Sivu: 36 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2634353637384686 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1051:stä 1080:een 2806:sta
  1. #1051
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,22:13) kirjoitti
    Lainaa (Huhan Kolli @ Syys. 28 2010,19:48) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,18:36) kirjoitti
    Otan paljon mieluummin käsikirjan kouraan, katson sieltä, mikä on öljysuositus, ja koska vaihdetaan. A vot - joku onkin jo pähkinyt nämä asiat puolestani, joten voin käyttää aikani johonkin fiksumpaan! *
    Eli jos Delvac täyttää nämä luokitukset, et näe ongelmaa kaataa sitä koneeseesi? Sehän onkin oikea tapa toimia. Väärää luokitusta omaavaa oljyä ei pidäkkään koneeseen laittaa.
    Jos se täyttäisi Suzukini öljysuositukset, en näkisi ongelmaa käyttää sitä. Mutta valitettavasti niin ei ole asian laita.

    Täytyy tosin todeta, että itse tuskin käyttäisin sitä edes tuossa tapauksessa, koska se on kehitetty aivan toisenlaisiin moottoreihin, JA sataprosenttisella varmuudella täsmälleen sopivaksi tiedetty Motul 5100 ei maksa yli kipurajan.

    Todettakoon vielä, että jos joku on sitä mieltä, että se kuitenkin täyttää ko. suositukset, niin hän saa toki käyttää omassa moottorissaan mitä haluaa, tai ajella vaikka kalanmaksaöljyllä taikka ilman öljyjä, jos siltä tuntuu. Kerroin vain oman näkökulmani asiaan, eikä mitään konsensus-pakkoa ole (paitsi ilmeisesti joidenkin puolihihhuleiden mielestä).
    Aika monen Mp-merkin moottoriöljyn laatuvaatimukset delvac mx 15w-40 täyttää, jopa kirkkaasti ylittää...

    Mistä tiedät että kyseinen Motulin öljy on Sataprosenttisella varmuudella sinun suzukiisi sopiva?

    Eiköhän sinun näkökulma ole tullut jo kaikille selväksi.

    Oletko "Mp-öljy" kaupassa mukana, kun suu vaahdossa, niiten puolesta puhut?
    Elä ja anna muiden roudata.
  2. #1052
    pecha nyt trollaa täällä jatkuvasti, kannattaa jo ignoroida sen jutut ;)

    "koska se on kehitetty aivan toisenlaisiin moottoreihin"
    Mutta kertoisitko pecha vielä mitä nämä öljyn ominaisuudet ovat mitä on delvacin suunnittelussa haettu, jonka vuoksi se ei moottoripyörän koneeseen sovellu? Tai mitä ei ole otettu huomioon mitä mp:n kone vaatii?

    Lukeeko suzukisi manuskassa tosiaan että motul 5100 on "varmuudella täsmälleen sopivaksi tiedetty" ? Minun suzukiini joka on vuosimallia -08 ei osata suositella mitään öljymerkkiä saatikka mallia =( Vain luokituksista puhutaan.
    Tiedä nyt hajoaako se tuosta jos laitoin väärää merkkiä



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #1053
    Lainaa (andestone @ Syys. 29 2010,17:04) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,22:13) kirjoitti
    Lainaa (Huhan Kolli @ Syys. 28 2010,19:48) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,18:36) kirjoitti
    Otan paljon mieluummin käsikirjan kouraan, katson sieltä, mikä on öljysuositus, ja koska vaihdetaan. A vot - joku onkin jo pähkinyt nämä asiat puolestani, joten voin käyttää aikani johonkin fiksumpaan!
    Eli jos Delvac täyttää nämä luokitukset, et näe ongelmaa kaataa sitä koneeseesi? Sehän onkin oikea tapa toimia. Väärää luokitusta omaavaa oljyä ei pidäkkään koneeseen laittaa.
    Jos se täyttäisi Suzukini öljysuositukset, en näkisi ongelmaa käyttää sitä. Mutta valitettavasti niin ei ole asian laita.

