Sivu: 33 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2331323334354383 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 961:stä 990:een 2800:sta
  1. #961
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 27 2010,15:34) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 27 2010,14:03) kirjoitti
    Jos (ja kun) öljyvalmistaja ja mp-valmistaja ovat näinkin jyrkästi eri mieltä asiasta, mieleen tulee, että joku on silloin väärässä.

    Mutta kuka?

    - "The Truth Is Out There" -
    Et sitten edelleenkään ole ottanut selvää noista öljyluokituksista? Öljy- ja mp-valmistajista molemmat ilmoittavat edelleen samalla tavalla öljyn ominaisuudet/sopivuuden käyttökohteeseen. Vinkiksi voin kertoa, että se moottoripyörän kuva purkin kyljessä ei ole kummankaan virallinen luokitus, joten suosittelen edelleen hieman perehtymistä aiheeseen.

    Edit. Typo ja sanamuoto
    JASO puuttuu, joten koneessa on liian vähän kitkaa jokatapauksessa..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  2. #962
    Vaihtelin tuossa omaan pärrään öljyt ja suodattimen.

    60 euroa kustanti suodattimen ja öljypropuntiivisteen kanssa.
    Laitoin Yamalube 4-FS täyssynteettistä litkua.

    Mietin öljyjä vaihdellessa, että miksi vaivaisin itseäni käyttämällä Delvacia ja vaihdella sitä useammin kuin valmistajan suosittelema vaihtoväli on (10Tkm).

    Ei tarvitse miettiä onko öljy varmasti käypästä tavaraa ja kun hintakin on minusta ihan maltillinen jos 60 euroa kaudessa maksaa öljynvaihtohuolto ja varmasti on oikeanlaista tavaraa.

    Tuo öljynvaihto on kuitenkin aika edullista verrattuna pyörän muihin kuluihin eikä ainakaan tarvitse ihmetellä miten pelaa vai pelaako.

    Delvak käyttäjät tietysti ottaa tulet mutta tämä nyt on vain minun mielestä järkevää tehdä näin.



    <p>KTM 990 SMT -10</p><p>KTM 250 SX-F -14</p>
  3. #963
    vaihtoväli riippuu ajotyylistäkin jonkun verran, jos ajelet matkamopolla lötköttelemällä aina pikkukierroksilla tai niinkun itse omassa ajossa melkeinpä joka reissulla kierrokset käy rajottimella ainakin kerran!

    tuon D:n soveltuvuus on vissiin jo muutamankin kerran todettu täälläkin mp:hen käyväks joten ei ole ollu tarvetta ihmetellä pelittämistä...

    öljystä saa jokainen maksaa mitä tykkää mutta laatua se ei silti aina takaa! esimerkkinä, olen käyttäny ktm:ssä aina jotain ihan muuta kun valmistaja/kauppias/ohjekirja määrää ja ongelmia ei ole ollu, päinvastoin säästöä on kertyny jo jonkun verran syystä että "ohje"öljy hyllyllä näky maksavan torstaina 90e/4l pänikkä...

    eikä tässä kai tulta oteta, mut kai se vastine tarvii kirjottaa kuitenki jonkun... *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  4. #964
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Tämä on niin klassikkokamaa, että pakko on väliin jotain sanoa.

    Kaipa tämä linkki on jossain vaiheessa käyty läpi.

    Joku Guru (itsensä kruunaama)

    Voipi olla, että tulee taikaöljyt seuraavassa vaihdossa, jos elämä on muuten tylsää. Veikkaan, että päätöksen tehtyäni tunnen itseni taas enemmän motoristiksi

    Tämän takia foorumit on olemassa... priceless
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #965
    Totuudesta en tiedä, mutta sen että valtaosalla mopoilijoita
    kyyti on sen verran maltillista, ts. konetta ei pahemmin rasiteta (kuormitus,lämpö), että K-kaupan kultasulakin
    varmaan pelittäisi.

    Vaihtovälit on sitten toinen asia, mutta kytkin ja kone
    samoilla liemillä.... ajotapa ja paikka, myös taajama-maantie,
    vaikuttaa merkittävästi oli rasva mikä tahansa.

    Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
    ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
    Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
    Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.

    On se vaan kumma että toisella rasvalla pata kestää
    pahempaa hazardia kuin toisella ilman täystuhoa.....
    vaikka samat luokitukset löytyy.
    Näin se on aina ollut ja tulee olemaan, erityisesti kisahommissa.

    Siitä sitten jokainen hahloamaan omaa käyttöä ja tarpeitaan.
    Monelle ei mahtava D ole välttämättä ollenkaan huono ratkaisu. Toisille taas itsariyritykseen verrattava katastrofi, oikeesti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #966
    Kävinpä hakemassa tänään Delvac MX 15W40:stä Oulun Sähködieselistä. Maksoi 66e 20l pönikkä. Pitänee tällä viikolla testata toimivuus suitsassa.
    CBR900RR SC44
  7. #967
    Lainaa (speksu @ Elo. 31 2010,14:08) kirjoitti
    Kävinpä hakemassa tänään Delvac MX 15W40:stä Oulun Sähködieselistä. Maksoi 66e 20l pönikkä. Pitänee tällä viikolla testata toimivuus suitsassa.
    Hyvä hinta pk-seudulla ei alle 70e kaiketi edes saa
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  8. #968
    Uusi aluevaltaus. Heitin Delvacit ajoleikkuriin.

    Ja hyvin pelaa tietenkin, tuntuu kulkevan pehmeämmin ja vaihteet napsuu hyvin sisään
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  9. #969
    Delvakki toimii missä vaan
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  10. #970
    Traktorihuollosta myyvät tynnyritavaraa hintaan 3,50 eur/l omavalintaisen määrän.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  11. #971
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,21:44) kirjoitti
    Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
    ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
    Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
    Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
    Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.
  12. #972
    Lainaa (mvps @ Syys. 06 2010,11:56) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,21:44) kirjoitti
    Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
    ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
    Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
    Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
    Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.
    Ne äärirajat..
    Tuommoinen normi ratapäivä Suomessa (ne rajoitukset radan käytössä) ei varmaankaan sisällä edes 800 km tai 6 tuntia ajoa ihan täysillä, siis täysillä?.

    Joku Le Mans 24h, ovaalia 24h tai Man-saarta ympäri vuorokauden voisi olla sitä.
  13. #973
    Lainaa (HooDeeMan @ Syys. 06 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (mvps @ Syys. 06 2010,11:56) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,21:44) kirjoitti
    Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
    ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
    Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
    Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
    Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.
    Ne äärirajat..
    Tuommoinen normi ratapäivä Suomessa (ne rajoitukset radan käytössä) ei varmaankaan sisällä edes 800 km tai 6 tuntia ajoa ihan täysillä, siis täysillä?.

    Joku Le Mans 24h, ovaalia 24h tai Man-saarta ympäri vuorokauden voisi olla sitä.
    ihan täysillä? Tuskin le mansilla tai Man-saarellakaan ajetaan 6h kaasunasento 100%. Ovaalillakin voi polttoaine loppua ennen aikaa.

    Ja se moponkuva öljypurkin kyljessä ei takaa sitä että tuollaisessa(kaan) ajossa se olisi parempaa kuin delvac tai muu halvempi öljy
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #974
    Jos nyt pysytään nelarimopoissa ja ratahommissa, niin
    vaikuttaisi järkeenkäyvältä että ainakin kaikissa
    MM-sirkuksen eri luokkien ja tallien mopoissa olis Televakit konneessa.

    Ihan helvetin halpaa ja pomminvarmaa touhua tappiin
    optimoidun tekniikan puitteissa.

    Voihan sitä liimata "mp-öljyn" tarraa mopon kylkeen
    lorotella D:t "sponssipurkkeihin".

    Varmaan tehtäisi näin koska kulut ovat aina tapetilla.

    Nyt herääkin tuo kysymys....

    Monessako huipputiimin vehkeessä onkin oikeasti
    mahtavat D:t koneessa... * *

    Viikonloppuna tuli Nurburgringillä nuohottua kolme päivää
    Alstaren ja Ten Katen varikot nurkkia myöten sen verran
    tarkkaan läpi, että tällä nenällä D:n olisi jo haistanut vaikka
    olisivat sitä purkittaneet uudestaan * .
    Aika lailla jäi erilaisten havaintojen jälkeen sellainen vahva tunne, että ei ne sit kuitenkaan D:llä.

    Pitääkin seuraavalla kerralla ottaa asia puheeksi *.
    Nähtäväksi vaan jää, tilaako kaverit valkotakkiset
    hakemaan... vai "repeevätkö" niille sijoilleen kieriskelemään
    pilttuun lattialle *.

    Noo...mutta taitaa pelit ja kyyti olla hiukan toista kuin
    ratapäivillä *.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #975
    MM-tason moottoriurheilussa rahat niin vähissä että lähdettäisiin säästämään öljynvaihdossa kymppejä vaihtelemalla öljyjä purkeista toisiin? Herätys
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  16. #976
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 08 2010,23:14) kirjoitti
    MM-tason moottoriurheilussa rahat niin vähissä että lähdettäisiin säästämään öljynvaihdossa kymppejä vaihtelemalla öljyjä purkeista toisiin? Herätys
    Siellä jos missä ymmärretään sen päälle.....
    jos nimittäin paras on vielä kaiken muun lisäksi halvinta *.

    Lähdetään nyt tästä liikkeelle * *Ihan vakavasti !

    Huipputiimit joissa luovuus-nerous-ennakkoluulottomuus ja
    tekninen tietämys sulautuvat kokonaisuudeksi josta
    useimmat eivät ymmärrä nähdä edes märkiä unia....

    Missä on Delvac ?

    Voitte olla varmempia siitä kuin mistään muusta, että
    sillä vedettäis ja sitä liruteltais milloin minkäkin
    firman purkkeihin jos se olis "se tavara" siinä ympäristössä.
    Että se siitä "markkinapolitiikasta" jos joku nyt siitä aloittaa.

    Itsenäisen tasavaltamme ratapäivillä Delvac pelittää
    varmasti useimmissa huipputekniikkalaitteissa ihan OK.
    Ei siitä ole kyse. Ihan käypä kama "oikeissa puitteissa".

    Nyt sitten vaan alotetaan maailmanlaajuinen proggis:
    Delvac Moto GP, Delvac World Superbike... ym ym. *.

    ..... ja lopuksi jeesus tulee takaisin, Vappuna *
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #977
    Jos nyt pysytään välillä hieman "naama näkkärillä" näissä
    rasvahommissa, niin on yllättävän monta eri lajin "tiimiä", eikä tarvitse mennä ihan lähellekään mm-tasoa, joissa oikeasti ajetaan ihan vankkaan käytännön kokemukseen perustuen
    jollain öljyllä..... joka ei ole sama kuin "sponssiöljy" jonka merkit
    komeilee joka paikassa.
    Mutta.... ajetaanko Delvacilla ? .

    Hei... D on ihan hyvä tavara... ei siitä ole kyse, mutta ei
    kuitenkaan IHAN joka paikassa. .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #978
    äh, mitä höpinää...

    MUTTA ole valmiina jeesus tulee, ota koppi!
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  19. #979
    Dää oD ehDoDDomasD Dparas DosasDo Dkoko
    orgDissa .

    Dai aiDaski viihDeellisin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #980
    on on, ehdottomasti!
    kauan eläköön delvac (ja tää keskustelu)!!! *

    edit: sullon muute paha nuha vissiin? siihen vois auttaa tuo delvac nenäsumutteena! *



    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  21. #981
    No, jos ei huippukuskitkaan käytä Vaccia, niin en minäkään sitten, koska haluan tietenkin olla kuin huippukuskit.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  22. #982
    Lainaa (wesba @ Syys. 09 2010,01:11) kirjoitti
    No, jos ei huippukuskitkaan käytä Vaccia, niin en minäkään sitten, koska haluan tietenkin olla kuin huippukuskit.
    Ei ne kyl taida käyttää *.

    Eikä noi kärkitiimitkään taida käyttää sitä pyörissään *

    Nyt olis miljuunan taalan paikka jollain lähtee Hollantiin,
    vaikka Gerritin ja Ronaldin juttusille konsultoimaan
    D:t sisään herrojen Honukoihin *.

    Samalla vois vielä lanseerata kuskeillekin uuden D-collection
    sarjan..... että sitä kun aamuin-illoin käyttää.. sisäisesti ja
    ulkoisesti.... niin kyllä lähtee(kaikki)... ja liukkaasti *.

    Mikä ajjaaaa D us *.

