Sivu: 27 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1725262728293777 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 781:stä 810:een 2800:sta
  1. #781
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,06:53) kirjoitti
    Mobil delvac on siis TEHTAAN SUOSITTELMA ÖLJY kyseisiin pyöriin!
    ^ Ainakaan Suzukin kohdalla tuo ei pidä paikkaansa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #782
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,08:14) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,06:53) kirjoitti
    Mobil delvac on siis TEHTAAN SUOSITTELMA ÖLJY kyseisiin pyöriin!
    ^ Ainakaan Suzukin kohdalla tuo ei pidä paikkaansa.
    Siis mitä, luokitukset täsmää (tai API-luokitus jopa ylitetään) niin eikö se silloin ole suositeltava? Mistään öljymerkeistä ei mainita mitään manuskassa tai että purkista pitäisi löytyä motskarin kuva.

    Lähde: http://rapiddigger.com/downloa....3885209

    jos taas viittaat viskositeettiin, niin delvacia löytyy myös 10W-40:stä (MX ja 1400 on 15w-40)



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #783
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,08:14) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,06:53) kirjoitti
    Mobil delvac on siis TEHTAAN SUOSITTELMA ÖLJY kyseisiin pyöriin!
    ^ Ainakaan Suzukin kohdalla tuo ei pidä paikkaansa.
    Minun suikkiin delvac on just suositeltua. Mutta minullahan ei olekaan kuin koulutus, kokemus ja tieto puolellani. Epäilemättä muilla asiantuntijoilla on sitäkin parempaa tietoa. esim manuaali
    CB750 -99

    Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  4. #784
    Juu eihän sitä olekaan kukaan edelleenkään kieltänyt käyttämästä omassaan mitä haluaa.

    Mutta Suzukin suositusöljy tuo ei silti ole, ja jos on hankaluuksia minua uskoa, niin kysykää vaikka ihan itse, mitä mieltä ko. merkin huoltokorjaamot ovat asiasta.

    Tai kun olette niin kaikkitietäväisiä, ettei teidän varmaan tarvi keneltäkään mitään kysellä, niin postatkaas tänne yksikin todiste siitä, että Suzuki suosittaa nimenomaisesti tuon ko. öljyn käyttöä.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #785
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,09:54) kirjoitti
    Mutta Suzukin suositusöljy tuo ei silti ole, ja jos on hankaluuksia minua uskoa, niin kysykää vaikka ihan itse, mitä mieltä ko. merkin huoltokorjaamot ovat asiasta.

    Tai kun olette niin kaikkitietäväisiä, ettei teidän varmaan tarvi keneltäkään mitään kysellä, niin postatkaas tänne yksikin todiste siitä, että Suzuki suosittaa nimenomaisesti tuon ko. öljyn käyttöä.
    Eli luokituksilla ei nyt olekkaan enää mitään merkitystä? Nyt nämä trollisi menee jo huonoksi.

    Ohjekirjaanhan ei kannata ikinä luottaa, ties mitä valheita ovat sinne laittaneet.
    Suositteleeko suzuki sitten erityisesti jotain tiettyä öljymerkkiä tai mallia? Ohjekirjassa ei mainita =(

    Ensiasennusöljythän valitaan sen mukaan keneltä saa parhaat rahat, että öljynvalmistaja voi mainita mainoslauseissaan että nämä merkit käyttävät ensiasennusöljyinä sitä ja tätä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #786
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,10:08) kirjoitti
    Eli luokituksilla ei nyt olekkaan enää mitään merkitystä?
    On niillä varmaan merkitystä. Muttei tee tästä ko. merkin SUOSITUSöljyä. Ja ainakin omassani suositus on myös JASO MA, jota tämä ei täytä.

    Tosiaan yksikin muuhun kuin fantasiaan pohjautuva maininta, että Suzuki suosittaa nimenomaan tätä D-alkuista, olisi kiva. Tai vaihtoehtoisesti edes että öljynvalmistaja suosittaa tätä märkäkytkimelliseen, vaihteisto samaa öljytilaa-pyöriin. Kyseessä nimittäin on aivan toisenlaisiin moottoreihin ja aivan toisenlaiseen käyttöön tarkoitettu kama, ja kukkuu ne ihan millä tahansa varmaan vähän aikaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #787
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,10:18) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,10:08) kirjoitti
    Eli luokituksilla ei nyt olekkaan enää mitään merkitystä?
    On niillä varmaan merkitystä. Muttei tee tästä ko. merkin SUOSITUSöljyä. Ja ainakin omassani suositus on myös JASO MA, jota tämä ei täytä.

