Yleensä kyseenalaistetaan kytkimen lisäaineistusta, nyt Delvac kelpaa vaihteistoon ja kytkimelle, mutta ei moottorille..(psymax @ Heinä. 08 2009,23:26) kirjoitti
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
se on joihinkin MOOTTORIpyöriin turhan luirua tämä traktoriöljytuotelinja(Elmeri H. @ Heinä. 09 2009,09:04) kirjoitti
![]()
KTM
Uusi moottoripyöräilijä ilmoittautuu rinkiin. Pyöränä on Yamaha FZ6 S2 -08 ja sisäänajo alkaa olla suoritettu. Ohjelmassa olisi siis piakkoin ensimmäinen öljynvaihto, jonka aion tehdä itse. Lueskelin tätä säiettä ja positiivisista kokemuksista rohkaistuneena kävin hakemassa Espoon Motonetistä 4L purkin Delvac MX 15W-40 öljyä sekä suodattimen. Olisin ostanut myös kuppiavaimen, mutta olivat päässeet loppumaan ja huomenna pitäisi tulla lisää.
Vaikka pyörä on uusi ja kokemusta näistä laitteista ei hieveästi ole, niin jotenkin tuntuu, että vaihteet eivät aina mene niin nätisti päälle, kuin uudelta nykypyörältä voisi odottaa. Odotankin mielenkiinnolla, miten vaihteiston käytös muuttuu tuon Delvac:n myötä.
Jos joku nyt on sitä mieltä, että tuota öljyä ei tuohon kamppeeseen kannata laittaa, niin rohkeasti ääneen vaan.
Huoleton on hevoseton mies..
Ai saakeli! Kyllä nyt itsetunto sai pahan kolahduksen! Menenpä heti valuttamaan dieselkurat pois Cebaristani ja laitan "aidot" mopoöljyt tilalle, sellaisesta tölkistä jossa on prätkän kuva kyljessä.... not(Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
Kohta 2000km ajettu ja masiina kehrää. Ekan satsin vaihdoin tonnin kohdalla. All hail Delvac, F*ck the system.
<p>Ninja Kawa 12R -04</p>
Kukaan joka on kokeillut ei ole haukkunut ?![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Eihän ne jamahassa vaihteet aina mene niinkun pitäs vaikka olis delvacit sisässä(aquarius @ Heinä. 09 2009,13:46) kirjoitti
käyntiääni muistuttaa soramyllyä!ainakin vanhassa thunderacen maamoottorissa tekniikka kun on 80 luvulta
mutta pelannu toistaseks
YZF1000R
Tuohan on vielä niin vähän ajettu ettei paikat ole vielä kunnolla notkistuneet/hioutuneet yms. Joten ei kannata vielä huolestua ja tuomita vaihteiston toimintaa. Kilometrit korjaavat tuon ominaisuuden jos niin on käydäkseen.(aquarius @ Heinä. 09 2009,13:46) kirjoitti
Mun pyörästä löytyi delvacit koneessa välivapaa 5 ja 6 välistä n. joka 10 kerta. Vaihteet ei todellakaan menny sulavasti, vaan +7k kierroksia, niin melkeen joka vaihde rusahtaen.
Nyt castrollit koneessa ja toimii, niin kuin pitääkin (niin kuin ennen delvacia)
Ei enää ikinä moista paskaa mun pyöriin.![]()
BMW K1200S
siihen (delvakki pänikkään) pitää laittaa siis lisämaininta "ei hondiin!"![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Hondallahan on se ihan oma kiviöljynsä jo.
Jota sivumennen sanoen pantiin merkkihuollossa Kotariinikin(!), mutta se ei enää oikein kuulu tähän. Paitsi että pitäisi varmaan vaihtaa Delvacit sen tilalle.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Katos Mobilia kun päin naamaa valehtelevat vacin myös bensamoottoriin käyvän: "Mobil Delvac MX 15W-40 on valmistettu laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se myötävaikuttaa moottorin optimaaliseen toimintaan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."(Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
Ovat varmaan saman valheen painattaneet siihen API-luokitukseenkin (mikälie luokitussysteemi).
