Tekisikö joku listan tyyliin
Oletko kokeillut Delvaccia Kyllä( ) En(x)
Oletko haukkunut Delvaccia Kyllä(x) En( )
Olen kokeillut monia öljyjä, ja D:llä pehmeämpi käynti ja huomattavasti miellyttävämpi vaihteiston ja kytkimen toimivuus.
Nyt alkoi Veturin saattohoito. 20 litran lönttä Super 1400 15W40:tä lähti Savonlinnan K-Maataloudesta sopivaan hintaan 48 eur (0% alv, kun kuulemma raktoriöljyä on).
Lupaan väärinkäyttää Veturiani kotimaan moottoriradoilla täysin säälimättä niin kuin tähänkin asti. Koska padalla on ajettu jo 60 tkm ja kyseessä on kireä V2, eliniänodote käsittääkseni lasketaan sekunteissa.
Raportoin, jos on raportoitavaa.
3 kesää olen tuota omaa traktoriani rääkännyt pääasiassa radalla Delvacit koneessa. 70tkm lähestyy, ei raportoitavaa. Käy ja kukkuu.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Olisi todella kiinnostavaa saada kattavavampi selvitys aiheesta.(jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
Uskaltaakohan sita enaa menna konehallille pirtupullo repussa? Alkaa pian rajahdella moottorit kaikista laitteista, niissa kun on viela Delvacia vastaavat oljyt kaikissa...
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Iltalehden nettisivuillahan oli artikkeli pari päivää sitten miten yksikään merkkikorjaamo eikä riippumaton korjaamo ole havainnut E10 bensasta johtuvaa vauriota! Sitten niillä oli siinä perässä ihmisten kommentteja ko polttoaineesta, kaiken maailman käyntihäiriöitä ja 20% kulutuksen lisäyksiä on raportoitu. Tuntuu sinällää erikoiselta koska joku polttoaine alan pamppu kertoi radiossa että vasta syksyllä sitä etanolia aletaan lisäilemaan reilummin (markkinatilanteesta riippuen toki) ja nyt monilla ollut käyntihäiriöitä jo viime marraskuusta lähtien...(GoSpel @ Helmi. 02 2011,18:12) kirjoitti
Itse ajelen ´99 pösöllä jolla ei siis periaatteessa saisi E10 käyttää ja en kyllä ole havainnut minkäänlaista eroa vanhaan...
Power is nothing without mojo!
Hajonnut autonmoottori ? Ei kai se E10 ongelmat tule mistään palamisilmiöstä vaan polttoainelinjassa tiivisteet ei pitkän päälle kestä E10 enemmän liuottavaa ominaisuutta. Siitä voi seurata vaikka vuoto konetilassa tms.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Niin, miltähän ne öljyt alkaa näyttää, jos ajaa vanhalla louskulla koneella lyhyttä matkaa talvella? Meneekö sinne kuin paljon etanolia öljyn sekaan?(hondamania @ Helmi. 08 2011,21:46) kirjoitti
Nämä ongelmaraportit kuuluu siihen osastoon, kun tekniikasta täysin kuutamolla olevat järkeilevät kaikkien vikojen ja ongelmien liittyvän uuteeen bensalaatuun.. "Onhan sillä jo kolme tankillista ajettu..."
Ongelmia mahdollisesti tuleekin eteen, tiettyjen materiaalien yhteensopimattomuuden muodossa jne... Mutta ei ne välittömästi ensitankkauksen seurauksena ilmene..
Tiukka talvi on ollut meneillään ja esim. melko tutuksi käyneen lumipöllyn takia on monenlaista ongelmaa ollut sähköjen kanssa jne... Näistä johtuu varmasti suuri osa E-10-ongelmaraporteista..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Onks tää Mobil Delvac E10 joku uus laatu? Onko kytkinluokituksia, riittääkö jasot ja onko ma:ta? Käyttääkö tätä F1:ssäkään kukaan?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo se o se uus ympäristöystävällisempi vaihtoehto.. suositellaan 95E10:n kans käytettäväks, ei tuu liian hapokasta.(shyhander @ Helmi. 09 2011,09:54) kirjoitti
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Kyllä se mp-kuva öljypurkissa antaa mielikuvan että se käy parhaiten moottoripyöriin. Öljyjen luokituksissa myös annetaan ostajalle ymmärtää, että uusimmat luokitukset olisivat parhainpia.....mutta mutta päästörajoitukset uusille koneille on sen verta tiukat, että öljyssä, kulumista suojaavia aineita vähentämällä päästöjä saadaa pienennettyä.....Noh joillekin rasvaton maito on maitoa, joillekin kurria.![]()
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
Öljyjen luokituksissa on se hauska puoli, että luokitukset ovat taaksepäin yhteensopivia. Eli uudempi luokitus täyttää myös kaikkien vanhojen luokkien vaatimukset. Tämä siis kun puhutaan API tai ACEA luokituksesta bensakoneisiin. Moottorivalmistajan omissa luokituksissa voi sitten olla pieniä ristiriitaisuuksia.(holifild @ Maalis. 06 2011,12:46) kirjoitti
Eli vaikka siinä uudessä öljyssä olisi vähemmän jotain lisäainetta, on se voiteluominaisuuksiltaan ihan yhtä hyvää tai parempaa kuin vanhemman luokituksen mukainen öljy. Tämäkin perusasia on tässä(kin) ketjussa käyty läpi useaan kertaan.
