Sivu: 28 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1826272829303878 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 2791:sta
  1. #811
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,06:53) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,00:21) kirjoitti
    Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.

    Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.
    Jos viittaat JASO MA:han, niin ei kaikki suzukit sitä ohjekirjan/huolto-oppaan mukaan "vaadi". Kuten ei esim cb79:n sigun GSX1400 -02.

    Eikä myöskään suzuki gsx-r 600 -03 (toinen minkä tsekkasin randomilla)

    "API SF or SG". Ei mainintaa JASO:sta

    Mobil delvac on siis TEHTAAN SUOSITTELMA ÖLJY kyseisiin pyöriin!
    Ja myös moniin muihin.
    Tuo JASO on tietääkseni merkintä vain siitä että se käy myös kaksitahtimoottoreihin.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  2. #812
    Lainaa (nato26 @ Touko. 31 2010,19:34) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,06:53) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,00:21) kirjoitti
    Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.

    Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.
    Jos viittaat JASO MA:han, niin ei kaikki suzukit sitä ohjekirjan/huolto-oppaan mukaan "vaadi". Kuten ei esim cb79:n sigun GSX1400 -02.

    Eikä myöskään suzuki gsx-r 600 -03 (toinen minkä tsekkasin randomilla)

    "API SF or SG". Ei mainintaa JASO:sta

    Mobil delvac on siis TEHTAAN SUOSITTELMA ÖLJY kyseisiin pyöriin!
    Ja myös moniin muihin.
    Tuo JASO on tietääkseni merkintä vain siitä että se käy myös kaksitahtimoottoreihin.
    "The JASO T904-MA and MA2 standards are designed to distinguish oils that are approved for wet clutch use."
    Lähde: Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil#JASO

    MA on märkäkytkimen luistamattomuus-vaatimus, Vacissa on jenkkien vastaava, ja sehän tiedetään muutenkin, ettei kytkin luista.

    Käväsin tänään Öljy-Hetkestä 20l MX 15W-40 pänikän, kun kaveri tulee vaihtamaan uudempaan Sprint RS:ään laatuölpän.
    Päästään taas ihmettelemään kuinka vaihteisto paranee...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  3. #813
    hinnasta viis, mutta vacilla toimii prätkän kytkin ja vaihteisto PALJON PAREMMIN. hieman edullisempi litrahinta on vain plussaa ja sekin on plussaa, että vacin SAA vaihtaa tiheämmin märkäkytkinkoneisiin ja kun loota pyörii myös samassa öljyssä, niin olisi naurettavaa venyttää vaihtoväliä yli 6000 km:n. sanokoon joku ohjekirjanen mitä tahansa, siinäkin lienee markkinamerkonomipelleillä näppinsä seassa - pitkä huoltoväli, venytetty ylipitkäksi paperilla - "myy" kulkuneuvoa paremmin.. eräs esimerkki bmw:n "huoltovapaa" perä takavuosilta johon ei olisi tarvinnut vaihtaa peräöljyä "ikinä" ym. ym.

    jos reissu on pitempi niin vacceja myydään joka puolella maapalloa melkein missä vain kioskissa ja vaihto on nopea ja helppo.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  4. #814
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 01 2010,02:28) kirjoitti
    hinnasta viis, mutta vacilla toimii prätkän kytkin ja vaihteisto PALJON PAREMMIN. hieman edullisempi litrahinta on vain plussaa ja sekin on plussaa, että vacin SAA vaihtaa tiheämmin märkäkytkinkoneisiin ja kun loota pyörii myös samassa öljyssä, niin olisi naurettavaa venyttää vaihtoväliä yli 6000 km:n. sanokoon joku ohjekirjanen mitä tahansa, siinäkin lienee markkinamerkonomipelleillä näppinsä seassa - pitkä huoltoväli, venytetty ylipitkäksi paperilla - "myy" kulkuneuvoa paremmin.. eräs esimerkki bmw:n "huoltovapaa" perä takavuosilta johon ei olisi tarvinnut vaihtaa peräöljyä "ikinä" ym. ym.

    jos reissu on pitempi niin vacceja myydään joka puolella maapalloa melkein missä vain kioskissa ja vaihto on nopea ja helppo.
    Mistä päon turkua löytyy vaccia? Olen käynyt kysymässä jo muutamasta maatalous kaupasta, mutta ei ole vielä löytynyt.
    Niin joo se olikin tuo FA mikä oli kakstahti motteihin, sorry olin väärässä.