    Täytyy tosin todeta, että itse tuskin käyttäisin sitä edes tuossa tapauksessa, koska se on kehitetty aivan toisenlaisiin moottoreihin, JA sataprosenttisella varmuudella täsmälleen sopivaksi tiedetty Motul 5100 ei maksa yli kipurajan.

    Todettakoon vielä, että jos joku on sitä mieltä, että se kuitenkin täyttää ko. suositukset, niin hän saa toki käyttää omassa moottorissaan mitä haluaa, tai ajella vaikka kalanmaksaöljyllä taikka ilman öljyjä, jos siltä tuntuu. Kerroin vain oman näkökulmani asiaan, eikä mitään konsensus-pakkoa ole (paitsi ilmeisesti joidenkin puolihihhuleiden mielestä).
    Mistä tiedät että kyseinen Motulin öljy on Sataprosenttisella varmuudella sinun suzukiisi sopiva?
    Näkemykseni perustuu kolmeen asiaan:
    1) Käyttäjän käsikirjassa suositellaan käytettäväksi Motulia
    2) Useat valtuutetut huollot käyttävät samaa, joten ko. öljyillä lienee tänä päivänä jo ihan kohtalaisesti ´testikilometrejä´ takana
    3) Olen myös itse ajanut ko. öljyillä kolmen viimeksi omistamani pyörän kanssa pian yhteenlaskettuna 150 tonttua ilman ainuttakaan öljyyn liittyvää tahi muutakaan mainittavaa probleemaa.

    Kohta 3 on tietysti itselleni se kaikkein merkityksellisin, ja sellainen mitä ei tietenkään kukaan voi keneltäkään lainata, taikka jotenkin netistä oppia, vaan se pitää ihan omakohtaisesti hankkia.

    En minä sitä kiellä, etteikö D voisi olla hyvää kamaa tiettyihin mp-malleihin. Jurppii vain se, kun sitä tyrkytetään puoliväkisin ihan jokaiselle, tietämättä välttämättä oikeastaan mitään tämän kyseisen pyörän sielunelämästä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #1054
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,19:01) kirjoitti
    En minä sitä kiellä, etteikö D voisi olla hyvää kamaa tiettyihin mp-malleihin. Jurppii vain se, kun sitä tyrkytetään puoliväkisin ihan jokaiselle, tietämättä välttämättä oikeastaan mitään tämän kyseisen pyörän sielunelämästä.
    Täällä jurppii se, että tuputat tänne vähän väliä faktoina asioita, joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän tekniikan tai fysiikan kanssa. Ymmärrän omista käyttäjäkokemuksista kertomisen, vaikka ei aiheesta teknistä ymmärrystä olisikaan, mutta en faktojen vääristelyä. Jonkinlaista itsekritiikkiä ainakin toivoisin noihin viesteihisi. Varsinkin edellisen viestisis puolihihhuleiksi nimittely ei ole kovin hedelmällistä, varsinkin kun se on ymmärrettävissä moottorialan ammattilaisten tietotaidon vähättelyksi.



    Superbike #7
  5. #1055
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Jos on jo puhuttu asiasta niin anteeksi en jaksanut lukea koko ketjua, muuta itse asiaan. Olen syöttänyt tolle fasulle motulin 10W40 ja kilometrejä on tullut n.110 000. Moottori ja vaihteet on toiminut todella hyvin. ei välivapaita tai ylimääräisiä ääniä.

    Onko jollain kokemuksia meneekö tolla isolla D sama. (ja nyt puhutaan fzs1000 vm.01-05) Tässä laskeskelin että säästyin aika rutkasti rahaa.

    Mutta paskempaan en vaihda. Vain parasta mun pyörälle, se on mun motto.

    Elämä on onneksi mutkikasta
  6. #1056
    Minä laitoin talveksi neljän eri öljyn sekoituksen pyörään.
    Mineraali ja osasynteettiset sekaisin.Saa nähdä räjähtääkö kone
    keväällä vai jo jouluna?
    Parempaa en talveksi laita,vaan purkkien pohjat saa kelvata.
    Palataan asiaan ensi kauden alussa.
  7. #1057
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,19:01) kirjoitti
    Näkemykseni perustuu kolmeen asiaan:
    1) Käyttäjän käsikirjassa suositellaan käytettäväksi Motulia
    2) Useat valtuutetut huollot käyttävät samaa, joten ko. öljyillä lienee tänä päivänä jo ihan kohtalaisesti ´testikilometrejä´ takana
    3) Olen myös itse ajanut ko. öljyillä kolmen viimeksi omistamani pyörän kanssa pian yhteenlaskettuna 150 tonttua ilman ainuttakaan öljyyn liittyvää tahi muutakaan mainittavaa probleemaa.
    1. Suzukissa on ollut iänkaiken tehtaalta Castrolin öljyt, nyt ovat ilmeisesti tehneet paremman diilin Motulin kanssa. (Trumpan tehdas käyttää Mobilin öljyjä, rasvoja, *nesteitä jne koska heillä on alihankintasopimus Mobilin kanssa. Muita merkkejä ei kielletä käyttämästä, mutta käsikirjassa sanotaan, että Mobilin kanssa ei ole ollut ongelmia.)

    2. ks kohta 1.

    3. Ihan hyvä perustelu



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  8. #1058
    Tää koko vääntö on oikeestaan samaa kun toi O-rengasketjujen rasvaaminen....... tärkeintä on....
    että rasvaa on .

    Melko pieneksi jää se osuus, jonka suhteen muilla asioilla
    on suurempaa seksuaalista merkitystä, etenkin katuhommissa.
    Näitä toki on... ja se pitäisi myös hyväksyä.

    Toisaalta... miksi "ampua alas" viihdetaivaan kirkkainta tähteä .
    Kyllä olis tylsää kun D:tä käsiteltäis vaan viileän analyyttisesti.
    "Reality Suck`s"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #1059
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 29 2010,19:13) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,19:01) kirjoitti
    En minä sitä kiellä, etteikö D voisi olla hyvää kamaa tiettyihin mp-malleihin. Jurppii vain se, kun sitä tyrkytetään puoliväkisin ihan jokaiselle, tietämättä välttämättä oikeastaan mitään tämän kyseisen pyörän sielunelämästä.
    Täällä jurppii se, että tuputat tänne vähän väliä faktoina asioita, joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän tekniikan tai fysiikan kanssa. Ymmärrän omista käyttäjäkokemuksista kertomisen, vaikka ei aiheesta teknistä ymmärrystä olisikaan, mutta en faktojen vääristelyä. Jonkinlaista itsekritiikkiä ainakin toivoisin noihin viesteihisi. Varsinkin edellisen viestisis puolihihhuleiksi nimittely ei ole kovin hedelmällistä, varsinkin kun se on ymmärrettävissä moottorialan ammattilaisten tietotaidon vähättelyksi.
    Jaa, no mitäs faktoja minä nyt tässä sitten oikein vääristelen? Ja olenhan toistuvasti sanonut, että se on vain oma mielipiteeni, ei mikään Pravdassa lukeva "totuus".

    Oikeiden moottorialan ammattilaisten en ole missään nähnyt puoltavan tällaisen öljyn käyttöä esimerkiksi Suzukissa. Sori, mutten laske täällä kirjoittelevia sellaisiksi (ja se koskee tietenkin myös itseäni). Niillä oikeilla ammattilaisilla on varmasti fiksumpaakin tekemistä kuin jaella täällä jotain ihmeen "ilosanomaa" jonkun tietyn aineen vaikutuksista.

