Sivu: 18 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819202868 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 2791:sta
  1. #511
    Lainaa (psymax @ Heinä. 08 2009,23:26) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
    Itse en luota Delvacciin. Tehty kuitenkin dieselmoottoreihin. Mieluummin aitoa mopoöljyä .
    sama homma.. korkeintaan 2tahterin vaihteistoon lataisin sinne un vaihdan ölpän joka ratakeikan jälkeen..

    haluisimpa kuulla miten käy kun joku kaveri pistäis delvacit ducatiin ja radalle... *
    itselläni ei nuukuus riitä sinne asti että pitäis dukeen läträtä delvaceja. tällä hetkellä mutulin v300 double estherit ja toimii hemmetin hyvin..
    Yleensä kyseenalaistetaan kytkimen lisäaineistusta, nyt Delvac kelpaa vaihteistoon ja kytkimelle, mutta ei moottorille..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  2. #512
    Lainaa (Elmeri H. @ Heinä. 09 2009,09:04) kirjoitti
    Lainaa (psymax @ Heinä. 08 2009,23:26) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
    Itse en luota Delvacciin. Tehty kuitenkin dieselmoottoreihin. Mieluummin aitoa mopoöljyä .
    sama homma.. korkeintaan 2tahterin vaihteistoon lataisin sinne un vaihdan ölpän joka ratakeikan jälkeen..

    haluisimpa kuulla miten käy kun joku kaveri pistäis delvacit ducatiin ja radalle... *
    itselläni ei nuukuus riitä sinne asti että pitäis dukeen läträtä delvaceja. tällä hetkellä mutulin v300 double estherit ja toimii hemmetin hyvin..
    Yleensä kyseenalaistetaan kytkimen lisäaineistusta, nyt Delvac kelpaa vaihteistoon ja kytkimelle, mutta ei moottorille..
    se on joihinkin MOOTTORIpyöriin turhan luirua tämä traktoriöljytuotelinja
    KTM
  3. #513
    Uusi moottoripyöräilijä ilmoittautuu rinkiin. Pyöränä on Yamaha FZ6 S2 -08 ja sisäänajo alkaa olla suoritettu. Ohjelmassa olisi siis piakkoin ensimmäinen öljynvaihto, jonka aion tehdä itse. Lueskelin tätä säiettä ja positiivisista kokemuksista rohkaistuneena kävin hakemassa Espoon Motonetistä 4L purkin Delvac MX 15W-40 öljyä sekä suodattimen. Olisin ostanut myös kuppiavaimen, mutta olivat päässeet loppumaan ja huomenna pitäisi tulla lisää.

    Vaikka pyörä on uusi ja kokemusta näistä laitteista ei hieveästi ole, niin jotenkin tuntuu, että vaihteet eivät aina mene niin nätisti päälle, kuin uudelta nykypyörältä voisi odottaa. Odotankin mielenkiinnolla, miten vaihteiston käytös muuttuu tuon Delvac:n myötä.

    Jos joku nyt on sitä mieltä, että tuota öljyä ei tuohon kamppeeseen kannata laittaa, niin rohkeasti ääneen vaan.
    Huoleton on hevoseton mies..
  4. #514
    Lainaa (Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
    Itse en luota Delvacciin. Tehty kuitenkin dieselmoottoreihin. Mieluummin aitoa mopoöljyä .
    Ai saakeli! Kyllä nyt itsetunto sai pahan kolahduksen! Menenpä heti valuttamaan dieselkurat pois Cebaristani ja laitan "aidot" mopoöljyt tilalle, sellaisesta tölkistä jossa on prätkän kuva kyljessä.... not

