Sivu: 48 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1411:stä 1440:een 2791:sta
  1. #1411
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 24 2011,21:49) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Syys. 22 2011,17:56) kirjoitti
    Lainaa (battaglin @ Syys. 22 2011,08:59) kirjoitti
    Moottoripyörässä voidellaan moottoriöljyllä kahta asiaa, varsinaista moottoria ja sitten vaihteisto/kytkin-yhdistelmää. Sopivan öljy on siis kompromissi kahden aika erilaisen käytön välillä. Ehkä on niin, että moottori tykkää enemmän synteettisestä ja lootapuoli mineraaliöljystä. Synteettisen suurin etu on alhainen jähmepiste, josta taas ei moottoripyöräkäytössä ole minkäänlaista etua, kyllä ne ajohalut ihmeesti vähenevät, kun mittari näyttää -5 astetta.
    Öljyn liukkaudesta, siis vähemmästä kitkasta on myös kahdenlaista tietoa. Ford käyttää moottoreissaan semisynteetistä öljyä. Mainoksen mukaan mineraaliöljyä on seoksessa sen takia, että se vähentää kitkaa, siis vähentää polttoaineen kulutusta. Että ota näistä selvää, mikä on factatietoa?
    Uudessa öljyssä näin voi ollakin, mutta kun öljy on ollut koneessa esim. sen markkinointisyistä pidennetyn öljynvaihtovälin esim. 20.000km niin kyllä se mineraaliosasto on jo aikamoista tervaa eikä voiteluominaisuuksista ole enää tietoakaan.
    Kuules Italo: Kyllä se pidentynyt öljynvaihtoväli on sieltä insinöörin pöydältä lähtöisin ja tuotekehityksen sekä pitkällisen testaamisen tulos. Tietenkin kimmoke suunnitella öljy/moottori paremmaksi tulee markkinoiden tarpeesta pidentää huoltovälejä, jonka kautta taas saadaan etua kilpailijoihin.

    Voisitko mitenkään uskoa, että jos tehdas kertoo huoltoväliksi X kilometriä öljyllä joka täyttää luokituksen Y, moottori myös kestää sen? Paremmalla öljyllä voitelu toimii moitteetta sitten X+n kilometriä. Ja luulisin, että insinöörinä ymmärrät, että moottorin voitelu suunnitellaan niin, että se toimii moitteetta myös sillä kuluneella öljyllä huoltovälin loppupäässä. Siihen nähden kuinka paljon faktatietoa olet kirjoittanut öljyistä, heität välillä ihan uskomattomia mutusammakoita samasta aiheesta.
    Joo varmasti mun tekstin seassa on sammakoita ja muitakin eläimiä kun kuitenkin noubadi iis perfekt ja ääliövaihde tai väsymys painaa välillä päälle.

    Sanotaanko, että epäilen kuitenkin noita markkinointiosastojen ja insinöörien yhteistyössä venyttämiä huoltovälejä. Etenkin autoon vaihdatan ennen talvea uudet synteettiset poikkeuksetta, koska se auttaa käynnistyksessä ja muutenkin.

    Toki normikäytössä rauhallisella ajotavalla ja varsinkin kesällä kun voitelu pelaa melkolailla startista asti, niin mikäs siinä.

    Ja ketä muka kiinnostaa pätkääkään jos ajaa esim. firman autolla, se, että toimiiko se kuinka hyvin sitten sen kolmen vuoden liisarin jälkeen kun kilsoja ehkä sittenkin vasta se 60kkm ja tuohon kolme öljynvaihtoa tehty tai ehkä neljä. Kai ne nykykoneet sen kestää läjässä kunhan siellä jotain öljyä on.

