Sivu: 21 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1119202122233171 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 2791:sta
  1. #601
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,11:16) kirjoitti
    Tuossa vaan manasin sitä, kun kehutaan niin perkuleesti tuota öljyä niin pitäähän minunkin...
    No onhan se maitokin ihan hyvää, mutta pakkokos sitä on tankkiautollinen laakista nurkkiin happanemaan ostaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #602
    Lainaa (HiTec @ Elo. 07 2009,12:52) kirjoitti
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,11:16) kirjoitti
    Tuossa vaan manasin sitä, kun kehutaan niin perkuleesti tuota öljyä niin pitäähän minunkin...
    No onhan se maitokin ihan hyvää, mutta pakkokos sitä on tankkiautollinen laakista nurkkiin happanemaan ostaa
    Eihän se enää niin halpaa ole jos litran pöniköissä ostaa... Ja saapahan sitten ihan vaihtamisen ilosta vaihdella kun on riittävästi
    563+
  3. #603
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,13:09) kirjoitti
    Eihän se enää niin halpaa ole jos litran pöniköissä ostaa...
    No ei nyt sentään mennä ääripäästä toiseen - eihän sitä maitoakaan 2dl pikareissa osteta

    Perhana! Nyt vasta hokasin että tuollaisen tukku-kanisterin kanssa sen itse ölpän hinta/vaihto rupeaa jo lähentelemään ölppäfilsun hintaa, niin ei voi olla kysymäti vaihteletko sen filsunkin joka kerta?
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #604
    Lainaa (HiTec @ Elo. 07 2009,13:41) kirjoitti
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,13:09) kirjoitti
    Eihän se enää niin halpaa ole jos litran pöniköissä ostaa...
    No ei nyt sentään mennä ääripäästä toiseen - eihän sitä maitoakaan 2dl pikareissa osteta

    Perhana! Nyt vasta hokasin että tuollaisen tukku-kanisterin kanssa sen itse ölpän hinta/vaihto rupeaa jo lähentelemään ölppäfilsun hintaa, niin ei voi olla kysymäti vaihteletko sen filsunkin joka kerta?
    Filsun ? Eikun mie poltan ilman...

    Nonnih, asiaan. Eikai nyt sentään joka kerta vaihdeta suodatinta * *Eikös se riitä jos joka kolmas kerta sen vaihtaa
    Kyllä tuossa just ja just selviää sillä 10 eurolla jos vaihtaa suodattimenkin joka kerta *
    563+
  5. #605
    Onko muuten kukaan muu havainnut itsessään sellaista psykologista efektiä, että kun vaihtaa öljyt, niin tavallaan tuntuu niinkuin olisi tehnyt koneremontin, vaikka ei ne moottorin kulumat miksikään muutu että vaihtaa öljyt?

    Loppupeleissä se öljyn sopivuus koneeseen selviää vasta sitten kun kone hajoaa ja katotaan osien kuluneisuus ja millä ajokilometreillä ja minkälaisella käytöllä.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  6. #606
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 07 2009,21:50) kirjoitti
    Onko muuten kukaan muu havainnut itsessään sellaista psykologista efektiä, että kun vaihtaa öljyt, niin tavallaan tuntuu niinkuin olisi tehnyt koneremontin, vaikka ei ne moottorin kulumat miksikään muutu että vaihtaa öljyt?

    Loppupeleissä se öljyn sopivuus koneeseen selviää vasta sitten kun kone hajoaa ja katotaan osien kuluneisuus ja millä ajokilometreillä ja minkälaisella käytöllä.
    Häh! No ei ole kyllä tullut mieleenkään että siinä koneremontti olisi tehty.Yleensä sitä saa pelätä että tulee koneremontti eteen jos öljyn seassa on jotain metallihilettä tai jopa rattaanpalasia.On meinaan niihinkin törmätty öljynvaihdon yhteydessä
  7. #607
    Lainaa (ZR-7herwood @ Heinä. 19 2004,23:48) kirjoitti
    Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.
    Soon hyvä vaan, että tule ne mömmöt öljyn mukana ulos, eikä jää sinne koneeseen.

    Eli toimii just niin kuin on koneelle hyväksi.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  8. #608
    Lainaa (jannep @ Elo. 07 2009,22:35) kirjoitti
    Lainaa (ZR-7herwood @ Heinä. 19 2004,23:48) kirjoitti
    Oon ajellu tolla delvac superilla tän kesän ja kokemukset ollu ihan positiivisia. Vaihtovälinä olen pitänyt sellaista 3000 km. Noilla kilometreillä tuo dieseleihin tarkoitettu puhdistava öljy tulee jo melko tummaksi.
    Soon hyvä vaan, että tule ne mömmöt öljyn mukana ulos, eikä jää sinne koneeseen.

    Eli toimii just niin kuin on koneelle hyväksi.
    Tissit LOput delvakit voi käyttää ihan hyvin salaatinkastikkeena, Nam
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  9. #609
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 05 2009,23:50) kirjoitti
    Dieselmoottorin nokeamistaipumisesta johtuen dieselmoottoriöljyissä on paljon enemmän moottoria peseviä ominaisuuksia.
    Ne eivät ole bensakoneelle mitenkään haitallisia, PAITSI juuri silloin kun sellainen öljy otetaan käyttöön.

    Kaikenlaista paskaa lähtee öljyn mukana kiertoon ja esim. männänrenkaat ovat vaarassa. Eipä ne mönjät laakereillekaan varmaan hyväksi ole, mutta pienempi riski käsittääkseni niille.

    Kun tällaisiin peseviin öljyihin siirtyy, pitäisi mielestäni ajella ihan pintakaasulla, vaihtaa öljyt, ajella taas pintakaasulla, ja vaihtaa vielä kerran öljyt ihan lyhyellä aikavälillä. Senjälkeen lienee turvallista jo alkaa kuormittamaan konetta.
    Kyllä se riittää että vaihtaa suodattimen (ovat halpoja) pari - kolme kertaa 1000 km välein ja sitten kerran öljyt. Se öljyn mustuminen on kosmetiikkaa (jos ei paska jää suodattimeen, se ei ole riittävän suurta), tärkeämpää on saada irtoavat kikkareet (esim mäntien pohjista) mahdolisimman tarkkaan ja pian pois.

    Se pintakaasulla ajaminen ei lämmitä paikkoja tarpeeksi että töhnät irtoaisivat nopeaan vaan sitä riittää ja riittää ja riittää....

    Koneellehan vaarallisimmat kikkareet ovat ne juuri laakerivälyksen kokoiset. Isommat ei mahdu väliin ja pienemmät ei ylety molempiin pintoihin yhtä aikaa joten ei ne mitään hiokkaan.
  10. #610
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 08 2009,09:07) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 05 2009,23:50) kirjoitti
    Dieselmoottorin nokeamistaipumisesta johtuen dieselmoottoriöljyissä on paljon enemmän moottoria peseviä ominaisuuksia.
    Ne eivät ole bensakoneelle mitenkään haitallisia, PAITSI juuri silloin kun sellainen öljy otetaan käyttöön.

    Kaikenlaista paskaa lähtee öljyn mukana kiertoon ja esim. männänrenkaat ovat vaarassa. Eipä ne mönjät laakereillekaan varmaan hyväksi ole, mutta pienempi riski käsittääkseni niille.

    Kun tällaisiin peseviin öljyihin siirtyy, pitäisi mielestäni ajella ihan pintakaasulla, vaihtaa öljyt, ajella taas pintakaasulla, ja vaihtaa vielä kerran öljyt ihan lyhyellä aikavälillä. Senjälkeen lienee turvallista jo alkaa kuormittamaan konetta.
    Kyllä se riittää että vaihtaa suodattimen (ovat halpoja) pari - kolme kertaa 1000 km välein ja sitten kerran öljyt. Se öljyn mustuminen on kosmetiikkaa (jos ei paska jää suodattimeen, se ei ole riittävän suurta), tärkeämpää on saada irtoavat kikkareet (esim mäntien pohjista) mahdolisimman tarkkaan ja pian pois.

    Se pintakaasulla ajaminen ei lämmitä paikkoja tarpeeksi että töhnät irtoaisivat nopeaan vaan sitä riittää ja riittää ja riittää....

    Koneellehan vaarallisimmat kikkareet ovat ne juuri laakerivälyksen kokoiset. Isommat ei mahdu väliin ja pienemmät ei ylety molempiin pintoihin yhtä aikaa joten ei ne mitään hiokkaan.
    Niin no isompi ongelma lieneekin se, että ne isommat karstapalat voi tukkia jonkin öljykanavista. Varsinkin kanteen menevät voivat olla riskialttiita.

    Koko voitelujärjestelmän toimivuus voi olla vaarassa pettää, jos lyhyessä ajassa nopeasti liikkeelle lähtenyt lika onnistuu tukkimaan öljypumpun imusiivilän.

    Männänrenkaiden väliin joutuessaan tuo liikkeelle lähtenyt karsta voi aiheuttaa harmia.



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  11. #611
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 09 2009,02:44) kirjoitti
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 08 2009,09:07) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 05 2009,23:50) kirjoitti
    Dieselmoottorin nokeamistaipumisesta johtuen dieselmoottoriöljyissä on paljon enemmän moottoria peseviä ominaisuuksia.
    Ne eivät ole bensakoneelle mitenkään haitallisia, PAITSI juuri silloin kun sellainen öljy otetaan käyttöön.

    Kaikenlaista paskaa lähtee öljyn mukana kiertoon ja esim. männänrenkaat ovat vaarassa. Eipä ne mönjät laakereillekaan varmaan hyväksi ole, mutta pienempi riski käsittääkseni niille.

    Kun tällaisiin peseviin öljyihin siirtyy, pitäisi mielestäni ajella ihan pintakaasulla, vaihtaa öljyt, ajella taas pintakaasulla, ja vaihtaa vielä kerran öljyt ihan lyhyellä aikavälillä. Senjälkeen lienee turvallista jo alkaa kuormittamaan konetta.
    Kyllä se riittää että vaihtaa suodattimen (ovat halpoja) pari - kolme kertaa 1000 km välein ja sitten kerran öljyt. Se öljyn mustuminen on kosmetiikkaa (jos ei paska jää suodattimeen, se ei ole riittävän suurta), tärkeämpää on saada irtoavat kikkareet (esim mäntien pohjista) mahdolisimman tarkkaan ja pian pois.

    Se pintakaasulla ajaminen ei lämmitä paikkoja tarpeeksi että töhnät irtoaisivat nopeaan vaan sitä riittää ja riittää ja riittää....

    Koneellehan vaarallisimmat kikkareet ovat ne juuri laakerivälyksen kokoiset. Isommat ei mahdu väliin ja pienemmät ei ylety molempiin pintoihin yhtä aikaa joten ei ne mitään hiokkaan.
    Niin no isompi ongelma lieneekin se, että ne isommat karstapalat voi tukkia jonkin öljykanavista. Varsinkin kanteen menevät voivat olla riskialttiita.

    Koko voitelujärjestelmän toimivuus voi olla vaarassa pettää, jos lyhyessä ajassa nopeasti liikkeelle lähtenyt lika onnistuu tukkimaan öljypumpun imusiivilän.

    Männänrenkaiden väliin joutuessaan tuo liikkeelle lähtenyt karsta voi aiheuttaa harmia.
    tämä vaara/mahdollisuus on,mutta kuka tietää kuinka monelle näin on käynyt kun on alkanaut käyttämään delvacceja jossa on siis tämä putsaava vaikutus. itse harrastelen tuota rata-ajoa niin on kumma jos ei normi ölpeillä ole samaa vaaraa yhtälailla kuin delvaceilla, kone käy, kovaa, korkealta ja kuumana kokoajan ja jos tulee sellaisella motilla radalle jolla ei ole kuin matkaa ajettu niin eikös tässä riski ole samaa luokkaa kuin jos delvacit olisivat koneessa (?)
  12. #612
    Lainaa (mvps @ Elo. 09 2009,07:41) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 09 2009,02:44) kirjoitti
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 08 2009,09:07) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 05 2009,23:50) kirjoitti
    Dieselmoottorin nokeamistaipumisesta johtuen dieselmoottoriöljyissä on paljon enemmän moottoria peseviä ominaisuuksia.
    Ne eivät ole bensakoneelle mitenkään haitallisia, PAITSI juuri silloin kun sellainen öljy otetaan käyttöön.