    Kohta 2000km ajettu ja masiina kehrää. Ekan satsin vaihdoin tonnin kohdalla. All hail Delvac, F*ck the system.
    <p>Ninja Kawa 12R -04</p>
  5. #515
    Kukaan joka on kokeillut ei ole haukkunut ?
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  6. #516
    Lainaa (aquarius @ Heinä. 09 2009,13:46) kirjoitti
    Uusi moottoripyöräilijä ilmoittautuu rinkiin. Pyöränä on Yamaha FZ6 S2 -08 ja sisäänajo alkaa olla suoritettu. Ohjelmassa olisi siis piakkoin ensimmäinen öljynvaihto, jonka aion tehdä itse. Lueskelin tätä säiettä ja positiivisista kokemuksista rohkaistuneena kävin hakemassa Espoon Motonetistä 4L purkin Delvac MX 15W-40 öljyä sekä suodattimen. Olisin ostanut myös kuppiavaimen, mutta olivat päässeet loppumaan ja huomenna pitäisi tulla lisää.

    Vaikka pyörä on uusi ja kokemusta näistä laitteista ei hieveästi ole, niin jotenkin tuntuu, että vaihteet eivät aina mene niin nätisti päälle, kuin uudelta nykypyörältä voisi odottaa. Odotankin mielenkiinnolla, miten vaihteiston käytös muuttuu tuon Delvac:n myötä.

    Jos joku nyt on sitä mieltä, että tuota öljyä ei tuohon kamppeeseen kannata laittaa, niin rohkeasti ääneen vaan.
    Eihän ne jamahassa vaihteet aina mene niinkun pitäs vaikka olis delvacit sisässä käyntiääni muistuttaa soramyllyä!ainakin vanhassa thunderacen maamoottorissa tekniikka kun on 80 luvulta mutta pelannu toistaseks
    YZF1000R
  7. #517
    Lainaa (aquarius @ Heinä. 09 2009,13:46) kirjoitti
    Uusi moottoripyöräilijä ilmoittautuu rinkiin. Pyöränä on Yamaha FZ6 S2 -08 ja sisäänajo alkaa olla suoritettu. Ohjelmassa olisi siis piakkoin ensimmäinen öljynvaihto, jonka aion tehdä itse. Lueskelin tätä säiettä ja positiivisista kokemuksista rohkaistuneena kävin hakemassa Espoon Motonetistä 4L purkin Delvac MX 15W-40 öljyä sekä suodattimen. Olisin ostanut myös kuppiavaimen, mutta olivat päässeet loppumaan ja huomenna pitäisi tulla lisää.

    Vaikka pyörä on uusi ja kokemusta näistä laitteista ei hieveästi ole, niin jotenkin tuntuu, että vaihteet eivät aina mene niin nätisti päälle, kuin uudelta nykypyörältä voisi odottaa. Odotankin mielenkiinnolla, miten vaihteiston käytös muuttuu tuon Delvac:n myötä.

    Jos joku nyt on sitä mieltä, että tuota öljyä ei tuohon kamppeeseen kannata laittaa, niin rohkeasti ääneen vaan.
    Tuohan on vielä niin vähän ajettu ettei paikat ole vielä kunnolla notkistuneet/hioutuneet yms. Joten ei kannata vielä huolestua ja tuomita vaihteiston toimintaa. Kilometrit korjaavat tuon ominaisuuden jos niin on käydäkseen.
  8. #518
    Mun pyörästä löytyi delvacit koneessa välivapaa 5 ja 6 välistä n. joka 10 kerta. Vaihteet ei todellakaan menny sulavasti, vaan +7k kierroksia, niin melkeen joka vaihde rusahtaen.
    Nyt castrollit koneessa ja toimii, niin kuin pitääkin (niin kuin ennen delvacia)
    Ei enää ikinä moista paskaa mun pyöriin.
    BMW K1200S
  9. #519
    siihen (delvakki pänikkään) pitää laittaa siis lisämaininta "ei hondiin!"
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  10. #520
    Hondallahan on se ihan oma kiviöljynsä jo.

