^ Ainakaan Suzukin kohdalla tuo ei pidä paikkaansa.(jyk4 @ Touko. 22 2010,06:53) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Siis mitä, luokitukset täsmää (tai API-luokitus jopa ylitetään) niin eikö se silloin ole suositeltava? Mistään öljymerkeistä ei mainita mitään manuskassa tai että purkista pitäisi löytyä motskarin kuva.(pecha @ Touko. 22 2010,08:14) kirjoitti
Lähde: http://rapiddigger.com/downloa....3885209
jos taas viittaat viskositeettiin, niin delvacia löytyy myös 10W-40:stä (MX ja 1400 on 15w-40)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Minun suikkiin delvac on just suositeltua. Mutta minullahan ei olekaan kuin koulutus, kokemus ja tieto puolellani. Epäilemättä muilla asiantuntijoilla on sitäkin parempaa tietoa. esim manuaali(pecha @ Touko. 22 2010,08:14) kirjoitti
CB750 -99
Ex
GSX1400 -02
CB750 -79
Juu eihän sitä olekaan kukaan edelleenkään kieltänyt käyttämästä omassaan mitä haluaa.
Mutta Suzukin suositusöljy tuo ei silti ole, ja jos on hankaluuksia minua uskoa, niin kysykää vaikka ihan itse, mitä mieltä ko. merkin huoltokorjaamot ovat asiasta.
Tai kun olette niin kaikkitietäväisiä, ettei teidän varmaan tarvi keneltäkään mitään kysellä, niin postatkaas tänne yksikin todiste siitä, että Suzuki suosittaa nimenomaisesti tuon ko. öljyn käyttöä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Eli luokituksilla ei nyt olekkaan enää mitään merkitystä?(pecha @ Touko. 22 2010,09:54) kirjoitti
Nyt nämä trollisi menee jo huonoksi.
Ohjekirjaanhan ei kannata ikinä luottaa, ties mitä valheita ovat sinne laittaneet.
Suositteleeko suzuki sitten erityisesti jotain tiettyä öljymerkkiä tai mallia? Ohjekirjassa ei mainita =(
Ensiasennusöljythän valitaan sen mukaan keneltä saa parhaat rahat, että öljynvalmistaja voi mainita mainoslauseissaan että nämä merkit käyttävät ensiasennusöljyinä sitä ja tätä
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
On niillä varmaan merkitystä. Muttei tee tästä ko. merkin SUOSITUSöljyä. Ja ainakin omassani suositus on myös JASO MA, jota tämä ei täytä.(jyk4 @ Touko. 22 2010,10:08) kirjoitti
Tosiaan yksikin muuhun kuin fantasiaan pohjautuva maininta, että Suzuki suosittaa nimenomaan tätä D-alkuista, olisi kiva. Tai vaihtoehtoisesti edes että öljynvalmistaja suosittaa tätä märkäkytkimelliseen, vaihteisto samaa öljytilaa-pyöriin. Kyseessä nimittäin on aivan toisenlaisiin moottoreihin ja aivan toisenlaiseen käyttöön tarkoitettu kama, ja kukkuu ne ihan millä tahansa varmaan vähän aikaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jep omassasi on JASO MA mutta ei kaikissa moottoripyörissä, ei edes kaikissa suzukeissa.(pecha @ Touko. 22 2010,10:18) kirjoitti
Tosiaan yksikin muuhun kuin fantasiaan pohjautuva maininta, että Suzuki suosittaa nimenomaan jotain tiettyä öljyä, olisi kiva. Tämän takia on luokitukset, voit valita eri merkkisiä ja mallisia öljyjä jotka on sopivia.
Mutta enempää en jaksa kanssasi vääntää itsestäänselvyyksistä, tavoitteenasi on ilmeisesti vain yrittää olla oikeassa harhaväitteessäsi että delvac ei voi missään tapauksessa olla jopa tehtaan mielestä soveltuvaa moottoripyöriin. Tietysti internetmutuilijat ovat enemmän oikeassa kuin tehtaan insinöörit ja heidän laatimat ohjekirjatekstit
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Suzuki suosittaa Motulia. On lukenut jo iät ja ajat mm. ohjekirjoissa.
