Sinne lorahti.(tsj @ Marras. 18 2009,23:03) kirjoitti
Oli sulla pitkä keskiviikon ja lauantain välinen yö![]()
Dixi et animam levavi
Se on se, kun noissa rassaushommissa lähtee välillä mopo käsistä.(ek@ @ Marras. 21 2009,08:22) kirjoitti
Pariin ylläolevaan kirjoitukseen viitaten, kun puhuitte kalenteripäivien kulumisesta, tuli mieleen yks juttu. Yks tuttu kyseli teekkariaikanani arvoitusta, että tiedänkö mikä on teekkarin Vappu?
Se on kuulemma toukokuun ensimmäisen ja viimeisen päivän välinen yö.
Ens kesänä pitänee kokeilla delvacia (MX 15W-40) Pannariin, kun tuli ostettua 20L pönttö autoa varten. Päivän hinta 66eur Sähködieselissä.
Itse maksoin vähän ylihintaa Oulun K-maatalouteen (80eur/20L), kun ei tullut kyseltyä.
Onkohan kukaa kokeillut tätä? Delvac MX Extra10W-40 synteettinen
Vaikuttais äkkiseltään hyvältä rasvalta tämäkin? Mahtaa olla kallista?
Mobilin omien speksien mukaan MX 15W-40 on hieman parempi lämmönkestoltaan.(CbxZ1047 @ Helmi. 19 2010,17:42) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Mikäköhän on oikean hinta tuollaiselle Mobil Delvac 1, 20 l purkille? AD-varaosassa oli sillä hintaa kohtalaiset 195 €. Vieressä Delvac super 1400 oli melko normaalit 56 €.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Klikkailin muuten Mobilin nettisivua. Ohessa lainaus:
kirjoitti
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kyllähän se tuolle täyssynteettiselle Delvac 1:lle lienee melko normaali markkinahinta? Hessumobiilissa 210, viimevuotisessa K-maatalouden syyskuvastossa 193.(ÖÖ. @ Maalis. 11 2010,14:44) kirjoitti
Ne ovat nuo dinosauruspohjaiset MX ja Super halvempia kuten huomasit. Niitähän porukka lähinnä on käyttänyt.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Joo tuota superia olen itekkin käyttäny joskus. K-maataloudessa tosiaan 190 € myös tuo Delvac 1.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Eikös noi täys-syntiset ala luistataa kytkintä?
Yamaha RD 350L -88
Honda CBR 1000F -89
Honda CBR 600 -92
BMW R1100R -98
Honda Varadero XL 1000 V -00
(Mika. @ Huhti. 06 2010,21:33) kirjoitti
![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tänään hain motonetistä kannun MX:ää. Pitää lorauttaa koneeseen tässä jokupäivä, kunhan töiltä ehtii. Mainitsin ohimennen aikeistani eräälle "tietäjälle", joka odotetusti aloitti "Älä nyt helvetissä tollasta maatalouskoneöljyä laita moottoripyörään" -jeesustelun. Omia kokemuksia vacista ei vielä ole, mutta usko on luja ja kohtahan se nähdään millaista se on.
CBR 600F -96
Täyssynteettisen merkittävä etu on se, että voiteluominaisuudet säilyy pidempään. Kannattaakohan silti siitä synteettisestä maksaa nelinkertainen hinta vai vaihtaa mieluummin sitä dinopohjaista hieman useammin?
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Laiton ZZR:ään Delvacit(MX) sisään talvella ja tänään kävin eka lenkillä niin n. 30 km kaikki OK ja sitten alkoi kytkin luistamaan. Pitää vissiin palata moto-öljyihin.
Käytiin Oulun alueella kaverin kanssa ettimässä varmaan kuudesta liikkeestä ja mistään ei löytyny 4 litraa isompaa kannua tuota MX:ää. K-maataloudesta ois tosiaan löytyny mutta tyydyttiin sitte motonet:n delvac 1400:een, jolle tuli hintaa 59,95e/20l. Missäs päin tuo sähködiesel on Oulussa?(mikniemi @ Tammi. 18 2010,08:42) kirjoitti
Yamaha FZR -90 streetfighter
Sen siitä saa, kun JASO MA-luokittelematonta laittaa mopoonsa!(KAREPA @ Huhti. 10 2010,18:07) kirjoitti
Luistiko muuten ihan holtittomasti vai kaasu pohjassa?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
lewyt loppu... saattaa vielä castrolin gpsliimalla mennä joku kilometri...(KAREPA @ Huhti. 10 2010,18:07) kirjoitti
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Syyllinen ei olekaan öljyt vaan... Ilmeisesti kun vaihdoin kytkinnesteet talvella ja pääsi ilmaa kytkimeen, niin ongelma liittyy siihen. Voi olla, että "kippo" oli liian täynnä ja lämmetessään ei päässyt laajentumaan mihinkään vaan alkoi painamaan kytkintä. Ainakin kytkimestä hävisi kaikki "välys" pois. Ilmasin hiukan lisää ja katsotaan kuinka kävi...
Vaihdoin Teboilin suberbike oljyt (ei ollut muuta saatavilla sunnuntaina). Ja vika ei poistunut. Kylmänä tai kylmänä (10 kilsan ajon jälkeen) voi vetää täysin huoletta hana auki.
Ongelmaa alkoi esiintymään kun ajelin kaupungissa. Ja kun vedin 5 kilsaa motaria niin taas luisto pieneni. Ja kahvassa ei ollut yhtään tyhjää. Tuleeko muuta vaihtoehtoa mieleen??
Noniin, eilen lurahti delvacit omaankinkin koneeseen.
Tyhjäkäynti parani ja vaihteet menee hieman pehmeemmin sisään.
Pakko se on näköjään sitten uskoa.![]()
Moto Morini Corsaro
Ilmajäähdytteisellä ja öljynlauhduttimella varustetulla Triumph Scramblerilla on nyt ajettu kolmattasataa kilometriä Mobil Delvac MX 15W40 öljyillä. Vaihteet vaihtuvat pehmeästi, kytkin toimii tarkasti. En taida enää muita öljyjä käyttääkään.
20 l öljykanisteri maksoi K-maatalous liikkeessä tarjouksena 76 €, litrahinta siis 3,8 € mitä voi pitää hyvin kilpailukykyisenä.
Anteeksi jo etukäteen, jos viestini poikkeaa aiheesta! Mutta, mutta... Olenkohan minä eksynyt jonkin uskonnollisen salaseuran sivuille?
Täällä on yli 700 viestiä joiden laatijat ovat havainneet yhden merkkisen öljyn vaikutuksen pyörän toimintaan kuuntelemalla *moottoripyöränsä ääniä , tekemällä tieteellisiä havaintoja kiihtyvyyden tunteesta, analysoimalla kuuluisalla mutu-menetelmällä vaihteiston toimintaa ja katselemalla pyörästä ulos lasketun öljyn väriä. Lisäksi usea on tehnyt sellaisen yllättävän havainnon, että moottoripyörän kone ei ole hajonnut uskomattoman 10000 km kestotestin aikana vaikka siinä on käytetty salaista eliksiiriä.
Tässä aiheessa tuntuu olevan niin paljon näkemystä, että joku osannee sanoa mitä öljyä käyttämällä näkee varmasti ufon ilta-ajelulla? *Ja pitääkö öljyä käyttää moottorissa, vaihteistossa vai molemmissa vai pitääkö se juoda itse?
Älä älä ala rienaamaan yhtään... uskomme on vankka!(matkailija @ Huhti. 16 2010,18:02) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
...tippa sinne, toinen tänne...sanoi edesmennyt öljysheikkikin aikoinaan.
Ab alio exspectes, alteri quod feceris.
Eikös vastaavia tieteellisiä kuuntelu ja tehohavaintoja tehdä myös kalliista mp-öljyistä(matkailija @ Huhti. 16 2010,18:02) kirjoitti
"tuntuisi että nyt kone käy nätimmin" kyyyyl
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Harmittaako kun toiset uskovat asiaansa vai mikä kirvoitti kommentin. Pointtihan on se, että niin kauan kun öljy täyttää luokitteluvaatimukset, se on käypää. Sitä kait tässä ketjussakin on todisteltu. Koska harvalla meistä tällä foorumilla on omaa laboratoriota, jossa todistella havaintojamme, liikkuu keskustelu herkästi omien havaintojen ja MUTUjen varassa. Jos tuo ei olisi sallittua, muuttuisi tämäkin foorumi aika hiljaiseksi.(matkailija @ Huhti. 16 2010,18:02) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Pitääpä tuota delvaccia koittaa itekin Sussuun lykätä.
Kysymyksiä:
1. Kumpi parempi pyörääni (Suzuki GS500E -00 21k ajettu), MX vai Super 1400? Joku sanoi ainakin aiemmin, että MX pelittää hyvin samanlaisessa pyörässä, mutta super 1400:sta en löytänyt vahvistusta toimivuudelle tässä pyörässä. 15W40 viskoa ajattelin laittaa, valmistajan suositus 10W40.
2. Osaako joku sanoa mistä saa oulusta halvimmalla 20l kannun? Motonetissä ei ole 20l putelissa kuin Super 1400:sta.
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94