    Jota sivumennen sanoen pantiin merkkihuollossa Kotariinikin(!), mutta se ei enää oikein kuulu tähän. Paitsi että pitäisi varmaan vaihtaa Delvacit sen tilalle.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  11. #521
    Lainaa (Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
    Itse en luota Delvacciin. Tehty kuitenkin dieselmoottoreihin. Mieluummin aitoa mopoöljyä .
    Katos Mobilia kun päin naamaa valehtelevat vacin myös bensamoottoriin käyvän: "Mobil Delvac MX 15W-40 on valmistettu laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se myötävaikuttaa moottorin optimaaliseen toimintaan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."

    Ovat varmaan saman valheen painattaneet siihen API-luokitukseenkin (mikälie luokitussysteemi).
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  12. #522
    Lainaa (DoDo @ Heinä. 09 2009,19:10) kirjoitti
    Mun pyörästä löytyi delvacit koneessa välivapaa 5 ja 6 välistä n. joka 10 kerta. Vaihteet ei todellakaan menny sulavasti, vaan +7k kierroksia, niin melkeen joka vaihde rusahtaen.
    Nyt castrollit koneessa ja toimii, niin kuin pitääkin (niin kuin ennen delvacia)
    Ei enää ikinä moista paskaa mun pyöriin. *
    Tarkenna vielä mitä Delvac laatua -ja viskositeettia käytit, niin osataan varoa.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  13. #523
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Athene @ Heinä. 08 2009,22:19) kirjoitti
    Itse en luota Delvacciin. Tehty kuitenkin dieselmoottoreihin. Mieluummin aitoa mopoöljyä .
    Parempi luokitus siinä on sekä kytkimelle, vaihteistolle, että bensakoneelle kuin useimmissa mopoöljyissä.
    Superbike #7
  14. #524
    Lainaa (wesba @ Heinä. 09 2009,19:34) kirjoitti
    Katos Mobilia kun päin naamaa valehtelevat vacin myös bensamoottoriin käyvän: "Mobil Delvac MX 15W-40 on valmistettu laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se myötävaikuttaa moottorin optimaaliseen toimintaan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."

    Ovat varmaan saman valheen painattaneet siihen API-luokitukseenkin (mikälie luokitussysteemi).
    No jaa, Mobilin ilmoittamista käyttökohteista sitten vaan valitsemaan se, mihin se oma moottoripyörä kuuluu:

    Käyttökohteet

    * ** Johtavien japanilaisten, eurooppalaisten ja amerikkalaisten valmistajien vapaastihengittävät ja turboahdetut dieselmoottorit
    * ** Raskas kalusto ja pienempi tavarankuljetuskalusto maantieliikenteessä
    * ** Muu liikkuva kalusto rakennusteollisuudessa, kaivostoiminnassa, louhinnassa ja maataloudessa
    * ** Sekakalusto
  15. #525
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 09 2009,19:49) kirjoitti
    Parempi luokitus siinä on sekä kytkimelle, vaihteistolle, että bensakoneelle kuin useimmissa mopoöljyissä.
    Nii Mutku! *

    Ei ole tuon toisteleminen tähänkään asti mitään auttanut...
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  16. #526
    Lainaa (Lörsson @ Heinä. 09 2009,19:54) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Heinä. 09 2009,19:34) kirjoitti
    Katos Mobilia kun päin naamaa valehtelevat vacin myös bensamoottoriin käyvän: "Mobil Delvac MX 15W-40 on valmistettu laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se myötävaikuttaa moottorin optimaaliseen toimintaan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."

    Ovat varmaan saman valheen painattaneet siihen API-luokitukseenkin (mikälie luokitussysteemi).
    No jaa, Mobilin ilmoittamista käyttökohteista sitten vaan valitsemaan se, mihin se oma moottoripyörä kuuluu:

    Käyttökohteet

    * ** Johtavien japanilaisten, eurooppalaisten ja amerikkalaisten valmistajien vapaastihengittävät ja turboahdetut dieselmoottorit
    * ** Raskas kalusto ja pienempi tavarankuljetuskalusto maantieliikenteessä
    * ** Muu liikkuva kalusto rakennusteollisuudessa, kaivostoiminnassa, louhinnassa ja maataloudessa
    * ** Sekakalusto
    Moottoripyörän kyseessä ollen "Sekakalusto"..

    Öljy voitelee moottorinkohteet, kuula-,rulla- ja liukulaakereita, sekä märkäkytkintä ja hammaskosketuksia.
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  17. #527
    Kohta ois omassa 6r:ssä delvac -vaihto edessä. Vanhoilla (ensimmäisillä) delvac MX ölpillä ajettu ~700km ja näinollen tää "koneen puhdistus" suoritettu.

    Pyöräni kone toimii paremmin ja paremmin mitä enemmän delvaceilla ajelee.
  18. #528
    Lainaa (Elmeri H. @ Heinä. 09 2009,20:05) kirjoitti
    Lainaa (Lörsson @ Heinä. 09 2009,19:54) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Heinä. 09 2009,19:34) kirjoitti
    Katos Mobilia kun päin naamaa valehtelevat vacin myös bensamoottoriin käyvän: "Mobil Delvac MX 15W-40 on valmistettu laadukkaista perusöljyistä ja huolella valituista lisäaineista. Se myötävaikuttaa moottorin optimaaliseen toimintaan sekä nykyaikaisissa diesel- ja bensiinimoottoreissa että vanhemmissa malleissa."

    Ovat varmaan saman valheen painattaneet siihen API-luokitukseenkin (mikälie luokitussysteemi).
    No jaa, Mobilin ilmoittamista käyttökohteista sitten vaan valitsemaan se, mihin se oma moottoripyörä kuuluu:

    Käyttökohteet

    * ** Johtavien japanilaisten, eurooppalaisten ja amerikkalaisten valmistajien vapaastihengittävät ja turboahdetut dieselmoottorit
    * ** Raskas kalusto ja pienempi tavarankuljetuskalusto maantieliikenteessä
    * ** Muu liikkuva kalusto rakennusteollisuudessa, kaivostoiminnassa, louhinnassa ja maataloudessa
    * ** Sekakalusto
    Moottoripyörän kyseessä ollen "Sekakalusto"..

    Öljy voitelee moottorinkohteet, kuula-,rulla- ja liukulaakereita, sekä märkäkytkintä ja hammaskosketuksia.
    Kyllä se onpi selkeesti tuo "sekakalusto", yleisöljyltähän tuo onnistuu.
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  19. #529
    Lainaa (wesba @ Heinä. 09 2009,19:37) kirjoitti
    Lainaa (DoDo @ Heinä. 09 2009,19:10) kirjoitti
    Mun pyörästä löytyi delvacit koneessa välivapaa 5 ja 6 välistä n. joka 10 kerta. Vaihteet ei todellakaan menny sulavasti, vaan +7k kierroksia, niin melkeen joka vaihde rusahtaen.
    Nyt castrollit koneessa ja toimii, niin kuin pitääkin (niin kuin ennen delvacia)
    Ei enää ikinä moista paskaa mun pyöriin. *
    Tarkenna vielä mitä Delvac laatua -ja viskositeettia käytit, niin osataan varoa.
    mx 15w40
    No kokeiltu nyt on telvakki ja todettu paskaksi.
    BMW K1200S
  20. #530
    Lainaa (DoDo @ Heinä. 09 2009,20:45) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Heinä. 09 2009,19:37) kirjoitti
    Lainaa (DoDo @ Heinä. 09 2009,19:10) kirjoitti
    Mun pyörästä löytyi delvacit koneessa välivapaa 5 ja 6 välistä n. joka 10 kerta. Vaihteet ei todellakaan menny sulavasti, vaan +7k kierroksia, niin melkeen joka vaihde rusahtaen.
    Nyt castrollit koneessa ja toimii, niin kuin pitääkin (niin kuin ennen delvacia)
    Ei enää ikinä moista paskaa mun pyöriin. *
    Tarkenna vielä mitä Delvac laatua -ja viskositeettia käytit, niin osataan varoa.
    mx 15w40
    No kokeiltu nyt on telvakki ja todettu paskaksi. *
    no, vfr:ään ei sopinu delvakit niinkuin minulle ei sopinut oikeat "mopo öljyt" eli castrolin, tai motulin litkut rsv:hen, eli paskoja noi öljyt kun kaikki ei käy kaikkiin.

    nim. tikullakaan en koske mopo öljyihin...
  21. #531
    Lainaa (DoDo @ Heinä. 09 2009,20:45) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Heinä. 09 2009,19:37) kirjoitti
    Lainaa (DoDo @ Heinä. 09 2009,19:10) kirjoitti
    Mun pyörästä löytyi delvacit koneessa välivapaa 5 ja 6 välistä n. joka 10 kerta. Vaihteet ei todellakaan menny sulavasti, vaan +7k kierroksia, niin melkeen joka vaihde rusahtaen.
    Nyt castrollit koneessa ja toimii, niin kuin pitääkin (niin kuin ennen delvacia)
    Ei enää ikinä moista paskaa mun pyöriin. *
    Tarkenna vielä mitä Delvac laatua -ja viskositeettia käytit, niin osataan varoa.
    mx 15w40
    No kokeiltu nyt on telvakki ja todettu paskaksi. *
    Näin se heittelee, kokeiltu on tuo (MX 15w-40) 3 eri pyörään (allekirjoituksen lisäksi Bandit 1200 -02), ja niin hyvin toimii ettei paluuta MP:n kuvalla varustettuihin purkkeihin enään ole.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  22. #532
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 09 2009,20:15) kirjoitti
    Kohta ois omassa 6r:ssä delvac -vaihto edessä. Vanhoilla (ensimmäisillä) delvac MX ölpillä ajettu ~700km ja näinollen tää "koneen puhdistus" suoritettu.

    Pyöräni kone toimii paremmin ja paremmin mitä enemmän delvaceilla ajelee.
    Jos spekuloidaan niin mihin perustuu MX:n puhdistava ominaisuus? Eikös synteettiset öljyt ole niitä puhdistavia ja peseviä öljyjä, mx on mineraaliöljy? delvac xhp on synteettinen traktoriöljy jolla ne rekkamiehet ajaa pitkät vaihtovälit. XHP maksaakin jo ihan yhtä paljon kun mikä tahansa muu vastaava *uto tai mp öljy.

    Hakusanat että tämäkin viesti löytyy googlesta oikeilla termeillä : delvac, tissit, turbon laakerit, turbo, valmet, hehkutulppa, *imppi *
    KTM
  23. #533
    [QUOTE= (mvps @ Heinä. 09 2009,20:53)]
    Lainaa DoDo,Heinä. 09 2009,20:45 kirjoitti
    no, vfr:ään ei sopinu delvakit niinkuin minulle ei sopinut oikeat "mopo öljyt" eli castrolin, tai motulin litkut rsv:hen, eli paskoja noi öljyt kun kaikki ei käy kaikkiin.
    nim. tikullakaan en koske mopo öljyihin...
    Mulla kyllä Agip 15W-50 toimi aikanaan moitteettomasti -99 Millessä. Jostain kumman syystä ei ole ikinä ollut ongelmia mp-öljyjen kanssa. Ja ruokaakin on saatu pöytään kaikesta huolimatta.
  24. #534
    Lainaa (zuha @ Heinä. 09 2009,21:17) kirjoitti
    Jos spekuloidaan niin mihin perustuu MX:n puhdistava ominaisuus? Eikös synteettiset öljyt ole niitä puhdistavia ja peseviä öljyjä, mx on mineraaliöljy?
    ei mihinkään muuhun, kuin että siinä on peseviä (ja nokea sitovia) aineita jonkun verran, jota nokivasarakoneet tartee.

    se ei kuitenkaan ole varsinaisesti pesevä öljy, joten osa tuosta myytistä on legendaa. silläkään ei ole merkitystä onko se mineraali vai synteettinen; pesevät ominaisuudet tulee lisäaineista.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  25. #535
    Lainaa (zuha @ Heinä. 09 2009,21:17) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 09 2009,20:15) kirjoitti
    Kohta ois omassa 6r:ssä delvac -vaihto edessä. Vanhoilla (ensimmäisillä) delvac MX ölpillä ajettu ~700km ja näinollen tää "koneen puhdistus" suoritettu.

    Pyöräni kone toimii paremmin ja paremmin mitä enemmän delvaceilla ajelee.
    Jos spekuloidaan niin mihin perustuu MX:n puhdistava ominaisuus? Eikös synteettiset öljyt ole niitä puhdistavia ja peseviä öljyjä, mx on mineraaliöljy? delvac xhp on synteettinen traktoriöljy jolla ne rekkamiehet ajaa pitkät vaihtovälit. XHP maksaakin jo ihan yhtä paljon kun mikä tahansa muu vastaava *uto tai mp öljy.

    Hakusanat että tämäkin viesti löytyy googlesta oikeilla termeillä : delvac, tissit, turbon laakerit, turbo, valmet, hehkutulppa, *imppi *
    Olisko se ollut niin että delvac irrottaa ja hajottaa nokea paremmin, joten ekat paskaset öljyt ois hyvä vaihtaa aikaisemmin kuin normaalisti (mutu aikasemmista viesteistä)? Ite en tiedä sen paremmin ku mitä isot pojat neuvoivat aikasemmin tässä ketjussa. En jaksa selata, etsiä ja lainata ko. viestejä. Sen kuitenkin tiedän, että MX tuntuu toimivan omassa pyörässä paremmin kuin valvolinen mopoöljy. Delvacia vielä 16 litraa jälellä, voi vaihella vähän useemmin jos siltä tuntuu.
  26. #536
    [QUOTE= (Lörsson @ Heinä. 09 2009,21:17)]
    Lainaa (mvps @ Heinä. 09 2009,20:53) kirjoitti
    Lainaa DoDo,Heinä. 09 2009,20:45 kirjoitti
    no, vfr:ään ei sopinu delvakit niinkuin minulle ei sopinut oikeat "mopo öljyt" eli castrolin, tai motulin litkut rsv:hen, eli paskoja noi öljyt kun kaikki ei käy kaikkiin.
    nim. tikullakaan en koske mopo öljyihin...
    Mulla kyllä Agip 15W-50 toimi aikanaan moitteettomasti -99 Millessä. Jostain kumman syystä ei ole ikinä ollut ongelmia mp-öljyjen kanssa. Ja ruokaakin on saatu pöytään kaikesta huolimatta.
    Ei kai kysymys ole siitä, että pitäisi pidättäytyä tuotteessa jonka kanssa "ei ole ongelmia".. Kyse on kuitenkin harraste-/huvilaitteesta, joten kai siinä voi käyttää hyvällä omallatunnolla tuotetta, joka saa sen toimimaan vieläkin paremmin.. *

    Oma mieltymykseni "traktoriöljyyn" mp-käytössä perustuu puhtaasti teknisiin seikkoihin ja ennen muuta sen kykyyn tehdä kytkin sellaiseksi toiminnaltaan, kuin se on epäilemättä alunpitäen suunniteltukin, ei niinkään ravinnon hankintaan liittyviin seikkoihin..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  27. #537
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 09 2009,21:27) kirjoitti
    Lainaa (zuha @ Heinä. 09 2009,21:17) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Heinä. 09 2009,20:15) kirjoitti
    Kohta ois omassa 6r:ssä delvac -vaihto edessä. Vanhoilla (ensimmäisillä) delvac MX ölpillä ajettu ~700km ja näinollen tää "koneen puhdistus" suoritettu.

    Pyöräni kone toimii paremmin ja paremmin mitä enemmän delvaceilla ajelee.
    Jos spekuloidaan niin mihin perustuu MX:n puhdistava ominaisuus? Eikös synteettiset öljyt ole niitä puhdistavia ja peseviä öljyjä, mx on mineraaliöljy? delvac xhp on synteettinen traktoriöljy jolla ne rekkamiehet ajaa pitkät vaihtovälit. XHP maksaakin jo ihan yhtä paljon kun mikä tahansa muu vastaava *uto tai mp öljy.