Tosiaan en muista nähneeni missään ikinä, että yksikään mp-valmistaja (tai öljyvalmistaja itse) olisi nimenomaisesti suositellut tätä D-alkuista tämäntyyppisiin mp-moottoreihin. Mutta älkää toki antako sen häiritä vaan pysykää lujana uskossanne![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Hohhoijaa, montas vuotta säkin olet jaksanut tuota Delvac-sotaa käydä... ilman kokemusta, ilman tekniikan ymmärrystä... eikö jo riitä? Mitä oikein ajat takaa tuolla vänkäämisellä? Vai myytkö jotain sikahintaista mopoöljyä työksesi... Lyö edes todisteet pöytään ilman mutuilua.(pecha @ Touko. 22 2010,10:18) kirjoitti
Se on vaan moottoriöljy, kyllä se moottorissa toimii, ihan todistetusti. Täyttää luokituksetkin, myös bensakoneille. Ei öljy ole niin ihmeellinen asia kuin moni luulee.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
En myy ´sikahintaista´ (enkä mitään muunkaan hintaista) työkseni.(Utah @ Touko. 22 2010,10:35) kirjoitti
Ja kyllä todistuspaineet on teidän niskassanne. Tämä keskustelunaiheena oleva kama tosiaan on sen valmistajankin mukaan aivan muuhun käyttöön kuin missä te sitä käytätte.
Eikä siihen todistamiseen riitä mikään ´vaihteet tuntuu toimivan paremmin´-tyylinen löpinä.
Mutta siinä olet oikeassa, että tämä keskustelu on jo käyty, eikä siinä tulla pääsemään puusta pitkälle ennen kuin on jotain oikeita todisteita olemassa - nimenomaan dieselmoottoriöljyn hyvyydestä mp-käytössä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ne on kerrottu moneen kertaan. Ei dieselmoottoriöljy ole muuta kuin vähän parannettua bensamoottoriöljyä, siksi Delvacissa onkin myös bensaluokitukset. Lisäaineet on paremmat, öljy on heavy-duty versio bensaöljystä, sopii märkäkytkimille ym. Siksi se on soiva valinta prätkäänkin.(pecha @ Touko. 22 2010,10:44) kirjoitti
Kumma kun 60tonnin kuormaa turbo punaisena kiskova rekka toimii sillä miljoonan km laukeamatta... kummassahan öljyn laatu on tärkeämpää, satojen tonnien arvoisissa ammattilaitteissa vai jossain hupiprätkissä?
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Muistelisin selittäneeni noita luokitusten yhteneväisyyksiä sinulle jo useaan kertaan, mutta minkäs sille voi, ettet halua ymmärtää vaan jatkat tuota juupas-eipäs vääntöä.(pecha @ Touko. 22 2010,10:44) kirjoitti
Superbike #7
Hauskinta koko touhussa on se että kun näitä stooreja lukee mopoilun aloittava märkäkorva ja hän kävelee motonetin tiskille tilaamaan 3L delvakkia niin mitä sieltä saa? MX, XHP, tai mitä niitä nyt oli... Jos halvinkin "delvac" täyttää kaikki tarvittavat vaatimukset mäntämoottoriin niin onko kalliimmat XHP delvacit niille tyhmille rekkamiehille ketkä haluaa ostaa öljyä jossa on scanian kuva purkin kyljessä %-) Jos halvin mineraalidelvac voitelee turbot riittävän hyvin niin tekeekö tuo kallein delvac moottoriremontin?(Utah @ Touko. 22 2010,10:56) kirjoitti
KTM
Tässä suomeksi hieman eroavaisuuksista. Esim viskositeetit poikkeaa ja osa on synteettisiä.(zuha @ Touko. 22 2010,13:05) kirjoitti
Tässä mobilin tuoteluettelo
Sivulta 7. voit alkaa lukemaan delvaceista
Eli esim Mobil delvac 1 5W-40 voitelee MX:ää paremmin .. kun on -20°C pakkasta ja kylmäkäynnistys. Kesäkelien voiteluominaisuuksien eroista en osaa sanoa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Moottoripyörien vaatimukset on oikeasti todella alkeellisia, öljynvaihtovälikin on 6-12 tonnia, autoissa on 30 tonnia ja jopa enemmän.