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tarkenna vielä mitä Delvac laatua -ja viskositeettia käytit, niin osataan varoa.(DoDo @ Heinä. 09 2009,19:10) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Parempi luokitus siinä on sekä kytkimelle, vaihteistolle, että bensakoneelle kuin useimmissa mopoöljyissä.(Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
Superbike #7
No jaa, Mobilin ilmoittamista käyttökohteista sitten vaan valitsemaan se, mihin se oma moottoripyörä kuuluu:(wesba @ Heinä. 09 2009,19:34) kirjoitti
Käyttökohteet
* ** Johtavien japanilaisten, eurooppalaisten ja amerikkalaisten valmistajien vapaastihengittävät ja turboahdetut dieselmoottorit
* ** Raskas kalusto ja pienempi tavarankuljetuskalusto maantieliikenteessä
* ** Muu liikkuva kalusto rakennusteollisuudessa, kaivostoiminnassa, louhinnassa ja maataloudessa
* ** Sekakalusto
Nii Mutku! *(Nitrous @ Heinä. 09 2009,19:49) kirjoitti
Ei ole tuon toisteleminen tähänkään asti mitään auttanut...
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Moottoripyörän kyseessä ollen "Sekakalusto"..(Lörsson @ Heinä. 09 2009,19:54) kirjoitti
Öljy voitelee moottorinkohteet, kuula-,rulla- ja liukulaakereita, sekä märkäkytkintä ja hammaskosketuksia.![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Kohta ois omassa 6r:ssä delvac -vaihto edessä. Vanhoilla (ensimmäisillä) delvac MX ölpillä ajettu ~700km ja näinollen tää "koneen puhdistus" suoritettu.
Pyöräni kone toimii paremmin ja paremmin mitä enemmän delvaceilla ajelee.
Kyllä se onpi selkeesti tuo "sekakalusto", yleisöljyltähän tuo onnistuu.(Elmeri H. @ Heinä. 09 2009,20:05) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
mx 15w40(wesba @ Heinä. 09 2009,19:37) kirjoitti
No kokeiltu nyt on telvakki ja todettu paskaksi.![]()
BMW K1200S
no, vfr:ään ei sopinu delvakit niinkuin minulle ei sopinut oikeat "mopo öljyt" eli castrolin, tai motulin litkut rsv:hen, eli paskoja noi öljyt kun kaikki ei käy kaikkiin.(DoDo @ Heinä. 09 2009,20:45) kirjoitti
nim. tikullakaan en koske mopo öljyihin...![]()
Näin se heittelee, kokeiltu on tuo (MX 15w-40) 3 eri pyörään (allekirjoituksen lisäksi Bandit 1200 -02), ja niin hyvin toimii ettei paluuta MP:n kuvalla varustettuihin purkkeihin enään ole.(DoDo @ Heinä. 09 2009,20:45) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Jos spekuloidaan niin mihin perustuu MX:n puhdistava ominaisuus? Eikös synteettiset öljyt ole niitä puhdistavia ja peseviä öljyjä, mx on mineraaliöljy? delvac xhp on synteettinen traktoriöljy jolla ne rekkamiehet ajaa pitkät vaihtovälit. XHP maksaakin jo ihan yhtä paljon kun mikä tahansa muu vastaava *uto tai mp öljy.(JarkkoV @ Heinä. 09 2009,20:15) kirjoitti
Hakusanat että tämäkin viesti löytyy googlesta oikeilla termeillä: delvac, tissit, turbon laakerit, turbo, valmet, hehkutulppa, *imppi *
![]()
KTM
[QUOTE= (mvps @ Heinä. 09 2009,20:53)]Mulla kyllä Agip 15W-50 toimi aikanaan moitteettomasti -99 Millessä. Jostain kumman syystä ei ole ikinä ollut ongelmia mp-öljyjen kanssa. Ja ruokaakin on saatu pöytään kaikesta huolimatta.DoDo,Heinä. 09 2009,20:45 kirjoitti
ei mihinkään muuhun, kuin että siinä on peseviä (ja nokea sitovia) aineita jonkun verran, jota nokivasarakoneet tartee.(zuha @ Heinä. 09 2009,21:17) kirjoitti
se ei kuitenkaan ole varsinaisesti pesevä öljy, joten osa tuosta myytistä on legendaa. silläkään ei ole merkitystä onko se mineraali vai synteettinen; pesevät ominaisuudet tulee lisäaineista.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Olisko se ollut niin että delvac irrottaa ja hajottaa nokea paremmin, joten ekat paskaset öljyt ois hyvä vaihtaa aikaisemmin kuin normaalisti (mutu aikasemmista viesteistä)? Ite en tiedä sen paremmin ku mitä isot pojat neuvoivat aikasemmin tässä ketjussa. En jaksa selata, etsiä ja lainata ko. viestejä. Sen kuitenkin tiedän, että MX tuntuu toimivan omassa pyörässä paremmin kuin valvolinen mopoöljy. Delvacia vielä 16 litraa jälellä, voi vaihella vähän useemmin jos siltä tuntuu.(zuha @ Heinä. 09 2009,21:17) kirjoitti
[QUOTE= (Lörsson @ Heinä. 09 2009,21:17)]Ei kai kysymys ole siitä, että pitäisi pidättäytyä tuotteessa jonka kanssa "ei ole ongelmia".. Kyse on kuitenkin harraste-/huvilaitteesta, joten kai siinä voi käyttää hyvällä omallatunnolla tuotetta, joka saa sen toimimaan vieläkin paremmin.. *(mvps @ Heinä. 09 2009,20:53) kirjoitti
Oma mieltymykseni "traktoriöljyyn" mp-käytössä perustuu puhtaasti teknisiin seikkoihin ja ennen muuta sen kykyyn tehdä kytkin sellaiseksi toiminnaltaan, kuin se on epäilemättä alunpitäen suunniteltukin, ei niinkään ravinnon hankintaan liittyviin seikkoihin..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Toki lisäaineet tekee pesevyydessä paljon kuten SamiN kirjoitti. Onko kukaan kuitenkaan verrannut mx 15w40 öljyä motonetin halpisöljyyn tai kings:n tuotteisiin jotka lienee vieläkin halvempia perusmineraaliöljyjä? Onko delvacissa (totta kai siinä on..) jotain ihme esteriä minkä vain mobil on keksinyt ja mitä mobil laittaa vaan traktoriöljyyn vai onko kyse vaan siitä että käytetään basic tavaraa. Perus mineraaliölppä kun sisältää esim. jotain vahakomponentteja (http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil) mitä ei vissiin nämä *hyper kalliit mp öljyt sisällä, onko siinä syy vaihteiston "pehmeyteen"? Toinen syy vaihteiston parempaan toimintaan voi olla öljyn viskositeetti joka käytössä muuttuu eri tahtiin delvac mx:ssä kuin delvac xhp:ssä. Siinä ajassa kun mineraalin viskositeettin on tippunut 40% niin synteettisen vastaavasti vain n. 20% eli mx muuttuu käytössä nopeammin luirummaksi kuin vaikkapa xhp.(JarkkoV @ Heinä. 09 2009,21:27) kirjoitti
KTM
Mä nyt vaan en kerta kaikkiaan ymmärrä niitä kertomianne ongelmia, joita teillä delvackäyttäjillä on ollut aiemmin mp-öljyjen kanssa, kun mulla niitä ei ole ikinä ollut millään mopolla eikä millään öljymerkillä.(Elmeri H. @ Heinä. 09 2009,21:47) kirjoitti
itse luulisin näin. perustekniikkaan perusöljy. silloin kun nämä (ainakin meikäläisen) moottorit on suunniteltu, luokitusvaatimukset oli ihan eri luokkaa. eihän noi täyssynteettiset pysy edes vanhojen patojen sisällä - se on nähty niin autoissa kuin mopoissakin.(zuha @ Heinä. 09 2009,22:54) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi