ja ei se yksi öljy, missä on moottoripyörän kuva, käy silti kaikkiin moottoripyöriin(Utah @ Kesä. 22 2010,22:19) kirjoitti
ihan siis itse pitää osata se oikea öljy valita niiden kirjain-numeroyhdistelmien perusteella, oli siinä purkin kyljessä sitten kuva mikä tahansa.![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Eli taas on hinta loppujen lopuksi se, mikä tekee siitä hyvän. Ja hyvää ja halpaahan kyllä saa, pitää vain ostaa kaksi tuotetta. Ainahan kaupoissa on niitä kitisijöitä, jotka valittavat, että kun tämä maksaa naapurikaupassa kaksi senttiä vähemmän ja samaan aikaan valitetaan, että kun teillä on niin pienet valikoimat ja ulkomailta saa niin paljon halvemmalla ja enemmän. Ja aina on niitä, jotka keksivät vaikka mitä, jotta se halvempi olisi parempi. Toisaalta, ompahan köyhälläkin varaa. Yleensä vain se tekniikan tietämys on aika pientä. Paras tähän mennessä oli delvacin hyvä vaikutus akun lataukseen. Kuulemma nopeammin latautuu täyteen! No, ei se vaihteiden ja kytkimen toiminta kauas siitä heitä. Täytyy olla melko huonossa kunnossa vaihteisto ja laakerit, että öljyjen eron huomaisi polkimessa, ja vielä saman viskositeetin öljyllä, kuten samat henkilöt vaahtoavat.
helpottiko?(vn 1500 @ Kesä. 22 2010,23:57) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Itse en ole mitenkään kauheasti tuosta Delvacista vakuuttunut, nyt on n. 4tkm ajeltu MX:llä ja sitä ennen tuli ajeltun Motuleilla, jotenkin tuntuu että vaihtessa kolahtelee enemmän ja helposti jää vapaalle vauhdissa vaihdattaessa 2->1 vaihteelle, mitä ei ennen ole tehnyt.. mutta voi olla ihan mielikuvitus joten seuraavaksi Motulit taas koneeseen niin saa lisää vertailupohjaa...
pyöränä siis tupla-x....
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Itselläni oli taas aluksi motulit koneessa, kytkin ei toiminut kunnolla ja vaihteet ei mennyt kunnolla päälle. Mx:n vaihdon jälkeen ei ole ollut enää mitään ongelmia.
Kyllä toi vacci tohon kawaan näköjään käy ja siinä tulen myös pysymään, ihan vaan sen takia että pyörä toimii paremmin, en sen takia että se on halpaa öljyä.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Vaikea ottaa täysin vakavasti näitä "ei se toimi jne.."-tapauksia, koska kokemukset ovat niin positiivisia yleisesti...
Onneksi ei tarvitsekkaan...![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Senpä takia tuli itsekkin koitettua kun sitä täällä kaikki on hehkuttanut, mutta itsellä ei ainakaan vielä ole ollut mitään WUHUUkokemusta tuosta öljystä...
![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
sinnittele nyt vaan, niin kyllä se uskonnollinen hurmos vielä sinutkin tavoittaa(Frostgrey @ Kesä. 23 2010,10:01) kirjoitti
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kirkkokin perustettu tälle yhteisölle:
http://www.autotoday.fi/page.ph....rss=all
Noo, täytyy myöntää, että itsekin kokeilin. Ihan se siinä toimi miten muutkin ja miksi ei toimisi, kun speksit on kohdallaan. Toisaalta tällä hetkellä taidan ajella Bilteman öljyillä ja nehän ei myöskään voi toimia, kun ovat ihan liian halpoja ;)
^ Hallelujaa!! Lainaus:
"
Mobil Delvac -tuotteita on ollut markkinoilla jo yli 80 vuotta. Delvac-nimi on johdettu tuotteen alkuperäisestä tuotekuvauksesta: Diesel Engine Lubricant VACuum Oil.
"
..............![]()
![]()
![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Pecha sai uutta energiaa, kun nimessä sanotaan Diesel, => EI VOI (eikä saa) sopia moottoripyörään.(pecha @ Kesä. 23 2010,10:55) kirjoitti
Eikä se öljy varmaan ole 80v. aikana yhtään muuttunut, vai mitä pecha ?
....mutta mitähän ne salaperäiset luokituskirjaimet -ja numerot siinä öljypöntön kyljessä oikein tarkoittaa, paljon helpompaa olis kattoo kuvaa...
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Epäusko näissä topiceissa nostaa päätään, eikä niinkään usko..(pecha @ Kesä. 23 2010,10:21) kirjoitti
Kyseenalaistamisesta kaikki on lähtenyt. Joku joskus tarjonnut hyvin toimivaa vaihtoehtoa ja siitä on sitten kyynikot kimpoilleet seinille..
Asetelma on edelleenkin se, että käyttäjät ovat tyytyväisiä ja pecha & co tyytymättömiä tähän tilanteeseen.. *
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
MX 15W-40.