Superbike #7
.....Uudet API-luokat, kuten SJ
ja sen jälkeen SL, SM, ovat kehitetyt pääasiassa polttoainetalouden ja saastemääräysten
näkökulmista. Mainitut luokitukset rajoittavat mm. tärkeinä pidettyjen lisäaineiden määriä,
kuten esim. ZDDP (zink dialkyldithiophosphate, sinkki, fosfori), joka on yleisin öljyissä
käytetty kulumisenestoaine (metalli-metalli kontaktin esto). Muitakin aineita on, kuten ZDP ja
molybdenum disulphide (moly, grafiitti). Jälkimmäistä tapaa silloin tällöin
moottoripyöräöljyistä, mutta koska se saattaa aiheuttaa kytkimen luistamista, se ei ole
kaikkien mp-valmistajien toivomuslistalla. Kuuluu enempi 2-tahtikoneisiin. Erityisesti
rajoitukset koskevat fosforia, koska se on haitallista katalysaattoreille. Mutta fosforia
tarvitaan, sinkki ei yksin riitä. Kulumisenestoaineet astuvat kuvaan, kun öljyn oma
paineensietokyky ei enää riitä pitämään voitelupintoja erillään. Lämpö ja paine aktioivat
nämä aineet. Normaalimäärät tarkasteltavassa viskositeettiluokassa näyttävät olevan 0,20 -
0,30 %, mutta löytyy 0,40% pitoisuuksiakin, esim. Spectro Golden American 20W-50, jossa
fosforia 0,21% + sinkkiä 0,19%. SJ ja SL öljyissä fosforin määrä on rajattu max 0.1% ja SM
öljyissä on max 0,08% - min 0,06%, (sinkkiä saattaa olla yhä 0,1%). Mutta poikkeuksia on,
palaamme niihin vähän myöhemmin. Erityisen paljon ZDDP:tä on noissa erikseen lisättävissä
öljyjen lisäaineissa kuten esim. STP Engine Treatment. ZDDP:n merkitys tulee moottorissa
esille vasta äärimmäisen kovissa käyttöolosuhteissa, normaalikäytössä öljy itsessään suojaa
hyvin metalli-metalli kontaktilta, mutta esim. jo kylmäkäynnistys saattaa olla tällainen
ääriolosuhde. Vaihdelaatikossa nämä lisäaineet ovat tärkeää myös normaalikäytössä. ZDDP
korvaavia uusia lisäaineita on jo olemassa, mutta toistaiseksi ne ovat liian kalliita
käyttöönotettaviksi.
Yleisesti oletetaan, että mitä uudempi API-luokka, sen parempi öljy, mutta
moottoripyöräteollisuus ei ole asiaa aina näin nähnyt.......
Lainattu Kokkosen tekstistä.
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
Saisko vähän tarkemman viittauksen, löytyy noita Kokkosia aika monta Suomesta.(holifild @ Maalis. 06 2011,15:53) kirjoitti
Superbike #7
Juha Kokkonen, perehtyi asiaan 4v sitten.
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
http://www.juhakokkonen.fi/ trailerinvuokraaja?(holifild @ Maalis. 06 2011,16:15) kirjoitti
(eka google hit)
Menee jo hifistelyksi miettiä noin pitkälle että kannattaako sittenkin käyttää "huonompaa" luokitusta imho..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Joo hifistelyä, Toyotan Terselikin toimi teräketjuöljyllä, kokeeltu on![]()
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
Ja kaverin Honda CB aseöljyllä. Toimi niin pitkään ennen kuin vuoti koneesta aseöljyt ulos ja leikkasi kiinni(holifild @ Maalis. 06 2011,16:38) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Joo. Hifistelyä, mutta hauskaa pohdintaahan tää on. Toki juuri tämä ympäristötietoisuus ja sen vaikutukset rajaamalla (ainakin ennen) tärkeinä pidettyjen lisäaineiden määrään antavat "hifistelijälle" myös syyn käyttää "perinneöljyä" modernien ympäristö- ja päästörajoituslitkujen sijasta(jyk4 @ Maalis. 06 2011,16:25) kirjoitti
Uskonasioitahan nää on... KESKIMÄÄRÄISESTI kohtuullisen turvallinen valintahan on pistää sinne mopoon sitä ölppää, jota valmistaja suosittaa. Itse kuitenkin tykkään kuvitelmastani "tietää paremmin" ja luotan isoon D-hen.
