Sivu: 35 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2533343536374585 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 2791:sta
  1. #1021
    Lainaa (wesba @ Syys. 21 2010,16:58) kirjoitti
    Itselläni kun on juuri päinvastainen kokemus Vacista ja vänästä (pikku).



    nimim: tiedonjanoinen.
    ... ja miulla 2 x Kawan LTD malleista.

    Vacit pyöriny jo 3 vuotta ja pyörii vastaisuudessakin.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  2. #1022
    Hydraulisista venttiilinnostajista ei ole kuvaa, koska sain liotettua niistä paskat pois koneen purkamisen yhteydessä. Tai onhan niistäkin kuva, mutta eihän siitä mitään selviä. Kaksi niistä oli kuitenkin täysin jumissa. Sen jälkeen eivät ole menneet tukkoon. N. 60 000 oli ajettu ja eka kertaa laitoin delvacit koneeseen, kun uskoin kirjoitteluja. N. 1500 kilsan jälkeen sitten hajos pumppu. Tottakai se on pelkkää sattumaa, eihän tietenkään vika voi olla delvacissa. Delvacin liottamaa moskaa ei näkynyt missään. Eihän normaalin mp:n koneessa kyllä muutenkaan moskaa ole muualla kuin amatöörien puheissa. Sen verran monta konetta purkaneena olisi hauska tietää, että mistä se delvac niitä moskia liottaa. Ja nyt ei puhuta -79 corollasta eikä -72 mersusta. No, kaikkihan voi laittaa koneeseen mitä haluaa, itse ajan tästä lähtien oikeilla öljyillä. Kyseessä olikin tyhmä kokeilu, n. 20 vuotta on selvitty ilman delvacia ja selvitään edelleen. Ja tosiaan hiljaisemmin käy nyt kone. Mutta eihän täällä voi olla kuin delvaccia kehuvat oikeassa, muutenhan jollakin uusiomotoristilla voi unelmat särkyä.
  3. #1023
    ...hmmm, muta pitäähän koneesta ääntä kuulua (konepyörä), ite ajan delvakilla (lokomo 17000l.diesel x 2 ja hyvin toimii) :öljytilavuus jotain 78l/ per kone ja ei ongelmia vuoesta 78. ...eli toimii...!
    Boxeriukko
  4. #1024
    Lainaa (vn 1500 @ Syys. 23 2010,00:44) kirjoitti
    Hydraulisista venttiilinnostajista ei ole kuvaa, koska sain liotettua niistä paskat pois koneen purkamisen yhteydessä. Tai onhan niistäkin kuva, mutta eihän siitä mitään selviä. Kaksi niistä oli kuitenkin täysin jumissa. Sen jälkeen eivät ole menneet tukkoon. N. 60 000 oli ajettu ja eka kertaa laitoin delvacit koneeseen, kun uskoin kirjoitteluja. N. 1500 kilsan jälkeen sitten hajos pumppu. Tottakai se on pelkkää sattumaa, eihän tietenkään vika voi olla delvacissa. Delvacin liottamaa moskaa ei näkynyt missään. Eihän normaalin mp:n koneessa kyllä muutenkaan moskaa ole muualla kuin amatöörien puheissa. Sen verran monta konetta purkaneena olisi hauska tietää, että mistä se delvac niitä moskia liottaa. Ja nyt ei puhuta -79 corollasta eikä -72 mersusta. No, kaikkihan voi laittaa koneeseen mitä haluaa, itse ajan tästä lähtien oikeilla öljyillä. Kyseessä olikin tyhmä kokeilu, n. 20 vuotta on selvitty ilman delvacia ja selvitään edelleen. Ja tosiaan hiljaisemmin käy nyt kone. Mutta eihän täällä voi olla kuin delvaccia kehuvat oikeassa, muutenhan jollakin uusiomotoristilla voi unelmat särkyä.
    Nyt ei sanaakaan D:stä .

    Tuossa tarinassa on sinällään ainekset ongelmiin.

