Sivu: 20 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1018192021223070 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 2791:sta
  1. #571
    Lainaa (Temppu78 @ Heinä. 28 2009,13:14) kirjoitti
    Onko kukaan koittanu Delvaccia Kawa Z750 vm.07->

    Ei aavistustakaan mitäkä öljyt nyt sisällä kun ei ole vielä tarvinnut vaihtaa ja käytettynä/vähän ajettuna/6000km huolto tehtynä ostin...
    Älä ujostele. Heitä D sisään ja
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  2. #572
    Eilen meni MX:t Ässään, reilu parisataa kilsaa ajettu ja ei mitään äkkinäistä kerrottavaa, kaikki toimii ok.
    20litran pönttö K-maatalous kaupasta kustansi 79€.
    Honda CBR 600 F4i -05
  3. #573
    Onhan tuo Delvac varmasti parempaa kamaa mitä Mobilin tuotteet henkilöauto yms. käyttöön.

    Mobil 1 on tehty vähentämään emissioita kylmäkäynnistyksessä ja se on aika rankasti lisäaineistettu. Voiteluominaisuudet silloin, kun on luistit tai läpät auki, ovat kompromissi edellämainittujen kanssa, kaikkea kun ei voi saada kerralla.

    Delvac todennäköisesti on varsin vähän lisäaineistettua, eli litrassa öljyä on enemmän voitelevaa tavaraa, mitä litrassa "markettisynteettistä".