    Tiedätkö muuten, mikä on fakta: se, että täällä kysellään säännöllisesti, mikähän on sopiva öljy laitteeseen X. Ja vastaus, joka alkaa D:llä, tulee viimeistään noin vartin sisällä, oli laite sitten 60-luvulta tai tämänvuotinen, yksi- tai kuusipyttyinen iso taikka pieni sportti, customi, matkasohva, trialpyörä tai monttukone. Juuri sitä ei pysty tajuamaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #1060
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,21:24) kirjoitti
    Tiedätkö muuten, mikä on fakta: se, että täällä kysellään säännöllisesti, mikähän on sopiva öljy laitteeseen X. Ja vastaus, joka alkaa D:llä, tulee viimeistään noin vartin sisällä, oli laite sitten 60-luvulta tai tämänvuotinen, yksi- tai kuusipyttyinen iso taikka pieni sportti, customi, matkasohva, trialpyörä tai monttukone. Juuri sitä ei pysty tajuamaan.
    mutta sehän on jos täyttää luokitukset. vai eikö? jos ei niin miksi ei?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #1061
    Lainaa (SamiN @ Syys. 29 2010,23:56) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,21:24) kirjoitti
    Tiedätkö muuten, mikä on fakta: se, että täällä kysellään säännöllisesti, mikähän on sopiva öljy laitteeseen X. Ja vastaus, joka alkaa D:llä, tulee viimeistään noin vartin sisällä, oli laite sitten 60-luvulta tai tämänvuotinen, yksi- tai kuusipyttyinen iso taikka pieni sportti, customi, matkasohva, trialpyörä tai monttukone. Juuri sitä ei pysty tajuamaan.
    mutta sehän on jos täyttää luokitukset. vai eikö? jos ei niin miksi ei?
    Kyllä, silloin jos se täyttää luokitukset.

    Mutta tätä täsmälleen samaa vastausta jaellaan välillä tietämättä edes, mitkä ko. luokitukset ovat kysyjän pyörässä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #1062
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,21:24) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 29 2010,19:13) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 29 2010,19:01) kirjoitti
    En minä sitä kiellä, etteikö D voisi olla hyvää kamaa tiettyihin mp-malleihin. Jurppii vain se, kun sitä tyrkytetään puoliväkisin ihan jokaiselle, tietämättä välttämättä oikeastaan mitään tämän kyseisen pyörän sielunelämästä.
    Täällä jurppii se, että tuputat tänne vähän väliä faktoina asioita, joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän tekniikan tai fysiikan kanssa. Ymmärrän omista käyttäjäkokemuksista kertomisen, vaikka ei aiheesta teknistä ymmärrystä olisikaan, mutta en faktojen vääristelyä. Jonkinlaista itsekritiikkiä ainakin toivoisin noihin viesteihisi. Varsinkin edellisen viestisis puolihihhuleiksi nimittely ei ole kovin hedelmällistä, varsinkin kun se on ymmärrettävissä moottorialan ammattilaisten tietotaidon vähättelyksi.
    1 ) Jaa, no mitäs faktoja minä nyt tässä sitten oikein vääristelen? Ja olenhan toistuvasti sanonut, että se on vain oma mielipiteeni, ei mikään Pravdassa lukeva "totuus".

    2) Oikeiden moottorialan ammattilaisten en ole missään nähnyt puoltavan tällaisen öljyn käyttöä esimerkiksi Suzukissa. Sori, mutten laske täällä kirjoittelevia sellaisiksi (ja se koskee tietenkin myös itseäni). Niillä oikeilla ammattilaisilla on varmasti fiksumpaakin tekemistä kuin jaella täällä jotain ihmeen "ilosanomaa" jonkun tietyn aineen vaikutuksista.

    3) Tiedätkö muuten, mikä on fakta: se, että täällä kysellään säännöllisesti, mikähän on sopiva öljy laitteeseen X. Ja vastaus, joka alkaa D:llä, tulee viimeistään noin vartin sisällä, oli laite sitten 60-luvulta tai tämänvuotinen, yksi- tai kuusipyttyinen iso taikka pieni sportti, customi, matkasohva, trialpyörä tai monttukone. Juuri sitä ei pysty tajuamaan.
    1) Mantrat: "Se (Delvac) on suunniteltu toisenlaisiin moottoreihin" ja "Siinä ei ole märkäkytkin (MA) luokitusta." Toistuvat viesteissäsi jatkuvasti. Kirjaimellisesti ajateltuna molemmat väittämät ovat kyllä totta, mutta noiden asioiden vaikutus öljyn ominaisuuksiin ei ole noin yksioikoinen kuin annat ymmärtää.

    2) Joskus myös jollain meistä ammatilaisista on tylsää ja ihmisten tietämättömyys rupeaa jurppimaan, joten saatamme kirjoittaa myös foorumille oikaistaksemme käsityksiä. Yleensä se, miksi ammattilaiset ovat hiljaa, johtuu kaltaisistasi ihmisistä. Ei kenelläkään kestä hermot yrittää selittää samaa asiaa loputtomiin, jos yksinkertaisinkaan selitys asiasta ei mene perille. Sinä tietenkin voit määritellä moottorialan ammattilaisiksi vain ne, jotka eivät kirjoita internettiin ja ovat samaan mieltä kanssasi.

    3) Tuo on valitettavan totta, että yleensä internetissä uunot päätyvät neuvomaan toisia uunoja. Siksi olenkin sanonut, että käyttäkää luokitusten mukaista öljyä. Luokitusten tulkitseminen ei aina tosin ole ihan yksioikoista touhua, joten siitä syystä täälläkin moni (ainakin tekniikan perusymmärryksen omaava) on yrittänyt kertoa luokitusten päälläkkäisyyksistä ja vastaavuuksista. Tosin jälleen kerran sinä olet yksi niistä, jotka inttävät vastaan, että kaksi eri öljyluokitusta ei voi mitenkään vastata toisiaan, etkä suostu asiaa tarkistamaan mistään itsellesi luotettavasta tietolähteestä. Epätietoisuutesi asiasta tulee esille myös tuossa kun luettelet muuttujina sylinterimääriä, pyörän tyyppiä ja valmistusvuotta. Noista valmistusvuosi on oikeastaan ainut, joka jollain tavalla suoraan, mutta heikosti, korreloi öljyn laatuvaatimukseen, muilla ei ole mitään suoraa yhteyttä.

    Asioista voi olla kyllä eri mieltä, mutta ennen sinnikästä vastustamista kannattaisi selvittää itselleen tietyt faktat, joiden perusteella asiaa voi vastustaa. Väittämä on silloin huomattavasti paremmalla pohjalla. Muuten tuollainen inttäminen vaikuttaa hieman siltä, kuin väittäisi maan olevan litteä, vaikka kaikki todisteet viittaavat muuhun.

    Lähdenpä tästä töihin suunnittelemaan moottoria.
    Superbike #7
  13. #1063
    Lienemme siis loppupelissä kohtuullisen samaa mieltä tuosta kohdasta 3, elikkä monesti sopisi laittaa pikkuisen jäitä hattuun niiden suosittelemisten kanssa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #1064
    No niin... ensikokemukset delvacista VT600 shadowissa 200km delvacit sisässä ajon jälkeen.

    - Kone kuulostaa pehmeältä. Ei isoa eroa, mutta hieman tuntuisi pehmeämmältä äänet. Saattaa johtua muutenkin siitä että uudet öljyt sisässä.
    - Vaihteet loksahtaa ehkä pikkuisen nätimmin paikalleen. Ei juuri eroa. Tosin 30tkm ajettuna muutenkaan pitäisi vaihteistossa ongelmia vielä olla. Joten pistetään lumevaikutuksen piikkiin.

    - Mutta kytkin... siinä huomaa eron. Toimii ihan erilailla. Positiivisessa mielessä. Esim ykkösellä kun lähtee paikaltaan liikkeelle, niin kytkin irrottaa nätisti. Ei minkään sortin nykäisyä tai tökkimistä kun veto nappaa kokonaan kiinni. Aikaisemmin oli paljon karkeampi juuri tuossa 1. vaihteella. Edellisistä öljyistä ei tietoa mitä biketeam liikkeessä ovat laittaneet.