    Kilometrejä niellyt kone - erittäin "pesevän" öljyn
    käyttöönotto - hydrauliset nostajat.

    Kuvatunlaiseen lopputulokseen päätyminen ei sinänsä
    juuri D:tä (oho... nysse tuli) vaadi..... mikä tahansa öljy jossa on aiemmasta öljyhistoriasta poiketen selvästi paremmat
    pesuominaisuudet, hoitaa saman asian

    D:hen liittyen annetut suositukset.... esim. lyhyt 1.vaihtoväli, on sinällään asiaa... mutta mutta...
    Se ei sinällään takaa mitään pomminvarmaa kenttäoloissa, puhumattakaan vastuisiin liittyvistä asioista.
    Paljon suurempia murheita ja taloudellisia arvoja liittyi
    aikanaan lyijyttömien polttoaineiden käyttöönottoon.
    (karstojen käyttäytyminen ja sen seuraukset)
    Mahtoiko yksikään öljy-yhtiö korvata yhtään kansiremppaa,
    vaikka syytä ehkä olisi ollutkin...... eikä vähiten "ongelman"
    suhteen tiedottamisesta kuluttajien suuntaan johtuvista
    puutteista. Ps. Nyt ei puhuta vehkeistä, joiden venat/seetit
    vaativat lyijyä/korvaavia "suoja-aineita".
    Karstahomman seurauksenahan venttiiliongelmien määrä
    nousi nopeasti "potenssiin".
    Kaikissa "ongelmatapauksissa" ei tietenkään käynyt niin, että
    se oli suoraan ja nopeasti adjöö... monissa... monissa tapauksissa vaan venarempan väli lyheni aivan merkittävästi.
    Artisti kuitenkin viimekädessä aina maksaa .

    Pointti... ?

    "Lukeminen kannattaa aina" sanotaan, mutta kun sen päälle
    vielä hiukan ajattelee.... ihan itse... se vasta kannattaakin.
    Siinä se paljon puhuttu "perspektiivikin" asioihin tahtoo
    väkisinkin hieman avautua .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #1025
    Lainaa (vn 1500 @ Syys. 23 2010,00:44) kirjoitti
    itse ajan tästä lähtien oikeilla öljyillä.
    Saisinko tarkennusta, mitä on nämä "oikeat" öljyt mitä käytät jatkossa? Tekeekö öljystä oikean öljyn viskositeetti, luokitus, merkki vai malli? Vai se moponkuva purkinkyljessä? ;)

    En usko noihin öljyn pesemisjuttuihin. Paskapuhetta ennen kuin toisin todistetaan. Ei liene öljynvalmistajakaan kerro delvacin olevan "pesevää"
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #1026
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 23 2010,07:56) kirjoitti
    En usko noihin öljyn pesemisjuttuihin. Paskapuhetta ennen kuin toisin todistetaan. Ei liene öljynvalmistajakaan kerro delvacin olevan "pesevää"
    "Oikeista öljyistä" en osaa sanoa mitään .
    Ehkä ilmaus liittyy vahvasti jonkun kirjoittajan v###uuntumiseen jostain episodista... .

    Jonkinlainen "perustietämys" öljyihin liittyen varmasti
    toisi hieman pohjaa keskusteluun öljyjen erilaisista
    lähtökohtaista ominaisuuksista.....
    Saattaisi tuo yleinen termi "pesevyys" tms. avautua, erityisesti
    mihin se liittyy ja mistä lähtökohdista eri yhteyksissä.

