Sivu: 38 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2836373839404888 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1111:stä 1140:een 2806:sta
  1. #1111
    Tekisikö joku listan tyyliin

    Oletko kokeillut Delvaccia Kyllä( ) En(x)
    Oletko haukkunut Delvaccia Kyllä(x) En( )

    Olen kokeillut monia öljyjä, ja D:llä pehmeämpi käynti ja huomattavasti miellyttävämpi vaihteiston ja kytkimen toimivuus.
  2. #1112
    Nyt alkoi Veturin saattohoito. 20 litran lönttä Super 1400 15W40:tä lähti Savonlinnan K-Maataloudesta sopivaan hintaan 48 eur (0% alv, kun kuulemma raktoriöljyä on).

    Lupaan väärinkäyttää Veturiani kotimaan moottoriradoilla täysin säälimättä niin kuin tähänkin asti. Koska padalla on ajettu jo 60 tkm ja kyseessä on kireä V2, eliniänodote käsittääkseni lasketaan sekunteissa.

    Raportoin, jos on raportoitavaa.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  3. #1113
    3 kesää olen tuota omaa traktoriani rääkännyt pääasiassa radalla Delvacit koneessa. 70tkm lähestyy, ei raportoitavaa. Käy ja kukkuu.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  4. #1114
    Lainaa (jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    E10:n takia ainakin on jo monilla hajonnut autonmoottori. e10 bensaa en laita mihinkään kulkineeseeni.
    Tiedätkö mitä merkkiä/mallia..?
    Olisi todella kiinnostavaa saada kattavavampi selvitys aiheesta.

    Uskaltaakohan sita enaa menna konehallille pirtupullo repussa? Alkaa pian rajahdella moottorit kaikista laitteista, niissa kun on viela Delvacia vastaavat oljyt kaikissa...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  5. #1115
    Lainaa (GoSpel @ Helmi. 02 2011,18:12) kirjoitti
    Lainaa (jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    E10:n takia ainakin on jo monilla hajonnut autonmoottori. e10 bensaa en laita mihinkään kulkineeseeni.
    Tiedätkö mitä merkkiä/mallia..?
    Olisi todella kiinnostavaa saada kattavavampi selvitys aiheesta.
    Iltalehden nettisivuillahan oli artikkeli pari päivää sitten miten yksikään merkkikorjaamo eikä riippumaton korjaamo ole havainnut E10 bensasta johtuvaa vauriota! Sitten niillä oli siinä perässä ihmisten kommentteja ko polttoaineesta, kaiken maailman käyntihäiriöitä ja 20% kulutuksen lisäyksiä on raportoitu. Tuntuu sinällää erikoiselta koska joku polttoaine alan pamppu kertoi radiossa että vasta syksyllä sitä etanolia aletaan lisäilemaan reilummin (markkinatilanteesta riippuen toki) ja nyt monilla ollut käyntihäiriöitä jo viime marraskuusta lähtien...

    Itse ajelen ´99 pösöllä jolla ei siis periaatteessa saisi E10 käyttää ja en kyllä ole havainnut minkäänlaista eroa vanhaan...
    Power is nothing without mojo!
  6. #1116
    Hajonnut autonmoottori ? Ei kai se E10 ongelmat tule mistään palamisilmiöstä vaan polttoainelinjassa tiivisteet ei pitkän päälle kestä E10 enemmän liuottavaa ominaisuutta. Siitä voi seurata vaikka vuoto konetilassa tms.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #1117
    Lainaa (hondamania @ Helmi. 08 2011,21:46) kirjoitti
    Hajonnut autonmoottori ? Ei kai se E10 ongelmat tule mistään palamisilmiöstä vaan polttoainelinjassa tiivisteet ei pitkän päälle kestä E10 enemmän liuottavaa ominaisuutta. Siitä voi seurata vaikka vuoto konetilassa tms.
    Niin, miltähän ne öljyt alkaa näyttää, jos ajaa vanhalla louskulla koneella lyhyttä matkaa talvella? Meneekö sinne kuin paljon etanolia öljyn sekaan?
  8. #1118
    Nämä ongelmaraportit kuuluu siihen osastoon, kun tekniikasta täysin kuutamolla olevat järkeilevät kaikkien vikojen ja ongelmien liittyvän uuteeen bensalaatuun.. "Onhan sillä jo kolme tankillista ajettu..."

    Ongelmia mahdollisesti tuleekin eteen, tiettyjen materiaalien yhteensopimattomuuden muodossa jne... Mutta ei ne välittömästi ensitankkauksen seurauksena ilmene..

    Tiukka talvi on ollut meneillään ja esim. melko tutuksi käyneen lumipöllyn takia on monenlaista ongelmaa ollut sähköjen kanssa jne... Näistä johtuu varmasti suuri osa E-10-ongelmaraporteista..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  9. #1119
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onks tää Mobil Delvac E10 joku uus laatu? Onko kytkinluokituksia, riittääkö jasot ja onko ma:ta? Käyttääkö tätä F1:ssäkään kukaan?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #1120
    Lainaa (shyhander @ Helmi. 09 2011,09:54) kirjoitti
    Onks tää Mobil Delvac E10 joku uus laatu? Onko kytkinluokituksia, riittääkö jasot ja onko ma:ta? Käyttääkö tätä F1:ssäkään kukaan?
    Joo se o se uus ympäristöystävällisempi vaihtoehto.. suositellaan 95E10:n kans käytettäväks, ei tuu liian hapokasta.
    Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
  11. #1121
    Kyllä se mp-kuva öljypurkissa antaa mielikuvan että se käy parhaiten moottoripyöriin. Öljyjen luokituksissa myös annetaan ostajalle ymmärtää, että uusimmat luokitukset olisivat parhainpia.....mutta mutta päästörajoitukset uusille koneille on sen verta tiukat, että öljyssä, kulumista suojaavia aineita vähentämällä päästöjä saadaa pienennettyä.....Noh joillekin rasvaton maito on maitoa, joillekin kurria.
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  12. #1122
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (holifild @ Maalis. 06 2011,12:46) kirjoitti
    Öljyjen luokituksissa myös annetaan ostajalle ymmärtää, että uusimmat luokitukset olisivat parhainpia.....mutta mutta päästörajoitukset uusille koneille on sen verta tiukat, että öljyssä, kulumista suojaavia aineita vähentämällä päästöjä saadaa pienennettyä.....Noh joillekin rasvaton maito on maitoa, joillekin kurria.
    Öljyjen luokituksissa on se hauska puoli, että luokitukset ovat taaksepäin yhteensopivia. Eli uudempi luokitus täyttää myös kaikkien vanhojen luokkien vaatimukset. Tämä siis kun puhutaan API tai ACEA luokituksesta bensakoneisiin. Moottorivalmistajan omissa luokituksissa voi sitten olla pieniä ristiriitaisuuksia.

    Eli vaikka siinä uudessä öljyssä olisi vähemmän jotain lisäainetta, on se voiteluominaisuuksiltaan ihan yhtä hyvää tai parempaa kuin vanhemman luokituksen mukainen öljy. Tämäkin perusasia on tässä(kin) ketjussa käyty läpi useaan kertaan.



    Superbike #7
  13. #1123
    .....Uudet API-luokat, kuten SJ
    ja sen jälkeen SL, SM, ovat kehitetyt pääasiassa polttoainetalouden ja saastemääräysten
    näkökulmista. Mainitut luokitukset rajoittavat mm. tärkeinä pidettyjen lisäaineiden määriä,
    kuten esim. ZDDP (zink dialkyldithiophosphate, sinkki, fosfori), joka on yleisin öljyissä
    käytetty kulumisenestoaine (metalli-metalli kontaktin esto). Muitakin aineita on, kuten ZDP ja
    molybdenum disulphide (moly, grafiitti). Jälkimmäistä tapaa silloin tällöin
    moottoripyöräöljyistä, mutta koska se saattaa aiheuttaa kytkimen luistamista, se ei ole
    kaikkien mp-valmistajien toivomuslistalla. Kuuluu enempi 2-tahtikoneisiin. Erityisesti
    rajoitukset koskevat fosforia, koska se on haitallista katalysaattoreille. Mutta fosforia
    tarvitaan, sinkki ei yksin riitä. Kulumisenestoaineet astuvat kuvaan, kun öljyn oma
    paineensietokyky ei enää riitä pitämään voitelupintoja erillään. Lämpö ja paine aktioivat
    nämä aineet. Normaalimäärät tarkasteltavassa viskositeettiluokassa näyttävät olevan 0,20 -
    0,30 %, mutta löytyy 0,40% pitoisuuksiakin, esim. Spectro Golden American 20W-50, jossa
    fosforia 0,21% + sinkkiä 0,19%. SJ ja SL öljyissä fosforin määrä on rajattu max 0.1% ja SM
    öljyissä on max 0,08% - min 0,06%, (sinkkiä saattaa olla yhä 0,1%). Mutta poikkeuksia on,
    palaamme niihin vähän myöhemmin. Erityisen paljon ZDDP:tä on noissa erikseen lisättävissä
    öljyjen lisäaineissa kuten esim. STP Engine Treatment. ZDDP:n merkitys tulee moottorissa
    esille vasta äärimmäisen kovissa käyttöolosuhteissa, normaalikäytössä öljy itsessään suojaa
    hyvin metalli-metalli kontaktilta, mutta esim. jo kylmäkäynnistys saattaa olla tällainen
    ääriolosuhde. Vaihdelaatikossa nämä lisäaineet ovat tärkeää myös normaalikäytössä. ZDDP
    korvaavia uusia lisäaineita on jo olemassa, mutta toistaiseksi ne ovat liian kalliita
    käyttöönotettaviksi.
    Yleisesti oletetaan, että mitä uudempi API-luokka, sen parempi öljy, mutta
    moottoripyöräteollisuus ei ole asiaa aina näin nähnyt.......

    Lainattu Kokkosen tekstistä.
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  14. #1124
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (holifild @ Maalis. 06 2011,15:53) kirjoitti
    Lainattu Kokkosen tekstistä.
    Saisko vähän tarkemman viittauksen, löytyy noita Kokkosia aika monta Suomesta.
    Superbike #7
  15. #1125
    Juha Kokkonen, perehtyi asiaan 4v sitten.



    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  16. #1126
    Lainaa (holifild @ Maalis. 06 2011,16:15) kirjoitti
    Juha Kokkonen, perehtyi asiaan 4v sitten.
    http://www.juhakokkonen.fi/ trailerinvuokraaja?
    (eka google hit)

    Menee jo hifistelyksi miettiä noin pitkälle että kannattaako sittenkin käyttää "huonompaa" luokitusta imho..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  17. #1127
    Joo hifistelyä, Toyotan Terselikin toimi teräketjuöljyllä, kokeeltu on
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  18. #1128
    Lainaa (holifild @ Maalis. 06 2011,16:38) kirjoitti
    Joo hifistelyä, Toyotan Terselikin toimi teräketjuöljyllä, kokeeltu on
    Ja kaverin Honda CB aseöljyllä. Toimi niin pitkään ennen kuin vuoti koneesta aseöljyt ulos ja leikkasi kiinni



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  19. #1129
    Lainaa (jyk4 @ Maalis. 06 2011,16:25) kirjoitti
    Lainaa (holifild @ Maalis. 06 2011,16:15) kirjoitti
    Juha Kokkonen, perehtyi asiaan 4v sitten.
    http://www.juhakokkonen.fi/ *trailerinvuokraaja?
    (eka google hit)

    Menee jo hifistelyksi miettiä noin pitkälle että kannattaako sittenkin käyttää "huonompaa" luokitusta imho..
    Joo. Hifistelyä, mutta hauskaa pohdintaahan tää on. Toki juuri tämä ympäristötietoisuus ja sen vaikutukset rajaamalla (ainakin ennen) tärkeinä pidettyjen lisäaineiden määrään antavat "hifistelijälle" myös syyn käyttää "perinneöljyä" modernien ympäristö- ja päästörajoituslitkujen sijasta

    Uskonasioitahan nää on... KESKIMÄÄRÄISESTI kohtuullisen turvallinen valintahan on pistää sinne mopoon sitä ölppää, jota valmistaja suosittaa. Itse kuitenkin tykkään kuvitelmastani "tietää paremmin" ja luotan isoon D-hen.
    <p>2002-2014</p>
  20. #1130
    Onko kukaan kokeillu Man-Oil öljyillä? Sehän autto vaikka mihin...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  21. #1131
    Mainonta öljystä tehdään nykyään niin fiksusti, että normi renkaapotkia saa siitä vain yhdenlaisen käsityksen, "tää on parasta mitä voit koneeseen laittaa". Mun mielestä delvakki ei mitään huonoa ole, varmasti löytyy mopon kuvalla varustettuja öljypurkkeja jotka soveltuu mp:ihin paremmin kun delvakki. Mites se sanonta meni.....kaikkea pitää kokeilla, paitsi omaa äiteetä ja kansantanssia.......
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
  22. #1132
    Lainaa (jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    E10:n takia ainakin on jo monilla hajonnut autonmoottori. e10 bensaa en laita mihinkään kulkineeseeni.
    Tiedätkö mitä merkkiä/mallia..?
    uudehkoja malleja 1980 - 2000-luvulta, mersua, vageja, fordeja. kylmäoireet ovat olleet pakkasessa selviä. hyytyneitä autoja. tukkeutuneita bensajärjestelmiä - suuttimia ilmeisesti. venttilivikoja. toki bensan syyksi pelkästään vaikea laittaa mitään, mutta miksi ottaa riski?

    iltiksessä oli joku uutinen sivuten aihetta:

    e10 irrottaa karstaa polttoaine...

    "...Tänään esimerkiksi meille tuli puhelu maaseudulta, jossa suorasuihkutusmoottorilla varustettua autoa ajava isäntä kertoi autonsa sammuneen, kun siihen oli tankattu E10:ä."
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  23. #1133
    Lainaa (Kawa LTD @ Maalis. 06 2011,19:47) kirjoitti
    Onko kukaan kokeillu Man-Oil öljyillä? Sehän autto vaikka mihin...
    Kiitokset rakentavasta kontribuutiostasi! Tuota ei vielä ole kuultukaan kovin montaa (sataa) kertaa, mutta hienoa kun pääsit osallistumaan.
    <p>2002-2014</p>
  24. #1134
    Lainaa (kawabata @ Maalis. 08 2011,01:08) kirjoitti
    Lainaa (jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    E10:n takia ainakin on jo monilla hajonnut autonmoottori. e10 bensaa en laita mihinkään kulkineeseeni.
    Tiedätkö mitä merkkiä/mallia..?
    uudehkoja malleja 1980 - 2000-luvulta,
    Uudehko 31 vuotias auto...
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  25. #1135
    Lainaa (kawabata @ Maalis. 08 2011,01:08) kirjoitti
    Lainaa (jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    E10:n takia ainakin on jo monilla hajonnut autonmoottori. e10 bensaa en laita mihinkään kulkineeseeni.
    Tiedätkö mitä merkkiä/mallia..?
    uudehkoja malleja 1980 - 2000-luvulta, mersua, vageja, fordeja. kylmäoireet ovat olleet pakkasessa selviä. hyytyneitä autoja. tukkeutuneita bensajärjestelmiä - suuttimia ilmeisesti. venttilivikoja. toki bensan syyksi pelkästään vaikea laittaa mitään, mutta miksi ottaa riski?

    iltiksessä oli joku uutinen sivuten aihetta:

    e10 irrottaa karstaa polttoaine...

    "...Tänään esimerkiksi meille tuli puhelu maaseudulta, jossa suorasuihkutusmoottorilla varustettua autoa ajava isäntä kertoi autonsa sammuneen, kun siihen oli tankattu E10:ä."
    Huhu kertoo että etanoolia reilusti tankkaavaa isäntää saattaa uhata sammuminen. Pitkäaikainen ja runsas käyttö voi aiheuttaa muitakin pysyviä vaurioita. Mutta se on vaan niitä ikuisia huhuja ja propagandaa.
    Ajoneuvolle kannattaa tarjota jotain öljypohjaista lientä.

    Delvacia 10% bensan sekaan kyytipojaksi saa muutettua paska E10 bensat delvac seoksella kätevästi 95E:ksi. Ja voitelu pelaa.
    Murjaanien kuningas!
  26. #1136
    Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen dieselöljyä? Markkinoillahan on moottoripyöriin soveltuvaakin öljyä kaupan. Olen kokeillut 3 erityyppiseen pyörääni delvacia ja kaikissa ilmeni erilaisia ongelmia. Kytkin takkuilee, välivapaita jne...
    Cbr 1000 f -94

  27. #1137
    Lainaa kirjoitti
    exup1000 *) Lähetetty Maalis. 28 2011,21:34Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen dieselöljyä? Markkinoillahan on moottoripyöriin soveltuvaakin öljyä kaupan. Olen kokeillut 3 erityyppiseen pyörääni delvacia ja kaikissa ilmeni erilaisia ongelmia. Kytkin takkuilee, välivapaita jne...
    No ? Minkäslaisen tyydytyksen sait ?

    -kekke-
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  28. #1138
    Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen kallista merkkiöljyä? Markkinoillahan on moottoripyöriinkin soveltuvaa yleisöljyä kaupan. Olen kokeillut 2 erityyppiseen pyörääni delvacia ja kaikissa toimi paremmin kuin esim Castrolin 4T. Kytkin pehmeämpi, ei välivapaita jne...
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  29. #1139
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (exup1000 @ Maalis. 28 2011,21:34) kirjoitti
    Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen dieselöljyä? Markkinoillahan on moottoripyöriin soveltuvaakin öljyä kaupan.
    Tuskin siitä tyydytystä saa, tai sitten on kyseessä aavistuksen kieroutuneempi persoona seksuaalisesti.
    Ainoat syyt käyttää Delvacia lienevät ne, että sillä on paremmat luokitukset kuin suurimmalla osalla mopoöljyistä ja se on huomattavasti halvempaa kuin yhtä hyvät luokitukset täyttävä mopoöljy.
    Superbike #7
  30.  
  31. #1140
    Lainaa (SamiN @ Maalis. 28 2011,21:44) kirjoitti
    Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen kallista merkkiöljyä?
    Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun antaa ymmärtää markkinoilla olevan vain tasan kahdenlaista öljyä, eli "halpaa yleisöljyä" tai "kallista merkkiöljyä".
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 38 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2836373839404888 ... ViimeinenViimeinen