Heitetään toinen kipollinen
Monessako F1 koneessa voitelee iiiiiiiiiiiiiiiiiso D ?
Monessako Moto GP pyörässä voitelee iiiiiiiiiiiiiiso D ?
Tältä pohjalta voidaan hyvin jatkaa eteenpäin......
Tuokaa mulle näytille F1 tai Moto GP pata joka hajonnut
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiison D:n takia.
No joo.... en minä koskaan ole väittänyt että D olisi
huono tai kelvoton tavara hyvin... hyvin monessa
laitteessa ja käytössä.
Tässä maailmassa on erilaisia... sanoisiko lainalaisuuksia,
joista aina joskus joku liittyy tuotteisiin ja markkinoihinkin.
Mutta.... onko mahdollista, että voiteluaineiden
kiistatonta nykyhetken huipputeknologiaa myydään maatalouskaupan peltilipan alta tynnyreittäin maidon
litrahinnalla ?
Jos näin on, elämme aikoja jolloin se kuuluisa ihmeidentekijä
josta siellä isossa kirjassa puhutaan, tulee Vappuna takaisin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sponssatkaa joku ajaamaan yksi kausi esim superbikesarjassa delvacilla, ei maksa montaa kymppiä.(mvps @ Syys. 11 2010,21:49) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Väittäisin, että tähän öljy keskusteluun pätee erään kauppiaan sanat.
Asiakas oli tullut kysymään, että mitä öljyä pitäisi ruohonleikkuriin laittaa. Kauppia tokaisi tähän. "Se on ihan sama mitä öljya sinne laitat. Se toimii kyllä. Jos et laita öljya ollenkaan niin sitten se ei toimi enää".
Jos moottori on briggs&stratton, varmasti menee juuri noin. 200hp litratehoja tai 25 m/s männännopeuksia hätyyteltäessä voi tulla ongelmia. Kokeilkaa rohkeasti ja raportoikaa tuloksista. Jos kone leipoo kiinni radalla, ei se mitään haittaa kun on luistokytkin.(Hurja @ Syys. 12 2010,14:21) kirjoitti
![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sitä ei vaan tuu ajatelleeksi millaisessa "paineessa" nää
nykyiset katutykit oikeen joutuu punnertamaan.
Kun lyödään pyörään kiinni vermeet joilla saadaan
data talteen suoritteesta, kadulta ei joitain yksittäisiä
hätäisiä räkäisyjä lukuunottamatta kovin "korkeata veisuuta"
boxiin kerry. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että
teho/painosuhde ja olosuhteet rajaavat asiat.
Vaikka mennään legendaarisiin ratapäiviinkin, ei sieltäkään
monesta pelistä mitään ihmeempää lapsille kerrottavaa
kerry.
On nimittäin niin, että kun voimaa alkaa olla tolkuttomasti,
pito alkaa rajoittaa tehojen käyttöä.... ja sitä kautta
kuormitusta..... aika yksinkertaista.... ?
Jos nyt otetaan ihan kotoisia ääriesimerkkejä, niin vedetään
tossa dataa boxiin erä tonnisella Bemulla vaikka Alastarolla....
ja samoilla seuduilla näprätyllä puolikkaalla crossinelarilla siellä
hiekkalaarissa kunnon kuskilla....
Ihan pikkasen on vehkeet eri paineessa...
Näistä lähtökohdista se lähtee, että kyllä D pelittää ihan
ok monessa vehkeessä ja paikassa...... mutta sitten on jossain
joskus jotain muutakin.... ja muut rasvat.
.....ja seuraava kipollinen
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllä se tuntuu näillä muillakin öljyrimpuloilla olevan ihan sama. Hyvin pitkälle päästään jo sillä, että on voitelua.(vetomies @ Syys. 12 2010,14:34) kirjoitti
Jos vähän vielä trollaan niin mietitäänpä minkälaisille kuormituksille briggs&stratton joutuu ja siinä ei edes oo öljypumppua![]()
Joutuu siinä max. 30min. välein lisäaineistamaan(Hurja @ Syys. 12 2010,14:55) kirjoitti
puolikkaan pänikällä Fostersia tai vastaavaa..... muuten narahtaa kiinni ihan taatusti![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Briggs&Stratton engines utilize Overhead Valve (OHV) technology, causing them to run cooler and last longer, all while delivering more power and exceptional performance.
Vielä kun saisi prätkiin tai autoihin tuollaisen mullistavan ohv-technologyn. Tuntuvat olevan erittäin harvinaisia, mutta ehkä ne joskus Amerikasta tännekin leviävät.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
näyttää, että formulat ja motogeepeet ovat lauenneet useimmin ihan muunlaisilla ja erimerkkisillä öljyillä, jos sit öljyistä on johtunutkaan - kuin isoDeellä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Nii.... Vai ajaaks ne sit kuitenkin D:llä vaikka muut tarrat(kawabata @ Syys. 13 2010,02:02) kirjoitti
kuiduissa kököttääkin ? *
Olishan tuo erinomaisen loogista, että vedetään vimpanpäälle
vipustelluilla vehkeillä universumin ylivoipaisimmalla rasvalla ?
Toisaalta.... jos ne jostain ihmeen syystä ei sit kuitenkaan
D:llä, luulis nyt tajuuvan noissa tanhuissa et Halleluuujjaaa-
salvaa vaan peliin ja taivaan portit aukee.....
Siinä saa jo, ikäänkuin lähtötelineistä, ihan hyvän startinkin kun kiipee podiumilla keskipallille
Well... ther`s no bis like show bis **
![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mun Spruintti on kaukaista MotoGP-sukua, ja silti se on toiminu hienosti 30.000km Delvacilla, että repikää epäilijät siitä.
Nimim. Teho/painosuhteessa löytyy, 255kg/100hp.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
No nyssitä Delvac super 1400 15W-40 on tullut tänään muutama 20l tonkka lisää. Äkkiä hakemaan oma tänään pois. Kerron sitten joskus, miltä delvacci maistuu shadowissa.
Mites muuten kaadatte tuosta 20l pänikästä sitä öljyä koneeseen?
- Suoraan suppiloon tähdäten?
- Liittämällä 20l pänikkään jonkin sortin letkun kaatonokaksi?
- Kaatamalla ensin 20l pänikästä johonkin pienempään esim 4l pänikkään sitä ja sillä sitten mopottimeen?
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
WWWWAAAAAAAAAAAAAAU !(wesba @ Syys. 13 2010,10:43) kirjoitti
![]()
![]()
.
Tuollaista kun... sais joskus reissullansa...![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
iso D toimii , ei relevantteja vastaargumentteja(BadToThe Bone @ Syys. 13 2010,07:55) kirjoitti
M.O.T
Kaadan ensin 20L pöntöstä mopoöljy purkkiin, jossa sellanen kiva kaatonokka ja mitta-asteikko... siit koneeseen... Tuo on tietenkin SUURI LOUKKAUS D.tä kohtaan joutua välillä käymään väärässä purkissa. Eli jos kone tilttaa johtaa varmastikkin siitä, että öljy on loukkaantunut muhun verisesti ja päättää kostaa *(jalat @ Syys. 13 2010,14:26) kirjoitti
Osta biltsukasta tommone:(jalat @ Syys. 13 2010,14:26) kirjoitti
http://www.biltema.fi/osteri....maid=62
Ne punaset mitta-astiat on iha aunarista.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Itsekkin samaistun motoGB-kuskiin joskus mielikuvalla: "miltähän tuonkin grid girllin rinnat näyttäis Delvac-voideltuina ?"(BadToThe Bone @ Syys. 13 2010,14:39) kirjoitti
Ps. teho-painosuhde hieman huononee, kun loikkaan Spruintin selkään... 375kg/100,1hp...
Pss. mites Boner-pahis... mä näytin omani, uskallakko näyttää omas..?
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Kiitti hyvästä vinkistä. Mulla onkin ennestään just sellainen punainen joku kovamuovinen nokallinen mitta-astia, mutta tuollainen joustava käyränokka helpottaa hommaa kyllä varmasti.(scuuba @ Syys. 13 2010,17:53) kirjoitti
Se punainen nokka-astia on niin pienikin itsellä että sitä pitäisi pariin otteeseen täytellä kesken kaiken. Tuo biltsun härveli olisi 5 litranen ja mitta-asteikolla. Voisi ottaa pänikästä just eikä melekeen oikean määrän kerralla öljyä siihen.
![]()
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Hitto, mun mopoon on Honda aikonaan tehny niin hyvän koneen, että se ei oo vieläkään tarvinnut tippaakaan delvakkia, vaikka on jo liki satatonnia matkamittarissa!![]()
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Tiedä vaikka tarvitsis jos tietäis siitä?(Holtsu @ Syys. 14 2010,10:17) kirjoitti
Useimmat mopot tykästyvät kovasti, mutta niinkään useat kuljettajat eivät...![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Näin 300 delvac-kilometrin jälkeen täytyy kyllä todeta että XJ 600 on alkanut kuulostamaan jo ihan moottoripyörältä, ennen kilkatti ja kalkatti ihan viimestä päivää. Kytkimen toiminnassakaan ei ole mitään valittamista.
Triumph TT600 -01
Joku viisas vois kertoa, että sopiiko Delvacci Suzuki DR 800 -93? Thunderacessa käytin joten uusi tuttavuus ei ole, mutta ajattelin vaan tarkistaa ennen kuin kippaan.
Hajapusanisti
Eikös DELVAC ole väljempään koneeseen tarkoitettu öljy??!?
80-luvulla se ainakin oli yksi konsti STP ohella lopettaa väljän koneen savutus, kuten myös banaanin kuorilla perän hiljentäminen.
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250
Löytyis 8 litraa mobilin 5w-50 rally formulaa vuosien takaa,
API SL löytyy, ja paketissa kehutaan olevan paljon kulumisenesto yms lisäaineistusta. Epäilen lisäaineistuksen pilaavan kytkimen. Onks kukaan kokeillu tätä autoöljyä, toimiiko mopon kytkin? Ois kiva tehä delvaciin vertailua.
Delvac kokemukset olleet hyvät. Uusilla Delvacin 1400 öljyllä kylmänä kytkin tarraa kiinni/ei irroita ensimmäisellä startillaan kunnolla, eli vaihe päällä kytkin pohjassa moottori pyrkii hieman pyöriin mukana. Pistän paksun öljyn ja kylmän piikkiin. Vanhetessa(pari tonnia ajettuna) ilmiö vähentyy mikäli muistan oikein. En sano etteikö kytkimen vaijerin välystä sopis hieman säätää, sitä ei kuitenkaan ole tehty kertaakaan.
Muutoin vaihteet toimii täydellisesti ja em. ilmiökin lämmetessä katoaa/pienenee olemattomiin. Delvacilla harrastan kunnon lämmityskäyttöä väh 40 asteeseen, tosin kiksukin sen vaatii kun ei tahdo ruisku rikastusmoodissa loogisesti pelata.
Ja konetta en starttaa kaasu puoliksi auki, kuten jotkut tuntuu tekevän. Ei siellä ole öljyä voitelemassa sillon.
Vaihtovälinä ollut sellane 3-6tonnia tai kesä. Talven seisonnan öljyvaihdosta en ole jaksanu murehtia, kyllä se öljy säilyy mulla.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Sen jälkeen, kun omasta pyörästä hajosi öljypumppu ja tukkeutui hydrauliset nostajat delvacilla, olen ajanut oikeilla öljyillä. Siihen loppui kytkimen luistaminen ja koneen nakutus kuumana. Myös polttoaineen kulutus pieneni paremman voitelun tuloksena.
lol(vn 1500 @ Syys. 20 2010,23:25) kirjoitti
hyvin sä vedät...
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
eikös noi viat ole ihan kawasakin ominaisuus *
niitä ei enää delvaccikaan pysty korjaamaan...
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91
lujaa uskoahan ei väärät profeetat horjuta(Murina @ Syys. 21 2010,00:07) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Olisi kiva tietää pikkuväinön omistaja enemmän ja tarkemmin tästä hajoamisesta, se kun näyttäis olevan lähes 1. (korjatkaa, jos tietoa) Vacista mahdollisesti johtuva hajoaminen.(vn 1500 @ Syys. 20 2010,23:25) kirjoitti
Onko mahdollista, että Vacin liuottamat moskat ovat tukkineet jotain öljynkierrosta ? Sen takia suositellaan 1. vaihto lyhyenä, esim. 1000km.
Vai onko käytetty muuta Delvakkia kuin 1400 tai MX, ja millä viskositeetilla ?
Olisko mitään faktaa/lausuntoa/kuvaa ?
Itselläni kun on juuri päinvastainen kokemus Vacista ja vänästä (pikku).
nimim: tiedonjanoinen.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.