    Sitten kun koneesta oikeasti otetaan tehoja, niin asiat muuttuu. Kaikkihan sen tietää, että kisassa kaikki vauhtia lisäävät ja hillitsevät osat kuumenee niin helvetisti. Silloin erotetaan jyvät akanoista.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  2. #1412
    Citroen C3:lla ajettiin vahingossa Mobilin 1:llä 34000km.
    Aitini ajaa Hyundai Getz 1.1 voimapesällä 35km/ viikossa ja siellä koneessa on jotku synteettiset öljyt laitettu vuonna 2009 .
    Koska kilometrejä ei ole viittä tuhatta ei vaiheta vieläkään .
    Triumph Tiger 800 XRX

  3. #1413
    Mielenkiintoista vääntöä täällä. Keskusteluissa monasti mainitaan, että SM-kisakuskitkin käyttävät kisapyörissään Delvacia. Voisiko joku antaa pari esimerkkiä niistä talleista/tiimeistä, jotka tuota käyttävät? Ettei jäisi ihan urbaanilegendan asteelle nuo puheet.
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  4. #1414
    Tuli sitten vaihdettua ennen talvea MX 15W40 öljyt Deauvilleen. Keskiseisontatuelta tuli vain kokeiltua, että ainakin vaihteet pelaa hyvin ylös ja alas.
    Sen myös huomasi, että Hondan merkkihuollossa vaihdetut öljyt oli 5000 km:n jälkeen aika mustat, miltähän ne näyttäisivät, jos ajaisi huoltotaulukon mukaiset 12 tkm?
  5. #1415
    Lainaa (Bobo @ Loka. 25 2011,17:08) kirjoitti
    Mielenkiintoista vääntöä täällä. Keskusteluissa monasti mainitaan, että SM-kisakuskitkin käyttävät kisapyörissään Delvacia. Voisiko joku antaa pari esimerkkiä niistä talleista/tiimeistä, jotka tuota käyttävät? Ettei jäisi ihan urbaanilegendan asteelle nuo puheet.
    Veikkaisin, ettet tule saamaan vastausta kysymykseesi.

    Itse kun keskustelin yhden kisamekaanikkonakin toimivan henkilön kanssa oli kanta selvä; Delvaccia ei ikänä moottoripyörän koneeseen ja piste. Ilmeisesti tuossa tallissa ei ainakaan sitten käytetä. *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  6. #1416
    Dodih...

    Otetaanpa taas kerran pieni ja hento ote siitä faktasta....
    että-tuota-jotta.... kuinka paljon ja minkä aikaa katuhommissa
    niitä "kaakkeja" esim. yli 100hp:n mopedeissa käytetään ?

    Just...... "kärpäsen paska valtameressä" verran.

    Sen vähän se pata pyörii Vitaliksellakin .... HALOO! .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #1417
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Luulenpa vaan, että jos noillä kaakeilla eli koneen tehoilla tai hevosvoimilla tai väännöillä olisi öljyn suhteen jotain merkitystä, niin vittu aivan varmasti myynnissä olisi erikseen hevosvoimaluokiteltuja öljyjä. Tietysti parempaan hintaan siellä tehokkaammaassa päässä. Mutta mitään tuollaista ei ole. Arvaanpa että tehokkaissa koneissa on tehoa kestävät laakerit ja ennekaikkea sellainen öljypumppu mikä pystyy painamaan öljynpainetta tarvittavan määrän.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #1418
    Lainaa (shyhander @ Loka. 28 2011,21:13) kirjoitti
    Luulenpa vaan, että jos noillä kaakeilla eli koneen tehoilla tai hevosvoimilla tai väännöillä olisi öljyn suhteen jotain merkitystä, niin vittu aivan varmasti myynnissä olisi erikseen hevosvoimaluokiteltuja öljyjä. Tietysti parempaan hintaan siellä tehokkaammaassa päässä. Mutta mitään tuollaista ei ole. Arvaanpa että tehokkaissa koneissa on tehoa kestävät laakerit ja ennekaikkea sellainen öljypumppu mikä pystyy painamaan öljynpainetta tarvittavan määrän.
    Tuossahan se asssiijjjan ytin piileekin .

    kun "kovat pojat lähtee paanalle.... homma menee kovaksi" .

    Mutaa mutaa...... Valmistajan on lähdettävä Wors Case-pohjalta jne.

    Mieteitäänpä nyt kaik yhes koos... ihan aikuisten oikeesti...
    kadulla..... montako "metriä" kadulla 50.000km pyörityllä
    "ohjuksella" on ajettu tappitehoilla..... ?

    Ryynäsen Topikin "saa" harvoin, mutta.... saitteko? .

    Suhteellisuudentajua!!!! Näissäkin hommissa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #1419
    Vuonna 1975 oli mulla Triumpissa Delvacit... keinuvipu söi ittensä venttiilin varren sisään Norjan Skibotnissa... työntötanko hyppäs vahdissa sijoiltaan ja BIG BANG !! ... hinauksessa mentiin 1974 Kontioralliin Ropinsalmelle kuitenkin... kaveri veti 700 Royal Enfieldillä niin liujaa kuin padasta irtosi...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  10. #1420
    suizaan laitoin delvacin 1400 15w-40. tuhat km meni ihan jees, sitten alko vaihteet takkuamaan
    Tupla-X -04
  11. #1421
    Kai se on tähän legendaariseen threediin....

    Joo, taannoiseen ZZR400:en tuli laitettua vac:it viime syksynä.

    Keväällä viileillä ilmoilla laatikko oli tahmea, enne ku kone lämpes. Sinänsä ei mikään ihme.

    Kesällä toimi samalla tavoin ku aikasemmilla ölpillä, mistä josta ei tietoa mitä olivat. Kaipa nuo jotain MP-öljyä olivat laittaneet Jokikoneessa. Ei mitään ongelmia tai kummempaa tehon lisäystä.

    K.o. härvelin kaatuminen paikallaan, mistä lunari (kone käynnissä), tuskin kuitenkaan aiheutui öljyistä( Mobil Delvac MX 15W-40).

    Hurja ku oon olevani, nii laitoin nykyiseen tunturiäsään staatoilin mopoöljyt. Keväällä katotaan pitääkö samantein vaihtaa jos ei vaihteet toimi/kone leikkaa..
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  12. #1422
    Lainaa (harald73 @ Loka. 28 2011,10:48) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Loka. 25 2011,17:08) kirjoitti
    Mielenkiintoista vääntöä täällä. Keskusteluissa monasti mainitaan, että SM-kisakuskitkin käyttävät kisapyörissään Delvacia. Voisiko joku antaa pari esimerkkiä niistä talleista/tiimeistä, jotka tuota käyttävät? Ettei jäisi ihan urbaanilegendan asteelle nuo puheet.
    Veikkaisin, ettet tule saamaan vastausta kysymykseesi.

    Itse kun keskustelin yhden kisamekaanikkonakin toimivan henkilön kanssa oli kanta selvä; Delvaccia ei ikänä moottoripyörän koneeseen ja piste. Ilmeisesti tuossa tallissa ei ainakaan sitten käytetä. *
    Näin minäkin veikkaisin
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  13. #1423
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Bobo @ Loka. 29 2011,11:40) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Loka. 28 2011,10:48) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Loka. 25 2011,17:08) kirjoitti
    Mielenkiintoista vääntöä täällä. Keskusteluissa monasti mainitaan, että SM-kisakuskitkin käyttävät kisapyörissään Delvacia. Voisiko joku antaa pari esimerkkiä niistä talleista/tiimeistä, jotka tuota käyttävät? Ettei jäisi ihan urbaanilegendan asteelle nuo puheet.
    Veikkaisin, ettet tule saamaan vastausta kysymykseesi.

    Itse kun keskustelin yhden kisamekaanikkonakin toimivan henkilön kanssa oli kanta selvä; Delvaccia ei ikänä moottoripyörän koneeseen ja piste. Ilmeisesti tuossa tallissa ei ainakaan sitten käytetä. *
    Näin minäkin veikkaisin *
    En SM-kuskeja tunne, että pystyisi sanoman kuka käyttää ja mitä öljyä. Muuten noista ratatouhuissa tiedän monia, jotka ajavat Delvacilla. Itsekin sillä muutaman öljynvaihdon suhasin, eikä kyllä ratakäytössä juuri mitään eroa ns. mopoöljyihin. 10x kalliimpi esteriöljy kesti hyvänä n. päivän kauemmin kuin halvemmat mopoöljyt ja työkoneöljyt.
    Superbike #7
  14. #1424
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,12:22) kirjoitti
    10x kalliimpi esteriöljy kesti hyvänä n. päivän kauemmin kuin halvemmat mopoöljyt ja työkoneöljyt.
    mistä tiedät kun öljy ei ole enää hyvää?
    (rehellinen kysymys ilman hattuilua)
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #1425
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (SamiN @ Loka. 29 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,12:22) kirjoitti
    10x kalliimpi esteriöljy kesti hyvänä n. päivän kauemmin kuin halvemmat mopoöljyt ja työkoneöljyt.
    mistä tiedät kun öljy ei ole enää hyvää?
    (rehellinen kysymys ilman hattuilua)
    Lyhyesti: Vaihteiston toiminnasta kone kuumana, jos öljynvaihtoväli venynyt liian pitkäksi. (Todettu edellisessä pyörässä)
    Yleensä silmä-/tuntumamääräinen tarkastelu öljynvaihdon yhteydessä. Tarkempi analyysi vaatisi labran. Olis toi esteri vielä varmaan kestäny päivän tai pari, mutta ei antanu luonto periks ajaa yli viittää päivää rataa samoilla öljyillä.