    Öljyasioita pitkään tutkineena nostan tuolle peukut ylös. Saatan itsekin kokeilla (Bel Rayn öljyä tällä hetkellä). Autossa, kun ei kytkintä tarvitse ajatella, käytän Motul 300V 15w50 esteripohjaista, mutta olen ajatellut kokeilla Selenia Racing 10w60 öljyä myös.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  4. #574
    Tänään mopo rupesi pitämään kummallista hankaavaa ääntä jostain etummaisten pyttyjen tai kampiakselin suunnalta. Melkeen huolestuin, mutta onneksi en. Koko kesä on menty yksillä öljyillä ja suodattimella, joten arvelin helpoksi ratkaisuksi nesteiden vaihtoa. Vanhat delvacit oli muuten menneet aika lieruksi, ei muistuttanut öljyä laisinkaan, mutta rohkeasti vaan uudet d:t koneeseen ja paanalle. Taas mennään ja kuunnellaan vaan nokkaketjujen rallatusta, hankaukset hävisi ja pykälätkin toimii taas paremmin. Tais olla vanhoissa delvaceissa parasta ennen pvm mennyt umpeen, saas nähdä miten kauan jatkossa mennään näillä aineilla, enpä ennen ole nähnyt öljyjen menneen noin kuralle.
    Urea jacta est
  5. #575
    Lainaa (Kivireki @ Elo. 05 2009,00:54) kirjoitti
    Tänään mopo rupesi pitämään kummallista hankaavaa ääntä jostain etummaisten pyttyjen tai kampiakselin suunnalta. Melkeen huolestuin, mutta onneksi en. Koko kesä on menty yksillä öljyillä ja suodattimella, joten arvelin helpoksi ratkaisuksi nesteiden vaihtoa. Vanhat delvacit oli muuten menneet aika lieruksi, ei muistuttanut öljyä laisinkaan, mutta rohkeasti vaan uudet d:t koneeseen ja paanalle. Taas mennään ja kuunnellaan vaan nokkaketjujen rallatusta, hankaukset hävisi ja pykälätkin toimii taas paremmin. Tais olla vanhoissa delvaceissa parasta ennen pvm mennyt umpeen, saas nähdä miten kauan jatkossa mennään näillä aineilla, enpä ennen ole nähnyt öljyjen menneen noin kuralle.
    ahh halleluja delvac jesus pelasta kampurani uuden delvacin namupartikkeleilla tinaten... ohh brother jos koneesi kilahtaa lupaan olla nauramatta
    KTM
  6. #576
    Lainaa (Kivireki @ Elo. 05 2009,00:54) kirjoitti
    Tänään mopo rupesi pitämään kummallista hankaavaa ääntä jostain etummaisten pyttyjen tai kampiakselin suunnalta. Melkeen huolestuin, mutta onneksi en. Koko kesä on menty yksillä öljyillä ja suodattimella, joten arvelin helpoksi ratkaisuksi nesteiden vaihtoa. Vanhat delvacit oli muuten menneet aika lieruksi, ei muistuttanut öljyä laisinkaan, mutta rohkeasti vaan uudet d:t koneeseen ja paanalle. Taas mennään ja kuunnellaan vaan nokkaketjujen rallatusta, hankaukset hävisi ja pykälätkin toimii taas paremmin. Tais olla vanhoissa delvaceissa parasta ennen pvm mennyt umpeen, saas nähdä miten kauan jatkossa mennään näillä aineilla, enpä ennen ole nähnyt öljyjen menneen noin kuralle.
    Paljonko oli kilometrejä kun niin kuralla olivat? Kiinnostaa...
  7. #577
    Lainaa (zuha @ Elo. 05 2009,10:58) kirjoitti
    Lainaa (Kivireki @ Elo. 05 2009,00:54) kirjoitti
    Tänään mopo rupesi pitämään kummallista hankaavaa ääntä jostain etummaisten pyttyjen tai kampiakselin suunnalta. Melkeen huolestuin, mutta onneksi en. Koko kesä on menty yksillä öljyillä ja suodattimella, joten arvelin helpoksi ratkaisuksi nesteiden vaihtoa. Vanhat delvacit oli muuten menneet aika lieruksi, ei muistuttanut öljyä laisinkaan, mutta rohkeasti vaan uudet d:t koneeseen ja paanalle. Taas mennään ja kuunnellaan vaan nokkaketjujen rallatusta, hankaukset hävisi ja pykälätkin toimii taas paremmin. Tais olla vanhoissa delvaceissa parasta ennen pvm mennyt umpeen, saas nähdä miten kauan jatkossa mennään näillä aineilla, enpä ennen ole nähnyt öljyjen menneen noin kuralle.
    ahh halleluja delvac jesus pelasta kampurani uuden delvacin namupartikkeleilla tinaten... ohh brother jos koneesi kilahtaa lupaan olla nauramatta *
    Vau, vastaavaan kommenttiin en olisikaan itse kyennyt . Uskonnollisen vuodatuksen voi siirtää jonnekin muuanne vaikka kyse olisikin joillekin niin käsittämättömän tärkeistä asioista kuin moottoriöljy. Kyllähän tuon koneen olettaakin jo kohta kilahtavan kun sillä onpi ikää todennäköisesti reilusti enemmän kuin joillakin tänne kirjoittelevilla......
    Urea jacta est
  8. #578
    Lainaa (Kivireki @ Elo. 05 2009,00:54) kirjoitti
    enpä ennen ole nähnyt öljyjen menneen noin kuralle.
    Miten se "kuraisuus" ilmenee siis oikeesti.
  9. #579
    Lainaa (Kivireki @ Elo. 05 2009,00:54) kirjoitti
    Tais olla vanhoissa delvaceissa parasta ennen pvm mennyt umpeen, saas nähdä miten kauan jatkossa mennään näillä aineilla, enpä ennen ole nähnyt öljyjen menneen noin kuralle.
    Tuota samaa suuresti täälläkin forumilla ihmettelin kun tuon "pesusetin" MX:ää koneesta ulos liruttelin 1tkm ajon jälkeen. No moisesta silleen huolestunut kun tiedä mitä liukastetta koneessa aiemmin on ollut, ihmettelin vain. Ja eikun uusi setti MX:ää ineen. Nyt on tuolla setillä ajettu 2.300km ja öljy on jo niin mustaa ettei ikkunastakaan enää öljypinnan alarajamerkkiä näe No tallissa on uusi MX-purkki odottamassa korkkaamista ja filsukin löytyy hyllystä, niin taidanpa pitää tänä iltana vaihtotalkoot ja katsotaan kuinka löysäksi on tuo MX nyt mennyt

