Sivu: 29 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1927282930313979 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 841:stä 870:een 2805:sta
  1. #841
    Lainaa (Utah @ Kesä. 04 2010,20:24) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 04 2010,18:30) kirjoitti
    väärää delvaccia on tuo 15w-30 märkäkytkimelliseen prätkään, olen testannut. oikeaa on 1400 super 15w-40 ta mx 15w-40.
    Varmaan on väärää kun (tietääkseni) 15W-30 Delvaccia ei ole olemassakaan, 10W-30 ja 15W-40 löytyy. Eka on liian ohutta.

    Meinasin muuten kokeilla miten Motulin 20W-50 mineraali toimii vanhassa kymppikawassa verrattuna 1400 Delvacciin mitä nyt on. Ihan mielenkiinnosta, ongelmia ei ole ollut.
    Nyt oli ihan pakko käydä tarkistamassa viskositeetti tuolta tallissa huonon muistini virkistämiseksi. Muistin viskon väärin.
    Anteeksi virhe.
    Käyttämäni Delvac laatu on 15-40 MX. Ei toimi ainakaan tässä ko. koneessa. Kytkin ei toki luista , mutta...
    siihenpä ne tämän öljyn etuudet sitten jääkin.

    Ehkä jossain muussa moottorissa se on ok?

    Makukysymys. Ravistettuna, ei sekoitettuna. Cheers.
    Murjaanien kuningas!
  2. #842
    joo, taisimme molemmat tarkoittaa eri viskoja. kokeilemani ja ei toiminut vacci oli siis 10w-30. onko trj varmasti kytkinvaijeri tai kytkimen säätö kohillaan. kun liian löysällä kytkinvaijerilla on samoja oireita, ei irrota eikä meinaa vapaa löytyä. samoin pitkään seisseillä koneilla tulee helposti samaa ilmiötä, ainakin z900-1100 sarjan ilmajäähdytteisissä kawoissa oli ennen samaa oiretta keväisin, sekin loppui delvacilla.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  3. #843
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 04 2010,23:05) kirjoitti
    joo, taisimme molemmat tarkoittaa eri viskoja. kokeilemani ja ei toiminut vacci oli siis 10w-30. onko trj varmasti kytkinvaijeri tai kytkimen säätö kohillaan. kun liian löysällä kytkinvaijerilla on samoja oireita, ei irrota eikä meinaa vapaa löytyä. samoin pitkään seisseillä koneilla tulee helposti samaa ilmiötä, ainakin z900-1100 sarjan ilmajäähdytteisissä kawoissa oli ennen samaa oiretta keväisin, sekin loppui delvacilla.
    Nestekytkin autom. säädöllä.

    Viskoarvot ko. öljyllä nyt kun ei vain osu kohdalleen tuon myllyn kanssa. Voiteluominaisuudet ilmeisesti on ihan ok, ja toleransseista johtuvat välys äänet se delvac peittää hyvin. Eli hyvä voiteluaine siihen oikeaan käyttökohteeseen.

    Puolilämpöisellä koneella toimii täällä hyvin ( pääasiallisena käytökohteena maatalous ja muu raskaan kaluston Dsl. koneiden voiteluöljy? ts. se em.moottorien norm. käyttölämpötilat).

    Kylmänä ja kuumana muut vaihteisto ja kytkin ominaisuudet on ollut tällä kokemuksella ihan päin v...ttua. *



    Murjaanien kuningas!
  4. #844
    Ylläpidolta tuli vastausta tuohon öljyanalyysijuttuun, hallitus aikoi keskustella asiasta ja palaavat asiaan. Enempää en uskalla paljastaa, kertokoon ite.
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  5. #845
    Käykös delvacci kooteeämmään, jossa vaaditaan täyssynteettistä 15w60 ööliä?
    SMC 690 -08
  6. #846
    Lainaa (Deefa @ Kesä. 11 2010,17:33) kirjoitti
    Käykös delvacci kooteeämmään, jossa vaaditaan täyssynteettistä 15w60 ööliä?
    Ei
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  7. #847
    Jos haluaa enemmän specsejä aiheesta voi vertailla tuoteselosteita:

    http://www.mobil.com/Finland....g4T.asp
    http://www.mobil.com/Finland....nsTitle



    Kesä, kärpäset ja Kypärä! Kuka talvea kaipaa?
  8. #848
    Lainaa (Deefa @ Kesä. 11 2010,17:33) kirjoitti
    Käykös delvacci kooteeämmään, jossa vaaditaan täyssynteettistä 15w60 ööliä?
    Onko täti setä?
    <p>2002-2014</p>
  9. #849
    Pahoittelut toistosta, mutta en nyt haulla, googlenhaulla tai omalla muistamisella löydä kuin epävarman aavistuksen, joten kysyn varmistukseksi.