Husqvarna Vitpilen 401 -22
ex-GSX-R 750 K6
ex-SV1000S K5
Vastustuksestani ja muutospelostani huolimatta päätin sitten testata ja juuri mitään eroa en ole huomannut; pelittää samalla tavalla kuin 6 euroa tönkkä kalliimmalla "kalliilla" mp-öljyllä.
Jaa, mopossani kun on ominaisuus tiputella huohotusletkusta jotain öljynsekaista vettä tms. litkua pari tippaa päivässä, on tuo loppunut Delvacin myötä tai siltä se ainakin vaikuttaa. Ajettu n. 500km MX 15W-40 litkulla.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
joo no kyllähän mututuntumat hämmästyttävän 500 km testitaipaleen jälkeen on aivan pakko vakuuttaa minutkin... eli nyt heti eikun traktorikauppaan, ja sitten tallille ölppiä vaihtamaan. Raportoin sitten vähän pidempään, vaikka peräti 40km ajettuani, miltä vaikuttaa![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ovela mainosmies on keksinyt nimittää Delvacia "raskaankaluston" öljyksi ja nyt halpaan menneet rekkamiehet käyttävät vain sitä moottoreissaan ja maksavat maltaita. Onneksi pieni porukka sisun miehiä tutkivat sisältöjä silmät kierossa ja testailivat kytkimiä housut märkänä ja keksivät, että rypsiöljy ajaa ihan saman asian ja on vaihdon aikana ihan mustaa! Eli se pesee konetta!! Ja kuulemma kytkin pitää paljon paremmin. Nyt ne naureskelevat Scanian miehille, jotka tyhmyyttään ostavat kallista "raskaskalusto" öljyä vaikka halpa rypsiöljy lisää jopa ilmastoinnin toimintakykyä useammalla asteella. Ja sen kertoi eräällä keskustelupalstalla eräs asiantuntija. Oli selvästi ollut viileempää ajella rypsiöljyllä. Olipa eräs sisun mies jopa soittanut rypsiöljyn valmistajalle ja kysynyt, että voiko sitä kaataa sisun moottoriin, tähän oli linjan päässä vastattu, että voi. Ja nyt tietysti joku pilkunviilaaja saa energiaa siitä, että purkin kyljessä lukee "vain ruoan laittoon".
Kipeetä tekee kun järki lähtee!(vn 1500 @ Kesä. 24 2010,23:06) kirjoitti
Kovasti tuntuu siltä, että mopon kuva purkin kyljessä on ainoa todiste öljyn sopivuudesta moottoripyöriin. Kumma juttu kun ainakin K8 busan ohjekirjassa (kuten muidenkin mopojeni) mainitaan öljystä vain, että nelitahtimoottoriöljyä ja kerrotaan vaaditut API-luokitukset. Mm. Delvac MX ja Neste turbo LXE täyttävät vaatimukset luokituksista. Hyvin on kaikissa mopoissa pelannut, busaankin lorahti tuota Nesteen 15W-40 versiota ja 3000 km on jo ehditty pyyhkäseen parissa viikossa. Kovasti pelasi 636 kawakin tuolla vaikka oli punaraja hiukkasen korkeammalla. Kun tonkka loppuu, niin taidan seuraavaksi hakea MX -pöntön.
![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Tavallaan on hauska huomata käynnistäneensä keskustelu, joka on elänyt yli 6 vuotta! Ja yhtä suuret intohimot asian ympärillä tänään kuin silloin joskus.
Keskustelupalstahan tää on ja ilman suuria tunteita ja vahvoja mielipiteitä tää olisi aika tylsää. *
Eli pitäkää Delvacin vihaajat kantanne ja tuntekaa ylemmyyttä sääliessänne meitä typeryksiä, jotka kuvittelemme tyhjiöpakatun rypsiöljyn voivan toimia ihan hyvin mopoissamme. Me taas tunnemme ylivertaisuutta omasta valaistuneisuudestamme ja tiedosta, että se mikä toimii SISUssa, toimii myös mopossa ja pirun paljon halvemmalla. Vieläpä luokitusvaatimukset täyttäen melkein kaikissa mopoissa (Pechan poislukien) *
Ei vaineskaan... Ei anneta tään kaikkia viihdyttävän ja tunteita herättävän keskustelun kuolla!
Ai niin............. TISSIT!
<p>2002-2014</p>
Omakohtaista kokemusta on MX:stä Trumpassa n.25.000km ja vaimon Kawassa 10.000km, minusta jotenkin tuntuu että tietoa on hieman enempi kuin hänella, kellä on 0km takana Vacilla...
...niin, ja todella tyytyväinen olen ollu...![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Ihmetteli tallilla eilen eräs toinen Africa Twin kuski kahteen otteeseen miten käy hyvin ja pehmeästi kone ja kyseli että mitä oikein olen sille tehnyt. Enpä muistanut sanoa että Delvacia käytän öljynä.
http://www.shell.com/home....aq.html
Motorcycle gasoline engines may not seem in the same league as the big displacement diesel engine under your hood, but they share some of the same lubrication requirements. So yes, in many cases, a premium heavy-duty universal oil capable of serving both diesel and gasoline engines is the best choice for your bike.
Linkistä voi lukea loput SHELL:n sivuillaan antamat perusteet miksi diesel koneiden öljyt käyvät varsin hyvin moottoripyöriin mutta esimerkiksi henkilöautojen öljyt eivät.
Vaan eiväthän ne tietysti Shellissäkään mitään öljyistä tiedä vaan puhuvat mutulla ja 500km kytkimien äänen kuuntelun perusteella.
<br />
Olen itse hieman epäilevänä kokeillut tuota Delvaccia (MX 15W-40) omassa twinissä enkä vielä ole kyllä huomannut mitään muutosta edelliseen öljyyn (Castrol RS 5W-40).Moni kyllä varoitteli. Kytkin pelaa hyvin eikä koneen käynnissä tunnu olevan mitään eroa kevyessä tai raskaammassa ajossa. Ainut huomaamani muutos on kylmäkäynnistyksessä 0-5 asteen tietämillä, Delvac on jäykempää ja kone kiertää startissa kankeammin. Delvacciin siirtymisen jälkeen ensimmäiseen öljynvaihtoon meni vajaa 2000km ja ölppä oli kyllä tummempaa poistuessaan kuin Castrol. Minusta se on hyvä merkki, että mitään muutosta huonompaan ei ainakaan vielä ole tapahtunut kun verrokkina on kallis ja priimaluokan MP-öljy.(tirpsE @ Kesä. 29 2010,13:02) kirjoitti
Tuo Shellin kommentointi sivuillaan antaa kyllä aika hyvän mielenrauhan. Tärkeintä kuitenkin on noudattaa valmistajan suosituksia öljyn luokitusten suhteen. Näissäkin voi soveltaa jos ymmärtää katsoa luokitusten taakse, tietenkin omalla vastuullaan.
Mopoton
Onkos kokemusta Suzuki RF900R ja Delvac MX tai Super 1400?
Manuaalin mukaan pitäis passata:
http://jks2.jynkky.fi/~keitsi/misc/rf900_oil.jpg
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
suzuki gs 500 e :ssa rallatus väheni tolla delvac mx15w-40:llä
48000 km rullattukone
kytkinkin on hivenen pehmeämpi *![]()
Kannattaisikohan käyttää niitä Shellin öljyjä, jos Shell kerran suosittelee ja Mobil ei.(tirpsE @ Kesä. 29 2010,13:02) kirjoitti
Mikä tämä Delvac hypetys oikein on? Shellillä, Teboililla, Nesteellä jne... on ihan vastaavia öljyjä kuin Mobililla on tuo Delvac.
Ja jotkut noista on vielä halvempiakin kuin Delvac.
Kannattaiskos lopettaa koko mp harrastus, jos rupee pihistelee öljyissä. Mä en voi ymmärtää kuin edes viittii vaivata päätään jollain vatun devacilla, noin ~20 eroo siihen ostatkos kunnon öljyt sinne vai vaihdatkos delvaceja koko kesän..!! Jätäppä baarissa juomatta pari rinksuu niin ei tarvii pähkäillä...![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Määrittele "kunnon öljyt", vai onko se mopon kuva taas merkitsevä...(Pavel Pude @ Heinä. 18 2010,14:05) kirjoitti
![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Mulle öljyn hinta on ihan se ja sama.(Pavel Pude @ Heinä. 18 2010,14:05) kirjoitti
Delvac MX:llä vain vaihteisto ja kytkin on toiminut parhaiten muihin öljymerkkeihin verrattuna kolmessa edellisessä pyörässäni.
Tusinaan en vielä niitä ole kerinnyt vaihtaa, mutta delvacit sinnekin menee.
Muitakin voisin vielä kokeilla, mutta kun tuon olen hyväksi todennut, niin en enää jaksa vaivautua.
1992-1994 AR125 -84
1994-1994 RD350LC -83
1994-1996 CBX750F -84
1997-1998 XJ600 -97
2000-2002 GPZ1000RX -89
2002-2003 GSX-R750R -94
2005-2006 YZF-R1 -98 R.I.P
2008-2008 TL1000R -98
2009-2009 YZF-R1 -02
2010-2010 ZX-12R -03
2011-xxxx CBR1000F -97
Sinähän se keksit taas ihan uuden näkökulman!(Pavel Pude @ Heinä. 18 2010,14:05) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Pitää paikkansa, Teboilin vastaavat öljyt alle 3e litra. Monikansallinen Mobil on onnistunut markkinoinnissa muita paremmin ja Delvac brändistä ollaan valmiita maksamaan ylimääräistä. Se on kuva purkinkyljessä joka määrääkirjoitti
![]()
KTM