    Kaikenlaista paskaa lähtee öljyn mukana kiertoon ja esim. männänrenkaat ovat vaarassa. Eipä ne mönjät laakereillekaan varmaan hyväksi ole, mutta pienempi riski käsittääkseni niille.

    Kun tällaisiin peseviin öljyihin siirtyy, pitäisi mielestäni ajella ihan pintakaasulla, vaihtaa öljyt, ajella taas pintakaasulla, ja vaihtaa vielä kerran öljyt ihan lyhyellä aikavälillä. Senjälkeen lienee turvallista jo alkaa kuormittamaan konetta.
    Kyllä se riittää että vaihtaa suodattimen (ovat halpoja) pari - kolme kertaa 1000 km välein ja sitten kerran öljyt. Se öljyn mustuminen on kosmetiikkaa (jos ei paska jää suodattimeen, se ei ole riittävän suurta), tärkeämpää on saada irtoavat kikkareet (esim mäntien pohjista) mahdolisimman tarkkaan ja pian pois.

    Se pintakaasulla ajaminen ei lämmitä paikkoja tarpeeksi että töhnät irtoaisivat nopeaan vaan sitä riittää ja riittää ja riittää....

    Koneellehan vaarallisimmat kikkareet ovat ne juuri laakerivälyksen kokoiset. Isommat ei mahdu väliin ja pienemmät ei ylety molempiin pintoihin yhtä aikaa joten ei ne mitään hiokkaan.
    Niin no isompi ongelma lieneekin se, että ne isommat karstapalat voi tukkia jonkin öljykanavista. Varsinkin kanteen menevät voivat olla riskialttiita.

    Koko voitelujärjestelmän toimivuus voi olla vaarassa pettää, jos lyhyessä ajassa nopeasti liikkeelle lähtenyt lika onnistuu tukkimaan öljypumpun imusiivilän.

    Männänrenkaiden väliin joutuessaan tuo liikkeelle lähtenyt karsta voi aiheuttaa harmia.
    tämä vaara/mahdollisuus on,mutta kuka tietää kuinka monelle näin on käynyt kun on alkanaut käyttämään delvacceja jossa on siis tämä putsaava vaikutus. itse harrastelen tuota rata-ajoa niin on kumma jos ei normi ölpeillä ole samaa vaaraa yhtälailla kuin delvaceilla, kone käy, kovaa, korkealta ja kuumana kokoajan ja jos tulee sellaisella motilla radalle jolla ei ole kuin matkaa ajettu niin eikös tässä riski ole samaa luokkaa kuin jos delvacit olisivat koneessa (?)
    Ainahan voi hifistellä, pohtia ja pelätä kaikkea mahdollista.
    Mutta tulee muistaa ettei se Delvac mitään liuotinpesuainetta ole, ja että se karsta ja muu lähtisi yhtenä klimppinä liikkeelle. Jos kovasti pelkää kikkareita koneessa niin joko: ei sitten vaihda öljylaatua tai purkaa ja pesee koko masiinan ennen laadun vaihtoa. Sen jälkeen voi nukkua rauhassa yönsä.

    Jos siellä niin paljo saastaa (kuin vanhassa diesel-mersussa)on että pelko imusiivilän tukkeutumisesta kalvaa, niin se koneen purku ja pesu lienee ainoa mahdollisuus. Mistä sinne karstaa niin paljon olisi tullut jos öljyn / filsun vaihdot tehty edes jotenkin ajallaan?.

    Itse olen aina sahannut käytetyn filsun auki ja silmäillyt paperia josko siellä jotain mielenkiintoista olisi.
  13. #613
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 09 2009,09:04) kirjoitti
    Jos kovasti pelkää kikkareita koneessa niin joko: ei sitten vaihda öljylaatua tai purkaa ja pesee koko masiinan ennen laadun vaihtoa. Sen jälkeen voi nukkua rauhassa yönsä.
    Josta tulikin mieleeni entäs jos vaihtaa vaikkapa maaemo-mineraali-Delvacista esim. yyber-synteettis-esteripohjaiseen, miten nuo öljyvaihdossa moottoriin väkisinkin jääneet ex. öljyn jämät tuolla sekoittuu Niin kauan kun öljymerkki säilyy, ei ongelmaa varmaankaan ole, mutta jos vaihtaa edes merkistä toiseen tai jopa jos vaihtaa koko perusöljyn toiseen (mineraali, synteettinen, esteri), niin entäs sitten. Ei meinaan ole kerta eikä kaksi kun olen törmännyt öljyn viskon romahtamiseen näissä tapauksissa - eri laatujen sekoitus on ollut kuin vettä - ja nyt en tarkoita tuota ekaa Kawassa käyttämääni Delvac-settiä joka tuli ulos about vetenä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #614
    Lainaa (HiTec @ Elo. 09 2009,10:32) kirjoitti
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 09 2009,09:04) kirjoitti
    Jos kovasti pelkää kikkareita koneessa niin joko: ei sitten vaihda öljylaatua tai purkaa ja pesee koko masiinan ennen laadun vaihtoa. Sen jälkeen voi nukkua rauhassa yönsä.
    Josta tulikin mieleeni entäs jos vaihtaa vaikkapa maaemo-mineraali-Delvacista esim. yyber-synteettis-esteripohjaiseen, miten nuo öljyvaihdossa moottoriin väkisinkin jääneet ex. öljyn jämät tuolla sekoittuu Niin kauan kun öljymerkki säilyy, ei ongelmaa varmaankaan ole, mutta jos vaihtaa edes merkistä toiseen tai jopa jos vaihtaa koko perusöljyn toiseen (mineraali, synteettinen, esteri), niin entäs sitten. Ei meinaan ole kerta eikä kaksi kun olen törmännyt öljyn viskon romahtamiseen näissä tapauksissa - eri laatujen sekoitus on ollut kuin vettä - ja nyt en tarkoita tuota ekaa Kawassa käyttämääni Delvac-settiä joka tuli ulos about vetenä
    njoo, mun pointti on , etä en jaksa murehtia worst case skenaarioista näissä öljy asioissa, on mulla muutakin ajateltavaa...
  15. #615
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 09 2009,09:04) kirjoitti
    Lainaa (mvps @ Elo. 09 2009,07:41) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 09 2009,02:44) kirjoitti
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 08 2009,09:07) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 05 2009,23:50) kirjoitti
    Dieselmoottorin nokeamistaipumisesta johtuen dieselmoottoriöljyissä on paljon enemmän moottoria peseviä ominaisuuksia.
    Ne eivät ole bensakoneelle mitenkään haitallisia, PAITSI juuri silloin kun sellainen öljy otetaan käyttöön.

    Kaikenlaista paskaa lähtee öljyn mukana kiertoon ja esim. männänrenkaat ovat vaarassa. Eipä ne mönjät laakereillekaan varmaan hyväksi ole, mutta pienempi riski käsittääkseni niille.

    Kun tällaisiin peseviin öljyihin siirtyy, pitäisi mielestäni ajella ihan pintakaasulla, vaihtaa öljyt, ajella taas pintakaasulla, ja vaihtaa vielä kerran öljyt ihan lyhyellä aikavälillä. Senjälkeen lienee turvallista jo alkaa kuormittamaan konetta.
    Kyllä se riittää että vaihtaa suodattimen (ovat halpoja) pari - kolme kertaa 1000 km välein ja sitten kerran öljyt. Se öljyn mustuminen on kosmetiikkaa (jos ei paska jää suodattimeen, se ei ole riittävän suurta), tärkeämpää on saada irtoavat kikkareet (esim mäntien pohjista) mahdolisimman tarkkaan ja pian pois.

    Se pintakaasulla ajaminen ei lämmitä paikkoja tarpeeksi että töhnät irtoaisivat nopeaan vaan sitä riittää ja riittää ja riittää....

    Koneellehan vaarallisimmat kikkareet ovat ne juuri laakerivälyksen kokoiset. Isommat ei mahdu väliin ja pienemmät ei ylety molempiin pintoihin yhtä aikaa joten ei ne mitään hiokkaan.
    Niin no isompi ongelma lieneekin se, että ne isommat karstapalat voi tukkia jonkin öljykanavista. Varsinkin kanteen menevät voivat olla riskialttiita.

    Koko voitelujärjestelmän toimivuus voi olla vaarassa pettää, jos lyhyessä ajassa nopeasti liikkeelle lähtenyt lika onnistuu tukkimaan öljypumpun imusiivilän.

    Männänrenkaiden väliin joutuessaan tuo liikkeelle lähtenyt karsta voi aiheuttaa harmia.
    tämä vaara/mahdollisuus on,mutta kuka tietää kuinka monelle näin on käynyt kun on alkanaut käyttämään delvacceja jossa on siis tämä putsaava vaikutus. itse harrastelen tuota rata-ajoa niin on kumma jos ei normi ölpeillä ole samaa vaaraa yhtälailla kuin delvaceilla, kone käy, kovaa, korkealta ja kuumana kokoajan ja jos tulee sellaisella motilla radalle jolla ei ole kuin matkaa ajettu niin eikös tässä riski ole samaa luokkaa kuin jos delvacit olisivat koneessa (?)
    Ainahan voi hifistellä, pohtia ja pelätä kaikkea mahdollista.
    Mutta tulee muistaa ettei se Delvac mitään liuotinpesuainetta ole, ja että se karsta ja muu lähtisi yhtenä klimppinä liikkeelle. Jos kovasti pelkää kikkareita koneessa niin joko: ei sitten vaihda öljylaatua tai purkaa ja pesee koko masiinan ennen laadun vaihtoa. Sen jälkeen voi nukkua rauhassa yönsä. *

    Jos siellä niin paljo saastaa (kuin vanhassa diesel-mersussa)on että pelko imusiivilän tukkeutumisesta kalvaa, niin se koneen purku ja pesu lienee ainoa mahdollisuus. Mistä sinne karstaa niin paljon olisi tullut jos öljyn / filsun vaihdot tehty edes jotenkin ajallaan?.

    Itse olen aina sahannut käytetyn filsun auki *ja silmäillyt paperia josko siellä jotain mielenkiintoista olisi.
    Tottahan se on, että nämä ovat vähän sellaisia Esson baarin juttuja aina. Tieteellistä faktaa kun harvemmin on tarjolla. Valmistajat voivat vapaasti vetää ihan minkälaista vaan mainoskampanjaa, kun harvemmalla on kiinnostusta kuluttaa muutama samanlainen moottori loppuun lyhyessä ajassa eri öljyillä vertaillakseen sitä, millä pitemmälle päästiin...

    Sillä Esson baari tavalla minäkin niihin juttuihin suhtaudun, mutta silti tietynlaisella kunnioituksella.

    Mielestäni näitä juttuja pitää silti jakaa tietoisuuteen, koska niissä varmasti on perää joissakin tilanteissa ja olosuhteissa. Esim. 200000km moottorin pyörimistä on mahdotonta sanoa, mikä vaikutti negatiivisesti ja mikä positiivisesti kestävyyden kannalta.

    Jos oma kone poikii, niin minä teen rempan, eikä se ajatus ole kovin houkutteleva. Toista se on niillä, joilla riittää lompakon avaaminen, ja viiden minuutin tinkaaminen siitä että saa jonkun tilapäisen kulkupelin alle siksi aikaa kun pyörä on korjaamolla.



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  16. #616
    Eilen tumppasin Delvacit ZX-12 koneeseen. Alkuhuomiona ehkä vähän takelteleva laatikko, mutta saattaa olla että öljyä meni hiukkasen liikaa. Katsotaan mitä tapahtuupi ajan kanssa.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  17. #617
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,00:19) kirjoitti
    Haistakaa paska ! Tuli teidän takia tilattua tonkka Delvaccia *





    Mä voin ostaa sen pois..... jos sulla ahdistaa
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  18. #618
    Tässä mutuilun tueksi yksi UOA (used oil analysis) jenkkilästä jossa on vertailtu isoa-D:tä Hondan ilmeisesti GN-4:een ja pariin muuhun öljyyn. Siis analysoitu käytetystä öljystä siihen koneesta kuluneet metallit ja muutkin aineet sekä viskositeetti. Ei tuon perusteella mitään ihan kuraa ole Delvacci, varsinkin kun vaihtoväli 8000 miles! Kaikki arvot paremmat kuin Hondan kehutussa öljyssä...

    Delvac UOA
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  19. #619
    Täähän oli jo arvattukkin "kenttäkokeen" perusteella, että Wacci pärjää.




    Ps. tarjoon 0.07e enemmän, kun Cute...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  20. #620
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Meni sisään tl1000s suitsaani, en huomannut mitään eroa ennen käyttämääni motorexin 4t superbikeen. Hinta nyt oli hieman eri Isä käyttänyt jo kauan omassaan ja hänellä vaihteisto hieman parani. Näillä mennään tästä eteenpäin
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  21. #621
    Paljonkos muuten on väki maksanu 20l pöntöstä Delkwak MX15/40 ? Ite maksoin 68e paikallisen tuppukylän maatalousliikkeestä. Liekö kallista ? Super 1400 mikälie ois ollu jo lähdöiltäänkin sitten 60e 20l...
    563+
  22. #622
    Joo, o keväällä vit..n vacit sisään ja nyt yläkerta paskana.. Ei ikinä enää..
  23. #623
    Lainaa (Jiihaa666 @ Elo. 14 2009,14:01) kirjoitti
    Joo, o keväällä vit..n vacit sisään ja nyt yläkerta paskana.. Ei ikinä enää..
    Kerro nyt ihmeessä vähän taustaa. Mikä pyörä kyseessä ja miksi nimenomaan Delvac on aiheuttanut tuon?
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  24. #624
    Lainaa (Utah @ Elo. 13 2009,14:30) kirjoitti
    Tässä mutuilun tueksi yksi UOA (used oil analysis) jenkkilästä jossa on vertailtu isoa-D:tä Hondan ilmeisesti GN-4:een ja pariin muuhun öljyyn. Siis analysoitu käytetystä öljystä siihen koneesta kuluneet metallit ja muutkin aineet sekä viskositeetti. Ei tuon perusteella mitään ihan kuraa ole Delvacci, varsinkin kun vaihtoväli 8000 miles! Kaikki arvot paremmat kuin Hondan kehutussa öljyssä...

    Delvac UOA
    testistä näkyy myös delvacin pesevät ominaisuudet, se huuhtoo epäpuhtauksia pois koneesta muita paremmin. delvacin leimahduspiste on käytettynäkin korkein.

    1999 Honda ST1100
    Water-cooled V4
    Shared engine/trans. oil, wet clutch

    Comments:
    Mobil Delvac 15W40 oil
    PL14012 is a Purolator automotive oil filter
    No oil additives used. FP3000 and Redline Lead Substitute in the gas.

    I'm not too worried about the Sodium, it is not coolant. I am using Redline Lead Substitute
    in the fuel to help protect the valves and it is Sodium-based. I have used it before and it
    shows up in the oil tests.

    Interesting results from the Delvac. Low wear numbers and pretty good viscosity. Seems to be good oil for
    this bike, especially at $6.00 a gallon after the Mobil rebate.



    Blackstone Labs Test results:

    Oil...............Honda 10W40 Rotella 15W40 CJ4 ....Max Life 10W40....Delvac 15W40
    Filter............1536 Napa Gold....1536 Napa Gold....1536 Napa Gold....PL14012
    Total Miles....81,081...........89,028.................9 7,045................110,996
    Miles on oil....8,073.............7,947..................8, 017.................8,016
    Time on Oil.....4 Mo...........3 Mo.....................5 Mo...................2 1/2 Mo
    Make up oil......0....................0................... ..0.......................0
    .
    Aluminum.........12..................13........... ........9...................8
    Chromium.........1...................1............ .........0....................1
    Iron................25..............24............ ............23...................14
    Copper............3................3.............. ...........3....................3
    Lead...............3................4............. ...........3....................3
    Tin.................1................0............ ...........0....................1
    Moly..............50..............8............... ...........249..................82
    Nickel.............1................0............. ...........0....................0
    Manganese......0.................0................ .......0.....................0
    Silver..............0...............0............. ............0....................0
    Titanium..........0................0.............. .........0....................0
    Potassium........2................7............... ........2....................2
    Boron.............124.............32.............. ........13...................37
    Silicon.............12.............12............. ..........12...................12
    Sodium.............58...........19................ ........10....................332
    Calcium............1988.........2347.............. ........2588....................1719
    Magnesium........465...........17................. .........9.......................827
    Phosphorus.......815..........956................. .......742........................963
    Zinc.................1053.........1264............ ........863........................1300
    Barium.............0..............0............... ........0..........................0
    Flashpoint F......390...........400.....................385.. ......................410
    Fuel................<.5..........<.5.............. ..........<.5..................
    ......<.5
    Antifreeze........?..........0.................... ........0......................... .66
    Water.............0..............0................ ........0..........................0
    Insoluables......0.2...........0.2................ .......0.2........................0.3
    SUS Visc@210f..60.8.........71.5...................... 61.5........................68.4
    cST Visc@100c..10.45........13.35...................10 .64.......................12.54
    TBN.................3.6...........4.2............. ......3.1.........................3.1
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  25. #625
    Lainaa (Jiihaa666 @ Elo. 14 2009,14:01) kirjoitti
    Joo, o keväällä vit..n vacit sisään ja nyt yläkerta paskana.. Ei ikinä enää..
    Yhdyn kyselyyn.
    Kerrohan hiukan tarkemmin pyörän historiaa ja ajohistoriaa.
    Vähän vaikee uskoa, että on öljyn syy ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  26. #626
    No, jotain pientä koitan laittaa. Eikä sitten kannata mitään seos/kaasarien sykkaamisestä kysellä, kaikki ok. Edelleen. Oli syy sitten mikä tahansa, mut näin vaan kävi. 3 nentiiliä palanut n.s kiinni ja nokka-akseleissa pahoja sinertymiä, eli lämmöstä johtuvia ovat.. 1000 honda kyseessä, ei vakio.. Ajotapaan senverran, eli täysillä..
  27. #627
    ei ei ei.. ei delvakkia hondaan! ikinä!!!!

    hondallahan on ihan omat öljyt!



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  28. #628
    Lainaa (XIII @ Elo. 14 2009,13:20) kirjoitti
    Paljonkos muuten on väki maksanu 20l pöntöstä Delkwak MX15/40 ? Ite maksoin 68e paikallisen tuppukylän maatalousliikkeestä. Liekö kallista ? Super 1400 mikälie ois ollu jo lähdöiltäänkin sitten 60e 20l...
    Itte maksoin paikallisessa K-maatalouskaupassa 60 tuosta 1400 super 15W/40 pöntöstä.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  29. #629
    Moi!

    En löytänyt aiemmista kirjoituksista, joten kysytään nyt.

    Onko kukaan käyttänyt Delcaccia esim.kotarin 400-450 enskoissa/vastaavissa ja millä menestyksellä?

    Uskaltaisikohan tuota kokeilla...

    T:Toni
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  30.  
  31. #630
    Lainaa (suntsa @ Elo. 15 2009,10:56) kirjoitti
    Moi!

    En löytänyt aiemmista kirjoituksista, joten kysytään nyt.

    Onko kukaan käyttänyt Delcaccia esim.kotarin 400-450 enskoissa/vastaavissa ja millä menestyksellä?

    Uskaltaisikohan tuota kokeilla...

    T:Toni
    Ei riitä viskositeetti, tehdas suosittelee 15w50. Talvella ehkä jos pakkasilla ajelet, silloinkin XHP mieluummin kuin MX jos vähänkin enemmän pyörää kurnutat...
    KTM
Sivu: 21 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1119202122233171 ... ViimeinenViimeinen