    Vaan jos tuolta padasta taas MX:t valahtaa ulos kuin mustaa, huoneenlämpöistä vettä vain, taidan lopettaa nämä Delvac-kokeiluni tähän kauteen kun tuolla tallissa odottavalla purkilla varmaan päästellään about tämä kausi loppuun. Kausi 2010 aloitellaan siten ehkä ihan muilla liukasteilla. Shellin täyssyntisiä olen ex. fillareissani käyttänyt, niin ehkä sitten sitä Kawaankin... No illalla jo ollaan varmaan hiukka viisaampia



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #580
    Jos se tulee mustana ulos niin sieltä koneestahan se paska on peräisin. Ajettu "hyvillä" mp-öljyillä (jotka sitten eivät välttämättä sido epäpuhtauksia kuten Delvc) pitkiä vaihtovälejä, vaan mistä sitä paskaa sinne koneeseen oikein tulee ?
    Mul on +10v. vanha pyörä jolla ajettu n.40tkm, tiettävästi ihan normaali mp-öljyillä ajettu tähän asti.
    Ekoilla MX;llä ajoin reilun 1000km jonka jälkeen laskin pois, aivan turhaa, oli lähes samanlaista kuin sisään kaadettaessa. Toinen täyttö MX;ää ollut nyt reilut 2tkm sisällä ja ikkunasta katsottuna näyttää ihan ok väristäkin olevan.
    Muuten ei mitään ihmeellistä kehuttavaa/haukuttaa ole ko.liemestä. Hyvä puoli on mulle se että tuotteen saatavuus on hyvä.
    .....
  11. #581
    Jos öljyt tulee ulos kun vettä vaan niin onkohan siellä bensaa joukossa, mun gixu ei ainakaan delvakkeja tapa vaikka samoilla öljyillä on tullut enimmillään kurmotettua 8tonnii.
    Samanlaista on ulos tullessa kuin koneeseen laitettaessa, väri vaan tummempi.
    Castrollin R4 kyllä tulee kylmänäkin kuin vesi koneesta ulos.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  12. #582
    Lainaa (Sepi @ Elo. 05 2009,14:28) kirjoitti
    Jos öljyt tulee ulos kun vettä vaan niin onkohan siellä bensaa joukossa
    Tätäpä sitä itsekin epäilin, mutta:
    - tuota ekaa Delvac-settiä sisään laittaessani se wanha mikäli-ölperi ei kyllä ollut ollenkaan lurahtanutta, vaikka varsin mustaa se oli jo sekin
    - ilma/öljyjäähyinen Kawa käy aika lämpöisenä jos vähäkään joutuu liikennevaloissa seisomaan = luulisi lämpöisen bensan haihtuvan systeemistä huohottimen kautta aika hätäseen siinä missä kondensiovedenkin yms.
    - tarkastusikkunasta katseltuna öljymäärä ei lisäänny käytön aikana, mutta eipä tuo pinta juuri mihinkään myöskään laskekaan

    Vaan kokeilemallahan tuo selviää. Itse olettaisin tuon MX:n tummumisen olevan kytkimestä kotoisin, pientä tomua tms. tauhkaa, joka sitten romahduttaa öljyn viskositeetin => menee vedeksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #583
    Lainaa (HiTec @ Elo. 05 2009,12:50) kirjoitti
    No illalla jo ollaan varmaan hiukka viisaampia
    Yep, huoli pois Juu, olihan tuo jo varsin mustaa Delvacia mitä tuolta Kawasta ulos huoneenlämpöisenä valuttelin, mutta kyllä se näppituntumalla ihan ölperiltä vielä tuntui ja tuon ekan setin tyylistä viskon romahdusta ei siis ollut käynyt. Liekö sitten ekan vaihdon yhteydessä johonkin sopukkaan vielä jäänyt wanhaa mitälie-ölperiä ja se ei sitten ollut Delvacin kanssa yhteensopivaa => viskoromahdus
    Mutta nyt ei taas muuta kuin

    http://zr-7s.blogspot.com/2009/08/oljyvaihto.html



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #584
    Dieselmoottorin nokeamistaipumisesta johtuen dieselmoottoriöljyissä on paljon enemmän moottoria peseviä ominaisuuksia.
    Ne eivät ole bensakoneelle mitenkään haitallisia, PAITSI juuri silloin kun sellainen öljy otetaan käyttöön.

    Kaikenlaista paskaa lähtee öljyn mukana kiertoon ja esim. männänrenkaat ovat vaarassa. Eipä ne mönjät laakereillekaan varmaan hyväksi ole, mutta pienempi riski käsittääkseni niille.

    Kun tällaisiin peseviin öljyihin siirtyy, pitäisi mielestäni ajella ihan pintakaasulla, vaihtaa öljyt, ajella taas pintakaasulla, ja vaihtaa vielä kerran öljyt ihan lyhyellä aikavälillä. Senjälkeen lienee turvallista jo alkaa kuormittamaan konetta.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  15. #585
    Määhän en mistään tiedä mittään, muttei nuo edelliset delvacit olleet koneessa kuin rapiat 4500 km ja ominaisuudet jo aika lopussa. Syitä voi hakea monesta seikasta ja sama homma käy tod.näk. mille vaan öljylle tän vehkeen kanssa. Olisiko nokeentumista? Jäähdytysnesteet ja öljyt tuntuvat onneksi pysyvän omissa osastoissaan, V4 käy aika helvatun kuumana alle moottoritienopeuksissa. Vanhat liemet oli ihan mustaa ohutta ompelukoneöljyä, joten varmaan ne pesi koneen tosi hyvin. Pykälät ei enää loppuaikoina oikein nätsästi napsuneet kohdilleen. Ny mennään uusilla delvaceilla ja katotaan. Hintahan on ihan kohdillaan. Päätän raportin tähän.
    Urea jacta est
  16. #586
    Lainaa (Kivireki @ Elo. 06 2009,00:08) kirjoitti
    Määhän en mistään tiedä mittään, muttei nuo edelliset delvacit olleet koneessa kuin rapiat 4500 km ja ominaisuudet jo aika lopussa. Syitä voi hakea monesta seikasta ja sama homma käy tod.näk. mille vaan öljylle tän vehkeen kanssa. Olisiko nokeentumista? Jäähdytysnesteet ja öljyt tuntuvat onneksi pysyvän omissa osastoissaan, V4 käy aika helvatun kuumana alle moottoritienopeuksissa. Vanhat liemet oli ihan mustaa ohutta ompelukoneöljyä, joten varmaan ne pesi koneen tosi hyvin. Pykälät ei enää loppuaikoina oikein nätsästi napsuneet kohdilleen. Ny mennään uusilla delvaceilla ja katotaan. Hintahan on ihan kohdillaan. Päätän raportin tähän.
    Jos tossa Magnassa on vähänkin sama kone mitä VF750F, niin takimmainen sylinteriryhmä käy liian kuumana jatkuvasti.
    Tyyppivika.

    Jos Delvac menee kuraksi noilla kilometreillä, niin se valitettavasti sitten kyllä vaikuttaa korkeisiin lämpötiloihin ja suureen vatkaamiseen (vaihdelaatikko) sopimattomalta.

    Suosittelisin ehdottomasti kokeilemaan esteripohjaisia synteettisiä, Selenia Racing tai Motulin tuotteet. Motulia on vähän helpommin saatavissa, ja löytyy myös pyörän kytkintä ajatellen oma esteripohjainen öljynsä. Hintoihinsa tulee, mutta kyllä se kannattaa.

