Aahh.. Sain perjantaina ihanaa tyydytystä kun hain putelin MX:ää. Naureskellen kävelin mopo öljyjen hyllyn ohi pönkkä kädessä ja lorautin litkut koneeseen![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Se kuka runkkaa mun öljyihin, saa multa perinteisellä menetelmällä turpaan!(pecha @ Maalis. 28 2011,22:50) kirjoitti
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Dieselöljy on polttoainetta..(exup1000 @ Maalis. 28 2011,21:34) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Laittakaa moottoriin ihan mitä öljyä haluatte...paitsi Castrol GPS:ää...![]()
<br />
Näin Keväällä pitääkin öljy nostaa ja ostaa pöydälle.(lämmittäjä @ Maalis. 29 2011,12:47) kirjoitti
Siis nykyään (ja 2 aikaisemmassa) olen lirutellu tota castrollin gps:sää ja nyt tässä silmät kipeiksi tuijottanut DELVAC keskustelua.
Kawasaki VN800 mitähän delvacia sinne kannatas lirutella
Mobil Delvac Super 1400 15W-40 vai
Mobil Delvac MX 15W-40?
typerä kysymys varmaan mennyt muisti Mikä ero MX:llä ja superilla?
jotain luokituksia mutta pitäs ottaa purkki kouraan ja lukee ku piru raamattua erot. Jaksaisiko joku ihan vähän avata asiaa
![]()
Paikallisen merkkiliikkeen huoltomies sanoi, että on joutunut tekemään kytkin ja vaihteisto remontteja kun on käytetty delvacia. Sanoi huomaavansa heti jos koneella on ajettu delvacilla. Pesee liian tehokkaasti ja rupeaa syövyttämään paikkoja.![]()
Cbr 1000 f -94
Ihmettelen miten joku jaksaa päätään vaivata sillä, että sopiikos delvac vai nöy...
Kun marssii paikkaan missä myydään mp-tarvikkeita niin varmasti saa sopivaa ölppää sieltä, jos tarvii vastaavasti erinlaisiin autoihin ölppää niin silloin tod.näk. menee autotarvike liikeeseen...
Köyhyys ei oo kivaa vaikka se naurattaakin...![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Delvacit on sisällä, mutta vaihtuu ennen ajokautta takaisin Motuleihin, niin pystyy öljynvaihtovälin (6tkm) ajelemaan ilman välivapaita ja sorvauksia..
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Katsotaan sano... Isäukko on hakenut (tai ainakin on pitänyt) Foorttiin 20 litran kannun moottoriöljyä, kerroin että Super 1400 Delvac 15w-40 on sopivaa.
Ainiin, mopossa on nytten edellisen omistajan jäljiltä Castrolin GPS:ää.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Juu Motul toimii Bläkkärissä oivallisesti, eikä ole pahan kallistakaan.
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
"merkkiliikkeen huoltomies sanoi, että on joutunut tekemään kytkin ja vaihteisto remontteja kun on käytetty delvacia"
Tuo ei nyt yllätä ketään.
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Niin tuntuu tekevän.. Tota 5000:sta Motuliahan saa kolmeen kymppiin kannun esim. Mätänetistä..(Harri M. @ Maalis. 29 2011,15:31) kirjoitti
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Kaikenlaisia myrkkyjä ne työntää koneisiinsa?(exup1000 @ Maalis. 29 2011,15:06) kirjoitti
Eipä käy kateeksi tätä huoltomiestä..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Yllättävän lahjakas kaveri. Laboratorio-olosuhteissa kuitenkin tarvitaan standardoituja mittalaitteita ja mittaustapoja, että öljyjen erot saadaan esillle ja sitten joku mekaanikko näkee öljymerkin katsomalla vaihteiston osia.(exup1000 @ Maalis. 29 2011,15:06) kirjoitti
![]()
Superbike #7
No jos tavan taavetti tuntee öljyn paremmuuden vaihdekiksissä ja kuulee käyntiäänessä niin pidän uskottavana että ammattimies näkee saman silmillään.(Nitrous @ Maalis. 29 2011,16:43) kirjoitti
KTM
Toi on kyllä ihan totta, että täällä on harvinaisen tarkkoja perseitä mittavälineinä.(zuha @ Maalis. 29 2011,18:03) kirjoitti
Mutta totta on myös se, että esim. GPZ kawan laatikko ei toiminut kunnolla tietyillä öljyillä ja siihen ei tarvinnut kovinkaan herkkiä tuntoelimiä.
Superbike #7
Tämä kyseinen huoltomies on ollut moottoripyörien kans tekemisissä lähemmäs 40 vuotta josta korjannut ammatikseen lähemmäs 20 vuotta! Eli uskon ja luotan ,että varmasti tietää mistä puhuu!![]()
Cbr 1000 f -94
Eipä taida toi delvacci syövyttää sen enempää kuin superhyperextraspecialmopoöljytkään, jatkan Delvac Mx:n käyttöä ympäri vuoden eli 650DR ja 1100ZZR kumpikin kulkee Delvacin liukastamana.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
On se niin hyvä öljy ,että ensi kaudella useimmat moto gp tallit käyttävät sitä pyörissään!![]()
![]()
![]()
Cbr 1000 f -94
Voi lollero sentään(exup1000 @ Maalis. 29 2011,15:06) kirjoitti
Vielä ku kerrot mistä virmasta ni tiedän olla ikinä käymättä![]()
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Mieti, että tuo on kuitenkin ilmajäähypata... Melko hyvin kestää siihen nähden että niihinhän kyllä lisätään öljyä, mutta en tiedä (vielä) itseni lisäksi ketään, joka olisi vaihtanut ruohonleikkuriin öljyt. Vrt. vaikka pyörien ilmajäähykoneisiin joissa on sentään ajoviimaa suurimman osan ajasta...eikä kauaa voi käyttääkään paikallaan ilman ajoviimaa. Eipä noille paljoa ajoviimaa tule.(vetomies @ Syys. 12 2010,16:32) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Tiedan tapauksen jossa dieselin oljy soi kuljettajan evaat ja syovytti sukan puhki. Myos ilmansuodatin oli likainen ja kasia paleli. Huonoa on se.(Murina @ Huhti. 03 2011,23:59) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Jaapa jaa, ehkä aika minunkin huudella täältä takarivistä.
3 kautta nyt ajettu Delvac MX:llä, pyöränä vanha Kawa Gpz 750 ilmajäähy koneella.
Vaihteisto ja kytkin toimivat niin hyvin kuin ne tuollaisessa vanhuksessa vain toimia voivat. Ennen Delvac aikaa koneessa oli Motul 3000 20W-50 ja ongelmia riitti täysin jumissa olevasta kytkimestä välivapaisiin. Eli kaikki hyvin nyt kun on 15W-40 MX:ää koneessa...vai onko.
Asentelin talven aikana ö-painemittarin ja tulokset kertovat et koneen laakerit kuluneet kun paineet kuumana(90ast.) jäävät selvästi alle ohjearvon.
Vai voisiko moinen johtua öljyistä ja niiden ominaisuuksista kuumina?
Eli Delvac olisi liian juoksevaa 90-asteisena tälläisille laakerin välyksille kuin minun koneessani on ja paineet siksi jäävät alhaisiksi.
Kylmänä paineet nousee niin että ohivuotoventtiili parkuu
Mieli tekisi kokeilla nyt jotain toista öljyä jossa isompi viskositeetti ja näkisi mitä painemittari siitä tykkää.
Enpähän Vulcan Kawasakiin Delvacceja enää pane. Hydraulliset HLa venttiilit juuttuivat. Ei näkynyt mitään likaa koneessa. Ei vain ollut voidellut.
* * * Ei paljon kyllä delvaceilla säästä kun esim valvolinen moottoripyöriin tarkoitettu öljy 5.95 1 l motonetissä. Miksi siis työkone öljyjä käyttää jotka rikkovat koneen.
* * Tässä just samanmoinen tapaus. * * Sen jälkeen, kun omasta pyörästä hajosi öljypumppu ja tukkeutui hydrauliset nostajat delvacilla, olen ajanut oikeilla öljyillä. Siihen loppui kytkimen luistaminen ja koneen nakutus kuumana. Myös polttoaineen kulutus pieneni paremman voitelun tuloksena. J
Jensen.
+1(jensen @ Huhti. 07 2011,19:23) kirjoitti
![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
eikös siinä oteta jo tietonen riski hajoomisesta kun kawasaki ostetaan?
hyd.nostimet voi kyl ottaa itteensä pienestäkin kikkareesta öljyn seassa...
tarviikin muute varoo seuraavalla kerralla kun ajaa ettei sukat syövy puhki![]()
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
oliko sen vulcanin öljypumppu vielä sitä joka tapauksessa hajoavaa mallia, jossa on muoviset hammasrattaat? eli minkä vuosimallin vulcanista on kyse? jos oli, niin ei ole öljyjen syy silloin. on ihan tyyppivika nuissa eli on kawasakin syytä se. jos taas oli teräsrattaallinen, niin sitten kyllä ihmettelen.(jensen @ Huhti. 07 2011,19:23) kirjoitti
jos hla on juuttunut, niin aiemmin on ollut joitakin muita öljyjä ja koneella ajettu varmaan jo niillä öljyillä paljon. nyt kun laitoit delvaccia koneeseen, niin se sai pesevien ominaisuuksiensa ansiosta pikkupashaa liikkeelle ja joku niistä on voinut tukkia hla-venttiileitä. onko hla:n filtterit katsottu ja vaihdettu samalla? ne saattavat olla myös tukkeessa irtomuhjusta ja estävät voitelua.
kirjoitit, että ensin hajosi öljypumppu ja sitten tukkeutuivat hla-venttiilit.. eikös tuossa ole aika selkeä syy-seuraus kulku? hajonneen (muoviratas)pumpun osasia meni hla-venttiileille ja jälki oli selvää..
koneennakutus tuo mieleen bensanoktaaniluvun ennemmin, mutta jos liittyy em. hla-ongelmaan pesevien öljyjen vuoksi...
polttoaineenkulutus eri koneilla eri öljyjen kesken voi himpun vaihdellakin, kuitenkin hyvin pieniä eroja ne lienevät. oletko mitannut pitkällä matkalla ja tankannut esim. aina saman määrän tankkiin?
kytkimen luistamista en ole kuullut laitetun delvacin syyksi. vulcanissahan on sellainen paineprikkakytkin ja aika-ajoin se prikkakin väsyy, samoin levyt kuluvat.
no mutta jokainenhan ajaa sellaisella pyörällä ja öljyillä kuin kokee hyväksi itselleen.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
missä kohti ö-painemittari on koneessa? sekin vähän vaikuttaa lukemiin.(Spuler @ Huhti. 07 2011,18:25) kirjoitti
ite olen ajanut yli 40 C asteen helteissä baltiassa ja keskieuroopassa ilmakawallani, gpz1100 ruisku, unitrak, ja kun siitä hajosi starttimoottori, niin en voinut sammuttaa konetta jokaisella pienehköllä pysähdyksellä, vaan jätin helteessä käymään. se kärysi kuin grilli, hellettä oli hirveästi, kone ajon jälkeen rouskutti sen puolisenkin tuntia paikallaan ja pelkäsin, että leikkaa varmaan kiinni.. no ei. oli vain mieletön käry ja kuumuus, kone siis voideltui. no tuossa isommassa ilmakawassahan on rullalaakeroitu kone, joka toimii lähes ilman öljynpainetta tyhjäkäynnillä, tuskin mitattavia arvoja on siinä. onkohan jtn, 0,1-0,3 baria. tuo pikkulohkoinen on tosiaan liukulaakeroitu ja voi olla vähän eri. saattaisi herra raato nuista tietää paremmin kun on keskariguru. tietääkseni raato on käyttänyt jo pitkään niissäkin delvaccia.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)