<p>2002-2014</p>
Onko kukaan kokeillu Man-Oil öljyillä? Sehän autto vaikka mihin...
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Mainonta öljystä tehdään nykyään niin fiksusti, että normi renkaapotkia saa siitä vain yhdenlaisen käsityksen, "tää on parasta mitä voit koneeseen laittaa". Mun mielestä delvakki ei mitään huonoa ole, varmasti löytyy mopon kuvalla varustettuja öljypurkkeja jotka soveltuu mp:ihin paremmin kun delvakki. Mites se sanonta meni.....kaikkea pitää kokeilla, paitsi omaa äiteetä ja kansantanssia.......![]()
.....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
uudehkoja malleja 1980 - 2000-luvulta, mersua, vageja, fordeja. kylmäoireet ovat olleet pakkasessa selviä. hyytyneitä autoja. tukkeutuneita bensajärjestelmiä - suuttimia ilmeisesti. venttilivikoja. toki bensan syyksi pelkästään vaikea laittaa mitään, mutta miksi ottaa riski?(jiiässä @ Tammi. 31 2011,19:49) kirjoitti
iltiksessä oli joku uutinen sivuten aihetta:
e10 irrottaa karstaa polttoaine...
"...Tänään esimerkiksi meille tuli puhelu maaseudulta, jossa suorasuihkutusmoottorilla varustettua autoa ajava isäntä kertoi autonsa sammuneen, kun siihen oli tankattu E10:ä."
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kiitokset rakentavasta kontribuutiostasi! Tuota ei vielä ole kuultukaan kovin montaa (sataa) kertaa, mutta hienoa kun pääsit osallistumaan.(Kawa LTD @ Maalis. 06 2011,19:47) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Uudehko 31 vuotias auto...(kawabata @ Maalis. 08 2011,01:08) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Huhu kertoo että etanoolia reilusti tankkaavaa isäntää saattaa uhata sammuminen. Pitkäaikainen ja runsas käyttö voi aiheuttaa muitakin pysyviä vaurioita. Mutta se on vaan niitä ikuisia huhuja ja propagandaa.(kawabata @ Maalis. 08 2011,01:08) kirjoitti
Ajoneuvolle kannattaa tarjota jotain öljypohjaista lientä.
Delvacia 10% bensan sekaan kyytipojaksi saa muutettua paska E10 bensat delvac seoksella kätevästi 95E:ksi.Ja voitelu pelaa.
Murjaanien kuningas!
Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen dieselöljyä? Markkinoillahan on moottoripyöriin soveltuvaakin öljyä kaupan. Olen kokeillut 3 erityyppiseen pyörääni delvacia ja kaikissa ilmeni erilaisia ongelmia. Kytkin takkuilee, välivapaita jne...
Cbr 1000 f -94
No ? Minkäslaisen tyydytyksen sait ?kirjoitti
-kekke-
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun tunkee Mp:hen kallista merkkiöljyä? Markkinoillahan on moottoripyöriinkin soveltuvaa yleisöljyä kaupan. Olen kokeillut 2 erityyppiseen pyörääni delvacia ja kaikissa toimi paremmin kuin esim Castrolin 4T. Kytkin pehmeämpi, ei välivapaita jne...
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tuskin siitä tyydytystä saa, tai sitten on kyseessä aavistuksen kieroutuneempi persoona seksuaalisesti.(exup1000 @ Maalis. 28 2011,21:34) kirjoitti
Ainoat syyt käyttää Delvacia lienevät ne, että sillä on paremmat luokitukset kuin suurimmalla osalla mopoöljyistä ja se on huomattavasti halvempaa kuin yhtä hyvät luokitukset täyttävä mopoöljy.
Superbike #7
Haluaisin tietää mitä tyydytystä saa kun antaa ymmärtää markkinoilla olevan vain tasan kahdenlaista öljyä, eli "halpaa yleisöljyä" tai "kallista merkkiöljyä".(SamiN @ Maalis. 28 2011,21:44) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä