Anteeksi kielenkäyttöni, mutta mitä vittua tää onParit kerrat saattunu silmään ku joissain kommenteissa "delvac" mainittu ja hymiöt perässä. Pakkohan se oli tutkia ja luettuani tätä ketjua tovin, en voi todeta edelleen kuin...
..mitä vittua jätkät hei![]()
CBR600F4i
Uskonto.(Artsi1 @ Heinä. 05 2011,22:12) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Enpä paremmin tuota osaisi tiivistää!(pecha @ Heinä. 05 2011,23:36) kirjoitti
Kun faktat loppuu, niin uskonto alkaa, niin se on.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
se toinen on uskonto, se mp:n kuva purkinkyljessä-uskonto. delvac on kokemus.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
ot, mut parillakin tutulla on klongswagonin TiSsI-motti hajoillut vähän väliä.. ovat vaihtaneet jo merkkiä kun kyllästyivät makuuttamaan tsi:tä pajalla joka viikko, niitä uusia ja vähän ajettuja. se motti on kuulemma sus.(enkero @ Kesä. 22 2011,22:08) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
(pecha @ Heinä. 05 2011,23:36) kirjoitti
![]()
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
Ja elämys...(pecha @ Heinä. 05 2011,23:36) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Uskonasioista en mene saarnaamaan vastaan mitäänJa enpä olisi uskonut että ihan näin "kova" juttu tämä delvac-ihmeöljy tosiaan on. Ateistina taidan kuitenkin jättää laittamatta omaan pärrääni ja jatkan kalliilla pakanaöljyllä oman pikkupiruni voitelemista
![]()
CBR600F4i
Nyt huuvatin kolme päivää ykkösellä suolla delvakit sisällä eikä menny rikki, vaikka kuinka yritin. Eikä ees hävinny öljyjä. Onneks ei ollu öljynlämpömittaria..(Miihkali @ Kesä. 22 2011,22:51) kirjoitti
Just laitoin Mobil Delvac 15W 40 MX ölpät pyttyyn.
Ja 30 kilometriä myöhemmin on kerrottavana sekä subjektiivista mutu-tuntumaa että objektiivisia mittaustuloksia.
Mutua:
-Kytkin ottaa tasaisemmin kiinni ihan alakierroksilta kun lähtee liikkeelle. Kytkinkahvaa voi käsitellä kuin se olisi "jousi", eli luistatus sujuu ilman tökkimisiä ja tärinää kuten ennen tuppasi käymään
-Kone tuntuis käyvän hivenen äänettömämpänä, mutta tämä kyllä voi johtua siitäkin että edellisillä litkuilla oli ajettu jo vajaa 10K
-Vaihtaminen sujuu kaikilla vaihteilla sujuvasti, jotenkin livakampaan tyyliin. Välillä rupes tuntumaan että mahdoinko vaihtaakaan kun ei loksahtele vaiheet silleen kovasti kuten ennen.
Faktaa:
-Kytkin luistaa nyt @7500 rpm kun se aiemmin rupesi luistamaan @6000 rpm kakkosvaihteella (noin 80km/h nopeudessa). Nyt 7500 rpm kakkosvaihteella pääsee jo vähän yli satkun vauhtia. Ohitukset muuttuivat just entistä räväkämmiksi ;)
-Kytkimen luistamistapa muuttui heti: aiemmin luistaminen teki sen että kytkimestä lähti kokonaan pito ja kierrokset pomppas heti aivan tappiin. Nyt luisto tapahtuu "graceful" -tyyppisesti, eli kytkin alkaa luistamaan pikkuhiljaa nykien ja luistoa on helppo hallita kaasukädellä.
Nyt näyttää siltä, että pitää ajaa nykyisellä kytkinlevypakalla ehkä joku tonni, vaihtaa seuraavat Delvacit vielä koneeseen ja kattoa katooko tuo luisto vai ei. Jos homma ei siitä korjaannu niin uudet levykkeet asemaan noproblemo.
Summasummaarum: Oikein positiivinen kokemus itsellä tämä Delvac -pakanallisuus. Hyvin toimii Honda Magna VF750C vm 1997 koneessa.Taitavat ammattiliikkeessä (valtuutettu honda huolto) laittaa koneeseen jotain B-luokan litkuja, jos eivät tuon paremmin futaa pyörässä. Liiketaloudellisesti ajatellen sehän lienee heille kustannustehokkain vaihtoehto, koska pyörät hajoilee herkemmin ja litku on halpaa. Taidanpa jatkossa kiikuttaa itte öljyt kaupasta ja vaihtaa omaan koneeseen niin tiiänpä ainakin mitä siellä pytyssä pulputtaa. Delvac sattui sopimaan mun pärrään näköjään. Laitan vielä jatkotarinaa noin 1000 km päästä. Kytkimen käytöksen muuttuminen paremmaksi on riittävän hyvä syy pitää delvacit jatkossakin käytössä. Edullinen hintakaan ei tietty haittaa. ;)
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
Ei minään *ttuiluna, mutta ei sitä öljyn hyvyyttä taikka huonoutta ensinnäkään mitata sillä, että millähän kierrosluvulla kytkin alkaa luistamaan (kytkimen ei nimittäin tule luistaa)...
Ja jollei ole mitään hajua, mitähän koneessa on tätä ennen ollut, silloin kai lienee aika paha kohdistaa haukkujakaan minnekään? Siellähän on voinut olla vaikka aivan samaa kamaa.
Mutta älä toki anna näiden haitata uskoontulemisen kokemustasi...![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Faktaa:(pakoistinen @ Heinä. 22 2011,19:46) kirjoitti
Kytkinlevyt ovat lopussa jos kytkin tuolla tavalla luistaa. Tai jos pyörässä on vaijerikytkin, voi sen säätö olla liian tiukalla. Tuo ei enää korjaannu millään öljyllä.
Pecha: Minä en v*ttu ymmärrä, että mikä sinua tässä öljyssä riepoo. Ihme höpötystä jostain uskonnosta, vaikka sopivuus moneen pyörään on varmistettu öljyluokitusten perusteella. Ei tämä missään nimessä jokaiseen vehkeeseen sovi, mutta useimpiin kyllä. Vai onko tuo ihmisten uskovaiseksi haukkuminen vain tapa piilotella omasta teknisestä tietämättömyydestä johtuvaa epäluuloa?
Superbike #7
Mäkin olen aika skeptinen tyyppi. Kytkin vaan toimii eri tavalla kuin aiemmin tällä ölpällä. Aiempi liru oli paljon juoksevampaa.
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
Kytkinlevyt vaihtoon. Jos olet luistatellut jo pidemmän aikaa, niinkuin ainakin minä ymmärrän tuosta tekstistä, niin vaihda myös välilevyt.
Mekaaniset äänet todennäköisesti muuttuvat jonkin verran tuoreiden öljyjen myötä. Öljyn viskositeettia ei voi arvioida silmämääräisesti. Ja muistathan että lämmin öljy on huomattavasti juokevampaa kuin purkista kaadettava.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Usko tai älä, mutta itse öljyssä ei riepo yhtään mikään. Voi olla ihan oivallinen valinta tiettyihin pyöriin.(Nitrous @ Heinä. 23 2011,11:56) kirjoitti
Riepoo lähinnä sellainen epätieteellinen "todistelu", mitä tämä thriidi (tai itse asiassa kaikki öljy-aiheiset keskustelut) on turvoksissa. Tyyliin "ajoin näillä päivän, ja hyvältä tuntui, niin nytpä suosittelen tätä kaikille".
Huvittavaa on myöskin se, kun lähdetään suosittelemaan jollekin toiselle, johonkin toiseen pyörään ja täysin vailla mitään hajua, mitkä luokitukset ko. pyörässä pitäisi edes täyttyä (tosin tällöin ei sanojalle ole varmaan yleensäkään tuttuja koko käsitteet viskositeetti ja API-luokitus). <-- ja tätäkin siis tapahtuu öljykeskusteluissa, ja paljon.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ehkäpä pisin ja uskottavin trollotilol-ketju ikinäToivottavasti kovin moni ei ota näitä juttuja tosissaan...sehän olisi kuin ottaisi aasinleima-tatskan otsaan ja sanoisi "Moi mä oon vähä pihalla. Nimeni on Tero."
Ei muuta ku jatkakaa, tätä on hauska lukea![]()
CBR600F4i
Täällä nyt vaan keskustelee monenlaisen kokemustason omaavaa porukkaa.. *
On kavereita jotka selvästi ovat ikänsä olleet tekemisissä koneiden parissa ja rassanneet vehkeitä moottorisahasta maansiirtokoneisiin ja tietävät mitä se öljy siellä kytkimessä tai vaihteistossa ihan oikeasti tekee..
Sitten on taas ehkäpä täysin ulkopuolisen näkemyksen varassa mielipiteitään rakentavia ja kaikkea siltäväliltä..
Edelleenkin se valmistajan suosituksen noudattaminen täsmällisesti on turvallisin vaihtoehto, vaikka se ei paras välttämättä olisikaan..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Jammun ohjekirja ainakin kieltää dieselmoottoriöljyn käytön, eli en aio edes kokeilla Delvac:ia tai muita vastaavia, joista löytyy API-diesel luokitukset (esim CD, CE, CF, CG). MP-öljyä on saatavilla hyvin ja eipä tuo eri öljyjen litrahintojen ero ole loppupeleissä niin merkitsevä.
Lisäksi tässä on nyt taisteltu yhden Hondan mönkijän märkäkytkimen kanssa, jossa levyt ovat liimautuneet kiinni toisiinsa. Ko. vehkeessä on käytetty aiemmin öljyä, joka on tarkoitettu dieselmoottoreille.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Juu ei kannata käyttää jos pyörän ohjeen mukaan luokitukset ei täyty. Wikipedian mukaanhan delvaggi kyllä käy Yamaha FZ-6 mopoon, mutta wikipedia lähteenä voi olla yhtä luotettava kun vessapaperi pyhkäsyn jälkeen. Joka tapauksessa siellä wikipediassa seisoo sen Yamalube-suosituksen lisäksi että "Recommended engine oil grade - API service SG type or higher, JASO standard MA", eli ihan sama vaade kun vaikka mun vanhassa diversionissa.(wellu_76 @ Heinä. 24 2011,15:22) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
aukasin ropun, lorruuttelin wanhat vacit pois, roppu kiinni ja suodatin vaihtoon samalla. lorottelin uuet vacit konneeseen ja a vot, taas passaa loppukesän reissut pärryytellä kawiosaakelilla. suodattimeen hieroin vaccia kumihuulille kuin kipiään.. oli ja siis on, genuine parts suodatin. korkkiin kans hieroin vaccia. kyllä taas passaa. niin se vaccihan on sopivaa myös bensiinikäyttöisiin konneisiin, niin maatallous, rekka- kuin rätkäliikenteeseenki misä märkäkytkin tai pitkiä matkoja kulethaan.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
+1. Sehän on yleiskäyttöinen öljy.(kawabata @ Heinä. 26 2011,03:58) kirjoitti
Tuollahan oli threadissa aiemmin jopa Mobil:n edustajalta kirjallinen vastaus, jossa hän totesi että vacci sopii hyvin myös moottoripyörään.![]()
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
Laittoivat 48 tkm määräaikaishuollossa Zetoriin Castrolin täyssynteettistä.
Ihme ja kumma, mutta vaihteiden käytös muuttui todella ärsyttäväksi.
Vapaa ei meinaa löytyä millään, kakkosen päälle saaminen vaatii väkivaltaa ja kolina
kaikissa vaihdoissa melkoinen.
Kytkinkin takertelee, varsinkin lämpimällä koneella.
Selkeä muutos huonompaan edellisistä öljyistä, jotka olivat jotain
Kendallin prätkäöljyä, muistaakseni.
Delvaccia seuraavaksi. Liityn Kawabatan lahkoon.
ZZR 1200
Mutta se ei kiella kayttamasta oljya josta loytyy noiden lisaksi luokitukset myos bensiinimoottoreille.(wellu_76 @ Heinä. 24 2011,15:22) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Mun käsittääkseni ohje kieltää käyttämästä öljyä, josta löytyy diesel-luokitukset vaikka öljy olisi tarkoitettu myös bensamoottoreille.(GoSpel @ Heinä. 26 2011,11:48) kirjoitti
Ei ne bensamoottori luokitukset kumoa diesel-luokituksia.
Tämä nyt koskee vain Jammun FZ6-mallin ohjekirjaa. En tiedä millaiset suositukset on muille pyörille annettu.
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Niinpas nakyy olevan ainakin 2008 mallissa. Vetoavat kytkimen luistamiseen mika ei pitaisi olla riski oljylla jolla markien jarrujen luokat. Piti hakea kollegan biken Owners Manual. Simputuksella uhaten sen hanelta riistin.(wellu_76 @ Heinä. 26 2011,12:50) kirjoitti
Hassua ja hieman ristiriitaista kun samalla kieltavat suositusta korkeamman API-oljyn kayton, mutta kohdassa "Specifications" (sivu 8-1)sanotaan "API service SG type or higher"...
10-50 eivat myoskaan suosittele, mika on ymmarrettavaa. Muistan joskus Yamaha palstalla hyvan kirjoituksen aiheesta nahneeni.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
voivoi tätä pähkimisen määrää... käykö se vai eikö se käy!?!?
Jollei huvita pähkiä – sen enempää kuin alkaa suorittamaan jotain kokeiluja! – niin sitten sitä pistää koneeseensa juuri sitä, mitä ohjekirja suosittaa, ja on sitten vaikka sen neljätoista penniä köyhempi per ajokausi – vaan eipä tartte vaivata päätään moisilla turhuuksilla!
Ja muuten kas kummaa, ainakaan omaan kamppeeseeni ohjekirjan mukainen öljy EI OLLUTKAAN edes toiseksi kalleinta, mitä kaupasta saa, vaikka täältä luin ettei ole olemassa kuin hyvin halpaa ja sikakallista. Reipas 180.000km on nyt kolmella eri (mutta samantyyppisellä koneella olevalla) pyörällä menty, käytyjä maitakin +40, ja konepuolen korjauskulut olleet tähän asti 0 penniä. Varmasti on huonoa kamaa, mutta riittää minulle. EIKÄ TARVI PÄHKIÄ.
Mutta jokainen tekee asiat toki ihan omalla tyylillään, ei siinä mitään...![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
^ Jaa, kylla sinun kantasi asiaan on tullut kaikille aivan selvaksi. Parisataa viestia sitten jo...
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ihme juttu, että Delvacin käyttö häiritsee niitä joilla sitä ei koneessa ole
Itsellä on MX toiminut erinomaisesti, viimeisimpänä verrokkina Castrolin Durablend joka menee täysin kuraksi jo muutamassa tonnissa. Tai mistäpä minä sen tiedän ja tuskin menee kun siinä taitaa olla suositus sopivuudesta moottoripyörään. Mutta tuntuu menevän.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
oman kortenni kekoon kannan....(shyhander @ Heinä. 24 2011,16:57) kirjoitti
mx 15w-50 tuote tiedoista:
Luokitukset ja hyväksynnät
Mobil Delvac MX 15W-40 täyttää seuraavien spesifikaatioiden
vaatimukset:
ACEA E7/E5/E3/B4/B3/A2 X
API CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ
siis MYÖS API SL ja SJ - luokitukset bensiinimoottoreille....
Category Status * *Service
SL * * * * * Current * For all automotive engines presently
* * * * * * * * * * * * * * in use. Introduced July 1, 2001.
* * * * * * * * * * * * * * SL oils are designed to provide better
* * * * * * * * * * * * * * high-temperature deposit control and
* * * * * * * * * * * * * * lower oil consumption. Some of these
* * * * * * * * * * * * * * oils may also meet the latest ILSAC
* * * * * * * * * * * * * * specification and/or qualify as Energy
* * * * * * * * * * * * * * Conserving.
* * * * * * * * * * * *
SJ * * * * * Current * For 2001 and older automotive engines.
SH * * * *Obsolete * For 1996 and older engines. Valid when
* * * * * * * * * * * * * *preceded by current C categories.
SG * * * *Obsolete * For 1993 and older engines.
että tällälailla *![]()
<p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 > GS 400 > XJ 900 > F6C</p>
Nyt on vacit ollut kyydissä muutaman satasen. Lueskelin että pitäis alkaa mustumaan ekalla kertaa nopiasti. Mutta mullapa on vielä ihan kirkasta. Ei vissiin ole pinttymiä. Ja hyvin on toiminut mun koneessa.
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama