyinen dieselmoottoriöljy"
    .....
    "Käyttökohteet
    • pienempi tavarankuljetuskalusto"
    check [x]

    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #1610
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Tartuit sitten yllättäen viskositeettiin, kun avainsana on base stock II- öljyt. Ja kyllä, ne ovat juuri noita yleisiä perusöljyjä (eri viskositeettiarvoilla), oli ostopaikka sitten market tai agrimarket.
    Luokitukset olivat vähän vajavaiset, ehkä tässä olisi mielenkiintoisempi:

    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...%29_TDS_v1.pdf
  21. #1611
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    "Erittäin suorituskykyinen dieselmoottoriöljy"
    .....
    "Käyttökohteet
    • Raskas liikenne ja pienempi tavarankuljetuskalusto
    • Muu liikkuva kalusto rakennusteollisuudessa, kaivostoiminnassa, louhinnassa ja maataloudessa
    • Yksi öljy kaikille moottoreille — vähentää eri öljyjen varastointitarvetta"
    Samaa linkkiä lainaten:

    "Mobil Delvac MX 15W-40 on tehty
    laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se takaa moottorin optimaalisen toiminnan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."
  22. #1612
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Vastaustahan siihen hauskaan JASO-DH1 ja 2 käyvyyteen mp:hen uupuu vieläkin..
    Kyllä kannattaa tarkistaa että ainakin JASO-DH1 on kannun kyljessä, kun kaatelee öljyä Diesel mopoon.
    Onneksi Delvacissa on myös JASO-DH1, niin samaa öljyä voi käyttää koko MP ja auto kalustossa.
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  23. #1613
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Motonet ei ole panostanut oman tuonnin öljyjen tuotekehetilleyyn penniäkään seuraavasta syystä:
    Nuo MOTOX 10w40 sekä synt. että mineraali pohjainen ovat molemmat Shellin valmistamia öljyjä. Kun noita "halvempia" öljyjä ostelee niin kannattaa tarkistaa purkitusmaa. Kyseisissä öljyissä se on Hollanti jossa VAIN shellillä on purkitus jalostamo toisinsanoen aivan samaa öljyä kuin Shell VSX 4t. Motoxilla täysin samat luokitukset ja soveltuu myös märkäkytkimelle. Offtopiccina mainittakoon että shell on kehittänyt kyseisen öljyn Ducatin kanssa yhteistyössä ja omaankin Monsteriin tuota öljyä suositellaan. Älkää siis pelätkö noita halpamerkkejä, jos niissä on selvästi maininta luokituksista ja ennekaikkea soveltuuko se sinun pyöräsi kytkimelle.

    ps. AD-huollon omat öljyt ovat Mobilin purkittamia eli löytyy joka lähtöön öljyille pirkka-merkki.

    ja ei palkokasveja omaani kun en laita delvaccia (lähinnä soveltuvuuden takia)
    Aivan samoin Nesteen turbolexa 15W-40 ei ole kotimaista. Lukikohan siinä, että Nesteen valmistuttama...
    Kyllä nämä "halpisöljyt" tulee samasta isosta kyypistä. Markkinoija pistää omat mainokset kylkeen.
    Mut ei haittaa, toimii mopossa loistavasti!!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  24. #1614
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Luokitukset olivat vähän vajavaiset, ehkä tässä olisi mielenkiintoisempi:
    Base stock II- perusteista perusöljyä tuokin, joka on jo lähtökohtaisesti kaikilta merkittäviltä teknisiltä ominaisuuksiltaan heikompaa, kun verrataan esim basestock IV ja V- luokan tuotteisiin.

    Varmasti tarkoitettuun omaan käyttötarkoitukseensa oikein sopivaa liukastetta.
    Viimeksi muokannut: vma; 13.04.2012 klo 17:05.
  25. #1615
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Aivan samoin Nesteen turbolexa 15W-40 ei ole kotimaista. Lukikohan siinä, että Nesteen valmistuttama...
    Kyllä nämä "halpisöljyt" tulee samasta isosta kyypistä. Markkinoija pistää omat mainokset kylkeen.
    Mut ei haittaa, toimii mopossa loistavasti!!
    Ilmeisesti haetaan joko samaa asiaa tai sitten puhutaan aidasta ja seipäistä. Ettei tule väärinymmärryksiä. Tarkoitukseni oli siis valottaa mitä nämä halpisöljyt ovat tai kuka ne tekee. En siis väitä että halpis öljyt valmistetaan kaikki samassa jalostamontakanurkassa pienen pöydän alla jolta valuva öljy kaavitaan talteen. (tulipa huono kärjistys mutta kiireessä menkööt) Vaan moni öljy-yhtiö valmistaa öljyä esim enemmä kuin on kysyntää, jolloin myydään varastosta edullisemmin "ylijäämää" joka kuitenkin on samaa kuin alkup. pakkauksessa oleva. Tai sitten tilataan niin suuri määrä valmista tavaraa hyvillä sopimuksilla jolloin voidaan myydä öljy oman "merkin" alta. Mitä nesteen öljyyn tulee en tiedä mitä kaikkea neste / petrokemia jalostaa, mutta avainlippu merkittyjä öljykannuja ei ole tullut vielä eteen. En tosin ole sen kummemmin tälläisia metsästänytkään.

    Offtopicina vielä toivottavasti haettiin takaa samaa asiaa, vastaukseni johtui omasta taidottomuudesta lukea / ymmärtää seuraava lause: Kyllä nämä "halpisöljyt" tulee samasta isosta kyypistä. Markkinoija pistää omat mainokset kylkeen.
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  26. #1616
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Base stock II- perusteista perusöljyä tuokin, joka on jo lähtökohtaisesti kaikilta merkittäviltä teknisiltä ominaisuuksiltaan heikompaa, kun verrataan esim basestock IV ja V- luokan tuotteisiin.

    Osaatk osanoa, mitä base stockkia tämä on:

    http://www.valvoline.fi/tuoteseloste...4T%2010W40.pdf

    Äkkiseltään ei vaikuta yhtään edistyksellisemmältä kuin mikään ketjussa mainittu mineraaliöljy.
  27. #1617
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti
    Osaatk osanoa, mitä base stockkia tämä on:

    http://www.valvoline.fi/tuoteseloste...4T%2010W40.pdf

    Äkkiseltään ei vaikuta yhtään edistyksellisemmältä kuin mikään ketjussa mainittu mineraaliöljy.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  28. #1618
    Täällä on selvitetty nuo Base Groupit: http://www.performanceoiltechnology....categories.htm



    Group III:

    "Although they are not chemically engineered, they offer good performance in a wide range of attributes as well as good molecular uniformity and stability. They are commonly mixed with additives and marketed as synthetic or semi-synthetic products"


    "Mobil Delvac 1400 Super incorporates advanced additive technology providing the ability to "stay-in-grade" for long periods"

    "Mobil Delvac MX 15W-40 combines a blend of high performance base stocks with a progressive additive system to provide superior control of oil thickening due to soot build-up and high temperatures as well as outstanding resistance to oxidation, corrosion, and high temperature deposits.
    "


    Group III mineraaliöljyjä kaupitellaan osasynteettisinä ja kirjo onkin aika laaja. Esimerkiksi Delvac MX ja Castrol Power 1 kuuluvat näinollen samaan kategoriaan.
  29. #1619
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti

    Äkkiseltään ei vaikuta yhtään edistyksellisemmältä kuin mikään ketjussa mainittu mineraaliöljy.
    En ole tuommoista väittänytkään.
  30.  
  31. #1620
    Lainaa Suiza1400 kirjoitti Katso viesti


    Group III mineraaliöljyjä kaupitellaan osasynteettisinä ja kirjo onkin aika laaja. Esimerkiksi Delvac MX ja Castrol Power 1 kuuluvat näinollen samaan kategoriaan.
    Missä todetaan että Delvac MX on III- luokan tavaraa?
Sivu: 54 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 444525354555664 ... ViimeinenViimeinen