    Tietysti... jos kieli on poskessa, ottaa vaan sen sieltä pois
    ja puhuu sitten vähän asiaakin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #1027
    Lainaa (vn 1500 @ Syys. 23 2010,00:44) kirjoitti
    Hydraulisista venttiilinnostajista ei ole kuvaa, koska sain liotettua niistä paskat pois koneen purkamisen yhteydessä. Tai onhan niistäkin kuva, mutta eihän siitä mitään selviä. Kaksi niistä oli kuitenkin täysin jumissa. Sen jälkeen eivät ole menneet tukkoon. N. 60 000 oli ajettu ja eka kertaa laitoin delvacit koneeseen, kun uskoin kirjoitteluja. N. 1500 kilsan jälkeen sitten hajos pumppu. Tottakai se on pelkkää sattumaa, eihän tietenkään vika voi olla delvacissa. Delvacin liottamaa moskaa ei näkynyt missään. Eihän normaalin mp:n koneessa kyllä muutenkaan moskaa ole muualla kuin amatöörien puheissa. Sen verran monta konetta purkaneena olisi hauska tietää, että mistä se delvac niitä moskia liottaa. Ja nyt ei puhuta -79 corollasta eikä -72 mersusta. No, kaikkihan voi laittaa koneeseen mitä haluaa, itse ajan tästä lähtien oikeilla öljyillä. Kyseessä olikin tyhmä kokeilu, n. 20 vuotta on selvitty ilman delvacia ja selvitään edelleen. Ja tosiaan hiljaisemmin käy nyt kone. Mutta eihän täällä voi olla kuin delvaccia kehuvat oikeassa, muutenhan jollakin uusiomotoristilla voi unelmat särkyä.
    No ei sen öljypumpun rikkoutuminen voi olla mitenkään öljylaadun aiheuttama, varsinkaan millään 1500km matkalla... Mikäli siellä on ollut minkäänlaiseen voiteluun tarkoitettua liukastetta..
    Millä tavalla se rikkoutui?

    Henkilökohtaisesti oma näkemykseni "oikeasta" voiteluöljystä on nimenomaan se, että siihen ei ole varmuudenvuoksi sotkettu mitään kitkaa lisääviä lisäaineksia... ;)
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  8. #1028
    Lainaa (Holtsu @ Syys. 14 2010,10:17) kirjoitti
    Hitto, mun mopoon on Honda aikonaan tehny niin hyvän koneen, että se ei oo vieläkään tarvinnut tippaakaan delvakkia, vaikka on jo liki satatonnia matkamittarissa! *
    Ei kait delvacin käyttö/käyttämättömyys koneen hyvyydestä oo kiinni ?

    Ainakin vanhemman Hondan kone toimii myös delvacilla (ei vaikuta edes nokkaketjun rallatukseen) ja kilometrejä ko pelillä on ajettu yli satatonnia.

    Delvacin käyttö vaan helpottaa näiden vanhojen aparaattien kanssa toimintaa, kun sama liemi sopii lähestulkoon kaikkiin härpäkkeisiin mitä pihasta löytyy.
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  9. #1029
    Mitä Delvackia (1400 tai MX) vn 1500 käytit, ja millä viskositeetilla ?

    Kyllä minä löysin öljypohjan irrotuksen yhteydessä sisältä pieniä tervamaisia (mustia) kohtia 37.000 km ajetusta koneesta.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  10. #1030
    Pänikkä oli muistaakseni mx:ää, lähti aika nopeasti hävitykseen, kun pyörä oli tuotu peräkärryllä kotiin. Ja tuo 60 000 ei ole vielä mikään matka isolle customille, muovikuulassahan se olisi jo koneen vaihdon aika.
  11. #1031
    Lainaa (vn 1500 @ Syys. 23 2010,00:44) kirjoitti
    Mutta eihän täällä voi olla kuin delvaccia kehuvat oikeassa
    Naulan kantaan - ei voikaan
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #1032
    Lainaa (Elmeri H. @ Syys. 23 2010,08:41) kirjoitti
    Lainaa (vn 1500 @ Syys. 23 2010,00:44) kirjoitti
    Hydraulisista venttiilinnostajista ei ole kuvaa, koska sain liotettua niistä paskat pois koneen purkamisen yhteydessä. Tai onhan niistäkin kuva, mutta eihän siitä mitään selviä. Kaksi niistä oli kuitenkin täysin jumissa. Sen jälkeen eivät ole menneet tukkoon. N. 60 000 oli ajettu ja eka kertaa laitoin delvacit koneeseen, kun uskoin kirjoitteluja. N. 1500 kilsan jälkeen sitten hajos pumppu. Tottakai se on pelkkää sattumaa, eihän tietenkään vika voi olla delvacissa. Delvacin liottamaa moskaa ei näkynyt missään. Eihän normaalin mp:n koneessa kyllä muutenkaan moskaa ole muualla kuin amatöörien puheissa. Sen verran monta konetta purkaneena olisi hauska tietää, että mistä se delvac niitä moskia liottaa. Ja nyt ei puhuta -79 corollasta eikä -72 mersusta. No, kaikkihan voi laittaa koneeseen mitä haluaa, itse ajan tästä lähtien oikeilla öljyillä. Kyseessä olikin tyhmä kokeilu, n. 20 vuotta on selvitty ilman delvacia ja selvitään edelleen. Ja tosiaan hiljaisemmin käy nyt kone. Mutta eihän täällä voi olla kuin delvaccia kehuvat oikeassa, muutenhan jollakin uusiomotoristilla voi unelmat särkyä.
    No ei sen öljypumpun rikkoutuminen voi olla mitenkään öljylaadun aiheuttama, varsinkaan millään 1500km matkalla... Mikäli siellä on ollut minkäänlaiseen voiteluun tarkoitettua liukastetta..
    Millä tavalla se rikkoutui?