    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  5. #815
    Lainaa (nato26 @ Kesä. 01 2010,08:15) kirjoitti
    Mistä päon turkua löytyy vaccia? Olen käynyt kysymässä jo muutamasta maatalous kaupasta, mutta ei ole vielä löytynyt.
    Olisko täällä ? http://www.pikahuolto.com/

    Täällä ainakin on 1400 http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-1305
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  6. #816
    Siispä matka kohti motonettiä
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  7. #817
    Lurautin Delvac MX 15W40 GS500E koneeseen, en vielä ainakaan havainnut eroja aiempaan Motul 5100 öljyyn.
    Ei luista kytkin, käyntiäänet aika lailla samat, eli vaimeat kuten lussussa mopossa kuuluukin olla.

    Hengitystä pidätellen tässä odottelen koska se kone leikkaa kiinni.
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  8. #818
    Nonniin. Tuli tänään haettua 20L pönikkä MX:ää autoasilta. 74.90€ hintaan saa monta edullista ölpän vaihtoa
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  9. #819
    Lainaa (BenDilde @ Kesä. 02 2010,21:12) kirjoitti
    Nonniin. Tuli tänään haettua 20L pönikkä MX:ää autoasilta. 74.90€ hintaan saa monta edullista ölpän vaihtoa
    Vaiha sitten uudestaan jo n. 1000 km jälk, on nimittäin 1 satsi silloin jo mustaa. Jos haluut vähän säästää, niin vaiha silloin vasta öljynsuodatin.

    Jos Susibaaris nähdään, niin kerro sitten paraniko vaihteet...


    Ps. kait ostit 15W-40:stä ?
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  10. #820
    Lainaa (wesba @ Kesä. 02 2010,22:18) kirjoitti
    Lainaa (BenDilde @ Kesä. 02 2010,21:12) kirjoitti
    Nonniin. Tuli tänään haettua 20L pönikkä MX:ää autoasilta. 74.90€ hintaan saa monta edullista ölpän vaihtoa
    Vaiha sitten uudestaan jo n. 1000 km jälk, on nimittäin 1 satsi silloin jo mustaa. Jos haluut vähän säästää, niin vaiha silloin vasta öljynsuodatin.

    Jos Susibaaris nähdään, niin kerro sitten paraniko vaihteet...


    Ps. kait ostit 15W-40:stä ?
    Itseasiassa nyt menee jo pitkälle välille MX:t. 1500km sitten meni 1400:set koneeseen vanhalla suodattimella, niin nyt on huuhtelut tehty * Piti kylläkin jo 1000km jälkeen vaihtaa, mutta noita kilometrejä tulee niin salakavalasti näillä keleillä * Jos susibaarin pihalla näkyy kuparinen SV, niin ei muuta kun kyselemään miten hyvin ne liemet pelaa *

    Niin ja juu, kyllä on 15W-40. Oli ainut pönikkä kaupassa ja heti äkkiä mukaan



    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  11. #821
    Öljy-Hetkeen jäi viel yli 10 pönikkää jäljelle...
    Tingitty hintakin oli 10e halvempi...


    ...katellaan tällästä...



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  12. #822
    Tollasta kannattaa pitää sitten silmällä Pirun kun ton olis tienny Autoasi oli eka kauppa missä kävin ja kun katoin, että yks pönttö enää jäljellä, niin otin sen enempää miettimättä samantien mukaan, ettei vaan jää ilman Noh, ens kerralla sitten öljyhetkeen, mutta siihen menee varmaan tolla 20 litralla 4 vuotta ainakin
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  13. #823
    Lainaa (BenDilde @ Kesä. 03 2010,00:51) kirjoitti
    mutta siihen menee varmaan tolla 20 litralla 4 vuotta ainakin *
    Niihän sitä luulis, mutta kun levittää Delvac-ilosanomaa, niin kaverit tulee samalle pöntölle...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  14. #824
    Koska tämä Delvac-keskustelu ei etene yhtään mihinkään ilman kättä pidempää, bobistheoilguy-foorumin lueskelusta innostuneena selvittelin öljyanalyysien hintatasoa suomessa.

    Kysytty:
    - Matti Karhuselta - ukolla on kuulemma kiirus tällä hetkellä, ei aikaa tälläisille. Lisäksi googlella löytyi ko. hepusta yhtä sun toista mikä pistää harkitsemaan analyysin teettämistä hänellä.
    - Colly -nimiseltä yritykseltä. Vastauksena hinnasto. Colly teettää analyysit oikeasti fluidlabilla, ks alle. Samoin varmaan myös Neste, miltä en edes kysynyt tarjousta.
    - Fluidlabilta. Tälläistä vastausta sain:
    Lainaa kirjoitti
    Terve Mikko,

    Kiitos tiedustelusta. Teemme nykyään 99,5 % analyyseistä isoille
    teollisuusyrityksille ja vain noin 0,5 % yksityisille. Nykyään pääosa
    Suomen analyyseistä päätyy meille välittömästi tai välillisesti (esim.
    huomasin että lähetit muillekin (Colly) hintakyselyn, koska hoidamme monen
    eri yrityksen analyysipalvelut ulkoistettuna, mm. eräiden öljy-yhtiöiden
    jne.).

    Rehellisesti sanottuna en tiedä kannattaako tällaisessa kuvailemassasi
    tapauksessa taloudellisesti teettää testiä...mieti asiaa.
    Laaja öljyanalyysi voi tuntua yksityisestä kalliilta ellei kyseessä ole
    todellinen ongelman ratkaisu (moottoririkko) / riita-asia.

    Ohessa liitteenä tyypillinen malliraportti moottoriöljystä, jota esim.
    öljy-yhtiöt, lentoyhtiöt, kuljetusyhtiöt yms. käyttävät. Hinta on 180 eur
    (alv 0 %). Pyrimme kuitenkin yksityisille (lähinnä
    ongelma-/riitatapauksissa) tulemaan niin paljon vastaan kuin meille on
    mahdollista eli meille ei juuri katteita näistä yksityisasiakkaista
    jää...Lisäksi TBN (kokonaisemäsluvun) voisi ehkä jättää pois
    analyysilaajuudesta.

    Hinta olisi tällöin verollisena (22 %) 91,50 eur , Huom! heinäkuussa alv
    nousee eli 23 % verolla 92,25 eur.

    Terv. Mika Vesala

    --
    Ystävällisin terveisin,

    Mika Vesala
    Fluidlab Oy
    Puh. +358 (0)40 354 8656
    Fax +358 (0)2 469 0026
    Sähköposti: mika@fluidlab.fi
    Linkki vielä esimerkkianalyysiin fluidlabilta.
    Fluidlab vaikuttaisi noista järkevimmältä (=halvemmalta?) vaihtoehdolta. Kustannukset kahdelle analyysille olisi alle 200 euroa ilman emäksisyystestiä.

    Minulla on ehdotus. Mitäs jos maksetaan porukalla, että jokin luotettava heppu teettää analyysit esim. Motul 5100 vs Delvac MX samalla pyörällä. Vaatimuksena varmasti on, että:
    1. Pyörä tosiaankin pysyy samalla omistajalla testin ajan, ja ei lahoa kesken kaiken.
    2. Pyörä ei ole ihan lopuillaan, eikä "sisäänajovaiheessa". Tämä voisi sekoittaa tuloksia.
    3. Pyörässä ei ole tiedossa olevia vikoja, mitkä voisi vaikuttaa tulokseen.
    4. Ajo on samankaltaista kummallakin öljyllä/kaikilla öljyillä (esim. ei niin, että toisella öljyllä kaupunkiajoa nuppi nurin ja toisella pelkkää rauhaisaa matka-ajoa).
    5. Kilometrejä tulee tarpeeksi, jotta voitaisiin sanoa jotain varmuudella. Pidempikin vaihtoväli (esim. 10-12k) olisi kiva tietää, joten suuresta km-määrästä plussaa. Rata-ajo vois myös olla kiintoisa, se jos mikään pistää koneen rasitukseen.
    6. Kyseessä ei ole ensimmäinen tai toinenkaan Delvac mitä koneeseen syötetään. Pesevä ominaisuushan voisi vaikuttaa tulokseen, jos kaikki 16v aikana kertynyt karsta liukenee yhtäkkiä Delvacin sekaan? Tietysti tämä ensimmäinen Delvac olisi myös mielenkiintoinen öljy analysoitavaksi (esim. muuttuuko tuo emäksisyys liikaa).
    7. Pyörän omistaja on luotettava. Ettei käy niin, että esim ekan öljyanalyysin jälkeen tyyppi haihtuu foorumilta. Tai kolehdin keräyksen jälkeen ei kuulu mitään.

    Itse voisin ehdottautua koekaniiniksi, mutta tuo Suzuki GS500E sotaratsu on menossa vaihtoon piakkoin.
    Voin kyllä kolehdin keräyksen ja tulosten julkaisun ym hoitaa, jos muita vapaaehtoisia ei ilmoittaudu.

    Noh, onko ehdokkaita koekaniineja, jotka täyttää ehdot?
    Tai sitten olisiko ehtoihin muutosehdotuksia?
    Jos kannatusta löytyy, voisin pistää tästä vaikka uuden topicin pystyyn, ettei laita Delvac-keskustelua kovin paljoa (enempää) sivuraiteelle.



    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  15. #825
    mulla on vm. 2000 zx12r mahdollisesti saatavilla testiin. ajo on sekalaista, matkaa eri puolilla suomea ja työmatkaa kaupungissa. sekä raskasta veturihommaa koko ajan. kilsoja on reilut 70k pyörällä ajettuna. varta vasten testiä varten en ajaisi kuitenkaan 10kkm per öljy, koska kesä loppuisi kesken ja haluan vaihtaa öljyt max 5000-6000 välein. jopa 3000-4000 km välejä pidän ihan kannatettavana (käytännössäkin usein) varsinkin kun ajoni on raskaampaa kytkimelle, koneelle ja vaihteistolle kuin normaalisti soolona liikkuvan pyörän. nyt delvacci 1400 super on pyörinyt koneessa jo monena kesänä ja kymmeniä tuhansia kilsoja. jos parempia ja sopivampia ehdokkaita ilmenee testiin, niin mikä siinä.

    lisäksi kawasakin maahantuoja suosittelee ei-käytettävän täyssynteettisiä öljyjä kawoissa. siten motulinkin jos tähän päädytään, olisi oltava mp-valmistajan ja maahantuojan suositusten rajoissa ja sisällä eli motuli olisi minun kawasakissa tapauksessani oltava mieluiten mineraalia tai osasynteettistä öljyä.

    jos taas halutaan testata nimenomaan täyssynteettisten öljyjen eroja vs. mineraali-delvacci, niin sitten joku mp-merkki johon suositellaan tai sallitaan valmistajan tai maahantuojan ohjeissa sekä täyssynteettinen, että mineraaliöljy.

    joka tapauksessa mielenkiintoinen testi ja voisiko sille saada sponsoreita?

    voisi testata myös osasynteettinen ns. "mp-öljy" vs. delvacci ja mineraali ns. "mp-öljy" vs delvacci tämän täyssynteettinen vs delvacci lisäksi, jos rahoittaja löytyisi?
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  16. #826
    Tuli tuosta sponsoriasiasta mieleen, että olisiko hullua kysyä Mobilin edustajalta laskutusosoitetta tuolle testille? Toki jos kieltäytyvät, niin sekin jo jotain kertoo *



    <p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
  17. #827
    Lainaa (Kipee @ Kesä. 04 2010,08:56) kirjoitti
    Tuli tuosta sponsoriasiasta mieleen, että olisiko hullua kysyä Mobilin edustajalta laskutusosoitetta tuolle testille? Toki jos kieltäytyvät, niin sekin jo jotain kertoo *
    myös motulin edustajalta, jos mitään kertoo sekään, kun ei ole heidän omassa kontrollissaan tämä ehdotettu testi.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #828
    nakkasin eräälle mp-alan lehdelle sponssi/juttuvinkin:

    öljytestiehdotus
    mp.orgin delvac-topikissa:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....1745280

    mahdollisina julkaisijaehdokkaina mietin Teidänkin lehteänne (muita en ole vielä kysynyt) ja samalla mahdollisesti pientä sponssausapua testikustannuksiin.. muutama sata euroa näyttäisi menevän, riippuen testin laajuudesta.

    t. delvac-mies kawabata
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  19. #829
    Mahdolliseen mp-alan lehden julkaisemaan testiin on vain valmiiksi melko suuri ennakoluulo, johtuen heitäkin sponsoroivien öljyfirmojen vaikutusvallasta..

    Epäilemättä Mobilkin myy mieluummin mp-öljyä eri etiketillä kuin Delvacin tarralla..?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #830
    Ja mitäpä tuota todistelemaan? Kaikkihan täällä jo tietävät Delvacin hyväksi öljyksi, mutta mitäpä tuota kaikille kailottamaan.
    Hajapusanisti
  21. #831
    siinähän pian käy niin että mobil laittaa mopon kuvan purkin kylkeen ja nostaa hinnan taivaisiin...
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  22. #832
    Kyllä itsekin aika vakuuttunut olen, että Delvac on varsin toimivaa öljyä yleisimpiin moottoripyöriin. Silti olisi ihan mielenkiintoista nähdä lukemia miten se vertautuu kalliimpiin öljyihin.

    Olis myös mielenkiintoista, jos testiyksilöllä on JASO MA (märkäkytkin) luokitusvaatimus, mitä Delvac ei täytä (tai, voi täyttääkin, mutta ei ole leimaa hankittu ko standardille, koska käyttökohde on eri). Sehän täällä on ollut iso tingan aihe. (joo, muita märkäkytkinluokituksia on...)

    Ja olisin kyllä siitä testistä valmis maksamaan, mutta en nyt helvetti 200 euroa tai enemmänkin jos ottaa huomioon että pitää kuvaöljyä ostaa. Vaan internet on ihmeellinen asia, tuollaisenhan saa hyvin pienellä kolehdilla jo kasaan.

    EDIT: Pistin kyselyä ylläpidolle, mikä on heidän suhtautuminen kolehdin keräämiseen, kysyin myös oisko motorgilla kiinnostusta sponssata.



    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  23. #833
    Lainaa (keitsi @ Kesä. 04 2010,15:48) kirjoitti
    Olis myös mielenkiintoista, jos testiyksilöllä on JASO MA (märkäkytkin) luokitusvaatimus, mitä Delvac ei täytä
    ...ööö, monikos Delvacin käyttäjä olikaan valittanut kytkimen luistosta....

    Uskon, että siinä on testiä yllinkyllin.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  24. #834
    Suzukin 72 lohko koneen pikku peruskolinat hiljenee oikein mainiosti, mutta vastavetoisesti 15W-30 kanssa pikku ongelmia, kylmänä kytkin ei irroita kunnolla ja lämpöisenä vapaa hukassa ja vaihdeloota vähän "holtiton". Palamisen estoaineita ilmeisesti vähemmän kuin esim. Motulissa.

    Muuten hyvä ihan liukaste aine. Mahottoman halpaa moottoriliemeä sillein oikein isossa tonkassa, eli 20 ltr. perhepakkaus koossa:mitähäh:



    Murjaanien kuningas!
  25. #835
    Lainaa (trj @ Kesä. 04 2010,18:23) kirjoitti
    Suzukin 72 lohko koneen pikku peruskolinat hiljenee oikein mainiosti, mutta vastavetoisesti 15W-30 kanssa pikku ongelmia,
    Pikkasen liian pieni kuumankesto, kandee käyttää ehdottomasti 15W-40.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  26. #836
    Lainaa (trj @ Kesä. 04 2010,18:23) kirjoitti
    Suzukin 72 15W-30 kanssa pikku ongelmia, kylmänä kytkin ei irroita kunnolla ja lämpöisenä vapaa hukassa ja vaihdeloota vähän "holtiton". Palamisen estoaineita ilmeisesti vähemmän kuin esim. Motulissa.

    Muuten hyvä ihan liukaste aine. Mahottoman halpaa moottoriliemeä sillein oikein isossa tonkassa, eli 20 ltr. perhepakkaus koossa:mitähäh:
    väärää delvaccia on tuo 15w-30 märkäkytkimelliseen prätkään, olen testannut. oikeaa on 1400 super 15w-40 ta mx 15w-40.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  27. #837
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Alkuun pitäisi saada selkeä ja täydellinen luettelo niistä väitteistä, mitä ollaan testaamassa. Mitkä niistä liittyy öljyyn ja mitkä moottoriin missä tätä öljyä on käytetty. Sen jälkeen päästään katsomaan, minkälainen testi tarvitaan ja mitä koko homma suunnilleen maksaa.
    1000
  28. #838
    Lainaa (wesba @ Kesä. 04 2010,18:30) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Kesä. 04 2010,18:23) kirjoitti
    Suzukin 72 lohko koneen pikku peruskolinat hiljenee oikein mainiosti, mutta vastavetoisesti 15W-30 kanssa pikku ongelmia,
    Pikkasen liian pieni kuumankesto, kandee käyttää ehdottomasti 15W-40.
    Saattaahan toki tuo 15-30:n visko olla päin p...tä. Oon ajellu muutaman sataa kilsaa tänä kesänä delvacin em. kamalla. Ja taitaa mennä vaihtoon jo ennen ensimmäistä tuhatta km. Ei pelitä ainakaan tuossa myllyssä. Viskon muutos saattais ehkä auttaa?

    Aiemmin ajelin useamman vuoden em. mopolla Motulin öljyillä ilman em. kytkin ja loota ongelmia, mutta käyntiääni oli vähän roheempi (kytkin/loota?). Jotenkin helpompi turvautua tuttuun ja hyväksi havaittuun öljyyn, eli taidanpahan palata takaisin motulin käyttäjäksi.

    Taitaa täällä nyt ihan rehellisesti sanottuna ja kaunistelematta tuo loppu tonkka mennä tippakannun täyttöön ja muuhun vastaavaan 2:s käyttöön.

    Toimii luultavasti paremmin jossain muussa moottorissa?
    Murjaanien kuningas!
  29. #839
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 04 2010,18:30) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Kesä. 04 2010,18:23) kirjoitti
    Suzukin 72 *15W-30 kanssa pikku ongelmia, kylmänä kytkin ei irroita kunnolla ja lämpöisenä vapaa hukassa ja vaihdeloota vähän "holtiton". Palamisen estoaineita ilmeisesti vähemmän kuin esim. Motulissa.

    Muuten hyvä ihan liukaste aine. Mahottoman halpaa moottoriliemeä sillein oikein isossa tonkassa, eli 20 ltr. perhepakkaus koossa:mitähäh:
    väärää delvaccia on tuo 15w-30 märkäkytkimelliseen prätkään, olen testannut. oikeaa on 1400 super 15w-40 ta mx 15w-40.
    amen

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  30.  
  31. #840
    Lainaa (kawabata @ Kesä. 04 2010,18:30) kirjoitti
    väärää delvaccia on tuo 15w-30 märkäkytkimelliseen prätkään, olen testannut. oikeaa on 1400 super 15w-40 ta mx 15w-40.
    Varmaan on väärää kun (tietääkseni) 15W-30 Delvaccia ei ole olemassakaan, 10W-30 ja 15W-40 löytyy. Eka on liian ohutta.

    Meinasin muuten kokeilla miten Motulin 20W-50 mineraali toimii vanhassa kymppikawassa verrattuna 1400 Delvacciin mitä nyt on. Ihan mielenkiinnosta, ongelmia ei ole ollut.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Sivu: 28 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1826272829303878 ... ViimeinenViimeinen