    Hakusanat että tämäkin viesti löytyy googlesta oikeilla termeillä : delvac, tissit, turbon laakerit, turbo, valmet, hehkutulppa, *imppi *
    Olisko se ollut niin että delvac irrottaa ja hajottaa nokea paremmin, joten ekat paskaset öljyt ois hyvä vaihtaa aikaisemmin kuin normaalisti (mutu aikasemmista viesteistä)? Ite en tiedä sen paremmin ku mitä isot pojat neuvoivat aikasemmin tässä ketjussa. En jaksa selata, etsiä ja lainata ko. viestejä. Sen kuitenkin tiedän, että MX tuntuu toimivan omassa pyörässä paremmin kuin valvolinen mopoöljy. Delvacia vielä 16 litraa jälellä, voi vaihella vähän useemmin jos siltä tuntuu.
    Toki lisäaineet tekee pesevyydessä paljon kuten SamiN kirjoitti. Onko kukaan kuitenkaan verrannut mx 15w40 öljyä motonetin halpisöljyyn tai kings:n tuotteisiin jotka lienee vieläkin halvempia perusmineraaliöljyjä? Onko delvacissa (totta kai siinä on..) jotain ihme esteriä minkä vain mobil on keksinyt ja mitä mobil laittaa vaan traktoriöljyyn vai onko kyse vaan siitä että käytetään basic tavaraa. Perus mineraaliölppä kun sisältää esim. jotain vahakomponentteja (http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil) mitä ei vissiin nämä *hyper kalliit mp öljyt sisällä, onko siinä syy vaihteiston "pehmeyteen"? Toinen syy vaihteiston parempaan toimintaan voi olla öljyn viskositeetti joka käytössä muuttuu eri tahtiin delvac mx:ssä kuin delvac xhp:ssä. Siinä ajassa kun mineraalin viskositeettin on tippunut 40% niin synteettisen vastaavasti vain n. 20% eli mx muuttuu käytössä nopeammin luirummaksi kuin vaikkapa xhp.
    KTM
  28. #538
    Lainaa (Elmeri H. @ Heinä. 09 2009,21:47) kirjoitti
    Ei kai kysymys ole siitä, että pitäisi pidättäytyä tuotteessa jonka kanssa "ei ole ongelmia".. Kyse on kuitenkin harraste-/huvilaitteesta, joten kai siinä voi käyttää hyvällä omallatunnolla tuotetta, joka saa sen toimimaan vieläkin paremmin.. *

    Oma mieltymykseni "traktoriöljyyn" mp-käytössä perustuu puhtaasti teknisiin seikkoihin ja ennen muuta sen kykyyn tehdä kytkin sellaiseksi toiminnaltaan, kuin se on epäilemättä alunpitäen suunniteltukin, ei niinkään ravinnon hankintaan liittyviin seikkoihin..
    Mä nyt vaan en kerta kaikkiaan ymmärrä niitä kertomianne ongelmia, joita teillä delvackäyttäjillä on ollut aiemmin mp-öljyjen kanssa, kun mulla niitä ei ole ikinä ollut millään mopolla eikä millään öljymerkillä.
  29. #539
    Eiköhän kaikki nykyaikaiset öljyt ole peseviä?...vai?..
    <br />
  30.  
  31. #540
    Lainaa (zuha @ Heinä. 09 2009,22:54) kirjoitti
    vai onko kyse vaan siitä että käytetään basic tavaraa.
    itse luulisin näin. perustekniikkaan perusöljy. silloin kun nämä (ainakin meikäläisen) moottorit on suunniteltu, luokitusvaatimukset oli ihan eri luokkaa. eihän noi täyssynteettiset pysy edes vanhojen patojen sisällä - se on nähty niin autoissa kuin mopoissakin.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 18 / 94:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819202868 ... ViimeinenViimeinen