    Henkilökohtaisesti oma näkemykseni "oikeasta" voiteluöljystä on nimenomaan se, että siihen ei ole varmuudenvuoksi sotkettu mitään kitkaa lisääviä lisäaineksia... ;)
    Vanhemmissa VN 1500 malleissa on öljypumpussa muovinen ratas, joka hajoaa ennemmin tai myöhemmin, ratas korvattiin metallisella rattaalla 2001 lähtien (tehdas huomasi virheensä). Jenkeissä eräs tyyppi valmisti ja möi "Judges oilgear", vaihtorattaan, joka melko pienellä työllä pystyy vaihtamaan rikkoutuneen tilalle kytkinpuolelta purkamalla.
    Kyllä se öljynvaihto Delvaciin on saattanut nopeuttaa tuon rattaan hajoamista (jos tässä tapauksessa se on hajonnut) kuten myös kannessa olevien HLA:n tukkeutumista, mutta johtuen koneessa jo olevan lian liikkeelle lähdöstä johtuen ko. dieselöljyn ominaisuudesta sitoa epäpuhtauksia itseensä. Lika voi tukkia HLA:n filtterit, jolloin ne ei saa tarpeeksi öljyä toimiakseen ja jumituvat varmasti.
    Omissa pyörissä Delvac on toiminut moitteetta paremmin kuin millään aikaisemmilla öljyillä, jopa VN 1600 mallissa. Käyttö jatkuu ainakin mun pyörissä.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  13. #1033
    Tänään livahti ensimmäiset delvacit varjoon. Edellisessä huollossa vajaa 5000km sitten oli vaihdettu liikkeessä myös suodatin, joten jätin vanhan suodattimen vielä paikalleen.

    Ajattelin että ajellaan tuolla nyt syksyn aikana vielä sellaiset 500km ja keväällä sitten uudet delvacit ja suodatin. Jos se delvac on niin pesevää, niin ei viitsi heti uutta suodatinta tukkia karstalla. Niin no onhan näissä tuo öljynvaihtoväli oikeasti se 12tkm joten eiköhän se sama suodatin vielä tuon neitsyt delvac sessioin puhdistamisineen kestä

    Pehmeästi tuo ainakin käy. Ei pahempaan suuntaan äkkisältään mennyt ainakaan. Voin kertoilla kokemuksia lisää myöhemmin kun kilometrit karttuu.



    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  14. #1034
    Lainaa (vn 1500 @ Syys. 24 2010,15:36) kirjoitti
    Pänikkä oli muistaakseni mx:ää, lähti aika nopeasti hävitykseen, kun pyörä oli tuotu peräkärryllä kotiin. Ja tuo 60 000 ei ole vielä mikään matka isolle customille, muovikuulassahan se olisi jo koneen vaihdon aika.
    Olis tietty kiva tietää tarkasti, ja visko myös, mutta ei voi mitään, näillä mennään...
    Hanhi Jimillä tuntuu olevan asiaan mahdollisesti liittyvää tietoa.

    Vacin käyttäjiä on enemmän kuin tuhat (tämäkin on vain arvaus), olis kiva tietää onko muilla ollu ongelmaa, siis minkäänlaista, vai ookko yksin koko universumissa.

    Itellä 35.000 Vaccikilsaa, ja pikkuvänässä 13.000, erittäin hyvin on esim. vaihteet toiminu.

    Spöögi kyseli hellekestoa, jos 40 visko riittää, niin ok. Kaveri kävi Euroopassa seisomassa 1200 ilmajäähdytteisella Banditilla liikennevaloissa, lämpömittarin asteikko ei riittäny, sano että ykkönen oli tosijäykkä. No MX:sät ajettiin sitten lopppukesän aikana sinne 8000km, ja ihan hyviltä vielä vaikutti kun koneesta sitten ulos valuteltiin.

    Täytyy myöntää, että talvella sais olla vähän 15W:tä notkeempaa, lähti pikkasen jäykästi -7 asteessa käyntiin, kun kävin toissatalvena ajamassa kun oli tiet auki.
    Mutta kyllä se tuonne 0 asteeseen toimii yhtähyvin kun aiempi 10W.


    Tänääki taas laitettiin yhteen Intruderiin...
    Nyt alkaa olla jo 10 eri koneessa MX 15W-40, kerron heti jos ongelmaa ilmenee, tähän saakka pelkkää positiivista palautetta.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  15. #1035
    Lainaa (jalat @ Syys. 25 2010,01:54) kirjoitti
    Ajattelin että ajellaan tuolla nyt syksyn aikana vielä sellaiset 500km ja keväällä sitten uudet delvacit ja suodatin.
    Sanoisin, että ajele ennen talviseisontaa 500-1000km, ja sitten uudet Vacit + suodatin.

    Helpompi sitten keväällä aloittaa, ja samalla varmistut ettei talveksi jää koneeseen jo hieman rikkipitoista ölppää syövyttelemään mitään.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  16. #1036
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (wesba @ Syys. 25 2010,02:29) kirjoitti
    Helpompi sitten keväällä aloittaa, ja samalla varmistut ettei talveksi jää koneeseen jo hieman rikkipitoista ölppää syövyttelemään mitään.
    Monesti aiemminkin tätä(kin) sanonut, mutta toistetaan vielä kerran: Rikkiä tulee moottoriin käytännössä vain polttoaineen mukana, joka nykyisellään on vähärikkistä. *
    Dieselöljyt on myös suunniteltu huomattavan pitkille vaihtoväleille = enemmän ajoa = enemmän polttoainetta moottorin läpi vaihtovälin aikana = enemmän rikkiä koneeseen. Tämän ja dieselin runsaamman rikkipitoisuuden takia dieselöljyissä on enemmän happamuutta neutraloivia ainesosia kuin ottomoottoriöljyissä.
    Nuo asiat huomioon ottaen, voidaan todeta, että normaalilla vaihtovälillä moottoripyörän koneessa öljyn happamuus ei varmasti muodostu ongelmaksi.



    Superbike #7
  17. #1037
    Lainaa (wesba @ Syys. 25 2010,02:24) kirjoitti
    Kaveri kävi Euroopassa seisomassa 1200 ilmajäähdytteisella Banditilla liikennevaloissa, lämpömittarin asteikko ei riittäny, sano että ykkönen oli tosijäykkä.
    Lieneepä ollut oikein erikoisvarusteltu 1200, missä on jopa lämpömittari jonka asteikkokaan ei ollut riittävä...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #1038
    Mitä saatanan nokimoottoreita porukoilla oikein on eli mistä sitä paskaa tulee ??
    Aikanaan kun laitoin ekaa kertaa tuota Deetä koneeseen laskin ne pois alle 1000 km;n jälkeen JA AIVAN TURHAAN, samanväristä oli kuin sinne purkista kaadettaessakin. Seuraavalla satsilla ajoin sen (en muista tarkalleen) n. 5-7 tkm kuten muillakin öljyillä, EI ollut silloinkaan, käytettynä, sen kummoisemman näköistä kuin mitkään muut käyttämäni öljyt.
    Mitään mainittavaa eroa, parempaan enkä huonompaan, en ole ihmisen aistien varaisesti kyennyt huomaamaan.

    Ainoa "selitys" sille miksi itse tuota ko. litkua käytän on se että ei viitsi lähteä niitä OIKEITA moottoripyöräöljyjä hakemaan/tilailemaan matkojen päästä, tätä Deetä kun nyt sattuu olemaan vähän joka rautakaupassa ja akrimarketissa.
    .....
  19. #1039
    Lainaa (pecha @ Syys. 25 2010,11:27) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Syys. 25 2010,02:24) kirjoitti
    Kaveri kävi Euroopassa seisomassa 1200 ilmajäähdytteisella Banditilla liikennevaloissa, lämpömittarin asteikko ei riittäny, sano että ykkönen oli tosijäykkä.
    Lieneepä ollut oikein erikoisvarusteltu 1200, missä on jopa lämpömittari jonka asteikkokaan ei ollut riittävä... *
    Sillä on just sellanen erikoismalli....
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  20. #1040
    Lainaa (wesba @ Syys. 26 2010,19:53) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 25 2010,11:27) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Syys. 25 2010,02:24) kirjoitti
    Kaveri kävi Euroopassa seisomassa 1200 ilmajäähdytteisella Banditilla liikennevaloissa, lämpömittarin asteikko ei riittäny, sano että ykkönen oli tosijäykkä.
    Lieneepä ollut oikein erikoisvarusteltu 1200, missä on jopa lämpömittari jonka asteikkokaan ei ollut riittävä... *
    Sillä on just sellanen erikoismalli.... *
    No niimpä tietysti olikin. Ole huoleti, en alun alkajenkaan epäillyt tiedon paikkansapitävyyttä ollenkaan sen enempää kuin muutakaan tässä thriidissä olevaa vahvaa todistusta ehkä paremmin toimivista laatikoista, sekä kiinni leipomattomista voimanlähteistä
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  21. #1041
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mikakoo @ Syys. 25 2010,12:40) kirjoitti
    Mitä saatanan nokimoottoreita porukoilla oikein on * eli mistä sitä paskaa tulee ??
    Tuollainen vähän vanhempi moottori, jolla on ajettu alhaisen API luokituksen öljyillä ja vähän turhan pitkillä vaihtoväleillä, sisältää yllättävän paljon öljystä jäänyttä mustaa liejua.
    Superbike #7
  22. #1042
    Musta liete: öljywiki

    Käytännössä öljy tummuu / mustuu kun sen ominaisuudet heikkenee ja öljy hapettuu. Johtuu siis pääasiassa huonolaatuisen öljyn käyttämisestä. Tossa vinosilmien tekemässä twinissä öljy on vielä 6tkm jälkeen öljyn väristä eikä mustaa mutta siinä onkin jotkut hypesynteettiset riistoöljyt sisällä.. kotari hakkasi öljyn kuin öljyn pien väriseksi alta kolmen tonnin.
    KTM
  23. #1043
    Lainaa (pecha @ Syys. 27 2010,14:17) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Syys. 26 2010,19:53) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 25 2010,11:27) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Syys. 25 2010,02:24) kirjoitti
    Kaveri kävi Euroopassa seisomassa 1200 ilmajäähdytteisella Banditilla liikennevaloissa, lämpömittarin asteikko ei riittäny, sano että ykkönen oli tosijäykkä.
    Lieneepä ollut oikein erikoisvarusteltu 1200, missä on jopa lämpömittari jonka asteikkokaan ei ollut riittävä... *
    Sillä on just sellanen erikoismalli.... *
    No niimpä tietysti olikin. Ole huoleti, en alun alkajenkaan epäillyt tiedon paikkansapitävyyttä ollenkaan sen enempää kuin muutakaan tässä thriidissä olevaa vahvaa todistusta ehkä paremmin toimivista laatikoista, sekä kiinni leipomattomista voimanlähteistä *
    Nyt ei oikein tiedä itkiskö vai nauraisko...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  24. #1044
    Sen verran tähän soppaan sotkeudun taas, että pesevää toi vakki ainakin on. Ekoilla öljyillä ajoin 1300km ja vaihdoin sekä öljyn, että suodattimen. Yllättävän likaisen näköistä oli pois luiruteltu öljy. Pyörällä ajettu noin 30tkm. *
  25. #1045
    Lainaa (petetech @ Syys. 28 2010,17:55) kirjoitti
    Sen verran tähän soppaan sotkeudun taas, että pesevää toi vakki ainakin on. Ekoilla öljyillä ajoin 1300km ja vaihdoin sekä öljyn, että suodattimen. Yllättävän likaisen näköistä oli pois luiruteltu öljy. Pyörällä ajettu noin 30tkm. *
    Tee seuraava testi.

    Aja uusilla delvac öljyllä 4 kertaa 1000km, säilytä vaihdettu öljy ja
    vertaa lopuksi kyseisiä (4) käytettyjä öljyjä.
    Ovatko kaikki saman värisiä?Näin saat oikeaa tietoa ihan ite.
  26. #1046
    Lainaa (polip @ Syys. 28 2010,18:22) kirjoitti
    Lainaa (petetech @ Syys. 28 2010,17:55) kirjoitti
    Sen verran tähän soppaan sotkeudun taas, että pesevää toi vakki ainakin on. Ekoilla öljyillä ajoin 1300km ja vaihdoin sekä öljyn, että suodattimen. Yllättävän likaisen näköistä oli pois luiruteltu öljy. Pyörällä ajettu noin 30tkm.
    Tee seuraava testi.

    Aja uusilla delvac öljyllä 4 kertaa 1000km, säilytä vaihdettu öljy ja
    vertaa lopuksi kyseisiä (4) käytettyjä öljyjä.
    Ovatko kaikki saman värisiä?Näin saat oikeaa tietoa ihan ite.
    Kylläpä saisi olla ölpät (ja oma työaika) kohtalaisen huokeita, että innostaisi moiseen ryhtyä.

    Otan paljon mieluummin käsikirjan kouraan, katson sieltä, mikä on öljysuositus, ja koska vaihdetaan. A vot - joku onkin jo pähkinyt nämä asiat puolestani, joten voin käyttää aikani johonkin fiksumpaan! Mutta jos jotakuta kiinnostaa alkaa vaihtelemaan öljyjään tonnin välein, jotta saisi muka selkoa jostain väristä tms, niin be my guest
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27. #1047
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,18:36) kirjoitti
    Lainaa (polip @ Syys. 28 2010,18:22) kirjoitti
    Lainaa (petetech @ Syys. 28 2010,17:55) kirjoitti
    Sen verran tähän soppaan sotkeudun taas, että pesevää toi vakki ainakin on. Ekoilla öljyillä ajoin 1300km ja vaihdoin sekä öljyn, että suodattimen. Yllättävän likaisen näköistä oli pois luiruteltu öljy. Pyörällä ajettu noin 30tkm. *
    Tee seuraava testi.

    Aja uusilla delvac öljyllä 4 kertaa 1000km, säilytä vaihdettu öljy ja
    vertaa lopuksi kyseisiä (4) käytettyjä öljyjä.
    Ovatko kaikki saman värisiä?Näin saat oikeaa tietoa ihan ite.
    Kylläpä saisi olla ölpät (ja oma työaika) kohtalaisen huokeita, että innostaisi moiseen ryhtyä.

    Otan paljon mieluummin käsikirjan kouraan, katson sieltä, mikä on öljysuositus, ja koska vaihdetaan. A vot - joku onkin jo pähkinyt nämä asiat puolestani, joten voin käyttää aikani johonkin fiksumpaan! Mutta jos jotakuta kiinnostaa alkaa vaihtelemaan öljyjään tonnin välein, jotta saisi muka selkoa jostain väristä tms, niin be my guest *
    Ei väristä,vaan öljyn pesu ominaisuuksista.



  28. #1048
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,18:36) kirjoitti
    Otan paljon mieluummin käsikirjan kouraan, katson sieltä, mikä on öljysuositus, ja koska vaihdetaan. A vot - joku onkin jo pähkinyt nämä asiat puolestani, joten voin käyttää aikani johonkin fiksumpaan! *
    Eli jos Delvac täyttää nämä luokitukset, et näe ongelmaa kaataa sitä koneeseesi? Sehän onkin oikea tapa toimia. Väärää luokitusta omaavaa oljyä ei pidäkkään koneeseen laittaa.
    Hajapusanisti
  29. #1049
    Lainaa (mikakoo @ Syys. 25 2010,12:40) kirjoitti
    Mitä saatanan nokimoottoreita porukoilla oikein on * eli mistä sitä paskaa tulee ??
    Aikanaan kun laitoin ekaa kertaa tuota Deetä koneeseen laskin ne pois alle 1000 km;n jälkeen JA AIVAN TURHAAN, samanväristä oli kuin sinne purkista kaadettaessakin. Seuraavalla satsilla ajoin sen (en muista tarkalleen) n. 5-7 tkm kuten muillakin öljyillä, EI ollut silloinkaan, käytettynä, sen kummoisemman näköistä kuin mitkään muut käyttämäni öljyt.
    Mitään mainittavaa eroa, parempaan enkä huonompaan, en ole ihmisen aistien varaisesti kyennyt huomaamaan.

    Ainoa "selitys" sille miksi itse tuota ko. litkua käytän on se että ei viitsi lähteä niitä OIKEITA moottoripyöräöljyjä hakemaan/tilailemaan matkojen päästä, tätä Deetä kun nyt sattuu olemaan vähän joka rautakaupassa ja akrimarketissa.
    Yksi selitys puhtaalle bensakoneelle vois olla hyvin tehty sisäänajo TS männärenkaat tiiviit. Ei kuumaa ohipuhallusta josta pitäisi tummuutta öljyyn syntymän.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  30.  
  31. #1050
    Lainaa (Huhan Kolli @ Syys. 28 2010,19:48) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 28 2010,18:36) kirjoitti
    Otan paljon mieluummin käsikirjan kouraan, katson sieltä, mikä on öljysuositus, ja koska vaihdetaan. A vot - joku onkin jo pähkinyt nämä asiat puolestani, joten voin käyttää aikani johonkin fiksumpaan!
    Eli jos Delvac täyttää nämä luokitukset, et näe ongelmaa kaataa sitä koneeseesi? Sehän onkin oikea tapa toimia. Väärää luokitusta omaavaa oljyä ei pidäkkään koneeseen laittaa.
    Jos se täyttäisi Suzukini öljysuositukset, en näkisi ongelmaa käyttää sitä. Mutta valitettavasti niin ei ole asian laita.

    Täytyy tosin todeta, että itse tuskin käyttäisin sitä edes tuossa tapauksessa, koska se on kehitetty aivan toisenlaisiin moottoreihin, JA sataprosenttisella varmuudella täsmälleen sopivaksi tiedetty Motul 5100 ei maksa yli kipurajan.

    Todettakoon vielä, että jos joku on sitä mieltä, että se kuitenkin täyttää ko. suositukset, niin hän saa toki käyttää omassa moottorissaan mitä haluaa, tai ajella vaikka kalanmaksaöljyllä taikka ilman öljyjä, jos siltä tuntuu. Kerroin vain oman näkökulmani asiaan, eikä mitään konsensus-pakkoa ole (paitsi ilmeisesti joidenkin puolihihhuleiden mielestä).
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 35 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2533343536374585 ... ViimeinenViimeinen