    Olikos se niin, et delvacit kun on myllyyn heitetty, olisi 1. ölpänvaihto syytä tehdä noin 1000 km kohdalla?
  10. #850
    On tuo ihme ainetta....

    Oman tusinan kytkin lähti toimimaan tällä ihmeaineella ja luiston kohde siirtyi asfaltain ja renkaan väliin.

    Samoin yksi ZX-7R koki kytkimen parantumisen. Täydellisen kytkinrempan jälkeenkään ei tahtonyt oikeilla öljyillä pitää mutta vaccien kans tuokin lähti toimimana.

    Nyt sit odotellaan kumpi kawa leipoo kiinni vai leipooko molemmat
    Jeppistä
  11. #851
    Lainaa (tsj @ Kesä. 14 2010,11:07) kirjoitti
    Olikos se niin, et delvacit kun on myllyyn heitetty, olisi 1. ölpänvaihto syytä tehdä noin 1000 km kohdalla?
    Kyllähän se hyvä olis näin tehä, kun tuota nokea ym. irtoo mukava määrä tuossa alussa.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  12. #852
  13. #853
    se MP-lehti vastasi kyselyyni delvactestistä. ovat kiinnostuneita ja plaaplaa, miettivät sopivaa ajankohtaa testille ja plaaplaa, aikovat palata astialle kun ennättävät valmistella asiaa..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14. #854
    Päh, Del-Ron siitä prätkä tykkää;)
    F = dp / dt
  15. #855
    Lainaa (vn 1500 @ Kesä. 15 2010,16:34) kirjoitti
    Mistä sitä nokea irtoaa?
    Luulisin, että moottorin sisältä, kun näissä 4 pyörässä mihin oon vaihtanu, niin 1. satsi on ollut nopeasti tummaa, mutta seuraavat satsit kirkkaita. *

    Parivuotta sitten, kun oli -93 Sprintin öljypohja irti, niin siellä sisällä oli muutamassa kohdassa jotain mustaa nokimaista skökköö.

    Outoa, eikö totta, mutta jos joku tietää jotain tieteellisempää...



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  16. #856
    Lainaa (wizard11 @ Kesä. 15 2010,17:23) kirjoitti
    Päh, Del-Ron siitä prätkä tykkää;)
    Tuo on ihan totta. Kannattaa kokeilla erityisesti kisapyörissä, ahdetuissa, ilmajäähyissä tai muuten vaan kuumana käyvissä pyörissä.

    Mutta jos haluatte kuulla lisää meidän tuotteista, perustakaa oma topic niin vastailen parhaani mukaan. Jätetään tämä aihe Delvacille.
  17. #857
    Vaikea uskoa, että tuosta *öljytestistä saataisiin puolueetonta. Senverta isot (mainos)rahat ja mielikuvat pyörii pelissä.
    Mutta loistava juttu, että asiaa joku tuo tietoisuuteen.

    ps. tyytyväinen 15W-40 yleisöljykuljettaja *



    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  18. #858
    Tänään lurahti 9 litraa MX D:vaccia kurapyörän kuljettimeen. Jäi vielä perhepakkauksesta pariin Kawaankin seuraavaa vaihtoa odottelemaan...
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  19. #859
    Nyt oli Vacci läpikuultavaa kamaa pudotettaessa... Tähän asti ollut melko tummaajöötiä..
    Melkoiset tönähkät sinne varmaan on ennen Delvac-aikakautta kertynyt.. 15000km ja 4 satsia on nyt rullattu sillä ja vaikuttais että paikat on puhdistuneet..





    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #860
    Tänään vaihdettu delvac mx 15W40 koneeseen,ja castrol gps:ään verrattuna vaihteisto herkkeni yllättävän paljon ja päivänlenkin(300km)aikana ei kertaakaan välivapaita,ja kytkin ei luistanut/vinkassut kertaakaan kuten castrolilla sillon tällön teki..
    Tarkoituksena vetäistä tonni ja sit uudet delvacit suodattimen kera koneeseen(irtoo varmaan alussa karstaa),millasia vaihtovälejä ootte delvacilla muuten pitänyt?
  21. #861
    Lainaa (KT 210 @ Kesä. 19 2010,20:42) kirjoitti
    Tänään vaihdettu delvac mx 15W40 koneeseen,ja castrol gps:ään verrattuna vaihteisto herkkeni yllättävän paljon ja päivänlenkin(300km)aikana ei kertaakaan välivapaita,ja kytkin ei luistanut/vinkassut kertaakaan kuten castrolilla sillon tällön teki..
    Tarkoituksena vetäistä tonni ja sit uudet delvacit suodattimen kera koneeseen(irtoo varmaan alussa karstaa),millasia vaihtovälejä ootte delvacilla muuten pitänyt?
    7000 km.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  22. #862
    Itse vaihdoin tänään kolmannet Motulit sisään Delvaccien jälkeen. Kahdet ensimmäiset olivat aivan mustat ja nyt nämä kolmannet läpikuultavat. Eli Motulit pesivät koneen noet Delvacin jäljiltä? Vai johtuuko se siitä, että aina koneeseen jää vähän edellistä öljyä, joka sitten reagoi uuden, eri merkkisen (erilaisen) öljyn kanssa ja on siksi nopeammin musta.

    Ja kysymys niille, joilla sitä "nokea" peseytyy moottoripyörän koneesta, oletteko ikinä purkaneet pyörän konetta ja missä siellä öljytilassa on ollut sitä nokea. Niissä yli kymmenessä koneessa, mitä itse olen purkanut, ei ole näkynyt nokea. Toisaalta siihenhän lumelääkekin perustuu, että jos uskoo oikein kovasti johonkin, niin se kyllä auttaa. Aivan kuten tässäkin.

    Mutta tosiaan, Motul pesee konetta.
  23. #863
    Itsellä ei aine ainakaan tuo delvacci soveltunut kytkimen kanssa vanhassa -87 gsxr:ssä. Kytkin alkoi luistamaan jokaisella vaihteella yli 8000rpm kierroksilla.

    Vaihteisto pelasi kyllä todella hienosti.



  24. #864
    Lainaa (grondr @ Kesä. 22 2010,12:43) kirjoitti
    Itsellä ei aine ainakaan tuo delvacci soveltunut kytkimen kanssa vanhassa -87 gsxr:ssä. Kytkin alkoi luistamaan jokaisella vaihteella yli 8000rpm kierroksilla.

    Vaihteisto pelasi kyllä todella hienosti.
    ei voi mitenkään pitää paikkaansa, kun on tästä jumalten ihmeaineesta kysymys...

    ***** täydellinenkieltäytymisymmälläänolomitähittoanilsi änöljysheikki-hymiö *****
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #865
    Lainaa (vn 1500 @ Kesä. 20 2010,22:48) kirjoitti
    kysymys niille, joilla sitä "nokea" peseytyy moottoripyörän koneesta, oletteko ikinä purkaneet pyörän konetta ja missä siellä öljytilassa on ollut sitä nokea. Niissä yli kymmenessä koneessa, mitä itse olen purkanut, ei ole näkynyt nokea. Toisaalta siihenhän lumelääkekin perustuu, että jos uskoo oikein kovasti johonkin, niin se kyllä auttaa. Aivan kuten tässäkin.

    Mutta tosiaan, Motul pesee konetta.
    mitä ite purkanut jokusen ikiwanhan koneen, niin öljypohjassa on ollut ikäänkuin siirappimainen n. 2-5 mm paksu kerros wanhaa öljytauhkaa jonka olettaisin olevan myös palamisjätteitä sisällöltään. samankaltaista siirappimaista öljyistä kuraa on ollut myös lohkojen seinämissä ohuelti. myös venttiilit ja mäntä ovat karstoittuneet.

    gixun kytkimestä:
    eikös wanhojen vm.1984-1995 gixereiden helmasynti ole ollut antautuvat kytkimet iät ja ajat mitä muistelen omistani ja kavereiden gixuista. niissä on hivenen alimitoitettu kytkin alkujaan runsaanlaisiin tehoihin nähden. jousikuorma ei jaksa pitkään pitää levyjä oikein hyvistä öljyistä huolimatta. uudemmissakaan gixuissa kytkimen antautuminen ei ole ihan tavatonta.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  26. #866
    Eli vika ei taaskaan ole Delvacissa, vaan kytkimessä, joka antautuu juuri Delvacin kohdalla. Siksi se kytkin pitää moottoripyöräöljyllä, koska sillä se ei antaudu. Mutta siis vika on kytkimessä?
  27. #867
    Lainaa (vn 1500 @ Kesä. 22 2010,19:30) kirjoitti
    Eli vika ei taaskaan ole Delvacissa, vaan kytkimessä, joka antautuu juuri Delvacin kohdalla. Siksi se kytkin pitää moottoripyöräöljyllä, koska sillä se ei antaudu. Mutta siis vika on kytkimessä?
    "Moottoripyöräöljyt" on markkinointi-ihmisten hömpötyksiä. Luokituksia ja viskositeettejä seuraamalla löytyy öljy joka vehkeeseen. Niinkuin on tuhannen kertaa aiemminkin todettu.

    Mikään öljy ei tee moottoripyörän moottorista ikuista, lyhyet vaihtovälit ei myöskään pahenna tilannetta.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  28. #868
    Vai olisiko ne "moottoripyöräöljyt" sen takia, että niistä näkee heti, että mitkä käyvät moottoripyöriin? Olisihan se hankalaa, jos hyllyssä olisi 50 erilaista kanisteria, missä kaikissa lukisi "öljy" ja sitten etsisit jokaisesta viskositeetteja, luokituksia jne. ja pohtisit, että mikähän se käy nyt tähän pyörään. Eihän hernekeittopurkissakaan lue hernekeitto sen takia, että mainosmiehet ovat niin hirveän ovelia, että keksivät tuollaisen nimen vain, että ostaisit hernekeittoa vaikka viereisessä purkissa lukee vain keitto ja on sama sisällysluettelo.

    Eli jos kytkin luistaa delvacilla, ei kannata vaihtaa öljyä, jolla se ei luista vaan vaihdetaan kytkinlevyt- ja jouset, koska se delvac on vaan niin hyvää esim. kytkimelle? Ja vaikka vaihtovälikin on lyhyempi, niin onhan se niin halpaa ja hyvää moottorille. Ja jos se aiheuttaa vaurioita, niin se johtuu siitä, että männät, renkaat ja pytyt vain jossakin vaiheessa antautuvat. Mutta edelleen se delvac on niin hyvää, koska se tuntuu niin hyvältä. Ja jos joku muuta väittää, sen täytyy olla "moottoripyöräöljyjen" myyjien salaliittoa.
    ps. Delvac estää myös pistorasian kautta kuuntelun!
  29. #869
    Lainaa (vn 1500 @ Kesä. 22 2010,22:11) kirjoitti
    Vai olisiko ne "moottoripyöräöljyt" sen takia, että niistä näkee heti, että mitkä käyvät moottoripyöriin?
    Ei vaan siksi että niistä saa nyhdettyä paremman katteen... sama se on venepuolella, samat perustavarat maksaa moninkertaisesti kun ne myydään veneeseen. Mutta niinhän jokainen fiksu kauppias tekisi, rahat pois sieltä mistä saa. Jos joku välttämättä haluaa maksaa ekstraa niin kyyyllä se kauppiaalle sopii...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  30.  
  31. #870
    Lainaa (vn 1500 @ Kesä. 22 2010,22:11) kirjoitti
    Vai olisiko ne "moottoripyöräöljyt" sen takia, että niistä näkee heti, että mitkä käyvät moottoripyöriin? Olisihan se hankalaa, jos hyllyssä olisi 50 erilaista kanisteria, missä kaikissa lukisi "öljy" ja sitten etsisit jokaisesta viskositeetteja, luokituksia jne. ja pohtisit, että mikähän se käy nyt tähän pyörään. Eihän hernekeittopurkissakaan lue hernekeitto sen takia, että mainosmiehet ovat niin hirveän ovelia, että keksivät tuollaisen nimen vain, että ostaisit hernekeittoa vaikka viereisessä purkissa lukee vain keitto ja on sama sisällysluettelo.

    Eli jos kytkin luistaa delvacilla, ei kannata vaihtaa öljyä, jolla se ei luista vaan vaihdetaan kytkinlevyt- ja jouset, koska se delvac on vaan niin hyvää esim. kytkimelle? Ja vaikka vaihtovälikin on lyhyempi, niin onhan se niin halpaa ja hyvää moottorille. Ja jos se aiheuttaa vaurioita, niin se johtuu siitä, että männät, renkaat ja pytyt vain jossakin vaiheessa antautuvat. Mutta edelleen se delvac on niin hyvää, koska se tuntuu niin hyvältä. Ja jos joku muuta väittää, sen täytyy olla "moottoripyöräöljyjen" myyjien salaliittoa.
    ps. Delvac estää myös pistorasian kautta kuuntelun!
    sehän olis paljo helpompaa kun niissä lukis vaan viskositeetti ja luokitus, nyt kun lukee " extra super hyper pimpeli pompeli diipa daapa ja tällä saat pyöräsi lentämään vaikka kuuhun"

    ymmärrät varmaan mitä tässä keskustelussa on haettu, jos et niin osta ihmeessä "parasta"(lue kalleinta) mahdollista öljyä ja maksa upeasta mopon kuvasta kauppiaat onnelliseks! *

    totesinkin jo aikasemmin kuinka omassa vaikutti...
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
Sivu: 29 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1927282930313979 ... ViimeinenViimeinen