    Jotenka aion jatkaa delvaceilla sen 20 litran tonkan loppuun asti. Toki siinä puitteissa ettei pyörä mahdollisesti vaihdu välillä




    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  15. #1065
    Juuri näin, jos persdyno sanoo että toimii niin mikä ettei. Kyllä motoristi huomaa jos vaihteet vaihtuu nätimmin tai kytkin ei toimi kunnolla..Omakohta. kokemuksia ns hyper-super mp öljystä. Huollossa vaihdettiin mun pyörän V2 speksin mukaiset öljyt huomasin heti että vaihteet vaihtuivat nihkeämmin 200km jälkeen hyperit vaihtuivat.Ei toiminut vaikka pullon kyljessä oli hieno V2 logo. ...Jokainen laittaa sitä oljyä koneeseen mitä haluaa ja jos se öljy on vaikkapa delvac ilman sitä JASO MA luokitusta niin siitä vaan...



    <br />
  16. #1066
    D:ssä ei ole JASO MA:ta, mitäs tuo sisältää vai mitä se ei saa sisältää? *

    Niin ja suikan ohjekirjassa sanotaan et voitele ketjut HEAVY DUTY ENGINE OILILLA sopiiks D??



    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  17. #1067
    Lainaa (kylaenmies @ Syys. 30 2010,12:30) kirjoitti
    Niin ja suikan ohjekirjassa sanotaan et voitele ketjut HEAVY DUTY ENGINE OILILLA sopiiks D??
    Ketjuun sopii jopa D... jos ei haittaa, että voi hieman sotkea takavannetta.

    Ainakin Suzukin nykyisissä ohjekirjoissa tosin kehotetaan jo käyttämään ihan oikeaa mp-ketjuöljyä. Mutta tässäkin epäilemättä taustalla se tavallinen, eli salaliitto



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #1068
    Markkinatalous tarvitsee "optimikuluttajia".. Onneksi heitä vielä löytyy joukostamme..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  19. #1069
    Lainaa (pecha @ Syys. 30 2010,14:56) kirjoitti
    Lainaa (kylaenmies @ Syys. 30 2010,12:30) kirjoitti
    Niin ja suikan ohjekirjassa sanotaan et voitele ketjut HEAVY DUTY ENGINE OILILLA sopiiks D??
    Ketjuun sopii jopa D... jos ei haittaa, että voi hieman sotkea takavannetta.

    Ainakin Suzukin nykyisissä ohjekirjoissa tosin kehotetaan jo käyttämään ihan oikeaa mp-ketjuöljyä. Mutta tässäkin epäilemättä taustalla se tavallinen, eli salaliitto *
    Mulle suositellaan Suzuki-ketjuöljyä! Tai vastaava laadukasta ketjuöljyä. Jos moottoriöljyä laitatte niin muistakaa että siinä on JASO MA. Muuten menee ketjut hetkessä rikki.

    Toiseen mopooni suositellaan ketjuihin vain tylsästi vaihteistoöljyä, mutta se onkin tylsä honda. Kai ketjujen kehitys on ollut sitä luokkaa että nykyään vaaditaan samaa merkkiä ketjuöljyt mitä mopokin

    P.S. Suzukin moottorissa jo toista rundia ohjekirjaa uhmaten JASO MA-puutteelliset mobil delvacit. Välivapaita löytyy satunnaisesti, muutaman kerran kesässä, moottori rouskuttaa pahaäänisesti - mutta lienee normaalia (kyseessä kun ei ole honda). Kytkin sentään pelittää normaalisti.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #1070
    Minkä mallisesta Suikasta löytyy välivapaita ja minkä osan kuluminen johtaa välivapaisiin? Onko muillakin erityisesti suikka kuskeilla välivapaita löytyny? Koeajoin jossus uutukaisia ducateja, ja petyin pahasti juuri välivapaisiin. En tienny tuolloin et sellaisia onkaan. *Suikasta enkä kahdesta hondasta ole vielä moisia löytäny, no onneksi on D:tä tullut käytettyä.



    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  21. #1071
    Lainaa (pecha @ Syys. 30 2010,14:56) kirjoitti
    Lainaa (kylaenmies @ Syys. 30 2010,12:30) kirjoitti
    Niin ja suikan ohjekirjassa sanotaan et voitele ketjut HEAVY DUTY ENGINE OILILLA sopiiks D??
    Ketjuun sopii jopa D... jos ei haittaa, että voi hieman sotkea takavannetta.