    Ihan ehdottomasti suosittelisin kyllä säästämään koneremonttikuluissa ja ostamaan Motulin 300V moottoripyöräöljyä. Viskositeetin valinta pyörän ohjekirjan mukaan.

    Jos rikon koneeni, niin minä olen se joka sen purkaa ja kasaa. Koneistamo tekee hommansa välissä ja silti lompakko laulaa ihan riittävästi.
    Itse siirryn Bel Rayn öljyistä varmaankin näihin: http://www.motul.fr/uk/compresse_GammeMoto_UK.pdf



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  17. #587
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 06 2009,00:53) kirjoitti
    Suosittelisin ehdottomasti kokeilemaan esteripohjaisia synteettisiä, Selenia Racing tai Motulin tuotteet. Motulia on vähän helpommin saatavissa, ja löytyy myös pyörän kytkintä ajatellen oma esteripohjainen öljynsä. Hintoihinsa tulee, mutta kyllä se kannattaa.

    59-3116 * MP-MOTUL 15W50 5100 4T 4l synt * 39.90 €


    59-1302 * DELVAC MX 15W-40 4L * 23.90 €

    Motulia saa 2 purkkia samaan hintaan kuin MX:ää 3, joten onhan tuo hiukka arvokkaampaa. Mutta jos molemmat riittää yhdeksi ajokaudeksi, Delvacia vain joutuu vaihtelemaan yhden kerran kaudessa enempi, niin... kun ei se öljyfilsukaan ilmainen ole, työstä ja talliin kertyvästä jätemäärästä nyt vielä puhumattakaan



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #588
    Lainaa (HiTec @ Elo. 06 2009,09:05) kirjoitti
    Lainaa ((Neste)Hukka @ Elo. 06 2009,00:53) kirjoitti
    Suosittelisin ehdottomasti kokeilemaan esteripohjaisia synteettisiä, Selenia Racing tai Motulin tuotteet. Motulia on vähän helpommin saatavissa, ja löytyy myös pyörän kytkintä ajatellen oma esteripohjainen öljynsä. Hintoihinsa tulee, mutta kyllä se kannattaa.

    Motulia saa 2 purkkia samaan hintaan kuin MX:ää 3, joten onhan tuo hiukka arvokkaampaa. Mutta jos molemmat riittää yhdeksi ajokaudeksi, Delvacia vain joutuu vaihtelemaan yhden kerran kaudessa enempi, niin... kun ei se öljyfilsukaan ilmainen ole, työstä ja talliin kertyvästä jätemäärästä nyt vielä puhumattakaan
    Kiitos vinkistä Nestehuikka ja Hitec, ensi kerralla ostan kokeeksi Motulia. Vielähän tässä tänä kesänä yhdet öljyt kerkiää vaihtamaan tällä menolla Melko pieniä määriä menee mopojen koneisiin öljyä, joten ei tällä kohtaa hinnallakaan ole mitään merkitystä. Paitsi korjauskustannuksissa......
    Urea jacta est
  19. #589
    En ole huomannut mitään viskon romahtamista Delvacilla, päinvastoin aika samanpaksuisena se ulos tulee. Mustuu kyllä joo nopsaan, mutta se ei ole ongelma vaan hyvä asia, ja johtuu vain noesta, jonka öljyn lisäaineet hajottaa öljyn sekaan. Noki ei ole haitallista mitenkään ja tulee ohipuhalluksen kautta öljyyn. Väristä ei siis ominaisuuksia voi päätellä (paitsi jos se on harmaata liejua, silloin seassa on vettä).

    Jenkeissä on tehty dieseliöljyistä mp-käytössä öljyanalyysejä, ja tulokset oli erittäin hyviä! Kuluminen vähäistä, öljyn ominaisuudet suht. tallella. Siellä suosikki on Shell Rotella, Delvacciakin käytetään.