Jos purkin luokitus täyttää ohjekirjan luokitukset ei mene kyllä metsään, toi juupas eipäs tekee foorumista liian vaikean lukea, jos ihminen kirjoittaa tuhansia viestejä muutamassa vuodessa voi kysyä kuinka paljon todellista sisältöä se tuo?
Ja eikun reissunpäälle, uusilla puhtailla öljyillä, nimeä mainitsematta ettei tule sanomista... Romaniassa nähdään!
p.s jos ei osaa tai uskalla, vie suosiolla huoltoon, tulee elämä helpommaksi.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Vaihtovälit lyhenee moottoreissa jotka laittaa voiteluaineet kovimmalle rasitukselle. Monttukoneen muutama ajotunti vs. matkapyörän 12tkm. Vaihtoväli ei todista yhtään mitään voiteluöljyvaatimuksista. Isoissa dieselmoottoreissa voiteluolosuhteet on paljon stabiilimmat vs. mp.(Sepi @ Touko. 22 2010,13:15) kirjoitti
Öljyanalyysit toisi mukavaa lisäpontta keskusteluun. Vielä kun olisi samasta moottorista eri öljylaaduilla.
Nykyisissä vesijäähdytteisissä moottoreissa 12tkm huoltovälillä miettisin kaksi kertaa säästänkö pari euroa käyttämällä perusmineraaliöljyä vs. joku motul tai mobil 4t täyssynteettinen joka aivan varmasti säilyttää ominaisuutensa kaikissa olosuhteissa vaikka vaihtoväli vähän venähtäisi pitemmällä reisulla...
Mutta niinhän se menee pyörän varustelussa: *sliparit 1000e, alpinestars ajopuku 1000e, power commander 500e, moottoriöljy 30e -> liian kallista säätetään -> delvac 9e -> halleluja *![]()
KTM
Kannattaisko lukea tää ketju alusta alkaen ennen kommentteja. Kaikki nää kommentit vastakommentteineen, mutuiluineen ja mielipiteineen on tuleet aika moneen kertaan sanotuiksi. Varsinkin tää "parin euron säästö"-kommentti kun samaan aikaan pistetään tonneja muualle on kyllä klassikko.(zuha @ Touko. 22 2010,18:00) kirjoitti
Jos siis "tuhlaan" rahaa jossain, pitää minun sitä tehdä kaikkialla? Omituinen logiikka?
<p>2002-2014</p>
No, onhan se harrastuksen kokonaiskustannuksissa melko lailla ´pähkinöitä´, mitä se öljyn litrahinta on. En tietysti kannusta tuhlaamaankaan. Mutta varsinkin kun kuulee näistä "tihennetyistä vaihtoväleistä", niin epäilenpä, tuleeko sellaisten kanssa oikeasti enää säästöä.(C-A-D @ Touko. 22 2010,19:19) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Niin... pitkälti spekulointi aiheen ympärillä pyörii samoissa argumenteissa:(C-A-D @ Touko. 22 2010,19:19) kirjoitti
Delvac on halpaa -> se on totta mutta vaihtovälien tihentäminen syö säästön lähes olemattomaksi.
Delvac on parempaa tai yhtä hyvää -> Se on totta. XHP kestää varmasti samat vaihtovälit kuin mobil 4t tms. kalliit öljyt. säilyttää viskositeettiominaisuudet jne. XHP maksaa saman mitä mikä tahansa synteettinen MP öljy. *
Delvak ei ole kantannut yhtään moottoria, vielä -> Fakta on se että japsikoneet kestää ihan mitä vaan. Postasin tänne joskus linkin testiin jossa kawaa huudatettiin paikallaan niin kauan että katteet suli pyörän ympäriltä. Öljyt laskettiin koneesta muovikippoon josta ne suli läpi lattialle. On aivan sama mitä japsipyörään kaataa voiteluaineeksi, moottorit on uskomattoman kestäviä. Ongelmia huonolla öljyllä voi tulla pitkällä reisulla, moottorin ylikuumentuessa tjs.
Joku raportoi öljypumpun rikkoontumisesta, toisella foorumilla ilmajäähyenska oli leikannut kiinni näillä maatilaöljyillä. Voi olla että johtui öljystä, voi olla että ei. Miksi ottaa se pieni riski muutaman euron tähden?
KTM
Eiköhän se kuiteski ole niin, että mopon valmistajat testaa huoltavälin pituuden ihan vaatimukset täyttävällä halvalla perusöljyllä. Ei ne muuten niitä uskaltaisi niitä siihen manuaalin pistää. Ja pistää vielä isot marginaalit siihenkin. Ei kyllä heti tule mieleen miksei delvac:ia voisi käyttää tai miksi vaihtoväliä pitäisi lyhentää normikäytössä, jos luokitukset täyttyy. Tietty toi eka kerta, jos sinne jotain sekaan irtoaa, kannattaa pitää lyhyenä.
Tästä aiheesta alkaa olla jo niin monta sivua, ettei nyt ehdi kaikkia kahlaamaan läpiMutta mutta, onkos kellään kaakon kulmilla asuvalla tietoa jakaa, että mistä päin esim. Kotkasta löytää delvacit ??
***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
*** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
Varmasti useammin on jengillä leiponut koneet kiinni, kun käytetään kalliita moottoripyöräöljyjä.(zuha @ Touko. 22 2010,23:01) kirjoitti
Voi olla, että johtui öljystä, voi olla, että ei. Miksi ottaa riski :-P
CBR 1000F -89
En tiedä miten noi muut maatalousliikkeet kotkassa, mutta Kouvolasta ainakin...(BenDilde @ Touko. 27 2010,15:42) kirjoitti
Maatalouskaupat
Kaakon Maatalous Oy
Kaitilankatu 20
Kouvola 45130
puh. 05-5356000
fax. 05-5356015
kari.yrjola@k-maatalous.fi
http://www.k-maatalous.fi/kouvola
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Öljy-hetki, eli sama paikka, missä vaihatat kumit auton & mp:n vanteelle. http://www.öljyhetki.fi/(BenDilde @ Touko. 27 2010,15:42) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
No hemmettiläinen, Öljyhetkestähän pitääkin mennä kyselemäänOnkohan niillä minkä kokoisia pakkauskokoja? Vai tuleeko tynnyri autotalliin
![]()
***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
*** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
Tuli kaadettua Neste Turbo LXE 15w-40 :t koneeseen (cbr 600 PC-25) ja hyvin toimii kytkytin ja vaihteet tuolla, ehkä jopa paremmin kuin entisillä Sellin advanceilla ainakiin äkkiseltään tuntuu että isoilla vaihteilla "nau'uttaessa" pieni luistontuntu katosi ja kone käy muutenkin hiljaisemmin. Tosin en ole ku 20km vasta ajanut, joten kerrotaan sitten lisää kun on pitempi matka taitettu. Eikä ollu kallista kun 200L tynnyristä valuttelin, passaa vaikka joka ajun jälkeen vaihtaa![]()
R1 crossplane
http://www.k-maatalous.fi/tuottee....92.aspx(BenDilde @ Touko. 28 2010,05:09) kirjoitti
![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Kaiken kokosia, mutta kätevin + edullinen on tuo 20l.(BenDilde @ Touko. 28 2010,05:09) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Delvacin jälkeen vaihtu motul 5100 suzukiin ja täytyy kyllä todeta että vaihteisto ja kytkin pelittää paljon huonommin! *![]()
Näillä mennään toistaiseksi...
Yamaha Tenere 700 -22
KTM XC350F -11
Honda CR500 -99
Yamaha DT Tenere125 -91