    Ainakin Suzukin nykyisissä ohjekirjoissa tosin kehotetaan jo käyttämään ihan oikeaa mp-ketjuöljyä. Mutta tässäkin epäilemättä taustalla se tavallinen, eli salaliitto *
    Niin ja siinä mp ketjuöljyn purkin kyljessä sitten teksti Suzuki....Ja siinä pitää olla Suzukin hyväksyntä muutenhan ketjut voi hajota...Eikä mikään Biltemasta ostettu puolta halvempi mp ketjuöljy koska sehän ei voi olla laadukasta...



    <br />
  22. #1072
    Sinänsä ihailtavaa että kun mielipide on muodostettu niin siitä sitte pidetään kiinni. Selkärankaa. Joskus kannattaa kuitenki kokeilla asioita ja jos se persdyno on jotain muuta mieltä aiheesta, kehitystä on viilata viitekehystä. Esim kun tuota Dtä castrol *gtxn jälkeen kokeilin Alpissani, motorgin jostain ketjusta sen bongasin muuten ei olisi tulut pieneen mieleenikään moinen tökötti.
    Mopot vaihtu ja IsoDeetonkka loppui auton dieselmosassa *eli juuri mihin ko öljy on tehty.

    Sitten, TB moniaste deauvilleen, jos joku luulee deen tekevän autuaaksi niin huom. Hondan V2 pienviritteisessä wanhan tekniikan moottorissa, erehtyy. Jos silkkistä kytkintä halajaa niin 15-40. ikään ole lipsunut millään tupenavauksen asteella. Pahinta asiassa on että se on vielä halvempaa kuin D. Törkeästi alihinnoiteltu tuote siis, ei sovi Hondan V2seen. Muista mopoista ei omakohtaa.



    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  23. #1073
    Lainaa (lämmittäjä @ Syys. 30 2010,16:47) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 30 2010,14:56) kirjoitti
    Lainaa (kylaenmies @ Syys. 30 2010,12:30) kirjoitti
    Niin ja suikan ohjekirjassa sanotaan et voitele ketjut HEAVY DUTY ENGINE OILILLA sopiiks D??
    Ketjuun sopii jopa D... jos ei haittaa, että voi hieman sotkea takavannetta.

    Ainakin Suzukin nykyisissä ohjekirjoissa tosin kehotetaan jo käyttämään ihan oikeaa mp-ketjuöljyä. Mutta tässäkin epäilemättä taustalla se tavallinen, eli salaliitto
    Niin ja siinä mp ketjuöljyn purkin kyljessä sitten teksti Suzuki....Ja siinä pitää olla Suzukin hyväksyntä muutenhan ketjut voi hajota...Eikä mikään Biltemasta ostettu puolta halvempi mp ketjuöljy koska sehän ei voi olla laadukasta...
    Vaatimus Suzuki-ketjuöljystä on kohtuuton, koska sitä ei taida ainakaan Suomessa olla myytävänä... siksi kai lievennetty perään "tai vastaava laadukas"

    Ketjuja olen voidellut mitä erilaisimmilla tököteillä (paitsi vahoilla, koska niillä ei tee mitään), muun muassa maissa, joissa ei mitään ketjusprayta ole ollut saatavana, olen yleensä kankaanpalalla tms. levitellyt hieman moottoriöljyä ketjulle. Voitelee hyvin, mutta tietysti sottaa myös hieman.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #1074
    No johan on keitos, tämä Delvac. Jos lähdetään perusasioista, niin tärkeintä on, että koneessa on öljyä. Jos öljy täyttää moottorin valmistajan suositukset niin hyvä on. Jos suositussandardien vastaavuudesta on epäselvää, niin käytöstä saadut kokemukset ovat ihan hyvä todiste öljyn kelvollisuudesta tai kelvottomuudesta käyttötarkoitukseensa.

    Jos tavara on kelvollista, niin Gigantti on opettanut, että on tyhmää maksaa liikaa. Toisaalta tämä prätkäily on täysin fiilistelylaji, joten on jokseenkin sama, mitä öljyä koneeseen kaadatte, kunhan kuski on onnellinen. m.o.t

    Minulla on kysymys. Oletteko huomanneet vaihteiston äänissä tai öljyssä uivan kytkimen toiminnassa mitään eroa öljynvaihtovälin lopussa verratuna tilanteeseen heti vaihdon jälkeen? Minulla on lievä havainto, mutta jotten manipuloisi vastauksia, en kerro öljymerkkiä, enkä havainnon suuntaa.
  25. #1075
    Jos ajaa kahdessa päivässä ~3400 kilsaa niin huomaako öljyissä ja toiminnassa tokana päivänä mitään eroa?
    Ei, miksi ihmeessä olis mitään eroa?
    SS2000 Finand

    Jaa, sellainen huomio euroopan keikalta tältä kesältä, että kun tuli ajettua melko kuumissa olosuhteissa +30 ja paljonkin enemmän niin kytkin rupes ikäänkuin haukkomaan kiinni. Mutta varmaankin nämä luokitukseen liittyvät asiat tulivat vastaan.
    Varsinkin Krakovassa kun oli seissyt ruuhkassa tunnin ja koneen lämmöt oli pitkään jossain 105-110 niin kytkin ei enää toiminut silkinpehmeästi.
    Mutta, tunnetusti orgissa arvostetaan mutua ja sitä uskotaan, eiks niin... *
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  26. #1076
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 06 2004,11:22) kirjoitti
    Koska en halua käynnistää elämää suurempaa keskustelua
    Ei mulla muuta.

    Niijjoo, nyt olis saatavilla myös Motonetistä Motox -raskaan kaluston öljyjä. Kukaan kokeillut?



    Kronoby Racing Team
  27. #1077
    Hmm, 100000 kertaa luettu, aikas hyvää kiinnostusta öljyä kohtaan, kiitos Pecha... All publicity is good publicity...
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  28. #1078
    Lainaa (Juhana N @ Syys. 30 2010,22:45) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Kesä. 06 2004,11:22) kirjoitti
    Koska en halua käynnistää elämää suurempaa keskustelua
    Ei mulla muuta.

    Niijjoo, nyt olis saatavilla myös Motonetistä Motox -raskaan kaluston öljyjä. Kukaan kokeillut?
    Katselin myös Motox -raskaan kaluston öljyä Motonetissa. Mutta käteen tarttui kuitenkin 20l tonkka delvaccia, koska hinta näissä oli sama ja delvacista on käytännön näyttöä suomi täynnä.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  29. #1079
    Lainaa (Sepi @ Syys. 30 2010,23:15) kirjoitti
    Hmm, 100000 kertaa luettu, aikas hyvää kiinnostusta öljyä kohtaan, kiitos Pecha... All publicity is good publicity...
    Joo.. Kyllä tämäkin ketju on takuuvarmasti vaikuttanut ihmisten näkemyksiin asioissa..
    Paikallisen AD-myymälän hinnoittelu oli mennyt uusiksi.. Viime syksynä 20l Mx:ää lähti kevyellä tinkaamisella 60€ pintaan..
    Nyt oli pyynti häpeilemätön 98€.

    Eli hinta nousee tiskeillä, joilta tavaraa ei myydä 200l erissä?

    Onko valaistuksen saaneet motoristit todella niin suuri joukko jo, että se alkaa näkyä hinnoissa?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  30.  
  31. #1080
    Kyllä tämä keskustelu on saanut ainaskin itseni kokeilemaan delvacia
    Aiemmin vain ajattelin että wtf traktoriöljyä mopoon ja ostin sen ylihinnoitellun pikkupönikän öljyä mopoliikkeestä syksyisin.
    Uteliaisuuttani selvittelin ja lueskelin ja nyt en enää ymmärrä erityisiä mopoöljyjä.
    En kyllä palvo delvacia, seuraavan pönikän ostan varmaankin jotain muuta vastaavaa, ja halvempaa ;)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sivu: 36 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2634353637384686 ... ViimeinenViimeinen