    Disclaimerina sen verran, että tiedän, ettei öljyn kaikkia ominaisuuksia saa katsomalla ja kokeilemalla selville. Moottoriöljy sattuu olemaan vain voiteluaine, ja voitelun kannalta tärkeintä on, että öljy on riittävän puhdasta ja viskositeetti on oikea. Vaihdan siis öljyt mieluummin liian usein kuin vähän liian harvoin. Myöskään mainostekstit eivät jaksa hirveästi kiinnostaa jos purkin kyljestä löytyvät oikeat kirjain- ja numeroyhdistelmät.
    Superbike #7
  16. #1426
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,20:48) kirjoitti
    Moottoriöljy sattuu olemaan vain voiteluaine, ja voitelun kannalta tärkeintä on, että öljy on riittävän puhdasta ja viskositeetti on oikea.
    Moottoriöljy ei ole vain voiteluaine. Öljy siirtää likaa moottorista ja vaihteistosta öljynsuodattimeen, kuljettaa lämpöä kuumista paikoista viileämpiin paikkoihin ja suojaa korroosiolta.



  17. #1427
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,20:48) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Loka. 29 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,12:22) kirjoitti
    10x kalliimpi esteriöljy kesti hyvänä n. päivän kauemmin kuin halvemmat mopoöljyt ja työkoneöljyt.
    mistä tiedät kun öljy ei ole enää hyvää?
    (rehellinen kysymys ilman hattuilua)
    Lyhyesti: Vaihteiston toiminnasta kone kuumana, jos öljynvaihtoväli venynyt liian pitkäksi. (Todettu edellisessä pyörässä)
    Yleensä silmä-/tuntumamääräinen tarkastelu öljynvaihdon yhteydessä. Tarkempi analyysi vaatisi labran. Olis toi esteri vielä varmaan kestäny päivän tai pari, mutta ei antanu luonto periks ajaa yli viittää päivää rataa samoilla öljyillä.

    Disclaimerina sen verran, että tiedän, ettei öljyn kaikkia ominaisuuksia saa katsomalla ja kokeilemalla selville. Moottoriöljy sattuu olemaan vain voiteluaine, ja voitelun kannalta tärkeintä on, että öljy on riittävän puhdasta ja viskositeetti on oikea. Vaihdan siis öljyt mieluummin liian usein kuin vähän liian harvoin. Myöskään mainostekstit eivät jaksa hirveästi kiinnostaa jos purkin kyljestä löytyvät oikeat kirjain- ja numeroyhdistelmät.
    Vaihteiston vai kytkimen? Miten vaihteisto toimii vanhoilla öljyillä erilailla?
    Entä miten tuntuma/silmämääräinen tarkastelu? Menee liruksi ja on mustaa?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  18. #1428
    No omassa tapauksessa mittarin mukaan 13tkm ajetussa saksantuonti cbr hondassa vaihteisto tökki varsinkin alaspäin vaihettaessa. Aattelin jo, et vaihelaatikossa tai kytkimessä on jotain vikaa. Kotisuomes vaihoin Delvacit laatikkoon, niin jo alko vaihteet toimiin, *niinkö ois olettanutkin niiden toimivan. *
  19. #1429
    Lainaa (3SormiJack @ Loka. 30 2011,01:54) kirjoitti
    No omassa tapauksessa mittarin mukaan 13tkm ajetussa saksantuonti cbr hondassa vaihteisto tökki varsinkin alaspäin vaihettaessa. Aattelin jo, et vaihelaatikossa tai kytkimessä on jotain vikaa. Kotisuomes vaihoin Delvacit laatikkoon, niin jo alko vaihteet toimiin, *niinkö ois olettanutkin niiden toimivan. *
    No jos olisit vaihtanut jotkut muut öljyt ensin niin olisihan sekin voinut vaikuttaa samalla tavalla? Vai vaihdoitko ensin jotain muuta ja vasta sitten Delvaccia? Jos suoraan Delvacit niin eihän voi varmaksi sanoa että sen ansiota ainoastaan.

