Sivu: 26 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1624252627283676 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 2791:sta
    Lainaa (Tachometer @ Touko. 18 2010,19:36) kirjoitti
    No niin, tiedänpä tapauksen, jossa Delvacit koneessa useamman kerran ja nyt, tuhat kilometriä ajetuilla Delvaceilla päästelee sinistä savua. Kyseessä ei ole loppuunajettu laite ja kuutioita on 600.

En viitsi tarkemmin eritellä, saa asianomainen täsmentää jos haluaa...
    Nyt loppu kyllä 'vacin käyttö heti.... Pitää säästää loput 10l paistinrasvaksi. Että ihan sinistä savua - hui...
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (C-A-D @ Touko. 18 2010,21:40) kirjoitti
    Lainaa (Tachometer @ Touko. 18 2010,19:36) kirjoitti
    No niin, tiedänpä tapauksen, jossa Delvacit koneessa useamman kerran ja nyt, tuhat kilometriä ajetuilla Delvaceilla päästelee sinistä savua. Kyseessä ei ole loppuunajettu laite ja kuutioita on 600.

En viitsi tarkemmin eritellä, saa asianomainen täsmentää jos haluaa...
    Nyt loppu kyllä 'vacin käyttö heti.... * Pitää säästää loput 10l paistinrasvaksi. Että ihan sinistä savua - hui...
    Heh, alkaa pikkuhiljaa olemaan olo kuin ateistilla herätysliikkeen kokouksessa...
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
    Tänään annoin kunnolla happea kakkosella rajotinta vasten, taakse jäi kova sinen sauhu renkaasta.
    Uudet vacit koneeseen ennen idän reissua, ettei tarvii vaihtaa nimettömiä vaseliinejä Romaniassa.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 16 2010,18:56) kirjoitti
    Lainaa (matkailija @ Huhti. 16 2010,18:02) kirjoitti
    Anteeksi jo etukäteen, jos viestini poikkeaa aiheesta! Mutta, mutta... Olenkohan minä eksynyt jonkin uskonnollisen salaseuran sivuille?

Täällä on yli 700 viestiä joiden laatijat ovat havainneet yhden merkkisen öljyn vaikutuksen pyörän toimintaan kuuntelemalla moottoripyöränsä ääniä , tekemällä tieteellisiä havaintoja kiihtyvyyden tunteesta, analysoimalla kuuluisalla mutu-menetelmällä vaihteiston toimintaa ja katselemalla pyörästä ulos lasketun öljyn väriä. Lisäksi usea on tehnyt sellaisen yllättävän havainnon, että moottoripyörän kone ei ole hajonnut uskomattoman 10000 km kestotestin aikana vaikka siinä on käytetty salaista eliksiiriä.

Tässä aiheessa tuntuu olevan niin paljon näkemystä, että joku osannee sanoa mitä öljyä käyttämällä näkee varmasti ufon ilta-ajelulla? Ja pitääkö öljyä käyttää moottorissa, vaihteistossa vai molemmissa vai pitääkö se juoda itse?
    Eikös vastaavia tieteellisiä kuuntelu ja tehohavaintoja tehdä myös kalliista mp-öljyistä

"tuntuisi että nyt kone käy nätimmin" kyyyyl
    Tämä threadin aiheena oleva kama muuten ei ole ainakaan Suzukin suositusöljy.

Ja ainakaan itse en harrasta mitään mutuilemisia suuntaan taikka toiseen, mutta silloin kun käytän suositusöljyä, niin voin ainakin olla täysin varma, että se on koneeseen sopivaa. Eikä ole tarvis alkaa mutuilemaan, koska mutuilemiset eivät aina osu oikeaan.

Suositusöljy omaani ei myöskään ole mitään superkallista, onpa vaan ihan tavallista mp-öljyä.

Tiedän tosin, että heti seuraavassa tai sitä seuraavassa tuohtuneessa vastauksessa tulee silti lukemaan jotain sellaista että "no senkus vaan ostat sitten sitä sikakallista mp-öljyä" - sen verran on näiden uskovaisten kanssa tullut jo haasteltua, että epäilen erittäin vahvasti sisälukutaitoaan.

Tosiaan aika huvittava koko aihe. Varsinkin se ´hurmos´, mitä jotkin tästä tänne päästelevät. Sekä mutuilemisen määrä, sitä on rekkalasteittain.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Ai niin joo, ja minua ei riso pätkääkään se, että käytätte sitä omissa moottoreissanne. Ei risoisi sekään, jos ajaisitte niitä auringonkukkaöljyllä, tai siirapilla voideltuina, tai vaihtoehtoisesti vaikka täysin kuivina. Aivan se ja sama.

Se minua käy hieman risomaan, kun jotkut nettitietäjät ramppaavat ympäriinsä kuin jotkut jehovantodistajat, ja aivan hilpeästi suosittelevat ko. kamaa myös suunnilleen jokaiselle joka sattuu mainitsemaan sanan ´öljy´, tietämättä yleensä höykäsen pölähtävää edes siitä, minkälaiset öljysuositukset kaverin pyörässä oikein on.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    Lainaa (pecha @ Touko. 19 2010,00:34) kirjoitti
    Ai niin joo, ja minua ei riso pätkääkään se, että käytätte sitä omissa moottoreissanne. Ei risoisi sekään, jos ajaisitte niitä auringonkukkaöljyllä, tai siirapilla voideltuina, tai vaihtoehtoisesti vaikka täysin kuivina. Aivan se ja sama.

Se minua käy hieman risomaan, kun jotkut nettitietäjät ramppaavat ympäriinsä kuin jotkut jehovantodistajat, ja aivan hilpeästi suosittelevat ko. kamaa myös suunnilleen jokaiselle joka sattuu mainitsemaan sanan ´öljy´, tietämättä yleensä höykäsen pölähtävää edes siitä, minkälaiset öljysuositukset kaverin pyörässä oikein on.
    Sen enempää kommentoimatta, käsittääkseni täällä myös useat
    saattavat kyseistä ainetta suositella perstuntumalla, jos on hyvin toiminut.
    Tuntuu nuo japsit ainakin kestävän, vaikka suunilleen mitä työntäisi
    koneeseen.

Itsekkin kokeilin ja olin tyytyväinen.
    Honda Valkyrie SuperCharged
    Lainaa (imohtep @ Touko. 19 2010,06:29) kirjoitti

koneeseen.

No, löytyykö sinulta näin ollen perusteet mennä sanomaan, että tämä on soveliasta kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?
    Kytkin pelaa loistavasti... Mutua tästä tukee ne vaihteistovalmistajien luokitukset massalevyille...
    Löytyy hyvinkin korkeat bensiinimoottoriluokitukset...

Aika riittävät perusteet...?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Lainaa (Elmeri H. @ Touko. 19 2010,09:40) kirjoitti
    Niin mihin riittävät perusteet?

Riittävät perusteet ryhtyä suosittelemaan kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?
    Tuolta löytyy tietojadelvac ja tuolta tiedotmotuliin . Aika samanlaisia ovat.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
    Lainaa (nato26 @ Touko. 19 2010,10:02) kirjoitti
    "tiedot motuliin"-sivustosi alussa:
    "After studying this page, dollar for dollar, you can clearly see that Amsoil's 10W40 motorcycle oil is the best value for your money"

melko tieteellistä
    Lainaa (pecha @ Touko. 19 2010,08:26) kirjoitti
    Lainaa (imohtep @ Touko. 19 2010,06:29) kirjoitti

koneeseen.

No, löytyykö sinulta näin ollen perusteet mennä sanomaan, että tämä on soveliasta kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?
    No, enköhän tarkoittanut, että kertovat omista kokemuksistaan ja
    myöskin mainitsevat laitteen.

Ja en tosiaan tietenkään mene sanomaan, että käy kaikkiin 4T-moottoripyöriin...

Näköjään vain aika moni ottanut "riskin" ja täällä tunteensa jakanut
    No vertaa vaikka tuohon sitten
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
    Havainto Enfield 350D:stä.
    Delvac tulee todella lyhyessä ajassa paljon mustemmaksi, kun vertaa huoltoliikkeen laittamaan "huippuöljyyn".

Delvac vaihdon jälkeen n300km ajettu ja öljy on täysin mustaa.. taitaa mennä öljyt vaihtoon ennen kuin 500 km on ajettu

Taitaa Delvacissa olla jotain "pesuaineita" seassa.
    Itse veikkaisin että myös voitelee paremmin kuin alkuperäiset öljyt.
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
    Lainaa (Flyer @ Touko. 19 2010,11:39) kirjoitti
    Delvac tulee todella lyhyessä ajassa paljon mustemmaksi, kun vertaa huoltoliikkeen laittamaan "huippuöljyyn".

Delvac vaihdon jälkeen n300km ajettu ja öljy on täysin mustaa.. taitaa mennä öljyt vaihtoon ennen kuin 500 km on ajettu

Tainnut olla samoja havaintoja muillakin. Irrottaa nokea tehokkaasti ja ensimmäisillä Delvakeilla en itsekään kauaa ajanut. Seuraava satsi pysyi sitten jo paljon puhtaampana.
    Lainaa (Kyytsis @ Touko. 19 2010,12:16) kirjoitti
    Lainaa (Flyer @ Touko. 19 2010,11:39) kirjoitti

Tainnut olla samoja havaintoja muillakin. Irrottaa nokea tehokkaasti ja ensimmäisillä Delvakeilla en itsekään kauaa ajanut. Seuraava satsi pysyi sitten jo paljon puhtaampana.
    Samanmoisesti oli mullakin eka satsi ja sitten huomattavasti puhtaampaa.
    Lainaa (pecha @ Touko. 19 2010,10:00) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Touko. 19 2010,09:40) kirjoitti
    Niin mihin riittävät perusteet?

Riittävät perusteet ryhtyä suosittelemaan kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?
    Kaikki oleellinen täyttyy kirkkaasti..

Kun vielä tekniikka pelaa loistavasti, niin miksi ei voisi suositella?

Jos valmistaja kehottaa käyttämään 60-viskositeettiä, niin sitten ei tietenkään kannata 15-40-öljyä suositella..

Onko johonkin specseihin kirjattu tuo "kierrosluku-alue", jolla jokin öljy on suunniteltu toimimaan, tai moottorityyppi, jonka kierrosluku-alue vaatii tietyn luokituksen omaavaa öljyä?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
    Palataan nyt kuitenkin perusasioihin. Kukaan ei varmaan suosittele Delvac'cia (tai muitakaan öljyjä) kuin pyöriin, joiden öljyluokitusvaatimukset 'vacci täyttää. Ainakaan itse en käytä tuota muissa.

[oma kokemus]
    Se, että ohjeessa lukee "suositellaan xxxxxxx mp-öljyä" ei kyllä riitä minulle vaan minä itse omalla vastuullani valitsen öljyn joka täyttää toisaalla kerrotun API-/öljyn viralliseen luokitukseen perustuvan vaatimuksen.
    [/oma kokemus]

Jokainen päättäköön oman moponsa kohdalta ihan itse!
    <p>2002-2014</p>
    Pitäskö tässä oikein tehdä taulukko mitkä halvat öljyt täyttää täysin minkäkin moottoripyörän valmistajan vaatimukset, esim

Mobil Delvac: CBR 1000RR 2004 lähde: http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...0RR%202004.pdf

Rotella T: Suzuki Hayabusa 2010 (+ kaikki muut mopot joissa JASO-vaatimukset on)

Omalla riskillä voi sitten kokeilla mitä mopo sanoo jos JASO MA uupuu ja mopo sitä vaatii, kuten delvacista. JOS kyse on vain märkäkytkinvaatimuksista, niin kytkimen luistamisen kyllä huomaa käytännön testeissä. Otin tämän riskin ja kytkin ei ole toistaiseksi luistanut. Vaihteisto toimii myös nätisti

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (pecha @ Touko. 19 2010,10:15) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Touko. 19 2010,10:02) kirjoitti
    "tiedot motuliin"-sivustosi alussa:
    "After studying this page, dollar for dollar, you can clearly see that Amsoil's 10W40 motorcycle oil is the best value for your money"

melko tieteellistä *
    Motulin sivustosta vielä Antivir ilmoitti, että virusta pukkaa...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Motulin ja Delvacin ero on se, että jos Motul menee mustaksi 300 km jälkeen, se on huono öljy eikä kestä ajoa ko. pyörällä, mutta jos Delvac menee samassa ajassa mustaksi, se johtuu siitä, että se pesee moottorista pois nokea.
    Itse käytin kerran Delvaccia. Muuten se oli hyvää, mutta hajotti öljypumpun ja kytkin alkoi luistamaan. Tietysti se öljypumpun hajoaminen johtui varmaan siitä, että siihen asti 60000 km oli käytetty muita öljyjä ja sitten 5000 kilsaa delvacilla ajettua se vain sattui hajoamaan ja varmaan juuri siksi, että aiemmin oli ajettu "huippukalliilla" öljyillä. Jostain syystä koneen purun yhteydessä huomasin, että delvac ei ollutkaan pessyt koneesta nokia ja esim. yksi hydraulinen venttiilin nostaja oli tukossa. Mutta eihän sekään johdu delvacista. No, nyt eri öljyllä ei luista kytkin, johtuu varmaan siitä, että delvac antoi niin hyvät pohjat toiselle öljylle.. Tottakai jokainen voi uskoa mitä haluaa, mutta onneksi itse on kokenut ko. aineen sopivuuden, niin ei tarvitse etsiä erilaisia lukuja mistään nettisivuilta.
    Peseviä öljyjä ei voi käyttää moottorissa kuin muutaman sataa kilometriä - kuten delvac - juuri sen pesevän ominaisuuden vuoksi. Eli jos haluaa vaihtaa delvaciin niin joutuu ensimmäisen öljynvaihdon tekemään jo aikaisessa vaiheessa, jos aikaisemmin on käytetty perus mopoölppiä (täyssynteettinen tai puolisynteettinen). Näin toimien ei pitäisi tulla ongelmia moottorin kanssa. Itsellä on käytössä delvacit ja ainakin kytkin pelaa loogisemmin, eikä luista.

Jokaisen oma asia on tosiaan käyttääkö vai ei.
    Räksä - Kawasaki Gpz 1000 rx -86, Yamaha YZF Thunderace 1000 -97
    Öljyn mustuminen bensamoottorissa ei ole laadun tae. Öljyn koostumus hajoaa olosuhteiden (kuumuus, mekaaninen rasitus, epäpuhtaudet jne.) ja liian pitkän vaihtovälin vuoksi, siitä se musta väri tulee.

Pesevyys on legendaa, nykyaikainen nelarikone nykyaikaisella polttoaineella ei konetta kovin nopeasti likaa ja siellä tuskin on mustaa töhnää öljypohjassa tai venttiilikoneistossa. Pyörät mitä mulla on ollu on olleet venakoneistoltaan kuin uusia vaikka joillain ajettu yli 90tkm niillä "pesemättömillä" öljyillä. Itseasiassa synteettinen öljy pitää koneen puhtaampana lisäainestuksen ja paremman kuumuuden kestävyyden ansiosta. Joskus 80 luvulla oli ongelmia moottoreissa kun huonot öljyt muuttui mustaksi mönjäksi koneen sisällä, nykyään sitä ongelmaa ei ole.

Mutta joo, ei se perus mineraalidelvac konetta ehkä heti riko mutta vaihtovälit saa heti tiputtaa puoleen tai kolmasosaan suositellusta. Synteettinen delvac MX on varmasti yhtä hyvä öljy kuin mikä tahansa synteettinen mp öljy mutta on niissä sama litrahintalappukin...
    KTM
    Öljynvalinta insinööritieteen kannalta on kuten laakereiden valinta, palkkien mitoitus, ristikkorakenteen mitoitus, metalliseoksen valinta, oikeat momentit, ruuvipuristukset, jne.

Tähän öljykeskusteluun on sekaantunut ihan ihmeellistä uskonnollispohjaista väitöstä. Ihan oikeasti, ne öljyluokitukset eivät ole huumoria, eivätkä vitsien takia väännettyjä. Ja normaaliin insinööritieteeseen kuuluu vastaavuuksien etsiminen.

Mutta kukin tavallaan. Itse laitan koneisiini sellaisia voiteluaineita, jotka vastavat valmistajan vaatimuksia tai tiedetysti vastaavia. Lienee 8 v liikaa teknistä koulutusta, mutta 5-10 kertaisen hintaan ei riitä pelkkä moniväriesite ja kauniit kuvat kannessa. Tahi fiiliskirjailut netissä. Tai kertomukset öljyn väristä.

Ihan reilusti todeten; Delvaci on kovaa kamaa.
    CB750 -99

Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
    Lainaa (cb79 @ Touko. 21 2010,22:13) kirjoitti
    Öljynvalinta insinööritieteen kannalta on kuten laakereiden valinta, palkkien mitoitus, ristikkorakenteen mitoitus, metalliseoksen valinta, oikeat momentit, ruuvipuristukset, jne.

Tähän öljykeskusteluun on sekaantunut ihan ihmeellistä uskonnollispohjaista väitöstä. Ihan oikeasti, ne öljyluokitukset eivät ole huumoria, eivätkä vitsien takia väännettyjä. Ja normaaliin insinööritieteeseen kuuluu vastaavuuksien etsiminen.

Mutta kukin tavallaan. Itse laitan koneisiini sellaisia voiteluaineita, jotka vastavat valmistajan vaatimuksia tai tiedetysti vastaavia. Lienee 8 v liikaa teknistä koulutusta, mutta 5-10 kertaisen hintaan ei riitä pelkkä moniväriesite ja kauniit kuvat kannessa. Tahi fiiliskirjailut netissä. Tai kertomukset öljyn väristä.

Olen samaa mieltä. Pesevyys, pehmeä käynti, vaihteiden parempi "tuntuma", mustaksi muuttuminen ja vaihdon jälkeen kirkkaana pysyminen, kytkimen parantuminen jne.. kaikki poikkitieteellistä soopaa
    KTM
    Olen kuullut, että jollakin oli kuulemma alkanut vilkutkin toimia, kun oli lorauttanut Delvacit sisään... Ja kertojan mielestä näin on varmasti ollutkin, kuten pehmeä käynti ja vaihteiden toimintakin. Itse olin huomaavinani, että olut olisi ollut hieman kylmempää, kun vaihdoin delvaccia sisään. Ja täytyyhän sen olla totuus, jos minusta tuntuu siltä!
    Lainaa (zuha @ Touko. 21 2010,22:41) kirjoitti
    Lainaa (cb79 @ Touko. 21 2010,22:13) kirjoitti

Olen samaa mieltä. Pesevyys, pehmeä käynti, vaihteiden parempi "tuntuma", mustaksi muuttuminen ja vaihdon jälkeen kirkkaana pysyminen, kytkimen parantuminen jne.. kaikki poikkitieteellistä soopaa *
    Delvacin tapauksessa vanhempana insinöörinä sanon että luokitus tai luokkaa vastaavuus täyttyy. Ja liiankin hyvin verrattuna valmistajien vaatimuksiin.

Käyttäjänä totean että kytkin tarttuu/vapauttaaa, vaihteissa on hyvä tuntuma, kone käy pehmeästi ja öljyn väriä ei tarvitse joka tonnille tunnustella/katsella.

Mutta kukin tavallaan.
    CB750 -99

Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
    Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.

Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.
    Ainoasastaan nyöränä mopo/automiehenä näitä öljyasioita koitan selventää. Omat mopot/autot voidellaan delvaciilla. Lukijat saavat laittaa Motulia tahi älhlämiä tai kastrollia tai vastaavaa koneeseen jos se tuntuu hyvälle. Ja hinta tyydyttää.

Kuten sanottu, pikkusen saattaa olla koulutusta ja kokemusta. Ja hienon hienoa ymmärrystä vastaavuuksista. Niin....sitä se koneen mitoitus on se, kokonaisuuden löytämistä

CB750 -99

Ex
    GSX1400 -02
    CB750 -79
  30.  
    Lainaa (pecha @ Touko. 22 2010,00:21) kirjoitti
    Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.

Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.
    Jos viittaat JASO MA:han, niin ei kaikki suzukit sitä ohjekirjan/huolto-oppaan mukaan "vaadi". Kuten ei esim cb79:n sigun GSX1400 -02.

Eikä myöskään suzuki gsx-r 600 -03 (toinen minkä tsekkasin randomilla)

"API SF or SG". Ei mainintaa JASO:sta

Mobil delvac on siis TEHTAAN SUOSITTELMA ÖLJY kyseisiin pyöriin!
    Ja myös moniin muihin.

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sivu: 26 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1624252627283676 ... ViimeinenViimeinen