    Tosiaan yksikin muuhun kuin fantasiaan pohjautuva maininta, että Suzuki suosittaa nimenomaan tätä D-alkuista, olisi kiva. Tai vaihtoehtoisesti edes että öljynvalmistaja suosittaa tätä märkäkytkimelliseen, vaihteisto samaa öljytilaa-pyöriin. Kyseessä nimittäin on aivan toisenlaisiin moottoreihin ja aivan toisenlaiseen käyttöön tarkoitettu kama, ja kukkuu ne ihan millä tahansa varmaan vähän aikaa.
    Jep omassasi on JASO MA mutta ei kaikissa moottoripyörissä, ei edes kaikissa suzukeissa.

    Tosiaan yksikin muuhun kuin fantasiaan pohjautuva maininta, että Suzuki suosittaa nimenomaan jotain tiettyä öljyä, olisi kiva. Tämän takia on luokitukset, voit valita eri merkkisiä ja mallisia öljyjä jotka on sopivia.

    Mutta enempää en jaksa kanssasi vääntää itsestäänselvyyksistä, tavoitteenasi on ilmeisesti vain yrittää olla oikeassa harhaväitteessäsi että delvac ei voi missään tapauksessa olla jopa tehtaan mielestä soveltuvaa moottoripyöriin. Tietysti internetmutuilijat ovat enemmän oikeassa kuin tehtaan insinöörit ja heidän laatimat ohjekirjatekstit



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #788
    Suzuki suosittaa Motulia. On lukenut jo iät ja ajat mm. ohjekirjoissa.

    Tosiaan en muista nähneeni missään ikinä, että yksikään mp-valmistaja (tai öljyvalmistaja itse) olisi nimenomaisesti suositellut tätä D-alkuista tämäntyyppisiin mp-moottoreihin. Mutta älkää toki antako sen häiritä vaan pysykää lujana uskossanne
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #789
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,10:18) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Touko. 22 2010,10:08) kirjoitti
    Eli luokituksilla ei nyt olekkaan enää mitään merkitystä?
    On niillä varmaan merkitystä. Muttei tee tästä ko. merkin SUOSITUSöljyä. Ja ainakin omassani suositus on myös JASO MA, jota tämä ei täytä.

    Tosiaan yksikin muuhun kuin fantasiaan pohjautuva maininta, että Suzuki suosittaa nimenomaan tätä D-alkuista, olisi kiva. Tai vaihtoehtoisesti edes että öljynvalmistaja suosittaa tätä märkäkytkimelliseen, vaihteisto samaa öljytilaa-pyöriin. Kyseessä nimittäin on aivan toisenlaisiin moottoreihin ja aivan toisenlaiseen käyttöön tarkoitettu kama, ja kukkuu ne ihan millä tahansa varmaan vähän aikaa.
    Hohhoijaa, montas vuotta säkin olet jaksanut tuota Delvac-sotaa käydä... ilman kokemusta, ilman tekniikan ymmärrystä... eikö jo riitä? Mitä oikein ajat takaa tuolla vänkäämisellä? Vai myytkö jotain sikahintaista mopoöljyä työksesi... Lyö edes todisteet pöytään ilman mutuilua.

    Se on vaan moottoriöljy, kyllä se moottorissa toimii, ihan todistetusti. Täyttää luokituksetkin, myös bensakoneille. Ei öljy ole niin ihmeellinen asia kuin moni luulee.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  10. #790
    Lainaa (Utah @ Touko. 22 2010,10:35) kirjoitti
    Vai myytkö jotain sikahintaista mopoöljyä työksesi... Lyö edes todisteet pöytään ilman mutuilua.
    En myy ´sikahintaista´ (enkä mitään muunkaan hintaista) työkseni.

    Ja kyllä todistuspaineet on teidän niskassanne. Tämä keskustelunaiheena oleva kama tosiaan on sen valmistajankin mukaan aivan muuhun käyttöön kuin missä te sitä käytätte.

    Eikä siihen todistamiseen riitä mikään ´vaihteet tuntuu toimivan paremmin´-tyylinen löpinä.

    Mutta siinä olet oikeassa, että tämä keskustelu on jo käyty, eikä siinä tulla pääsemään puusta pitkälle ennen kuin on jotain oikeita todisteita olemassa - nimenomaan dieselmoottoriöljyn hyvyydestä mp-käytössä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #791
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,10:44) kirjoitti
    Mutta siinä olet oikeassa, että tämä keskustelu on jo käyty, eikä siinä tulla pääsemään puusta pitkälle ennen kuin on jotain oikeita todisteita olemassa - nimenomaan dieselmoottoriöljyn hyvyydestä mp-käytössä.
    Ne on kerrottu moneen kertaan. Ei dieselmoottoriöljy ole muuta kuin vähän parannettua bensamoottoriöljyä, siksi Delvacissa onkin myös bensaluokitukset. Lisäaineet on paremmat, öljy on heavy-duty versio bensaöljystä, sopii märkäkytkimille ym. Siksi se on soiva valinta prätkäänkin.

    Kumma kun 60tonnin kuormaa turbo punaisena kiskova rekka toimii sillä miljoonan km laukeamatta... kummassahan öljyn laatu on tärkeämpää, satojen tonnien arvoisissa ammattilaitteissa vai jossain hupiprätkissä?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  12. #792
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,10:44) kirjoitti
    Ja kyllä todistuspaineet on teidän niskassanne.
    Muistelisin selittäneeni noita luokitusten yhteneväisyyksiä sinulle jo useaan kertaan, mutta minkäs sille voi, ettet halua ymmärtää vaan jatkat tuota juupas-eipäs vääntöä.
    Superbike #7
  13. #793
    Lainaa (Utah @ Touko. 22 2010,10:56) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,10:44) kirjoitti
    Mutta siinä olet oikeassa, että tämä keskustelu on jo käyty, eikä siinä tulla pääsemään puusta pitkälle ennen kuin on jotain oikeita todisteita olemassa - nimenomaan dieselmoottoriöljyn hyvyydestä mp-käytössä.
    Ne on kerrottu moneen kertaan. Ei dieselmoottoriöljy ole muuta kuin vähän parannettua bensamoottoriöljyä, siksi Delvacissa onkin myös bensaluokitukset. Lisäaineet on paremmat, öljy on heavy-duty versio bensaöljystä, sopii märkäkytkimille ym. Siksi se on soiva valinta prätkäänkin.

    Kumma kun 60tonnin kuormaa turbo punaisena kiskova rekka toimii sillä miljoonan km laukeamatta... kummassahan öljyn laatu on tärkeämpää, satojen tonnien arvoisissa ammattilaitteissa vai jossain hupiprätkissä?
    Hauskinta koko touhussa on se että kun näitä stooreja lukee mopoilun aloittava märkäkorva ja hän kävelee motonetin tiskille tilaamaan 3L delvakkia niin mitä sieltä saa? MX, XHP, tai mitä niitä nyt oli... Jos halvinkin "delvac" täyttää kaikki tarvittavat vaatimukset mäntämoottoriin niin onko kalliimmat XHP delvacit niille tyhmille rekkamiehille ketkä haluaa ostaa öljyä jossa on scanian kuva purkin kyljessä %-) Jos halvin mineraalidelvac voitelee turbot riittävän hyvin niin tekeekö tuo kallein delvac moottoriremontin?
    KTM
  14. #794
    Lainaa (zuha @ Touko. 22 2010,13:05) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Touko. 22 2010,10:56) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,10:44) kirjoitti
    Mutta siinä olet oikeassa, että tämä keskustelu on jo käyty, eikä siinä tulla pääsemään puusta pitkälle ennen kuin on jotain oikeita todisteita olemassa - nimenomaan dieselmoottoriöljyn hyvyydestä mp-käytössä.
    Ne on kerrottu moneen kertaan. Ei dieselmoottoriöljy ole muuta kuin vähän parannettua bensamoottoriöljyä, siksi Delvacissa onkin myös bensaluokitukset. Lisäaineet on paremmat, öljy on heavy-duty versio bensaöljystä, sopii märkäkytkimille ym. Siksi se on soiva valinta prätkäänkin.

    Kumma kun 60tonnin kuormaa turbo punaisena kiskova rekka toimii sillä miljoonan km laukeamatta... kummassahan öljyn laatu on tärkeämpää, satojen tonnien arvoisissa ammattilaitteissa vai jossain hupiprätkissä?
    Hauskinta koko touhussa on se että kun näitä stooreja lukee mopoilun aloittava märkäkorva ja hän kävelee motonetin tiskille tilaamaan 3L delvakkia niin mitä sieltä saa? MX, XHP, tai mitä niitä nyt oli... Jos halvinkin "delvac" täyttää kaikki tarvittavat vaatimukset mäntämoottoriin niin onko kalliimmat XHP delvacit niille tyhmille rekkamiehille ketkä haluaa ostaa öljyä jossa on scanian kuva purkin kyljessä %-) Jos halvin mineraalidelvac voitelee turbot riittävän hyvin niin tekeekö tuo kallein delvac moottoriremontin?
    Tässä suomeksi hieman eroavaisuuksista. Esim viskositeetit poikkeaa ja osa on synteettisiä.

    Tässä mobilin tuoteluettelo
    Sivulta 7. voit alkaa lukemaan delvaceista

    Eli esim Mobil delvac 1 5W-40 voitelee MX:ää paremmin .. kun on -20°C pakkasta ja kylmäkäynnistys. Kesäkelien voiteluominaisuuksien eroista en osaa sanoa



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  15. #795
    Moottoripyörien vaatimukset on oikeasti todella alkeellisia, öljynvaihtovälikin on 6-12 tonnia, autoissa on 30 tonnia ja jopa enemmän.
    Jos purkin luokitus täyttää ohjekirjan luokitukset ei mene kyllä metsään, toi juupas eipäs tekee foorumista liian vaikean lukea, jos ihminen kirjoittaa tuhansia viestejä muutamassa vuodessa voi kysyä kuinka paljon todellista sisältöä se tuo?
    Ja eikun reissunpäälle, uusilla puhtailla öljyillä, nimeä mainitsematta ettei tule sanomista... Romaniassa nähdään!

    p.s jos ei osaa tai uskalla, vie suosiolla huoltoon, tulee elämä helpommaksi.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  16. #796
    Lainaa (Sepi @ Touko. 22 2010,13:15) kirjoitti
    Moottoripyörien vaatimukset on oikeasti todella alkeellisia, öljynvaihtovälikin on 6-12 tonnia, autoissa on 30 tonnia ja jopa enemmän.
    Jos purkin luokitus täyttää ohjekirjan luokitukset ei mene kyllä metsään, toi juupas eipäs tekee foorumista liian vaikean lukea, jos ihminen kirjoittaa tuhansia viestejä muutamassa vuodessa voi kysyä kuinka paljon todellista sisältöä se tuo?
    Ja eikun reissunpäälle, uusilla puhtailla öljyillä, nimeä mainitsematta ettei tule sanomista... Romaniassa nähdään!

    p.s jos ei osaa tai uskalla, vie suosiolla huoltoon, tulee elämä helpommaksi.
    Vaihtovälit lyhenee moottoreissa jotka laittaa voiteluaineet kovimmalle rasitukselle. Monttukoneen muutama ajotunti vs. matkapyörän 12tkm. Vaihtoväli ei todista yhtään mitään voiteluöljyvaatimuksista. Isoissa dieselmoottoreissa voiteluolosuhteet on paljon stabiilimmat vs. mp.

    Öljyanalyysit toisi mukavaa lisäpontta keskusteluun. Vielä kun olisi samasta moottorista eri öljylaaduilla.

    Nykyisissä vesijäähdytteisissä moottoreissa 12tkm huoltovälillä miettisin kaksi kertaa säästänkö pari euroa käyttämällä perusmineraaliöljyä vs. joku motul tai mobil 4t täyssynteettinen joka aivan varmasti säilyttää ominaisuutensa kaikissa olosuhteissa vaikka vaihtoväli vähän venähtäisi pitemmällä reisulla...

    Mutta niinhän se menee pyörän varustelussa: *sliparit 1000e, alpinestars ajopuku 1000e, power commander 500e, moottoriöljy 30e -> liian kallista säätetään -> delvac 9e -> halleluja *
    KTM
  17. #797
    Lainaa (zuha @ Touko. 22 2010,18:00) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Touko. 22 2010,13:15) kirjoitti
    Moottoripyörien vaatimukset on oikeasti todella alkeellisia, öljynvaihtovälikin on 6-12 tonnia, autoissa on 30 tonnia ja jopa enemmän.
    Jos purkin luokitus täyttää ohjekirjan luokitukset ei mene kyllä metsään, toi juupas eipäs tekee foorumista liian vaikean lukea, jos ihminen kirjoittaa tuhansia viestejä muutamassa vuodessa voi kysyä kuinka paljon todellista sisältöä se tuo?
    Ja eikun reissunpäälle, uusilla puhtailla öljyillä, nimeä mainitsematta ettei tule sanomista... Romaniassa nähdään!

    p.s jos ei osaa tai uskalla, vie suosiolla huoltoon, tulee elämä helpommaksi.
    Vaihtovälit lyhenee moottoreissa jotka laittaa voiteluaineet kovimmalle rasitukselle. Monttukoneen muutama ajotunti vs. matkapyörän 12tkm. Vaihtoväli ei todista yhtään mitään voiteluöljyvaatimuksista. Isoissa dieselmoottoreissa voiteluolosuhteet on paljon stabiilimmat vs. mp.

    Öljyanalyysit toisi mukavaa lisäpontta keskusteluun. Vielä kun olisi samasta moottorista eri öljylaaduilla.

    Nykyisissä vesijäähdytteisissä moottoreissa 12tkm huoltovälillä miettisin kaksi kertaa säästänkö pari euroa käyttämällä perusmineraaliöljyä vs. joku motul tai mobil 4t täyssynteettinen joka aivan varmasti säilyttää ominaisuutensa kaikissa olosuhteissa vaikka vaihtoväli vähän venähtäisi pitemmällä reisulla...

    Mutta niinhän se menee pyörän varustelussa: *sliparit 1000e, alpinestars ajopuku 1000e, power commander 500e, moottoriöljy 30e -> liian kallista säätetään -> delvac 9e -> halleluja *
    Kannattaisko lukea tää ketju alusta alkaen ennen kommentteja. Kaikki nää kommentit vastakommentteineen, mutuiluineen ja mielipiteineen on tuleet aika moneen kertaan sanotuiksi. Varsinkin tää "parin euron säästö"-kommentti kun samaan aikaan pistetään tonneja muualle on kyllä klassikko.

    Jos siis "tuhlaan" rahaa jossain, pitää minun sitä tehdä kaikkialla? Omituinen logiikka?
    <p>2002-2014</p>
  18. #798
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 22 2010,19:19) kirjoitti
    Varsinkin tää "parin euron säästö"-kommentti kun samaan aikaan pistetään tonneja muualle on kyllä klassikko.

    Jos siis "tuhlaan" rahaa jossain, pitää minun sitä tehdä kaikkialla? Omituinen logiikka?
    No, onhan se harrastuksen kokonaiskustannuksissa melko lailla ´pähkinöitä´, mitä se öljyn litrahinta on. En tietysti kannusta tuhlaamaankaan. Mutta varsinkin kun kuulee näistä "tihennetyistä vaihtoväleistä", niin epäilenpä, tuleeko sellaisten kanssa oikeasti enää säästöä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #799
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 22 2010,19:19) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Touko. 22 2010,18:00) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Touko. 22 2010,13:15) kirjoitti
    Moottoripyörien vaatimukset on oikeasti todella alkeellisia, öljynvaihtovälikin on 6-12 tonnia, autoissa on 30 tonnia ja jopa enemmän.
    Jos purkin luokitus täyttää ohjekirjan luokitukset ei mene kyllä metsään, toi juupas eipäs tekee foorumista liian vaikean lukea, jos ihminen kirjoittaa tuhansia viestejä muutamassa vuodessa voi kysyä kuinka paljon todellista sisältöä se tuo?
    Ja eikun reissunpäälle, uusilla puhtailla öljyillä, nimeä mainitsematta ettei tule sanomista... Romaniassa nähdään!

    p.s jos ei osaa tai uskalla, vie suosiolla huoltoon, tulee elämä helpommaksi.
    Vaihtovälit lyhenee moottoreissa jotka laittaa voiteluaineet kovimmalle rasitukselle. Monttukoneen muutama ajotunti vs. matkapyörän 12tkm. Vaihtoväli ei todista yhtään mitään voiteluöljyvaatimuksista. Isoissa dieselmoottoreissa voiteluolosuhteet on paljon stabiilimmat vs. mp.

    Öljyanalyysit toisi mukavaa lisäpontta keskusteluun. Vielä kun olisi samasta moottorista eri öljylaaduilla.

    Nykyisissä vesijäähdytteisissä moottoreissa 12tkm huoltovälillä miettisin kaksi kertaa säästänkö pari euroa käyttämällä perusmineraaliöljyä vs. joku motul tai mobil 4t täyssynteettinen joka aivan varmasti säilyttää ominaisuutensa kaikissa olosuhteissa vaikka vaihtoväli vähän venähtäisi pitemmällä reisulla...

    Mutta niinhän se menee pyörän varustelussa: *sliparit 1000e, alpinestars ajopuku 1000e, power commander 500e, moottoriöljy 30e -> liian kallista säätetään -> delvac 9e -> halleluja *
    Kannattaisko lukea tää ketju alusta alkaen ennen kommentteja. Kaikki nää kommentit vastakommentteineen, mutuiluineen ja mielipiteineen on tuleet aika moneen kertaan sanotuiksi. Varsinkin tää "parin euron säästö"-kommentti kun samaan aikaan pistetään tonneja muualle on kyllä klassikko.

    Jos siis "tuhlaan" rahaa jossain, pitää minun sitä tehdä kaikkialla? Omituinen logiikka?
    Niin... pitkälti spekulointi aiheen ympärillä pyörii samoissa argumenteissa:

    Delvac on halpaa -> se on totta mutta vaihtovälien tihentäminen syö säästön lähes olemattomaksi.

    Delvac on parempaa tai yhtä hyvää -> Se on totta. XHP kestää varmasti samat vaihtovälit kuin mobil 4t tms. kalliit öljyt. säilyttää viskositeettiominaisuudet jne. XHP maksaa saman mitä mikä tahansa synteettinen MP öljy. *

    Delvak ei ole kantannut yhtään moottoria, vielä -> Fakta on se että japsikoneet kestää ihan mitä vaan. Postasin tänne joskus linkin testiin jossa kawaa huudatettiin paikallaan niin kauan että katteet suli pyörän ympäriltä. Öljyt laskettiin koneesta muovikippoon josta ne suli läpi lattialle. On aivan sama mitä japsipyörään kaataa voiteluaineeksi, moottorit on uskomattoman kestäviä. Ongelmia huonolla öljyllä voi tulla pitkällä reisulla, moottorin ylikuumentuessa tjs.
    Joku raportoi öljypumpun rikkoontumisesta, toisella foorumilla ilmajäähyenska oli leikannut kiinni näillä maatilaöljyillä. Voi olla että johtui öljystä, voi olla että ei. Miksi ottaa se pieni riski muutaman euron tähden?
    KTM
  20. #800
    Eiköhän se kuiteski ole niin, että mopon valmistajat testaa huoltavälin pituuden ihan vaatimukset täyttävällä halvalla perusöljyllä. Ei ne muuten niitä uskaltaisi niitä siihen manuaalin pistää. Ja pistää vielä isot marginaalit siihenkin. Ei kyllä heti tule mieleen miksei delvac:ia voisi käyttää tai miksi vaihtoväliä pitäisi lyhentää normikäytössä, jos luokitukset täyttyy. Tietty toi eka kerta, jos sinne jotain sekaan irtoaa, kannattaa pitää lyhyenä.
  21. #801
    Tästä aiheesta alkaa olla jo niin monta sivua, ettei nyt ehdi kaikkia kahlaamaan läpi Mutta mutta, onkos kellään kaakon kulmilla asuvalla tietoa jakaa, että mistä päin esim. Kotkasta löytää delvacit ??
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  22. #802
    Lainaa (zuha @ Touko. 22 2010,23:01) kirjoitti
    Joku raportoi öljypumpun rikkoontumisesta, toisella foorumilla ilmajäähyenska oli leikannut kiinni näillä maatilaöljyillä. Voi olla että johtui öljystä, voi olla että ei. Miksi ottaa se pieni riski muutaman euron tähden?
    Varmasti useammin on jengillä leiponut koneet kiinni, kun käytetään kalliita moottoripyöräöljyjä.

    Voi olla, että johtui öljystä, voi olla, että ei. Miksi ottaa riski :-P
    CBR 1000F -89
  23. #803
    Lainaa (BenDilde @ Touko. 27 2010,15:42) kirjoitti
    Tästä aiheesta alkaa olla jo niin monta sivua, ettei nyt ehdi kaikkia kahlaamaan läpi * Mutta mutta, onkos kellään kaakon kulmilla asuvalla tietoa jakaa, että mistä päin esim. Kotkasta löytää delvacit ??
    En tiedä miten noi muut maatalousliikkeet kotkassa, mutta Kouvolasta ainakin...

    Maatalouskaupat
    Kaakon Maatalous Oy

    Kaitilankatu 20
    Kouvola 45130

    puh. 05-5356000
    fax. 05-5356015

    kari.yrjola@k-maatalous.fi

    http://www.k-maatalous.fi/kouvola
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  24. #804
    Lainaa (BenDilde @ Touko. 27 2010,15:42) kirjoitti
    Tästä aiheesta alkaa olla jo niin monta sivua, ettei nyt ehdi kaikkia kahlaamaan läpi * Mutta mutta, onkos kellään kaakon kulmilla asuvalla tietoa jakaa, että mistä päin esim. Kotkasta löytää delvacit ??
    Öljy-hetki, eli sama paikka, missä vaihatat kumit auton & mp:n vanteelle. http://www.öljyhetki.fi/



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  25. #805
    No hemmettiläinen, Öljyhetkestähän pitääkin mennä kyselemään Onkohan niillä minkä kokoisia pakkauskokoja? Vai tuleeko tynnyri autotalliin
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  26. #806
    Tuli kaadettua Neste Turbo LXE 15w-40 :t koneeseen (cbr 600 PC-25) ja hyvin toimii kytkytin ja vaihteet tuolla, ehkä jopa paremmin kuin entisillä Sellin advanceilla ainakiin äkkiseltään tuntuu että isoilla vaihteilla "nau'uttaessa" pieni luistontuntu katosi ja kone käy muutenkin hiljaisemmin. Tosin en ole ku 20km vasta ajanut, joten kerrotaan sitten lisää kun on pitempi matka taitettu. Eikä ollu kallista kun 200L tynnyristä valuttelin, passaa vaikka joka ajun jälkeen vaihtaa
    R1 crossplane
  27. #807
    Lainaa (BenDilde @ Touko. 28 2010,05:09) kirjoitti
    No hemmettiläinen, Öljyhetkestähän pitääkin mennä kyselemään Onkohan niillä minkä kokoisia pakkauskokoja? Vai tuleeko tynnyri autotalliin *
    http://www.k-maatalous.fi/tuottee....92.aspx

    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  28. #808
    Lainaa (Jouko84 @ Touko. 28 2010,19:48) kirjoitti
    Tuli kaadettua Neste Turbo LXE 15w-40 :t koneeseen (cbr 600 PC-25) ja hyvin toimii kytkytin ja vaihteet tuolla, ehkä jopa paremmin kuin entisillä Sellin advanceilla ainakiin äkkiseltään tuntuu että isoilla vaihteilla "nau'uttaessa" pieni luistontuntu katosi ja kone käy muutenkin hiljaisemmin. Tosin en ole ku 20km vasta ajanut, joten kerrotaan sitten lisää kun on pitempi matka taitettu. Eikä ollu kallista kun 200L tynnyristä valuttelin, passaa vaikka joka ajun jälkeen vaihtaa *
    +1, jo useita ajokausia!

    -Kari-
  29. #809
    Lainaa (BenDilde @ Touko. 28 2010,05:09) kirjoitti
    No hemmettiläinen, Öljyhetkestähän pitääkin mennä kyselemään Onkohan niillä minkä kokoisia pakkauskokoja? Vai tuleeko tynnyri autotalliin *
    Kaiken kokosia, mutta kätevin + edullinen on tuo 20l.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  30.  
  31. #810
    Delvacin jälkeen vaihtu motul 5100 suzukiin ja täytyy kyllä todeta että vaihteisto ja kytkin pelittää paljon huonommin! *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
Sivu: 27 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1725262728293777 ... ViimeinenViimeinen