    Ainut ongelma on Kawassa ollut kytkimen liimautuminen pitempään seisoneessa koneessa (luokkaa viikkoja).
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  20. #590
    Lainaa (Utah @ Elo. 06 2009,10:57) kirjoitti
    Ainut ongelma on Kawassa ollut kytkimen liimautuminen pitempään seisoneessa koneessa (luokkaa viikkoja).
    No tuostakaan ei ole ollut kiusaa, vaikka pyörät seisoo talvisajan...6 kk
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  21. #591
    Lainaa (Utah @ Elo. 06 2009,10:57) kirjoitti
    En ole huomannut mitään viskon romahtamista Delvacilla, päinvastoin aika samanpaksuisena se ulos tulee. Mustuu kyllä joo nopsaan, mutta se ei ole ongelma vaan hyvä asia, ja johtuu vain noesta, jonka öljyn lisäaineet hajottaa öljyn sekaan. Noki ei ole haitallista mitenkään ja tulee ohipuhalluksen kautta öljyyn. Väristä ei siis ominaisuuksia voi päätellä (paitsi jos se on harmaata liejua, silloin seassa on vettä).

    Jenkeissä on tehty dieseliöljyistä mp-käytössä öljyanalyysejä, ja tulokset oli erittäin hyviä! Kuluminen vähäistä, öljyn ominaisuudet suht. tallella. Siellä suosikki on Shell Rotella, Delvacciakin käytetään.

    Ainut ongelma on Kawassa ollut kytkimen liimautuminen pitempään seisoneessa koneessa (luokkaa viikkoja).
    On muuten jotensakin ristiriitaista, että itselläni autoöljyjä käyttäessä oli kytkimen liimautumisefektiä seisonnan jälkeen, ja pyöräöljyillä taas ei, vaikka eikös nimenomaan pyöräöljyissä ole se lisäaineistus, joka estää kytkimen luistamista?
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  22. #592
    Mahtaakohan kukaan kisakuski käyttää Delvaceja moottorissaan?
    Luulisi että täyssynteettisiä mp-öljyjä..
  23. #593
    Lainaa (1ossi1 @ Elo. 06 2009,19:07) kirjoitti
    Mahtaakohan kukaan kisakuski käyttää Delvaceja moottorissaan?
    Luulisi että täyssynteettisiä mp-öljyjä..
    Niinhän sitä luulisi...
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  24. #594
    Lainaa (HiTec @ Elo. 06 2009,09:05) kirjoitti

    59-3116 * MP-MOTUL 15W50 5100 4T 4l synt * 39.90 €

    Motulia saa 2 purkkia samaan hintaan kuin MX:ää 3, joten onhan tuo hiukka arvokkaampaa. Mutta jos molemmat riittää yhdeksi ajokaudeksi, Delvacia vain joutuu vaihtelemaan yhden kerran kaudessa enempi, niin... kun ei se öljyfilsukaan ilmainen ole, työstä ja talliin kertyvästä jätemäärästä nyt vielä puhumattakaan
    Jos ei tässä ketjussa ole jo ollut aiemmin niin tiedoksi, että
    tuota Motulin 5100 15W50 ölppää saa Puuilosta (vantaan allrightin kanssa samassa rakennuksessa) hintaan 29,90e/4l.
    Samasta putiikista löytyy myös Teboilin täyssynteettistä superbike 15W50 öljyä hintaan 29,90 4l-kannu. Aprillissa oon käyttänyt radalla tuota motulia.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  25. #595
    Lainaa (1ossi1 @ Elo. 06 2009,19:07) kirjoitti
    Mahtaakohan kukaan kisakuski käyttää Delvaceja moottorissaan?
    Luulisi että täyssynteettisiä mp-öljyjä..
    Synteettisiä kyllä, mutta yleensä kisaöljyissä on viskositeetti-indeksi korkeintaan "perinteisen" 10w30 luokkaa.
    Moniasteöljyn käyttö kilpa-ajossa kun ei ole mitenkään perusteltua.

    Viskositeetti-indeksiä parantavat aineosat yleensä eivät ole mitenkään erityisen voitelevia, niin ne vievät tilavuuta varsinaiselta voiteluaineelta.
    Kilpakoneessa, jossa öljyn lämpötila on hyvin hallinnassa öljynjäähdyttimin ja termostaatein, käytetään joskus jopa yksiasteöljyä (tämä tosin saattaa olla jo historiaa).

    Käsittääkseni esteripohjaiset synteettiset ovat vallanneet alaa moottoriurheilusta.
    Mitään mobilin ykkösiä siellä ei kyllä käytetä


    Esteriöljyissä on yleensä viskositeetti-indeksi suht "huono" jos ajattelee että kone pitää saada käyntiin 40 asteen pakkasessa, mutta mitäs siitä sitten, eihän se tehomyllyjen kanssa olekaan mitenkään oleellista.
    Kyllä Motulin 15W50 on aika kankeata jo nollan paikkeilla, mutta viis siitä kun voi luottaa voitelutehoon silloin kun käännetään läpät selälleen. Silloin nuo Mobilin ykköset sun muut perheautoöljyt ovat huonoimmillaan.



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  26. #596
    Lainaa (jens @ Elo. 06 2009,20:24) kirjoitti
    Jos ei tässä ketjussa ole jo ollut aiemmin niin tiedoksi, että
    tuota Motulin 5100 15W50 ölppää saa Puuilosta (vantaan allrightin kanssa samassa rakennuksessa) hintaan 29,90e/4l. Samasta putiikista löytyy myös Teboilin täyssynteettistä superbike 15W50 öljyä hintaan 29,90 4l-kannu. Aprillissa oon käyttänyt radalla tuota motulia.
    Thnx! Näin tuo jäljelle jäänyt 6e hintaero Delvaciin on kyllä jo aika marginaalinen. Tietty filsunhan sillä jo saa, mutta...
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #597
    Haistakaa paska ! Tuli teidän takia tilattua tonkka Delvaccia *





    563+
  28. #598
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,00:19) kirjoitti
    Haistakaa paska ! Tuli teidän takia tilattua tonkka Delvaccia *





    Älä ny vielä revi pelihousujas. Ei tässä ole kukaan todistanut, että Delvac olis moottopyörään huonoa.
    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  29. #599
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,00:19) kirjoitti
    Haistakaa paska ! Tuli teidän takia tilattua tonkka Delvaccia *
    Mitä tuolla tukku-tonkalla 5-6krt ölperit mopottimeen vaihtaa ja jos se sen 60e kustansi, niin eihän tuosta jää hintaa kuin 10e/öljyvaihto. Varmasti on hinta/laatu tuolla enempikin kuin kohillaan!
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  30.  
  31. #600
    Lainaa (HiTec @ Elo. 07 2009,09:36) kirjoitti
    Lainaa (XIII @ Elo. 07 2009,00:19) kirjoitti
    Haistakaa paska ! Tuli teidän takia tilattua tonkka Delvaccia *
    Mitä tuolla tukku-tonkalla 5-6krt ölperit mopottimeen vaihtaa ja jos se sen 60e kustansi, niin eihän tuosta jää hintaa kuin 10e/öljyvaihto. Varmasti on hinta/laatu tuolla enempikin kuin kohillaan!
    Taitaa mennä lähemmäks 8 kertaa vaihtomäärä kun öljytilavuus suodattimen vaihdon kanssa on palttiarallaa 2,4 litraa * *

    Tuossa vaan manasin sitä, kun kehutaan niin perkuleesti tuota öljyä niin pitäähän minunkin...
    563+
Sivu: 20 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1018192021223070 ... ViimeinenViimeinen