    Muutenkin niin outoa tämä öljyn kanssa läträäminen, ostetaan kymppitonnin tai kalliimpi pyörä ja ei itketä yhtään, sitten aletaan nuukailemaan muutaman euron takia.
    Honda XL1000VA 2006
  20. #1430
    No jos olisit vaihtanut jotkut muut öljyt ensin niin olisihan sekin voinut vaikuttaa samalla tavalla? Vai vaihdoitko ensin jotain muuta ja vasta sitten Delvaccia? Jos suoraan Delvacit niin eihän voi varmaksi sanoa että sen ansiota ainoastaan
    No osoittaa tuo ainakin sen, että ei Delvac ole niin huono öljy, kun mopoöljymiehet antavat ymmärtää. Ja kun öljyn hinta on 30% "huippuöljyn" hinnasta, niin voi hyvin vaikka vaihtaa useammin öljyt, jos pelkää niiden menevän litkuksi. Sitä en kyllä usko, kun dieselkäytössä vaihtoväli on 20-30 tkm.
  21. #1431
    Lainaa (3SormiJack @ Loka. 30 2011,01:54) kirjoitti
    No omassa tapauksessa mittarin mukaan 13tkm ajetussa saksantuonti cbr hondassa vaihteisto tökki varsinkin alaspäin vaihettaessa. Aattelin jo, et vaihelaatikossa tai kytkimessä on jotain vikaa. Kotisuomes vaihoin Delvacit laatikkoon, niin jo alko vaihteet toimiin, *niinkö ois olettanutkin niiden toimivan. *
    Menemättä sen enempää itse tapaukseen ja D:hen,

    TÄSSÄ KOULUESIMERKKI KAIKKIEN "OIKAISUJEN" ÄIDISTÄ ! .

    Tämä logiikka (siis sen täydellinen puuttuminen)
    on se perussynti, kokonaisuuden hahmottamisen ohella, jonka vuoksi asia kuin asia saadaan
    menemään ojasta allikkoon ja useammankin kerran
    "korjauksen" jälkeen asia ei ole vieläkään kunnossa .

    Aihepiiri voi olla melkein mikä tahansa ja tunaroimassa
    on usein ammatillistakin kredibiliteettiä omaavia,
    kovapalkkaisia asiantuntijoita.... eikä vähiten
    insinöörejä . (sori vaan )

    Se on pikku juttu kun todetaan iloisena, että
    "tästä se johtui" mopon laatikon liukkauden
    puitteissa..........

    Mutta tuolla on tapana tehdä ihan miljoonaluokan
    kustannusvaikutuksia omaavia "oivalluksia"
    täsmälleen yhtä laittamattomin päätelmin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #1432
    Lainaa (battaglin @ Loka. 30 2011,08:43) kirjoitti
    No jos olisit vaihtanut jotkut muut öljyt ensin niin olisihan sekin voinut vaikuttaa samalla tavalla? Vai vaihdoitko ensin jotain muuta ja vasta sitten Delvaccia? Jos suoraan Delvacit niin eihän voi varmaksi sanoa että sen ansiota ainoastaan
    No osoittaa tuo ainakin sen, että ei Delvac ole niin huono öljy, kun mopoöljymiehet antavat ymmärtää. Ja kun öljyn hinta on *30% "huippuöljyn" hinnasta, niin *voi hyvin vaikka vaihtaa useammin öljyt, jos pelkää niiden menevän litkuksi. Sitä en kyllä usko, kun dieselkäytössä vaihtoväli on 20-30 tkm.
    Aika harvassa noi diisselimoottoripyörät...
    Ja kohtuullisen paljon kilometrejä jos yleensäkki öljyllä kun öljyllä ajetaan 30tkm. Työpaikalta lähettivät volkkarin 30tkm Longlife vaihtoljyt VTT:lle tarkistettavaksi ja vastauksena oli että voiteluarvo oli vettä vastaavaa, joku liukuvoiteluarvo tai vastaava muutamassa prosentissa, toi voitelu on kai tärkeä moottorille. Muutaman moottoriremontin jälkeen longlifet vaihdetaan 20tkm kohdalla viimestään. (pikku vikoja, muutama venttiilivaurio, hajonnut mäntä, rikkoutunut turbo ja kaiken huippuna katkennu kampiakseli). Eihän noista tietty täyttä varmuutta syystä ole, mutta ongelmat loppu kun huolto tiivisty.

    Se pieni hinnassa saavutettu etu häipyy kohtuu nopeesti suodattimiin ja jäteöljyn käsittelyyn... puhumattakaan jos ei vaihto itsellä onnistu. Kilometriä kohden se hintaero kuitenkin on joka tapauksessa mitätön.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  23. #1433
    Kait tuon delvacin halpuus perustuu siihen, että rekkafirmat eivät alistu masamaan toistakymppiä öljystä, jota vaihdossa menee rekan koneeseen noin 30 litraa. Ja on dieselöljyissä myös synteettinen vaihtoehto, kuulemma esim. mersun huolto-ohjelmassa synteettisen moottoriöljyn vaihtoväli on aika käsittämättömät 100 tkm.
    Mopomiehiltä on mukava nyhdätä tuo toistakymppiä, vaikka todellsuudessa samantasoista öljyä myydään isommissa astioissa muuhun käyttöön 70-80% halvemmalla. Tuosta on kysymys, ei sen kummemmasta. Mutta pitää sitä kaupiaankin elää.
  24. #1434
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,20:48) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Loka. 29 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Loka. 29 2011,12:22) kirjoitti
    10x kalliimpi esteriöljy kesti hyvänä n. päivän kauemmin kuin halvemmat mopoöljyt ja työkoneöljyt.
    mistä tiedät kun öljy ei ole enää hyvää?
    (rehellinen kysymys ilman hattuilua)
    Lyhyesti: Vaihteiston toiminnasta kone kuumana, jos öljynvaihtoväli venynyt liian pitkäksi. (Todettu edellisessä pyörässä)
    Yleensä silmä-/tuntumamääräinen tarkastelu öljynvaihdon yhteydessä. Tarkempi analyysi vaatisi labran. Olis toi esteri vielä varmaan kestäny päivän tai pari, mutta ei antanu luonto periks ajaa yli viittää päivää rataa samoilla öljyillä.

    Disclaimerina sen verran, että tiedän, ettei öljyn kaikkia ominaisuuksia saa katsomalla ja kokeilemalla selville. Moottoriöljy sattuu olemaan vain voiteluaine, ja voitelun kannalta tärkeintä on, että öljy on riittävän puhdasta ja viskositeetti on oikea. Vaihdan siis öljyt mieluummin liian usein kuin vähän liian harvoin. Myöskään mainostekstit eivät jaksa hirveästi kiinnostaa jos purkin kyljestä löytyvät oikeat kirjain- ja numeroyhdistelmät.
    Niinno. Öljyä on tullut ihan analysoituakin ja esteri oli yhä uudenveroista 2 kesän jälkeen. Testausvaihe tuli eteen kun ei itsellä enää "luonto kestänyt" vetää samoilla öljyillä. Ja ihan syyttä.

    Pelottavaa muuten kun insinööri alkaa mutuilemaan. Helvetti lieneee jäätymässä
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  25. #1435
    Taidan minäkin siirtyä viimein Delvacin tai Neste LXE 15w40 käyttäjäksi. Ajokkina on reilut 60 tonnia ajettu Varadero, johon olen teettänyt Blackstones labsissa öljyanalyysejä muutaman kerran uudesta saakka. Olen käyttänyt eri merkkisiä täys- ja osasynteettisiä öljyjä ja vaihtoväli on ollut minimissään 4050 ja maksimissaan 7600 km. Sisäänajon jälkeen näytteiden kulumismetallit ovat olleet kauniisti VTR1000-moottoreille tyypillisiä, mutta öljyjen ominaisuuksiin olen pettynyt muutaman kerran. Viimeinen niitti oli, kun 4050 km ajettu Shell Advance VSX 10w40 oli analyysin mukana tulevan kommentin *mukaan muuttunut viskositeetiltaan 5w30-öljyä vastaavaksi. Kyse ei ole, että olisin esimerkiksi katkoajossa laimentanut öljyä bensalla, myös veden ja glykolin suhteen öljy oli kunnossa, leimahduspiste oli 400 f (204 astetta C), siin hyvää tasoa aiempiinkin verrattuna. Ajan pyörällä pelkkää pitkää matka-ajoa, 2500 km noista öljyillä ajetuista 4000 kilometristä tuli kolmessa päivässä Norjan- ja lapinreissulla.
    Samanlaista ohenemista on ilmennyt muissakin öljyissä, mutta Advance VSX romahti poikkeuksellisen pienillä kilometreillä, mieleen tulee, mitä siitä olisi ollut jäljellä esimerkiksi kymppitonnin jälkeen. Pitänee alkaa katselemaan maatalouskauppojen hyllyjä ja ostaa öljyt sieltä
    Happy with Honda
  26. #1436
    Lainaa (xx851z @ Marras. 02 2011,22:15) kirjoitti
    Advance VSX romahti poikkeuksellisen pienillä kilometreillä, mieleen tulee, mitä siitä olisi ollut jäljellä esimerkiksi kymppitonnin jälkeen. Pitänee alkaa katselemaan maatalouskauppojen hyllyjä ja ostaa öljyt sieltä
    no entäs sitten tämä joidenkin maatalousvoiteluaineuskovaisten mainostama tapa kompensoida näiden epäilemättä messiaanisten aineiden hintaa vaihtamalla öljyt noin joka kolmansissa liikennevaloissa... ?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27. #1437
    Lainaa (pecha @ Marras. 02 2011,23:29) kirjoitti
    Lainaa (xx851z @ Marras. 02 2011,22:15) kirjoitti
    Advance VSX romahti poikkeuksellisen pienillä kilometreillä, mieleen tulee, mitä siitä olisi ollut jäljellä esimerkiksi kymppitonnin jälkeen. Pitänee alkaa katselemaan maatalouskauppojen hyllyjä ja ostaa öljyt sieltä
    no entäs sitten tämä joidenkin maatalousvoiteluaineuskovaisten mainostama tapa kompensoida näiden epäilemättä messiaanisten aineiden hintaa vaihtamalla öljyt noin joka kolmansissa liikennevaloissa... ?
    Noista tehdyistä analyyseistä on tullut sen verran vertailutietoa, että jos vaikka ajaisin ihmeöljyllä 5000 km minulle tyypillistä ajoa ja sen jälkeen näyte amerikkaan analyysiin. Uskoakseni näin saisin selville kannattaako vaihtaa joka kolmansissa vai joka neljänsissä valoissa vai pysytellä mp-öljyissä. Täyssynteettinen Shellin Advance Ultra on muuten ollut minulla ainoa öljy joka pysyi kuosissaan 5700 km vaihtovälin, sitä on vain täältä paikkakunnalta vaikea saada. Teboilin Superbike oheni, mutta oli lopussakin tukevaa tavaraa noihin osasynteettisiin 10w40 litkuihin verrattuna.
    Happy with Honda
  28. #1438
    Laitetaas tähän väliin vinkvink: bongattu tänään Jämsän Tarvikekeskuksessa parikytlitrasia mx:iä ja tonninelisatasia muutamia päniköitä a' 65e.
    Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
  29. #1439
    Lainaa (nuunii @ Marras. 21 2011,22:45) kirjoitti
    Laitetaas tähän väliin vinkvink: bongattu tänään Jämsän Tarvikekeskuksessa parikytlitrasia mx:iä ja tonninelisatasia muutamia päniköitä a' 65e.
    huomenna tuolla ihmetellään kun motoristit valtaa piha-alueen ja ostaa putiikin tyhjäksi delvakeista
  30.  
  31. #1440
    motonetissä 1400:sta 59.9e 10w-30 ja 10w-40



    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
Sivu: 48 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38464748495058 ... ViimeinenViimeinen