    ........ja jos ei muuta tapahdu, niin satavarmasti piireissä
    lähtee juttu kiertämään legendaarisen hauskasta suomalaisesta hepusta *.



    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #983
    Hlewata soikoon .

    D toimii ja voitelee tosiaan MELKEIN missä vaan.

    Mielikuvituksenkin se saa liikkumaan varsin liukkaasti,
    suorastaan lentoon .

    Sehän saattais jopa syrjäyttää "kalarasvan" aseman
    terveysvaikutteiden puitteissa .

    Hei... kuka lähtee messiin?

    Nyt putiikki pystyyn, Lanthandelista D:tä tynnyreittäin,
    kymmeniä erilaisin uusin tuotemerkein tarroitettuja
    pieniä kivoja puteleita..... ja D:tä sisään .

    Ei voi epäonnistua jos aihepiirin palstojen tietoon on
    luottaminen .

    Vuoden päästä rankin duuni olisi herätä puolilta päivin
    tarkistamaan tilien saldot ja pötköttelemällä vielä sitten
    hetken..... kun oli niin isot numerot .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #984
    Omalla pyörällä on edessä öljynvaihto syksyllä ennen talviunia. Ajattelin vaihtaa öljyt sisään hieman ennen sitä. Delvaccia mietin.

    Mutta mites... onko noilla Delvac MX ja Delvac Super 1400 kovastikin eroa?
    Kumpi on se mitä porukka käyttää pyörissään?

    Tällä hetkellä Motonetissa näkyy olevan 20l päniköitä pelkästään tuota super 1400 mallia. Pitänee hankkia sitä.

    Saa jatkossa käydä myös meidän skootteriin
    Kenties taloyhtiön ruohonelikkuriinkin.

    edit: no voihan hitto. Tampereen motonetissä näköjään varastotilanteen mukaan ei ole kun 10W-30 mallia. Sitä kyllä suositellaan omaan varjoonkin viskositeetiksi, mutta 15W-40 oli mielessä ostaa.



    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  25. #985
    ^ osta vaan sitä 15W-40, toimii ehdottomasti paremmin kuumassapäässä, sillä talviajot eivät kuitenkaan ole kummoset, vaan kesä. Ite olen tosin ajanut -7 asteessa, ja oli jo hieman jäykkä käynnistys.

    Ite hain taas MX:sää 20l Öljyhetkestä, 70e.
    Ei ole juurikaan eroa 1400 ja MX:ssä, ehkä hiukka enemmän Hi-Fi -lisäaineita MX:ssä.

    Meillä myös Kymco-skode käyttää tuota.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  26. #986
    Kiitti kommentista.
    Mistäköhän Tampereelta löytys tota 15W-40 delvaccia tähän hätään. Alle 500km kuluttua mittarissa on 30tkm ja siinä kohdin olis kiva vaihtaa.

    Pitänee soitella tonne motonettiin, että onko tulossa lähiaikoina. Pari viikkoa sitten siellä oli monta pönikkää, mutta ei voinut ostaa kun olin mopolla matkassa.
    Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
    tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
  27. #987
    Eiköhän noista paikoista löydy:
    http://www.google.com/search?....eid=ie7
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  28. #988
    Pirkkalan K-Rauta/maatalous on ainakin hyllyssä, 76eur.
    1992-1994 AR125 -84
    1994-1994 RD350LC -83
    1994-1996 CBX750F -84
    1997-1998 XJ600 -97
    2000-2002 GPZ1000RX -89
    2002-2003 GSX-R750R -94
    2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
    2008-2008 TL1000R -98
    2009-2009 YZF-R1 -02
    2010-2010 ZX-12R -03
    2011-xxxx CBR1000F -97
  29. #989
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 06 2010,13:39) kirjoitti
    Lainaa (HooDeeMan @ Syys. 06 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (mvps @ Syys. 06 2010,11:56) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,21:44) kirjoitti
    Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
    ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
    Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
    Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
    Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.
    Ne äärirajat..
    Tuommoinen normi ratapäivä Suomessa (ne rajoitukset radan käytössä) ei varmaankaan sisällä edes 800 km tai 6 tuntia ajoa ihan täysillä, siis täysillä?.

    Joku Le Mans 24h, ovaalia 24h tai Man-saarta ympäri vuorokauden voisi olla sitä.
    ihan täysillä? Tuskin le mansilla tai Man-saarellakaan ajetaan 6h kaasunasento 100%. Ovaalillakin voi polttoaine loppua ennen aikaa.

    Ja se moponkuva öljypurkin kyljessä ei takaa sitä että tuollaisessa(kaan) ajossa se olisi parempaa kuin delvac tai muu halvempi öljy
    Tokihan ymmärrät sen että elävässä elämässä "ihan täysillä" ei tarkoita 24h kaasu 100% auki, vaan sitä että ajetaan niin kovaa kuin pystytään. Sama sen tankkaamisen kanssa, siihen menee (ja kuskin vaihtoon) 10s. Tuleehan niitä muitakin katkoja. But that is the race.

    Moottoridynolla (pelkkä kone) sitten voisi koettaa sen 24/100% jos joku maksaisi ja olisi kiinnostunut.

    Mutta jutun poinnti oli se, että kymmenen kierrosta joista 6-7 täysillä ja sen jälkeen vartti tai puoli tuntia tulosten katselua ei mielestäni ole "ihan täysillä" ajoa.
  30.  
  31. #990
    Lainaa (HooDeeMan @ Syys. 10 2010,07:43) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 06 2010,13:39) kirjoitti
    Lainaa (HooDeeMan @ Syys. 06 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (mvps @ Syys. 06 2010,11:56) kirjoitti
    Lainaa (BadToThe Bone @ Elo. 29 2010,21:44) kirjoitti
    Jos sitten mennään tuonne äärirajoille... ja mitä mitä useammin
    ja kauemmin näin tapahtuu, sitten alkaa olla rasvoilla eroja.
    Näin vaikka purkeissa olisi samat luokituksetkin.
    Näin vaikka puhutaan 2t tai 4t öljyistä.
    Totuudesta en tiedä, mutta kyllä mulla ainakin D rasvat toimivat ihan ok tuolla äärirajoillakin, ihan kokonaisen ratapäivänkin, pitää vissiin alkaa osteleen ässäarpoja ku tää vehe kuitenkin kohta lasahtaa.
    Ne äärirajat..
    Tuommoinen normi ratapäivä Suomessa (ne rajoitukset radan käytössä) ei varmaankaan sisällä edes 800 km tai 6 tuntia ajoa ihan täysillä, siis täysillä?.

    Joku Le Mans 24h, ovaalia 24h tai Man-saarta ympäri vuorokauden voisi olla sitä.
    ihan täysillä? Tuskin le mansilla tai Man-saarellakaan ajetaan 6h kaasunasento 100%. Ovaalillakin voi polttoaine loppua ennen aikaa.

    Ja se moponkuva öljypurkin kyljessä ei takaa sitä että tuollaisessa(kaan) ajossa se olisi parempaa kuin delvac tai muu halvempi öljy
    Tokihan ymmärrät sen että elävässä elämässä "ihan täysillä" ei tarkoita 24h kaasu 100% auki, vaan sitä että ajetaan niin kovaa kuin pystytään. Sama sen tankkaamisen kanssa, siihen menee (ja kuskin vaihtoon) 10s. Tuleehan niitä muitakin katkoja. But that is the race.

    Moottoridynolla (pelkkä kone) sitten voisi koettaa sen 24/100% jos joku maksaisi ja olisi kiinnostunut.

    Mutta jutun poinnti oli se, että kymmenen kierrosta joista 6-7 täysillä ja sen jälkeen vartti tai puoli tuntia tulosten katselua ei mielestäni ole "ihan täysillä" ajoa.
    lissee löylyä jo melkein viilenneeseen iso-D "keskusteluun". Näyttäkää minulle 1 kone joka on hajonnut iso-D:n voitelun takia, motti mun puolesta voi olla vaikka Silja Serenadesta , F1:stä tai sitten vaikka ihan normi mopedista. Todistuksen taakka on jollakulla muulla kuin minulla, iso-D toimii niin mopossa kuin laivassa käyttötavasta riippumatta (disclaimer: kunhan moottorin käyvän öljyn luokitukset täsmäävät iso-D:n spekseihin) .
Sivu: 33 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2331323334354383 ... ViimeinenViimeinen